חדשות טובות למי שאוהבים לראות אולמות מלאים, בתי קולנוע שמצליחים לסגור סוף שבוע עם חיוך על הפנים ומספרים מפוצצים: "הקול בראש 2" יצא והשיג את הפתיחה השנייה בגודלה בארה"ב לסרט מונפש, שהיא 154.2 מיליון דולר. לצורך סיבור האוזן, יש רק סרט אחד בטבלה שהרוויח יותר ממנו בצפון אמריקה בסך הכל – "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" – וגם זה ב-4 מיליון דולר ש"הקול בראש 2" יעקוף עוד חצי שנייה. וכדי להמשיך לסבר את האוזן עד שהיא תהיה ממש מסוברת, הפתיחה הזאת לבדה הספיקה כדי להפוך את "הקול בראש 2" לסרט החמישי הכי מכניס באמריקה. ההנחה שהוא יכבוש את המקום הראשון היא פחות שאלה של "האם" ויותר "האם כבר בשבוע הבא או שנצטרך לחכות שבועיים שלמים".
גם בשאר העולם טוב לסרט, עם פתיחה של 295 מיליון דולר (חלקו בארץ הוא "מעל ל-200 אלף כרטיסים", למתעניינים) שמזכירה לאנשים איך זה כשסרט פותח בגדול. אפילו התקציב של 200 מיליון הדולר שלו נראה לא רלוונטי – הסרט יגיע למיליארד דולר, או מאוד קרוב לכך. סרטים כאלה הם הסיבה בגללה הוליווד נכנסה למלכוד של בלוקבאסטרים בתקציב מנופח מלכתחילה.
מה שמביא אותנו לחדשות הרעות: אחרי רצף סרטים שאכזבו קופתית ולא ממש עשו כבוד לפירמה גם בשום מובן אחר, הניצחון המוחלט של "הקול בראש 2" הוא סימן די ברור לכך שפיקסאר הולכים להפוך רשמית לאולפן למיחזור זיכיונות, ואפילו לא נראה לי שזה הלקח שצריך ללמוד פה.
החדשות הטובות/רעות ממשיכות בכך שלא רק ל"קול בראש 2" יש סיבה לשמוח אלא גם, אממ, לוויל סמית'. לא סיקרנו את הפתיחה של "בחורים רעים: הכל או כלום" בשבוע שעבר, אז נגיד בקצרה שהיא נפלה תחת הקטגוריה של "נחמד מאוד" עם 56 מיליון דולר. אבל הסרט לא רק הצליח בשבוע הראשון אלא ירד בשבוע השני בסכום הקשה עד בלתי אפשרי של 40% בלבד, מה שהביא לו עוד 33.7 מיליון דולר, מה ששם את כל ההכנסות שלו בארה"ב ב-112 מיליון דולר, ו-214 מיליון דולר סך הכל. יחסית לתקציב הלא-בדיוק-צנוע של 100 מיליון דולר, זה הופך את הסרט לאחת מההצלחות של הקיץ. זה כנראה יותר בגלל הקיץ ופחות בגלל הסרט עצמו, אבל זאת עדיין הצלחה.
ומ-33 ל-5. שאר הסרטים בטבלה לא זכו להיכנס לבריכת הכסף של שני המקומות הראשונים והסתפקו בבריכה מתנפחת בחצר. בין אם אלה סרטים שסך הכל החיים שלהם טובים כמו כאמור "כוכב הקופים" החדש (שהרוויח 5.5 מיליון דולר) או "גארפילד" (4.7 מיליון), ואפילו "חברים דמיוניים" (3.6) שהגיע הסופ"ש לקו ה-100 מיליון דולר והפך "רשמית" לאחד הסרטים היותר מצליחים, לפחות על הנייר. זה פחות טוב לסרטים כמו "הם רואים הכל" (3.5, ו-23 מיליון דולר עד כה ברחבי העולם על תקציב משוער של 30 מיליון דולר, אז די כישלון), או "פיוריוסה" ו"הכפיל", שניהם בסך הכל סביב 160 מיליון דולר, והשבוע הם עם הכנסות של 2.6 ו-1.6 מיליון דולר בהתאמה. גם ל"זרים: חלק 1" אין חדשות טובות מדי, אבל עם תקציב של 8.5 מיליון דולר והכנסות של 33.9 מיליון דולר בארה"ב לבדה, זה לא באמת משנה מה יהיו ההכנסות שלו (השבוע, 760 אלף דולר) – כל עוד זה לא מספר שלילי, הוא מסודר.
ובמקום העשירי פותח סרט חדש שפשוט נפל על הפנים. מסתבר שאיזה במאי ניו זילנדי עיבד סדרת פנטזיה, צילם את הכל בבת אחת, ועכשיו הוציא את פרקים 1 ו-2 במקביל בקולנוע בלי שום קידום, והתוצאה בהתאם: 632 אלף דולר ל"שר הטבעות: אחוות הטבעת", ו-490 אלף ל"שר הטבעות: שני הצריחים". כואב הלב על יוצרי הסרט שרואים את הסרט שלהם נכשל ככה בקופות.
בשבוע הבא אף אחד לא עתיד להפריע לשלטון הדמים של "הקול בראש 2" – בלי לזלזל ב"מועדון הרוכבים" וב"דיבוק על הסט", אבל איכשהו אני לא בטוח שהם יביאו אנשים בהמוניהם. אולי אם היו דוחפים להם "2" בשם היה להם סיכוי
למה שר הטבעות מופץ שוב?
לא שצריך סיבה טובה לשר הטבעות.
הסיבה, לפחות על פי מל ברוקס:
spaceballs 2: the search for more money
תמיד רוצים להרוויח
אבל לא פתאום שולפים סרטים מהארכיון
אולי כי צריך קצת לפמפם את המותג
יש עונה חדשה ל"טבעות הכוח״ בקיץ
ויש את The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim, סרט אנימה שמתרחש בארץ התיכונה, שיוצא בדצמבר.
תזמון ממש יפה לתגובה הזאת
בהתחשב לידיעות על כך שהסרט המוזכר למטה אכן בתכנון.
פיקסאר לא מעניינים אותי כבר שנים, וההצלחה המאסיבית של הסרט החדש שלהם בהחלט מסמלת מוות ליצירתיות של האולפן.
אני דווקא רוצה להתעכב על משהו אחר.
איך בחורים רעים החדש יושב על 200+ מיליון אחרי שבוע ובמבה?
הסרט השלישי היה בלתי ניתן לצפייה, ואני ניסיתי לצפות בו פעמיים כי זה היה פרנצ'ייז חביב פעם. בהתחשב בזה שהצוות היצירתי לא התחלף ממש קשה לי להאמין שהסרט הרביעי שווה אפילו בתור סרט פופקורן חצי סביר.
הסרט הזה שווק חזק בכל מקום אפשרי
ואפילו הוציאו פרסומת עם מסי ושחקן כוכב מהNBA לא זוכר את השם שלו אבל שחקן מוכר מאוד
כנראה שזה משך עוד כמה צופים
בעיקר כי הוא באמת סרט לא רע בכלל
באמת. אני נהניתי. לא משנה חיים אבל קצת משעשע, קצת מרגש, קצת אקשן, קצת נוסטלגיה וממש ממש בסדר
הטריילר האמריקאי היה מאוד לא אטרקטיבי
אבל אני מניחה שהוא פונה לקהל יעד ספציפי (אמריקאים לא צעירים, נוסטלגיים)
אולי לא מעניינים אותך
אבל זה סרט המשך אחרי 3 סרטים מקוריים
שהיו מעולים וזכו לביקרורות טובות
בכללי זאת סדרת סרטים מצליחה
ושוב אני לא יודע מה אתם חושבים אבל וויל סמית שחקן מאוד מעורך אני לא זוכר בכלל סרט שבו מופיע וויל סמית שלא הצליח בקופות, אולי הסרט הכושל עם הבן שלו " העולם שאחרי " ואפילו הוא היה מעט רווחי
בכל אופן אני גם חושב שזה אחלה סרט, לא יוצא דופן אבל אחלה סרט מזכיר את התקופה של פעם.
וואו, תן לי לרענן את הזכרון שלך
"משפחה מנצחת" (40 מיליון דולר על תקציב של 50 מיליון)
"איש מזל התאומים" (174 מיליון על תקציב של 138)
"מרגלים לא רגילים" (171 על 100)
"יופי נסתר" (88 על 40)
"בלתי הפיך" (48 על 57)
וכאמור העולם אחרי (244 על 130)
החל מ-2013 יש לוויל סמית' 3 סרטים שאפשר לדבר עליהם במונחים של הצלחה:
"פוקוס" (150 על תקציב של 50) ושני סרטי "בחורים רעים". הוא השתתף גם ב"אלאדין" ו"יחידת המתאבדים", שהיו הצלחה קופתית גדולה אבל הם לא "סרטים של וויל סמית'" בשום צורה.
בכלל, תקנו אותי אם אני טועה, אבל עד היום וויל סמית׳ השתתף בסרט אחד בלבד שהרוויח למעלה ממיליארד דולר בקופות (אלאדין)
וגם בו הוא לא היה בתפקיד הראשי.
״סרטי וויל סמית׳״ אף פעם לא מגיעים להיות שוברי קופות היסטריים וגם הסרט הזה עכשיו נחשב להצלחה ביחס למידות ההצלחה הפחותות של הסדרה הזאת, אבל באופן כללי זה לא הלהיט הכי גדול.
נראה לי שקצת ניפחו את השם של וויל סמית׳ והפכו אותו לאיזה כוכב שמריץ את כולם לקולנוע לראות אותו, כשבפועל מעט מאוד מסרטיו באמת הופכים למה שאפשר להגדיר כשוברי קופות.
זה כי אתה מחשיב רק את רף המיליארד לשובר קופות היסטרי
אבל לוויל סמית' שמונה סרטים בכיכובו שחצו את רף החצי מיליארד ומעלה. שישה אם נוריד את "אלאדין" ו-"יחידת המתאבדים". לצורך ההשוואה, לליאונרדו דיקפריו (מישהו שאין מחלוקת שהוא כוכב הוליוודי מהשורה הראשונה) "רק" שלושה כאלה, ובדומה לסמית' גם הוא "רק" עם סרט אחד מעל מיליארד (במקרה אותו אחד הוא גם מעל 2 מיליארד, אבל עדיין).
כן, רגע, שנייה
אתה שופט את וויל סמית' לפי סטנדרטי שוברי הקופות של שנות העשרה שהם סטנדרטים לא טובים.
1. כי מכל ה-50 ומשהו סרטים האלה, רובם לא הולידו כוכבים ולא הגיעו למיליארד בגלל צוות השחקנים שלהם. הם הגיעו כי הגיעו מאולפן מוכר, מזיכיון מוכר, או שילוב של השניים. כריס פראט, לצורך הדיון, הוא לא כוכב של מיליארד דולר – הוא בחור שהתמזל מזלו בבחירת פרויקטים. אבל כל אחד מסרטי "עולם היורה" ו"מריו" היה מגיע להישגים דומים בלעדיו, וכהוכחה עצם זה שסרטים אחרים בכיכובו – כולל טרילוגית "שומרי הגלקסיה" – לא הגיעה להישגים האלה. זה הזיכיון, לא השחקן.
2. כי מיליארד דולר זה לא סכום מינימלי מוסכם להצלחה, אלא סכום פסיכי שסימא את עיניה של הוליווד לאיך המודל העסקי שלה יכול לתפקד לטובת שורת הימורים ענקיים של סרטים שיכולים להרוויח חצי מיליארד דולר ועדיין להיכשל.
סמית' הוא כוכב קולנוע של שנות התשעים, וככזה הוא נשפט על פי המדד הבא: האם הסרטים שהוא מככב בהם מצליחים להכניס רווחים. והתשובה, למשך עשור וחצי הייתה כן.
אפילו סרט כמו "Seven Pounds" שכולם צחקו עליו עוד בזמן אמת עשה פי 3 מהתקציב שלו. "המרדף לאושר" עשה פי 6. "אני האגדה" פי 4. כל אלה סרטים שלא נשענו על כלום חוץ מקידום וזה שוויל סמית' בהם.
אז כן, כמו שאמרתי למעלה – זה לא רק שוויל סמית' כמו כל כוכב קולנוע קצת פחות רלוונטי בימינו. הוא באמת קצת איבד את הפוקוס שלו, מבחינת הקופות, בעשור הזה (שצריך להזכיר לכולנו, הוא עשור שבו הוא לצערנו זכה בו באוסקר).
אבל משם ועד "הוא מעולם לא היה כוכב קולנוע"? לא, הוא היה בהחלט.
למה בעצם יחידת המתאבדים זה לא סרט של וויל סמית׳?
אני מבין שזה נתפס כסרט של דיסי אבל הוא מאד מצליח וכמובן שלוויל סמית׳ יש את התפקיד הכי גדול בסרט, וגם את המשכורת הכי גדולה.
אולי חלק ניכר מהקהל הגיע בשבילו גם. אין לצערי למה להשוות בגלל שיחידת המתאבדים של גאן יצא בקורונה ובסטרימינג.
בגלל שהרוב המוחלט של הקידום של הסרט לא נשען על סמית'
אלא על הדמויות, הקונספט, זה שזה סרט של די.סי ועל הארלי קווין והג'וקר של ג'ארד ליטו.
גם בביקורות ובדיונים על הסרט, סמית' תופס תפקיד שולי, למרות תפקיד "גדול" יחסית.
אני לא בטוח שיש פוסטר שמציג את הסרט כ"וויל סמית' ושבעת הגמדים", וככזה הוא פשוט לא סרט של וויל סמית'. יש יותר מקום לשכנע אותי ש"אלאדין" הוא סרט של וויל סמית' (למרות שפחחחחח) כי הקידום של הסרט כן כלל באופן אגרסיבי יותר את סמית'.
מעולים זאת מילה גדולה על סרטי בחורים רעים.
בכל מקרה, וכאמור, אני ממש אהבתי את השניים הראשונים ומצאתי את השלישי מזעזע. הטריילר של הרביעי גם שפע בקרינג׳.
זה לא שאני מזלזל במעמד של כל הסרטים האלה.
ואי חברים סורי
אני דיברתי על פיקסאר.
ביטלגוס אמר- פיקסאר לא מעניינים אותי כבר כמה שנים…
הגבתי על זה.
חשבתי שאני אומר שהיו שלושה מקוריים לפני ההמשך הנוכחי( להקול בראש) אז יבינו
כמובן שלא הבינו אז אני אשם.
אתה לא אשם
וזה שמישהו לא הבין אותך ופתח דיון על וויל סמית' לא אומר שאתה צריך להצטער.
תודה (:
(ל"ת)
יש סיכוי שההקרנות של שר הטבעות יגיעו ארצה?
אשמח לצפות על המסך הגדול.
הייתה לא מזמן הקרנה של אחוות הטבעת
בסינמטק תל אביב, דרך עמותת טולקין הישראלית (היה כיף ומאוד פעיל)
ואמרו שאם יצליחו ותהיה היענות יארגנו גם הקרנות של שאר הטרילוגיה.
היו גם הקרנות של אחוות בטבעת בפלאנטים באיימקס לפני כשנתיים.
מאז כלום, לצערי.
איך בא לי לראות את שיבת המלך באיימקס
רק בשביל לראות את הקרב על מינס טירית במסך איימקס גדול – הייתי מוכן ללכת לסרט הזה, חרף העובדה שמעולם לא ראיתי בקולנוע סרט באורך של למעלה משלוש שעות.
ולפני המלחמה היו דיווחים רשמיים שבדצמבר יביאו את 2 ו-3 להקרנות בארץ
אבל אז קרה מה שקרה והרבה דברים בוטלו.
בדצמבר הקולנועים כבר פעלו כרגיל
השיבוש מבחינת בתי הקולנוע היה, עד כמה שאני זוכר, לאיזה שבוע בלבד או משהו.
סרטים חדשים עולים כרגיל, הקולנוע מתנהל כבשגרה, כך שזה לא נראה לי תירוץ מספיק טוב למה לא להביא את שר הטבעות 2 ו-3 להקרנות בארץ.
זה מה שהיה
תירוץ טוב או לא אני לא יודע, אבל אלו העובדות.
גם להגיד שהקולנוע בדצמבר חזר למה שהיה לפני המלחמה זה מאד לא מדויק, בלשון המעטה (אלא אם אתה מדבר אך ורק מבחינת המפעילים, הציבור ודאי לא חזר בהמוניו וגם לא ממש במיעוטיו). לא אתפלא אם המפיץ הישראלי (טוליפ במקרה הזה) החליט לא לשלם בסוף על הזכויות להפצה הזו אם לא היה בטוח שבתקופה כזו מספיק אנשים יבואו לראות.
מהניסיון האישי שלי
ראיתי את וונקה בדצמבר והאולם היה פשוט מפוצץ לחלוטין.
אישית, ממש סבלתי מהקהל ההמוני (כמו שניתן לראות בתגובה שלי לאחר ההקרנה) ובהחלט הייתי שמח אם היו באים הרבה פחות אנשים להקרנה הזאת, אבל הנקודה המרכזית היא שכן, ההמוניות באותה הקרנה הורגשה ובגדול.
חוץ מזה, אם ממיילא הקולנוע עובד וממיילא עולים סרטים חדשים (ולא כמו בתחילת המלחמה כשהקולנוע עבד אבל המפיצים דחו את הסרטים החדשים שלהם שוב ושוב), אז למה לא לשחרר את זה?
אם אין מספיק אנשים שבאים לקולנוע להצדיק את עלות ההבאה של הסרטים הללו, אז גם אין הצדק להביא בכלל סרטים חדשים, שהרי גם עליהם חברות ההפצה צריכות לשלם, לא?
בכל מקרה, אני לא מדבר רק על דצמבר אלא גם על עכשיו.
אם הקול בראש 2 מכר מעל ל-200,000 כרטיסים בסופ״ש אחד, כפי שכתוב למעלה, אז איזו סיבה יש לא להביא עכשיו את שר הטבעות 2 ו-3 להקרנות חוזרות?
צריך להיות כנים ולהגיד שהתקופה הקצרה בה טוליפ הביאו סרטים ישנים להקרנות חוזרות הסתיימה הרבה לפני המלחמה.
לא זכור לי סרט אחד שטוליפ הביאו להקרנות חוזרות בכל 2023.
וחבל, זה היה נורא נחמד כשהם פתאום החלו להחזיר סרטים ישנים לקולנוע, כך ראיתי את הארי פוטר 3 ואת אי.טי. על המסך הגדול וזה היה מצוין, חבל שהם הפסיקו עם זה.
אנקדוטות אישיות זה נחמד
היתה, חד משמעית, ירידה במספרי הצופים בכל החודשים שאחרי המלחמה.
בתי הקולנוע היו מושבתים מאותה שבת ולכל אורך חודש אוקטובר
וכשהם נפתחו זה היה בעיקר הקרנות גישוש, לבדוק את הדופק של הקהל, שום סרט גדול באמת. ההשבתה הממושכת יצרה פקק של סרטים חדשים שמחכים לצאת, אז טבעי שהקרנות של סרט ישן, שאצלנו מתפקדים לרוב בתור ממלאי חורים בתקופות מתות, יעברו לעדיפות שנייה ושלישית.
אני לא זוכר שה״פקק״ נמשך עד דצמבר, אבל אולי אני לא זוכר נכון
בכל מקרה, עכשיו כבר אין שום זכר לפקק הזה והקולנוע פועל לגמרי כרגיל, כך שאין כל סיבה לא להביא עכשיו את שר הטבעות 2 ו-3 לקולנוע.
(יש מצב שיש מישהו מטוליפ שאולי קורא פה?)
הקול בראש עם עוד מאה מיליון בארהב
הרבה מאוד מאוד זמן דיסני לא רואה כזו הצלחה.
בעצם אם הערכות על דדפול יהיו נכונות אז זו תיהיה השנה הכי טובה של דיסני מאז 2019.
אין להם הרבה סרטים השנה אבל אין להם כישלונות או אכזבות השנה .
כוכב הקופים לא הצלחה היסטרית אבל עשה את המצופה.
הקול בראש הרבה מעבר למצופה
דדפול נראה שהולך להתחיל מעל 200 בסופש הראשון
ועוד יש מואנה ומופאסה .
אני לא יודע אם מספרית זו תיהי השנה הכי טובה מאז הקורונה אבל מעשית כן,
כי אמנם בשנים האחרונות כמעט כל שנה הם עשו סכומים יפים בסוף אבל זה הגיע ממספר מצומצם של סרטים ולא מחלוקה של סרטים – אווטאר סטריינג… פה יש כמה סרטים מציליחם ולא איזו הצלחה אחת גדולה