דוח קופות שבורות, 16.03.2025: חסין כסף

הרבה סרטים חדשים, מעט כסף.

עוד סוף שבוע לא מרשים לפנינו, הכי חלש בקופות מתחילת השנה.

אפילו המקום הראשון הפעם לא יכול להציל את המצב – "חסין כאב" פתח עם 8.7 מיליון דולר, הפתיחה הכי נמוכה לסרט במקום הראשון מאז "ארגייל" בפברואר שנה שעברה. לא בדיוק הישג שאפשר להתגאות בו. הסרט הוא קומדיית אקשן בכיכובו של ג'ק קווייד, שמשחק עובד בנק שסובל ממצב נדיר שבו הוא לא מרגיש כאב. הוא  מנצל את המצב הזה לטובתו כשהוא יוצא להציל את נערת חלומותיו אחרי שהיא נחטפת. הסרט קיבל ציון B בסינמה סקור, שזה לא סימן טוב. בעגבניות רקובות יותר מפרגנים לו (82 אחוזים מהבקרים, 89 מהקהל) אבל אלה לא בדיוק מספרים שיגרמו למישהו לרוץ לקולנוע. וכך, למרות שלסרט יש תקציב של רק 18 מיליון דולר, יש מצב שהוא יתקשה להחזיר גם את זה. בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 10.5 מיליון דולר. לא פתיחה של שובר קופות בכלל.

"מיקי 17" נפל למקום השני עם 7.5 מיליון דולר, נפילה של 60 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זאת נפילה טיפוסית לשובר קופות, אבל "מיקי 17" פתח עם 19 מיליון דולר, שלא מתקרבים לסטנדרטים של שוברי קופות. גם 78 אחוזים בעגבניות רקובות וציון קהל של 73 אחוזים לא בדיוק תורמים למוניטין של הסרט, וגם לא ציון B בסינמה סקור. ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 67 מיליון דולר.

מתחתיו נמצא "תיק שחור" שפתח עם 7.5 מיליון דולר. זהו מותחן ריגול בבימויו של סטיבן סודרברג ומככבים בו כמה שמות מעניינים כמו קייט בלאנשט, מייקל פסבנדר, נעמי האריס, רגה ז'אן פייג' ופירס ברוסנן. יש לסרט ציון מבקרים מצוין של 91 אחוזים בעגבניות רקובות אבל זה לא מספיק כדי לעניין אנשים, מסתבר. למעשה, אנשים אהבו את הסרט הרבה פחות מהמבקרים ויש לו ציון קהל של רק 71 אחוזים באותו אתר. לסרט יש תקציב של 50 מיליון דולר שהוא יתקשה מאוד לכסות. ההכנסות הכלליות של הסרט בינתיים עומדות על 11.7 מיליון דולר לא מרשימים במיוחד.

במקום הרביעי נמצא "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" עם עוד 5.4 מיליון דולר. הוא יורד רק ב-35 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שהם ירידה קטנה באופן מרשים, אבל זה פחות מרשים כשמסתכלים על המספרים עצמם. ההכנסות הכלליות של הסרט בינתיים עומדות על 388 מיליון דולר, מה שאומר שהוא יסיים בתור אחד הסרטים המאכזבים של מארוול מבחינת הכנסות, ולא חסר להם מאלה בזמן האחרון. בינתיים הוא מנסה להתגאות בזה שהוא עקף את "האלמנה השחורה" (379 מיליון דולר) אבל זה היה סרט שעוד סבל מההשלכות של הקורונה ויצא בדיסני פלוס. גם זה לא בדיוק ההישג הכי מרשים.

עוד כניסה חדשה, הפעם למקום החמישי: "הצילו! כדור הארץ השתגע", שיצא בארץ לפני כמעט חצי שנה, הגיע בסוף השבוע הזה לארצות הברית ופתח עם 3.1 מיליון דולר. האחים וורנר נתנו לחברת הפצה אחרת את הזכויות (Ketchup Entertainment) אבל מחסור בקידום נורמלי או אולי פשוט חוסר עניין בלוני טונס הביא לתוצאות מאכזבות. ההכנסות הכלליות שול עומדות על 4 מיליון דולר. לסרט יש תקציב צנוע ביותר של 15 מיליון דולר שאני מקווה שהוא יצליח לכסות.

ויש אפילו עוד סרט חדש השבוע, במקום השישי והלא-מאוד מבוקש: "ארוחת הערב האחרונה" (The Last Supper), ולא, אנחנו לא מחלקים נקודות למי שמנחשים נכונה על מה הוא. הסרט פתח עם 2.8 מיליון דולר לא מרשימים. מסתבר שלא כל סרטי הדת הם הצלחה מובטחת.

בתחתית הטבלה נמצאים סרטי הילדים "פדינגטון בג'ונגל" עם עוד 2.7 מיליון דולר והכנסות כלליות של 184 מיליון דולר, "איש הכלב" עם עוד 2.5 מיליון דולר והכנסות כלליות של 126 מיליון דולר, ו"הקוף" עם 2.4 מיליון דולר (בטח שזה סרט ילדים, כל הסרט הוא על קוף צעצוע עם תוף קטן והילדים שמשחקים בו). ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 50 מיליון דולר, לא סכום שייזכר לצד ההצלחות הגדולות יותר של סטיבן קינג. ובמקום העשירי: "לכודים", עם עוד 2.3 מיליון דולר וירידה של 44 אחוזים, שצנח לפה היישר מהמקום השלישי. הוא סוגר את חייו הקולנועיים עם 19 מיליון דולר לא מרשימים.

בשבוע הבא ייצא סרט אחד שינסה להכניס קצת עניין בטבלה המשמימה הזאת, וזהו "שלגיה" של דיסני בכיכובן של גל גדות שלנו ורייצ'ל זגלר. לצערו, בשלב הזה אין הרבה ציפיות מהסרט ומדברים על פתיחה שדומה לזאת של "המארוולס" בזמנו, כך שמפה הוא יכול רק להפתיע לטובה. או שלא, תכלס הוא יכול להתרסק לחלוטין.

באופן מפתיע עוד ארבעה סרטים ייצאו להפצה רחבה ביחד איתו: "אלטו נייטס", סרט פשע שבו רוברט דה נירו משחק תפקיד כפול של ראשי מאפיה בשנות החמישים; "אפר" (Ash) סרט אימה שמתרחש בחלל והעלילה שלו מהטריילר מזכירה את "סימן חיים"; "נעול" שבו גנב מכוניות מוצא את עצמו נעול בתוך רכב ובמרכז משחק התעללות סדיסטי של בעל הרכב, כאשר הגנב הוא ביל סקארסגארד ובעל הרכב הוא אנתוני הופקינס; ואחרון הוא "חלומות מגזין" (Magazine Dreams) שיבדוק אם הקהל מוכן לקבל את ג'ונתן מייג'ורס על המסכים בסרט על מפתח גוף חובבן שמנסה ליצור קשרים אנושיים ולהגיע לפסגה כשהוא נאבק בהיבטים הפחות חיוביים באישיות שלו.