החדשות הטובות של דיסני ומארוול נגמרו.
"קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" פתח עם 88.8 מיליון דולר. זה לא אסון נוראי אבל גם לא קול תרועה. זה יותר מהפתיחה של "קפטן אמריקה" הראשון שפתח עם 65 מיליון דולר, אבל פחות מהפתיחה של "קפטן אמריקה: חייל החורף" שפתח עם 95 מיליון דולר. לא נדבר על קפטן אמריקה השלישי שהוא בכלל נוקמים 2.5, אבל פתיחה של פחות מ-100 מיליון דולר בארצות הברית לסרט גיבורי על היא פתיחה מאכזבת, ולמרות כל הכותרות החיוביות על המספרים שאני רואה, זה לא מספר מרשים.
ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 198.3 מיליון דולר. לא סכום מנפץ שיאים או עולמות, אבל גם לא סכום רע. למעשה, הסרט סובל מחלוקה לא שווה בהכנסות: רוב ההכנסות שלו מגיעות מארצות הברית ורק 48 אחוזים מההכנסות שלו מגיעות ממדינות מחוץ לארצות הברית, כשהחלוקה בסרט עם מספרים יפים היא לפחות 60 אחוזים מההכנסות מחו"ל.
אפשר לנסות לתרץ את העניין בסיבות פוליטיות כאלה ואחרות, אבל כנראה הסיבה העיקרית היא שיש לסרט ציון מבקרים של 50 אחוזים בעגבניות רקובות (אם כי ציון הקהל הוא 80 אחוזים) וציון סינמה סקור של B-, שזה הכי גרוע אי פעם לסרט של מארוול (כן, הסרטים הלא מרשימים האחרים שלהם הצליחו להשיג ציון יותר גבוה מזה).
הדבר היחיד שיכול להציל את הסרט הזה כרגע הוא רגליים ארוכות, אבל עם ביקורות שכאלה… לא ברור שזה יגיע. אם תהיה לו נפילה של 40 אחוזים בלבד, ייתכן שהוא יינצל. כך או כך, להיט גדול הסרט הזה בטוח לא יהיה ומארוול צריכים לשאת את עיניהם לסרטים האחרים שלהם השנה.
במקום השני יש לנו עוד כניסה חדשה, והפעם ל"פדינגטון בג'ונגל" שפתח עם 12.7 מיליון דולר. הסרט הקודם בזיכיון פתח עם 11 מיליון דולר, אבל זאת לא בדיוק עלייה אסטרונומית. אם אתם תוהים למה עושים את הסרטים האלה עם סכומים כאלה קטנים, זה כי הסרט מכניס ים כסף בשאר העולם, בעיקר בריטניה – רק שם הסרט הכניס כבר 44 מיליון דולר. בכל העולם מחוץ לארצות הברית הסרט הכניס כבר 115.8 מיליון דולר, שזה כבר סכום הרבה יותר מרשים. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 131.8 מיליון דולר. התקציב המשוער של הסרט הוא 90 מיליון דולר, כך שנראה לי שהוא את שלו עשה, ואחרי שראו שהסרט מצליח גם בלי פול קינג, כבר מדברים על סרט נוסף בסדרה (אם כי כרגע רק ברמת הלחשושים).
"עיני לבבות" (Heart Eyes) אומנם ירד למקום השלישי עם עוד 10 מיליון, אבל מבחינתו זאת עלייה בהכנסות מסוף השבוע הקודם – הסרט שפתח עם 8 מיליון דולר בסוף השבוע הקודם עלה ב-20 אחוזים בהכנסות. רוב הסיכויים הם שזה בגלל שזה סרט אימה על חג האהבה וסוף השבוע האחרון היה חג האהבה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 23 מיליון דולר, שזה נחמד. הוא כבר כיסה את התקציב שלו של 18 מיליון דולר.
במקום הרביעי נמצא "איש הכלב" עם עוד 9.7 מיליון דולר. זאת ירידה צנועה של 29 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם. הוא הצליח לבלום את הצניחה החופשית שלו בסוף השבוע הקודם. אולי מכאן יהיו לו רגליים ארוכות ויציבות יותר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 88 מיליון דולר.
במקום החמישי יש לנו כניסה חדשה ל"נה ז'א 2" (Ne Zha 2) שפתח עם 7.2 מיליון דולר. לא שאכפת לסרט הזה יותר מדי – הוא זוכה בתואר המרשים של הסרט היחיד בהיסטוריה שהכניס מיליארד דולר משוק אחד בלבד (סין, אם תהיתם). למי שתוהה האם המידע הזה מהימן, רוב הסיכויים שלא וזאת פשוט תעמולה סינית שיכולה לשחק עם הנתונים שהיא מפרסמת ואוספת, אבל כנראה לעולם לא נדע. על הנייר ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.056 מיליארד דולר.
"מופאסה: מלך האריות" ירד למקום השישי עם עוד 4.2 מיליון דולר, שהם בעצם עלייה של 5 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. מעניין שדווקא עכשיו אחרי תשעה שבועות על המסכים הוא יחווה עלייה, קטנה ככל שתהיה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 686 מיליון דולר. "אהבה ומכות אחרות" לא נהנה מחג האהבה והכניס רק עוד 4.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. זאת ירידה של 28 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ירידה קטנה ונחמדה, אבל לא מספיק קטנה כדי להציל את הסרט שההכנסות הכלליות שלו עומדות על 13.8 מיליון דולר. מתחתיו, "אחד מהימים האלה" עדיין מחזיק מעמד עם עוד 3 מיליון דולר. גם בשבילו זאת עלייה של חמישה אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – שוב עלייה צנועה, אבל עדיין עלייה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 43.9 מיליון דולר.
"חברה מושלמת" לא נהנה מחג האהבה והוא במקום התשיעי עם עוד 1.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 33 מיליון דולר חביבים. במקום העשירי יש סימן שאלה על חודם של שלושים אלף דולר. או ש"הופכים ללד זפלין" (Becoming Led Zeppelin) סוגר את הטבלה עם 1.7 מיליון דולר והכנסות כלליות של 6.6 מיליון דולר או שעושה את זה "חווה" (Chhaava), אפוס הודי שגם הוא, כאמור, עם הכנסות של 1.7 מיליון דולר.
בסוף השבוע הבא הולך לצאת "הילד הבלתי שביר" (The Unbreakable Boy), כי איכשהו לזאקרי לוי עדיין יש קריירה. הסרט מספר את סיפורו של ג'ייקוב, ילד שסובל ממחלת עצמות שבירות נדירה וגם נמצא על הרצף האוטיסטי, אבל הוא עדיין שמח וחיובי באופן שמשפיע על כל הסובבים אותו. חוץ ממנו יוצא "הקוף", שמתאר בובת קוף קטנה שרוצחת אנשים. עובדה לא קשורה: בסיפור המקורי של סטיבן קינג, לבובה הרצחנית הקטנה יש מצילתיים ולא תוף – אלא שב"צעצוע של סיפור 3" מופיע קוף כזה בדיוק, כמחווה לקינג, ומכיוון שעשו ממנו צעצועים הוא מוגן תחת זכויות יוצרים, אז יוצרי הסרט נאלצו להחליף את המצילתיים בתוף. אף אחד מהם לא בדיוק מהווה תחרות ל"קפטן אמריקה", אבל לא בטוח שמחסור בתחרות זה מה שיעזור לסרט.
פייגי הרמאי
יש לציין שבבירור מארבל שיחקו במספרים כדי להגיע ל100 מיליון בארבע ימים. למשל המספר שדווח עבור שלושה ימים (דיווח אמיתי, לא הערכה) היה 87 מיליון ופתאום קפץ ל88 מיליון יום מאוחר יותר.
כך או כך, מהנפילות בין ימים בסוף השבוע ניכר שהרגליים שלו במהלך סוף השבוע הראשון גרועות משל קוואנטומאניה. אם הסרט ימשיך עם רגלים כמו קוואנטומאניה (כלומר טובות יותר ממה שכרגע יש לו) הוא יסיים עם פחות מ400 מיליון טוטאל. כשההערכה האופטימית מאוד ביותר שראיתי היא שהסרט צריך 425 מיליון כדי להחזיר את ההשקעה.
מה שאני רואה
זה שמאוורל הוא מותג שצריך לעשות רענון אדיר
ודדפול היה היוצא מן הכלל שלא מעיד
כמו שעשו במותג של מלחמת הכוכבים
הגיע הזמן לתת למארוול לנוח כמה שנים ולהתחיל בנייה איטית מהתחלה
והייתי מציע לעשות את ההפסקה הזאת לפני סרטי הנוקמים הבאים
כי מוטב למארוול לדחות, ואפילו בכמה וכמה שנים, את סרטי הנוקמים הבאים, אבל לפחות להוציא אותם אחרי שהם עשו חושבים והבינו מה לא עובד אצלם לאחרונה, מאשר להוציא בשנים הקרובות את סרטי הנוקמים ולהיכשל איתם.
כי זה דבר אחד להיכשל עם סרט סולו אבל זה דבר אחר לגמרי להיכשל עם הנוקמים.
אם הם יכשלו עם סרט של הנוקמים, מה שבהחלט יכול לקרות, אז אפשר סופית לסגור את היקום הזה ולזרוק אותו לפח כמו שעשו ב-DC.
סרטי הנוקמים לא יכולים להיכשל, אסור להם שזה יקרה.
לכן לטובתם עדיף להם להודיע שכל ההפקות, למעט אלה שאמורות לצאת השנה, מוקפאות לזמן בלתי מוגבל בו מארוול יעשו חושבים וינסו להבין מה קרה להם.
לאחר כמה שנים של הפסקה ושל חושבים, אחרי שיסיקו את כל המסקנות הנדרשות, אפשר יהיה לחזור להפיק ולהוציא תכני מארוול חדשים, כולל כמובן שני סרטי הנוקמים המתוכננים.
בעיני, גם אם המשמעות היא שסרטי הנוקמים ידחו בכמה וכמה שנים, זה עדיף מאשר לקחת את הסיכון שביקורות שליליות או כישלון בקופות (או יותר גרוע: גם וגם) יפלו על סרטי הנוקמים שהכל תלוי בהם ובהצלחתם.
בלי להתייחס לכל תוכן ההודעה
הניסוח "לזרוק את היקום לפח כמו שעשו בDC" שגוי לחלוטין. גם אם היקום של מארוול ייעלם מחיינו בקול ענות חלושה, הוא כולל בתוכו סרטים מעולים שיישארו נכסי צאן ברזל של תרבות הפופ וזה לא הולך להשתנות בגלל סיומת גרועה.
לא הבנת אותי נכון
בזריקת היקום לפח התכוונתי שלא יהיה לו שום המשך וירבטו את הכל לגמרי כמו ב-DC.
אחרי הכל, גם בדיסי אף אחד לא לוקח את הסרטים שיצאו לשום מקום ומי שאוהב אותם ימשיך לצפות ולאהוב אותם (אני, לדוגמא, בהחלט אוהב את שהאזאם הראשון).
אני יכול להגיד לך שאני אישית אמשיך לצפות בסרטי מארוול (במיוחד סרטי סאגת האינסוף) שוב ושוב ושוב, לא משנה אם הכל יסתיים בריבוט.
כך שאני, בתור אחד שרואה שוב ושוב את סרטי מארוול, אהיה האחרון לטעון שהסרטים הולכים להיזרק לפח.
הסרטים ישארו לתמיד, אבל החשש הוא שעתיד היקום יזרק לפח, שזה לא משהו שהייתי רוצה שיקרה.
העתיד כבר כאן
היקום של מארבל לא נעלם ולא יעלם.
הוא גם לא יחזור לעולם למיינסטרים.
מה שאתה רואה זה מה שיהיה.
סרטי נישה. פרנצייז נישה.
כמו שקרה למלחמת הכוכבים
כמו שקרה לסימפסונס
כמו שקרה לפרו רסלינג.
זה מחזור החיים של פרנצייז. כמה רגעי תהילה במיינסטרים ואז התבוססות בחלומות על העבר.
רק מזכיר שהסרט הכי מרוויח של מלחמת הכוכבים יצא 38 שנה אחרי הסרט הראשון של מלחמת הכוכבים
ואחריו יצאו עוד מספר סרטים שתופסים את המקומות הבאים בטופ הסרטים הכי מרוויחים בפרנצ׳ייז.
רנסנס זה דבר שיכול לקרות לכל פרנצ׳ייז.
אחרי מספר שנים ירודות שוב חוזרים להצלחה הגדולה.
זה לא שברגע שהסרטים קצת פחות מצליחים, אז זהו, הפרצ׳ייז הוא נישה והוא לעולם לא יחזור לגדולתו. תמיד יש אופציה לקאמבק.
וההצלחות של סרטי ספיידרמן ודדפול האחרונים רק מעידים שמארוול עדיין חלק מהמיינסטרים וממש לא נישה, הם פשוט צריכים לממש את הפוטנציאל שלהם כי כשהם רוצים הם יודעים להגיע לסכומים מטאורים גם בימינו ואני מניח שגם בעתיד.
לא נחשב
אחרי אחרוני הג'דיי השתכנעתי סופית שסטאר וורס הוא קנבס ריק למעריצי מדע בדיוני(ומדי פעם לכותבים) לשים מה שבא להם בו. אני דיי בטוח שהסרטים שהמעריצים דמיינו בראש הרבה יותר טובים מהטרילוגיה החדשה שהוקרנה (ואני אומר את זה בתור אחד שלא שונא את הכוח מתעורר וחושב שעליתו של סקייוקר הוא בלאגן כיפי, הפריקוולים סבירים מינוס ופרק 4 הוא לא משהו, הקנבס הריק תקף בעיקר עליו)
בכל 38 השנה האלה מלחמת הכוכבים לא איבד את המומנטום
הוא תפס מקום במיינסטרים כל הזמן הזה. עם או בלי סרטים.
מרגע שהחל לאבד את המיינסטרים, המיינסטרים לא שב.
כל הסיבות שהובילו אנשים לצפות בספיידרמן ובדדפול האחרונים הם סיבות שלא קשורות ל MCU. טובי, אנדרו, דדפול, וולברין, בלייד, גמביט… אלו הסיבות להצלחה יוצאת הדופן של הסרטים האלו.
מארבל בפני עצמם הם נישה. המיינסטרים לא יחזור.
אבל תמשיכו לכתוב פאן פיקשן של איך הפקת הסרטים הבאים תציל את מארבל. תתרגלו לזה כי זו הפוזיציה שלכם מעתה ועשרים השנה הבאות לפחות.
מלחמת הכוכבים בהחלט איבדו גם איבדו את המומנטום עם הכישלון של הפריקוולים שהיו שנואים בזמן יציאתם על הקהל הרבה יותר ממה שסרטי מארוול כרגע שנואים
וכמה נחמד לשוחח עם מי שרואה את העתיד.
אשמח לשמוע: מה עוד צפוי לקרות בעולם בעשרים השנה הבאות?
אחרי הכל, לא כל יום פוגשים נביא.
או אם להתנסח בצורה לא סרקסטית
יש מקום לדון בשאלה ״האם היקום של מארוול יחזור לגדולתו או לא?״, אבל זה לא נעים לדון על כך כשאחד הצדדים בטוח בעצמו שהוא יודע מה יקרה בוודאות ומזלזל באלה שחושבים אחרת.
אף אחד לא יודע מה ילד יום.
זה נכון לכל דבר וזה נכון גם לרווחים עתידיים או הצלחה עתידית בקולנוע.
אפשר לטעון מה לדעתך הולך לקרות בעתיד גם בלי לזלזל במי שחושב אחרת.
כי בסופו של דבר, אף אחד מאיתנו לא יודע בוודאות מה יקרה, לכן יש מקום לתחזיות שונות לגבי העתיד.
כל הזלזול הבריונות וגסות הרוח בדיון הגיעו ממך
מר "בואו נשנה לשון פנייה במכוון כדי להשפיל".
אבל השלכה זו תופעה פסיכולוגית מרתקת.
אל תתבלבל
850 מיליון דולר לסרט האחרון בטרילוגיה לפני 20 שנה זה לגמרי לא "איבדו את המיינסטרים".
זה שהמעריצים האדוקים קיטרו באינטרנט, זה לא איבדו את המיינסטרים. מי שקיטר אז הם בדיוק אנשי הנישה שהסרטים פונים אליהם גם היום.
את המיינסטרים הם איבדו רק במהלך הטרילוגיה האחרונה ובעיקר במה שבא אחריה.
איני צריכה להיות נביאה) וזה גס רוח מצידך לשנות במכוון את לשון הפנייה אלי ללשון זכר). זה ענין של אנליזה פשוטה.
שום פרנצייז שאיבד את המיינסטרים לא חזר לשם. כולם מחזיקים בדיוק באותה עמדה של קיום בצל של העבר. לטישת עינים לעבר הזוהר. כשכל נסיון לשחזר אותו רק כושל שוב ושוב עם החזרים קטנים והולכים.
אין דוגמה נגדית.
עוד 20 שנה, תיזכר בדיון הזה ותגיד
פאק
קיטיארה צדקה
איפה שיניתי את הלשון ללשון זכר?
כתבתי ״כשאחד הצדדים״.
״צד״ זו מילה זכרית, על כן כל צד, גם אם מדובר באישה, מכונה בלשון זכרית.
כשם שכשמדברים על ״דמות״ זה תמיד יהיה בלשון נקבה (״הדמות של קפטן אמריקה כתובה בצורה כזאת וכזאת).
אני לא יוכל לדבר על ״אחת הצדדים בטוחה…״, זה לא עברית תקנית.
ואודה שהשתדלתי לא לפנות באופן ישיר בלשון זכר או נקבה כי לא זכרתי אם מדובר בגבר או אישה, מה שטבעי לחלוטין שיקרה בדיונים אינטרנטיים.
לא הייתה פה שום כוונה לפגוע.
להפך: הקפדתי לאורך כל הניסוח לא לפנות ישירות בלשון זכר או נקבה, רק משום שלא הייתי בטוח ולא רציתי לפגוע.
לגבי הדברים עצמם, אני לחלוטין לא מסכים, אבל אין לי עניין לדון בזה איתך.
את ממשיכה בסגנון שלי אישית פשוט לא נעים לדון איתו.
אולי זה רק אני, לא יודע.
אבל התגובות שלך יוצרות אצלי רושם של התנשאות שממשיכות גם בתגובה הזאת עם משפטים כמו ״עוד 20 שנה תזכר בדיון הזה ותגיד…״.
אני לא בעניין, מצטער.
אבל רק אגיד שאם הניסוח שלי היה בעינייך ״זלזול, בריונות וגסות רוח״, אז אני לגמרי מצטער.
אולי לא הייתי צריך להתנסח בסרקזם.
אם משהו מהדברים שלי שידרו תחושה שכזאת, אז אני לגמרי מתנצל.
עכשיו אני שם לב גם שכתבתי ״נביא״
אבל זה היה בלשון זכר כניסיון לניטרליות.
אולי הייתי צריך לכתוב ״נביא/ה״.
בכל מקרה, אדגיש: גם אם לא התנסחתי נכון מהבחינה הזאת, זה היה כדי לא לפגוע כי לא הייתי בטוח אם את גבר או אישה.
אני אף פעם לא אחשוב לפנות בכוונה לאישה בלשון זכר כדי לפגוע בה.
לפעמים באינטרנט קצת קשה לדעת על כל אחד אם מדובר בגבר או אישה ולכן נוצרות טעויות.
אבל אני די בטוח שאף אחד לא יחשוב לכנות אישה בלשון זכר או גבר בלשון נקבה כדי לפגוע, בטח לא כאן באתר.
רק אדם מרושע יעשה דבר כזה ולא נראה לי שפה באתר יש מישהו כזה.
בכל מקרה, גם פה: אם פגעתי אני לגמרי מתנצל.
(זה לא בסרקזם או בעקיצה או באיזו משמעות אחרת. אני באמת מתנצל אם פגעתי)
יש לך הגדרה רחבה מאוד ל"נישה"
או מצומצמת מאוד ל"מיינסטרים".
אז הבהרה
לפני שנים רבות אחרי הנוקמים הראשון הלכתי לחדר הכושר של הולמס פלייס בקניון.
המאמנים היו עסוקים בשיחה על הסרט.
לפני קצת פחות שנים שוחרר הטריילר הראשון של אנדגיים במהלך יום העבודה.
המעסיק ארגן הפסקה לכולם כדי שנראה את הטריילר בשעת השידור שלו.
תופעות דומות קרו עם משחקי הכס, עם האח הגדול בימיו הטובים, עם האירוויזיון, עם המונדיאל. אפילו עם red dead redemption 2.
זה מיינסטרים
אם עיקר השיח והאינטראקציה מתנהל בבועות: אתה נישה.
דיונים ברדיט זה נישה
שיחות בפורומים של סרטים זה נישה נישתית
ומשם מארבל לעולם לא יצאו בחזרה למיינסטרים.
אם הייתי רוצה להגדיר את זה במשפט אחד בעצם
אם בשביל עיקר האינטראקציה עם פרנצייז אתה צריך אקטיבית להיכנס למעגלים שעוסקים בו. זה פרנצייז נישה.
אם אתה באינטראקציה עם הפרנצייז ללא נסיון אקטיבי (או דחיפה אלגוריתמית כתוצאה מנסיונות אקטיבים אחרים) . אז הפרנצייז הוא מיינסטרים.
אגב, גם האח הגדול בארץ היא דוגמה מאלפת למיינסטרים שהפך לנישה. הוא לא יחזור למיינסטרים.
קודם כל, בשולי הדברים
אין לי מושג איך הכנסת לפה את "RDR2" אם זאת ההגדרה.
אבל בעיקר: אני לא בטוח איך אפשר לעבוד עם הגדרה שכזאת. האם כדורגל הוא נישה, אם כך?
מה זה "אינטרקציה"? מה זה "ניסיון אקטיבי"? ואיך לעזאזל אנחנו קוראים לדברים באמת נישתיים (כמו נניח "עין הדג") כאשר דברים כמו כדורגל נהיים נישה?
ליטרלי קיבלנו ימי חופש כשהמשחק שוחרר
מונדיאל הוא מיינסטרים. כדורגל? יש רמות שונות. אבל ליגת האלופות למשל זה לגמרי נישה.
שוב, זה אנקדוטה.
מקום העבודה שלי לא ציין את הדבר הזה בשום צורה.
מצטערת בשבילך
לא משנה את העובדה שלא היה צריך אקטיבית לחפש את המשחק כדי שמקומות עבודה יתנו חופש בשבילו.
אני שמעתי עליו באיחור של כמה וכמה שנים
ואין אף אחד בסביבה שלי ששיחק או שמע עליו. קרי: לא רק שהייתי צריך אקטיבית לחפש אותו – לא ידעתי אפילו איפה להתחיל.
בהגדרות שלך, זה הנישה של הנישה.
(או במילים אחרות: יש מגבלה להגדרה שהצבת של "האם דבר שצץ לי בחיים בלי שביקשתי" כמיינסטרים, כי יש לא פעם חריגות שנובעות מבחירות אקראיות בחיים של משקפות בהכרח פופולריות של דבר – כמו למשל האם מקום העבודה שלך מחליט לצאת לחופש בגלל משחק מחשב).
לא אתעקש על משחק מערבון שאתה שונא
לקחת קשה.
אני לא שונא אותו, לא שיחקתי אותו
אז אין לי רגשות כלפיו: הנקודה היא אחרת – המתודה המוצעת רחוקה מלהיות טובה למטרות בחינה מה מיינסטרים ומה לא.
רק כי אינך אוהב את התוצאות הנגזרות ממנה
(ל"ת)
בגלל שזה מתודה שאי אפשר לאכוף בשום צורה ושתלויה כולה באנקדוטות. באותה המידה בדיוק, מעביד נלהב של להקת דת' מטאל יכול להחליט להוציא את כל העובדים שלו לחופש ולחלק כרטיסים להופעה ואז הם יהיו, בהגדרה שלך, מיינסטרים.
אבל כמו שאמרתי
הוצאתי את המערבון שאתה כה מתעב מרשימת המיינסטרים. אז הדוגמה שלך היא סתם הקצנה שכרגע גם אצלי לא עומדת במבחן המיינסטרים.
ההקצנה אבל היא לצורך הבהרה
השאלה "במה אנחנו נתקלים בחיים שלנו" הוא שילוב של אקראיות וסדר חברתי מסוים. כלומר, מצד אחד הרבה דברים יכולים להיכנס לחיים שלנו בלי שנבין מאיפה הם נחתו עלינו בגלל מקום עבודה, משפחה, או חברים – ומנגד, אנחנו הרבה פעמים מתכננים את החיים שלנו סביב סגנון החיים שלנו. לכן קל ליצור "בועות". לצורך העניין – לחנון בן 17 שהולך ליחידת מודיעין ומשם ממשיך להייטק, דברים גיקיים עלולים להיראות (אפילו בלי שהוא התעניין בהם לפני) כמגה-מיינסטרים, פשוט כי הם בכל מקום מסביבו.
האירועים שאנחנו "לא מבקשים להיתקל בהם" תלויים מאוד בסגנון החיים שלנו ולכן מראש מוטים (ומנגד, כאמור, אקראיים לאללה): הלקסיקון התרבותי של חרדי – כולל מיינסטרים, נישה וכו' – פשוט שונה לחלוטין משלנו (היום כבר פחות, אבל לצורך הדוגמא). האם אז כולו נישה? מיינסטרים?
כאמור – ברור שיש סדר בדברים, ויש סדרות מוכרות שמוכרות יותר ויש סדרות שפחות. שכל הקבוצות בחברה מתכנסות לראות מה קרה, ויש כאלה שרק חלק מהקבוצות או קבוצה אחת, אבל רועשת במיוחד.
אבל המדד המוצע לא עוזר לנו לעשות את הסדר שאנחנו מבקשים לעשות. הוא תחושת בטן לא רעה, אבל לא מדד אובייקטיבי טוב לעבוד איתו.
הוא לא מדד מדעי
אז בוא נדבר במובנים של סקאלה אם זה נוח לך יותר.
אתה מסכים שלפני 5 שנים אם היית הולך ברחוב ושואל מי זה קפטן אמריקה היית מקבל תגובות ״סטיב רוגרס״?
ושהיום תקבל הרבה יותר תגובות ״הא? מי?״
אז הנקודה שלי היא שזה לא יחזור למקום ההוא של לפני 5 שנים. לא משנה מה מארבל יעשו. וחלק לא קטן מזה הוא, כפי שאתה אמרת בעצמך, כי אין למארבל אינטרס כלכלי אמיתי לחזור לשם בעצמה.
חוץ מזה
שאני כנראה עדיין אקבל תגובות של "סטיב רוג'רס?" (ולא "הא?"), כן.
תקבל הרבה יותר הא ממה שנדמה לך
אבל זה כבר עיסוק בקטנות
RDR2 מכר 67 מיליון עותקים.
(ל"ת)
יש הרבה מספרים שנשמעים מאוד מרשים
שאפשר להביא לכל כיוון, אבל לפני שנביא אותם כדאי שנחליט על מה אנחנו מדברים, איך אנחנו מודדים ומה אנחנו מנסים להשיג מהדיון הזה.
לא בקטע כזה
אבל אנקדוטות הן לא ממש בסיס טוב לשיחה.
אני מסכים שיש אתגר בשאלה של ניסיון להבין מתי משהו מאוד מאוד פופולרי ומתי "סתם" פופולרי אבל:
1. מה ש"סתם" פופולרי הוא לא נישה, מן הסתם. יש משמעות למילה הזאת. אין ספק ש"עין הדג" הוא נישה (לצורך הדיון) אבל סרטים שמרוויחים 100 מיליון דולר – לא נישה. יש מעין מדרגת אמצע מ"הדבר שכולם מדברים עליו" ו"נישה" שעוברת בדברי האמצע ש"סתם" פופולריים, בלי להיות הדבר היחיד במדיה. להרוויח 100 מיליון דולר ב-4 ימים זה אכן רחוק מריסוק הקופות של "סוף המשחק", אבל זה לא סרט קיקיוני לחבורה של תריסר מטורפים לדבר. עשרות מיליוני אנשים זה לא נישה.
2. אין דרכים טובות כל כך לברר מה באמת מאוד מאוד פופולרי. יש כל מיני מדדים אבל לרובם יש נקודות עיוורון ורובנו מסתמכים על הסכמות רחבות של נתוני קופות וכתבות באתרי חדשות.
בוא ניקח את המשפט "אם עיקר השיח והאינטרקציה מתנהל בבועות" – איך מודדים דבר כזה? פסלנו את רדיט, נניח. פייסבוק נחשב? איזה קבוצות בפייסבוק? טיק טוק? אינסטגרם? מה הסף הדמיוני שאנחנו מחפשים פה? פוסטים? לייקים? תגובות? ההגדרה הזאת נזילה מדי ופשוט מאפשרת לשני הצדדים להזיז את השער כל פעם. לפני רגע מארוול היו עם מיליארד דולר בקופות (דדפול & וולברין). האם התחזית פה היא שזה היה הפעם האחרונה שזה יקרה? שכבר זה לא מיינסטרים? כי אם מארוול ימשיכו לעשות כסף, מה אכפת להם מה חושבים עליהם בהולמס פלייס?
מה שאולי מוביל לנקודה העיקרית:
3. צריך לזכור שגם אם נגיע להסכמה על מי ממש פופולרי ומי "סתם" פופולרי – המשמעות של זה בשטח כמי שלא מושקעים כלכלית בזה היא מצומצמת.
כלומר, אם מארוול הולכים מעכשיו להרוויח על מחזור הצעצועים, הקומיקס, והסרטים שלהם 30% פחות – אותה ירידה ממיינסטרים לנישה – אני חושב שהם יהיו בסדר.
אם זו הנקודה שלך אז הדיון שלך שונה לגמרי משלי
אני לחלוטין מסכימה שלמארבל לא אכפת. זו הסיבה שהם ימשיכו בדיוק באותה דרך שבה הם צועדים כרגע. ושם למעשה התחלתי. העתיד כבר כאן היא הכותרת של מה שרשמתי. זה מארבל ועם זה תתמודדו.
זה גם נכון לגבי רוב מוצרי הנישה שהזכרתי. הם משנים את המודל, מרוויחים קצת יותר פר לקוח שנשאר להם ומתקדמים הלאה.
הזכרתי פרו רסלינג בתור נישה, ההכנסות מרסלמניה עולות לרווחי שיא משנה לשנה. זה עדיין נישה. זה עדיין לא מיינסטרים כמו לפני 40 שנה שכולם דיברו על שון מייקלס ואנדרטייקר.
אז אם זו הנקודה שלך, ללא ספק אני מסכימה, מארבל ימשיכו ללכת בדרך הזו. זה לא ישתנה. העתיד כבר כאן.
אבל עדיין הדיון הזה פה בתגובות קיים, למרות שלמארבל ודיסני לא כזה אכפת. למה?
כי למעריצי הנישה אכפת.
הם רוצים את ההכרה של המיינסטרים.
רק תקרא את הרעמון פה: הם תובעים בשביל החזון שלהם שמארבל ודיסני יפסידו מיליארדים רק בשביל הסיכוי לחזור למיינסטרים. לחזור להכרה שהפרנצייז שלך הוא לא רק נישה מתמשכת שמספקת אותך. היא צריכה שכולם ירצו להיות חלק ממנה.
שלכולם יהיה אכפת. שלמיינסטרים שלא מחפש להשתתף יהיה אכפת. כמו שלפני 40 שנה היתה כתבה בחדשות על זה שסופרמן נהרג בקומיקס.
וזה פשוט לא יקרה.
מארבל היו שם. לא לפני ככ הרבה זמן.
וזה לא יחזור
כאמור, אני חושב שההגדרה כאן למיינסטרים מצומצמת קצת מדי
או לכל הפחות מצריכה הגדרה אחרת להגדרת האמצע שהיא לא "נישה".
בין הסקאלה של "להיטי העל", "מיינסטרים", "פופולרי", "מוכר" ו"נישה" יש מדרגות והבדלים. אני חושב שרובנו נסכים שמארוול ירדו במעמדם, ושספק רב שיצליחו לשחזר בדיוק את אותה הצלחה – אבל פשוט היינו קוראים לדברים אחרת.
הגדרתי רמות:
מיינסטרים
נישה
נישה נישתית
סרטי אוסקר
ובעצם למה אתה מתמקד בסמנטיקה?
"אני חושב שרובנו נסכים שמארוול ירדו במעמדם, ושספק רב שיצליחו לשחזר בדיוק את אותה הצלחה"
יש לך הרבה תגובות פה שמשרטטות דרכים בדיוק ל״מארבל ישחזרו בדיוק את אותה הצלחה״. כולל תוכנית עסקית רב שנתית עבור דיסני. כולל ההחלטה שמה שעומד בין מארבל לחזרה לימי הזוהר הוא העובדה שקרול דנברס עדיין בחיים.
אז לא נראה שזה רובנו. בטח לא באתר הזה.
אני חושב שאת קצת מפריזה עם הפופלאריות של המותגים שהזכרת
אם אצא עכשיו לרחובות תל-אביב אני בטוח שייקח לי לא מעט ניסיונות עד שאמצא מישהו שידע מי זה סטיב רוג'רס, מה צבע התלבושת של קפטן אמריקה, אם הוא שייך למארוול או די סי או מישהו שבכלל ראה סרט של 'הנוקמים'. גם עכשיו וגם לפני חמש שנים. לא משנה כמה סרט פופלארי אחוז האנשים שצפו בו תמיד יהיה קטן באופן מגוחך, גם אם נתייחס רק לקהילה הצעירה (להוציא *אולי* את 'טיטאניק' ו-'מלך האריות').
"רד דד רדמפשן 2"? מה?! משחקי המחשב *היחידים* שיש סיכוי שאני אתקל סתם כך באנשים מדברים עליהם יותר מפעם אקראית אחת הם כנראה רק GTA ו-FIFA. בחיים לא פגשתי מישהו ששיחק 'מיינקראפט' ובטח שלא שמע על 'רד דד רדמפשן 2' (אלא אם כן אני סיפרתי לו עד כמה מעצבן אותי שאין במשחקי מחשב את האופציה לקפוץ על שלב שנתקעת בו ושזה ממש לא בסדר שאני מבזבז 300 שקל על משחק וכבר אחרי שעתיים נתקע בו מה שהופך אותו ללא שמיש יותר ובזבוז של כסף, אבל זה נושא אחר).
רק אתמול, אגב, הסברתי לחבר הכי טוב שלי מה זה 'האירווזיון' (שאת את השם שלו הוא שמע רק כי הוא התרחש בארץ לא מזמן).
אם כי בדומה לך, גם הנתונים שלי מבוססים בעיקר על האנשים שאני פוגש (בין אם במעגלים הקרובים ובין אם אנשים שפוגשים לשנייה אבל רואים להם בטון של הקול שאין מצב שהם הלכו לסרט שהוא לא של ליאם ניסן/ברוס ויליס בעשור האחרון). ומכל עשרות האנשים שהיו חלק מהמעגל החברתי הקרוב שלי ב-15 השנים האחרונות לא פגשתי אפילו בן אדם אחד שראה סרט של 'אווטאר' (ובטח שלא את 'מלחמת הכוכבים'), וזה הסרט הכי מכניס אי פעם. חלק מהם לא שמעו על הסרט עד ששאלתי אותם עליו אפילו. לפי ההגדרה שלך, בעולם שלי לפחות, שום דבר הוא לא במיינסטרים מלבד אוכל וחמצן.
אז רק רציתי לחזק את הנקודה של קרקר שזה נשמע כאילו את ממהרת להגדיר מה פופלארי ומה לא על סמך האנשים סביבך וזהו.
ואני בכלל חשבתי ש-"מיינסטרים" מתארת בעיקר את סוג הסרט בלי קשר לפופלאריות שלו (כלומר, 'הפלאש' הוא לגמרי סרט מיינסטרים כי הוא מנסה לפנות לקהל רחב ככל האפשר. זה שהקהל הזה לא ראה אותו פחות רלוונטי). אבל זו נקודה אחרת וכנראה שפחות קשורה לדברייך.
אני, אגב, עד 2018 לא הייתי יודע כלל לענות על השאלה ״מי זה סטיב רוג׳רס״
וזה כשבהחלט הייתי חובב סרטים אז ומארוול היו בשיא גדולתם.
ידעתי בכללי על מארוול ועל הנוקמים היות והסרטים מאוד הצליחו, אבל היות ולא התעניינתי בהם במיוחד לא ידעתי את שמות הדמויות או מה הכוחות שלהם.
רק כשהתחלתי להתעניין בעצמי במארוול התחלתי ללמוד את השמות ואת הכוחות של הדמויות השונות.
כי בסופו של דבר, לא משנה כמה הסרטים פופולריים, בשביל חלק ניכר מהאוכלוסיה הם לא יגידו להם כלום עד שלא יתחילו ממש להתעניין בהם.
הוכחת את הנקודה שלי
״ידעתי בכללי על מארוול ועל הנוקמים היות והסרטים מאוד הצליחו״
לשם מארבל לא חוזרת.
אתה בדיוק מתאר את החויה של היכרות עם מותג בצורה פאסיבית.
לא קפטן אמריקה החדש ולא אף אחד מהרעיונות שהובאו פה לא יחזירו את מארבל לשם. לעולם.
לא הוכחתי שום נקודה שלך
כשאני אומר שידעתי בכללי אני מתכוון שידעתי שיש סרטים בסדרת ״הנוקמים״ שמרוויחים הרבה, שום דבר מעבר.
וגם זה רק כי התעניינתי בקולנוע וידעתי על הסרטים המרוויחים.
אילו זה היה היום הייתי יודע על הרווחים של ספיידרמן ודדפול & וולברין, שלא משנה מה תגידי, עדיין מדובר על סרטי מארוול.
אבל בשביל רוב האוכלוסיה טבלת שוברי הקופות לא אומרת כלום.
בשביל רוב הציבור הדבר היחיד שידוע על שוברי הקופות זה שיש איזה אווטאר שנמצא במקום הראשון.
יש את אלה שקצת יותר מתעניינים בקולנוע ולכן שמעו על סרטי הנוקמים באותה המידה שהם שמעו על ספיידרמן אין דרך הביתה ועל דדפול & וולברין ובאותה המידה שהם ישמעו על סרטי הנוקמים הבאים כשהם יצאו (ובטח גם שם תטעני שזה לא נחשב למארוול, מאחר וזה הולך להיות אירוע מולטיוורס שיכיל גם דמויות מסרטי מארוול שלא שייכים ליקום של מארוול).
מי ששמע על מארוול אז שומע גם היום ומי שלא לא.
האירוויזיון מבוסס על כמעט 40 אחוז רייטינג
אם הטיעון שלך הוא ״אין דבר כזה מיינסטרים״, אולי כדאי למתן אותו.
אירוויזיון ומונדיאל הן תופעות תרבותיות ענקיות בישראל. אין יותר מיינסטרים כל שנה מהאירוויזיון והתחרות היחידה שלו היא המונדיאל כל 4 שנים.
לגבי משחקי מחשב, אם גבר, אני חושבת ששכחת את פורנטייט. בערך המשחק היחיד שקיים כיום. כן, גדול גם מ gta
הפלאש הוא סרט נישה של סופר גיבורים. לא מיינסטרים. סופר גיבורים הם כבר לא באותו מקום במיינסטרים שהם היו לפני 5 ו 10 שנים.
הם לעולם לא יחזרו לשם. מעולם אף פרנצייז שאיבד את מקומו במיינסטרים לא שב.
אוי, הנה עוד דוגמה טובה
משחקי מכבי תל אביב בכדורסל באירופה
היו מיינסטרים
לא יחזרו לשם.
כן המנוחה בהחלט כוללת את דחיית הנוקמים
אני מיתכוון שיעשו בדיוק מה שעשו עד הנוקמים האחרון
שפשוט ילכו לנוח
לעשות חושבים
שיעשו סרטי אוריגן טובים
שיחזרו ממקודי מטרה ומדיוקים יותר
אני גם בהחלט אומר את זה בשבילם ולא רק לצופים
לא בטוח שהבנתי אותך
אבל מה שאני רוצה שיעשו זה משהו שהם לא עשו עד היום מעולם, חוץ מקצת ב-2020.
אני רוצה שיפסיקו כליל את כל ההפקות.
שום תוכן לא יוצא. שום תוכן לא מופק.
כל ההפקות העתידיות שלהם (מלבד מה שמתוכנן לצאת ב-2025) נכנסות למקפיא, שם הם ישארו במשך מספק שנים בלי שנוגעים בהם כלל.
במשך השנים הללו מארוול ישבו ויעשו חושבים איך אפשר לשנות כיוון לטובה.
ואל דאגה, אני לא באמת מצפה שלא יצאו שום תוצרים ממארוול במשך השנים הללו, זה לא הגיוני לצפות לדבר כזה.
מה שאני כן מצפה לו הוא שיקפיאו את כל ההפקות שקשורות ליקום הקולנועי של מארוול וימשיכו להפיק ולהוציא רק תוצרים של מארוול שאינם חלק מהיקום של מארוול, כמו לדוגמא סדרות אנימציה או תכנים אחרים שהקשר שלהם ליקום של מארוול די קלוש עד לא קיים.
אבל בכל הנוגע למה שמכונה ה-MCU, מה שהם צריכים לעשות זה פסק זמן בו כל ההפקות מוקפאות.
לאחר שיבינו מה הם צריכים לעשות כדי לחזור להצלחה, הם יחזרו להפיק את התכנים, עם השינויים הנדרשים לאור הסקת המסקנות (יהיו תכנים שיצאו מהפריזר ישר לזבל, יהיו תכנים שיעברו שינוי משמעותי וגדול ויהיו תכנים חדשים שיתחילו להפיק בעקבות הסקת המסקנות).
אם הם לא יעשו את זה, בשלב מסוים הם עשויים לגרום לקריסת היקום ולצורך הבילתי נמנע בריבוט כמו שקרה ב-DC, ולא נראה לי שהם היו רוצים להגיע למקום שכזה.
לצערינו זה לא יקרה כי דיסני כבר שילמה
אני מבין למה אתה חושב שכדאי לדחות את ההפקות של "הנוקמים 5" ו-"הנוקמים 6", אבל זה פשוט לא מציאותי. מארוול כבר התחייבה להוצאות עתק: 80 מיליון דולר כמקדמה לאחים רוסו על שני הסרטים, ו-100 מיליון דולר לרוברט דאוני ג'וניור על שלושה סרטים – כשהשלישי הוא "ארבעת המופלאים", שם הוא צפוי להתחיל את הופעתו כדוקטור דום.
בהשוואה לעלויות ההפקה של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו-"הנוקמים: סוף המשחק", שנעו בין 650 ל-800 מיליון דולר, כבר עכשיו רבע או שליש מהתקציב של "הנוקמים 5" ו-"הנוקמים 6" הוקצה רק לבמאים ולשחקן אחד. וכשצילומי "הנוקמים 5" מתחילים כבר בחודש הבא, זה אומר שהם מוציאים לפחות כ500 מיליון דולר רק כדי להתחיל את ההפקה – זה כסף שאין להם שום דרך לשבת עליו, וההפקה רק תמשיך לצמוח מכאן.
המצב הזה מציב את מארוול בבעיה חמורה. סרטי ה-MCU האחרונים היו פחות מוצלחים, המשקיעים לא ירצו להמשיך לדחות ולסכן רווחים עתידיים, והמותג נמצא בנקודה קריטית שבה הוא חייב להחזיר לעצמו את השווי שלו עכשיו ולא בעוד כמה שנים. הם לא במצב של ג'יימס קמרון, שיכול לקחת את הזמן בפנדורה ולתזמן את הסרטים שלו מתי שנוח לו. כאן מדובר בלוח זמנים צפוף עם עשרות שחקנים שצריך לתאם, וכל עיכוב נוסף רק יגדיל את ההוצאות עוד יותר.
האפשרות היחידה לדחות את יציאת הסרטים ב-2027 ו-2028 קיימת, אבל היא בעייתית בדיוק מהסיבה הזו – הכסף כבר הושקע, ודחייה כזו רק תגדיל את ההפסדים. כלומר, בין אם הם רוצים או לא, אין להם ברירה אלא להמשיך עם ההפקה. המשמעות היא שהסאגה הנוכחית כנראה תסתיים בכישלון יחסי, אם לא מהדהד.
הפתרון היחיד שמארוול יכולה ליישם כדי להציל את מותג "הנוקמים" הוא חזרה לנוקמים המקוריים תוך יצירת ואקום יחסי בין "הנוקמים: סוף המשחק" ל-"הנוקמים 5". זה קריטי שסאם וילסון לא יהיה קפטן אמריקה ושקפטן מארוול תיהרג ברבע השעה הראשונה של הסרט. (עכשיו כשהם מלהקים את רוג מקסימום תנו לה לעשות את העבודה), זו הזדמנות מצוינת לצרף גם את דדפול, וולברין, ואפילו את ההאלק של אדוארד נורטון, כי במולטיוורס הכול אפשרי.
אם מארוול ימשיכו בכוח עם ההרכב הנוכחי וישימו בפוסטר את קפטן מארוול, פלקון ושי-האלק – הם למעשה מוותרים מראש על ההצלחה הכלכלית של הסרטים.
"קריטי שקפטן מארבל תיהרג ברבע השעה הראשונה"
לא איבדתם את זה פה לגמרי. כל טייק יותר אידיוטי מקודמו.
לא אכנס לדיון אם נעלבת בצדק מהתגובות למעלה,
אבל לכתוב 'אדיוטי' על תגובה של אדם אחר זה אובייקטיבית חוצפה, בריונות וזלזול.
וזו גם האמת. סורי.
(ל"ת)
לא, זאת לא "האמת"
מצטער.
אני קצת הלכתי לאיבוד למעלה, אבל גם והעליבו אותך – זה לא אומר שאפשר לעלוב באנשים.
אם אומרים לך בעדינות, שיש איך להגיב (לא מה – איך): אז שווה להקשיב.
ההפסקה מסרטי מארוול
שכולם פה מציעים, והיא כנראה כן הדבר החכם לעשות, בכל זאת היא אינה מציאותית לחלוטין, ואולי נובעת מהרושם בתקופה ארוכה ורציפה של סרטים שקלעו למטרה באמת פעם אחר פעם. היקום הזה חרט בלב המעריצים את הביטחון עמוק שמארוול יודעים מה הם עושים ואכפת להם מהאיכות של הסרטים יותר משאר האולפנים. הרושם הזה יכול להביא אתכם לחשוב שמארוול יעשו הכל כדי שהאיכות של הסרטים לא תתדרדר, אבל אף אולפן לעולם לא ישבית את כל ההפקה שלו, גם לא מארוול, זה לא הולך לקרות. מלחמת הכוכבים כראיה, שרק הגבירו את קצב ההוצאה שלהם בזמן שכל מה שיצא לצופים נרמס בביקורות ופגם במוניטין של הזיכיון עד להשחית, ולהם לא היתה בכלל קביעות להוציא תוצרים חדשים. לכל היותר מארוול יקצו "ועדת חקירה" שתחליט מה לעשות עם עצמם, כל זמן שמכונת ההפקות שלהם מתקתקת ומפספסת בכל פעם.
ובכל מקרה יהיה קשה למארוול להשתקם כזיכיון אחרי שכל הסרטים הבאים כבר חייבים להישען על "התקופה האפלה" שמכסה חלק ניכר מהסדרה ויכריחו את הצופים החדשים לעבור אותם ולסבול תוך כדי.
מיינסטרים או לא מיינסטרים, נישה או לא נישה,
רק מארוול מסוגלים היום ליצור דיונים של עשרות תגובות בעין הדג.
שהוא אתר נישה בהגדרה
(ל"ת)
דף הביקורת של הברוטליסט סגור לתגובות
(ל"ת)
Ne Zha 2 עומד כרגע לכאורה על למעלה מ-1.7 מיליארד
מה שלכאורה אמור להפוך אותו לסרט המרוויח של 2025, לסרט האנימציה המרוויח בכל הזמנים ולמקום שמיני בטבלת הסרטים המרוויחים ביותר בכל הזמנים.
אבל הבעייה היא שהנתונים מסופקים ע״י ממשלת סין, כך שספק גדול מה האמינות שלהם, במיוחד בהתחשב בעובדה שעד היום לא היה סרט סיני שהגיע לקמצוץ מההצלחה המטאורית הזאת.
עד היום לא היה אף סרט סיני שהרוויח מיליארד ופתאום מגיע סרט שתוך רגע כבר עובר את ה-1.7 מיליארד ואל תתפלאו אם בקרוב הוא יעקוף את ה-2 מיליארד ולאחר מכן גם את אווטאר ויהפוך לסרט המרוויח בכל הזמנים.
סורי, משהו מרגיש לי מסריח פה.
וכשהמקור הוא ממשלה של מדינה לא דמוקרטית שיש לה אינטרס מובהק לנפח את הנתונים, אני בכלל לא מאמין.
אז עד שסוף סוף הגענו למצב שבו כולם מסכימים שהקול בראש 2 הוא סרט האנימציה המרוויח בכל הזמנים, אחרי שנים בהם התפצלנו בין המחנה שהחשיב את מלך האריות לסרט אנימציה למחנה השני שלא החשיב את מלך האריות לסרט אנימציה, עכשיו שוב חוזרת ההתפצלות על שאלת “מי סרט האנימציה המרוויח ביותר?” בין המחנה שיחשיב את רווחי סין למחנה שלא יחשיב את רווחי סין.
נהדר, מה אני אגיד…
לא הייתי ממהר להאמין לנתונים שממשלת סין מפרסמת
אבל לא הייתי שולל בכלל את העובדה שהסרט הזה מאוד-מאוד מצליח. וגם האפשרות שהוא עשה הרבה יותר כסף מכל סרט מקומי שבא לפניו – דברים כאלה קרו במדינות אחרות, יש תקדימים (ובסין יש לך מספיק אוכלוסייה כדי לתמוך בהכנסות בסדר גודל הזה).
כמובן, בהחלט יכול להיות שזה הסרט הכי מרוויח שיצא מסין
אבל עדיין התחושה היא שסין מנפחת לו יותר ויותר את הרווחים, כדי שזה יראה אפילו עוד יותר מרשים.
כרגע הסרט כבר עומד על למעלה מ-1.7 מיליארד ולא נראה שהוא בדרך לעצור, מה שאומר שכנראה הסרט יגיע ל-2 מיליארד. האם זה הגיוני שאחרי שעד היום לא היה אף סרט סיני שהגיע אפילו למיליארד אחד, פתאום יגיע סרט סיני שיגיע ל-2 מיליארד? בעיני לא כל כך.
כן, מבחינת כמות אוכלוסיה, אני מאמין שיש לסין את היכולת להחזיק במקומות הראשונים בטבלת הקופות של כל הזמנים מרווחים מקומיים בלבד, אבל זה יקרה אם הסינים יתחילו ללכת בהמוניהם לקולנוע, ועד היום היה נראה שסינים לא ממש מתעניינים בקולנוע.
אז זה יכול להשתנות כמובן, אבל לא יכול להיות שזה יקרה בבום. רגע אחד סינים לא הולכים לקולנוע כמעט בכלל ורגע לאחר מכן פתאום הם רצים בהמונים.
אבל כן, אני מודה שלמרות הכל זה בהחלט משהו שאפשרי שיהיה נכון, ואם גורם אמין היה מביא בדיוק את אותם הנתונים הייתי מאמין.
אבל מה לעשות שאין לי אמון בממשלה לא דמוקרטית שיש לה אינטרס מובהק לנפח ככל האפשר את הנתונים.
כך שהגודל התמוה של ההצלחה בצירוף עם המקור הלא אמין של הנתונים, גורמים לכך שאני לא יכול להתייחס לנתונים הללו ברצינות ובוודאי שלא להתייחס לסרט הזה כאל סרט האנימציה המרוויח ביותר בכל הזמנים.
יותר אמינים מנתונים של דיסני
(ל"ת)
גברת קיטיארה אות מאטאר
התגובה הראשונה שאני שמתי לב שהיא הגיבה פה(מחילה מראש אם יש איזו תגובה אחרת ישנה) הייתה על מארוול ויהודים
ומאז
היא מגיבה פה הרבה בצורה אובססיבית על שקרים בדיות של דיסני
בנוסף לשנאה כללית למארוול ודיסני
עם פרשנויות שנקרא להם מעניינות לגבי המצב של מארוול
אני לא אומר שהיא טועה לגמרי
אני פשוט לא מבין איך באתר מכובד ההתנהגות הזו עוברת בשקט ועוד מנהל של האתר ממשיך להגיב כאילו כלום
סליחה מראש
ברור לי שהמנהלים פה מנסים להימנע מצעדים מחמירים
אבל אם יש מגיבים שתרבות הדיון שלהם לא תואמת את הסטנדרטים שהתקבעו באתר הזה לאורך השנים, אולי יש מקום לומר את זה בצורה ברורה ונחרצת.
האתר הזה נשאר המקום היחיד ברשת הישראלית שאני עדיין מבקרת בו בשביל לקרוא על סרטים, וזה לא פחות בגלל התגובות מאשר בגלל הכתבות (אולי יותר). שווה להגן על זה.
מזכיר שארגז הכלים כולל - מחיקת תגובות, באן זמני ובאן לתמיד
ראיתי בדיוק הקצר פה כבר כמה תגובות תוקפניות בלי שום הצדקה או פואנטה, ונראה שהמגיבה נהנית מהאקשן. אני חושב שלמחוק תגובות שבאות להעליב חברים לדיון זה מתבקש.