שבוע שעבר לא היה דוח קופות שבורות מסיבות טכניות, אבל לא נראה לי שפספסנו הרבה: כל סרט חדש פותח עם בערך 4 מיליון דולר, יש עוד כמה שעושים באזור המיליון, וכמה שמתרסקים על הפנים. בעוד שהגל השני נותן את אותותיו גם בארה"ב, שם מעט בתי הקולנוע שהיו פתוחים נסגרים בשנית, לא נראה שיהיה אקשן רב במדינה בזמן הקרוב בקופות הממשיות. הפתעות, שוברי קופות, להיטים מפתיעים: את אלה אפשר בעיקר למצוא באסיה, רק חבל שהנתונים משם לא תמיד מתעדכנים כמו שצריך.
במקום הראשון יש לנו סרט חדש, "פריקי", שפתח עם 3.6 מיליון דולר. הסרט הוא קומדיית אימה/סלאשר מבית כריסטופר לנדון הבמאי של "מז"ל טוב" חלקים אחד ושניים. הפעם הקונספט הוא של "שישי הפוך". נערה שלומדת בתיכון ורוצח סדרתי מחליפים גוף בטעות ויש לנערה 24 שעות לפני שהשינוי יהפוך לקבוע. את הנערה משחקת קתרין ניוטון ואת הרוצח משחק וינס ווהן, או, כלומר בעצם הפוך.
במקום השני נמצא הסרט "תנו לו ללכת" ("Let Him Go") שבסוף השבוע השני שלו בקולנוע הכניס 1.7 מיליון דולר. מדובר בירידה של קצת מעל 50 אחוז מסוף השבוע הקודם. המותחן, בכיכובם של קווין קוסטנר ודיאן ליין, עוקב אחר שריף לשעבר ואשתו שמנסים למצוא את נכדם לאחר רצח בנם. עד כה הסרט הכניס 6.9 מיליון דולר בקופות.
במקום השלישי "המלחמה עם סבא" עדיין איתנו אחרי שישה שבועות עם 1.3 מיליון דולר נוספים. הסרט הכניס 23 מיליון דולר עד כה, ולולא תג המחיר של 28 מיליון דולר (באמת?), נראה לי שהיה אפשר להגיד שזה כמעט להיט.
במקום הרביעי "בוא לשחק" (Come Play) הצליח להכניס עוד מיליון דולר. סרט אימה שעדיין איתנו אחרי שלושה שבועות זה לא רע בכלל, במיוחד כששאר העולם נכנס לאווירת חג המולד. עד כה הסרט הכניס 9 מיליון דולר ככה שהוא לפחות כיסה את התקציב שלו של 9 מיליון דולר, אז עכשיו נשארו רק הוצאות הפרסום הלא ידועות. מצד שני, האם פרסמו את הסרט הזה בכלל? כך או כך הסרט נמצא במקום לא רע.
כאמור, לא כל הסרטים זוכים לחצות את סף ההכנסות של מיליון דולר. הפעם מדובר רק ברביעיה הנ"ל, והמספרים למטה הם מעודדים רק אם אתה מדמיין שבמקום "דולר" רשום "כלבלבים חמודים ופרוותיים שעושים שטויות". או, לחלופין, אם אתה נהנה לראות את הוליווד מפסידה כסף.
במקום החמישי נמצא "גנב הגון" שהכניס עוד 779,991 דולר. סרט הליאם ניסן הזה נמצא איתנו כבר שישה שבועות אז הוא יכול להתנחם בזה. בסך הכול הסרט הכניס 24 מיליון דולר. מתחתיו "טנט" מכניס 735,000 דולר נוספים, מה שמגיע לספירה של בסך הכול הסרט הכניס 353 מיליון דולר.
מתחתיו יש עוד הוצאה מחדש, והפעם: "שומרי הגלקסיה", שחזר לבתי הקולנוע עם 406,000 דולר. מכיוון שאת הדולרים שלו הסרט עשה, עיקר התפקיד שלו כרגע הוא להזרים עוד קצת כסף לקופה של דיסני (אשר מתבססת בעיקר על הפארקים שלהם, שרובם סגורים או פתוחים באופן מצומצם) ככה שזה לא יכול להזיק. עוד באותה גזרה: "צעצוע של סיפור" במקום התשיעי עם 222 אלף דולר ו-"קטן עליו" עם 170,000 דולר.
במקום השמיני נמצא "True to the Game 2" עם הכנסות מצומצמות של 287,819 בסוף השבוע השני שלו. מי? מה? מה זה לעזאזל "נאמן למשחק" הראשון? ובכן, "נאמן למשחק" הראשון הוא סרט שדירגו, נכון לעכשיו, 613 אנשים בימד"ב. הסרט נשמע כמו מותחן פשע גנרי ("ברון סמים מנסה להתחיל מחדש לאחר שמתאהב) וההפצה של הסרט הקודם נראית לא קיימת: ימד"ב מזכירים שהוא יצא ב"קליפורניה, לוס אנג'לס" ב-2017, מה שגורם לי לחשוב שיוצרי הסרט השכירו איזה אולם והקרינו אותו כמה פעמים עד שהם הבינו שאין ממש קונים לסרט הזה. טוב, הוא כן הרוויח (שוב, לפי ימד"ב), כ-1.2 מיליון דולר, שזה לא סכום מבוטל… בתקופת הקורונה. ב-2017, לסרט שהוא אינו אינדי מחתרתי לעומת זאת, זה כמעט מעליב. עוד ראיה לעובדה ש"נאמן למשחק" הוא לא קיים זה הפוסטר שלו, שנראה כמו המותחנים הגנריים האלה שיש אלפים מהם בארה"ב או בספריות רחוב בארץ.
אז לסרט השני יש את היתרון של לצאת בזמנים שבהם אין אפשרויות אחרות, ועד כה הוא הרוויח כמחצית ממה שהרוויח הסרט הראשון עד כה. האם זה יספיק לו כדי לעקוף את הסרט הראשון? למי אכפת, הסרט הזה נראה כל כך לא מעניין. הדבר הכי מעניין שיש בסרט הזה הוא ג'רמי מיקס, הפושע שהפך לדוגמן בעקבות תצלום המשטרה שלו, שעכשיו מנסה להיות גם שחקן. אולי היה עדיף לו להישאר מם.
כאמור, בזמן שהקופות בעולם כמעט דוממות ביפן "הנה באה הרכבת" (או איך שלא מתרגמים את השם הארוך הזה) ממשיך לדהור קדימה והגיע להכנסות של 223 מיליון דולר, מה שאמור לשים אותו במקום השביעי או השמיני בטבלה של הסרטים הכי מכניסים בעולם השנה, אבל נראה שבוקס אופיס מוג'ו ברוגז איתו, כי הם לא עשו את זה. בינתיים, הוא הסרט החמישי הכי קופתי ביפן. אי פעם.
בשבוע הבא, סרט אחד בלבד ינסה את מזלו בארצות הברית, וזה סרט סיני בשם "Vanguard". הסרט יצא בסין כבר בינואר, אבל אז הקורונה התפרצה שם ובתי הקולנוע נסגרו, נקווה שיהיה לו יותר מזל בארצות הברית. חברת אבטחה סודית בשם Vanguard היא התקווה האחרונה של רואה חשבון שמצא את עצמו מטרה של רוצחים שכירים קטלניים. אה, כן, וזה סרט של ג'קי צ'אן, מה שמבטיח לנו סרט מלא באקשן מטורף (ולראייה: הטריילר).
אוף טופיק: המלצות לסרטים של יוצרות חרדיות
יש לי חברה מהקונגרגיישן כאן (בארה"ב) ששמעה ממני קצת על קולנוע עלילתי ותיעודי של יוצרות חרדיות בארץ ומעוניינת לצפות בהם. חוץ מ"למלא את החלל", מישהו יודע על עוד סרטים כאלו שזמינים עם תרגום לאנגלית? (את הפלטפורמות אמצא לבד, בהנחה שיש הפצה בחו"ל).
לרמה בורשטיין יש את 'לעבור את הקיר'
אבל לא יודע אם יש תרגום לאנגלית.
אני לא בטוח שבאמת ניתן למצוא את הפלטפורמות הללו
על פי מה שאני מבין זאת תעשייה מאוד סודית שהסרטים זמינים די רק בהקרנות ישירות. אם יש מישהו ששווה לשאול זאת את מרלין וניג (מסלונה ז"ל).
יש (מעט) סרטים שיצאו לפסטיבלים וכו', לא? זה מצער, אם כי מובן, אם אין דרך לצפות בסרטים האלו.
כאמור, אני לא בטוח בכלל וקצת ניזון משמועות וחצאי מידע
אז כדאי לפנות למישהי עם יותר ידע (כאמור, מרלין וניג שפעילה בפייסבוק וגם במייל)