כמו כל סרט של ג'יימס קמרון, "אווטאר: דרכם של המים" הוא תופעה קופתית. אבל בואו נתחיל שנייה עם סרט אחר בטבלה ששובר קופות בצורה מאוד לא מסורתית – "החתול של שרק: משאלה אחת ודי". החתול פתח את הסופ"ש הראשון שלו עם 12.4 מיליון דולר, ועם תקציב משוער של כ-90 מיליון דולר הרבה אנשים קראו לו כישלון, בצדק. אבל עם סופה מטורפת, ויום חג שנפל בדיוק על הסופ"ש היינו צריכים לחכות לשבוע שאחרי כדי לראות איך הוא מתקדם בקופות. בסופ"ש השני שלו הוא עלה ב-35% והרוויח 16.8 מיליון. אוקיי, מרשים. בסופ"ש השלישי שלו הוא ירד ב-19% והרוויח 13.5 מיליון, ובסוף השבוע הנוכחי הוא שוב עלה ב-6% והכניס בשלושה ימים כ-14.3 מיליון. יכול להיות שעם ההערכות המספר יהיה קצת שונה, אם תשימו לב, בכל אחד משלושת השבועות האחרונים הסרט הכניס יותר מסוף השבוע הפותח שלו. כרגע החתול עומד על 112 מיליון דולר הכנסות בארה"ב (עם הכנסות החג), ובכל העולם על 253 מיליון. חתולים, תשע נשמות והכל, אבל אלה הכנסות מדהימות, והשבוע זה הספיק לו כדי להיכנס למקום השלישי (שוב).
במקום הראשון עדיין יש לנו את "אווטאר 2", עם הכנסות מוערכות של 32.4 מיליון דולר. הכנסות הסופ"ש מהוות ירידה של כ-29% מהסופ"ש הקודם שהרבה שוברי קופות אחרים היו שמחים מאוד לעשות. קחו לדוגמא את ספיידרמן אין דרך הביתה שבאותו סופ"ש עשה "רק" 20 מיליון (ירידה של 38.4%), אהבה בשחקים מאווריק עשה 29.6 מיליון (ירידה של 33.7%), ורוג אחת שאווטאר 2 היה די צמוד אליו בהתחלה עשה 13.4 מיליון (ירידה של 39%). לעומת זאת, אווטאר הראשון באותו סוף שבוע הרוויח פאקינג 42.7 מיליון שהיוו ירידה של 14.9% בלבד. אז איפה זה ממקם את אווטאר 2 כרגע? בתור הצלחה עצומה. הוא כרגע נמצא במקום ה-13 בכל הזמנים בארה"ב עם כ-572 מיליון דולר, עוקף את רוג אחת (חחחח), את האביר האפל ומלך האריות גרסת 2019. בכל העולם אווטאר 2 הגיע כבר להכנסות משוערות של 1.9 מיליארד דולר. מתישהו השבוע אווטאר 2 יעבור את ספיידרמן אין דרך הביתה, יהפוך לסרט הכי מצליח גלובלית מאז תחילת המגיפה ובשבוע הבא או זה שאחריו יצטרף למועדון של הגדולים באמת באמת עם הכנסות של מעל 2 מיליארד.
מסתבר שהציפייה שסרט של ג'יימס קמרון יעשה מתחת ל-2 מיליארד דולר היא לא ריאלית בעליל, ומהצד השני הערכות שמדברות על 2.8 מיליארד הן מגוחכות לחלוטין. בתור טפיחה על השכם של עצמי אומר שצפיתי שהוא יתקרב לכמות הכסף של טיטאניק עם סיכוי נמוך לעבור אותו. טיטאניק עומד על 2.2 מיליארד ואני מניח שאווטאר ייעצר איפשהו על 2.3-2.4 מיליארד. בארה"ב מתחילים להרגיש האטה ונשאלת השאלה האם יש לו אוויר לעוד 128 מיליון דולר כדי לעבור את קו ה-700 מיליון ואת הפנתר השחור. כנראה שכן.
טוב, הרבה מילים נשפכו כאן, אז בואו נעבור מהר על שאר הטבלה. מייגן ממשיכה להיות הצלחה מפתיעה, לרדת ב-40% בלבד (מרשים מאוד לסוף שבוע שני, בייחוד לסרט אימה) ולהכניס עוד 18.2 מיליון דולר שמיקמו אותה במקום השני (שוב). הכנסות הסרט עומדות על 56.7 מיליון בארה"ב ובכל העולם מעל 90 מיליון. הפצת "איש ושמו אוטו" התרחבה מאוד השבוע והוא הכניס 12.8 מיליון, עם הכנסות כוללות של 19 מיליון שמציבים אותו במקום הרביעי (שוב).
במקום החמישי סוף סוף יש לנו כניסה חדשה, הסרט "נחיתת חירום" בכיכוב ג'רארד באטלר שמכניס 10 מיליון. מותחן האקשן, שמספר על טייס שמנחית את מטוסו נחיתת חירום (היי, זה השם של הסרט!) ומגלה שיש דברים אחרים שהוא צריך להיזהר מהם. לשם כך הוא נעזר בנאשם ברצח (מייק קולטר), והסרט הזה מתחיל להישמע קצת כמו "קון אייר". אל תקשרו לסרט הזה יותר מדי – סביר מאוד שכמו כל סרט של ג'רארד באטלר, כבר בשבוע הבא הוא כנראה יהיה בתחתית הטבלה לפני שיעלם סופית מהדוחק"ו. וחבל, כי נראה שמדובר בסרט לא רע עם 74% עגבניות טריות וציון קהל של 95%.
עוד כניסה חדשה במקום השישי היא "מסיבת בית" (House Party) עם 3.9 מיליון דולר. הרימייק לסרט משנת 1990 מצליח פחות ביקורתית, אבל כנראה זה מה שמקבלים כשלברון ג'יימס חתום על ההפקה. הכניסה החדשה האחרונה היא סרט הודי במקום העשירי שעונה לשם "וולטיר וויראיה" (Waltair Veerayya) ומרוויח 1 מיליון. זו קומדיית אקשן שמערבת ספינות, בתי משפט, חטיפות, סוכנים חשאיים וכנראה גם ריקודים.
שאר הטבלה לא סופר מעניינת, אבל "וואקנדה לנצח" עדיין בעשירייה עם 2.3 מיליון במקום השביעי (והכנסות כוללות של 449.2 מיליון), "הלוויתן" שיורד ב-4%, מכניס עוד 1.4 מיליון ומגיע להכנסות של 10.7. ו"וויטני" שממשיך ליפול ב-50% ומכניס עוד 1.2 מיליון (כוללות 21.9).
בשבוע הבא לא יהיו שינויים גדולים מדי בסדר הטבלה, עם אף סרט…
רגע רגע. שמתם לב מה היה לנו בסוף השבוע? כל הסרטים בעשירייה הראשונה הרוויחו מעל מיליון דולר! יותר מזה, זה השבוע השלישי של 2023 שבו ההכנסות הכוללות של העשירייה הראשונה הן מעל 100 מיליון דולר, משהו שלא קרה מאז 2020 ותחילת המגיפה. סימן מאוד מעודד לעתיד הקופות ולנו בכלל.
בכל מקרה, בשבוע הבא נתראה עם 'נהדרת', סרט אופטימי על איך טכנולוגיה עוזרת לנו במצבי חירום. סליחה, התכוונתי ל'נעדרת' – סרט שמספר על ילדה שמחפשת בעזרת טכנולוגיה את אמא שלה שנעדרת בקולומביה ומגלה דברים שהיא לא הייתה אמורה לדעת.
למטה טבלת הכנסות עשרת הסרטים המצליחים ביותר הסופ"ש. המספרים בסוגריים קוראים לי בומר ומזכירים לי שעין הדג הפסיק לעשות טבלה כזאת כבר לפני יותר מעשור.
אווטאר עשה 1.9 מיליארד דולר מסביב לעולם
עד שרוי צדק הוא לא פה לראות את זה.
רוי אם אתה פה אז צדקת
ואנג׳לה באסט זכתה בגלובוס הזהב על הפנתר השחור 2, מה שמגדיל את סיכויה לקבל לכל הפחות מועמדות לאוסקר לשחקנית המשנה
רוי עזב בדיוק ברגע שבו הוא היה יכול לחגוג בגדול.
חחח נכון היא גם זכתה במבקרים נראה לי
(ל"ת)
מה אני אגיד
יהיה מוזר אם היא תזכה באוסקר, או אפילו רק תהיה מועמדת, ולא נקבל פה תגובה של מי שחזה את זה עוד לפני שהסרט יצא, כשזה עוד היה נראה מופרך לגמרי.
מה גם שרוי הוא אחד כזה שמתענג על הזדמנויות שכאלה להגיד ״אמרתי לכם״, באמת חבל בשבילו שבדיוק עכשיו הוא עזב.
ממש נכון ,אני מקווה שהוא יחזור אם זה יקרה , שיבקר אותנו קצת
(ל"ת)
זה נשמע כאילו אתם מדברים על אדם מת חלילה.
אוהב את האתר ואת הסקשן של התגובות אבל לפעמים לוקחים את כל המעמד בפאתוס ורצינות יתרה. אם לרוינחשוב להגיד אמרתי לכם אני מאמין שהוא זוכר את הכתובת.
כן זו הייתה הבדיחה פלוס מינוס . אבל זה תמיד היה עם זה שהוא יכול לשלוח הודעה מתי שהוא ירצה
משמה שהוא חי וקיים (:
״אני מקווה שהוא יחזור״ זה משהו שקצת פחות שומעים לגבי אדם מת
(ל"ת)
איך רואים שאתה לא דרוזי.
(ל"ת)
ו... עבר את ספיידרמן.
הכנסות בינלאומיות של 1.916 מיליארד לעומת ספיידרמן עם 1.910 מיליארד. אווטאר 2 הוא רשמית הסרט הכי מצליח מאז תחילת המגיפה. החלוקה של אווטאר היא 1.344 מיליארד בבינלאומי ו-572 בארה"ב (לעומת 1.095 ו-814 של ספיידרמן). אז כרגע אווטאר נכנס למקום ה-6 בכל הזמנים, שמתוכם לג'יימס קמרון יש 3 סרטים.
ועוד משהו, נראה לי שהייתי שמרן מדי בדוחק"ו לגבי איפה הוא ייעצר. אווטאר באופן בטוח עובר את ה-700 מיליון בארה"ב (לרעתו הוא כל כך ארוך שרק הסופש הוא יכול להביא מספרים מרשימים, כי באמצע שבוע עבודה לאף אחד אין זמן ללכת לראות אותו) וכנראה ייעצר אחרי 720 מיליון. זה לבד 150 מיליון נוספים שמציבים אותו על 2.05 מיליארד (מעל מלחמת האינסוף). אם שומרים על יחס של 30/70 יחסים לבינלאומי זה עוד 350 מיליון בשאר העולם, ככה שכבר הגענו ל-2.4 מיליארד. אז בגלל שקמרון מאוד אוהב לשבור ציפיות, אני אשים את זה בתור התחתית, ואגיד שיש לו סיכוי טוב להגיע מעל 2.5 ואולי לגרד את 2.6 מלמעלה. זה מקום את אווטאר 2 במקום השלישי בכל הזמנים (בשביל הדיון נניח 2.6 מיליארד) 300 מתחת לאווטאר הראשון, 200 מתחת לסוף המשחק, ו-400 מעל טיטאניק. בקיצור, הליגה של ג'יימס קמרון שאיכשהו הנוקמים הצליחו להשחיל אליה סרט אחד.
ההצלחה של אווטאר חשובה מבחינה קולנועית מעוד סיבה
שהיא לא היחידה – בשנת 2021 ספיידרמן היה הצלחה אדירה וכו וכו
אבל באותה שנה הוא גם היה ההצלחה הכמעט יחידה (אני מתעלם מהסינים רגע) , היה את בונד ומהיר ועצבני עם 700 וכמעט מאה אחוז חוץ ארצות הברית(וחולשה יחסית לסדרות האלו) , ואחרי זה היה את ונום עם 500 ואז עוד דברים .
לעומת 2022 שיש גם את טופ גאן עם 1.5 ואת עולם היורה עם 1 ואז את סטריינג עם כמעט 1 ועוזרים צהובים עם כמעט 1 ופנתר שחור עם 850 ועוד. ככה ששנת 2022 היא לא 2019 אבל היא כבר שנה לא רעה יחסיצ .
ואני עדיין מאמין ש2023 תיהיה יותר טובה אפילו(כנראה בלי אווטאר אבל עם יותר סרטים מצליחים)
לכן מצחיק אותי שעדיין משתמשים בתואר ״הסרט הכי מצליח מאז פרוץ הקורונה״
כי, כן, לא חזרנו ל-2019 ויתכן שעם השינוי שהביא איתו עידן הסטרימינג גם לא נחזור לעולם, אבל בואו, הרווחים בקופות הם כבר ממש לא רווחים של ימי מגיפה, אלא רווחים נאים ביותר שלא צריכים שיסייגו אותם כ״רווחי קורונה״ כדי שיהיו מרשימים.
יש לי תחושה שעד שהרווחים בקופות לא יחזרו להיות בדיוק כמו 2019 (שרק לתזכורת: מדובר בשנה הרווחית ביותר בתולדות הקולנוע), אנשים עדיין יתייחסו לנתונים בקופות כ״נתוני קורונה״. אבל כאמור, עם הסטרימינג ושינוי הרגלי הצפייה כנראה שלא נראה יותר שנה כמו 2019, אבל זה לא אומר שלא נראה רווחים מרשימים בכל קנה מידה ובלי שום הסתייגות כמו שהביאו ספיידרמן ואווטאר וטופ גאן ועולם היורה ועוד יבואו רבים נוספים.
הקולנוע כבר לגמרי התאושש מהמכה שחטף ב-2020 ובה בעת נכנס לעידן חדש בו אין כמות מטורפת של שוברי קופות כמו פעם, אבל המעטים שמצליחים מרסקים לגמרי את הקופות ומתברגים בין שוברי הקופות הגדולים ביותר בהיסטוריה.
כן אני מסכים איתך
אני עדיין לא ברמה שהיה לפני הקרונה(שים לב שגם 2017-18 היו יותר טובות מעכשיו) אבל כל הדיבור הזה על 2019 הוא לא רציני כמו שהסברתי רבות
אני חושב ששנה הבאה נחזור ל2017-18 וזו חזרה מלאה ללפני הקורונה
אני מאמין שהסטרימנג כן יחלש את הקולנוע מעכשיו ועד עולם (יש לציין כי אמנם הקורנה זירזה את הגעתו אבל הוא היה אמור להגיע מתישהו עובדתית דיסני פלוס יצא לפני הקורונה) אבל הקולנוע חי ובועט
כן, רק שפה אנחנו מגיעים לנקודה מסוימת שכן נשארה מתקופת הקורונה
וזה שיש פחות סרטים, בדגש על פחות סרטים ״גדולים״, היות וההפקות צומצמו בתקופת הקורונה, משהו שרק עכשיו אנחנו מתחילים להרגיש בהשלכות שלו.
אם נסתכל לדוגמא על תחום האנימציה, נראה שאנחנו נכנסים לדיאטה רצינית במספר הסרטים שיוצאים מהאולפנים הגדולים.
אולפנים שבעבר הוציאו מספר סרטים בשנה (כשהמספר נע בין 2 לאפילו 4), פתאום עוברים להוציא סרט אחד בשנה בלבד.
יש תחושת בצורת כללית.
גם בלייב אקשן נראה שיש פחות סרטים עם פוטנציאל לשבירת קופות מבעבר.
נצטרך לעבור את התקופה הזאת כדי להגיע לתקופה שבה כל סרט שיוצא הופק במלואו לאחר הקורונה ואז באמת נראה הרבה יותר בלוקבאסטרים.
נכון ה האמת היה איזה צווער בקבוק שיצאנו מהקורונה
יצאו הרבה סרטים אבל הם לא הצליחו כל כך האולפנים פשוט זרקו אותם כדי להמשיך
ובאמת עכשיו צריך לחזור לסרטים שצולמו אחרי הקורונה וזה יקרה בקרוב