בתיאוריה, בתי הקולנוע אצלנו אמורים להיפתח לקראת אמצע החודש הבא, אבל בארצות הברית הם מתוכננים להיות משולבים בגל ההקלות הראשון שיגיע. מה זה אומר? לא הרבה כרגע, כי עדיין כמעט כל בתי הקולנוע בעולם סגורים. אז בואו נמשיך לחזור לעבר. הפעם אנחנו חוזרים לסוף השבוע הנוכחי בשנת 2000.
במקום הראשון, שבוע שני ברצף, נמצא "גלדיאטור". הסרט שנתן לראסל קרואו אוסקר והוא גם בין הסרטים המוצלחים יותר של רידלי סקוט. בסוף השבוע הנוכחי הסרט הכניס 24.6 מיליון דולר (36.8 מיליון דולר). וכמובן שהוא בידר את ההמונים, לכן הסרט בסופו של דבר הכניס 460 מיליון דולר (689 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 103 מיליון דולר (154 מיליון דולר של ימינו). הצלחה מאוד מכובדת בקופות אבל לא רק שם, הסרט הצליח גם לגרוף הרבה פרסים, כולל חמישה פרסי אוסקר, בין היתר לסרט הטוב ביותר, אם כי לא לבמאי הכי טוב והאוסקר ממשיך לחמוק מסקוט עד היום. אבל בקצרה, הסרט היה הצלחה בכל החזיתות.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה, סרט שזכה בראזי בתור הסרט הגרוע ביותר של העשור – "הקרב על כדור הארץ". הסרט מבוסס על ספר באותו שם שנכתב על ידי ל. רון האברד, המייסד של דת/כת הסיינטולוגיה. ג'ון טרבולטה, סיינטולוג בעצמו, ממש רצה לעשות את הסרט הזה. חבל. זה די הרס לו את הקריירה והמוניטין. בסרט, גזע חייזרים חמדן שולט בכדור הארץ כבר 1,000 שנה ובני האדם מתחילים לתכנן מרד נגדו. התוצאה הייתה נוראית יותר ממה שטרבולטה היה יכול לדמיין לעצמו. הסרט פתח עם 11.5 מיליון דולר (17.2 מיליון דולר של ימינו) סביר יחסית לתוצאה הסופית שהיא 29.7 מיליון דולר (44.5 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 73 מיליון דולר (109 מיליון דולר של ימינו). הכישלון הקופתי המהדהד מחוזק על ידי ציון של 3% אחוז ברוטן טומטוז וכל ההשמצות שהסרט ספג מאז ועד היום.
במקום השלישי, בסוף שבוע הרביעי שלו, נמצא הסרט "צוללת U-571" שהכניס בסוף השבוע הנוכחי 5.7 מיליון דולר (8.5 מיליון דולר של ימינו). הסרט מתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה ומתאר ניסיון של צוללת אמריקאית לתפוס צוללת גרמנית כדי ללכוד את מכונת הקידוד שלהם ולפצח את צופן אניגמה. הסרט כולל כמה שמות מוכרים כמו מתיו מקונוהיי ושם אחד שהיה משונה לראות בסרט: ג'ון בון ג'ובי. הסרט היה הצלחה כלכלית לא רעה והכניס 127 מיליון דולר (190.3 מיליון דולר של ימינו) סך הכול על תקציב של 62 מיליון דולר (92.9 מיליון דולר של ימינו) והוא אפילו זכה באוסקר על פרס לאפקטים קוליים, אם כי חטף הרבה ביקורות על כך שלא היה מדויק מבחינה היסטורית, כמו רוב הסרטים שמבוססים על סיפור אמיתי.
במקום הרביעי אחרי שלושה שבועות בקולנוע נמצא "תדר גבוה" שהכניס בסוף השבוע האחרון 4.9 מיליון דולר (7.3 מיליון דולר של ימינו). בסרט, ג'ון (בגילומו של ג'ים קאביזל) מגלה שבעקבות סופה סולארית הוא יכול בעזרת מכשיר רדיו ישן לדבר עם אביו (בגילומו של דניס קווייד) שנהרג כשהיה צעיר. הוא מנסה לשנות את העבר והתוצאה היא לא בדיוק מה שהוא ציפה לה, ולכן הוא חייב לשנות אותו שוב. זה לא בדיוק סרט שנשאר בזיכרון הקולקטיבי אבל הוא היה הצלחה לא רעה: הוא הכניס 68 מיליון דולר (101 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 31 מיליון דולר (46.4 מיליון דולר של ימינו). הסרט גם זכה לעיבוד רופף בתור סדרת טלוויזיה ב-CW שהחזיקה מעמד עונה אחת. כנראה שיש דברים שנועדו להישאר בעבר.
במקום החמישי בסוף השבוע השלישי שלו נמצא "הפלינטסטונס – ויוה רוק וגאס" שהכניס 4.6 מיליון דולר (6.8 מיליון דולר של ימינו) בסוף השבוע הנוכחי, כי גם אז אהבו לסחוט כל דולר אפשרי מזיכיון מצליח. הסרט הוא פריקוול לייב אקשן לסרט משנת 1994 שהיה עיבוד לסדרה המצוירת המצליחה, ומגלה מה קרה לפני שהמשפחה האהובה הפכה להיות משפחה, ואיך הם הכירו אחד את השני. הסרט הכניס סך הכול 59 מיליון דולר (88.4 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 83 מיליון דולר (124.4 מיליון דולר של ימינו) ככה שניתן להכתיר את הניסוי הזה ככישלון. יאבה דאבה דו.
במקום השישי יש לנו כניסה חדשה: "מרכז הבמה" שהכניס 4.6 מיליון דולר (6.8 מיליון דולר של ימינו). הסרט עוקב אחרי רקדנית בלט שהתקבלה לבית ספר יוקרתי ללימודי בלט וביחד עם עוד 11 בנות צריכה לעשות כל מה שביכולתה כדי לעמוד בלחץ. לבסוף הדרך שלה כוללת שילוב לימודי ריקוד אחרים עם משלוש רומנטי בתור תוספת. הסרט הוא הבכורה הקולנועית של זואי סלדנה שאכן הייתה רקדנית בלט גם במציאות. לסרט היו כל המרכיבים להיות להיט אבל הוא לא הצליח. הוא הכניס רק 26.3 מיליון דולר (39.4 מיליון דולר) סך הכול על תקציב של 29 מיליון דולר (43.4 מיליון דולר של ימינו). אבל זה לא עצר את סלדנה שסרטים בהשתתפותה מחזיקים את המקום הראשון (נוקמים: סוף המשחק) והשני (אווטאר) בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם.
במקום השביעי אחרי שלושה שבועות בקולנוע נמצא הסרט "מפתח הלב" שהכניס בסוף השבוע האחרון 4 מיליון דולר (5.9 מיליון דולר של ימינו). הסרט הוא דרמה קומית המבוסס על ספר באותו שם של הסופרת בילי לטס. הסרט עוקב אחרי נערה בת 17 (בגילומה של נטלי פורטמן) שנמצאת בהריון וננטשת על ידי בן זוגה בוולמארט שם היא יולדת את תינוקה. הלידה הופכת אותה למפורסמת והאחות בבית החולים שבו היא יולדת (בגילומה של אשלי ג'אד) עוזרת לה לבנות חיים חדשים לעצמה ביחד עם אנשי העיירה המשונים מעט אך טובי הלב. הסרט הכניס 40 מיליון דולר (59.9 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 15 מיליון דולר (22.4 מיליון דולר של ימינו), הצלחה צנועה אך מכובדת ביותר.
במקום השמיני יש לנו כניסה חדשה, הקומדיה "Screwed" שהכניסה 3.3 מיליון דולר בסוף השבוע הנוכחי (4.9 מיליון דולר של ימינו). בסרט נהג ממורמר מחליט לנסות לסחוט את האישה העשירה וכפוית הטובה שהוא עובד עבורה בעזרת חבריו. למרות שהקאסט כולל את דייב שאפל ודני דה ויטו, הסרט נכשל. הוא הכניס סך הכול 7.2 מיליון דולר (10.7 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 10 מיליון דולר (14.9 מיליון דולר).
במקום התשיעי אחרי ארבע שבועות בקולנוע נמצא "מכדררים סיפור אהבה" עם הכנסות של 1.9 מיליון דולר (2.8 מיליון דולר של ימינו) בסוף השבוע הנוכחי. בסרט, שני ילדים עם אהבה לכדורסל מתחילים עם הזמן לאהוב אחד את השני, אבל החיים מפריעים להם ומסבכים את המצב. הסרט הכניס 27 מיליון דולר (40.4 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 20 מיליון דולר (29.9 מיליון דולר של ימינו).
כניסה היישר למקום האחרון זה אף פעם לא סימן טוב וזה מה שקרה ל"תקוע בדרך" שהכניס בסוף השבוע הראשון שלו 31 רק אלף דולר פחות מהמקום שמעליו. ריי (בגילומו של ג'יימי פוקס) יוצא לחופשה עם החברה שלו, שזורקת אותו כשהיא מגלה שהוא בזבז את כל הכסף שלהם על האוטו. היא תופסת טרמפ ונעלמת והוא מנסה לצאת בעקבותיה אבל גונבים לו את הרכב והמקום שהוא נתקע בו נשדד. קומדיית טעויות שהכניסה בסך הכול רק 4.7 מיליון דולר (7 מיליון דולר של ימינו), על תקציב של 8 מיליון דולר.
בשבוע שלאחר מכן יצאו שלושה סרטים: "דינוזאור", שמראה שאנשים מאוד אוהבים לראות כל מה שקשור לדינוזאורים. הפעם גור דינוזאור יתום מאומץ על ידי קופים וכולם צריכים להילחם על הישרדותם כשמטאורים מתחילים ליפול על כדור הארץ. סרט שהצליח לא פחות הוא "רוד טריפ" חבורה של חברים בקולג' יוצאים למסע אחרי שאחד מהם שולח בטעות קלטת מין לכתובת הלא נכונה, ו-"נוכלים בגרוש" סרט של וודי אלן על נוכלים שמתעשרים בטעות אחרי ניסיון שוד בנק כושל. הסרט לא היה להיט כלכלי אבל הוא השיג לשחקנית טרייסי אולמן מועמדות לגלובוס הזהב בקטגוריית שחקנית המשנה.
"מכדררים סיפור אהבה" הוא סרט נפלא. ממש.
אני לא מכויל לתדרי קומדיות ודרמות רומנטיות, אז אני לא יודע אם הוא נחשב קלאסיקה או לא לקהל הזה, אבל לקהל "שיואו, סתם בא לי סרט דרמה ממש טוב" הוא פשוט נפלא. אני לא בטוח מה דחף אותי לראות אותו, אבל אני כל כך לא מתחרט על זה. פשוט סרט נהדר.
בנושא גלדיאטור,
אני לא יכול שלא להפנות לאפיזודה שבה ראסל קרואו עשה מכירת מזכרות ומכר, במיוחד, את אזור החלציים שלו מהסרט
https://www.youtube.com/watch?v=aZ0x-ksLi0A
יש לציין שהכסף הלך לצדקה
ולא סתם צדקה, אלא "המרכז לטיפול בכלמידיה לקואלות ע"ש ג'ון אוליבר"
https://www.youtube.com/watch?v=dgRurZ5gdSw
מהקאמבקים הטובים שהיו בתוכנית שלו
מה יהיה בשבוע הבא? סקוטי לא יודע.
(ל"ת)
תדר (הסדרה שמבוססת על) נמצא בנטפליקס
והוא טיפשי אך נחמד, בעיני אחלה דרך להעביר את ההסגר, למי שעדיין בהסגר. לא ידעתי שהדבר הזה מבוסס על סרט, וטוב שכך כי נשמע שהסרט מבאס. גם לא ידעתי שסתפקו בעונה אחת כי הדבר הזה בוטל, טוב שכך, חשבתי שזו בחירה מכוונת נכונה מצד הכותבים. (זה גם מסביר כמה בחירות שהפתיעו אותי בפרק הסיום)
מתאור הסרט נשמע שתיקנו די הרבה בעיות, קודם כל מככבת גיבורה שוטרת שמנסה להציל את אבא שלה השוטר ולפעולות בעבר יש השלכות (במספר רב של אספקטים) על ההווה. אין שם איזו חדשנות תסריטאית, אבל הסדרה די אפקטיבית אם לא מצפים ממנה ליותר מידי.
ראיתי את הסרט והסדרה, שונים מאוד.
הגישה למסע בזמן מחוררת ברמה שקשה להתעלם ממנה, אבל הסדרה באמת נחמדה.
מהי סצנת הסיום? בשידור היה אפילוג שהוסף אחרי הביטול.
זה באמת הפרק האחרון. שאלתי על הסצנה האחרונה, מה היא בנטפליקס? האפילוג המאוחר? הסצנה המקורית? גם וגם?
עכשיו בלבלתן אותי
צפיתי בסדרה כשהיא יצאה וזכור לי שהסוף די פתוח אבל לא זוכר את הפרטים.
זו הייתה סדרה נחמדה לצפות בה אבל לא ממש זכירה. אם כי אני דווקא זוכר שבתחילת כל פרק צוין שהיא מבוססת על סרט.
האם בנטפליקס הסוף שונה? אני צריך לזכור לבדוק כשאהיה ליד נטפליקס.
פשוט גיגלתי, אז האפילוג לא נמצא בנטפליקס
חשבתי שהפרק האחרון הוא האפילוג, כי הוא סוג של סוגר את הסיפור עם סוף פתוח במידה סבירה. נשמע שהתוספת הזו בעיקר מיותרת, טוב שנטפליקס לא הכניסו אותה
הפרק האחשון הוא הפרק האחרון, האפילוג הוא סצנה עם הרדיו במקום הסצנה ברחוב, והוא עדיף בשביל עונה יחידה.
"אחשון" זה נחמד. מתחרז עם "אלך לישון".
מה היקום הקולנועי האהוב עליכם? שלי זה גברים בשחור לדעתי יש לו פונטציאל להיות יקום אפי ומטורף יותר ממארוול. מה אתם חושבים?