שום סרט לא יצא השבוע, ויחד עם הפתיחה האיטית של בתי הקולנוע בניו יורק ועם התפוסה המינימלית, רוב הסרטים הצליחו להכניס קצת יותר כסף מהמצופה אבל שוב ירדנו לשלושה סרטים שמצליחים להכניס מעל מיליון דולר. אבל הירידות מהסוף השבוע הקודם עד לנוכחי הן די קטנות. למעשה, הירידה הכי גדולה בעשירייה הפותחת היא של 40 אחוזים, שזאת ירידה די סבבה אפילו לא בתקופות הקורונה, אבל זה הופך גם את הטבלה לאירוע לא מעניין במיוחד.
"ריה והדרקון האחרון" הצליח לשמור על המקום הראשון עם עוד 5.5 מיליון דולר. תחשבו כמה כסף הסרט היה מכניס אם דיסני הייתה נכנעת לבתי הקולנוע והסרט אשכרה היה מוקרן באחת מרשתות בתי הקולנוע הכי גדולות בארצות הברית (סינמארק). אבל גם בלעדיהם הסרט מצליח לא רע, כך שזאת לא נקודה לזכות בתי הקולנוע. ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 52 מיליון דולר, שזה סבבה.
במקום השני נמצא "טום וג'רי" שהכניס עוד 4.1 מיליון דולר, מה שאומר שהוא לא נמצא הרחק מאחורי "ריה" בטבלה השבוע, והאחים וורנר יכולים לרשום לעצמם ניצחון ענקי עם הסרט הזה. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 66 מיליון דולר ככה ש"ריה" עדיין יכולה לעקוף את הסרט ולרשום לדיסני עוד ניצחון, והקרב על סרטים לכל המשפחה צמוד.
במקום השלישי נמצא "כאוס מהלך" עם עוד 2.2 מיליון דולר – והירידה הכי חדה בעשירייה הפותחת שהזכרנו קודם, של 40 אחוז. למקרה שחשבתם שאולי הסרט יצליח להיות הצלחה מתונה, הוא לא: התקציב המשוער של הסרט נע בין 100 ל-125 מיליון דולר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 11 מיליון דולר. זה כישלון בכל קנה מידה יתואר. אולי היה עדיף לסרט אם גם הוא היה הולך ישר לסטרימינג ושם היה מרוויח כסף בשקט.
מפה והלאה המספרים ממש מדכאים.
במקום הרביעי גם "בוגי" לא מצליח לשמור על מומנטום ומכניס רק עוד 730,000 דולר וצלילה די חדה יחסית של 39 אחוזים. הסרט הכניס 2.2 מיליון דולר בסך הכול. במקום החמישי "הקרודים 2: עידן חדש" עדיין אתנו עם עוד 520,000 דולר למרות שהסרט עצמו הוא להיט עצום בהורדה בתשלום כבר די הרבה זמן. הסרט הכניס 158 מיליון דולר בסך הכול ושם סטנדרט חדש להצלחה לסרטי משפחה בתקופת המגפה.
במקום השישי יש לנו כניסה חדשה: "Jathi Ratnalu" עם 470,000 דולר, שזה לא הרבה, אבל הוא הסרט החדש היחיד שהצליח להיכנס לעשירייה הפותחת וכל שאר החדשים נותרו בחוץ. זהו סרט אמריקאי דובר טלוגו. הסרט עוקב אחרי שלושה חברים נחמדים שמוצאים את עצמם בכלא וצריכים למצוא דרך חדשה למצוא הצלחה בחיים אחרי שחרורם.
במקום השביעי נמצא "הצלף" עם עוד 465,000 דולר ו-17 מיליון דולר בסך הכול. אחריו "הדברים הקטנים" שממשיך להכניס סכומים קטנים עם עוד 400,000 דולר, ובמקום התשיעי "וונדר וומן 1984" הכניס את אותו סכום של 400,000 דולר ו-164 מיליון דולר בסך הכול.
במקום העשירי נמצא "האבא" עם עוד 390,000 דולר. הסרט בכיכובם של אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן מספר את סיפורו של אב אשר מסרב לקבל את עזרתו של בתו ככל שהוא מזדקן ומנסה להסתדר לבדו כשמצבו הפיזי והנפשי משתנה ומידרדר עם הזמן. הסרט עד כה נחשב לסרט בהפצה מצומצמת ויצא בסוף פברואר באופן רשמי, ונראה ששבוע הבא הוא ידלג קצת במעלה הרשימה עם הבוסט שקיבל משש מועמדויות האוסקר שלו.
החדשות המעניינות התרחשו מעבר לאוקיינוס כשדיסני החליטה להוציא מחדש את "אווטאר" בסין, שם הסרט הכניס עוד 21 מיליון דולר, מה שהספיק לסרט כדי לשוב למקום הראשון בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם. כנראה שדיסני פוחדים שלאף אחד כבר לא אכפת מ"אווטאר" והם או פוקס השקיעו יותר מדי כסף בסרטי ההמשך שלו שאמורים לצאת מתישהו לקולנוע. אז הכותרת הזאת לפחות מחזירה את הסרט לתודעה באופן חיובי. בסופו של דבר דיסני מעבירה את התואר מסרט אחד שלהם לסרט אחר שלהם. ואל תתפלאו אם בעוד כמה שנים לפני "הנוקמים 5" תהיה הפצה מחודשת של "הנוקמים 4" שתשיב לסרט את המקום הראשון שלו.
יש רק סרט אחד שאמיץ מספיק לצאת בסוף השבוע הבא, והוא " The Courier". בנדיקט קמברבאץ' משחק איש עסקים בריטי בזמן המלחמה הקרה שבעזרת מקור רוסי עוזר ל-MI6 לסיים את משבר הטילים בקובה. הטריילר נראה טוב ומיס מייזל המופלאה, רייצ'ל ברוסנאן, גם היא נמצאת בסרט. אבל הסרט יתמודד מול "ליגת הצדק של זאק סניידר" שיוצא ב-18 במרץ ב-HBO MAX ו-"הפלקון וחייל החורף" שיוצא ב-19 למרץ בדיסני פלוס. שניהם נותנים לאנשים את כל הסיבות שאפשר כדי לא לצאת מהבית, ונראה כמה אנשים ילכו לקולנוע בסוף השבוע הבא. מצד שני, בתי הקולנוע בלוס אנג'לס אמורים להתחיל להיפתח החל מיום שני. כלומר עוד קצת כסף יזרום לקופות מאחת הערים שבה הולכים הכי הרבה לקולנוע.
לא רק דיסני מעבירה את התואר מסרט אחד שלהם לסרט אחר שלהם
אלא גם זואי סלדנה מעבירה את התואר מסרט אחד בכיכובה לסרט אחר בכיכובה.
מעניין מתי שובר הקופות הגדול של כל הזמנים לא יהיה סרט של דיסני ולא תשתתף בו זואי סלדנה.
זמן רב מדי עבר בין אווטאר המקורי לסרטי ההמשך. אלינה מציעה אופציה שחשבתי עליה כבר מזמן. חשבתי שאני בדעת יחיד. אז זהו, שלא.
הפרשי זמן ארוכים בין פרקי סדרה הם בעייתיים. גם כשזה מצליח, מדובר בהמשך שהקהל ממש חיכה לו ובעיקר בהמשך בסדר גודל של המקור. דוגמאות: טריינספוטינג, מרי פופינס, מקס הזועם 4, צעצוע 3, בלייד ראנר 2049. בכל המקרים האלה מדובר בסרט המשך אחד, ולא בכמה שהופקו בבת אחת. הסדרות מלחמת הכוכבים וההוביט עשו קאמבק לאחר שנים רבות, ההמשך היה פרויקט ענק, אך הכל התבסס כהמשך לסדרה קיימת שלמה.
סדרת אווטאר היא ארבעה סרטים הממשיכים סרט אחד, שיצא 13 שנה קודם. אין מספיק ״קבלות״ בשביל פרוייקט כזה.
אני חושב שאווטאר 1, עם כל האיכות וכל הרווח, לא מספיק מעניין קהל בשביל כזה פרויקט המשך. דוגמה טובה היא קינג קונג של פיטר ג׳קסון. סרט נפלא ורווחי, אך נשכח מעט. לכן עשו לו ריבוט בנקום המשך.
יש מצב שהקהל קצת ״יצא מהקטע״ לא אווטאר, ושההמשך יהיה מעט ״לא קשור״.
למה בכלל נעשו ארבעה המשכים ולא אחד אט שניים?
ואם עושים ארבעה סרטים, למה לא סדרה חדשה לגמרי?
ומה שהכי עצוב זה שמדובר בבמאי שיכול לקבל תקציב של 400 מיליון דולר לסרט הכי מקורי בעולם
במאים אחרים יתקשו לקבל תקציבים גדולים לסרטים מקוריים כי האולפנים יחששו שזה לא ירוויח, אבל במאי ששני הסרטים האחרונים שלו (ששניהם מקוריים, אגב) שברו את השיא של כל הזמנים בקופות לא נראה לי יתקשה להשיג תקציב למה שבא לו.
כל האפשרויות היו פתוחות לפניו, האולפנים היו נותנים לו תקציבי ענק בלי לראות על מה הסרט בכלל, אבל הוא בחר להשקיע את כל כולו בהמשכונים. חבל.
ולחדשות העצובות של היום:
ג'סיקה וולטרס, שידועה בעיקר בזכות תפקידה במשפחה בהפרעה בתור אם המשפחה, לוסיל בלות' הלכה לעולמה.
יש טריילר ל-'יחידת המתאבדים' של ג'יימס גאן
https://www.youtube.com/watch?v=KdlvexsfRAw&t=42s
יש אווירה טובה וג'יימס גאן עשה כבר סרטי גיבורי על כיפיים ומצחיקים בעבר אבל אף בדיחה בטריילר לא באמת שעשעה אותי והאקשן לא נראה מלהיב. הסרט גם נראה מאוד דומה ל-'יחידת המתאבדים' הקודם (שלא שנאתי. אבל עדיין לא באלי עוד פעם).
איזה הרמת אגן הביאו לגיימס גאן.
מגיע מהמוח היפיפה של גיימס גאן כאילו הוא מינימום קובריק.
"הרמת אגן" זה ביטוי?
(ל"ת)
כתבה של נירית אנדרמן בהארץ
עושה סוג של "דוחקו" סובב עולם וקורונה, ומציגה יופי של טיעון.
לאורך כל תקופת הקורונה עלו וצפו שוב ושוב הזדמנויות למינוף הקולנוע המקומי. אם זו היתה התקווה שלי שסרטים ישראלים חדשים יהפכו לנגישים מתוקף הסטרימינג (לא קרה) או פשוט משום שאין כרגע שוברי קופות הוליוודיים שזמינים להקרנה.
אנדרמן מזכירה מספר מדינות (סין, טייוואן, צרפת) שבחסות הקורונה ותכנון טוב, שנועד לעזור לסרטים במקום לנגח אותם זה בזה, הצליחו למשוך קהל לתעשיית הקולנוע המקומית, ומקווה שכך יקרה גם בארץ.