גם בעולם שבו הקופות לא ממש מצליחות להתאושש מהמגפה, אפשר למצוא חדשות טובות.
למשל, "נצחיים" לא רק שמר על המקום הראשון עם עוד 26.8 מיליון דולר, אלא שזאת גם ירידה די קטנה יחסית למספרים של המגפה: 62.3 אחוזים פחות בהכנסות, כשרוב הסרטים לאחרונה מתרסקים בסביבות ה-70 אחוזים; כך שלמרות הפתיחה שהייתה קטנה יותר מהמצופה, עדיין יש דברים חיוביים בסרט מבחינה עסקית. בארה"ב הסרט הכניס 118 מיליון דולר וחצה כבר את קו המאה-מיליון שזה יפה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 280 מיליון דולר, סביר בימינו.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה: "קליפורד הכלב האדום הגדול", שפתח עם 16.6 מיליון דולר. הסרט, שמבוסס על סדרת ספרים אהובה, מוכיח שוב שתמיד נחמד אם יש לך זיכיון מוכר שיעזור לך בקופות. הסכום עצמו סבבה לגמרי כי הסרט זמין בחינם בפראמאונט פלוס, שמוכיח שוב שאו שאף אחד לא רוצה להירשם לשירות סטרימינג הזה, או שאף אחד לא מודע לקיומו בכלל. בכל אופן, בסרט, ילדה בשם אמילי מקבלת במתנה את קליפורד הכלב האדום, שאמור לגדול ככל שאוהבים אותו יותר. היא מאוד אוהבת את הכלב שלה ולכן הוא גדל לגודל עצום, מה שמוביל לשרשרת סיטואציות משעשעות. הסרט עוד לא יצא מחוץ לארצות הברית, אבל עד כה ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 22 מיליון דולר. נחמד.
"חולית" עדיין נמצא איתנו במקום השלישי עם עוד 5.5 מיליון דולר. זאת רק ירידה של 28.8 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזה יותר מנחמד. המכשול הבא של הסרט הוא שהוא עוזב את HBO MAX בסוף השבוע הבא, ויהיה זמין לרכישה ב-PVOD. מצד שני, זה סרט שכל כך נועד למסך הגדול שאולי זה לא יפגע בו יותר מדי. ההכנסות הכלליות של הסרט בארצות הברית עומדות על 93 מיליון דולר, כך שהוא ממש רואה את קו המאה מיליון, וההכנסות הבינלאומיות של הסרט עומדות על 352 מיליון דולר, יותר מאחלה בימינו.
מצד שני, יש סרטים ששמים את "אחלה" בפינה ומעפילים לגבהים משכנעים יותר. אני מדברת על "לא זמן למות" שהכניס עוד 4.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, מה שהספיק למקום רביעי, והוא נמצא בו אחרי שישה שבועות בקולנוע ואחרי שהוא זמין לרכישה ב-PVOD החל מסוף השבוע האחרון. בינתיים הסרט ממשיך לשבור שיאים: ראשית, 150 מיליון דולר בארצות הברית בלבד זה ממש נחמד, אבל הלחם של בונד נמצא תמיד מחוץ לארצות הברית. כל שאר הסרטים שאומרים "יש מגפה ובגלל זה אנחנו לא מצליחים באירופה" צריכים להסתכל על בונד ולחשוב מה הם עשו לא בסדר, כי הסרט הכניס מעל חצי מיליארד דולר מחוץ לארצות הברית. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 708 מיליון דולר – הסרט השני מאז "מהיר ועצבני 9" שחצה השנה את גבול 700 מיליון הדולר בהכנסות, מה שהופך אותו באופן רשמי לסרט הרביעי הכי מכניס השנה בכל העולם, והסרט השני הכי מכניס בעולם בלי הסרטים של סין. האם הסרט יצליח לעקוף את ההכנסות של "מהיר ועצבני 9"? בהחלט יש מצב – חסרים לו רק בערך 13 מיליון דולר.
"ונום 2" ממשיך גם הוא להרשים במקום החמישי עם עוד 3.9 מיליון דולר. זאת רק ירידה של 12.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, והירידה הכי קטנה בעשיריה. הסרט הכניס 202 מיליון דולר בארצות הברית בלבד והוא הסרט השני אחרי "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" שהצליח לחצות את קו ה-200 מיליון בארצות הברית בלבד. כרגע הוא הסרט השני הכי מצליח השנה בארצות הברית, וחסרים לו בערך 22 מיליון כדי להגיע למקום הראשון. יהיה מעניין לראות אם הוא יצליח לעשות את זה. מחוץ לארצות הברית המצב של הסרט הרבה פחות מעודד וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 441 מיליון דולר. זה סבבה, אבל לא מתקרב אפילו ל-856 מיליון של הסרט הראשון.
במקום השישי "הבאג של רון" ממשיך לאסוף דולרים עם עוד 2.1 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 53 מיליון דולר נחמדים. מתחתיו, יש לנו כניסה חדשה עם "בלפסט" שביים קנת בראנה שפתח עם 1.7 מיליון דולר. כיאה לכל סרט ששואף להיות מועמד להרבה פרסים, גם "בלפסט" עלה על מספר מצומצם של מסכים (580).
חוץ ממנו, עוד שני סרטי פרסים מנסים להחזיק מעמד בטבלה: "הכרוניקה הצרפתית" במקום השמיני הכניס עוד 1.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, ו-22 מיליון דולר בסך הכול; ו"ספנסר" במקום התשיעי הכניס עוד 1.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-6 מיליון דולר בסך הכול.
את הטבלה סוגר סרט האימה האחרון של ליל כל הקדושים שנשאר בטבלה, "Antlers", שהכניס עוד 1.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 14.4 מיליון דולר חביבים.
בשבוע הבא יצא "מכסחי השדים: החיים שאחרי". הסרט אמור להיות המשך ישיר לשני סרטי מכסחי השדים הראשונים והאהובים, והוא מבויים על ידי ג'ייסון רייטמן, בנו של במאי סרטי המקור. גם שחקנים מהקאסט המקורי חוזרים לשחק בסרט הזה, מה שאמור לכאורה לעזור לו (אם כי נראה שהם לא חוזרים בתפקידים ראשיים). מסע הפרסום לסרט הזה היה די שקט אבל הביקורות עד כה מפרגנות, אז יהיה מעניין לראות לאיזה כיוון זה ילך. בכל מקרה, אפקט הנוסטלגיה שהסרט מנסה לעורר בהחלט לא יכול להזיק. עוד סרט שהולך לצאת הוא "משפחה מנצחת" שמספר את הסיפור של האחיות וויליאמס, הפעם מנקודת המבט של אביהן. אולי הפעם וויל סמית' שמשחק את האבא יצליח לקבל מועמדות לאוסקר, או אפילו זכייה ראשונה.
אוף טופיק
מישהו יודע אם הסרט The Electrical Life of Louis Wain עומד להגיע לקולנועים בארץ?
כן, ב20 בינואר
(ל"ת)
שאלה לעורכים
כבר כמה שנים שהטלויזיה מצליחה אט אט לחלחל לאתר, אבל השנה זה כבר היה הרבה מעבר לשנים קודמות.
התחושה היא שיש באתר ביקורות מתגלגלות לא פחות (ואולי אף יותר) מביקורות של סרטים, ועם כל המעבר של מארוול לעולם הטלויזיה נראה שכבר לגמרי אי אפשר להפריד בין השנה הקולנועית לשנה הטלויזיונית.
לכן הייתי רוצה לדעת: באיזה מידה סדרות הטלויזיה יקחו חלק בסיכום השנה?
יהיה סקר סדרת השנה והופעת השנה בסדרת טלויזיה במקביל לסקרים על הסרטים?
כי קצת יהיה מוזר שאחרי שנה כזאת עם התמקדות נרחבת ביותר על סדרות פה באתר, יגיע הסיכום ויתמקד רק בסרטים.
אני לא מבטיח בכלל שיהיה סקר טלוויזיה
הסיבה היא פשוטה: סדרות טלוויזיה ועונות עובדות אחרת, ובצורה נורא חמקמקה, בשביל סקר. כשאלה סדרות עם עונות ראשונות זה עוד סביר, אבל מה עם אנשים שרואים "הבנים" בסקר וקופצת להם עונה 3 ולא 1?
אני לא שולל לחלוטין את הקונספט, אבל אני די שולל עד שאני אשמע פורמט שיהיה נחמד ולא יעמיס על האתר. כרגע, התכנון הוא לרכז את הטלוויזיה בפוסט אחד.
בנוגע לביקורות המתגלגלות – היו השנה 8 ביקורות כאלה (וככל הנראה נסיים עם 9, ביחד עם הוקאיי). חוץ מהן היו עוד 3 ביקורות על סדרות (חזרות, מה אם, כשגבר פוגש אישה). זה יוצא נגיד 12 בערך ביקורות טלוויזיה. כמות הביקורות הכללית, לעומת זאת, היא 120 (בערך). אז אני רק רוצה לציין שמבחינת מאזן הכוחות פה באתר, הטלוויזיה עדיין במינוס כמותי.
אוקי, אבל מה לגבי סקר הופעת השנה?
שם זה אמור להיות הרבה יותר פשוט.
למען האמת, אפשר להכניס את ההופעות מהסרטים והסדרות לסקר אחד.
ולגבי הפסקה האחרונה, זה לא בדיוק מה שהתכוונתי.
ההשוואה שלי הייתה יותר בין ביקורת פרק לביקורת סרט.
קצת נראה לי לא הוגן להשוות ביקורת מתגלגלת שרצה במשך תקופה ארוכה כשכל פרק מקבל בה ביקורת נפרדת לביקורת על סרט בודד.
אבל אתה צודק, עדיין הסרטים ביתרון.
אבל תסכים איתי שהמצב השתנה השנה באופן ניכר לטובת הטלויזיה.
כמעט בכל רגע נתון יש ביקורת מתגלגלת פעילה אחת לפחות.
כך שדי אפשר להגיד בצורה גלויה שזה אתר לביקורות קולנוע וטלויזיה (גם אם לא באופן שווה).
שוב, אני רוצה לדמיין שאתר שמוקדש לטלוויזיה
הוא אתר שמקיף הרבה יותר ממה שאנחנו מקיפים. אנחנו באתר כרגע מקיפים חלקיק ממה שיש בטלוויזיה בכל רגע, גם מתוך הסדרות "הגדולות", וזה בניגוד לטלוויזיה שם אנחנו עושים עבודה… די טובה? רוב הסרטים הגדולים מקבלים כאן ביקורת, וגם הסרטים הבינוניים.
בנוגע לסקר הופעת הטלוויזיה – כאמור, זה מעט כאב ראש, ו"מעט" זה "הרבה". אני לא מבטיח בכלל.