באופן לא מפתיע בכלל "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" פתח במקום הראשון עם הסכום המדהים של 181 מיליון דולר. למעשה זאת הפתיחה הכי גבוהה אי פעם לחודש נובמבר כשעד עכשיו החזיק בשיא "משחקי הרעב: התלקחות" שפתח עם 158 מיליון דולר אי אז ב-2013.
הפתיחה העולמית של הסרט עומדת על 331 מיליון דולר בכל רחבי העולם. סכום שהרבה סרטים מתקשים להגיע אליו בתור הסכום הכללי הסופי של ההכנסות שלהם. לסרט יש גם ציון סינמה סקור של A מה שיעזור לרגליים שלו וזה סימן מעודד למארוול אחרי ה-B+ של שני הסרטים הקודמים שיצאו השנה.
אבל יש גם חדשות פחות טובות. לסרט יש את הפתיחה השנייה הכי גדולה השנה וזה לא מה שהיה מצופה ממנו. כן, זה נחמד למארוול שסרט שלהם "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", מחזיק בפתיחה הכי גדולה השנה של 187 מיליון דולר, אבל פחות נחמד לסרט הזה ולציפיות ממנו. מה גם ש"הפנתר השחור" הראשון פתח עם 202 מיליון דולר מה שאומר שהסרט הזה פתח עם פחות, וזה בדרך כלל לא סימן טוב לזיכיון אם סרט המשך פותח בסכום קטן יותר מקודמו. בכל מקרה, אלה עדיין מספרים מרשימים ביותר ואם הסרט יצליח לחצות את קו מיליארד הדולר ש"דוקטור סטריינג'" לא הצליח לחצות אז כולם ישכחו ממספרי הפתיחה. יש לו חודש לשלוט בקופות ולהכניס סכומים יפים עד שיגיע "אווטאר: דרכם של המים".
במקום השני יש לנו עוד סרט גיבורי על, "בלאק אדם" הכניס בסוף השבוע האחרון עוד 8 מיליון דולר. זאת ירידה של 55.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זה לא אחוז נוראי יחסית לזה שיש עוד סרט גיבורי על בתמונה אבל זה יחסית גבוה לסרט בסוף השבוע הרביעי שלו עם מספרים לא הכי מרשימים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 352 מיליון דולר ובקצב הזה נראה שהוא יתקשה להגיע ל-400 מיליון דולר.
לאנשים שלא רצו ללכת לסרט גיבורי על בסוף השבוע האחרון יש את "כרטיס לגן עדן" במקום השלישי שהכניס 5.9 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 149 מיליון דולר – יחסית לקומדיה רומנטית זה אחלה מספר.
"קרוקודיל לייל" מפתיע במקום הרביעי עם עוד 3.2 מיליון דולר. זאת ירידה פיצית של חמישה אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם והירידה הכי קטנה בעשיריה. נכון ש-72 מיליון דולר לא הופכים את הסרט להצלחה מטאורית, אבל הוא מראה רגליים מרשימות.
"סמייל" יכול להיות מרוצה מעצמו במקום החמישי עם עוד 2.3 מיליון דולר. הוא חצה את קו ההכנסות של 100 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, עוד נקודת ציון חשובה בהצלחה הכללית של הסרט הזה. עם הכנסות כלליות של 209 מיליון דולר על תקציב של 17 מיליון דולר בלבד. מתחתיו, "אור השטן" יכול להיות הרבה פחות מרוצה מעצמו עם עוד 1.9 מיליון דולר. למרות המיקום הלא רחוק בטבלה, ההכנסות הכלליות שלו עומדות על רק 26 מיליון דולר.
במקום השביעי "הבאנשיות מאינשרין" הכניס עוד 1.6 מיליון דולר. הוא עדיין מוקרן בהפצה מוגבלת יחסית כשהוא מוקרן על רק 960 מסכים. למרות שבסוף השבוע האחרון הוא הוקרן על 65 מסכים יותר מאשר בסוף השבוע שעבר, הוא סבל מירידה של 19.8 אחוזים בהכנסות. זה לא מספר נורא, אבל זה לא נעים בכלל לסבול ירידה כשיש עלייה במספר המסכים או לפני שעוברים להפצה רחבה.
"וואן פיס הסרט: רד" ירד מהמקום השני לשמיני עם הכנסות של 1.4 מיליון דולר בלבד. זאת הירידה הכי חדה בעשיריה, של 84.5 אחוזים בהכנסות. בדרך כלל סרטי אנימה מחזיקים קצת יותר טוב מזה בארצות הברית. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 151 מיליון דולר.
לצערי יש שני סרטים שנכנסו לטבלה למרות שהם הכניסו פחות ממיליון דולר. במקום התשיעי "סיפורו של אמט טיל" הכניס 607,574 דולר. ו-"המנצחת" מצליח להגיח לעשיריה אחרי עליה מהמקום השלוש עשרה למקום העשירי עם עוד 383,060 דולר שהם למעשה ירידה של 47.5 בהכנסות של הסרט מסוף השבוע הקודם. לא בדיוק סיום מרשים לטבלה.
יש לציין את "הפייבלמנים" שפתח במקום הארבע עשרה עם 161,579 דולר כשהוא מוקרן על ארבעה מסכים בלבד. הסרט שבוים על ידי סטיבן ספילברג מספר את סיפור התבגרותו וכנראה נשמע עליו בעונת הפרסים.
בסוף השבוע הבא הולכים לצאת שני סרטים: "התפריט", בכיכוב רייף פיינס, אניה טיילור ג'וי וניקולס הולט על ביקור במסעדת שף יוקרתי שמשתבש, ו"מילה שלה" שמספר את הסיפור של ג'ודי קנטור ומייגן טוהיי, הנשים שכתבו את הסיפור זוכה פרס הפוליצר אשר חשף את התקיפות המיניות של הארווי וויינשטיין והוביל להולדת תנועת MeToo#.
מה יהונתן ואלינה חושבים על עולם מוזר מבחינה קופתית
זה עולה שבוע הבא וזה סרט אנימיצה של דיסני.
אתם לא רואים פוטנציאל להצלחה ?
כמובן לא הפנתר או אוואטר אבל כמה אתם מאמינים שהסרט יעשה?
מעניין איך הקופות יגיבו למשחקי המונדיאל שיתחילו
מעניין איך הקופות יגיבו למשחקי המונדיאל שיתחילו שבוע הבא מדובר על 4-5 משחקים ביום,
בארה"ב אני לא חוזה השפעה גדולה מדי
כדורגל לא ספורט שם ברמה הלאומית כמו בשאר העולם.
בשאר העולם, כן, מעניין.
כשארה"ב אשכרה עולה למונדיאל זה טיפה שונה
אם כי הפעם הפרשי השעות בין קטאר וארה"ב יוצרים מצב בו לצאת לסרט או לראות משחק לא יתנגשו. המשחקים ישודרו בארה"ב עמוק בלילה או מוקדם בבוקר.
אוף - מתיחת פנים לאתר
בשבוע האחרון הוספנו עוד שורה של כתבות, כך שדף הבית מציג (בגרסה שאינה מובייל) 12 כתבות ולא 9, וזאת בגלל פרץ הכתבות שהיה לנו ושעוד יהיה לנו עם הסינמונדיאל.
השאלה היא, האם מישהו שם לב וזה שיבש אצלו משהו (לרעה), או אחלה הכל טוב אולי אפילו כדאי 15 אם אנחנו פה?
לא שמתי לב - וזה מעולה
לא שמתי לב לשינוי עד שאמרת, אבל זה באמת נראה מעולה ויותר נוח ככה בעיני.
אצלי זה נראה אחלה ללא תקלות
וזה עוזר במיוחד כשיש שטף כתבות בתקופה קצרה כמו הנואר ועוד מעט המונדיאל, פחות צריך ללחוץ על לעבור לכתבות ישנות.
דרך אגב, אני בוחר לראות בנייד את המראה של המחשב ושם זה ממש אחלה כי במסך של נייד אני רואה בדיוק את הכתבה הגדולה ואז 12 ריבועים.
לא שמתי לב, ואני לא רואה סיבה למה לא 15.
(ל"ת)
עבר חלק, ועדכון מבורך.
(ל"ת)
סוני סטרימינג וורס (מלחמות הסטרימינג כותרת בהמשך)
אם יהיה לי את הזמן לסקר את על שאר המתחרים, אבל אתמקד במי שמנהיג את המוזרות – סוני.
מי שעקב כשנלחמתי איי שם ב2018 שסוני לא רצתה להיכנס לדיל עם דיסני על ספיידרמן בMCU.. וכתבתי את הדבר הבא: "שלמרות שיש לסוני את הזכויות ללייב אקשן על המסך הגדול, אין להם את הזכויות על הטלוויזיה, אלה שייכות לדיסני, למרות שגם הם מוגבלים שזה יהיה אורך של פרק עד 40 דקות (ונגיד לא סרט ספיידרמן בטלוויזיה)", גם הוספתי "שסוני חתמו דיל עם לורד ומילר ליקום לייב אקשן בטלוויזיה, אך אם הם לא חותמים עם דיסני על הסרטים, הם מפסידים גם את הטלוויזיה והם בלוז לוז סיטואיישן". מאז סוני ודיסני חתמו לסיים את הטרילוגיה של הולנד ואיזה הסכם מסויים שיהיה איזה קשר כלשהו ליקום של סוני ספיידרמן, אבל לא מהודק ובלי ספיידרמן, עם זה הם יחכו לדיל הבא עם הסכם
אחר. מאז עבר לו זמן, אנחנו אחרי סיום ההסכם לזמנו, הבנו שהדרך הבייתה לא מובטחת והגיע הזמן להסכם חדש..
אז לפי השמועות דיסני וסוני סגרו את הדיל החדש לעוד טרילוגיית ספיידרמן של טום הולנד בMCU ועכשיו הם עובדים על ההסכם עם טום הולנד עצמו. עוד בדיל, לפחות עוד 3 הופעות של ספיידי בסרטי מארוול סטודיוס בלי התערבות של סוני. (אוונג'רס 5 ו6 אובייסלי) מעניין כמה תהיה הפעם החלוקה? בדיל האחרון היה 25% למארוול 75% לסוני, אני מהמר שהפעם זה יכול להשתנות, עם אפילו זכויות יתר לדיסני בגלל הדיל הבא, אבל זה רק הימור שלי.
אז הפלא ופלא איזה דיל מיד דווקא מוכרז? הדיל של סוני טלוויזיה, עם היקום של סוני – לאמזון! בUS בערוץ של MGM ובשאר העולם באמזון פריים. מתחיל עם הסדרה הראשונה של 'סילק: ספיידר סוסייטי' נכון, הסדרה שהוכרזה ממזמן סוף סוף מקבלת אור ירוק מלא והיא תפתח את התחלת הסדרות של ספיידרמן באמזון שקשורים ליקום של סוני מהסרטים ויהיה מעבר בניהם, אך לפחות עכשיו לא עם טום הולנד. המפיקים הם לורד ומילר כאמור, שהתחילו את כל עניין הספיידר וורס עבור סוני באנימציה.
סוני מרוויחה מכך המון, לכן אני משער שדיסני אמרה לה, תעשי מה שאת רוצה בטלוויזיה, הכול שלך, אבל לי תהיה השליטה המלאה על ספיידרמן ביקום שלי בסרטים. נשמע לי פייר, בדרך זו אולי יוכלו להגיע עוד דמויות של ספיידרמן כמו נורמן, ספיידוומן וכו' לMCU (לכן גם שיערתי שהנתח שלה יגדל אם השליטה גדלה). נשמע שכולם יצאו מורווחים.
האירוניה? דיסני+ בהספדים (לא משהו שלא היה צפוי, עדיין מצפים לרווח רק בסוף 2024) אז הם מקצצים את מחלקת האנימציה גם של מארוול ויש שמועה שאולי ספיידרמן פרשמן ייר תבוטל. ואז באמת פרוייקטים ספיידרמן בטלוויזיה יהיו 100 אחוז אצל סוני. האם אמזון היא בחירה טובה? יכול להיות, יכול להיות אפילו לורד ומילר יביאו וילמדו את מארוול איך להוציא סדרה מופקת נכון, עם מספר נכון של פרקים, שמארוול בעצמם ילמדו מהם. אחרי הכול יש לה את 'הבנים' ו'אינבינסבל' המעולות, אז הבחירה הזו יותר מרגיעה אותי מהבחירות שלהם בקולנוע.
בקיצור: מה אתם אומרים על זה שאם לא היה לנו מספיק סרטי מארוול בשנה ועוד יותר סדרות מארוול בשנה, עכשיו נקבל עוד יותר יותר סדרות מארוול בשנה. גם אני חושב שזה כבר תהיה הצפה שלא נראה לי אפילו בוב צ'פאק מבין כמה זה יכול לפגוע במותג. וזהו, זו הייתה רק פינת המוזרות של סוני..
מצד אחד לא בא לי עוד 3 סרטי ספיידרמן של טום הולנד (גיבור על ב-MCU שיקבל 6 סרטי סולו?! לא הגזמתם?)
מצד שני, זה יכול לתקן את הסיום של טרילוגיית הבית שהשאיר את פיטר פרקר ערירי ובודד ודי היה מדכא. יהיה נחמד להחזיר את הזיכרון של MJ ונד ולא להשאיר את המצב כך שכל הידידות עם נד וכל הרומן עם MJ פשוט נזרקו לחלוטין לפח.
אבל עדיין, בשביל זה מספיק סרט אחד או אפילו הופעה בסרט אנסמבל בה יסדרו את הדברים האלה, אבל 3 סרטים נוספים + הופעות בסרטי אנסמבל זה נראה לי יותר מדי ועשוי להוביל למצב שכבר ימאס לאנשים לראות את ספיידרמן גרסת טום הולנד.
גם בדברים טובים צריך לדעת לא להגזים.
האמת שלא חושב
קודם כל זו דמות שיכולה בכיף לקבל עוד טרילוגיה לפחות ממני כמעריץ, הטרילוגיה הקודמת עסקה בספיידרמן המתבגר, שזה טייק אחד מאוד מסויים של הדמות, כולם מצפים לספיידרמן המוכר והרגיל בקולג' או בעבודה של חיים בוגרים, בדירה סרוחה בניו יורק (שלא באמת סרוחה) ונלחם בקינגפין, עם דרדוויל בונום רציני, מלפרטט עם פאם פאטל בלאק קאט ומכיר, נלחם בניסטיר סיקס, מדריך את מיילס ויוצר עוד כמה אינטראקציות עם דמויות מארוול מגניבות כמו דדפול ווולברין. בקיצור אני לפחות רוצה ולא הרגשתי מיצוי כי הוא לא נתקל בנבלים שראו בו איום ממשי וממש רוצים להשמיד אותו. מבחינתי שיקח הפסקה מMJ ושהיא תחזור רק בסוף הטרילוגיה לאיחוד.
מצד שני, ספיידרמן זה גיבור העל מהאהובים ביותר,
ביחד עם סופרמן ובאטמן, אז למה שהוא לא יקבל שישה סרטי סולו?
שיקבל שישה, שיקבל שישים
אבל יותר מארבעה באותו יקום? בלי אתחול מלא? זה נגד הטבע, סוני!
תראה בוא נחלק את זה:
1) אנסמבל- מה הבעיה? איירון מן וקפטן אמריקה של רוג'רס היו בהרבה סרטי אסנמבל , בסוף שאתה בתוך קבוצה אז אין מיאוס ממך בתאכלס, כאילו איירון מן היה בסרטים של אחרים ולפעמים היה משמעותי בהם.
2) סולו- כן כאן יכולה להיות בעיה , יכול להיווצר מיאוס, מצד אחד מי קבע ש3 זה הגבול? נשמע לא הגיוני שדווקא 3 , אבל אולי 6 זה יהיה מוגזם, כמובן שזה תלוי איך עושים את זה, מי ייהין איתו בסרט(אולי בסגנון מלחמת האזרחים יהיה אחד מהם ואז אולי רשום ״ספיידרמן – מלך הבית ״ אבל תאכלס זה סרט קבוצה) .
אם זה יצליח אבל זה יתן לורנר את השכל לתת לבטמן שלה יותר זמן וזה כמובן יתחיל את הגלגל החיקוי ממארוול כמו תמיד.