נראה שהרבה אולפנים יכולים לשמוח החג הזה: וורנר יכולים לשמוח על הנתונים של השבוע השני של "ג'וקר", MGM (כן הם עדיין קיימים) יכולים לשמוח עם "משפחת אדמס" ו-STX יכולים לשמוח עם "נוכלות בלי חשבון". יש כל כך הרבה אולפנים וכל כך הרבה סרטים שכמעט ושכחנו מדיסני אבל אל דאגה, הם חוזרים בשבוע הבא.
בינתיים, הג'וקר צוחק אחרון – או ליתר דיוק ראשון. לא רק שהוא שמר על המקום הראשון כששלושה סרטים חדשים יצאו, יש לו את אחת הנפילות הכי קטנות אי פעם לשובר קופות בסוף השבוע השני שלו: 41.9 אחוזים. כלומר, הסרט הכניס עוד 55.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. בארצות הברית הסרט הכניס עד כה 200 מיליון דולר וכנראה יגיע להכנסות של 300 מיליון דולר. בכל העולם כולל ארצות הברית הסרט הכניס כבר 556 מיליון דולר תוך שבועיים. מה שהופך אותו לסרט שיש סיכוי טוב שיכנס למועדון מיליארד הדולר ויהפוך לאחד הסרטים הכי מצליחים של DC – מה שכנראה יגרום להם לדפוק את הראש בקיר בניסיון לשחזר את ההצלחה שלו.
במקום השני "משפחת אדמס" חוזרת לחיים בגלגול מצויר עם הכנסות של 30.3 מיליון דולר. הפעם המשפחה נוטשת את ביתה בשכונה קודרת ועוברת לגור בניו ג'רזי, שם הם מתנגשים עם השכנים בשכונת פרברים. זה אמנם לא נשמע כמו חומר ללהיט חורך קופות אבל סרטים מסוג זה נוטים להישאר בטבלאות לטווח הארוך, אז נראה לי שהסרט יהיה הצלחה מתונה. MGM, שעברו תקופות קשות כולל האובדן של ג'יימס בונד לא מזמן, יכולים להיות מרוצים ואולי אף לקוות שאולי יש להם זיכיון חדש בידיים.
במקום השלישי ויל סמית' לא מדליק עם "איש מזל התאומים" שהכניס רק 20.5 מיליון דולר. סכום שעם תקציב של 138 מיליון דולר זה אסון של ממש. הסרט עוקב אחר מתנקש שעובד עבור הממשלה ורוצה לפרוש ואז מגלה שבגלל שהוא כזה טוב, עצמו הצעיר נשלח להתנקש בו. הסרט הזה היה תקוע בגיהנום "בפיתוח" למעלה מעשור ואולי עדיף אם היה נשאר שם ולא רואה אור יום.
מפה והלאה הסכומים הרבה פחות מרשימים והרבה יותר חד ספרתיים: במקום הרביעי "קסם של מפלצת" לא מצליח להקסים יותר מדי אנשים ומשיג רק עוד 6 מיליון דולר. אם הסרט היה אמור ממש להצליח בסין, נראה שזה לא קורה: ההכנסות העולמיות הכלליות שלו עומדות על 110 מיליון דולר – סכום די איום לסרט עם תקציב של 75 מיליון דולר.
מתחתיו, "אחוזת דאונטון" מכניס עוד 4.8 מיליון דולר. שזה לא רמשים בפני עצמו, אבל כשנזכרים שהסרט הכניס עד כה 152 מיליון דולר ברחבי העולם, על תקציב שבסביבות ה-20 מיליון דולר – זה די מרשים. מתחתיו, "נוכלות בלי חשבון" ממשיך להראות יכולת הישרדות אחרי 5 שבועות והכניס עוד 3.8 מיליון דולר, וכנראה יגיע השבוע ל-100 מיליון דולר בארה"ב. במקום השביעי "ג'ודי – מעבר לקשת" הכניס עוד 3.1 מיליון דולר ויכול להתגאות בירידה הכי קטנה בעשירייה השבוע, 30 אחוזים בלבד, ומתחת כל אלה, במקום השמיני, "זה: חלק 2" מתחיל לרחף מחוץ לטבלה עם עוד 3.1 מיליון דולר.
במקום התשיעי "ג'קסי" יכול לשמוח שהוא הצליח בכלל להיכנס לעשיריה, עם הכנסות של 3.1 מיליון דולר. שילוב של כך שאף אחד לא שמע על הסרט הזה, הרעיון המעט מוזר שלו ("מה אם "היא", אבל בפארודיה?), והעובדה שאדם דווין הוא לא בדיוק כוכב קולנוע שובר קופות, כנראה אחראי לתוצאות העגומות.
במקום העשירי אנחנו יכולים להיפרד מ"אד אסטרה" שהכניס 1.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 120 מיליון דולר שזה חביב, אבל לא לסרט כל כך יקר. מה שכן, אם הסרט יצליח להשיג כמה מועמדויות לאוסקר אולי נראה אותו שוב בטבלה בשבוע שאחרי האוסקר – כמו שקורה עם הרבה זוכים ומועמדים מרשימים.
בנוסף, כדאי לדבר על "פרזיטים". הסרט (שהפך לשובר קופות מפתיע בארץ) יצא רק עכשיו בארה"ב, וגם שם הוא עושה שמות – וזאת למרות שזוכה פרס דקל הזהב בקאן ויצא בהפצה מוגבלת. מאוד. הוא מוקרן ב-3 בתי קולנוע והצליח להשיג הכנסות של 384,216 אלף דולר שזה ממוצע מטורף של הכנסות לעומת מסכים והממוצע הכי גבוה לסרט השנה. בתור מועמד בטוח לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר אני בטוחה שנשמע עליו עוד הרבה – למרות שניאון לא ידועים כחברת הפצה טובה במיוחד.
שני סרטים יוצא בשבוע הבא להפצה רחבה. הראשון הוא "מליפיסנט: אדונית הרשע", כי מסתבר שכבר יותר מדי זמן לא היה לנו סרט דיסני לדבר עליו. בסרט מליפיסנט חוזרת להיות רעה אחרי שאורורה מחליטה להתחתן עם נסיך שהמשפחה שלו היא הרבה פחות מסימפטית. השני הוא "זומבילנד: ירייה כפולה", שחוזר אל חבורת זומבילנד עשור לאחר שעזבנו אותם.
בשבוע הבא יש גם שני סרטים שיוצאים בהפצה מצומצמת ונראה אם יהיה בכלל משהו לדווח בגזרה שלהם. "ג'וג'ו ראביט" של טאיקה וואיטיטי שאצלנו ייצא רק בינואר, ו"המגדלור" סרט אימה בשחור לבן שבדיוק עכשיו אפשר לתפוס אותו בפסטיבל חיפה.
ג'וקר הוא הלהיט שוורנר היו צריכים
אחרי שנה מלאה סרטים שאכזבו בקופות, כגון גודזילה 2, סרט לגו 2, הבלש פיקצ'ו (שלטענת רבים עשה פחות ממה שציפו) ואפילו זה חלק 2, שצפוי להכניס פחות מ-500 מיליון (לעומת 700 מיליון של הקודם), סוף סוף יש להם בלוקבאסטר רציני.
לגבי המיליארד, לדעתי עדיין מוקדם בשביל לדעת האם הוא יגיע לשם. אבל אם הוא ימשיך בירידות המרשימות האלו, ויישאר הסרט הגדול של השבועות הקרובים, יש סיכוי.
מה שכן, נראה שכמעט בטוח שהוא יעקוף את דדפול 2 ויהיה סרט עם דירוג R הכי מכניס, שלא לדבר על הסרט הראשון עם דירוג R שחוצה את רף ה-800 מיליון דולר.
אקווהמן לא היה בלוקבאסטר רציני?
(ל"ת)
טכנית, הוא 2018.
(ל"ת)
השאלה איך WB סופרים את השנה הפיסקלית שלהם.
הרי את רוב הסכום אקווהמן גרף במהלך השנה.
נכון
אבל הוא יצא ב-2018. למרות שבאמת הוא עשה הרבה כסף במהלך 2019.
עדיין, לפי הסרטים שיצאו בשנת 2019…
לא חושב שיש סיכוי ריאלי שיעבור את המיליארד
אבל אם הוא יעשה זאת זה יהיה אחד הבודדים אם לא היחיד שעשה זאת בלי להיות מוקרן בסין.
בכל מקרה פיקאצ'ו וזה 2 הם להיטים לכל דבר והיו רווחים מאד, והציפיות של אנשים מפיקצ'ו הן ביזאריות בהינתן כמה לא מצליחים כל סרטי הרימייקים של משחקי מחשב\אפליקציות\בובות פרווה בשנים האחרונות.
זו לא הייתה 2018 (שהייתה שנה יוצאת דופן מבחינת וורנר שהצליחו לעשות זהב מקומדיות רומנטיות, רימייקים למיוזיקלס, קלינט איסטווד ממורמר, סרט כרישים וסרט על מישהו שמדבר עם כרישים) אבל זו הייתה שנה סבירה עם שלושה להיטים ושני סרטי אימה מאד רווחים (במיוחד המקסיקני ההוא שהיה בתקציב של שקל תשעים).
הפלופ הקשוח היחיד בעייני זה לגו כי בשונה מגודזילה זה בעייני מכת מוות למשהו שהיה אמור להיות פרנצ'ייז מבחינתם ובשונה מגודזילה הם לא מקבלים כסף על צעצועים שנראים כמו לגו וכן הגולדפינץ פשוט בגלל שהוא הפסיד ים של כסף.
הדבר הכי טוב שוורנר יכולים לעשות
ואני לא מאמין שאני אומר את זה (מכמה סיבות), זה לא לעשות כלום, אלא להמשיך כמו שהם. לתת לבמאים שלהם דמויות DC ולתת להם לעשות איתן מה שבא להם. למרות החלחלה שעוברת בי כשאני חושב על העתיד המסתמן, בו כל סרט לא משנה תקציב או ז'אנר ייכלול דמויות קומיקס, אי אפשר להכחיש שג'וקר (תאהבו או תשנאו) זה הדבר הכי מעניין שיצא בז'אנר הזה כבר תקופה מאוד מאוד ארוכה, יותר מדדפול לוגן ובטח כל דבר שדיסני עשו. אני מוכן לסבול יחידת מתאבדים או שניים בשביל חוויה קולנועית כמו ג'וקר. משהו שמשתמש בדמויות קומיקס בשביל לעשות משהו (יחסית) חדש ומעניין.
*אין לראות בתגובה הנ"ל בקשה מאולפני וורנר לשבט את "ג'וקר" וליצור עוד מאה סרטים עם נבלים במרכז שעושים את אותו הדבר עם חליפות אחרות
מימד העכביש יצא לפני פחות משנה.
אז בהחלט אפשר להכחיש שג'וקר הוא הדבר הכי מעניין שיצא בז'אנר הקומיקס / גיבורי על כבר תקופה ארוכה מאוד.
ידעתי שהייתי צריך להבהיר את עצמי יותר
מימד העכביש הוא סרט יותר טוב מ"ג'וקר", אבל הוא בסך הכול עוד סרט גיבורי על. עלילה פשוטה, הומור משעשע, טוויסט קטן, ומצוייר. הכול עשוי בצורה מעולה, אבל אין משהו מעניין מעבר. מבחינה ויזואלית הוא מרשים מאוד, אבל אולי בגלל שאני חובב אנימה אני פחות מתרשם ומופתע מכמה אפשר לדחוף את הגבולות בז'אנר הזה. בכל אופן אם אתם ממש מתעקשים, אפשר להוסיף בתחילת המשפט שכל כך צורם לך את המילה "לדעתי"
אז לדעתך מה שהופך את ג'וקר לסרט הכי מעניין בז'אנר זה שהוא לא בז'אנר?
(ויש עשרות דברים מעניינים במימד העכביש, מהאנימציה החדשנית, דרך הגרעין הרגשי המשמעותי שלו, עד לגישה האנטי-ריכוזית שלו לתפקיד הגיבור, שעומדת בניגוד גמור לטון שמארוול משליטים בז'אנר.)
תראה
רשמתי את דעתי על הג'וקר בביקורת המלאה, אני לא חושב שהוא יותר טוב מ"מימד העכביש", וזה בכלל לא העניין המרכזי בתגובה שלי, אז תניח לזה.
*תראי
ולא חשבתי שאנחנו מדברים על מה הסרט הטוב יותר, חשבתי שאנחנו מדברים על האם ג'וקר הוא הדבר הכי מעניין שקרה בז'אנר גיבורי העל מזה תקופה ארוכה מאד.
אבל אתה לא חייב להמשיך לדבר על זה אם אתה לא רוצה.
תראי
אני אוהב את "ג'וקר" אבל לא מספיק כדי לנסות להגן עליו מפני מימד העכביש שאני אוהב יותר. כאמור, אם באמת מפריע לך, מוזמנת להוסיף את המילה "לדעתי" לפני המשפט המדובר
וורנר לא מקבלים מספיק קרדיט על זה
אבל הם כנראה באמת בית נח לבמאים ובאופן יחסי לאולפן גדול הם נותנים הרבה מרחב תמרון.
זה לא מקרי בעייני ששמות כמו נולאן, איסטווד, ג'קסון וחברים עשו את מרבית אם לא את כל הסרטים שלהם באולפן הזה. גם הדור הצעיר יותר כמו אפלק, ואן ווילנב בעיקר עובדים איתם.
אני לא מצליח לחשוב על אולפן שלקח כל כך הרבה סיכונים יצירתיים כמו וורנר בעשור וחצי האחרונים. סרטים כמו בלייד ראנר 2049 וחולית בתקציבי ענק ועם חופש די גדול לווילנב, כוכב נולד, גטסבי ועוד לא מעט סרטים שממש מפתיע שמקבלים תקציב.
הקומיקס זה הכי מובהק בעייני כי ממש אפשר להשוות את האולפנים השונים פרט ליוניברסל. המון לעגו לוורנר אבל הם עושים את מה שהם תמיד טענו שהם עושים וזה לתת לבמאים שהם מאמינים בהם לעשות את הטייק שלהם יהיה אשר יהיה. נולאן עם הטרילוגיה שלו, שניידר עם הוורסיה הקודרת שלו בצבעים אפים, ג'נקינס עם הטייק של האייקון הנשי, וואן באקווהמן עם ההבניה שמזכירה סרט אימה, שאזאם ועכשיו הג'וקר. כולם היו תוצר מובהק של במאים, דבר שאני ממש יכול להגיד על מרבית הסרטים של וורנר ואני ממש לא יכול להגיד על מרבית הסרטים של דיסני\סוני\יוניברסל\פוקס עליה השלום ואני בטח לא יכול להגיד על סרטי הקומיקס.
זה באמת נכון.
מכל האולפנים המיינסטרימיים הם ללא ספק האהובים עלי. לא הכל תמיד טוב, אבל יש לא מעט יתרונות לשיטת העבודה שלהם והם מוציאים סרטים מהסוג שאולפנים אחרים כבר לא.
לדעתי הבעיה הגדולה ביותר בוורנר היא ששופטים אותם לחומרה
בטח ביחס למארוול.
ראיתי כמעט את כל סרטי מארוול ובשנים האחרונות הם מקבלים תשבוחות שפשוט לא ברורות לי, בזמן שסרט כמו איש הפלדה (שבעיניי לכל הפחות לא נופל מרוב סרטי הסולו של מארוול) נקטל מכל עבר.
אה, ואני מוכרח להודות בכך שראיתי גם את הגרין לנטרן המאוד מושמץ ולא חשבתי שהוא כ"כ נוראי.