שמעו בדיחה: ההכנסות של "ג'וקר: טירוף בשניים" בקופות. כמה גרוע המצב? אני עוד לא יכול להתחיל לדבר עליהן כי צריך לדבר על שלושת הסרטים שלפניו. כן. שלושה.
נתחיל עם הסרט במקום הראשון – "מבעיתן 3" (Terrifier 3). "מבעיתן" הוא מסוג סיפורי ההצלחה הנדירים האלה שאולי צריכים לבוא עם הסבר – היֹה היה סרט בשם "מבעיתן" שיצא ב-2016. אף אחד לא אהב אותו, הוא לא הרוויח שום דבר ולאף אחד לא אכפת ממנו. אלא שבשוק סרטי האימה דברים שכאלה הם לא סיבה לא לעשות המשך, וכך שש שנים לאחר מכן ארט הליצן חזר לרצוח ב"מביעתן 2" – סרט שהחלטנו לתרגם אז כ"מבהילן 2" בדוחות הקופות ב-2022, בהם דווח שהסרט הקטן עם התקציב הפצפון הרוויח כל פעם באזור המיליון דולר וכולם אוהבים אותו, אלא שהוא לא הופץ בארץ ולא היה לנו אכפת ממנו ולא התייחסנו אליו יותר. אני מניח שאני יכול שוב לקרוא לו "מבהילן" ולא "מבעיתן", אבל אני חושב שזה ברור מדי וצריך כל פעם לקרוא לסרט בשם אחר עד שיחליטו להפיץ אותו בארץ.
אלא שהמיני-הצלחה ב-2022 עשתה את הדבר החשוב ביותר: העלתה אותו למודעות הציבורית. הסרט עשה לעצמו שם כאחד מהסרטים האלימים והפסיכיים ביותר שיש, וכשהוכרז הסרט השלישי כבר היה לדבר הזה קהל. וכך, "מבעיתן 3" הגיע עם תקציב של 2 מיליון דולר למקום הראשון על כס של 18.9 מיליון דולר – יותר מכל ההכנסות של שני הסרטים הקודמים יחד. עזרו לו קמפיין שיווקי שהבטיח אנשים שמקיאים ובורחים מהזוועות שיש בסרט – שהופץ בארצות הברית ללא דירוג – וכך כל הילדים המגניבים היו חייבים לראות את מפגן האלימות הזה. בקיצור, תגידו שלום לארט הליצן – תוספת חדשה לקאנון רוצחי הקולנוע האלימים והמעוותים. נראה שהוא כאן להישאר.
על פי ההיגיון היינו אמורים לדבר עכשיו על הכישלון של "טירוף בשניים", אבל לא. לפני זה יש לנו שני סרטים עם נפילות מזעריות של כ-25%: "רוז הרובוטית" במקום השני עם 14 מיליון דולר (87 מיליון דולר בארה"ב עד כה), ו"ביטלג'וס ביטלג'וס" במקום השלישי עם 7.3 מיליון דולר (275 מיליון דולר בארה"ב עד כה). המצב של רוז כל כך טוב שקצת קשה להבין את ההחלטה לשחרר אותו כבר עכשיו להורדות. זה אמנם לא בוודאות אומר שלא יבואו לראות אותו, זה פשוט… מוזר.
עכשיו אפשר לצחוק על "ג'וקר: טירוף בשניים" – עם אחת מהנפילות המשפילות שהיו בקופות, 81.4%. הסרט הרוויח 7 מיליון דולר בסוף השבוע השני ומה שהיה רק לפני חודש מתמודד בעונת הפרסים ומה שאמור להיות אחד מהסרטים הגדולים הפך לאחד מהכשלונות הגדולים שהוליווד ידעה. אפילו לא פלופבאסטר – פשוט פלופ (עם כל הכבוד ל-165 מיליון דולר ברחבי העולם). אי אפשר להאשים איזה החלטת ליהוק או נסיון לחנך את הקהל או כל אחד מהדברים שנטען שהורסים את הוליווד. לא, הוא נכשל פשוט כי החוויה שהוא הציע הייתה משהו שאף אחד לא מעוניין לראות. טוב, לפחות הוא לא "מגלופוליס".
לצד נפילה כזאת, אפשר לחיות גם עם פתיחות פחות ממרשימות כמו 3.8 מיליון הדולר של "חתיכה אחר חתיכה" (Piece by Piece). מצד שני, אולי זה תלוי איך מסתכלים עליו. לסרט תיעודי זה די מרשים. לסרט לגו זה די רע. לסרט בכיכוב של פארל זה… בסדר? זה לא שהוא בדיוק כוכב קולנוע. אבל כל ההשוואות האלה מתגמדות לעומת התקציב של 16 מיליון דולר שיש לסרט. כי אין סיכוי שהוא יחזיר אותו. טוב, לפחות הוא לא "מגלופוליס".
מצד שני, זה פחות פאדיחה מ"שבת בלילה" עם תקציב של 25-30 מיליון דולר. הסרט התרחב השבוע והרוויח 3.4 מיליון דולר וזה ממש ממש לא משהו. לא שאני בטוח שהבנתי למה זה היה התקציב של סרט כזה, שכולו זועק "10 מיליון דולר גג בהכנסות".
בין שני אלה אגב יש את "רובוטריקים: ההתחלה" עם 3.7 מיליון דולר די מאכזבים בסך הכל. יכול להיות שלמרות הביקורות המפרגנות, עדיין העתיד הקולנועי של הרובוטריקים יהיה בלייב אקשן. טוב, לפחות הוא לא "מגלופוליס".
הסרט האחרון עם 3 מיליון דולר הוא הסרט החדש בסדרת "אקדמיית הגיבורים שלי". אני מניח שאת רוב הרווחים שלו הוא ממילא עשה ביפן. אין לי מושג האם 23 מיליון הדולר שהרוויח שם זה טוב או רע לא ואני מודה שלא מאוד אכפת לי.
במקום התשיעי יש הפצה מחודשת של "הסיוט לפני חג המולד" עושה 2.4 מיליון דולר. מתי אצלנו.
סוגר את הטבלה "המתמחה", עוד סרט עם תקציב גדול בהרבה על המציאות הקופתית: 16 מיליון דולר למול הכנסות של… 1.6 מיליון דולר. אפשרי שאנשים פשוט לא רוצים לראות סרט על דונלד טראמפ בהתחשב בכך שהוא מופיע בכל מקום בחדשות. טוב, לפחות הוא לא "מגלופוליס".
הייתי אומר שלאור הביצועים המאוכזבים של מרבית הסרטים לא נראה אותם בדו"ח הבא, אבל יוצאים רק שני סרטים בשבוע הבא: "סמייל 2" שכנראה ישלוט בקופות ו"משפחת גודריץ'" שיגרום לאנשים לשאול מה זה.