טוב, כמו שכולכם בטח שמעתם, השבוע בקופות הוא לא השבוע הכי טוב שהיה למארוול. וגם לא במקום השני. או השלישי. או העשירי. או ה-32.
"המארוולס", הסרט ה-33 ביקום של מארוול, נכנס אמונם למקום הראשון בטבלה, אבל עם מספרים מבישים לחלוטין: 46 מיליון דולר. אלה ההכנסות הכי נמוכות אי פעם לפתיחה של סרט מארוול, מתחת ל"אנטמן" ו"הענק הירוק". וכן, זאת מגה פאדיחה, וזה שהדבר היה צפוי לא כואב פחות. יש מלא מלל ברשת על הסיבות לנפילה הזו והכול כבר נטחן ונכתב שוב ושוב: החל כמובן מעייפות המארוול הפושה, דרך בקבלת הפנים הצוננת אצל המבקרים וכלה בשביתת השחקנים שמנעה מכוכבות הסרט לקדם אותו כמו שצריך. תהיינה הסיבות אשר תהיינה, היה ברור עוד קודם וברור כעת ביתר שאת שמארוול בבעיה. הסימן המעודד היחיד הוא שהם יודעים שהם בבעיה, לאור החדשות האחרונות על ריקון טוטאלי של השנה הבאה מסרטים חדשים ביקום, למעט "דדפול 3" (שהוזז גם הוא חודשיים קדימה) שבכל מקרה הוא עוף קצת מוזר שאנחנו לא יודעים עליו הרבה.
גם בקופות העולמיות המצב לא מעודד עם הכנסות כלליות של 110 מיליון דולר פחות או יותר, כשגם זה שיא שלילי לסרט מארוול. אם מתעקשים על שיא חיובי, הרי שזה הסרט בעל הפתיחה הגבוהה ביותר שביימה במאית שחורה, אבל זה מרגיש לי ממש להתעקש.
במקום השני נמצא הלהיט ההופכי לפלופ שהוא "המארוולס", אם כי יש מה לסייג כאן: בשבוע שעבר "חמישה לילות אצל פרדי" אומנם נשאר במקום הראשון, אבל סבל מירידה מדאיגה של 75% מסופ"ש הפתיחה הפנומנלי שהיה לו. הפעם הוא מתאושש לכאורה עם ירידה צנועה בהרבה של 52% והכנסות של… פחות מ-9 מיליון דולר? אוקיי, אני מניח. הרבה מעריצים כנראה לא חזרו לצפייה שנייה. אבל זאת עדיין הצלחה מסחררת, עם הכנסות כוללות של 128 מיליון דולר בארה"ב ו-252 מיליון דולר בעולם כולו.
במקום השלישי, כשגם הוא יורד מקום אחד בטבלה מהשבוע שעבר: "TAYLOR SWIFT | THE ERAS TOUR". הסרט הכניס 6 מיליון דולר, ירידה של 55 אחוז. עם רווחים שעומדים על כמעט 172 מיליון דולר בארה"ב ו-240 מיליון בעולם, טיילור שלנו יכולה להיות מרוצה, אם כי ראוי להיזכר שהיו ציפיות גדולות יותר מהסרט הזה. כמו כן, אני כל פעם נדהם לראות את היחס הפסיכי באחוזים של ההכנסות בארה"ב לעומת שאר העולם. הסרט הוא חיה נדירה מהבחינה הזו.
במקום הרביעי: "פריסילה" של סופיה קופולה, שהרחיב את הפצתו לאלף אולמות נוספים ולכן כנראה זכה לירידה מזערית של פחות מחמישה אחוזים עם הכנסות של 4.8 מיליון דולר. זה כמובן לא שובר קופות או משהו: ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על קצת פחות מ-13 מיליון דולר, אבל זה רק בארה"ב כי מחוצה לה הסרט לא מופץ כרגע בשום מקום.
במקום החמישי יש לנו את "רוצחי פרח הירח", שיורד שני מקומות בטבלה, אבל מחזיק בה יפה מאוד יחסית לסרט של שלוש וחצי שעות שזה לו השבוע הרביעי באקרנים. הסכום עצמו – 4.5 מיליון דולר – מצטרף להכנסות כוללות של 60 מיליון דולר בארה"ב ו-137 מיליון בעולם כולו, שזה, תכלס, לא רע בכלל.
במקום השישי נמצא סרט שלא שמעתי עליו עד הרגע שבו פתחתי את הטבלה השבועית: "נשארים לחג", סרט שמוגדר כדרמה קומית ועוסק ב"מורה עצבני להיסטוריה בבית ספר מרוחק שנאלץ להישאר בקמפוס במהלך החגים עם תלמיד בעייתי שאין לו לאן ללכת". הסרט הופיע בטבלה גם בשבוע שעבר, פשוט הוא היה במקום ה-16, ובשבוע שלפני כן במקום ה-17. הסיבה שהוא קפץ עשרה מקומות למעלה היא שהרחיבו את ההפצה שלו מבערך אפס אולמות ל-700 ומשהו, שזה עדיין לא בדיוק הרבה. בכל מקרה, הרחבת ההפצה זיכתה אותו בסכום חביב של 3.2 מיליון דולר, אבל הרבה יותר מרשים לציין את העלייה באחוזים: 467. ההכנסות הכוללות שלו בארה"ב מתקרבות, בשעת כתיבת שורות אלו, ל-5 מיליון דולר.
במקום השביעי, כניסה נוספת חדשה: "המסע לבית לחם", שהוא לא דוקו על יצירת הסרט הישראלי של יובל אדלר וגם לא סרט מתח על קבוצת חסידים שמנסה להיכנס להתפלל בקבר רחל בתקופה של מתיחות ביטחונית. לא, כמו שכולם ניחשו מייד, זה סרט משפחתי-נוצרי-מוזיקלי על הולדת ישו שפתח עם 2.4 מיליון דולר. שיהיה לו לבריאות.
במקום השמיני יש עוד סרט חדש, הפעם מהודו: "טייגר 3", עם הכנסות של 1.9 מיליון דולר. כרגיל בהודו המספרים בארה"ב הם לא הביג דיל, ובמקרה הזה בכלל יש הקשר עוד יותר רחב: כמשתמע משמו, הסרט הוא השלישי בסדרת אקשן-ריגול הודית, שהיא בעצמה חלק מיקום סרטים משותף שמוקדם יותר השנה הוציא את "פטאן" ששבר קופות בצורה פסיכית (והדמות של טייגר הופיעה בו להופעת אורח). "טייגר" לא מצליח כמוהו, אבל גם ממש לא הרבה מאחוריו (גם בו יש הופעת אורח של פטאן). בעתיד הלא רחוק, אגב, מתוכנן ביקום הזה "טייגר נגד פטאן" – הגרסה הבוליוודית של "מלחמת האזרחים". מסקרן, האמת.
במקום התשיעי "רדיקלי", דרמה מקסיקנית קטנה על מורה שמנסה למצוא דרך ללבבות חניכיו בעיירת גבול ענייה. זה השבוע השני שלו בטבלה, עם ירידה של ארבע מקומות; אבל ההפצה שלו מצומצמת גם ככה. כנראה הוא מרוצה עם 1.7 המיליון שלו, 5 המיליון בארה"ב ו-13 המיליון בעולם כולו (העולם כולו = ארה"ב, מקסיקו ו… ניו זילנד, משום מה?).
במקום העשירי אנחנו נפרדים, ככל הנראה, מ"מפרץ ההרפתקאות: סרט העל", שיורד שלושה מקומות נוספים ומכניס 1.7 מיליון דולר, בדרך להכנסות כוללות של 64 מיליון דולר בארה"ב ו-188 מיליון דולר בעולם כולו. זה לא ממש המון, אבל הוא עדיין החזיק מעמד בטבלה למשך שבעה שבועות שלמים. לא רע.
בשבוע הבא יוצאים בארה"ב שלושה סרטים בפרופיל גבוה (לפחות יחסית): מי שיכבוש את הקופות הוא בוודאות הפריקוול החדש ל"משחקי הרעב", "בלדה לנחשים וציפורי שיר", שיספר לנו איך הנשיא סנואו, הנבל הראשי מהטרילוגיה המוכרת, נהיה מה שהוא. למה זה מעניין בעצם? לא יודע, אבל אומרים שהספר טוב (ומצד שני: ציון רקוב, נכון לכרגע, ב-Rotten Tomatoes).
לנשיא סנואו תהיה קצת תחרות מכיוון הסרט החדש והשלישי בסדרת "טרולים", ששוטט כבר קצת מסביב לעולם ויוצא כעת בארה"ב בהפצה רחבה כדי לנסות להיות סרט הילדים המצליח של חג ההודיה. בשולי התחרות הזו יחכה לצופים גם הסרט החדש של טייקה וואטיטי הבלתי נלאה, "הגול הבא מנצח", שהביקורות שלו כבר הספיקו לאכזב אז יהיה מעניין לעקוב אחרי תגובות הקהל. בכל מקרה, בואו נקווה שלא נצטרך פה בארץ לחכות יותר מדי בשביל ההפצה של הסרטים הללו, ושבאופן כללי נחזור, למען השם, לשגרה.
לא בקטע של לזלזל אבל נשארים לחג הוא לא איזה סרט קטן, הוא החד של אלכסנדר פיין, במאי ידוע שלרוב מצליח להשיג מועמדויוצ באוסקרים (וגם השנה חוזים לסרט כמה מועמדויות , ככל הנראה משחק,׳סריט ואפילו סרט)
(ל"ת)
אם ככה, אז השם העברי הוא על הפנים
״נשארים לחג״ נשמע כמו עוד איזה סרט כריסמס מעפן שיוצא לנטפליקס, לא משהו ששווה בכלל להתחיל להתעניין בו.
אז אל תתעניין. זה אחד הסרטים עם הכי הרבה באז השנה.
(ל"ת)
דיברתי רק על השם
זה שם שגורם לך לחשוב שזה לא משהו ששווה להתעניין בו.
אני מבין מכם שזה כן משהו ששווה להתעניין בו ולכן טענתי שהשם העברי של הסרט דפוק.
"חמישה ימים אצל פרדי" זמין לצפייה בפיקוק.
ואולי לכן הוא סבל מירידה בהכנסות. סרט חביב מאד, דרך אגב.
הבובות ניראות נהדר- לא פלא שהרי הן יוצרו ע"י החברה של ג'ים הנסון.
הוא היה זמין לצפיה בפיקוק מהרגע הראשון
ולא מנע ממנו לפתוח בצורה פסיכית, כמו שכתבנו לפני שבועיים. אבל אולי זה כן השפיע על הכנסות השבוע השני. השערה הגיונית האמת כי המעריצים או ווטאבר הלכו בשביל הארוע בסופ"ש הראשון, ואחר כך נמוגה קצת הסנסציה.
״רדיקלי״ סרט מהמם ומרגש
ראיתי אותו בפסטיבל חיפה. דרמה מחממת לב ומעצימה על פי סיפור אמיתי.
כל מי שיצא מהאולם היה נרגש.
אמור להגיע לקולנוע לב לדעתי. אם ישווק נכון יש לו פוטנציאל להיות להיט.