עוד שבוע של קופות שוממות לפנינו: "ברברי" (Barbarian) פתח במקום הראשון עם 10.5 מיליון דולר. ע"פ הביקורות, סרט האימה הזה בכיכובם של ג'ורג'ינה קמפבל וביל סקארסגארד אינו שגרתי. לסרט יש ציון 93 ברוטן טומטוז ככה שמבקרים עפים על הסרט, אבל ציון C+ בסינמה סקור מצביע על כך שהקהל די שונא אותו. אני צופה ירידה תלולה בסוף השבוע הבא. הסרט לא ממש יצא מחוץ לארצות הברית ככה שההכנסות הכלליות שלו עומדות על 10.9
באופן מפתיע "Brahmastra Part One: Shiva" פתח במקום השני עם 4.5 מיליון דולר. לא רק שזה מאוד מרשים לסרט פנטזיה הודי, הוא גם מוקרן רק על 810 מסכים ככה שההפצה די מצומצמת וזה הופך את ההצלחה היחסית שלו ליותר מרשימה. זה לא שובר קופות חדש אבל מראה שיש מקום לסרטים זרים על המסך הגדול בארצות הברית.
"רכבת הקליע" ירד למקום השלישי עם עוד 3.3 מיליון דולר. נגמרו ימי החסד של יום הקולנוע האמריקאי, הסרט ירד ב-42.8 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות של הסרט עומדות על 211 מיליון דולר.
מהמקום הראשון בשחקים "אהבה בשחקים: מאווריק" מוצא את עצמו במקום הרביעי עם עוד 3.1 מיליון דולר. זאת ירידה של 47.5 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם כי מתישהו גם הסרט הזה צריך להתנהג כמו סרט רגיל בקופות שמגיע לסוף חייו הקולנועיים – רק שבמקרה הזה זה קורה אחרי 16 שבועות על המסך הגדול. עם הכנסות כלליות של 1.4 מיליארד דולר נראה לי שכולם בסדר עם זה.
"ההזמנה" שומר על המקום החמישי עם עוד 2.6 מיליון דולר. זאת ירידה של 45.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. מספר קצת גבוה מדי לסרט שזה רק סוף השבוע השלישי שלו בקולנוע.
"ליגת סופר-פטס" ירד במקום אחד למקום השישי עם עוד 2.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 169 מיליון דולר. לא הלהיט לילדים של הקיץ.
במקום השביעי יש לנו כניסה חדשה ל"סימן חיים" (Lifemark) שפתח עם 2.1 מיליון דולר. נמוך יחסית לסרט דתי. יש מצב שתזהו בקאסט את קירק קמרון, לנצח מייק מ"להתבגר ולהתגבר." בסרט, נער שזה עתה מלאו לו 18 מחדש את הקשר עם אמו הביולוגית אחרי שמסרה אותו לאימוץ למשפחה מקסימה כשהייתה בת 18. כמו כל סרטי הדת, הסרט לא מוקרן מחוץ לארצות הברית.
מתחתיו במקום השמיני "טרף" ממשיך את ההתרסקות שלו עם עוד 1.8 מיליון דולר ו-49 מיליון דולר בסך הכל. ואז "המיניונים: עלייתו של גרו" עם עוד 1.7 מיליון דולר. זה לא הרבה אבל השבוע הסרט חצה את קו ה-900 מיליון דולר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 904 מיליון דולר.
ההתרסקות הגדולה של השבוע שייכת ל"ספיידרמן: אין דרך הביתה" שהתרסק למקום העשירי עם עוד 1.3 מיליון דולר בלבד. ירידה של 75.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. כנראה שאנשים לא אהבו יותר מדי את התוספות של הסרט, וטוב שזה רק שחרור מחדש ולא הסרט עצמו ששבר שיאים על ימין ועל שמאל. עד כה השחרור המחודש של הסרט הכניס רק 8 מיליון דולר – לא הסכום שלו קיוו האולפנים.
בסוף השבוע יוצאים עוד ארבעה סרטים חדשים. ב"לוחמת", וילה דיוויס משחקת גנרלית של מדינת דהומיי באפריקה והיא מאמנת צבא של נשים שמגנות על הממלכה והמלך ויוצאות להילחם נגד איומים על המדינה. הסרט מבוסס באופן רופף על סיפור אמיתי. אם יש סרט שיכול להזרים דם לקופות, זה סרט האקשן הזה.
חוץ ממנו יוצא “God's Country”, שבו טנדי ניוטון משחקת פרופסורית מהאוניברסיטה שבוחרת לגור באזור הררי שומם, ויום אחד שמה לב שיש משאית שחונה באופן לא חוקי בשטח שלה. לאט לאט היא מגלה שיש חבורה של גברים שמאיימת עליה והחוק לא יכול לעשות הרבה כדי לעזור לה באזורים האלה.
אחרונים חביבים הם "פרל", פריקוול לסרט האימה "X" של A24 שכבר הוכרז לו המשך (שמתרחש אחרי מאורעות "X"), ו" Running the Bases" שהוא סרט דתי שמתמקד בנבחרת בייסבול. כנראה לא סרטים שירסקו את הקופות אבל יש פוטנציאל להתעוררות חלקית.
אם לא ליגת סופר-פטס
אז מה כן סרט הילדים של הקיץ?
מזמין אותך להסתכל שלושה מקומות למטה
על הביצועים של "המיניונים 2".
The Sea Beast
סרט הילדים של השנה, הבעיה היא שהוא בנטפליקס ולא בקולנוע
לגמרי! סרט פשוט נהדר.
והאנימציה שלו מהיפות שראיתי.
אה, אם מדברים מבחינת איכות אז מאמין ש"לא רעים בכלל"
אם כי אולי אני שוכח מישהו בדרך
אם סרט האנימציה של השנה ולא הקיץ עדיין אדומה אש לוקח עד כה
(ל"ת)
מעדיף את "לא רעים בכלל" על "אדומה אש"
אבל מניח שבסקר השנה הצדק יהיה עימך.
מבחינתי אף סרט לא התקרב כרגע לthe house. גם של נטפליקס
(ל"ת)
... אתה מחשיב את "הבית" כסרט ילדים?
(ל"ת)
תלוי, צפיתי בקורליין באיזה גיל 9 וזה היה נהדר. אבל בתכלס לא. פספסתי שדנתם על סרטי ילדים ולא סרטי אנימציה.
(ל"ת)
אחרי שראיתי את אדומה אש, יכול להגיד שאני מסכים
האלמנטים הקומיים של אדומה אש בהחלט מוצלחים וצחקתי הרבה לאורך הסרט, אבל האלמנטים היותר רגשיים ואלה שנוגעים להתפתחות של הדמויות ולמערכות היחסים ביניהן פחות עבדו לדעתי.
העובדה שכבר מההתחלה ברור לחלוטין איך הסיפור הולך להסתיים, בצירוף התחושה שכבר ראיתי סיפורים עם נרטיב שכזה וזה מרגיש לי כמו מחזור של דברים קיימים, ביחד עם זה שמשהו מרגיש לא מספיק אפוי בתהליך שהדמות עוברת (אין הרבה שינוי באופי של מיי לאורך הסרט, למרות שהסרט מתעקש שהיא ממש השתנתה. גם לא ברור למה היא ממשיכה להחזיק בכוחות הפנדה האדומה, בזמן ששאר המשפחה שלה מוותרות על זה, במיוחד כשהיא מקבלת הוכחות בלי סוף לסכנה שבעניין. פשוט מחליטים בסוף שבעצם אין סכנה בהפיכה שלה לפנדה אדומה והכל סבבה, וזה אחרי שלפני שנייה הראו לנו כמה זה מסוכן. אין באמת שום הסבר לאיך עכשיו זה בסדר שהיא תהיה פנדה אדומה ואין סכנה שהיא תתנפל שוב על מישהו כמו שהיא התנפלה על הנער ההוא, בדיוק כשם שאין שום הסבר לאיפה היו רשויות החוק ואיך אחרי כל ההרס מיי והמשפחה שלה לא נעצרו או נלקחו לחקירה), כל זה מתגבש לעלילה לא הכי הכי בכל מה שנוגע לפן הרציני של הסרט.
לא רעים בכלל, לעומת זאת, מוותר על כל החלק הרציני והדרמטי ונשאר נטו עם קומדיית פשע, וככזה הוא עושה עבודה פשוט מצויינת.
כך שכן, אדומה אש נחמד בהחלט, אבל אני חושב שאני עדיין מעדיף את לא רעים בכלל (לא הייתי אומר ״סרט אנימציה של השנה״, כי אני עדיין בונה על פינוקיו של דל טורו שיקבל את התואר הזה ממני).
עוף סטרימינג 2: סייברפאנק אדג'ראנרס בנטפליקס פשוט מצוינת.
כן, עוד עיבוד למשחק וידיאו שיצא מעולה, והפעם סדרת אנימה שמתרחשת ביקום של סייברפאנק 2077, שהוא בתורו מתרחש ביקום של משחק התפקידים השולחני סייברפאנק 2020.
האנימציה מטורפת, כיאה לסטודיו טריגר והעלילה באופן מפתיע אפילו יותר חזקה וחוקרת את העולם הזה מזווית יותר מראויה. אפשר לצפות בלי להכיר את העולם, אבל מן הסתם מי ששיחק במשחק יזהה הרבה רפרנסים ותוספת קונטקסט.
לגמרי
סדרה פסיכית לגמרי, מי ששיחק במשחק חייב לראות את זה, ומי שלא גם יכול לראות, אבל באמת מומלץ לשחק קודם במשחק כדי לא לפספס דברים, וגם כי הוא מצויין.
הדבר היחיד שראיתי בנטפליקס מאז סנדמן.
וואי איך אני שמח שאני לא היחיד
נתקלתי לגמרי במקרה בסדרה הזו ובלי לשחק במשחק (אם כי כן מכיר מעט את החומר) גמעתי את כל הסדרה ביום אחד, אנימציה מעולה, סיפור טוב (ומרגש לפרקים) דמויות עגולות וכיפיות. הדבר היחיד שנטפליקס מצליחים להצטיין בו זה עיבודי אנימציה למשחקי מחשב (קסטלווניה, ארקיין, סייברפאנק ויש אף כאלה שגם יחשיבו את DOTA), ממש ממש מומלץ
כן, גם אני עשיתי בינג׳ לכל סייברפאנק ביום.
ו-DOTA היא ללא ספק הכי פחות טובה מהרשימה אבל הלוואי על כולנו שזאת תהיה הסדרה הכי גרועה שמבוססת על משחקי וידיאו.
אגב, יש לנטפליקס גם את דרגונס דוגמה – מעבר לזה שהאנימציה לא הכי זורמת, אני דווקא נהנתי. גם עיבוד טוב למשחק ובכללי עלילה מעניינת ממש שקצת מזכירה שילוב של קסלווניה והנסיך הדרקון.
תודה על ההמלצה!
ראיתי 6 מתוך 10 פרקים. לא מכיר את משחק המחשב, אבל הסדרה נאמנה מאוד למשחק התפקידים shadowrun , ללא חלקי הפנטזיה: המושגים, המוסברים והנרמזים, מגיעים משם. שם הסדרה מצחיק אותי, כי זה שם של סוגה ספרותית. כמו במקום לקרוא לסרט "דוקטור סטריינג 2", לקרוא לו "קומיקס גיבורי על 2025 ".
אני תוהה לעצמי איך הז׳רגון התפתח במקור.
המהדורה הראשונה של סייברפאנק יצאה קצת לפני שאדורן. מן הסתם שניהם מעתיקים הרבה גם מניורומנסר של וויליאם גיבסון אבל יש בהם כל מונחים מקוריים לדעתי.
נראה שאני יוצא להפסקה מהקולנוע לחודש וחצי חודשים הקרובים
רק ברוס מושך אותי לראות עם חבר ואחרי זה בלאק פנתר 2. עד אז אשאר בסטרימינג, מקבלים מעל ומעבר כיום.
Full circle של סטיבן סודברג ממשיכה לקרות (ומוכיחה שהדיבורים על כך שhbo max הושמדה הם שטות)
ובימים האחרונים מטפטפים ידיעות ליהוק: טימוטי אוליפנט, זאזי ביטס, קלייר דאנס, דניס קוויד. בכללי אני מבסוט על השותפות של סודברג בhbo max עם קימי וno sudden move המעולים וlet them all talk החביב.
וודי אלן הודיע על פרישה
היתה תקופה טובה בסך הכל.
התקופה טובה הסתיימה ממזמן.
קצת הייתי בשוק לראות שיס רכשו את הפסטיבל של ריפקין. חסרים סרטים טובים בעולם שהיה דחוף לפרנס את אלן?
הוא לא באמת אמר שהוא פורש אלא רק חושב על זה כי מבאס אותו שכל הסרטים יוצאים ישר לסטרימינג (מישהו הכריח אותו? גם ככה אירופאים ממנים את הסרטים שלו)
בינתיים הוא עובד על סרטו ה50 שיצולם בפריז.