"דדפול & וולברין" ממשיך לשלוט בקופות, יורד ב-44% בסופ"ש השלישי שלו ומכניס 53.7 מיליון דולר. בארה"ב לבדה הוא כבר עומד על 494 מיליון דולר, ובכל העולם הוא עבר את המיליארד. עכשיו הוא נכנס למרוץ צמוד עם "הקול בראש 2" על תואר הסרט המכניס ביותר של השנה (בזמן שדיסני מעודדים את שני הצדדים). בארה"ב יש לדדפול עוד 143 מיליון דולר כדי להגיע להכנסות של "הקול בראש 2" (כרגע), ובכל העולם נשאר לו לנסות לאסוף עוד איזה 570 מיליון. אני מניח שהוא לא יגיע לזה, אבל הוא כנראה יסיים עם 1.3-1.4 מיליארד מרשימים ביותר, וכמובן יעבור את "ג'וקר" בתור הסרט בדירוג R המכניס ביותר.
אל המקום השני הגיע סרט חדש: "איתנו זה נגמר" בכיכובה של בלייק לייבלי, אשתו של ריאן ריינולדס בחיים האמיתיים. אני מניח שהזוג המאושר (והמעושר) חגגו הסופ"ש כמו שצריך אחרי ש"איתנו זה נגמר" גרף 50 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלו. הסרט, שמבוסס על רב מכר של קולין הובר, קיבל 59% עגבניות טריות, אבל הקהל נתן לו דירוג של 94%.
במקום השלישי "טוויסטרס" יורד ב-34% לא רעים בכלל ל-15 מיליון דולר. בארה"ב הוא יושב על 222 מיליון ובכל העולם על 310 מיליון – בסדר גמור לסרט שעלה 155 מיליון דולר לפי הדיווחים. מתחתיו נמצא "בורדרלנדס", אבל אנחנו רגע נדלג עליו ונדווח על שאר הטבלה.
"גנוב על החיים" נמצא במקום החמישי עם עוד 8 מיליון דולר וירידה קטנה של 30%. בארה"ב הוא עומד על 330 מיליון ובכל העולם הוא כבר על 808 מיליון. הוא כנראה לא יגיע למיליארד המיוחל, אבל יגיע מאוד קרוב אליו. כרגע הוא הסרט השלישי הכי מרוויח של השנה (בכל העולם), אבל יש עוד סרטים השנה שאולי ינסו להוריד אותו. מתחתיו "מלכודת" עם התרסקות של 57%. מי שציפה לטוויסט שסרט של שמלאן יתקבל טוב ויעשה כסף צפוי לאכזבה. עם עוד 6.6 מיליון, "מלכודת" עומד על 28.6 בארה"ב ו-45 מיליון דולר בכל העולם.
במקום השביעי (בסופ"ש התשיעי שלו, יש לציין) "הקול בראש 2" נמצא עם הירידה הכי קטנה בעשירייה (29%) ועוד 4.8 מיליון. "עיפרון הקסם", שלא הכניס הרבה בסופ"ש הפתיחה שלו מלכתחילה, מתרסק ב-49% ל-3 מיליון דולר. מה שמביא את ההכנסות שלו בכל בעולם ל-15.8 מיליון. זה היה יכול להיות ממש מביך, לולא המקום הרביעי.
טוב, אז בואו באמת נדבר רגע על "בורדרלנדס". לסרט יש תקציב מדווח של 120 מיליון דולר. הוא מבוסס על משחק מחשב מוכר ומככבים בו קווין הארט, קייט בלאנשט, ג'יימי לי קורטיס וג'ק בלאק. עד כאן, הכל טוב. הבעיה היא קבלת הקהל: המבקרים נתנו לו 9% בעגבניות – ציון שלרוב מקבלים פרויקטים זניחים ולא סרטי אקשן הוליוודים, שגם כאשר מבקרים לא עפים עליהם נחים לרוב באזור ה-30%-40%. הקהל פחות שנא אותו, אבל גם שם הציון לא מרשים (51%) ובימד"ב הוא עומד על 4.4 עלובים ביותר. חדי העין ישימו לב שכתבנו שההכנסות של "טוויסטרס" במקום השלישי (222 בארה"ב ו-310 בכל העולם) לא רעות לסרט שעלה 155 מיליון דולר, מה שאומר ש"בורדרלנדס" צריך להכניס מספרים קצת יותר קטנים כדי לא להיחשב לאכזבה.
אבל בסופ"ש הראשון שלו, בורדרלנדס הכניס… **מחניק צחוק** 8.6 מיליון דולר. ועם הביקורות והקהל, אני לא חושב שמישהו מצפה לרגליים ארוכות. בכל העולם הוא יושב על 10 מיליון דולר, ואם יהיה לו מזל הוא יצליח לגרד את ה-30 מיליון, אבל נראה לי שזה מקרה אבוד. זה כנראה הכישלון הכי גדול שאנחנו עדים לו בשנים האחרונות.
את הטבלה סוגרים שני סרטי אימה: "קוּקוּ" (Cukoo), סרט האימה החדש של השבוע, נכנס ישר למקום התשיעי עם 3 מיליון. למרות שהסרט עלה רק 8 מיליון, זה עדיין סכום טיפה מאכזב. המבקרים דווקא חיבבו אותו (77%) וגם הקהל לא שנא לגמרי (64%) את הסרט שמספר על בחורה בת 17 שעוזבת את ארה"ב ועוברת לגור עם אבא שלה בהרי האלפים הגרמניים. ובמקום האחרון יש לנו את "לונגלגס" שמכניס 2 מיליון דולר, מגיע להכנסות בארה"ב של 71 מיליון והכנסות גלובליות של 88 מיליון.
בסופ"ש הבא, כש"בודרלנדס" כנראה ייבעט מחוץ לעשירייה אחרי שבוע אחד בלבד, יש לנו את "קורליין" שיוצא בהפצה מחודשת, את "הנוסע השמיני: רומולוס", "חברי הפינגווין" (My Penguin Friend) שבו ז'אן רינו מתחבר עם – ניחשתם נכון – פינגווין, "טיפול עור" (Skincare) סרט אימה על טיפוח עור הפנים כנראה, ו"Ryan’s World the Movie: Titan Universe Adventure" סרט שרם הסביר עליו בכתבת סרטי הקיץ בהרחבה. האם "רומולוס" יעיף את דדפול מהפסגה, או שיהיה לנו מירוץ לתחתית עם "בורדלנדס"?
לפי הערכות הנוסע ה8 יעשה באיזור ה40 בסופש
כנראה יהיה מקום ראשון
ומשעשע שסרט מבית דיסני מחליף במקום הראשון סרט מבית דיסני
השנה הכי טובה של דיסני מאז 2019
לא רק מבחינת הכנסות אלא ויותר חשוב מבחינת הצלחות
אז עם הכנסות של קרוב ל-1.6 מיליארד, נראה שאנחנו לקראת שנה חדשה בה הסרט הרווחי ביותר הוא סרט אנימציה
לראשונה מזה 11 שנים (אני לא מחשיב את 2020, כמובן, אז בתתי הקולנוע היו סגורים רוב השנה ברוב העולם) אז לשבור את הקרח עשה את זה.
הפעם האחרונה שפיקסאר הגיעו להישג הזה הייתה עם צעצוע של סיפור 3 ב-2010 ולפני כן עם צעצוע של סיפור הראשון ב-1995, כך שמרענן לראות את פיקסאר מגיעים להישג הזה ללא צעצועים.
אגב, לא זו בלבד שאני מתקשה להאמין שיהיה איזשהו סרט השנה שיעקוף את הקול בראש 2, אני גם מתקשה להאמין שיהיה סרט שיקטוף מהקול בראש 2 את תואר ״הפתעת השנה״.
כי כן, כולם ציפו שהסרט ירוויח, אבל אף אחד, כולל אף אחד, לא חלם שזה יגיע למקומות האלה של כמעט 1.6 מיליארד.
הוא כבר קרוב ללהכפיל את הרווחים של הסרט הראשון, זה מטורף בכל קנה מידה.
אז נכון שזה לא כמו בשנה שעברה, אז סרט מקורי (ברבי) הגיע להכנסות של למעלה מ-1.4 מיליארד ונהיה הסרט המרוויח של השנה, אבל עדיין זה ללא ספק הפתעה.
אין הפתעות
חלקנו אמרנו עוד בפבראור ש"דדפול & וולברין" יחצה את המיליארד* והנה זה קרה. גם הכישלון של "בורדרלנדס" היה צפוי מראש כי זה נראה ממש, ממש גרוע.
* – כתבתי שזה כנראה יהיה הסרט הראשון שיחצה את המיליארד השנה כי ממש לא בניתי על כך ש"הקול בראש 2" יעשה את זה, והולי שיט, עכשיו הוא כבר הסרט העשירי הרווחי ביותר בכל הזמנים. ואחרי שצפיתי בו לא מזמן, אין לי שמץ של מושג איך הוא עשה את זה.
אני בעד "קוקו", שהוא סרט סבבה+ ומבחינת אימה הוא יותר אפקטיבי מרוב הסרטים בז'אנר שראיתי השנה. הבעיה היא שבחצי השני הוא מתחיל להתפזר, ואז מגיע שלב ה"הנה מה שבאמת קורה פה", שבדומה ל"הם רואים הכל", התגובה שלי אליו הייתה "אה…זה די מטומטם". בכל מקרה, אחרי "גודזילה נגד קונג", "מתוקה רצח" וזה, נראה לי שדן סטיבנס הוא השחקן שהכי נהנה מהעבודה שלו ב-2024.
את "Skincare" ראיתי בהקרנת הפתעה של בית קולנוע מקומי והוא…לא טוב. אליזבת' בנקס מגלמת מישהי שעומדת להשיק ליין של מוצרי טיפוח עור, ובדיוק מישהו אחר פותח מעבר לכביש ממנה מקום של טיפולי עור, ואז כל מיני דברים אצלה מתחילים להשתבש וזה נהיה מין מותחן פרנויה מעלי אקספרס.
כלומר, הסיפור שבמרכז הסרט מוצלח (הוא לוקח השראה מסיפור אמיתי), אבל כל החלטה שנלקחה פה גורמת לו להיראות כמו סרט שהיה אמור לצאת ישירות לסטרימינג ולהיקבר בספרייה של אחד מהם. הוא היה צריך להיות או יותר מותח ופרנואידי או יותר קאמפי, אבל הוא תקוע איפשהו באמצע והתוצאה די משעממת. אפשר לוותר.
אני מת על דן סטיבנס גם בתקופת הזבלונים שלו.
ועדיין, הייתי רוצה שהוא יביא עוד סרט כמו The Guest, כזה ערבוב של ז׳אנרים ממש נדיר בקולנוע והוא פשוט מעולה בסרט.
ומסתבר שאז אני הייתי סקפטי בנוגע לאפשרות שדדפול & וולברין יחצה את המיליארד
מצד שני, לא פסלתי על הסף את האפשרות הזאת, אז זה לא שלגמרי יצאתי פיתה.
ואגב, גם אני לא מבין איך הקול בראש 2 הגיע לאן שהגיע.
מדובר בסרט סבבה כזה, לא משהו שמותיר רושם מיוחד מי יודע מה או עושה חשק ללכת לראות אותו שוב.
ובכלל, זכור לי שהסרט מאוד הרגיש כמו רימייק של הסרט הראשון במקום באמת לקחת את הסיפור למקום חדש.
אבל מה אני יודע, אולי זה אני שכיום כבר לא מתחבר כל כך גם להקול בראש הראשון.
הקול בראש זו הפתעה גדולה
דדפול הרבה זמן לפני שיצא דיברו על פתיחה של 200
זה סרט המשך לסרט *מאוד* מצליח (כמעט מיליארד לפני אנפלציה) שיצא לפני עשור (ולכן היה לו זמן לבנות לעצמו עוד קהל)
וזה גם סרט טוב מאוד בפני עצמו (גם אם לא מדהים) וגם אם אתם/אנחנו לא חושבים שהוא טוב זה לא משנה את זה שרוב הקהל כן.
אה, וזה סרט אנימציה וקהל היעד הצעיר יותר ממש עף עליו (והרבה סצינות ממנו רצות טוב מאוד ברשתות החברתיות שנראלי הפכה למכונת השיווק הכי אפקטיבית). דווקא ראיתי את ההצלחה שלו מגיעה. אולי לא במידה הזאת, אבל עדיין, זה לא כזה מסתורי.
הכל נכון
זה שהוא מצליח זו לא הפתעה
זה שהוא עשה 1.5 מיליארד זו ההפתעה
אם היה עושה 1 פלוס מינוס ניחא
אבל על הנייר אין לו סימנים לסרט האנימציה המצליח בכל הזמנים
גם תחשוב שגם הפתיחה שלו הייתה מטורפת, משמע זה לא שהוא התחיל סבבה ואז פתאום הבינו שהוא מדהים והלכו לראות, מהתחלה עפו עליו.
נגיד להבדיל עם לשבור את הקרח, סרט המשך לסרט האנימציה הכי מצליח לזמנו, פלוס השיר המאוד מצליח , הגיוני שהוא מאוד יצליח
אבל הסרט הראשון עשה 1 מיליארד דולר
הגיוני ואף מתבקש שסרט ההמשך (כל עוד הוא טוב) יעשה יותר. אז כן, 1.5 מיליארד זה קצת מפתיע אבל רק בקטנה, כי כן הייתי מצפה ממנו לעשות 1.3 מיליארד בערך, לפחות.
המספרים גם הולכים וגדלים משנה לשנה. ה-1.5 מיליארד של היום זה לא ה-1.5 מיליארד של לפני חמש שנים. לא אופתע אם 'משפחת סופר על 3' יהפוך לסרט האנימציה הכי רווחי בעוד כמה שנים. זה לא שאני מצפה ממנו שיעשה את זה, אבל אם כן, זה די מובן.
דווקא ההכנסות של "לשבור את הקרח 2" מאוד מאכזבות בעיניי. הוא בקושי עקף את הסרט הראשון. נראלי בגלל שהסרט הראשון לא כזה אהוב על ידי הקהל המבוגר יותר (כן, ילדים עפים עליו אבל זה בעיקר הם).
או שאולי אנחנו לא רואים באותה צורה עד כמה "הקול בראש" הראשון אהוב ומוכר בקהל הרחב (אולי זו לא אינדקציה אבל בין האנשים שסביבי הוא יותר פופלארי מכל סרטי מארוול או סרטי פיקסאר האחרים).
הראשון עשה 850 לא 1000
וזה הבדל משמעותי
אז עלייה טבעית אם הסרט ההמשך טוב זה נניח לאיזור 1-1.2
אני גם לא מקבל שסרט המשך חייב לעשות יותר , הוא יכול להיות באיזור ההכנסות נגיד קצת יותר אבל 500, 600, 700 יותר? לדעתי זה הישג גדול, לכל סרט
אבל גם 1.5 זה הרבה יותר מ1.3
זה לא כמו הבדל בין800 ל600 כי ככל שאתה יותר גדול קשה להיות עוד יותר גדול
(:
נכון, אבל הסרט הראשון יצא לפני 9 שנים
ככל שמחכים יותר זמן בין הסרט להמשך שלו הוא צובר יותר ויותר קהל והופך לנוסטלגי עבור אנשים רבים ולכן בעל ערך גבוה יותר. במיוחד כשזה סרט מופתי כמו "הקול בראש" וכשההמשך שלו גם מתקבל באהדה גדולה (בניגוד ל-'צעצוע 4' הבינוני, נגיד).
בדומה ל-'סופר על 2' שיצא 14 שנה אחרי הראשון ויותר מהכפיל את הסכום (600 לראשון לעומת 1.2 לשני) וזה למרות שסרט ההמשך לא קיבל ביקורות כאלה אוהדות כמו של 'הקול 2'. והפתיחה שלו בארה"ב גם הייתה מטורפת (180 מיליון דולר, וזה עוד ב-2018).
אבל אני בגדול כן מסכים איתך ש-'הקול בראש 2' מפתיע. פשוט לא בשוק גדול מזה כי כן היה לי היגיוני שיכניס באזור ה-1.3 מיליארד ואולי אפילו קצת יותר. אבל אולי אני טועה. לא עקבתי אחרי הדו"חקו מאז התקופה בה שיא ההכנסות של השבוע הראשון בארה"ב עמד על 180 מיליון וכל המספרים הגדולים של היום נשמעים לי הזויים.
בעיקר ילדים עפים על לשבור את הקרח? ממש ממש לא
בעיקר ילדים עפים על המיניונים, אבל לשבור את הקרח מקבל אהבה מהרבה מאוד מבוגרים בדומה לסרטי פיקסאר.
לשבור את הקרח 2, אגב, גם לא היה אכזבה בשום צורה.
בשביל סרט המשך לסרט שהרוויח 1.2 מיליארד, להגיע ל-1.4 מיליארד זה מרשים ביותר.
כמו שבוב כתב, ככל שהסכום של הסרט הראשון גבוה יותר, כך יהיה קשה יותר לסרט ההמשך לעקוף אותו.
סרט של 600 מיליון שעולה בסרט ההמשך ל-800 מיליון זה מרשים הרבה פחות מסרט של 1.2 מיליארד שעולה בסרט ההמשך ל-1.4 מיליארד.
בסכומים המאוד גבוהים, לפעמים סרטי ההמשך מסוגלים לעקוף אותם רק בקצת ועדיין להיחשב הצלחות מטורפות.
כך שלשבור את הקרח 2 היה הצלחת ענק, מה שהופך את הקול בראש 2 לאקסטרה הצלחת ענק בריבוע.
להגיע מפחות מ-900 מיליון ל1.6 מיליארד זה בלתי נתפס.
זה עוד היה יכול להיות הגיוני אם זה היה סרט המשך לסרט שעשה את הסכומים של הקול בראש הראשון אבל לפני איזה עשרים או שלושים שנה ואז אפשר היה לדבר על אינפלציה ועל כמה בעצם הסכומים של הסרט הראשון שווים הרבה יותר במונחים של הסכומים של ימינו.
אבל לא, פה עוד לא עבר עשור, זה מעט מדי זמן מבחינת אינפלציה.
בנוסף על כך, העובדה שעברו בסך הכל 9 שנים גם מונעת מאלמנטים כמו נוסטלגיה לתרום לרווחים.
איך שלא תסתכל על זה, ההצלחה היא לא הגיונית ולא ראיתי אף אחד שידע לנבא אותה לפני שהיא קרתה.
מקבל :)
חוץ אולי מהקטע של 'לשבור את הקרח'. זה כן סרט אהוב, אבל זה לא נחשב לאיזה יצירת מופת או משהו. אני מקווה שלא, לפחות. אבל זה סתם תחושות מדירוגים ומהאנשים סביבי (שהיחס שלהם ל-'לשבור' נע בין ה-"זה לא מעניין אותי" ל-"ראיתי. לא משהו" אז אולי זה השפיע).
9 שנים זה בהחלט זמן מספיק לפתח רגשות נוסטלגיה
(ל"ת)
לא עד כדי כך
ילדים שראו את הסרט בגיל 8, לדוגמא, הם בסך הכל בני 17.
הרווחים של הסרט מרגישים כאילו מדובר בסרט המשך לקלאסיקה מלפני איזה 20-30 שנה, כזאת שהילדים שראו אותה בשעתו הם היום כבר הורים לילדים שבאים בהתלהבות עם ילדיהם לסרט המשך לסרט הקלאסי שעשה להם את הילדות.
9 שנים אולי מספיקים בשביל נוסטלגיה, אבל לא ברמות שיסבירו את ההצלחה המטורפת של הקול בראש 2.
בוא נעשה סדר
האם 9 שנים זה מספיק זמן כדי שאנשים שגדלו על הסרט הראשון יספיקו להביא ילדים ולקחת אותם לראות את ההמשך? לא
האם זה מספיק זמן כדי שילדים שגדלו על הסרט יהיו מספיק גדולים להיות עם כרטיס אשראי ורישיון וילכו לראות שוב את הדמויות שגדלו עליהם? כן
האם זה תרם להצלחה של הסרט? כנראה שכן
האם זה ההסבר היחיד? בהחלט שלא
ילדים שראו את הסרט בגיל 8
עברו יותר מחצי החיים שלהם מאז שהם ראו אותו.