מלא סרטים חדשים יצאו השבוע. למעשה, חמישה מתוך עשרת הגדולים הם סרטים חדשים. ובעוד שזה מגניב, זה קצת פחות עזר להם בקופות כי לא נראה שאף אחד מהם השאיר רושם גדול: כל אחד מצא לעצמו פינה נחמדה של כמה מיליונים אבל כנראה שבטווח הארוך נשכח מרובם.
בסוף השבוע השני שלו "מהיר ועצבני: הובס ושואו" הצליח להישאר במקום הראשון. הסרט סובל מירידה של 57.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם והוא הכניס עוד 25.2 מיליון דולר. הירידה עצמה היא סבירה לכל הדעות, גם העובדה שהוא הצליח לעבור את ה-100 מיליון בארצות הברית, אבל כנראה שבשביל להפוך לשובר קופות הוא יצטרך לבנות על רווחים מחוץ לארה"ב.
הבעיה היא שבינתיים גם מחוץ לארצות הברית לא בדיוק מתים על הסרט הזה. "מהיר ועצבני 8" הכניס מיליארד דולר ללא ארצות הברית, הסרט הזה הכניס 223 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית. תשובה לשאלה "מה קרה?" (למרות שהסרט עוד לא פתח בסין ולא אמר את המילה האחרונה), אפשר למצוא בכך שגם דוויין ג'ונסון וגם ג'ייסון סטיית'האם לא באמת מביאים קהל גדול ביחד איתם. למעשה מלבד "ג'ומנג'י" הסרטים של הסלע מכניסים לרוב סכומים בינוניים, כמו "גורד שחקים" (שהכניס 300 מיליון) והסרט הכי מצליח לאחרונה של סטיית'האם הוא "אימה במצולות" ששווק בתור סרט אימה שהוא שיתוף פעולה בין ארצות הברית לסין והצליח להשיג חצי מיליארד משניהם, אבל בעיקר מסין. כנראה שמהיר ועצבני הוא פשוט לא אותו דבר בלי הצוות המקורי שלו.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה עם "סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה". סרט אימה המבוסס על סדרת ספרי ילדים שבו שלישיית נערים מוצאים יומן של נערה ומשחררים בטעות רוע מתוכו (מה אמרנו ילדים? לא קוראים את הלטינית). הסרט פתח עם 20.9 מיליון דולר – פתיחה גבוהה יחסית לסרט אימה, אפילו אם הסרט הזה בא עם תקציב קצת יותר גדול (28 מיליון דולר). בכל זאת, סביר שהסרט יצליח לכסות את התקציב שלו. מה גם שזאת הפתיחה הגדולה לסרט אימה בקיץ הזה אז יש לו את זה, וזה נחמד.
במקום השלישי דיסני ממשיכה לשאוג עם "מלך האריות". הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 20.2 מיליון דולר, ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 1.3 מיליארד דולר – מה שמספיק כדי להקפיץ אותו למקום ה-12 בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם (ללא התאמה לאינפלציה כמובן).
עוד כניסה חדשה נמצאת במקום הרביעי, "דורה והעיר האבודה". כן, מישהו שילם ללכת לסרט הזה שעוקב אחרי ההרפתקאות של דורה המתבגרת בתיכון ובג'ונגל ואז 80 אחוז מאותם אנשים חשבו שזאת הייתה החלטה טובה. למען ההגינות יאמר שאולי זאת באמת הייתה החלטה טובה – לא ראינו אותו. אבל, כאילו, נו באמת. ובכל זאת, עדיין נראה לי שהוא יתקשה לכסות את התקציב שלו של 49 מיליון דולר.
במקום החמישי "היו זמנים בהוליווד" ממשיך בדעיכה מעט מהירה מהמצופה. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 11.6 מיליון דולר וההכנסות העולמיות שלו עומדות על 108 מיליון דולר, כשמתוכם 100 מיליון הגיעו מארצות הברית. כלומר, הסרט חצה את הקו החשוב של 100 מיליון דולר בארצות הברית ועדיין לא יצא ברוב העולם, אז אולי משם תבוא הישועה.
במקום השישי יש לנו כניסה חדשה "אמנות המרוץ בגשם". הסרט הכניס 8.1 מיליון בסוף השבוע האחרון, מה שמוכיח שתמיד יש קהל לסרטים שבהם האטרקציה העיקרית היא כלב.
במקום השביעי "קיטצ'ן" בכיכובן של מליסה מקארתי, אליזבת מוס וטיפאני האדיש בתור הנשים של מאפיונרים שנשלחים לכלא ב-1978 מצליח לעורר מעט מדי עניין עם הכנסות של 5.5 מיליון דולר – די מביך לכל המעורבות בדבר.
במקום השמיני מתנדנד לו העכביש עם הירידה הכי קטנה בטופ 10. "ספיידרמן: רחוק מהבית" ירד רק ב-33.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם והכניס עוד 5.2 מיליון דולר. מתחתיו – צעצוע של סיפור 4 שהכניס עוד 4.5 מיליון דולר וזוחל לאיטו לעבר המיליארד.
במקום האחרון יש עוד כניסה חדשה: "Bring the Soul: The Movie" – סרט דוקומנטרי על להקת הבנים הדרום קוראנית BTS שפופולארית בארה"ב עם סרט שהצליח להכניס 2.29 מיליון דולר.
יש הרגשה שכל הסרטים שלא רצו להתחרות בדיסני בחודשי הקיץ העיקריים יוצאים עכשיו, כי בנוסף לחמשת הסרטים שיצאו השבוע, בשבוע הבא יוצאים עוד חמישה סרטים חדשים למרות שכפי שראינו השבוע – להוציא כמות סרטים כזאת בסופ"ש אחד זה לא מהלך כל כך מוצלח. "אנגרי בירדס – הסרט 2", שכשראיתי את הטריילר שלו בקולנוע לא הבנתי למה הוא יוצא לקולנוע או קיים בכלל, אבל כנראה שהוא מספיק טוב לאוגוסט כי הוא קיבל את אחוז הביקורות הטוב ביותר ברוטן טומאטוז לסרט מבוסס משחקי מחשב (80 ומשהו אחוזים); "47 מטר 2" סרט המשך לסרט אימה/הישרדות מפני כרישים שיש להניח שיכלול עוד כרישים; "ילדים טובים", שמשווק כמעין "סופרבאד: עם ילדים", ובעיקר תחת "סת' רוגן קשור לזה, אתם אוהבים את סת' רוגן, נכון?"; "איפה את ברנדט" הוא מותחן-קומדיה על ברנדט (קייט בלנשט המעולה), אמא ששונאת את כולם ובמיוחד את האמהות בבית הספר של הבת שלה, כנראה בגלל שהיא ויתרה על קריירה מרתקת בתור אדריכלית. יום אחד ברנדט נעלמת והבת שלה צריכה למצוא אותה. מדובר בסרט חדש של ריצ'רד לינקלייטר, במאי ורסטילי באותה מידה שהוא לא אחיד ונותר לראות מה הוא מכין לנו הפעם, ואם למישהו יהיה אכפת. ואחרון – ”לחלום בגדול" – סרטה החדשה של הבמאית של "שחקי אותה כמו בקהאם", הוא סרט על נער ממוצא פקיסטני שגר בלוטון ב-1987 ומרגיש תקוע עד שיום אחד חבר שלו מביא לו קלטות של ברוס ספרינגסטין וחייו משתנים בהשפעת המוזיקה. האם הוא יצליח יותר מ"יסטרדיי"?
מבאס לראות שקיטצ'ן הוא לא רק נכשל בקופות
אלא לפחות על פי הביקורות, בהחלט בצדק. הפרמיס והקאסט בהחלט נתנו לי תקווה לסרט טוב.
חברים שלי דווקא נהנו
ובמיוחד מזה שהאלימות לא glorified, לטענתם, והתפיסה החברתית מורכבת לז'אנר. יכול להיות שזה הבדל בציפיות?
עוד מהשיאים של השבוע
מלך האריות מדווחים ששבר 2 שיאים רק ששניהם סותרים אחד את השני וכשחושבים על זה רק דיסני יכולה לעשות זאת. אז ככה, דיסני שברה את השיא של עצמה (כי כמה כיף זה לשבור את השיא של עצמך, זה כבר כל הקיץ ככה) את הריימיקים הלייב אקשן, כשעקפו השבוע את היפה והחיה של 2017. בכותרות אחרות, דיסני שברה את השיא של עצמה כסרט האנימציה (?!) המכניס בכל הזמנים, כשעקפו את פרוזן מ2013. אז לא ברור, זה אנימציה? זה חייב אקשן? התשובה: זה משנה בכלל? זה דיסני וכל כותרת מחמיאה להם אז מה איכפת? אז זהו שאם תשאלו את דיסני, זאת אומרת את הבמאי הוא ממש לא רוצה שתקראו לזה סרט אנימציה ואל תשכחו שהשוט הראשון צולם באמת באפריקה. מעבר לזה, לפי השמועות דיסני רוצים להריץ את מלך האריות לסרט הטוב ביותר באוסקר, לא סרט האנימציה הטוב ביותר (זה הם שומרים לסרט אחר, כבר נגיע אליו), המצחיק שזה כנראה זה יספיק לאקדמיה לא לקרוא לו אנימציה בגלל שוט אחד.
מה שמביא אותנו לסרט הבא, הלו הוא פרוזן 2, שהייתכן? דיסני ישברו את אותו שיא פעמיים בשנה אחת. יש לסרט הזה סיכוי לשבור את השיא של מלך האריות ואז לקבל בחזרה את תואר סרט האנימציה המכניס ביותר, אחרי שנלקח מפרוזן. ואם תרצו אין זו אגדה (עדיין אגדה של דיסני שכנראה תקבל אדפטציה של לייב אקשן בהמשך) אז אם מלך האריות הוא לייב אקשן, דיסני שוברים שיא של עצמם כסרט האנימציה המכניס של עצמם ורק עם פרנצ'ייז ספציפי, פרוזן 2 את פרוזן 1. זה אומר שמעכשיו נחכה רק לפרוזן 3 לשבור את השיא הבא? (או למלך האריות 2?! ווינק-ווינק, הגזמתי) אה וכמובן שמור המקום לפרוזן 2 להתמודדות על האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר.
שיא אחרון, לא יודע כבר מה יותר מרשים ממה, כאילו באמת כמה שיאים אפשר לשבור בעונה אחת? גם השיאים מוגזמים מידי.. באמת. אז ככה ספיידרמן הכניס השבוע 1.1 מליארד וכשמוסיפים אותו לסכומים של קפטן מארוול ואנדגיים מתקבלת התמונה הבאה. הMCU הכניס בשנה ויותר נכון ב5 חודשים בלבד 5 פאקינג מליארד! כמה פעמים שאומר את זה בראש, זה נשמע מעבר להבנה לוגית. אתם זוכרים שהסטודיו נקנה ב4 מליארד כן. אני לא חושב שמישהו ישב שם, ואמר אה כן לא מחר אבל יום יבוא בעשור הקרוב ואת הסכום הזה אנחנו נחזיר ב4 חודשים!! מ3 סרטים!! הגיוני בסך הכול.
אה ועוד שיא שמגיע מזה, שזה כבר בושה או עוצמה אבל עוד 8 מיליון סוני הולכים לשבור שיא של עצמם והסרט הכי מכניס שלהם יהיה 'רחוק מהבית' כשהוא עוקף את סקייפול. אז בושה, שהסרט הכי מכניס שלי בכלל הופק על ידי מישהו אחר (מה שדיסני פתרו ב5 דקות שאנדגיים עקף את אווטאר) ועוצמה כמובן לדיסני הסרט הכי מכניס של סטודיו מתחרה הופק על ידי. בום.
זהו אני חושב שאלה כמעט כל השיאים הגדולים לעונה הזו. קטנים צשס4 עקף את קודמו בUS, עתיד לעקוף את המליארד השבוע ויש סיכוי גם לקודמו בגלובלי. אלאדין עקף את אליס להיות הסרט ה3 לריימיקים וזהו די. נקבל הפסקה לנוח עד נובמבר והשיאים שלהם לחגים וסגירת שנה.
אני אהמר שפרוזן 2 הולך לאכזב בקופות
לא פלופ, משהו כמו הסכומים של מואנה וזוטופיה ולא הסכומים של פרוזן
צריך להגיד שלושה דברים על האנימציה של דיסני\פיקסאר:
1) יש להם מגה הצלחות כמו סופר על ודורי, אבל הם נוטים להפסיד כסף המון פעמים (ראלף, ראלף 2, קוקו, מכוניות 3, הדינוזאור הטוב, 6 גיבורים). משהו במערך השיווק גורם תמיד לאנשים לפספס את זה, אבל המון סרטים שלהם מפסידים כסף. ואפשר לקשר את זה גם לסרטים שלהם שקרובי משפחה של האנימציה שגם מפסידים כסף (מרי פופינס, הברביות בממלכת מפצח האגוזים). הסרטים הללו יקרים ממש, נמשך נצח להפיק אותם והם נכשלים באופן די תדיר אם הם לא סרטי המשך לתור הזהב של פיקסר מתחילת העשור הקודם.
2) לדיסני מאד קשה להצליח מחוץ לדמיון מחדש של קלאסיקות דיסני ומארוול (אפילו סטאר וורס מאכזב יחסית). זה מאד בלט שנה שעברה כשהיה מעט מהשניים הללו והרבה מכל היתר (מרי פופינס, פו הדב, מפצח האגוזים, קמט בזמן, ראלף, סולו), ומאד לא בולט השנה כשכל מה שהם הוציאו פרט לצעצוע של סיפור היה חלק משני הז'אנרים הללו.
3) אם יש ז'אנר שנמצא בין הכישלונות הדי בטוחים של דיסני להצלחות הדי בטוחים של דיסני זה סרטי המשך לאנימציה מצליחה. לפעמים יוצא להם מכוניות וראלף ולפעמים סופר-על. בסרטי ילדים זה תמיד מרגיש לי שיש לך איזה חמש שנים שאתה יכול להוציא סרט המשך לפני שהילדים שצפו בזה בקולנוע\בבית ממשיכים הלאה לסרט הבא. הרלוונטיות של הסרט חוזרת רק 20 שנה כשהוא הופך לקלאסיקה ונעלמת אחרי 30 שנה כשהדור שרוצה לחזור לילדות כבר לגמרי לא איכפת לו (בגלל זה מלך האריות\אלאדין\היפה והחיה הצליחו ודמבו\סינדרלה\ספר הג'ונגל הרבה פחות עד לכדי נכשלו).
פרוזן מרגיש לי כמו משהו שקצת פספס את הרכבת, הילדות שהתחפשו לאלזה כבר לא מתחפשות לאלזה הן כבר בנות 14-15 ולא ילכו לקולנוע לראות פרוזן 2, והילדות הצעירות פשוט לא ילכו לראות סרט המשך בלי להכיר יותר מדי את הראשון.
לכאורה לפי הרווחים של הראשון סרט המשך השנה לפרוזן זו החלטה מתבקשת, אבל אני באמת חושב שלסרט כמו מואנה היה פוטנציאל רווחים הרבה יותר גדול. כי אנחנו נמצאים לקראת סוף הגל של הצפייה הביתית של מואנה, שבו נחשף כל הדור הזה לסרט של מואנה.
צריך להזכיר לכם,
שהרווחיות של סרטי אנימציה של דיסני בכלל לא נמצאת בשורה בBO מוג'ו? היא נמצאת בשורה אחרת.
לא יודעת לגבי הסרטים האחרים
אבל בת הארבע שלי יודעת *טוב מאוד* מי אלה אנה ואלזה, ויודעת לשיר let it go, let it go שוב ושוב עד שזה יוצא מכל החורים (למע הסר ספק – לא את כל השיר. רק את ה let it go שוב ושוב, אני מעדיפה כבר baby shark).
וזה לא ממני, אנחנו לא רואים סרטים בבית. בקושי פרק של מפרץ ההרפתקאות פה ושם. זה המרצ'נדייז ומהגן – ובפורים האחרון היו לפחות 3-4 אלזות בכל גן. אז אם חלקת האלוהים הקטנה שלי היא איזשהו סימן – הילדות של היום יודעות טוב מאוד מי אלו אנה ואלזה (או כמו שהגננות קוראות להן – חנה ועליזה).
יכול להיות שזה סתם בישראל ובארה"ב כבר שכחו מהם, כן? לא שוללת, אבל לא הייתי ממהרת כל כך להספיד את פרוזן כסרט שכבר לא מכירים אותו.
לגבי פרוזן כבר ענו לך
בתור אחד שגם עובד עם ילדים, הוא המותג הכי חזק של דיסני בנסיכות/אנימציה. הרמת טירוף סביב אנה ואלזה עברה כל שיגעון אפשרי. פלונטר לא היה קרוב לזה, מואנה ניסתה לרכב על ההצלחה. אבל אין מה להשוות, פרוזן בלבל מעל כולם, הסחורה שלו עדיין רותחת והסרט הזה חצה גם לכיוון מיינסטרים כללי, זו הסיבה שאתה רואה שדיסני לראשונה משווקים את הטריילר של הסרט השני הסרט אפי לכל המשפחה, אולי קצת יותר בוגר לאלה שהתבגרו, גם לקרוץ לבנים. יש שם כבר אלמנטים של גיבור על. מעבר לזה השחקן ג'וש אמר שהשירים אף יותר קאצ'יים, דיסני עובדים עם מה שעובד והם הבינו שlet it go עבד אז.. אני חושב שזה הולך לכיוון הזה. לא לשכוח הילדות והילדים ראו את הסרט כבר בגיל 3-4 ככה שיש קהל גדול גם צעיר מאוד. מעבר לזה ברוב המקומות שאני נתקל לראות סרט מצוייר של דיסני מגניב וקול גם לבני העשרה. ככה שאם זו לא טיאנג'ריות ספציפיות מתמרדות על אנה ואלזה לא רואה שהגיל ישנה להם משהו במיוחד שהסרט נראה טייק יותר בוגר על הראשון. אני צריך לזוז לגבי שאר הרווחיות של דיסני בשאר המותגים אענה לך כבר בפוסט בנפרד.