דוח קופות שבורות, 11.06.2023: עליית הקופות

הרובוטריקים מרביצים לספיידרמן, ולבת ים הקטנה יש רגליים.

"אנחנו מתקרבים לקו הסיום. ביום שישי "רובוטריקים: עליית החיות" הצליח להכניס 25.6 מיליון דולר כולל הקרנות טרום בכורה, ומתרחק מ-"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" שמכניס 16.7 מיליון. יום שבת, ספיידרמן צובר תאוצה ומנסה להדביק את הפער. ספיידרמן עם תוצאה נפלאה של 21.2 מיליון ורובוטריקים מאחוריו עם 19.3. זה הולך להיות פוטו פיניש, ספיידרמן שומר על הכח שלו, מכניס ביום ראשון 17.4 מיליון ורובוטריקים רק עם 15.5. האם יש לנו מקום ראשון חדש? האם תוצאות האמת ישנו את התמונה לחלוטין? יונית, חזרה אלייך."

זה היה יחסית צמוד, ולדעתי גם מפתיע. הרובוטריקים משתלטים על המקום הראשון הסופ"ש עם 61 מיליון דולר, עלייה לא רעה בכלל יחסית לפתיחת הסרטים האחרונים בסדרה. "רובוטריקים: האביר האחרון" הכניס בסופ"ש הראשון שלו 44.6 מיליון, והספין אוף "באמבלבי" הכניס אפילו פחות, רק 21.6 מיליון. לשניהם היו גם ביצועים לא מרשימים בכלל לאורך חייהם הקולנועיים בארה"ב, עם 130.1 ו-127.1 מיליון בהתאמה. ובכלל, סדרת רובוטריקים נמצאת בירידה מתמדת מאז הסרט השלישי ב-2011 שהגיע למעל מיליארד (הסרט האחרון ובאמבלבי הגיעו ל-603 ו-465 מיליון בהתאמה), לא רק בקופות, גם מבחינת אהבת הקהל. ציוני הקהל באתר העגבניות מראות על ירידה בכל אחד מהסרטים (לפי הסדר; 85%, 57%, 55%, 50%, 43%), וגם בימד"ב. אבל "באמבלבי", שלא היה הצלחה קופתית מסחררת (למרות שהוא עלה איזה 100 מיליון פחות), כן עשה משהו חשוב וזה להחזיר את אמון המעריצים בסדרה. ציון הקהל שלו בעגבניות היה 74%, בימד"ב 6.8 והמבקרים בכלל עפו עליו עם 91%. אז הסרט הנוכחי ממשיך את הבנייה מחדש של המותג, גם בהכנסות, אבל גם אצל הקהל (92% בעגבניות) וגם אצל המבקרים (52% שזה לא נהדר, אבל שיפור מה-16% שהסרט האחרון בסדרה – שלא היה "באמבלבי" – קיבל).

אוקיי, אלה היו יותר מדי מספרים. במילים פשוטות, הסרט האחרון מראה שאולי יש פוטנציאל לסדרת הסרטים הזו, ולמרות התקציב המנופח (חזרנו ל-200 מיליון דולר) והתחרות הקשה שהולכת להיות לו בשבועות הבאים, כנראה ייחשב אצל האולפנים כסוג של הצלחה. בכל העולם הוא עומד כרגע על 170.5 מיליון, ואני מקווה בשבילו שהוא יצליח להכניס מעל 600 ובאמת להציג מגמת עליה.

במקום השני יש את "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" עם 55.5 מיליון, ואוף כמה שטעיתי בהערכה שלי (נתתי הימור מתון של 65-70, פחחחחח). האם ההימור היה מופרך? "האחים סופר מריו: הסרט" ירד בסופ"ש השני שלו רק ב-37%, ו"שומרי הגלקסיה: חלק 3", עם פתיחה מאוד דומה, ירד ב-48%. שניהם קיבלו ציונים נמוכים יותר גם מהמבקרים וגם מהקהל, אז חשבתי שהטרנד של סרטים עם ביקורות טובות ונפילות קטנות ימשיך. שלא ישמע כאילו זו אכזבה למישהו מלבדי – ירידה של 54% בסופ"ש השני מפתיחה כזו יפה ועם תקציב כזה קטן שמים את הסרט בצד של ההצלחות הקופתיות של השנה. אבל אחרי שירדנו מההיי של השבוע שעבר, אולי אפשר להתחיל לתת הימורים קצת יותר ריאליסטיים. כרגע בארה"ב ספיידרמן עומד על 225.4 מיליון, אבל ה-335.4 של "שומרי הגלקסיה 3" מתחילים להתרחק ממנו, בייחוד כשהסרט ממשיך להחזיק כל כך טוב והתחרות מתחזקת. בכל העולם ספיידרמן עומד על 390 מיליון, אז ריצה של 600 מיליון נמצאת עדיין על השולחן, אבל אני חושב שאפשר לרדת מהרעיון שהוא יכבוש את המקום השני בהכנסות השנה.

"בת הים הקטנה" במקום השלישי מראה שהיא למדה להשתמש ברגליים שלה. עם ירידה של 44% ו-23.1 מיליון דולר, אריאל נראית פחות ופחות כמו כישלון ויותר כמו אכזבה (ואכזבה גדולה למי שרוצה שיפסיקו לעשות את הרימייקים האלה). לשם השוואה, "אלאדין" בסופ"ש השלישי שלו הכניס 24.6 מיליון, אז בת הים הקטנה, שכבר עומדת על 229 מיליון, כנראה תצליח לעבור את קו ה-300 בארה"ב. בכל העולם היא עדיין מאוד רחוקה מהמיליארד של אלאדין, ועם 414 מיליון בלבד, 650 מיליון תהיה תקרת הזכוכית שלה.

במקום הרביעי שום דבר חדש, כי "שומרי הגלקסיה: חלק 3" ממשיך לשמור על המקום שלו ולרדת רק ב-32% ל-7.2 מיליון. מרשים. עם 335.4 בארה"ב ו-806 מיליון בכל העולם הוא מצליח לעלות בהגדרה מאכזבה לאכזבה קלה. כמו בת הים הקטנה, שניהם מחזיקים בתקציב מנופח של 250 מיליון, וזה בהחלט משפיע על איך מפרשים את ההכנסות שלהם לאולפנים. אה, וגם פה שוב טעיתי כשהימרתי שהוא לא יצליח להגיע להכנסות של הפנתר השחור 2 (854 מיליון). הוא יגיע ויעבור אותו. המשוכה הבאה (וזה כבר באמת לא סביר) זה לעבור את דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף וה-952 מיליון שלו.

"הבוגימן" יורד למקום החמישי, עם 42% ו-7.1 מיליון. כרגע הוא עומד על 24.7 מיליון, לא רע לסרט אימה שכנראה לא עלה הרבה כסף. במקום השישי "מהיר ועצבני 10" ממשיך עם ביצועים פחות טובים מהסרט הקודם בסדרה. עם עוד 5.2 מיליון ו-138 מיליון בארה"ב, קשה להאמין שהוא יצליח לעבור את ה-200. מה שהופך את ההישג העולמי שלו להרבה יותר מרשים, כי הוא כבר הכניס 652.7 מיליון גלובלי. אם אתם עוקבים, הסרט הכניס עוד 50 מיליון מאז השבוע שעבר, אז סיכוייו לעבור את ה-719 של הסרט הקודם אפשריים בהחלט.

במקום השביעי "האחים סופר מריו: הסרט" הכניס עוד 2.2 מיליון בארה"ב, עם הכנסות כוללות של 1.31 מיליארד ברחבי העולם. בארה"ב חסרים לו 38 מיליון לכבוש את המקום הראשון בסרטי האנימציה בכל הזמנים ובכל העולם חסרים לו 138. לא יקרה. גם בטבלת סרטי כל הזמנים הוא די התייצב, אם כי בטבלה העולמית הוא תיאורטית יכול לעלות עוד מקום או שניים.

בתחתית הרשימה כבר אין מה לכתוב יותר מדי. "אבי החתן" ו"המכונה" עם עוד התרסקויות, והם מכניסים 845 אלף דולר ו-575 אלף דולר בהתאמה. שניהם עומדים על קצת יותר מ-10 מיליון בהתאמה.

כניסה חדשה יש לנו דווקא במקום העשירי. "חיים שלמים" מצליח להשתחל עם 520 אלף דולר, אבל זה כשהוא מוצג על 26 מסכים בלבד. זהו סרטה הראשון של הבמאית (שגם כתבה את הסרט), סלין סונג, והוא מספר על חברי ילדות שנפרדים אחרי שמשפחת הילדה מהגרת מדרום קוריאה, והמפגש ביניהם 20 שנה אחר כך. הביקורות בינתיים מאוד טובות (95% בעגבניות), וגם הקהל די אוהב (8.4 ימד"ב).

בשבוע הבא התחרות מתעצמת, ויהיה אפשר לדעת לאלו סרטים באמת יש רגליים ואילו סרטים הולכים להתרסק. שני סרטים די ענקיים הולכים להתחרות על המקום הראשון, "הפלאש" שעד כה סבל מהפקה ושיווק מאוד גרועים בזכות השחקן הראשי שלו, ו"אלמנטלי" של פיקסאר. עוד סרט שינסה לשבור את הציפיות של כולם זה "שחור משחור" קומדיית אימה על 7 חברים שחורים שנתקעים בבקתה מבודדת כאשר מישהו מתחיל לרדוף אחריהם. הימורים לשבוע הבא הולכים להיות מסובכים, אבל "הפלאש" יביא פתיחה של בערך 70 מיליון, והציפיות ל"אלמנטלי" יושבות על כ-40 מיליון שזו אחת הפתיחות הנמוכות של פיקסאר, אבל עדיין בטווח הממוצע שלהם לאחרונה.