אחרי אינסוף סרטים מצליחים מאוד המבוססים על קומיקס, גם סרטים שמבוססים על משחקי מחשב מוצאים מקום קטן של נחמה עם "סוניק הסרט 2". הסרט שגורם לנו לקלוט ש"סוניק הסרט" הראשון יצא בול לפני הסגר הראשון והיה בין סרטי הקולנוע האחרונים שיצאו לפני שבתי הקולנוע נסגרו.
"סוניק הסרט 2" פתח עם סכום מרשים מאוד של 72 מיליון דולר. זה הופך אותו רשמית לפתיחה הכי גדולה לסרט המבוסס על משחק מחשב כשהוא מצליח לעקוף את הפתיחה של "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" (54 מיליון דולר למקרה שתהיתם), ואת הפתיחה של סרט הסוניק הקודם שפתח עם 58 מיליון דולר. זה תמיד טוב כשסרט המשך פותח יותר גבוה מקודמו ולכן לא מפתיע שיש כבר דיבורים על סרט נוסף וסדרת ספין אוף שכבר אושרה.
אבל פה אנחנו צריכים להפסיק את ההשוואה בין הסרט הזה לקודמו מכיוון שהקורונה והסגר הראשון גדעו את חייו הקולנועיים של הסרט הראשון. אבל עכשיו פרמאונט יכולים לחגוג כיוון ש"סוניק הסרט 2" זוכה לתואר הפתיחה השנייה הכי גדולה השנה (אחרי "באטמן") והסרט הרביעי שלהם שפתח במקום הראשון השנה. נראה לי שהם לא היו כל כך שמחים מאז "משחקי הרעב".
ההכנסות של "סוניק הסרט 2" מחוץ לארצות הברית הן לא מדהימות מבחינת האחוזים, כלומר ההכנסות הן כמעט 50-50 כשההכנסות של שוברי קופות אמיתיים אמורות להיות גדולות יותר מחוץ לארצות הברית. עדיין, עם פתיחה עולמית של 142 מיליון דולר, כל המעורבים בסרט יכולים להיות מרוצים.
יהיה מעניין לראות את הרגליים של הסרט. לסרט יש ציון סינמה סקור מרשים של A וגם ציון הצופים ברוטן טומטוז עומד על 97 אחוז. ציון המבקרים עומד על 67 אחוז אבל לא נראה לי שזה יפגע בסרט במיוחד. נראה שלמרות התחרות הקשה שעומדת בפניו יהיה לו חיים מרשימים. זה לא מזיק שג'ים קרי הודיע שזה כנראה יהיה הסרט האחרון שלו לפני שהוא פורש ממשחק.
ל"מורביוס" במקום השני יש הרבה פחות סיבות לשמוח, עם הכנסות של עשרה מיליון דולר. זאת התרסקות עצומה של 73.8 אחוז, מספר שלא ראינו מאז שיא הגל האחרון. עם הכנסות כלליות של 126 מיליון דולר, הדבר הכי טוב שאפשר להגיד זה שלפחות הסרט יכסה את התקציב שלו.
במקום השלישי "העיר האבודה" מחזיק מעמד יפה עם עוד תשעה מיליון דולר. זאת ירידה של 38.6 אחוזים וזה נחמד מאוד לסרט בסוף השבוע השלישי שלו בקולנוע, אם כי חבל שהמספר תשעה מיליון הוא לא באמת מרשים. למעשה, עם הכנסות כלליות של 78 מיליון דולר אני בספק שהסרט יצליח לכסות את התקציב שלו. למרות זאת, רוב הסיכויים שהסרט יהנה מעוד גל הכנסות כשיגיע לחייו הדיגיטליים.
"אמבולנס", שפתח במקום הרביעי עם 8.6 מיליון דולר, נהנה מכניסה הרבה פחות מרשימה מ"סוניק 2". כנראה שהקסם של מייקל ביי בקופות עובד פחות טוב כשהוא מתרחק מרובוטריקים, אפילו כשלסרט יש ציון קהל של 88 אחוזים וסינמה סקור של A-. בסרט, צמד שודדים חוטפים אמבולנס לאחר שוד שמשתבש. לא בדיוק החומר שממנו עשויים שוברי קופות בימינו.
"באטמן" מקושש עוד 6.4 מיליון דולר במקום החמישי. בעוד שבוע בדיוק הסרט יעלה חינם ל-HBO MAX מה שיהרוס (כנראה) את הרגליים שלו. בכל זאת, עם הכנסות של מעל 300 מיליון דולר בארצות הברית בלבד כשרוב הסרטים לא מצליחים עדיין להגיע ל-100 מיליון, מדובר בהצלחה.
"הכל בכל מקום בבת אחת" עבר להפצה רחבה יותר של 1,250 בתי קולנוע מה שאפשר לו להכניס עוד 6 מיליון דולר ולצוץ במקום השישי בטבלה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על שמונה מיליון דולר. הצלחה לא רעה בינתיים.
במקום השביעי נמצא "אנצ'רטד" שהכניס עוד 2.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-383 מיליון דולר בסך הכל.
מפה והלאה מתחיל מצעד הסרטים שנמצאים בדרך החוצה והכניסו פחות ממיליון אחד: במקום השמיני נמצא שוב טום הולנד עם "ספיידרמן: אין דרך הביתה" שהכניס עוד 626,327 דולר, מתחתיו "דוג טריפ" שהכניס עוד 514,606 דולר ובמקום העשירי והאחרון חבר ותיק שחזר אלינו אחרי שכבר יצא מהעשיריה: "לשיר 2" שהכניס עוד 225,090 דולרים. הסכום הפעוט הזה עזר לסרט לשבור שיא אישי והוא חצה את ההכנסות הכלליות של 400 מיליון דולר.
בשבוע הבא ל- "סוניק הסרט 2" תהיה תחרות רצינית מ"חיות הפלא: הסודות של דמבלדור", הסרט השלישי בזיכיון של חיות הפלא. הסרט כבר פתח בחלק מהעולם בסוף השבוע הנוכחי וההכנסות שלו כבר עומדות על 56 מיליון דולר. זה לא מעולה אבל לא רע. יהיה מעניין לראות עם כמה הסרט יפתח בארה"ב.
משחקי הרעב הופק בידי LIONSGATE ולא פארמונט
אם כבר פארמונט אז מקום שקט 1,2
נטפליקס, לראשונה זה עשור, מאבדת מנויים
המספר המדווח הוא 200 אלף, מספר אותו היא מאשימה בצעדים שנקטה לאור המלחמה ברוסיה, שלטענתה עלו לה ב-700 אלף מנויים ולולא הם היא הייתה יכולה להציג דווקא צמיחה. רק שזה לא מסתדר עם הנתון הבא שהיא מפרסמת, וזה שהיא חוזה שברבעון הנוכחי היא הולכת להפסיד 2 מיליון מנויים. סתם תחזית פסימית? אולי. נטפליקס ידועים על עוד מלחמה שמתארגנת לה? אפשרי. אבל גם אולי שוק הסטרימינג נכנס למשבר. אני לא בטוח מה יהיו ההשלכות של דבר כזה על אמת, ולכן אני לא צריך להיות שמח לאיד אבל איכשהו קשה שלא למרות זאת.
גם היו הערות מצד ההנהלה לגבי שיתוף חשבונות.
אבל האמת היא שנטפליקס כבר מזמן לא מעלים הפקות פרימיום, הם מבטלים סדרות על ימין ועל שמאל וכל זאת בזמן שהם מעלים מחירים. על מה ולמה, בעצם?
כל האולפנים הגדולים מוציאים משם את התכנים שלהם, אז מה שנשאר לנטפליקס אלה תכני המקור ועסקאות עם אולפנים בלי שירות ייעודי. ובזה הם כבר לא כאלה חזקים. לא יודע אם זה ממש משבר בתחום הסטרימינג. נשמע יותר כמו חלוקה מחדש.
אה, המשבר הוא לא בגלל נטפליקס
גם חברות סטרימינג אחרות עושות קולות (לפני הדוחות) שהיעדים השאפתניים שלהם לא ממש קרובים למימוש. אבל זה נראה בהמשך עונת הדוחות הזאת, אני מניח.