עונת שוברי הקופות התחילה: באופן לא מפתיע לחלוטין "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" פתח במקום הראשון עם 187 מיליון דולר. זאת הפתיחה הכי גדולה של השנה והפתיחה השנייה הכי גדולה מאז פרוץ המגפה. למעשה זאת הפתיחה ה-11 הכי גדולה בהיסטוריה.
אלה חדשות מעולות למארוול, עם ניחוח של אכזבה מסוימת: היו בחברה מי שקיוו לפתיחה של 200 ומעלה שהיתה יכולה להיות כותרת עוד יותר מרעישה. פתיחה שכנראה נמנעה עקב הססנות מסוימת בביקורות הראשונות שעצרה את האנשים שהתלבטו אם ללכת לסרט. לסרט יש ציון 75 ברוטן טומטוז ורק 87 אחוזים ציון קהל באותו האתר. הסרט קיבל גם ציון B+ של סינמה סקור אמנם גבוה, אבל עדיין אחד הנמוכים אי פעם למארוול.
ובכל זאת: המוני אנשים נהרו לראות את הסרט החדש ביותר מבית מארוול. הסרט הכניס 445 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ברחבי העולם. רק להזכירכם שהמספרים היפים האלה לא כוללים את סין שם אין לסרט תאריך יציאה באופק או בכלל. דיסני וסין כנראה עדיין מסוכסכים אבל לא נראה שזה משפיע על דיסני יותר מדי. מועדון מיליארד הדולר כמעט נראה בטווח עין. לא הרבה סרטי סולו של מארוול מצליחים להגיע למיליארד דולר ככה שיש מצב ש"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" יצטרף למועדון האקסקלוסיבי הזה, אלא אם כן הוא יצלול באופן רציני בסוף השבוע הבא.
שאר הסרטים היו צריכים להסתפק בשאריות.
"לא רעים בכלל" ירד למקום השני עם עוד 9.5 מיליון דולר, ירידה של 41 אחוז בלבד. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 148 מיליון דולר. מתחתיו, במקום השלישי, נמצא "סוניק הסרט 2" עם עוד 6 מיליון דולר. הסרט מוקרן כבר שישה שבועות על המסך הגדול ככה שיש לו אחיזה מאוד מוצלחת. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 349 מיליון דולר.
במקום הרביעי נמצא "חיות הפלא: הסודות של דמבלדור" עם עוד 4.2 מיליון דולר. ירידה של עוד 48.7 אחוז בהכנסות מסוף השבוע הקודם. קצת יותר מדי לסרט בסוף השבוע הרביעי שלו ועם נקודת פתיחה נמוכה יותר מהמצופה. הסרט הכניס רק 86 מיליון דולר בארצות הברית ויש סיכוי ממשי שהוא לא יצליח להגיע לקו ה-100 מיליון. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 365 מיליון דולר. מספר לא מאוד קסום.
יש לנו בטבלה עוד סרט עם מולטיוורס, "הכל בכל מקום בבת אחת" נמצא במקום החמישי עם עוד 3.5 מיליון דולר. ירידה של 36.3 מיליון דולר בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 46 מיליון דולר. זה לא נשמע כמו הרבה אבל מדובר בסכום מרשים למדי לסרט אינדי, וכמעט כפול מהתקציב שלו.
"מלך הצפון" ממשיך במסע הנפילה שלו עם עוד 2.8 מיליון דולר במקום השישי (51 מיליון דולר בהכנסות כלליות), ומתחתיו במקום השביעי "העיר האבודה" הכניס עוד 2.7 מיליון דולר. הסרט הכניס 94 מיליון דולר בארצות הברית, ככה שהוא זוחל לקראת קו ה-100 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 163 מיליון דולר.
"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק" לא מצליח למצוא קהל והכניס עוד 1.5 מיליון דולר במקום השמיני. זאת ירידה של 59 אחוזים מסוף השבוע הקודם, מספר שהוא די אסון לסרט בסוף השבוע השלישי שלו בקולנוע. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 21 מיליון דולר בלבד.
במקום התשיעי "נקמה ללא מעצורים" עדיין פה עם עוד 1.3 מיליון דולר. במקום העשירי אפשר להיפרד מ"האב סטו" שהכניס עוד 875,091 אלף דולר ו-19.3 מיליון דולר בסך הכל.
בסוף השבוע הבא יוצא רק סרט אחד שהוא אמיץ מספיק לעמוד מול סרט מארוול בסוף השבוע השני שלו, "משחקת באש". הוא לא עומד בקולנוע בלבד כי בו זמנית הוא גם יוצא חינם בPeacock, שירות הסטרימינג של יוניברסל. זהו סרט אימה שמבוסס על ספר של סטיבן קינג ועוקב אחרי ילדה שמפתחת יכולת להעלות דברים באש בכוח המחשבה שלה. אני לא צופה גדולות לסרט.
אני יודע שזה ניטפוק, אבל אש זרה לא יוצא חינם בפיקוק.
המנוי הזה עולה 5 דולר בחודש, ויש כאן אסטרטגיה רחבה יותר של יוניברסל למשוך מנויים.
השירות עצמו לא חינם, הסרט חינם בתוך השירות
(ל"ת)
משמע, אתה חייב לשלם ליוניברסל כדי לצפות בו.
לפי מחיר שהם חשבו שהגיוני והוגן ברגע נתון.
אוקיי, אבל הטענה היא לא הייתה שהוא חינם
אלא שהוא חינם בתוך השירות. זה לא סתם – יש סרטים שיוצאים בתוך השירות שצריך לשלם עליהם כדי לראות אותם. בהתחשב בכך שלצפות בחלק מסרטי דיסני עלה כסף שהתווסף למה ששילמת לשירות דיסני פלוס, השאלה היא לא "האם סרט הגיע במקביל לשירות", אלא "כמה הוא עולה" – העובדה שהוא עולה רק דמי מנוי היא לא בלתי משמעותית, ולא צוין שהסרט חינם לכולם.
אבל למה, למה???
למה אין כבר מיזוגים בין חברות הסטרימינג!
גם חברות כבלים אין כל כך הרבה…
כמה היבריס יש למנהלים שם, בכל אותם סטרימינג שאני לא זוכר את שמם?! אפל נגיד אני עוד מבין, כי זו אולי אסטרטגיה אחרת (מראש קהל מצומצם) אבל כל השאר?!
אולי אני מפספס משהו והן לא מרוויחות הרבה בסינדיקציה, כך ששוה להן את השניים וחצי מנויים עם דולר וגרוש בחודש…
אני מאמין שהמיזוגים עוד יחזרו.
כל העסק הזה יגמר בדמעות עבור חלק מהשירותים. ספציפית יוניברסל ופארמאונט לא בדיוק במצב להתחרות עם כמות התוכן של דיסני פלוס או וורנר, למשל. יום אחד מישהו יקנה אותם והם יתמזגו לאנשהו – העתיד הוא בתאגידים הגדולים.
לגבי אפל – נראה שזה שירות זול שכמות התוכן שלו הולכת וגדלה בצורה משמעותית גם בכמות וגם באיכות. כרגע זה סוג של שירות לאנשים באקוסיסטם של אפל (וזה פחות נישתי ממה שנראה לך). כמובן שזה המצב עד שאפל יקנו איזה אולפן קולנוע גדול יום אחד. או אולי את נטפליקס…
אפל TV בהחלט לא מוגבל רק למי שבאקוסיסטם של אפל
לנו בבית אין אייפון או אייפד, אבל אנחנו מנויים לשירות הזה כי יש בו תכנים טובים, וצופים בו או דרך האפליקציה בטלוויזיה או דרך האתר.
אני יודע, עם השירות הזה ממש לא חייבים להיות ״לקוח של אפל״.
גם אפל מיוזיק זמין למכשירי אנדרויד למשל.
בכל מקרה, הנקודה שלי היתה יותר שהאקוסיסטם של אפל זאת לא נישה – זה המיינסטרים. גם אם בארץ לפעמים זה לא נראה ככה.
כי כולם משחקים על תוכן אקסקלוסיבי
כל שירות סטרימינג מנסה להביא לזה שהסדרה המדוברת הבאה (או הקלאסיקה האהובה שכולם אוהבים לצפות בה שוב ושוב) תהיה תוכן בלעדי שלהם, ובעדיפות גם בבעלותם.
זה לקח שהם למדו מאיך שנטפליקס צמחה בהתחלה בעיקר על הגב של תכנים מאולפנים וחברות הפקה אחרות. בעלי התוכן אולי הרוויחו את הכסף מההשכרה של הזכויות לנטפליקס, אבל זה כנראה בסוף כסף קטן לעומת מנויים משלך שמזרימים לך בקביעות כל חודש מחדש דמי מנוי.
אז עכשיו כל אחד מנסה להקים נטפליקס משלו ולא לחלוק כלום. בסוף מה שיקרה זה שכמה שירותים יצליחו וכמה ייכשלו וייתמזגו לתוך המצליחים. אם הייתי צריכה להמר כרגע – השורדים יהיו דיסני פלוס, אמזון פריים, אפל (בשביל שתיהן זה לא העסק המרכזי אלא תוסף חביב לבזבז עליו קמצוץ מהרווחים העצומים שלהן), HBO Max…. והאמת שלטווח ארוך אני אפילו לא סגורה לגביי נטפליקס. הם הכי גדולים כרגע, אבל הם קצת בסחרור חופשי ובמגמת ירידה. משהו בהתנהלות שלהם יצטרך להשתנות משמעותית בהקדם, כי התחרות מסביבם רק נהיית יותר קשוחה.
הימור שלי
דיסני יקנו את נטפליקס וימזגו אותו עם שירות דיסני פלוס.
הם יחכו שהערך של נטפליקס ירד מספיק ואז ירכשו אותם ויוכלו לצרף את כל תכני נטפליקס לשירות דיסני פלוס.
אין להם שום סיבה הגיונית לעשות דבר כזה
אין לנטפליקס שום מותג שהוא "מאסט" ששווה את הפרמיה על רכישה כזו. קצב גדילת המנויים של דיסני+ הוא כזה שהיא מובילת השוק (או לכל הפחות במקום השני אחרי נטפליקס בכמות המנויים הכללית), זה לא פיקוק או פראמונט+ או אפילו HBO Max שהבעלים שלהם מצהירים ש"אם מצרפים את מספר המנויים בכל שירותי הסטרימינג פלוס החינמים וההטבות והצפי ואת אלו ששמעו על השירות אז יש לנו כבר 6 מנויים!".
הדבר העיקרי של נטפליקס זה האלגוריתם והמידע על המנויים. הם מתגאים באלגוריתמים שלהם ועל הפילוח שכביכול נותן להם המון מידע. אבל המידע הזה לא הנפיק להיטים בקצב סדרתי. אחוז ההצלחות של אפל הרבה יותר גבוה גם אם מנטרלים את ההבדלים בכמויות התוכן.
אחרי כל ההשקעה של ענקיות התוכן בהקמת תשתיות סטרימינג והגדלת ההשקעה בתוכן, הן יצטרכו סיבה מאד מאד טובה לשלם פרמיה על נטפליקס. הסיבה היחידה שיכולה להיות היא אם רכישה כזו תוביל לניכויי מס עבור הרוכשת, מה שיהפוך את זה למשתלם כלכלית עבורן.
אמ;לק: אין סיבה כלכלית למהלך כזה ועד שלא תצוץ כזו זה לא יקרה
אני מהמר שנטפליקס תשאר
כי כבר יש לה את המנויים: אולי היא תהפוך להיות המפיצה של פיקוקים ופארמאונטים וכו. להם יש תכנים אבל לא מנויים.
אמזון ואפל הם שירות משלים.
דיסני היא המתחרה הכי גדול, שזה אחלה שיש תחרות.
HBO זו נקודה מעניינת. כי הם שרדו עד היום במודל של מעט מנויים יקרים עבור תוכן טוב (פעם רק להם היו ציצים וקללות). אבל אז הם התחרו בערוצי הברודקאסט. אני לא יודע כמה הם ייחודיים היום.
HBO מציעים באנדלים עם הרבה שירותי סטרימינג אחרים
הסיבה היחידה שאין לי אותם- שהבאנל מתעלם ממבצע אחר שיש לי על HULU ולכן יוצא לא משתלם, אחרת הייתי מוסיפה חופן דולרים בשביל הצפיה. אני מקווה שהחידוש בבלאק פריידי יביא איתו מבצע דומה שונה, אם לא אני מניחה שאבטל את הולו אבל אם אחליט לא לבטל, כניראה אעשה מנוי משולב.
נחמד מאוד דוקטור סטריינג' בנפילה של 67% בשבוע השני!
עקב הביקורות המעורבות וחוזר עמידה בציפיות, הוא כנראה יגיע בין 400 ל550 בארצות הברית ו900 ל1.1 מליארד בגלובלי. כן כן יש סיכוי שהסרט הזה גם לא יעשה מליארד.
רק 900 מיליון?
סרט מסכן, נפתח לו קופת צדקה.
אתה באמת שוקל אכזבה והצלחה רק במונחים של רווח והפסד?
אז הניתוח שלך מאוד משעמם
איזה ניתוח?
רק רמזתי שאם הסרט יסיים עם 900 מיליון מארוול יכולים לישון בלילה בשקט.
זהו שאני לא בטוח שאתה צודק שהם יכולים לישון בלילה בשקט
אמנם 900 זה יפה מאוד אבל יש ציפיות
ציפיות זה חשוב בעולם
להרוויח 10 שיש אמונה שתרוויח 8 זה יותר טוב הרבה פעמים מאשר להרוויח 11 שמאמינים שתרוויח 13
אם הסרט לא יעשה 1.2-1.3 זו אכזבה
שוב זה לא הופך את זה לרע אבל זה פחות טוב וזו גם בעיה
אתה.
אתה יצרת את הציפיות האלה (לא לבד כמובן אלא עם הקהילות בטוויטר). ועכשיו כשהסרט לא עומד בהייפ המטורף שהפאנדום יצר, 900 מיליון (שיציבו אותו בערך בין 60 הסרטים המצליחים בעולם, וזה לפני הגלגול בדיסני פלוס) ייחשב לאכזבה?
כן כמובן שדיסני היו שמחים לחצות מיליארד, כמו כל אולפן אחר. אולי לפני הקורונה הייתה לכך תקווה ריאלית. אבל מאז "סוף המשחק" רק סרט אחד הגיע למעמד הזה. ולמרות זאת 900 מיליון (שאנחנו עדיין לא יודעים אם זה אכן יהיה המספר, אולי הוא באמת יחצה מיליארד) זה סכום נהדר שיהפוך את הסרט להצלחה כלכלית כבירה.
אז העובדה שייתכן והוא לא יהיה הצלחה כלכלית כבירה-בחזקת-ארבע לא מעידה על "אכזבה" כהוא זה. זו לא מילה שהייתי מתאר במקרה הזה.
אני לא מסתכל על טוויטר אני מסתכל ביחס לעבר וביחס לסרט שהיה פה לפני יומיים
הקורונה אמנם לא מתה סופית אבל היא בגסיסה
הקורונה כבר לא תירוץ
187 בסופש ראשון לרוב מביא ל1.2-1.3 בסוף אלא אם הסרט מאכזב את הצופים שלו
והוא איכזב אותם ככל הנראה
זה לא הופך את 900 לכישלון זה הופך אותו לאכזבה מסוימת לאולפן שהיה רגיל לעבור את המיליארד ללא מצמוץ
במקום פייגי אני לא הייתי ישן בשקט כלכך להגדרתך(אלא אם לא אכפת לו מהצלחת האולפן כבר ואני לא חושב שזה המקרה)
רק 6 סרטי סולו של מארוול עברו את המיליארד
איירון מן 3, קפטן מארוול, הפנתר השחור, שני סרטי ספיידרמן האחרונים וקפטן אמריקה 3 שהוא פרקטית סרט אוונג'רס.
השתנו דברים מאז
וואלה אני אומר שמארוול מצליחים להפוך את קפטן מארוול לסרט של מיליארד ואת הפנתר ל1.3(לא 1 1.3)
זה אומר משהו
ובחייאת תראו לפני הקורונה אלאדין, היפה והחיה, מליפיסנט , אליס הראשון
אקוומן
כל אלו סרטים שיצליחו יותר מסטריננג אם הוא לא יעבור את מיליארד דולר, אתם באמת מאמינים שהוא פחות מהם?
וגם זה סרט המשך עם דיבורים מכאן ועד צדק
זה לא סרט של " אוקי בוא נראה מי זה הסטריינג הזה ומה היכולות שלו"
אני לא מסכים איתך לגבי הציפיות של דיסני ממנו אבל אין לי מה להוסיף (:
(ל"ת)
הקורונה עדיין פקטור רציני
גם אם ברוב המדינות ניתן לצאת לקולנוע, אפילו ללא מסכות, היו לקורונה השפעות ארוכות טווח על התעשייה. יש אנשים רבים שהתרגלו לצפות בסרטים בבתיהם והרבה שדרגו את מערכות הצפייה שלהם, כך שסביר להניח שיש קהל לא מבוטל שהתרגל לצפייה מהבית ולא חש צורך לחזור לאולמות ולרעשי בליסת הפופקורן.
מחזק
ומזכיר שספיידרמן היה ונשאר הסרט היחיד מאז תחילת הקורונה שהגיע למיליארד.
מבחינת הקופות, לא ראינו בשום צורה חזרה לימי טרום הקורונה. כל מה שהיה עד עכשיו זה אירוע חד פעמי של ספיידרמן וזה ממש לא מספיק כדי להגדיר רווחים לפי הפרמטרים של טרום הקורונה.
סרט סולו של דמות לא מוכרת עושה 900 מיליון במינימום?
זה לא סתם רווח, זה רווח עצום, על הפסד אין בכלל מה לדבר.
900 מיליון יעמיד אותו כסרט השני הכי מצליח מאז תחילת הקורונה, אתה רוצה לקרוא לזה כישלון כי ציפית לסכומים של ספיידרמן זה כבר בעיה בציפיות שלך, לא הופך אותו לכישלון.
במקסימום הצלחה מתונה.
"דמות לא מוכרת" זה לא (בכל זאת, סרט סולו קודם, סרט נוקמים ועוד קצת מסרט הנוקמים שבא אחריו, סרט ספיידרמן מצליח בטירוף)
אבל אני מסכים ש-900 מיליון זה לא כשלון בשום קנה מידה.
סטריינג דמות לא מוכרת? סרט סולו?
סרט סולו לא קיים כבר פה
וסטריינג הפך לאחת הדמויות המוכרות יותר של פייס 4
לפני שנייה הוא היה בספיידרמן וזה היה אמור להיות ההמשך לאחר עלילות ספיידי (מבחינת מה שמארוול שידרה)
הטענה שלכם היא ״מארוול יצרה ציפיות שלא הוכיחו את עצמם״
זה שמארוול לא הצליחה לא הופך את זה פתאום לצפיות של סתם סרט סטריינג אלא אומר שאתם מתאימים את הציפיות למציאות בדיעבד
אם אפל פתאום תמכור 100 אייפונים במקום 1009 זה ממש לא רלוונטי לכך שיאומי מוכרים 50
שזה פחות או יותר מה שכתבתי בהודעה שהגבת אליה.
(ל"ת)
הגבתי בעיקר לבלובלו
אבל גם לך על החלק 900 מיליון זה לא כישלון בשום קנה מידה וזה כן
"כישלון בקנה מידה" הקנה מידה שהוא אמור לעשות יותר, ושוב לדעתי לאור ההתחלה וההשוואה לעבר זה 1.2 ממינימום, אבל 1-1.1 זה עדיין סביר
לא קופת צדקה, אבל רווחי הסרט אולי מבשרים על תחילתה של מגמה.
כמובן שאף אחד לא חושב ש-900 מיליון דולר זה כשלון, בטח ובטח לא פתיחה של 187 מיליון. למארוול עדיין יש מאות מיליוני מעריצים שיהפכו כל סרט שלהם לשובר קופות עולמי, אבל אולי הגענו למצב שצופים פחות אדוקים יורדים מרכבת ההייפ הזו.
כמו שכתבתי בכתבה על פייז 4 של מארוול, ההרגשה שהתקבלה אצלי זה שכל סרט ניסה פשוט למכור הבטחות לסרט הבא אחריו, עם רמזים לאן זה הולך ואיזה דמויות הולכות להופיע בסרט. עם ספיידרמן, שלא ראיתי, הרושם שנתקבל מהתגובות לסרט זה שהוא היה מגניב כי הופיעו הדמויות משאר העיבודים, אבל שהוא לאו דווקא סרט באמת טוב. אבל הפרוייקט נשמע מאוד מעניין, בלי שום קשר ליקום של מארוול, והסרט הראה את זה בפתיחה שלו וברווחים לאורך חייו הקולנועיים.
את דוקטור סטריינג' מארוול שיווקו בעוד סרט שהולך להראות איחודים מטורפים, סוג של המשך ישיר למה שקרה בספיידרמן, ואולי סוף סוף תשובות. דוקטור סטריינג' בעצמו לא שווה פתיחה של 187 מיליון דולר, אבל ההייפ של ספיידרמן כן, ולכן הוא הצליח להגיע להישג הזה. אבל הנפילה שלו בסופש השני (שהיא זהה לספיידרמן, למרות הפתיחה היותר גבוהה) ביחד עם התגובות הפושרות והתרסקות ההייפ שלו (בניגוד לספיידרמן) אולי מבשרים על שינוי גישה כלפי מארוול. מלבד עין הדג עלו בעוד אתרים כתבות על פייז 4 של מארוול שרומזות על תחושת מיאוס קלה מהיקום והדרך לשם. גם המבקרים, ונראה שגם אחוז מסויים מהקהל לא ירוץ לקולנוע על כל הבטחה לאיחוד, אולי אנשים הבינו שהם לא יקבלו עוד הנוקמים וירגישו מושקעים בדמויות, ואולי אנשים הגיעו לתחושת רוויה מכל התכנים של מארוול. ואולי זה באמת סתם בליפ רגעי בקופות והמעריצים שרוצים עוד בדיוק מאותו דבר.
לתחושתי, אני יותר בצד של רוי ואבי, שרכבת ההייפ של מארוול מתחילה לאבד תאוצה מכמה סיבות, וכדי לשמור על רווחי קופות כאלה הם יצטרכו או לעשות שינוי גישה או להתחפר עוד יותר בדרך שלהם ולמכור כל סרט כאירוע ענק שאי אפשר לפספס (בעיקר בסופש הראשון כי ספוילרים).
באתרי הקופות דיווחו שסטריינג' צפוי להרוויח מעל 200 מיליון בסופש הראשון שלו, והמספרים הראשוניים איששו את זה. אבל בתוך יום התברר שהסכומים שמסתמנים אחרי הפתיחה לא עומדים בציפיות. ובמובן מסויים, זו האכזבה שעליה הם מדברים.
אני חייבת לציין
שיותר נהניתי מההודעות שלך במוד של ההתלהבות, פחות בשמחה לאיד…
גם הודעות ההתלהבות שלו היו מלאות בשמחה לאיד
פשוט כלפי אולפנים שהם לא דיסני-מארוול.
אולי זה בגלל שאני לא עוקבת
אחרי ההודעות בטופיק של הסרט עצמו מחשש לספוילרים, אבל היה לי חתיכת וויפלאש מלקרוא טון מרוצה על זה שהסרט יורד ירידה “גדולה”, ממי שלא הפסיק לטעון שזה יהיה להיט היסטרי ועצום.
מנסה להבין מה קרה פה, זה כמו מעריצים שמתאכזבים שהקבוצה שלהם לא משחקת טוב ועוברים להעריץ את היריבה out of spite?
נראה לי רועי(ויתקן אותי הילד אם אני טועה)
שפשוט בגלל שהוא לא אהב את סטריינג הוא מעדיף שמארוול יכשלו פה כדי שידעו לחזור למוכר ואהוב
זו רק דעתי אני לא רועי
היי כן פחות או יותר (אני רוי אגב, לא רועי)
אבל המוכר והאהוב הוא ממקום קצת שונה פשוט לא הייתה לי הזדמנות לעשות ביקורת מסודרת עד עכשיו, שתבינו מאיפה אני בא. אני אכתוב אותה על בעמוד פייז 4 באתר ולא בעמוד הביקורת, כי נראה לי זה המקום הנכון להבין מה כל כך פגום בסרט הזה, מארוול או לא. אבל תודה שיש כאן מישהו שמצליח להבין קצת את המסקנות חשיבה שלי. אז תודה על ההסברה:)
היי בשביל אני פה אני מבין לנפש האדם
אגב אני גם כלכלן קמעונות אם מישהו צריך
נורא ואיום. בלי ציניות
זו הצלחה מטורפת, שדמויות חזקות יותר, כמו תור, היו שמחות שתהיה להם.
לדעתי, האולפנים למדים ששווה לעשות הייפ בכל אמצעי, הכל לגיטימי, כולל להתחזק תיאוריות מעריצים שגויות לגמרי, למכור את הסרט כמשהו שהוא לא וכו. הלך להם ככה טוב גם בלשבור את הקרח הראשון למי שלא זוכר.
אני צופה רק התחזקות המגמה: לא ניתן יהיה להבין מהות של סרט מהטריילרים. חבל.
אני מבין שפספסת את הטרנד של טריילרים שמשנים לגמרי את הסרט?
לדוגמה:
https://www.youtube.com/watch?v=ZexYRkIRhVs
https://www.youtube.com/watch?v=HCoTiU0S85Y
https://www.youtube.com/watch?v=1Ckv_Dz-Sio
מכיר, נחמד, ומומלץ בחום ללחוץ על הלינקים! הם בכלל לא פישינג!
הכוונה שלי לטריילרים רשמיים, כמו הטריילר לפרוזן הראשון שמציג אותו כסרט אקשן בהובלת דמויות גבריות. דיינו על זה כבר הרבה, אבל הבת שלי ממש חשבה שזה לבנים ורצתה ללכת למשהו אחר, איזה זבלון ג'אנקאנימציה.
אני מאוד מעריך את אמנות יצירת טריילרים טובים מסרטים בררה (כמו יחידת המתאבדים הראשון), אבל פחות את אלו שמציגים סרט כמשהו שהוא לא (ברחו לי הדוגמאות מהראש, אבל היו לאחרונה כאלו שהציגו דרמה כקומדיה או כיותר אקשן).
אתם כל כך טועים בניתוח שלכם וחבל שאתם לא רואים את התמונה הגדולה
כיום יש מערכת יחסים בין אולפן למעריצים. אולפן שפוגע בצורה רצינית בציפיות של המעריצים, יתחרט על זה בהמשך, אפילו אם הסרט מבחינת רווחים הצלחה. סרטים כמו BVS ואחרוני הג'ידיי פגעו חזק בציפיות של המעריצים ולמרות שעשו כמעט 900 מיליון ומליארד בהתאמה זה פגע בהכנסות סרט ההמשך שלהם אוטומט. ליגת הצדק ועלייתו של סקייווקר קברו את האימון (וזה למרות ניסיון תיקון ממה שעשה אחרוני הג'ידיי) ליגת הצדק חלק 2 בוטל, עם רצון לבטל את כל היקום הזה וטרילוגיית ראיין ג'והנסון דיי נעלמה מהמפה לא? וגרמו לדיסני לקחת הפסקה מהפרנצ'ייז ולתקן מסלול. אבל מה קרה הוא עשה מליארד!!? כמו שאמרתי רווח זה לא הכול ואתם ממאנים להבין זאת.
שכחתי להוסיף
זה מה שגרם לWB לעבור לטון יותר 'מצחיק' ביחידת המתאבדים הראשון וליגת הצדק. או לא להמשיך עם הבמאיות של קפטן מארוול אפילו שהסרט עשה מליארד. רווח זה לא הכול☝🏽
במאית ובמאי בקפטן מארוול
(ל"ת)
חשבתי שזה להיות פרוגרסי
להשתמש ברבים של נקבה גם בהכללה לזכר והרבה. תקן אותי אם אני טועה.
873 מיליון דולר ו-1.33 מיליארד
בהתאמה
למרות? לדעתי בגלל.
עם מה שכתבת פה אני מסכימה לחלוטין
אני בהחלט חושבת שמארוול בונים מערכת יחסים עם המעריצים. ואני בהחלט חושבת שרווח לטווח הקצר זה לא הכל. אני חושבת שכל ההודעות סטייל "איזה כיף סוף סוף סרט שהוא לא מארוול גנרי" הן מבחינתי חלק מה"בגידה" הזו, וזה מבחינתי נקודה שעלולה להוביל להתדרדרות. ההבדל הוא שאני פשוט פחות מופתעת ממה שקרה פה כי זה הכתובת היתה על הקיר וזה בדיוק מסוג הדברים שברור לי שמארוול יעשו (אני חושבת שהטיפול שלהם בדמות של וונדה הוא נוראי ופירטתי על זה רבות בדף הסרט).
הם לא פגעו קשות במערכת היחסים כי זו מערכת היחסים שאני מצפה לה מלכתחילה. האם זה מאכזב? כן. אבל אני רגילה להתאכזב מהם בנקודות הספציפיות הללו. אני חושבת שהם חטפו את השוק שלהם כבר שהביקורות הראשוניות של סטריינג' לא עפו על הסרט כמו שהם רגילים, ואני מסכימה איתך שהעובדה שהבאז הוא שלילי יכולה להשפיע על ההחלטות בהמשך ואני מקווה שזה יקרה.
כל מה שאני אומרת זה שכמדובר במישהו/משהו שאני אוהבת, שהיתה לו נפילה (מאכזבת ככל האפשר), אז אני יותר מתחברת לתגובות מסוג"מבאס שהסרט לא הולך כל כך טוב, אבל זה באמת סרט פחות טוב ואני מקווה שהם ילמדו מזה להמשך". ופחות "טעיתם! הלוואי שתכשלו!".
אני מפחד שיהיה אפקט מארוול בריבוע
זאת אומרת: הכל יהיה בדיוק אותו הדבר. אם פעם התלוננו שמארוול נותנו, נגיד, 10% חופש לבמאי, עכשיו זה יצטמצם עוד יותר.
הרבה הגנו על DC, שלפחות הם מנסים לגוון, אפילו שהרוב פלופים.
מארוול ניסו: וזה התפוצץ להם בפנים. עכשיו המגוון יהיה רק במנעד טאקיקי-גיימס גאן-אחים רוסו. הם בדקו גבולות גזרה וזה מה שיצא. נקבל באמת סדרה, רק בקולנוע. כמו בסדרות, לא יהיה אכפת מי מביים, אלא מי השואו ראנר: פייגי.
לדעתי, זו טעות: התגובות לסרט הזה הן בעיקר על בניית ציפיות לא נכונות. נגיד והסרט לא משהו: התגובות יכלו להיות פושרות או מאוכזבות, כמו תור 2. אבל פה יש פיצוץ: בגלל השיווק הלא נכון. מתחבר להערות על תכנון על רווח מיידי במקום ראייה קדימה.
ימים יגידו.
מקצינה לצורך העברת נקודה
אבל אם זה מה שהרוב רוצה? אם זה מה שהרוב בונה עליו? מנעד טאקיקי-גאן-רוסו?
לא יודעת, נראה לי אחלה של מנעד. הם עשו אחלה סרטים, תוסיף את פאברו וקניתי. לא צריכה יותר.
אבל זה לא העניין. הנקודה שאנחנו מסכימים עליה היא שנקודת השבירה של הסרט הזו לא היתה הבמאי. האמת שגם כשרואים את ה"מעריצים" התלונה (לפחות במקומות שאני קראתי) היא לא על המראה של הסרט או על האופי שלו. התלונה היא על הסיפור. על קטע שלם שהוא באמת פאן סרויס לשם הפאן סרויס בלי שום מטרה אחרת. על התייחסות מזלזלת ומעליבה לדמות שעד כה היתה fan favorite. אני יודעת שהיתה טענה שזה היה ככה גם עד עכשיו, אבל ההבדל הוא שהטענה הזו לא הגיעה ממעריצי הארד קור (ואני מכניסה גם אותי וגם את רוי ברשימה הזו). כשגם ההארד קור מתחיל להתלונן – אז אנחנו יודעים שיש בעיה….
אני אוהב את הראש שלך!
את קולעת בול, פשוט ומדוייק. ואת בהחלט יודעת להתבטא יותר טוב ממני. זה לא שאני שמח לאיד כמו שאני מתלהב מהביזנס כמו במשחק. ברור שאם תנפי ותנקי את מה שאני באמת מרגיש, זה מה שאת אומרת הלוואי וילמדו ויתקנו. פשוט באמת יותר כיף (וזה בהחלט צד ילדותי שלי) זה כביכול מוהה הה זה נפל זה קם. WB החברה שסיכוי גבוה תאכזב בבלוקבסטר. סוני עם הבחירות המטומטמות שלה וכו' תקראי לזה חצי הומור, חצי ברצינות, אבל אני רואה שבהחלט לא כולם מבינים את הראש שלי. אבל לאט לאט.
מאוד אהבתי גם את הביקורת שלך בדף הסרט, חווינו דברים מאוד דומים ואני חולה מארוול ומאמין בפייגי שהוא יחזור לתקן דברים ולמסלול הנכון, אבל דוקטור סטריינג' בהחלט היה פספוס ורואים זאת בקופות.
אין דבר כזה 'המעריצים'
זה לא קבוצה אחידה, אין להם נציגים מוסכמים, יש להם מיליון ואחת דעות נגדיות ואין להם גבולות ברורים (כל מי שרואה סרט אחד? שניים? ארבע? רק מי שמשלים את הכל? רק מי שמשתתף בדיונים בפורומים? רק מי שכותב הערות כזעניות ביוטיוב?).
בגדול, "המעריצים" זה מי שיש לו את הלובי הכי גדול בטוויטר.
לגבי דוקטור סטריינג' – אני מרחם על מי שאשכרה נאלץ לעשות מחקר בשביל דיסני לגבי גיבוש קונצנזוס ברשת.
לקנות בוטים גם אני יכול
בכל אופן, זו דרך מתועבת לעשות קולנוע (או כל סוג אחר של אמנות).
אולי אם 'המעריצים' יפעלו ככה שדיסני ישלמו תגמול הולם ליוצרי הקומיקס עליו כל הסרטים האלו מבוססים אוכל לקחת אותם ברצינות
(ל"ת)
הרשה לי לענות ב: חחחחחחח
ולהרים לך: הבעיה היא לא דיסני, אלא במארוול במקור.
דיסני דווקא שילמו איזה 4.5 מיליארד אם אני לא טועה.
שילמו למי? בטח לא לקלן שלבי, אד ברובייקר, מאט פרקשן ושות' שהתלוננו עליהם.
דיסני הם הבעלים של מארוול, ואין להם מה למהר לשנות את השיטה. ליוצרים של הדמויות האלה אין שום בעלות עליהן.
דיסני הם הבעלים עכשיו
אם הם היו רוצים שמרוול ישלמו אז הם היו אומרים להם לשלם. אבל הם לא רוצים*
ג'ו קייסי, הכותב שהיה אחד היוצרים של אמריקה שאבז, פשוט סירב להצאה שלהם לתשלום על ההופעה שלה בסרט של דוקטור סטריינג' כי הייתה עד כדי כך מעליבה (למזלו יש לו כסף של טלוויזיה אז בניגוד ליוצרים אחרים הוא לא צריך להתחנן).
* ואם כבר הזכרנו את דיסני ותשלומים ליוצרים – הסאגה המגוכחת בו הם מסרבים לשלם תמלוגים לכותבים של כל מיני ספרים וקומיקסים של מלחמת הכוכבים לאחר רכישת הזיכיון עדיין ממשיכים! https://www.writersmustbepaid.org/
והקטע הממש מדכא בכל הסיפור של כותבי ספרי מלחמת הכוכבים/הנוסע השמיני/הטורף/באפי
הוא שספק אם כל התמלוגים שמגיעים לכל הסופרים האלה ביחד מדגדגים מלמטה את המאה אלף דולר.
(אלן דין פוסטר, שהתחיל את כל המחאה הזו נגד דיסני, קיבל בסוף את התמלוגים שמגיעים לו, אחרי שאיגוד סופרי המד"ב בארה"ב התחיל לעשות רעש. ואני בספק אם הם מסתכמים ביותר מאלף דולר).
כן, זה מה שאמרתי: כך זה בעולם הקומיקס
אם אני זוכר נכון, זו הסיבה שהיוצר של קיק-אס הוציא דברים בעצמו.
זה די נפוץ האמת
אתם מדברים על זכויות יוצרים. אבל בעולם הפטנטים, שווה הערך בעולם הפיזי, חוקי המדינה אומרים אותו הדבר: כל מה שעובד עושה או ממציא בזמן העסקתו שייך למעסיק.
פטנטים שייכים למעסיק, ובאופן עקרוני, גם אם יוציאו אותם מחוץ לשעות העבודה.
עובדים שלי קיבלו תשר הנע בין תעודת הוקרה לתגמול כספי (סמלי יחסית) על פטנטים שהוציאו, תלוי בנהלי החברה הספציפית.
הכי מצחיק, שחצי מהזמן בעולם המחשבים, העובדים מילולית כותבים תסריטים: scripts (קטעי קוד שתכניות מריצות).
להגיד 'כך זה בעולם הקומיקס' זה חסר משמעות
במיוחד כשהקונטקסט של הדיון הוא היכולת של 'המעריצים' להשפיע ולשנות התנהגות של תאגיד השווה מילארדים.
פעם היה נהוג בעולם הקומיקס שהחוברות שומרות את האמנות המקורית של היוצרים (אפילו עם עיקר השימוש שלהם בדפים יקרי הערך היה בתוך תחתיות לקפה). אבל אנשים נלחמו ושינו את זה. אני יודע טוב מאוד על העבר, ועל הווה, של התנהגות התעשיה ליוצרים שפועלים בה. פעם לא היו נותנים ליוצרים קרדיטים על הסיפורים שעבדו עליהם (שלא יקבלו ראש גדול, ויחשבו לדרוש עוד שכר) אבל אנשים מלחמו ושינו את זה.
הכוונה שלי הייתה שלא דיסני המציעו את השיטה הזו
זה הכל. יש מעל 100 שנים של קומיקס מודרני בו לא נתנו קרדיטים, כפי שתיארת.
יש הבדל בין "באנו לשנות מצב קיים" לבין "דיסני עשו הרעת תנאים".
מצחיק שדווקא מההודעה השנייה שלי התעלמת: לדעתי ממציא פטנט שהביא לנו את הוויפיי צריך לקבל קרדיט הרבה יותר גדול ממי שהביא לנו את דוקטור סטרייג'…
איזה יופי
פקפקת במקומות אחרים באהבה של מגיבים למארבל, לפרנצ'ייזים או לקולנוע, ובסוף אתה ליטרלי שמח ממה שבעיניך הוא כישלון כלכלי של סרט, ועוד של מארבל. נחמד מאוד. לגמרי ניצחת במשחק.
זה דוקטור סטריינג'
הרווח הגלובלי של הראשון היה 677 מיליון, סכום שהסרט הזה כבר הגיע אליו. נכון שהפעם היה יותר הייפ עם המולטיוורס והכל אבל לחשוב שהוא יגיע למיליארד נראה לי מאודדדד אופטימי.
ושוב אני מציין למענה כללי לכולם
900 מליון (אפ זה יקרה אגב מי אמר שהוא לא יגיע ל1.1 ואז זה סבבה גם בתיאוריה שלי)
זה לא רע זה רק פחות טוב מהמצופה זה הכל
שאני אוכל מגנום אני מצפה לארטיק הטעים ביותר שיש , אם הטעם הוא ברמה סבירה אבל עדיין מעל שוקו בננה זה לא אומר שמגנים צריכים לשמוח
או עוד פתגם אחרון – מארוול היא ראש לאריות לא זנב שלהם
אני כל כך הולך להשתמש באנלוגיית מגנום שוקולד בננה!
(ל"ת)
תודה שמח שאהבת :)
אגב הטעם היה פחות טוב בגלל הסלמונלה :)
אני חושב שהירידה ברווחים של דוקטור סטריינג׳ לא בהכרח מעידה שהקהל שונא את הסרט
עם ציון של 7.4 בימד״ב ו-86% חיובי בביקורות הקהל בעגבניות, הסרט לא נראה כמו אחד שהקהל ממש שונא (כן, יש קבוצה מסוימת של שונאים, שכמו בהרבה מקרים, שומעים אותם הרבה יותר ממה ששומעים את האחרים, אבל לא נראה שהם הרוב ויעידו על כך דירוגי הקהל שציינתי. אם כבר, אז הרוב חושבים שהסרט ככה ככה), כך שיכול להיות שהסיבה לירידה ברווחים היא לא בגלל שנאה של הקהל את הסרט, אלא יותר בגלל שהסרט הוא סרט רגיל של מארוול ולא אירוע קולנועי כפי שציפו שיהיה.
הרי לא כל סרט של מארוול מפגיז ברווחים בענק, את זה כולם יודעים.
כולנו זוכרים איך ספיידרמן הצליח בשנה שעברה, אבל קדמו לו 3 סרטים שאף אחד מהם לא הגיע אפילו ל-500 מיליון.
ברור לכל שסרטים מסויימים מרוויחים יותר. פעם זה היה סרטי האנסמבל והיום זה הסרטים שמביאים ״אירוע קולנועי״ גם אם הם לא אנסמבל.
ספיידרמן האחרון היה כזה ולכן הוא הגיע לאן שהגיע, ודוקטור סטריינג׳ היה נראה כמו אחד נוסף שכזה ולכן הפתיחה הייתה גבוהה מאוד.
אבל ברגע שהקהל הבין שמדובר בסרט רגיל של מארוול ולא ב״אירוע״ כפי שחשבו שזה יהיה, הרווחים ירדו לכיוון של סרט מארוול רגיל.
זה לא אומר ששונאים את הסרט, אלא זה אומר שעכשיו בא לקולנוע רק מי שרוצה לראות סרט רגיל של מארוול, בזמן שאלה שבאים רק לסרטים הענקיים של מארוול נשארים בבית, שזה לא כישלון בהתחשב בסרט עצמו שהוא לא אירוע קולנועי בשום צורה.
אנשים מחשבים את זה ככישלון כי הניחו שהציפייה הייתה שהסרט באמת יהיה אירוע ענק, אבל מי אמר שזאת הייתה הציפיה של מארוול?
הרי לא הייתה למארוול כוונה לעשות את הסרט כאירוע ענק (למה שיעשו שני סרטים ענקיים ברצף? הם אף פעם לא עשו דבר שכזה, הם תמיד נתנו טווח של כמה שנים בין אירוע לאירוע כדי להגדיל את המומנטום), כל מה שהם רצו זה להטעות את הציבור שמדובר באירוע קולנועי כדי להשיג פתיחה שהסרט לא אמור לקבל ואז גם אחרי הירידה הצפויה ברווחים הסרט עדיין ירוויח יותר ממה שהיה אמור להרוויח.
מבחינת דיסני הם הצליחו בענק, הם הצליחו להפוך סרט רגיל שלא היה אמור להרוויח יותר מדי להצלחת ענק.
האם השיטה הזאת, שכוללת שקר בפרסום והבטחה ל״אירוע ענק״ שלא מומשה באמת תשתלם לטווח הארוך? את זה אנחנו לא יודעים.
בהחלט יכול להיות שזה גול עצמי ושכשהם יבואו לשווק סרט שהוא באמת אירוע קולנועי ככזה הציבור כבר לא יאמין להם, אבל עוד מוקדם לדעת.
בכל מקרה, מבחינת דיסני הם השיגו את מה שקיוו להשיג בסרט הזה.
אם הם באמת היו רוצים שהסרט ישיג רווחים ענקיים, הם גם היו מפיקים אותו כסרט ענק, וכולנו יודעים שהם יודעים איך לעשות סרטים ענקיים, וכנראה גם שהיו דוחים אותו בלפחות שנה כדי להגביר את המומנטום של הסרט כאירוע ענק ובוודאי שלא היו משחררים אותו כסרט הבא אחרי האירוע הקודם שלהם.
נקודה טובה.
(ל"ת)
לגמרי מסכים.
התחזיות לשבירת שיאים באו בגלל השיווק העמום של מארוול, וזה בהחלט לא הסרט שחשבו שהוא יהיה. אבל באמת חשוב להבין כאן שציוני הקהל שלו ממש סבבה, ולא חריגים לרעה בשום צורה.
פה יש משהו שגם אני מסכים איתו
זה עדיין עלול להיות בעייתי לדיסני לעתיד אבל כן זו מחשבה מעניינת
רק שכחת נתון אחד מעניין בסינמה סקור הוא קיבל B+
שזה עוד אחד משלישיה, בציון הכי נמוך של מארוול סטודיוס רק עם ת'ור הראשון ואטרנלס עם B. לא צריך להגזים שהרוב שנאו אבל אין כאן אהבה שכל סרט של מארוול קיבל ב10 שנים האחרונות מלבד אטרנלס ונראה לי זה לא מקום טוב להיות בו. דבר נוסף סרט אחד לא ישבור עדת מעריצים שרגיל לקבל מנה קבועה ואיכותית. לא כמו הסרטים שהזכרתי למלחמת כוכבים וDC שלא היה להם על מה להישען לפני. אבל זה בהחלט איתות למארוול שאנחנו לא מרוצים מהסרט. בנוסף, אני ביטלתי צפייה שנייה בסרט וראיתי עוד הרבה בטוויטר שסיפרו שהם גם עשו את זה. ומארוול שוברת שיאים לא בגלל שכל אחד בא וצופה בסרט פעם אחת אלא כי הם נהנים לחזור אליו וכאן זה לא קורה.
חוץ מזה שהשערות לפתיחה של 200 מיליון התבססה על קניות מקדימות ושזה לא הגיע זה, פשוט המפה לאוזן היה חלש. והנפילה בשבוע השני דומה לאחרוני הג'ידיי וBVS ושוב, זה סרטים שאתה לא רוצה להיות איתם באותה השוואה.
מארוול יתאוששו מזה, כי פייגי חכם והוא יתקן מסלול. אבל בוא נגיד בתיאוריה אם הוא לא ונקבל עוד סרט כזה, שמעקמים עליו את האף הכיוון של הספינה יתחיל להיפגע וגם התמיכה של המעריצים. זה לא יקרה כי ת'ור אהבה ורעם מעבר לפינה כאן בעוד חודשיים ואני סומך על טייקה ואטיטי, כי סרט שלו כבר ראיתי בMCU ואהבתי בטופ 5.
בנוסף מעניין מאוד הראיון שקטלין קנדי נתנה השבוע ווניטי פייר
איזה סרט הראשון לקבל אור ירוק בסטאר וורס? של טייקה וטיטי, כי לבנתיים הוא מלא בנצחונות של ג'וג'ו ראביט וראגנרוק. מי 'בהמשך'? רוג סקוונדרום של פטי ג'אנקינס, כי היא פישלה בענק בWW84. וראיין ג'ונסון מה קרה לטרילוגיה? 'הוא עסוק עם נייף-אווט והדילים שחתם בנטפליקס' או באמת מדוע ולמה? שוב אתם רואים במאים של DC וסטאר וורס מורחקים/עולים שאלות לגביהם כי הם הרסו את הפרנצ'ייז. מה לא פחות מדהים? שסרט מלחמת כוכבים בהפקת קווין פייגי, לא נפתח כרגע בראיון אבל אתמול הכותב מייקל וולדרון, שכותב גם את הסרט אמר שהם בעבודה עליו וזה תוכן חדש לגמרי. הכותב קיבל את דוקטור סטריינג' בגלל לוקי, אבל כרגע קורה מה שקורה, אני לא חושב שהוא נשרף, אבל אני לא אתפלא אם פתאום יצטרף עוד כותב או משהו ישתנה בפיתוח הסרט. ומדוע?
דיסני לא יכולה להרשות לעצמה לפגוע במותגים האלה, הם חייבים לקבל אהבה מרוב הקהל בשביל לשמור על המכונה. הם אפילו אמרו בראיון שהם למדו מהסרט 'סולו' שאי אפשר לעשות ריקאסט לשחקנים המקוריים ומבחינתם זה היה חלק גדול מהכישלון. כמו שאתם רואים כל סרט שנכשל אוטומטי מעלה אותות על היוצרים שלו האם הם אמורים להישאר וגם כאלה שמצליחים האם יש סבירות שהם יהרסו את ההצלחה של הסרט הבא ויגרמו לאכזבת מעריצים וזה נושא מאוד עדין עבורם, כי הם רוצים לשמור על המערכת יחסים טובה ואת כולם מרוצים.
לא בטוח לגבי זה, אבל לא בטוח שמארוול ירצו שוב את סם ריימי אלא אם כן זה יהיה לסרט ספציפי שמותאם לו אישית ואני לא בטוח שהוא יקבל אפילו הצעה לביים את דוקטור סטריינג' 3, אבל זה כאמור רק ניחוש ונראה את המספרים בסוף הריצה של המולטיוורס.
זו המסקנה שהם הסיקו מסולו? אידיוטים.
(ל"ת)
גם אני לא חושב שההסקה חכמה כי הסרט פשוט היה גרוע
אבל זה מראה שברגע שמשהו נכשל כל המסקנות עומדות על הפרק, תסרטיאים, במאים ושחקנים.
זה הקליק-בייט שהרבה אתרים אחרים
בחרו להציג, אבל מקריאת הכתבה המקורית אני יצאתי בתחושה שהאמירה לא הייתה ״אסור לנו לעשות ריקאסטינג לדמויות אהובות״ במובן של ״מעכשיו רק CGI״, אלא יותר לכיוון ״עדיף שנרחיב את העולם ונתמקד בדמויות חדשות״.
הם למדו את זה אחרי סולו?
כי הם שכחו לספר את זה ל-"בובה פט" ו-"המנדלוריאן".
במאים של DC וסטאר וורס מורחקים על סמך מה?
ג'נקינס לא עמדה בלו"ז של תחילת ההפקה ב-2022 בגלל התחייבויות קודמות, לכן הסרט נדחה עד שתסיים את הדברים האחרים (וונדר וומן 3). ואם, לפי הראיון עצמו, זה הסרט שלוקאספילם יתניעו אחרי האחד של וואיטיטי – היא לא הורחקה ולא נעליים.
את האחד של ריאן ג'ונסון אני באמת לא חושב שנראה, וזו רק השערה שלי. אבל לא בגלל הסיבה שהמיעוט הקולני אוהב לצעוק כמו מנטרה, אחרת לוקאספילם היו מטאטאים אותו מתחת לשטיח (כמו את דן ובניאוף) – אלא כי ג'ונסון מצא הצלחה בְדמות סדרת סרטים מצליחה בה הוא בעל החזון, ומרוויח עליה רווחים נאים היישר לכסו. לחזור אחרי הצלחה אישית כזו לזרועות של דיסני, היכן שיש לו פחות שליטה וחזון, לא נראה לי בראש מעייניו כרגע.
ואם לדעתך אפילו את קווין פייגי לוקאספילם דחקו הצידה בגלל שהוא עובד עם התסריטאי של דוקטור סטריינג' (שהוא גם התסריטאי של "לוקי"), לא יודע מה לומר לך.
במאים לא נמדדים (רק) על התוצר הסופי של סרטים שעשו. יחסי עבודה בריאים חשובים לא פחות, כמו גם עמידה בימי צילום ומקצועיות על הסט. מדוע במאי X לא עושה סרט Y לא מעיד על כלום. אולי הוא מאחר כרוני? אולי הוא מחמם דגים במיקרו? זה משהו שרק במסדרונות האולפן יודעים.
למעשה התעשייה הרבה יותר מורכבת ושזורה זו בזו בעסקאות, לו"זים צפופים ואינספור ברגים במכונה ממה שהכותרות מייצרות. עד כמה שקל לדמיין נרטיב של "במאים של DC רע. דיסני טוב!", זה למעשה רידוד של השיח. האמת היא מורכבת יותר. הפקות נדחות כל הזמן, זה לא טריק חדש של לוקאספילם שנועד להבטיח איכות ולדחוק במאים בשושו.
אבל, אבל
זה כל כך הרבה יותר כיף ומלטף את האגו ונותן תחושת כוח ושליטה להאמין של(מיעוט קולני ב)פאנדום יש שליטה מוחלטת על ההחלטות שמתקבלות לגביי סרטים עתידיים.
מה, המציאות יותר מורכבת מזה?
אין מצב.
חחח אף אחד לא אמר שהמציאות לא מורכבת
אבל אם אתה לא רואה שבמהלך השנים האחרונות יש מגמה של התייחסות למעריצים אתה ישן באיזה יקום אחר. הדוגמה האחרונה המעולה לעלות כאן זה סוניק. זוכר איך הטריילר הראשון התקבל? הקהל אמר את דברו שהעיצוב גרוע וזה גרם להפקה לשנות כיוון ולתקן אותו, מה הם קיבלו בתמורה לאחר מכן? סוניק 2 סרט הגיימינג המכניס ביותר בכל הזמנים. אה אופסי צריך לטעון לאיזה קשקוש קורונה מורונה.
וואיי לא הבנת כלום ממה שכתבתי כתבתי שמרחיקים את פייגי?
לא. שהוא לא נוכח בראיון. ועשיתי סלאש מרחיקים (ראיין ג'ונסון וכן אני מאמין שהוא הורחק) עולים שאלות לגביהם פאטי ג'נקינס ולכן מעדיפים להתחיל על בטוח ולא משהו שאולי יפגע בפרנצ'ייז. ותקשיב דיי נמאס לי לנסות להסביר לכם דברים אם אתם שוגים בלהבין מה אני מנסה לומר ואפילו לא טורחים, לנסות להבין, אלא רק עובדים על מסקנות מה הבנתם לא נכון ממה שכתבתי. כשתרצה לנהל דו שיח ולא סתם להגיב בצורה מחורבשת אני אענה לך בכיף בצורה מסודרת.
פטי ג׳נקינס נדחקה פעמיים מפרויקטים של דיסני.
אחד מהם היה סרט של מארוול – וזה לפני שהיא בכלל הלכה לביים את וונדר וומן. האם זה אומר שבמאים של דיסי נדחקים? ממש לא.
סניידר משגשג אחרי שהעיפו אותו, אני לא גם לא רואה אף במאי אחר שעבד שם מקושש כסף לצדקה. לכל במאי בדיסי ליטרלי יש עבודה, בין אם זה בתוך וורנר או מחוץ.
לגבי סטאר וורס בכללי נראה לי שיש שם קצת חולשה מול קהל הטוויטר אבל כמו שרם ציין – ג׳ונסון הקים פרנצ׳ייז עצמאי, והסרט של ג׳נקינס לא בהכרח בוטל. צריך לזכור שיש לה עוד את וונדר וומן 3 לעשות.
היחידים שמסמסו משהו בגדול אלה די אנד די.
אגב לפי ההיגיון הזה גם קווין פייגי מורחק אחרי שהיו דיווחים על סרט סטאר וורס שלו שלא התממש. איזה כישלון פייגי הזה. מי הוא חושב שהוא, במאי?
עוד אחד שקורא את מה שאני כותב לא נכון, הסקות לא חכמות
לא התכוונתי שעשו על הבמאים X לכל פרוייקט אלא לפרנצ'ייז ספציפי שדורשים סדר והצלחה לפנדום גדול. זה שהם לא צלחו במלאכה של יקומים ומותגים גדולים לא אומר שהם לא יצליחו במותגים יותר קטנים. למען השם תתחילו לנסות להבין לאן אני חותר או שלפחות תשאלו. סתם לכתוב דברים שלא הבנתי ולהמשיך את הדיון מנקודה שלא הבנתם, מוציא כל עניין להתכתב בכלל.
אף אחד לא מכריח אותך לכתוב כאן דברים
אם אתה חש שעקב יכולות ההבנה הפגומות של גולשי האתר אף אחד לא מצליח להבין את דברייך הגאוניים.
הנה עוד אחד אתה גם רוצה לעלות על הרכבת? זה עושה לך טוב?
אני לא חושב שמה שאני כותב גאוני או לא, זה בסך הכול ניתוח שלי. אבל מכאן ולסלף את דבריי או לא להבין את הפשטות של מה שאני כותב ולרכוב על זה בזלזול יש מרחק. שגם אתה נופל בו
אולי אתה תתחיל מלהירגע קצת
ולהתדיין יותר בנימוס.
אני מדבר בנימוס עד שאני חש בניתוח עליי מזלזל
זה שאנשים חושבים לדבר בעקיצות וזלזול במסווה של 'נימוס'. בבקשה גם אתם יכולים אחרת.
ושוב, הפרשנות שלך מעוותת.
אתה קבעת שבמאי דיסי וסטאר וורס כשלו ביקומים גדולים, ולכן הם שייכים לפרנצ'ייזים קטנים יותר עכשיו.
אלא שלזאק סניידר היו הצלחות בהפקות גדולות עוד לפני באטמן נגד סופרמן, וגם פטי ג'נקינס עשתה את וונדר וומן שהיה להיט, לפני שעשתה את WW84.
כנ"ל די אנד די – האנשים האלה עשו את פאקינג משחקי הכס. אף אחד לא חושב שהם מסכנים כי הדיל שלהם עם דיסני נפל.
ושוב – קווין פייגי גם היה אמור לביים סרט סטאר וורס וזה לא קרה – אז בוא נחליט שהוא אפס שצריך ללכת לסרטים קטנים.
אתה כותב כאן הרבה על זה שיש לך את הידע שלך ולאט לאט כולם יבינו אותך. אז בוא נדבר לעניין: אין שום בעיה עם הידע שלך אלא עם איך שאתה ממסגר דברים, והאגרסיות שיוצאות בדרך.
אני גם לא בטןח שיש לו הרבה ידע.
לדוגמה, לספר לכולם איך דר סטריינג 2 הולך להיות בוודאןת נקודת מפנה ביקום ועד כמה הדמות של וונדה תהיה מרכזית שפ, ויד כמה וונדהויזן השפיעה על הסרט. לרוב לא הייתי נכנס בחוסר ידע של גולש באתר, אבל רוי קצת מצדיק הזה עם התוקפנות, הביטחון הכצמי המופרז וחוסר מודעות עצמית.
רנדל תנסה כמה שאתה רוצה לזלזל בדבריי לא ילך לך אדוני
התחלת איתי ברגל שמאל ואתה ממשיך כי אתה לא אוהב מה שאני כותב. ניסיתי לשכוח ולהתנהג אליך בכבוד אבל אם אתה רוצה להמשיך בקו הזה גם אני גם יודע להיות פחות נחמד.
זה תקף לכל המגיבים כאן, אתם לא חייבים להסכים איתי על כלום אבל זלזול או סילוף לא יתקבלו אצלי בנחמדות וכבוד בחזרה. Galoofy
שוב אתה ממשיך בלכתוב עיוותים של מה שכתבתי
איפה כתבתי שהבמאים האלה מסכנים? למה צריך לבלבל את המוח על משהו שלא כתבתי ושמתי לב ביטלג'וס שאתה במיוחד אוהב לעוות את דבריי פעם אחר פעם ולכן השתדלתי לא להתייחס לשטויות שאתה כותב עליי. גם אם אתה לא אוהב את הדרך שאני כותב אני עדיין כותב אותם כניתוח על התעשייה פחות לפגוע במישהו כאן באתר כמו שאתה מנסה לעשות. חבל
אני מבקש להפסיק
זה תקף לכל המגיבים.
הדיון עבר לחלוטין משלב שמדברים בו על הטענות לשלב שבו רק דנים "רוי – בעד או נגד". זה לא דיון בעל טעם.
מבחינתי, רוי – וכל אחד – מוזמנים להגיב פה כל עוד הם לא עוברים על הכללים ומעשירים את הדיונים. הייתי שמח, מאוד, לו השיח היה מתרחש במהירות קצת פחות מ-1000 קמ"ש, ובדיון הקודם אכן נראתה איזשהי הבנה לנושא, אך כל מיני דעות/הנחות שעברו כאן לעובדות הקפיצו את הפיוזים לכל עבר וזה מובן אבל בשלב הזה הדיון לא דיבר על ההנחות אלא על דרך הפעולה הכללית של רוי, וזה כאמור נראה לי דיון פחות ראוי.
בואו כולנו ניקח נשימה וננסה לדון ב-60 קמ"ש כזה.
אני קבלתי, תודה יהונתן
סכמת הכול. אני יודע שכנראה מצית פה בדיונים אבל אצלי זה בא מהתלהבות מהחדשות, אני מאוד אוהב את העניין העסקי ומנתח מה שאני רואה לנכון. לגבי הסרט עצמו לא נכסתי לעצמי איזה ידע וודאי אלא זו הייתה האמונה שלי והייתי בהייפ מטורף. גם כשההימור שלי לא היה נכון ידעתי ולבוא ולומר שאני טעיתי ושכולם צדקו, אין לי בעיה עם זה. להפך. אני מתלהב מדיווח הקופות ומנתח איך שאני רואה את הדברים בכובע של מעריך אבל גם אנליסט. מי שלא אוהב מוזמן לא להגיב או לומר מה שהוא חושב אחרת. סתם ליפול עליי, שכולם מדברים פה בהנחות מה ההבנה של כל אחד מהקופות זה בהחלט מיותר.
אני רק אתן דוגמה ולא אזכיר את שמו בדיון אחר כתבתי כמה אווטאר הולך לחדש בצילומים אמיתיים מתחת למיים בשונה מאקוומן והמגיב שאני סתם אוהב להכניס לWB/DC ואז אומרים לו אבל זו באמת חדשנות ביחס ל2 סרטים מתחת למים, הוא עונה שמבדיקה רגעית שלו ביוטיוב גם אקווהמן צולם מתחת למים ולא כמו שאני הסברתי שבעיקר הרטיבו להם את השיער והוסיפו את השאר בCGI. אז אמרתי אולי איכשהו אני טועה ואני בודק ומה? אני צודק אז אמרתי לבחור השלישי שאני לא מתפלא שמנסים לפקפק בידע שלי בלי לבדוק את העובדות ואז הבחור שזילזל עונה לי 'אין בעיה עם הידע שלך כל עוד אתה לא מגזים או משקר' אה ואדוני מה עשית לפני רגע אם לא הגזמת ודיי שקרת לאחרים שמבדיקה רגעית ביוטיוב הסרט צולם מתחת למים?? מרוב שוק לא ידעתי מה לענות לו. פשוט בחרתי להתעלם.
ולמה אני מביא את הדוגמה הזו? חברה יש הבדל בין הייפ של מעריץ עם הימור לבין ידע שלו כשמדברים על עובדות וראיות. אני לא חושב שאני גאון בניתוח, כי אני כן חושב שיש לי קול ברור מאוד ושונה מאנשים כאן וכן, יש לי ידע. כמו לכל אחד כאן ואני מביא מה שאני יודע, לא מסכימים? בואו תביאו הוכחה נגדית. הנחות שונות? סבבה כל אחד לו. הנה רק בעמוד הזה, היה לאנשים נוח לעשות לייק של סברא שמבוססת בציון של דוקטור סטריינג' 2 בIMDB וRT אבל כשאני ציינתי ששוכחים את הסינמה סקור שהוא בשלישיה הכי נמוכה של מארוול לאף אחד לא היה מה להוציא נכון? או שמגמת המעריצים משנים כיוון לאולפנים עולה שלב עם הוכחה חותכת של שינו את עיצוב סוניק, הקשיבו למעריצים וסוניק 2 נהפך לסרט גיימינג המכניס בכל הזמנים, גם על זה היה שקט. ומה עדיף? לגחך על הידע שלי, או להוריד ממני שאני לא מבין שהמציאות מורכבת.
תשאלו את עצמכם אם אתם לא חוטאים לעצמכם, שאתם טוענים שאני בלי מודעות, מגזים ומרים אף ואז אתם מנסים לעשות בדיוק את אותו דבר עליי? לי יש עור מפיל לייקים לא וקונסנזוס נגד הדעות שלי לא מזיז לי אני כן מאמין שזה ישבר בהמשך וגם אם לא, זה לא ישנה. זה כן פוגע שבכלל לא מנסים להבין מה אני כותב (לא כי כתבתי משהו גאוני אלא בפשטות פשוט לא מה שכתבתי) ואז זורמים על זה ומנסים לפגוע בכל רציונל כלפיי. גם אני לפעמים תוקפן בלהט הויכוח אבל אם מישהו אומר דברים נכונים שאני מאמין בהם אני אעשה לו לייק כי אני מאמין בטענות ובדיון עצמו ולא במי שמולי.
נ.ב אני אתאמץ לשים לב יותר לאנשים עצמם שאני כותב להם בצורה נעימה, אבל אל תצפו שאני לא אכתוב בדיווחי קופות בצורה המגזימה והמשחקית שאני נהנה ממנה והניתוחים שלי ישארו נאמנים למחשבות שלי נטו ולא איכפת לי מה 99 אחרים חושבים.
היי, הנה עצה שלא קשורה לוויכוח עצמו;
כשאתה מסיים לכתוב הודעה, תחזור לקרוא אותה עוד פעם או פעמיים לפני שאתה שולח אותה. ההודעות שלך נקראות כמו מישהו שפשוט הקליד את המחשבות שלו ולחץ 'שלח', בלי לערוך או לתקן את ההודעה, או לחשוב איך האדם שמולו יקרא אותה. זה לא אומר שלאנשים אחרים אין טעויות, גם אחרי עריכה, אבל מה שמובן לך כשאתה חושב עליו פחות מובן לאנשים אחרים שקוראים את ההודעה שלך.
לדוגמא: "לי יש עור מפיל לייקים לא וקונסנזוס נגד הדעות שלי לא מזיז לי אני כן מאמין שזה ישבר בהמשך וגם אם לא, זה לא ישנה."
הייתי צריך לקרוא שלוש פעמים את המשפט כדי להבין אותו כמו שאני מניח שאתה התכוונת אליו.
דוגמא אישית; "ההודעות שלך נקראות כמו מישהו שפשוט הקליד את המחשבות שלו ולחץ 'שלח'". זה המשפט שכתבתי בסוף אבל המשפט הראשוני היה "ההודעות שלך נקראות כמו מישהו ששפך את המחשבות שלו על המקלדת ולחץ 'שלח'". כשקראתי את ההודעה פעם שנייה הבנתי שזה יכול להישמע אגרסיבי או מזלזל, שזו לא הכוונה שלי, אז שיניתי. העצה הזו מופנית אליך, ולעוד מגיבים שיכולים לקחת את זה בחשבון.
ובהודעות ארוכות: לכתוב בצד ולהעתיק
כמו נגיד לכתוב באפליקציית נוט בנייד.
זה גם עוזר עם מקרים שקורה משהו לעמוד והכל נעלם לפני שפרסמת.
העניין הוא שאנשים כן ענו לך טענות ראויות בנושא הסינמסקור של סטריינג'.
אתה טוען שאין למישהו תשובה הולמת בנושא, אבל הציונים בימד"ב ועגבניות זה בדיוק זה.
אפשר במקום לומר שמצאת אנומליה ושיש מדד שבו נשבר סוג של שיא שלילי כלפי הסרט שלא רואים באתרים באינטרנט. אבל לטעון שהמדד שלך הוא הכי מדויק ולכל השאר "לא היה מה להוציא" – זה סתם מעורר אנטגוניזם ומוליך את הדיון לכיוון יותר מחנאי.
אני גם לא מבין למה אתה טוען שהיית בשוק ממה שכתבתי לך על אקווהמן – אני הודתי בטעות שלי ואתה כתבת שאתה סולח לי. שזאת בדיוק הרוח הספורטיבית שאתה מטיף לה. אז אם אתה דורש ספורטיביות, עדיף שתהיה ספורטיבי גם ולא תעקוץ אנשים על דברים שכבר סגרו מולך ואתה אמרת בהם את המילה האחרונה.
בדיוק בגלל זה כתבתי כמה הודעות למעלה שאין שום בעיה עם הידע שלך, והתכוונתי לזה. אבל כשמוציאים מסקנות מהנתונים, אולי אפשר להתסיס פחות ולעקוץ פחות.
כל האנשים שהעירו לך פה לא עשו את זה בזדון ובטח שלא בקטע אישי. הכל נכתב מתוך רצון להפוך את הדיון ליותר נעים ופחות גועש.
אני באמת מעריך את הזמן שאתה משקיע בלכתוב כאן את הדברים כמו שאתה רואה אותם ורואים שאתה אוהב את האתר. אם לא היית אוהב – לא היית פה. אבל למען הדיון, אני חושב שכדאי גם להבין מה מתסיס את השאר.