סוף השבוע שאחרי חג ההודיה נחשב לסוף שבוע חלש במיוחד בקופות, והראשונה לגלות את זה היא ביונסה: "Renaissance: A Film by Beyoncé" פתח עם 21.8 מיליון דולר, שזה סכום חביב, אם לא מסתכלים על העובדה שלפני חודשיים יצא סרט ההופעות של טיילור סוויפט ופתח עם 92 מיליון דולר. ההשוואה לא מאוד מחמיאה, אבל צריך להגיד שהפופולאריות של סוויפט בשיאה עכשיו (ותודה למגזין טיים) וביונסה כבודה במקומו מונח, אבל אין היסטריה מיוחדת סביבה כרגע. לא שביונסה צריכה לדאוג: היא עומדת לסגור עסקת הופעות מאוד רווחיות בלאס וגאס והיא, נו, ביונסה. כך או כך, הסרט עם הכנסות כלליות של 27 מיליון דולר ברחבי העולם, מה שמוכיח שסרטי ההופעה האלה מצליחים בעיקר בארה"ב.
במקום השני נמצא "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר" עם עוד 14 מיליון דולר. זאת ירידה של 51.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – מספר אחוזים ממש לא מחמיא לסרט בסוף השבוע השלישי שלו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 244 מיליון דולר – מה שמכסה את תקציב 100 מיליון הדולר, אבל הצלחה אי אפשר לקרוא לזה. במיוחד לא כשהסרט הראשון של משחקי הרעב הכניס 694 מיליון דולר, וזכיונות אמורים לגדול או לפחות להגיע למספרים קרובים.
עוד סרט חדש פתח השבוע הוא "גודזילה מינוס אחד" (Godzilla Minus One) שפתח עם 11.4 מיליון דולר. אם לא שמעתם עליו, זה כי לא מדובר בסרט הוליוודי, אלא סרט יפני. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 38 מיליון דולר, מה שאומר שהוא כבר כיסה את התקציב שלו של 15 מיליון דולר, והוא כבר נהפך לסרט היפני הלייב אקשן המצליח ביותר בארה"ב – כך שלמרות שההכנסות שלו לא גבוהות, עדיין מדובר בהצלחה.
במקום הרביעי נמצא "טרולים 3: הקול טוב" עם עוד 7.8 מיליון דולר, עם הכנסות כלליות של הסרט שעומדות על 161 מיליון דולר ומתחתיו "המשאלה" ממשיך לא להרשים במקום החמישי עם עוד 7.7 מיליון דולר. זאת ירידה של 60.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, ככה שזאת לא רק הייתה פתיחה לא מרשימה לסרט אלא גם ירידה מאוד חדה בסוף השבוע השני. עם הכנסות כלליות של 82 מיליון דולר, הביצועים של הסרט הזה הם לא ממש התגלמות משאלה של מי מיוצריו.
"נפוליאון" ירד למקום השישי עם עוד 7.2 מיליון דולר. יש לו את הירידה הכי חדה בעשירייה עם 64.7 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, אבל לפחות לסרט הזה יש צד חיובי: מחוץ לארצות הברית המצב שלו הרבה יותר טוב, וההכנסות הכלליות שלו הגיעו ל-137 מיליון דולר.
שלושת המקומות הבאים שייכים לכניסות חדשות: במקום השביעי נמצא "חית אדם" שפתח עם 6.4 מיליון דולר – ההכנסות הכלליות של הסרט לפי Box Office Mojo עומדות על 7.4 מיליון דולר, אבל לפי Collider ואתרים אחרים הסרט הכניס מעל 50 מיליון דולר ברחבי העולם, והיה בעצם הסרט מספר אחת בסוף השבוע האחרון בעולם, מה שכבר הרבה יותר מרשים.
מתחתיו נמצא "התזוזה" (The Shift) עם 4.3 מיליון דולר. לדיוויד יש חיי אהבה מאושרים עד שיום אחרי תאונה מסתורית הוא פוגש זר שמזיז אותו למציאות דיסטופית שעליו לברוח ממנה כדי לחזור לאשתו, שגם היא הוזזה למציאות אחרת. או בקצרה, ניסיון חדש וכנראה כושל לספר את סיפורו של איוב בקונטקסט מודרני ועתידני. סרט פחות מוצלח של אולפני אנג'ל, שהם אולפן שמוציא בעיקר סרטים דתיים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 4.8.
במקום התשיעי יש לנו כניסה חדשה ל"לילה שקט" שפתח עם 3 מיליון דולר. זהו סרט הקאמבק של ג'ון וו לארה"ב ומדובר בסרט ללא דיאלוג שבו אב שנמצא באבל מחליט לבצע נקמה שהוא מתכנן זמן רב בכנופייה שרצחה את בנו בערב חג המולד. את הטבלה סוגר סרט האימה "חג ההודיה" שהכניס עוד 2.6 מיליון דולר ו-36 מיליון דולר בסך הכול.
בסוף השבוע הבא עדיין לא יוצאים סרטים גדולים מדי, ובמקום זה יוצאים "השבועה" (The Oath), צילום של המחזמר של "מלצרית" וכן "הילד והאנפה" – סרטו החדש של מיאזאקי שגם צפוי להגיע אלינו בתחילת 2024.
זהו? המארוולס סיים את חייו בעשיריה עם שלושה סופ"שים בלבד?
אני קצת שמח, בתור אקס-מעריץ של היקום הקולנועי שנטש את הספינה
מארבל היום הם כמו DC לפני 5 שנים בערך
היקום הקולנועי שלהם כבר התפגר ונרקב, על שלל סדרותיו וסרטיו. זה רק מעריצים קולניים שעדיין חיים בהכחשה
שמעתי שדיסני מונעת מנתוני הקופות להתפרסם
(ל"ת)
רק מארוול?
אני חושב שמצב אולפני האנימציה של דיסני כבר יותר גרוע מאולפני מארוול סרט כמו המשאלה עם תקציב של 200 מיליון דולר לא כולל פרסום שמרוויח בקושי 100 זה ממש גולת הכותרת של דיסני
למעשה המצב של דיסני מבחינת סרטים הוא קטסטורפה בהתחשב בכך שכבר אין להם אף אולפן רווחי
לגמרי. מארוול דווקא במצב לא כזה נורא.
חשוב לזכור שבלאק פנת׳ר, סטריינג׳ ות׳ור הביאו נתונים מרשימים למדי. הפסד זה לא היה.
גם וונדר וומן ויחידת המתאבדים הראשון הרויחו הרבה כסף
וכולם הסכימו כמה שאזאם הוא איזו פנינה חבויה.
כל מוצגי ה"זה לא כזה גרוע" הם הדלק של מנגנון ההכחשה. הוא שאמרתי. מארבל ב2023 זה די סי ב2018.
אוף טופיק אוסקר לאפקטים
העובדה שאופנהיימר והרוצח לא נמצאים ברשימת עשרים המועמדים לפרס האפקטים היא תמוהה. אני לא יודע כמה אפקטים היו מעורבים באופנהיימר, אבל הוא היה נראה מדהים. על הרוצח ראיתי הסברים שהדגימו כמה עבודת האפקטים בסרט היתה מדויקת ואלגנטית. לאופנהיימר ספציפית העניין הזה ממש לא מבשר טובות, אם בקטגוריה בה הוא היה נחשב פייבוריט לזכייה הוא לא מצליח בסופו של דבר אפילו להידחף לרשימה של עשרים מועמדים.
אבל ההשמטה של שני הסרטים האלו היא עוד החלק הניתן לעיכול. מה שמרגיז ממש זו העובדה שהאקדמיה דווקא כן הכניסה את כל שלושת הסרטים של מארוול, כולל קוונטומאניה. זה פשוט הזוי. האפקטים הגרועים בסרט הזה היו כל כך בולטים ומדוברים, שהוא היה נראה כמו זוכה בטוח לראזי באפקטים אם הקטגוריה עוד היתה קיימת.
כשמוסיפים לזה את העובדה שהמועמדויות הבלתי מוצדקות הללו מגיעות בשנה בה דווח כמה מארוול מתייחסים גרוע אל אנשי האפקטים שלהם, זה כבר הופך את הבחירה התמוהה ליריקה בפרצוף.
אני יודע שהאתר שפרסם אותה - וראייטי - הוא אתר אמין
אבל כדאי לציין שזה בכל זאת לא משהו שהגיע מהאקדמיה עצמה, והיא אף הכחישה שאלה הפיינליסטים. רוצה לומר – כנראה שזה אכן המצב, והוא אכן טיפשי, אבל עוד יש מצב שזה טעות.
אם זה נכון - זה באמת ביזיון שלא נראה הרבה זמן בתחום.
(ל"ת)
חצי משחקים חצי סרטים
הבמאי ג'ורדן פיל ("תברח") הופיע הלילה בטקס פרסי המשחקים והודיע שהוא משתף פעולה עם הידאו קוג'ימה ("מטאל גיר סוליד") על פרוייקט חדש שנקרא OD שיהיה חצי סרט, חצי משחק וחצי משהו אחר לגמרי.
המשחקים של קוג'ימה סינמטיים מאוד והוא שיתף פעולה בעבר עם הבמאי גיירמו דל טורו על פרוייקט\משחק אימה.
מחכה למשחק הזה ממש.
קוג׳ימה ופיל עובדים על משחק אימה שהוא חצי סרט? קחו את הכסף שלי (או את דמי המנוי כי זה משחק של אקס בוקס).
בשנה מלאה בכישלונות אדירים איכשהו wish השתחל בסוף להיות הגדול מכולם
לא חשבתי שיהיה כישלון מביך יותר מהפלאש, ואז הגיע המארוולס ועכשיו אחרי שבועיים באקרנים וויש עומד על 84 מיליון דולר הכנסות, סרט שהשקיעו בו 200 מיליון דולר לפני שיווק ואמור להיות סרט לכבוד 100 שנים של דיסני.
איזה שנה נוראית לדיסני.
גודזילה
חושבים שגודזילה יגיע להקרנה בישראל? שמעתי דברים נפלאים על הסרט…
בימינו אי-אפשר לדעת
יכול להיות שלא, אבל כששובר קופות מזיכיון "דרגון בול" מוקרן פה, הכל אפשרי. ואם לא בהפצה רחבה, יכול להיות שאחד מהפסטיבלים פה יקח אותו – מנהלי הפסטיבלים בישראל גילו ועדיין מגלים מידה ניכרת של הרפתקנות בבחירות שלהם.
גודיזילה מינוס 1
ראיתי את זה באינטרנט באיכות סבירה,
אם הם הצליחו להוציא כאלה אפקטים מתקציב של 15 מיליון דולר,
אז יש מצב שיש כמה עצלנים בהוליווד שלא עושים את העבודה(ועוקצים) שלהם כמו שצריך חחח לא להאמין שבכזה תקציב הם עשו סרט כזה.
איך אנט-מן קוונטמניה הושקע 200 מיליון שח חחח פשוט לא להאמין
מצד שני, התקציב הנמוך יחסית כנראה מראה גם על תנאי עבודה פחות נחמדים ביפן
אבל אני מסכים – מפתיע שזה התקציב של הסרט, הוא נראה מצויין.
אגב, אני ממליץ בחום לראות אותו על מסך גדול אם אפשר, כי זה גודזילה!
אפשר לשאול מדוע?
מה הכיף לראות סרט, כל סרט, אדרבה אחד שנשען על אפקטים – באיכות של מישהו שצילם עם מצלמת וידאו באולם קולנוע (ולא, אין שום "איכות סבירה" לסרט הזה כרגע)?
ובפינת החדשות הרעות
אנדרה בראואר מת בגיל 61
זה כל כך עצוב. יהי זכרו ברוך. שחקן ענק.
(ל"ת)
שבוע שעבר: גודזילה פותח עם 11.4 מיליון, השבוע:
מיאזאקי מקום ראשון? מה הולך פה לעזאזל?
https://edition.cnn.com/2023/12/12/media/miyazaki-film-tops-box-office-hnk-intl/index.html
(טוב, התשובה הקצרה היא "אין אף סרט אמריקאי נורמלי בסביבה כרגע", אבל זה עדיין יוצא דופן)