זה לא שביחס לנתונים שלו (סרט מדורג R, פוסט-קורונה, מחסור בכוכבים בפוסטר פרט לבראד פיט שכבר שנים לא ממש "כוכב כלכלי") "רכבת הקליע" הוא באמת אכזבה עצומה או משהו. 30 מיליוני הדולרים שהוא פתח איתם שמים אותו איפשהו ב-120 הפתיחות הכי טובות לסרטים מדורגים R. כן, זה לא סיבה להתגאות אבל זה שם אותו איפשהו בעשירון העליון.
הבעיה היא, כמו תמיד, התקציב שלו: 90 מיליון דולר. גם אם מחשיבים את הסכום הכולל שהסרט עשה בסופ"ש (62.5 מיליון דולר), "רכבת הקליע" צריך לייחל לחודש אוגוסט מת מהרגיל ובאזז חיובי כדי להצליח להשוות את התקציב שלו. את הראשון הוא יקבל – הסרט הגדול היחיד האחר בחודש הקרוב בארה"ב הוא "טרף". השני יתגלה כיותר מתוסבך – הביקורות לסרט הזה לא מאוד אוהדות (54% בעגבניות), והקהל יותר אוהב, אבל לא משתגע (78%).
עדות לכך שמדובר בחודש חלש מהרגיל מראה הנחיתה הרכה של "ליגת סופר-פטס": 52%, שהם 11 מיליון דולר. הנחיתה הרכה היא חדשות טובות מאוד לסרט שצריך כאלה: גם לו יש תקציב של 90 מיליון דולר, ובסוף השבוע השני שלו הוא הרוויח רק 45 מיליון דולר ברחבי ארה"ב. ברחבי העולם התמונה נהיית אופטימית יותר עם 83 מיליון דולר, אבל אם בנו איפשהו שהסרט הזה יתחיל זיכיון חדש אז, איך אומרים, פחות.
עוד עדות לכך שמדובר בחודש חלש היא הנחיתה הכי קשה השבוע: 54%, שאותה חווה חברנו "אין מצב" שעדיין לא יצא בארץ או ברחבי העולם. חוצפן. זה מיתרגם ל-8.5 מיליון דולר, וזה אומר שהסרט כבר עוד רגע נושק ל-100 מיליון דולר בארה"ב. ל-255 מיליון דולר זה כנראה כבר לא יגיע, אם כי לכו תדעו: אולי הסרט יתגלה כלהיט כלל עולמי כאשר יפיצו אותו.
במקומות 4 עד 6 נמצאים שלושה סרטים שהרוויחו כ-7 מיליון דולר: "תור: אהבה ורעם" (7.7), "המיניונים: עלייתו של גרו" (7.1) ו"אהבה בשחקים: מאווריק" (7). למי שעוקב, "אהבה בשחקים" עקף את "טיטניק" בהכנסות בארה"ב, וכעת הוא הסרט השביעי הכי מכניס בכל הזמנים שם, ונכון להיום קל להאמין שהוא יצליח להתברג, בסופו של דבר, בחמישייה. ברחבי העולם הוא מקום 13. כיף להיות טום קרוז השנה.
מתחתם, "שירת סרטני הנהר" ממשיך ליפול ב-25% בסך הכול ולהרוויח 5.6 מיליון דולר, מה ששם אותו עם 64 מיליון דולר בארה"ב בסך הכול. הסרט התחיל לצאת ברחבי העולם ונכון לעכשיו הרוויח 77 מיליון דולר.
במקום השמיני יש סרט חדש: "מי בא לחג?", שבאנגלית נקרא "Easter Sunday" ומשום מה לא יצא בחג הפסחא כי הכול מטומטם. הסרט גם הוא די נקטל בביקורות והרוויח 5.4 מיליון דולר. לא בדיוק סיפור הצלחה, גם לסרט צנוע עם תקציב של 17 מיליון דולר.
את העשירייה סוגרים "אלביס" עם 3.9 מיליון דולר, שהרוויח עד כה 136 מיליון דולר בארה"ב ו-251 מיליון דולר ברחבי העולם, ו"בלאק-פון" עם 1.5 מיליון דולר, שהרוויח עד כה 85 מיליון דולר בארה"ב, ו-148 מיליון דולר בסך הכול.
בשבוע הבא יוצאים שני סרטים באופן רחב (אם אפשר להאמין ל-BoxOfficeMojo, ולא תמיד אפשר): "Summering" על קיץ ובו ארבע ילדות יוצאות להרפתקה כלשהי ו"מק וריטה" (Mack & Rita), שבו סופרת צעירה יוצאת לסופ"ש פרוע בפאלם ספרינגס ומתעוררת כגרסה בת ה-70 שלה. דיאן קיטון היא הגרסה בת ה-70. אני איכשהו סקפטי שאחד מהם ממש יעורר מהומות בקופות.
יש משהו שאני לא יודע על מסיבות חתונה / רווקים בפאלם ספרינגס
שגורם לאנשים שמגיעים לשם להיתקע בלולאות זמן או להתבגר לגיל 70?
ראיתי סוף סוף את אהבה בשחקים
בקולנוע! עדיין!
ואני יכול להגיד אני מבין את הצלחתו.
גם סרט טוב , גם מעניין , גם משחק מצוין של כולם.
גם אופן מפתיע פתריוטי(ככה רושמים ?) – לא קשר להצלחתו פשוט זה הפתיע אותי.
כן האויב הלא ידוע זה מטופש אבל זה הדבר היחיד שמפריע בסרט מושלם- מושלם לא כי הוא הכי טוב שראיתי אלא מושלם כי הוא מעביר בדיןק את מה שהוא רוצה להעביר(בדומה לאדומה אש לדוגמא).
ואני גם מבין כל פעם מחדש כמה קרוז שחקן טוב, הוא מומחה בתפקידים כאלו וזה מרשים אותי , לא סתם הוא שורד בתור כוכב כבר שלושים שנה .
בראד פיט לעומתו כוכב מת, מתי לאחרונה סרט בכיכובו הצליח? אפילו זמנים בהוליווד לא עשה את הכסף בזכותו (בזכות הבמאי , מרגו ודיקפריו יותר מאשר בזכותו).
לפי מה החלטת שהיו זמנים עשה כסף יותר כסף הודות לקוונטין, דיפקריו ומרגו?
היה מחקר סטטיסטי שבדק את העניין? דווקא פיט לדעתי היה השם הכי מושך קהל מבין שלושתם והתפקיד שלו הכי הלהיב את הקהל (והתמונה שלו בלי חולצה שהופצה עוד לפני יציאת הסרט לא הזיקה). מרגו בקושי הופיעה בסרט.
בכל מקרה לא נכון בעיניי למדוד ״כוכבות״ של מישהו על פי ההצלחה הכלכלית של סרטיו. לפי גישה זו זואי סלנדה אמורה להיות אחת הכוכבות הגדולות בכל הזמנים.
וכותבים פטריוטי.
בראד פיט וטום קרוז הם כוכבים מאוד שונים באופיים
ואני חושבת שלפני רמת ההצלחה של השחקן, הבמאי או השחקנים האחרים, הפרמטר הראשון הוא סוג הפרוייקט.
טום קרוז (של ימינו) מכוון לפרנצ'ייזים, לסרטי אקשן, לבידור להמונים – והוא עושה את זה טוב. למען הסר ספק, זו לא נסיון לרדת עליו. אני חושבת שזה ז'אנר חשוב ואהוב עם סיבה מוצדקת, ושלא כזה פשוט לעשות אותו טוב. אבל שברגע שיודעים לעשות אותו טוב זה ז'אנר עם פוטנציאל רווח גבוה.
בראד פיט, לעומת זאת, עושה מה שבא לו. הוא לא מכוון לשוברי קופות גדולים. לפעמים יוצא לו שוברי קופות אבל לא נראה שזו המטרה שלו. לסרטים האלה מראש יש קהל פחות רחב ופחות סיכוי להצליח.
היתה תקופה לפני איזה עשרים שנה שטום קרוז ניסה דברים יותר אומנותיים, ובראד פיט ניסה יותר לכוון לבלוקבאסטרים שזה נראה כאילו הם שייכים לאותה קטגוריה, אבל זה ממש לא המצב היום.
סיכום מדויק - נראה שהשניים התהפכו עם השנים.
(ל"ת)
לא אמרתי שלא
לא אמרתי את זה כדי להגיד עליו משהו כשחם טוב או רע
אמרתי שהוא לא עושה סרטים שמביאים כסף
וזה גם מה שאת אומרת
אמרת שהוא כוכב מת
ןאני לא מסכימה שזו המסקנה.
אני חושבת שהוא כוכב שנותן הזדמנות לפרוייקטים שבחלק מהמקרים בלי המעורבות שלו בכלל לא היינו שומעים עליהם. ולהגיד שהוא לא אחד הגורמים שבגללן היו זמנים בהוליווד עשה כסף זו כבר לחלוטין המעטה בערכו, בעיני.
אם בראד פיט יחליט שבא לו ללכת על בלוקבאסטר – אין לי ספק שעצם הנוכחות שלו תקפיץ את הרווחיות של הסרט, זה פשוט לא סוג הסרטים שהוא בוחר כרגע.
אההה אז על זה אני לא מסכים אבל בסדר (:
(ל"ת)
אני חושב שנוכחות של טום קרוז בבלוקבאסטר היא שונה
כיוון שהוא לוקח בלוקבאסטרים מאוד מאוד ברצינות – הוא מפיק אותם, הוא עושה את האפקטים בעצמו, הוא מתעקש על רמה מסויימת של אמינות (למשל שימוש משמעותי בסטים אמיתיים ובאפקטים פרקטיים). לכן, מלבד יציאות זניחות כמו "המומיה" הבלוקבאסטרים שלו מהשנים האחרונות לרוב נחשבים לטובים (מודה שאת רובם לא ראיתי) – והקהל יודע שהנוכחות שלו היא סוג של "בקרת איכות" מסויימת.
בראד פיט, לעומת זאת, גם אם הוא מופיע בבלוקבאסטר זה לחלוטין hit and miss והנוכחות שלו לא מבטיחה כלום. את המגע שלו רואים יותר בסרטים קטנים כמו "ג'סי גיימס" או "הורג אותם ברכות" שכנראה לא היו קיימים בלעדיו.
לא הבנתי לרגע על איזה טרף מדובר, כי יש 2 מסתבר
שניהם יוצאים קרוב ושניהם קיבלו שם כמעט זהה. אחד זה The Prey שיצא השבוע האחרון רק בדיסני+ תחת השם בישראל 'הטרף' והשני, שמוזכרת בכתבה הוא Beast שקיבל משום מה את התרגום 'טרף'. ואם זה לא היה מספיק מבלבל כל הפרסומות לטרף מגיעים עם הסלוגן 'חדש ורק בקולנוע' ואני כזה רגע, אני בטוח שכל הקטע שזה חדש ורק לסטרימינג?!! (ומי שלא מספיק התבלבל יש גם את הסדרה של נטפליקס שיצאה לפני שנה ונקראת גם טרף)
מלחמות הסטרימינג: The Red Wedding הליידי מתה ועתיד הממלכה איתה
דייויד סאזלב – איש השעה
מסר אחד ברור הגיע מWBD בשבוע האחרון והוא 'באנו לשנות', אם לטובה, או לרעה כל אחד יפרש את זה אחרת אבל אני אנסה להוציא את המירב ממה שלמדתי מהפרזנטציה שלהם. הבחירה להוריד את הליידי באט כואבת והפתיעה את כל התעשייה אבל לפעמים כשהנהגה חדשה רוצה להראות על שינוי, זה צעד הכרחי. כואב על היוצרים שהעבודה שלהם נזרקה לפח אבל אני מנסה להצביע כאן נטו על ההחלטה העסקית וככזו היא קרה.
נתחיל מהכישלון של HBOM כשחוזרים לפרזנטציה של WB מאוקטובר 2019 – מפוזרת, יקרה שמכוונת לכל הכיוונים אבל בעיקר לכיוון הכסף הגדול של נטפליקס ודיסני (שהשיקה את דיסני+ מספר ימים אחרי). ההכרזה הייתה דיי הפוכה מדיסני כמעט בכל אספקט, 1. שם לא ברור, שמצד אחד לא מזכיר את שם החברה שהיא בעלת אפיל עולמי ומצד שני מבלבל עם HBO הערוץ. 2. בלי שום מותגים בפרונט, פשוט הכול מהכול. כשחלק גדול מהם מסתובבים אצל התחרות ובתוך בלאגן של הסכמי זכיונות בUS ובשאר העולם. 4. עם הוצאות ענקיות על השירות ובמחיר יקר למנויים לפני ששכנעת אותם, שאתה שחקן שווה בתחרות. וזו שהגיעה הקורונה והפריעה להשקה, היא רק חיזקה את החיסרונות של HBOM – בין השירותים היקרים וככאלה שמקשים על השגת מנויים, אחד שנפשך עליו הרבה כסף על ההתחלה, כשהחברה ניסתה להשיק אותו מוקדם ככל האפשר, אבל לא הייתה לה סדרת דגל אחת לקדם אותו למשוך מנויים. כשל 101.
אגב מבחינת פרזנטציה, גם אז WB הציגו מצגת לפילוח האוכלוסיה על פי גברים ונשים מבוגרים וצעירים. אני מצרף תמונה ששם החשיבו את HBO לגברים והתוכן שיגיע לHBOM יהיה עבור נשים. עוד אפשר לראות באותה תמונה שCW היא גם לנשים עד גיל 40. אם אתם שואלים אותי, זה סתם מספרים וגרפים שלא אומרים על ניהול החברה בפועל, אבל אוקיי בוא נתקדם.
כשWB ראו שלא מגיעים מנויים חדשים, שזה האסון הכי גדול שיכול להיות כשאתה משקיע הרבה מאוד כסף על סטרימינג. באופן חריג ודיי מטומטם הם מכריזים שכל הסלייט של 2021 מגיע לקולנוע ולHBOM באותו יום וזה הכישלון הגדול השני. גם עם היוצרים שהתעצבנו ולפי הדיווחים עלה להם רק 200 מיליון להרגיע אותם, כריסטופר נולאן ברח ליוניברסל. לבסוף רוב הסרטים היו כישלון (יחסי) בקופות ועדיין לא הביאו מספיק מנויים. אז אפשר לומר שהחלטה אחת הפסידה להם 3 פעמים, קופות יוצרים וסטרימינג.
הכשל השלישי, ששם את המסמר האחרון בקבר, זו הכרזת ש-כל- הסרטים של 2022 יגיעו לשירות אחרי 45 ימים בלבד ובמקביל לזה הם מפסידים מנויים בבית. אומנם הוכרזו שנוספו מנויים בסך הכול לHBOM ודיסקוברי+ ברבעון האחרון אבל בUS השירות HBOM הפסיד כ300,000 מנויים! אז אתה בין המתחרים שהוצאת הכי הרבה כסף, לא קרוב להוביל במנויים ולבסוף אתה גם בנסיגה על ההתחלה. זה כישלון דיי מוחץ שגם אני לא חשבתי שיגיעו לזה.
כמו שאתם רואים זה יותר החלטות שגויות ברצף שהשפיעו על החברה לרעה ופחות קשור לפוטנציאל של הנכסים עצמם. WB בגישה שחזרה על עצמה להמר מהר מידי ופחות להיות מחושבים, הוציאה מהר כסף, השיקה שירות עם בסיס כייס חלש עבורו במחיר גבוה ולהקריב את הסרטים שלהם למען עתיד לא ברור. וזה בלי להזכיר שהם בעצם הסתירו את המנויים מהמשקיעים על ידי הצירוף שלהם (HBO וHBOM), מה שהוריד מהם עוד יותר את הביטחון שיש מישהו אמיתי על ההגה. הם בעצם תמיד הימרו לא נכון ועם כל הביצים בסל אחד, במקביל ששום חטיבה לא מתפקדת כמו שצריך מלבד HBO, שעבדה טוב גם לפני כל הטירוף. (כולם כאן נראה לי מסכימים שהבאטמן היה יכול להרוויח מעוד ימים בקולנוע, במקום להגיע כעבור 45 יום לשירות והוא פשוט בוזבז).
באטגירל בטסטים קיבלה 60 מתוך 100, שזה לא רע ולא טוב. 'זה' לדוגמה הראשון קיבל אותו ציון והציג סרט מעולה. גם בלאק אדם קיבל אותו ציון והוא עדיין מושק. כנראה כי באטגירל הייתה גם נראית זול מאחר והתקציב שלה היה נמוך וגם אי אפשר לומר לדייויד ג'ונסון לא. לצורך העניין הפלאש קיבל באותו טסט 80, שתבינו למה החברה מתעקשת להוציא אותו, הוא על פניו גם טוב, גם הוציאו עליו תקציב ענק וגם הוא עתיד הריבוט לDC. ועדיין על מה שקורה עכשיו עם עזרא מילר אי אפשר לדעת באמת.
העניין הוא כזה נגיד וWBD רוצים להמשיך עם וולטר חמדה כראש של DC, הם היו מנסים לשמור איתו על קשרים טובים ולא להודיע לא בהפתעה יחד עם כולם בחדשות. זה כמעט כאילו הם רצו/רוצים שהוא ישבר וילך, או לכל הפחות להראות לו מי השריף החדש בעיר ושיש לו חוקים משלו.
אז מה השריף החדש רוצה בעצם? מה הוצג בפרזנטציה?- בעיקר שכל הרעיון של הזהב הנוצץ מהסטרימנג דייויד מוריד אותו באסלה ואומר די, מה החלומות האלה על ממלכה מיוחדת ועשירה שנוזל לה יין מהקירות, מספיק עם הפנטזיות אנחנו לא שם! ושואל האם כל מה שהניע את מלחמות הסטרימינג אולי זה סתם מעשייות ילדים? מי החליט שכל הכסף הוא במקום אחד? והאמת הוא דיי צודק, נטפליקס בעצם ניפחה בועה נוצצת לאיך עושים כסף קל ומושכים משקיעים. אבל קודם כל היא בנתה את זה בשנים של עבודה וללא תחרות ובנוסף זה שהכסף יותר קל לא אומר שהוא רק שם. HBOM נותר לך שנה לחיות לפני שאתה עובר לכסא החשמלי וכך כעבור מספר שנים לא גדול, בסטרימינג 2 שירותים סטרימינג סגולים שהימרו על הצבע הלא נכון נחרץ דינם. קיובי היה איתנו כמעט שנתיים, חודש לפני שHBOM הושק והוא כאמור קיבל דדליין גם כשנתיים אחרי ההשקה שלו ושנת בונוס להיפרד בכבוד (בכבוד הוא אומר? בוא נראה)
אז איפה הכסף? אם הוא בא לשנות איפה הוא מאמין שנמצא הכסף? התשובה בכל מקום, בהשכרת זכיונות, בערוצים, בVOD, בקולנוע, בהרבה פרסומות והרבה פרסומות וגם סטרימינג, אבל גם, לא רק. מעכשיו כל תוכן יבחן בפני עצמו, איפה הפוטנציאל שלו לעשות הכי כסף? כמה זמן בקולנוע, כמה זמן בVOD, מתי יושכר לשירותים? מעכשיו כל מקרה לגופו! נשמע פשוט שההנהגה הייתה צריכה לעשות מראש, לא כך? המותגים היוקרתיים ישארו יותר קרובים לבית כמו DC, כאלה שמרוויחים משיתופי פעולה יותר ימשיכו לעבוד בחוץ וכן הלאה. המחלקות עצמן יותר יתפקדו כמו דיסני במיוחד DC, שבונים עבורה תוכנית ל10 שנים כמו במארוול, עם בוב אייגר מייעץ כמו במארוול ואלן הורן עוזר לבנות סטודיו כמו במארוול. יש הרבה עבודה אבל הכיוון נשמע טוב. ועד שהסרטים לא יהיו 100 אחוז מוכנים הן לא יצאו לשוק לא משנה איזה דוחות רבעונים כאלה או אחרים. עוד בחירה נכונה. לבסוף תכנון לחזור לסטרימינג אבל הפעם כמו פיקוק, עם אפשרות לגרסה חינמית לחלוטין עם פרסומות. כמו פרואמנט עם פלוטו טיוי החינמית, כמו רוקו צ'אנל ופריווי של אמזון ועוד מלא שירותי סטרימינג שמתחילים להתרחב במהירות, כי זה מינימום סיכון ומקסימום רווח. בזה דיוויד מכריז שהוא מוותר על הרווח הענקי (לפחות לשנים הקרובות) ומתפשר על רווח מפרסומות בלבד, שיש לציין הוא ממש לא קטן, אבל הוא לא ענק כמו נטפליקס ודיסני+.
ההכרזה האחרונה המשמעותית שיצאה מהאירוע היא, 'איכות על פני כמות', שמענו את זה הרבה בעבר עם דיסני ופרומאנט, במקרה של WBD זה אומר היו מוכנים לגל ביטולים. החברה בחובות עצומים והם יעשו הכול בשביל לצאת מהבוץ גם אם זה אומר להוציא את HBOM בלא הרבה כבוד עד כדי שאפילו חומר שיועד מלכתחילה לשירות יוצא ממנו כדי לחסוך ולא לשלם עליו יותר. (ארחיב למטה)
האם דייוויד יוכיח את עצמו לטובה? רק הזמן יגיד אבל אני חייב לומר שהרושם שלי מיום 'דוח ההכנסות', שהוא הרבה יותר מפוקס וממותן מWB הקודמת. אומנם ביטול פרוייקטים שכבר כמעט היו מוכנים זה מבאס ואולי אפילו היה דיי מיותר, אבל לפחות הוא מבין את החשיבות והצורך לשמור על המותג DC, בכל מחיר וזה מתחיל מהביטולים שלו. עדיין הוא יצטרך להתמודד עם הפלאש אבל הראייה החכמה מעבר היא החשובה. ראייה של במקום כאן ועכשיו, מה התוכנית לעתיד? פנטזיות ומלחמות על ממלכות בצד מישהו צריך להנהיג כאן, כאן ועכשיו. נשמע לי אחלה הבחור, כזה שבא לשנות ופחות לנסות.
נ.ב בתגובת שרשור מתחת אכתוב את כל הביטוחים המתוכננים, לפחות מה שנראה לבנתיים
רשימת הביטולים לא המלאה
נתחיל מזה שכתבתי שHBOM, לא בהכרח תשקע בכבוד. כי הרבה תכנים שיועדו מלכתחילה לשירות WBD החליטה להוריד אותם בשבועות האחרונים והבאים. לדוגמה 'אמריקן פיקל' שהיה בין הראשונים להשיק את השירות, יורד ממנו וזה לא עניין שתלוי בזכויות של שירות אחר שהם צריכים להחזיר לו (זה עוד אחד החסרונות הגדולים לאורך כל זמינות השירות היו עולים תכנים שלWB ונעלמים וחוזר חלילה, כי נגיד הם היו משלמים קצת לקומקאסט להחזיר את הארי פוטר לתקופה לשירות ואז הוא היה חוזר בבלעדיות לפיקוק וכו') אלא מדובר שהם פשוט לא עולים בשום מקום, בשביל לחסוך לעלויות ולא לשלם ליוצרים על זה שהוא זמין בסטרימינג שלהם. עוד דוגמה אלה סדרות ותיקות יותר של HBO שגם ירדו מהשירות לחסוך בהוצאות. מה שאני רואה כאן שהמנויים ממשיכים לשלם אותו סכום ומפסידים תכנים, ההפך ממה שסטרימינג רגיל עושה. במילים אחרות WB אומרת אם תחליטו לעזוב את HBOM אין מה לעשות.. אבל ככה אנחנו פועלים עכשיו. זאת אומרת אנחנו נכנסים לשנה האחרונה שתכנים מקור של השירות יקרעו ממנו עוד ועוד עד לסופו הסופי בקיץ 2023. רק על בסיס זה אפשר להבין את הצלילה שהולכת להיות להם במנויים בשנה הקרובה.
נמשיך להרבה שיתופי פעולה שWB הכריזה בתחילת הדרך ובהמשך מתבטלים, איפה שהם עומדים, באמצע, בהתחלה, בהמשך לא באמת משנה. מדובר בשיתופי פעולה עם הפקות אירופאיות שמגיעים לסופם. ותוכלו לחפש את כל רשימת התכנים ברשת אבל קשה מאוד לעקוב. אבל המסקנה העיקרית שעוד קבוצה של תכנים נעלמת או לא תגיע. דן עשה בערוץ שלו את הרשימה הכי גדולה של דאטה שבה נתקלתי וגם הוא אומר שעוד הרבה לא ידוע והוא בטוח פספס כמה. בנוסף הוא מביא שם רשימה של הפקות של HBOM נוספות שבוטלו כולל סדרה ענקית של אברמס. מעניין מה ישאר עד בשירות עד שהוא ירד.
https://youtu.be/QHBBZTs5hDw
כאן אני מגיע לרשימה של DC שנתקלתי בכמה מקומות, תקחו הכול בערבון מוגבל, מכיוון שזה זמן כזה שהכול יכול להשתנות. אבל ממה שיצא לי לעקוב, אני אחלק ל3 קטגוריות: מה שבוטל, מה שהאיטו את ההפקה שלו והסבירות שלו להתבטל עולה ואחרון מה שלבנתיים כנראה ממשיך. והנה זה בא.
בוטלו:
– באטגירל (סרט) האחד שלא יוכל לצאת לעולם
– וונדר טווינס (סרט) עוד סרט בסקייל נמוך
– גות'האם נייטס (סדרה) האיתות לסוף של DC על CW?
– סטריינג' אדוונג'רס (סדרה) היוצר שלה ממש התעצבן (היה שם איזה תכנון לביזארו עם רצון לליהוק ניקולס קייג')
– הפלאש (סדרה) הגיעו לסוף
בעודי כותב עודכנו 2 נוספו ללא הכרזה:
– טיטאנים (סדרה)
– דום פטרול (סדרה)
כל אלה מצטרפים לביטולים של הסדרות באטוומן, אגדות המחר, סופרגירל.
הפקות שהואטו ועלולות להתבטל:
– סטטיק שוק (סרט) מההפקה של מייקל ב ג'ורדן
– סופרגירל (סרט) היה עתיד להיות הספינאוף לפלאש עם קולמביאנית
– גרין לנטרן קרופס (סרט)
– סופרמן (סרט) ריבוט שתוכנן עם שחקן שחור
לא יודע מה הסיבה שלהם אבל אי אפשר שלא לראות כאן יותר ביטולים של שחקנים לא לבנים.
הפרוייקטים שכרגע עתידים להמשיך:
– פינגווין (סדרה) הספינאוף ל-הבאטמן
– קונסטנטין (סדרה) לא קשור לשחקן מCW
– גרין לנטרן (סדרה) ראיתי דיווחים סותרים אבל לבנתיים אחת הסדרות היקרות של DC ממשיכה בהפקה.
– בלאק קנרי (סרט) הספינאוף מציפורי הטרף
– בלו-ביטל (סרט) ששודרג לא מזמן מסטרימינג להפצה קולנועית.
עוד כאלה יותר בטוחים כרגע: פיסמייקר, הארלי קווין והבאטמן 2 שעדיין לא קיבל אור ירוק. הכי בטוח ג'וקר 2.
התכנון הגדול של וולטר חמדה היה/עדיין? לסרט Crisis on Infinite Earths בשביל לסיים את האיפוס של הDCEU אחרי הסניידרוורס והפלאש. זה היה לפני שדיוויד סאזלב נכנס לתמונה וכנראה הסיבה שזה יוצא עכשיו לאור כי זה מתבטל? לא ברור ואין דיווחים.
דיווח האחרון עם הבעיה הכי גדולה שעומדת בפני דייויד – הפלאש? להוציא או לא להוציא? אחרי שעזרא מילר הורשע, לפי הסקופים והדלפות דייויד נלחם להשאיר את הפלאש כששאר הדיקטוריון מתנגד ורוצים לבטל אותו כליל. הסיבה של דיוויד שהוא מודאג מאקוומן 2 שיהיה כישלון, (עוד העלאה של ביטחון בפרוייקט הבא שלDC) אז הוא לא רוצה להוריד עוד סרט של DC שנבדק כבר ואמור להיות מוצלח מאוד, במיוחד שהתקציב שלו עומד כבר על 300 מיליון. בקיצור שוקלים שם כמה אופציות, אבל כרגע העתיד של הפלאש ואיתו הריבוט של DC לא בטוח.
כמו שאתם רואים המצב מאוד מבולגן רק במותג אחד של WBD, כולל HBOM יש לחברה הרבה מאוד עבודה לצאת מחובות של 53 מליארד.
אעדכן בדיווחים הגדולים הבאים, לבנתיים אמורה להיות עוד פגישה נוספת לגבי עתידו של הפלאש.
לא מעניינות אותי יצירות שירדו מהסטרימינג
רק ביטולים של הפקות.
ניקולאס קייג׳ בתור ביזארו זה שלמות.
אם זאסלב לא מבין את זה, אנחנו בבעיה.
Hbo max זה לא רק האכסנייה של dc, בשאר לא יגעו?
בכל מקרה נראה כרגע שהתחזיות האפוקליפטיות של השמדת מחלקת התוכן של hbo max רחוקות מהמציאות. נכון שיהיו קיצוצים ופיטורים, ככה זה כשחברה בולעת חברה אירת (נזכיר כמה פרוייקטים של פוקס התבטלו בגלל דיסני?), אבל נראה שכן יש רצון להשאיר מחלקת תוכן של hbo max ושאין כוונה להפוך את hbo ליוצרת התוכן היחידה בתאגיד.
ןבכנות חוץ ממקרה באטגירל המצער אני לא בטוח כמה שאר הביטולים רעים. יש הצפה של סדרות מארוול ואני לא בטוח שהטלוויזיה שלי צריכה גם הצפה של סדרות dc. מה שכן יש לי תחושה רעה שהפ מבטלים כל פרוייקט עם שחקן/ית ממוצא קצת שונה, כלומרים אנשים שהם לא לבנים אמריקאיים סטרייטים כמו שזאסלב מכיר.
בטח שיגעו, פשוט הבאתי יותר את הפירוט של DC כי אחריו אני יותר עוקב
וכמו שאתה רואה רק DC זה פירוט הכי רחב שיכלתי להביא מכמה מקורות וכתבות שונים. לגבי עוד תכנים תראה את הסרטון של דן אני מניח שזה יותר יעניין אותך. כתבתי מלכתחילה שזה יותר מידי ורק לסכם הכול על DC לקח לי זמן.
לגבי מחלקת התוכן זה לא מדוייק. חלק ימותגו לHBOM אבל כולם מתחת למטריה אחת ומנהל אחד של HBO. תראה את הסרטון ותקבל תמונה יותר ברורה. בנוסף זו התחלה של גל ביטולים שלדעתי ימשיך בחודשים הקרובים, שהתוכניות וההחלטות יתחילו להתקבל.
לגבי דיסני, אתה צודק שהיו גם ביטולים אבל כנראה בגלל ששם הייתה ברורה האלטרנטיבה אז זה פחות בלט.
אמרתם שהוא נגד woke, לא קראתי את זה בשום מקום, אבל אם זה נכון יכול להיות שהוא מאמין שעדיף שרוב התכנים יהיו יותר לבנים וסטרייטים בשביל הצלחה, במיוחד הדמויות המרכזיות, אבל לא ראיתי מקור לזה. עד סוף השנה דברים יותר יתבהרו.
בינתיים הוא ביטל סרט עם שחקנית ראשית לטינית וחושב שנשים מתעניינות בעיקר בריאלטי.
אני לא יודע להגיד אם הוא אנטי woke (וכל כך נמאס לי מהמילה הזו) אבל המעשים שלו מעידים על אדם די שמרן ומקובע.
אני לא אצפה בסרטון של 30 דק ביוטיובר שאינני יודע מה אמינותו (לפחות הוא הייה יכול לסדר את הסרטון לראשי פרקים) אבל קראתי לא מעט כתבות שטוענות שהתחזיות האפוקליפטיות היו רחוקות מהמציאות. אני לא אומר שאין ביטולים או זעזוע אבל זה רחוק מהדיווח ששיתפת של גרייס. להבנתי קייסי בלויס כבר היה מנהל התוכן בhbo וhbo max ופשוט חידשו לו את החוזה אז. ושרה אוברי שמנהלת את מחלקת התוכן של hbo max וצפויה להמשיך להחזיק במשרתה.
וכפי שציינתי, לא יודע איך היוטיובר קישר את הסדרה של אברהמס לעסק אבל זה קשקוש. מוזמן לקרוא כאן.
הדבר היחיד שרנדולף וחסידיה צדקו בו זה הביטול של באטגירל.
זאסלב עצמו הבטיח הכפלת מאמצים בתחום התוכן המקורי.
ברור שזה ימותג אחרת אבל החגיגה של אנשים מסוימים על המוות של HBO max היתה מגוכחת במקרה הטוב. השירות יקרא אחרת אבל לא נראה שצפויים שינויים מרחיקי לכת חוץ מצמצום בקנה מידה הרגיל כשיש מיזוגים.
בסופו של דבר וורנר הם שניים רק לדיסני בכמות המנויים לשירותים שלהם, וצריך להיות ממש מטורף כדי לא למנף את זה.
צדקו לגבי מה בביטול?
(ל"ת)
בזמנך כשתרצה לבדוק מה מבוטל אתה מוזמן
מרגיש לי יותר מידי השקעה לצטט את הסדרות והפקות ובשביל לבדוק. אני כן יכול לומר לך שהוא עוסק כל היום במספרים ככה שהוא מאוד נזהר. שירות מצליח לא מוריד תכנים מהשירות ובטח לא מתכננן לשנות לעצמו את השם. בדרך כלל שלא מצליחים ממהרים לרדת לתוכנית צפייה בחינם עם פרסומות.
בסוף בדקתי. אין שום ביטול דרמתי (מצויינים שפ איזה 4 סדרות שאפילו לא הכרתי את כולם).
כאמור את הסדרה של אברהמס אני אפילו לא מחשיב. ושוב, כתבתי שזה שיהיו קיצוצים ופיטורים על מנת לחסוך זה צפוי ובלתי נמנע. עדיין הדיווח שסוגרים את מחלקת התוכן של hbo max ושרוב התענים ייגנזו והשאר יעברו לhbo פשוט לא נכון עובדתית כרגע, לא משנה איך תסובב את זה.
וביטול סדרות בעידן הסטרימינג לא אומר יותר מדי כי כל שירות מבטל סדרות על בסיס שבועי.
שבוע שעבר נטפליקס ביטלו את first kill. זה אומר שנטפליקס הולכים לבטל את מחלקת התוכן שלהם? כל החברות מבינות שהן לא יכולות לבזבז כספים בלי הכרה ולכן יש הידוק חגורות.
היית דרמטי גם עם CW
בגלל ביטולים צפויים של סדרות מצליחות אחרי 3 עד 9 (!) עונות בשלב שהרייטינג נמדד בשברים.
ביטולי הפקות ואי-חידוש סדרות הם דבר שבשגרה.
הסדרה של אברהמס בוטלה כבר לפני כמה חודשים מסיבות מוצדקות כך שנראה לא הוגן לקשור אותך לפרשה.
בוא נראה מי יתן לו (אחרי רקורד מפוקפק) מעל 200 מיליון דולר לעונה ראשונה של סדרה שלא מבוססת על ip קיים. קפץ מעל הפופיק.
איזו סדרה?
(ל"ת)
Demimonde שפותחה במקור כסדרת HBO
עם התקציר המאד כללי:The world battles against a monstrous, oppressive force.. לא הרבה ידוע עליה. הייתה לי כבר הרבה לפני תחושה שיבטלו אותה כי HBO כבר הלכו לאחרונה על סדרת פנטזיה-מדב יקרה שאינה מבוססת על חומר קיים, the nevers של גוס ווידון (שהוחלף כשואוראנר). האמת שגם הסדרה הזו לא הצליחה במיוחד והופתעתי שהיא לא בוטלה, אבל הייתי מאד סקפטי שהם ימשיכו במקביל עם הסדרה של אברהמס. כשהתגלה התקציב המטורף שהוא מבקש לסדרה זה נהיה צעד מתבקש ושפוי לגנוז אותה.
ועוד ספקולציה שקשורה למלחמות הסטרימינג העקובות בדם-הולו הבאה בתור.
הגורם המרכזי: nbc יוצאת בספטמבר מהולו לטובת פיקוק.
בינתיים בעולם הסטרימינג:
דיסני והולו (לא הוטסטאר) יעלו מחירים עקב הפסד של למעלה ממיליארד דולר מתפעול והשקעה בתוכן.
כל זה בהחלט מעלה לא מעט שאלות לגבי העתיד של שירותי הסטרימינג והצפת התוכן המאסיבית. נראה שבעוד כמה שנים יהיה לנו פחות תוכן ובתקווה שמה שישאר יהיה יותר מהודק. אבל אנחנו עוד לא שם, אז בינתיים – העלאת מחירים.
מלחמות הסטרימינג - The King of the North מלך חדש מפציע
גם לדיסני היה דוח הכנסות אתמול והיא מוכרזת כמלך החדש עם 221.1 מיליון מנויים מכל שירותי הסטרימינג שלה ביחד, ESPN, הולו ודיסני+. נטפליקס שאיבדה ברבעון האחרון כמיליון וירדה ל220.67 מיליון מנויים בדיוק נתנה את הפוש האחרון ודחפה את דיסני לעבר הניצחון. חשוב לשים כוכבית, הם קצת משקרים כאן, לדוגמה מי שלוקח את כל הבנדל הוא מוסיף לדיסני 3 מנויים ולא אחד. מצד שני, הוא משתמש ב3 שירותי סטרימינג שונים אז יש עניין כן להסתכל על זה כמפוצל. מה טוב שהם מביאים גם את המספרים המתחלקים, דיסני+ עם 152 מיליון מנויים, מספר גבוה בפני עצמו, עוד 46.2 להולו ו22.8 לESPN. אני הערכתי עדיין שדיסני+ תגיע עד לסוף השנה ל200 מיליון משתמשים. בוא נראה אם זה יקרה, כי מי שיצטרף אחרי ה8 בדצמבר יעלה לו המחיר.
דיסני מקפיצה את המחיר בסוף השנה למודל בשם דיסני+ פרימיום ללא פרסומות ל11$ במקום 8$, מה ששם אותנו ישראל במחיר מאוד דומה (רק כולל גם את סטאר) והמודל הנוסף שיכלול פרסומות יהיה דיסני+ בייסיק בעלות 8$. אלה קפיצות קצת גבוהות בהפתעה, אבל כנראה משהו יצטרך לספק את התקציב של כל התוכן שיוכרז בD23. יש אפשרות לבנדל רק עם הולו או עם כל השלושה ובלי פרסומות שיגיע כבר ל20$, מה שמשווה אותו לנטפליקס ובין השירותים היותר יקרים.
האם זה ירוויח או יקרב עוד מנויים, עוד נראה. מה שכן, או שדיסני באמת תצליח להציג תוכן יוקרתי ברמה גבוהה אז אולי היא תהיה הברירת המחדל של הצופים. כי אם חשבנו שיהיו בסוף כמה שירותים גדולים מידי ואז במקום לבחור הקהל ידלג בין השירותים. עכשיו שHBOM יצאה מהתמונה, נשארות רק אמזון שיש לה ערך מוסף הקניות נטפליקס ודיסני. בין ה2 נראה לי שדיסני זו שתהיה עם היד העליונה.
השיג נוסף לדיסני השבוע הוא עם 'טרף' הוא הסרט הכי נצפה של הולו ודיסני+ תחת לשונית סטאר ב3 ימיו הראשונים, יותר מכל סרט או סדרה שם. צורת דיווח מעניינת כי זה בבירור לתת ערך לתוכן למבוגרים שהחברה מנסה לבנות. אני חושב שכולם ישמחו לעוד סרטים ברמה הזו בכל שירות.
ההכרזות מסאן דייגו קומיקון עדיין מהדהדות וכל הפאנדום עדיין גועש ביוטיוב בספיקולציות כאלה ואחרות. אבל מה שלקחתי הכי הרבה זה שדיסני מהנדסת את התכנים שלה לצלוח את הרשימות של נילסון. על פי מה שכתבתי כאן בעבר שככל שיש לתוכן שלך יותר דקות, אז הסיכוי שלך להיכנס לרשימה גבוה יותר, גם אם לא כל המנויים שלך צפו. לכן להכריז על דרדוויל עם 18 פרקים זה דיי ברור שזו המטרה. בנוסף, היא למדה מטעויות, אם מיס מארוול לא צלחה ליצור אימפקט בגלל אובי וואן שיצא באותו יום, אז כאן היא כבר מרחיקה את אנדור משי-האלק. וכן, ייתכן גם להתרחק מסדרות הדגל של HBO ואמזון, (ולמה לא, אם הדבר החכם עבורך זה להתרחק מתחרות, תתרחק) אבל יותר מהכול היא לומדת מהתחרות ושוב נכנסת מחזקת את מעמדה במשחק הדקות. אם אנדור מושקת עם 3 פרקים במקום פרק אחד, היא יוצרת אימפקט יותר גדול בדקות וגם הסיכוי שלך לתפוס יותר צופים גבוה. אז אני חושב שזו הפינה הנעימה עם 3 פרקים, אתה יוצר אימפקט גבוה בהשקה, אבל ממשיך להיות תוכנית שבועית בהמשך הדרך, ליצור שיח ולהיכנס לטרנדים בטוויטר על בסיס שבועי. גם הבויס עשו זאת, הארלי קווין, תוכניות הולו ועוד. בכללי אני לא חושב שאנדור בהייפ גבוה כל כך אז לתוכניות כאלה זה בהחלט יכול לעזור.
אני חושב שדיסני לומדת לאט לאט איך ליצור יותר צפייה של איוונטים לסטרימינג ולא רק הנדסת תוכן לפי שעות והתקציב מדויק שרק פוגע בתוכן. טרף הוא דוגמה, צ'יפ ודייל כיוון נכון וסדרות מארוול וסטאר וורס יוכלו להשתפר, במבנה, תקציב ותבנית סיפורית. מנדלוריין 3 אמור להחזיר את הטון באחת ופלישה סודית אמור להיות הסדרת אייונט מארוול הראשונה. אוה וגם אחרי פורקי הגרוע, ביימקס שהיה רק בסדר ומגיע גרוט, שזה בין הקצרצרים הכי טובים שיצאו מהחברה איי פעם. בא לי סרט אנימציה של גרוט, קינג, אלפא או בייבי, העיקר גרוט!
אחרונים: נטפליקס גילו שאף אחד לא רוצה לשחק איתם, 99% לא נגעו במשחקים שהביאה למנויים בשירות שלה. גם אלינו מגיעה מהפכת החינם בערוצי טלוויזיה, הראשון בישראל בשם קליק טיוי. הקליקו והשפיעו
קפיצות בהפתעה? הם בהפסד של קצת מעל מיליארד דולר.
כנראה שכמו המלך בצפון, דיסני מגיעים לקו הסיום שבורים.
המודל הנוכחי לא מיטיב עם אף אחד.
לדיסני יש כסף להפסיד
כמה זמן נטפליקס הפסידו כסף עד שהם הריוויחו?
כרגע לדיסני יש 150 מיליון מנויים בדיסני פלוס ועוד 60 בשאר
מה שמציב אותם במקום הראשון
אין פה טעות
אתה טוען שהם מפסידים כרגע וזה נכון אבל נטפליקס הפסידו שנים עד שהם הרוויחו וזה בדיוק מה שדיסני עושים
נטפליקס מעולם לא היו רווחיים.
בגלל זה גם אמרתי שהמודל הזה לא ברור, והוא לא יכול לקיים את עצמו.
אם תאגיד דיסני הגדול עם כל העסקים מתחת למטריה שלו מפסיד למעלה ממיליארד על תוכן – משהו כאן לא עובד, או לכל הפחות לא יעבוד עוד הרבה זמן.
נטפליקס מרווחים כבר שנתיים
(ל"ת)
תודה על התיקון.
בהחלט יהיה מעניין לראות לאן הרוח נושבת.
אני מניח שהם צמצמו "בזבוזים" כי ההשקעה בתוכן ירדה, ומנגד הם גם מדממים מנויים לראשונה בחודשים האחרונים.
תאגיד דיסני לא אמור להרוויח על תוכן.
התוכן הוא הכלי שבו דיסני משתמשים בשביל למכור מרצ'נדייז והכנסות מפארקים
המצב של השאר לא כזה שונה.
אחרת יוניברסל לא היו מפיקים סדרות ילדים של מהיר ועצבני ופארק היורה. שלא נדבר על המיניונים.
בטח שגם וורנר עם מותגים כמו דיסי, הארי פוטר, משחקי הכס וקרטון נטוורק.
זה גם לא שההפסדים מתקבלים טוב אצל דיסני. ההפסדים שלהם בתחום התוכן הם סיבה ישירה להעלאת המחירים. הם כן רואים בלקוח מישהו שצריך לסבסד גם את זה, גם אם לא ברמה מלאה.
נכון אבל דיסני זה היה ידוע מהפרזנטציה שלהם ב2019, כשהכריזו על השירות
שם אמרו שעד 2024 אין מה לדבר על רווחים. ודיי היה ברור שהשירות בתחילת דרכו עלה זול מידי ביחס להוצאות בשביל להביא מנויים בהתחלה, ככה שעליות המחירים היו צפויות פשוט חשבתי שזה יהיה יותר מדורג.
בגדול אם הם מוציאים על תוכן בשנה כ30 מליארד. הם צריכים שבתוך שנה ה200 מיליון מנויים שלהם ישלמו כ14$ לחודש רק לכסות את ההוצאה כולל פרסומות. אז כנראה בסוף 2023 הסכום יעלה שוב לכיוון הזה.
אני חושב שהוא התכוין לסרט "מלך הצפון" של אגרס
(ל"ת)
זה נגמר אפילו יותר גרוע ממשחקי הכס…
(ל"ת)
ספויילר למלך הצפון
(ל"ת)
ספויילר להיסטוריה
(ל"ת)
אם אתה מחשיב את המיתולוגיה הנורדית להיסטורית
(וממה שהבנצי הסרט לוקח השראה מהמיתולוגיה הנורדית ולא ממש מעבד סיפור ממנה באופן ישיר).
הסרט לא מבוסס על המיתולוגיה הנורדית
אלא על מקורות ההשראה עליהם שייקספיר התבסס כשיצר את המלט.
נכון, לפי ויקי מבוסס על אגדה נורדית עתיקה (שאינה חלק מהמיתולוגיה) על גיבור בשם אמלת,
שכמובן שייקספיר לקח ממנו השראה להמלט. בנוסף יש השראות רופפות מהמיתלוגיה הנורדית (האם אפשרי לעשות סרט ויקנגים שאינו מושפע מהמיתוחוגיה הזו בצורה כזו או אחרת). אני בכל אופן פחות התמצאתי במקורות ההשראה כשניגשתי לצפייה ראשונה והיה משהו בעלילה שהרגיש מאד מוכר אבל עדיין מקורי בו זמנית. לא ממש צפיתי כל מהלך עלילתי (למעשה היו כמה הפתעות אפילו) וכמובן שהמעטפת האגרסית של הסיפור גרמה לו להרגיש אפילו יותר מקורי, בעוד אני בטוח שאם נגיד רידלי סקוט היה מביים את הסרט הסיפור היה מרגיש הכי חרוש שיש.
קודם כל לא היה לי מושג שזה סרט היסטורי
ולומר שזה נגמר יותר גרוע ממשחקי הכס, בתור אחד שצפה בסדרה, זה אומר לי מה לצפות מסוף הסרט.
זה לא סרט היסטורי ואין כל כך אלמנטים משותפים בין הסוף שלו לשל משחכס.
אני לא חושב שיש משהו במה שאמר שיהרוס לך את חווית הצפייה בסרט (ובאותה נשימה, צפה בסרט. קשה לא לאהוב אותו, הוא מאד חוויתי וסוחף).