יש גם סופי שבוע כאלה. מהסוג שאף אחד לא רוצה לזכור, שאף אחד לא ידבר עליהם בגאווה, ושהסרטים שיוצאים מהם הכי טוב הם סרטים שלא מרוויחים יותר מדי, אבל גם לא מרוויחים מעט מדי אז אחלה להם. טוב, חוץ מצמד יוטיוברים.
הפיל המזמר שבחדר – המינה, אם תרצו (רפרנס זה מוגש לכם בחסות חבורת "לשיר", כבוד ועוצמה) – הוא הסכומים הלא מרשימים בעליל ש"ג'וקר: טירוף בשניים" הרוויח בסופ"ש הראשון שלו – 37.6 מיליון דולר בצפון אמריקה, ועוד 77 מיליון דולר ברחבי העולם. "אה, זה לא כזה נורא" אתם אולי חושבים עד שאתם נזכרים (או לומדים מחדש, הכל בסדר) שמדובר בפחות מחצי מהפתיחה של הסרט הקודם (248 מיליון דולר ברחבי העולם, 96 בצפון אמריקה), ואילו הסרט הזה עלה כמעט פי 4 מהסרט הקודם.
תוסיפו לזה את הביקורות הקוטלות, את התגובות הנוראיות מהקהל ויש סיכוי שהסרט לא יצליח להגיע אפילו לסכום שהסרט הראשון הגיע אליו בסוף השבוע הראשון. זה, ובכן, די אסון. וורנר יכולים להאשים רק את עצמם, אני מניח (למרות שהם ישמחו להאשים את פיליפס) ואת ההתעקשות שלהם ללמוד את הלקחים הלא נכונים מההצלחה של הסרט הקודם: במקום לעשות עוד סרטים בתקציב סביר, לשפוך 200 מיליון דולר על "מותג".
יש כמובן עוד סיבות לעניין – אחרי הכאסח מול נולאן והפרידה מסניידר, וורנר הייתה רוצה מאוד להחזיק אצלה איזה במאי מוערך ביתי שמקבל את כל מה שהוא רוצה: תקציבי ענק, פרמיירות בפסטיבלים, מה שלא תרצו. אבל אולי, רק אולי, במאי הבית הזה לא הולך להיות המוח היצירתי מאחורי "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק".
הסרטים שבאים לאחר מכן נהנים מהפתיחה החלשה של הג'וקר עם ירידות קלות יחסית: "רוז הרובוטית" במקום השני עם 18.8 מיליון דולר, "ביטלג'וס ביטלג'וס" עם 10.1, "רובוטריקים: ההתחלה" עם 5.3 ו"אל תוציא מילה" עם 2.7. וכן, הפסקה הזאת הייתה החדשות הטובות שהיו בשבוע האחרון.
טוב, חוץ מהסיפור המפתיע של "סם וקולבי: אגדות העל טבעי" (Sam and Colby: The Legends of the Paranormal). מדובר בצמד יוטיוברים שהעלו בהתחלה מערכונים ושטויות עד שהם מצאו את הנישה שלהם – חקירת בתים רדופים. בהתחלה חשבתי שזה באופן הומוריסטי סאטירי (בטח עם שם שכזה), אבל ככל שאני מצליח להבין, כל העסק רציני למדי. או לכל הפחות, רציני מספיק כדי להכניס 1.7 מיליון דולר למה שהוא בגדול סרטון יוטיוב ארוך שהופק בתקציב של סרטון יוטיוב (מושקע, ובכל זאת). אני מניח שזה לא אמור להפתיע יותר מדי ושמדובר באיזה "שלב הבא" הגיוני אחרי שיוטיוברים השתלבו בלא מעט מקומות אחרים, אבל האם באמת המיטב שיש ליוטיוב להציע לעולם זה אנשים שמתנהגים באופן מבוהל במקומות רדופים?
בתחתית הטבלה יש שלושה סרטים שאפשר להתחיל להיפרד מהם: המגה-להיט "דדפול & וולברין" שהרוויח בסוף השבוע 1.5 מיליון דולר, "יופי מסוכן" שאומנם הירידה שלו באחוזים היא הקטנה ביותר השבוע אבל עדיין הרוויח רק 1.3 מיליון דולר (ופחות מ-10 מיליון דולר בארה"ב עד כה) – כנראה כי הוא סרט אימת גוף, שזה ז'אנר לא מאוד קופתי. את הטבלה סוגר "מגלופוליס", עם מיליון דולר, שמסיים את הריצה הקולנועית שלו עם… 6.5 מיליון דולר, ועוד 2.1 מיליון דולר ברחבי העולם. אבל זה בסדר, כי כולם גם שונאים אותו.
נקודה אחת ראויה לציון בתחתית הטבלה היא הפצתו של הסרט "ציפור לבנה: סיפור פלא". או אולי אל-הפצה. אין לי מושג מה קרה עם הסרט הזה ואיך הוא הגיע למצב שהוא יוצא, די בלי יח"צ, באלף אולמות. הסרט נדחה כמה וכמה פעמים ויצא ברחבי העולם לפני ארצות הברית, ואני לא יודע מי על הסט של הסרט עיצבן את מי אבל אין ספק שמדובר באחת מההפצות הכי "אני מניח שאני אפיץ את הסרט הזה" שאי פעם היו. בטח עבור סרט עם תקציב של 20 מיליון דולר, שלכאורה הוא חלק מזיכיון שבו הסרט הקודם היה להיט לא קטן ("פלא" עם 315 מיליון דולר). עם ה-1.5 מיליון דולר שלו (20 אלף דולר פחות מ"דדפול & וולברין"), הוא הגיע למקום השמיני וכנראה לא יהיה קרוב אפילו בשביל להצדיק את כל העסק.
כאמור, רבים מהסרטים בחצי השני של הטבלה לא יהיו איתנו בשבוע הבא. למען האמת, אולי אפילו חלק מהסרטים בחצי העליון, כי שישה סרטים חדשים יתחרו על תשומת הלב של הקהל: הפצה מחודשת של "הסיוט שלפני חג המולד", סרט חדש בסדרת "אקדמיית הגיבורים שלי" (שאני לא מרחיב עליו, אבל מדובר בסדרה מאוד פופולרית ואל תופתעו אם הוא יגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים בטבלה), ו"חתיכה אחרי חתיכה" (Piece By Piece) סרט ביוגרפי על פארל בלגו שיהיה מעניין לראות כמה הוא ידבר אל הקהל. בגזרת הסרטים הלא-מונפשים יש לנו את "המתמחה" – סרט על דונלד טראמפ בשנות השמונים שלא ברור כמה כסף הוא יעשה אבל אין ספק שכולם ידברו עליו, "שבת בלילה" (Saturday Night) על הבלגן לפני הפרק הראשון של "סאטרדיי נייט לייב", ו"מבעיתן 3" – סרט ההמשך ללהיט האימה המפתיע "מבעיתן 2", שכחלק ממסע היח"צ שלו משוויץ בכמות הצופים שהתעלפו, הקיאו והתקוממו מסצנת הפתיחה, אם כי אני לא בטוח כמה זה נכון וכמה זה חרטוט ואין לי כוח לבדוק, אז נניח שזה חרטוט.