סוף שבוע בסימן נוקאאוט: "קריד 3" חווה את סופ"ש הפתיחה הרווחי ביותר בזיכיון הוותיק "רוקי" עם 58.6 מיליון דולר בקופות בארה"ב, הרבה יותר מ-36 עד 40 מיליון הדולר שהאנליסטים צפו שירוויח (לצורך השוואה: "קריד 2" פתח עם 35 מיליון בקופות). ואם זה לא מספיק, הפתיחה הזאת היא – כך לדברי דדליין – "הפתיחה המוצלחת ביותר לסרט ספורט אי פעם".
עכשיו, לפי ויקיפדיה "מהיר ועצבני", "משחקי הרעב", "פורסט גאמפ" (??) ו"בן-חור" (???) הם סרטי ספורט ולכן אניח שבין דדליין לבין ויקיפדיה, דדליין הם אלה שיודעים על מה הם מדברים. ונוסף על המספרים המרשימים של "קריד 3" מארה"ב, מעבר לים הביא המתאגרף קהל שהניב, בסך הכול, 41.8 מיליון דולר בסופ"ש הראשון, מה שמביא את הסרט לסך הכנסות גלובלי של (פותח מחשבון…) 100.4 מיליון דולר.
ועם נתונים שכאלה יש מספר רב של גורמים שיכולים לטפוח לעצמם על השכם, ובראשם מייקל בי ג'ורדן בתפקידו הראשון כבמאי, כוכב המשנה ג'ונתן מייג'ורס שצריך להשיב מעט מהכבוד העצמי שאיבד עבורו "אנט מן והצרעה: קוונטומאניה", ואולפני MGM שהוכיחו לבוסים החדשים באמזון שהקהל עדיין צמא לסרטים בבתי קולנוע. את הסרט הקודם של MGM עם סילבסטר סטאלון בתפקיד כלשהו, "סמאריטן", אמזון בחרו להפיץ ישירות בפריים וידאו (ו"סאמריטן" עלה לחברת ההפקה 100 מיליון דולר לעומת תקציב של 75 מיליון דולר שהלך לטובת "קריד 3").
גם סילבסטר סטאלון לפני מספר שנים וגם מייקל בי ג'ורדן ממש לאחרונה אמרו שהם מעוניינים להרחיב את הזיכיון, ובעקבות ההצלחה הקופתית של "קריד 3" אני מאמין שנראה עוד הרבה קרבות אגרוף פיקטיביים על המסך בשנים הקרובות.
ובמקום השני נוקאאוט, הפעם מהצד שחוטף אותו: "אנט מן והצרעה: קוונטומאניה" נפל ב-61% מהסופ"ש שעבר והרוויח 12 מיליון דולר, סכום שהביא אותו לסך הכנסות של 186 מיליון דולר בצפון אמריקה. אבל המספרים המעניינים יותר הם מעבר לים: נכון לעכשיו, הסרט (שעלה 200 מיליון דולר, סתם שתדעו) הרוויח עד כה 420 מיליון דולר, וקיימת אפשרות שהסרט לא יחצה את הרף של חצי מיליארד דולר (רף ששני סרטי אנטמן הקודמים כן עברו). כן, גם "נצחיים" ו"שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" לא חצו את הרף הזה, אבל הם גם יצאו בזמן הקורונה (או הפוסט-קורונה, מה שזה לא יהיה) והם גם לא סרט שלישי בטרילוגיה שמציג בבכורה נוצצת את נבל-העל החדש של מארוול (מה גם שאת שאנג צ'י לפחות הקהל והמבקרים די חיבבו).
צמוד מאוד אליו במקום השלישי נמצא "חומר דוב" שמוסיף עוד 11 מיליון דולר להכנסות שלו בצפון אמריקה (ירידה סולידית ביותר של 52%), והוא עומד על 52 מיליון דולר בכל העולם עד כה. צפו, בעקבות ההצלחה המתונה של הסרט, לסרטי הספין אוף של חיות טורפות וחומרים מזיקים "נמר הקריסטל מת'", "קנגורו האלכוהול" ו"ברווזון הטוויטר" שיילחמו זה בזה בסרט הסופי "סמים וטפרים", והמנצח באותו סרט יילחם בסרט משלו נגד קריד.
מתחתיו: "דימון סלייר: אל כפר נפחי החרב". רק שהפעם לא מדובר בסרט חדש של "דימון סלייר" כמו ההוא שהרוויח מעל חצי מיליארד דולר בקופות, אלא ביצור כלאיים: שלושה פרקי טלוויזיה (שניים של עונה 2 שכבר שודרה ופרק הפתיחה של עונה 3 שתעלה לשידור באפריל) שחוברו יחדיו. הסוג-של-סרט הזה הרוויח 10.1 מיליון דולר, נוסף על 23 מיליון הדולר שהוא כבר עשה ביפן. אך לאור אכזבת המעריצים שציפו ליותר תוכן חדש ממה שהסרט סיפק בפועל, צפו לירידה חדה בשבוע הבא.
במקום החמישי סרט בשם "מהפכת ישו" (Jesus Revolution) שהרוויח 8.6 מיליון דולר בקופות בצפון אמריקה בסופ"ש השני שלו, וסך הכול הגיע לסכום נאה של 30.5 מיליון דולר. עוד סרט חדש הוא "מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה" במקום השביעי (תכף נגיע למקום השישי) עם… 3.2 מיליון דולר? בכל הסופ"ש? לסרט של גאי ריצ'י? אאוץ'. נו, מזל שההכנסות הבינלאומיות מינואר הביאו אותו ל-33.9 מיליון דולר, אחרת פדיחות.
ולראשונה מאז שעלו, "אווטאר: משאלה אחת ודי" ו"החתול של שרק: דרכם של המים" עזבו את החמישייה הפותחת שבה נאחזו בטפרים במשך 11 שבועות: "אווטאר" הכניס 3.6 מיליון דולר שמציבים אותו במקום השישי ו"החתול" הביא סכום נאה של 2.7 מיליון דולר ששמים אותו במקום השמיני.
את העשירייה סוגרים "מג'יק מייק: ריקוד אחרון" ו"80 עבור בריידי" שהרוויחו 149 מיליון ין (או 1.1 מיליון דולר, נודניקים), ו-16.7 מיליון לירה טורקית (או 855 אלף דולר), בהתאמה.
בשבוע הבא "קריד 3" יאלץ להיכנס לזירה ראש בראש מול "צעקה 6" שיצא אז לאקרנים ומאחוריו מכונת שיווק אגרסיבית וקהל המעריצים החדש של ג'נה אורטגה; ו"65" שהוא, תכלס, אדם דרייבר נגד דינוזאורים, ואני מאמין שזה יביא את הקהלים הגדולים שאוהבים הן את אדם דרייבר והן דינוזאורים. יהיה שמח.
Calling it:
65 כישלון עצום, צעקה 6 להיט עצום.
לגבי נמר הקריסט מת׳
אז:
https://en.wikipedia.org/wiki/Attack_of_the_Meth_Gator
נמר הקריסטל מת׳ - לא לכתוב הודעות כשעייפים :-)
(ל"ת)
והוא גם לא נמר
(ל"ת)
אהה לא משנה זה בתגובה למה שבכתבה
(ל"ת)
וגם לא חזק?
(ל"ת)
אז כבר סרט אחד טעיתי בתיאוריית ״החזרה של דיסני״
נחכה להמשך