ל"לילה אלים", שהיה עדיף כנראה לתרגם כ"חג אלים" או "חג מולד אלים", קראו בארץ "מי מפחד מסנטה?", למרות שזה לא סרט אימה. הסיבות עם המפיצים. בכל מקרה, התשובה לשאלה "מי מפחד מסנטה" היא: לא "הפנתר השחור", שגם בשבוע הרביעי שלו ניצב בראש הטבלה.
עם ירידה של 61% וסכום של 17.5 מיליון דולר, "וואקנדה לנצח" ממשיך להוכיח שני דברים מכס הכבוד שלו במקום הראשון:
1. הוא להיט גדול מאוד
2. אבל לא כמו הסרט הראשון
עם 393 מיליון דולר (הרבה) שהוא עשה רק בארה"ב ו-339 מיליון שהוא הרוויח ברחבי העולם, אף אחד לא יכול ממש להתלונן על הסכומים שהחברות והחברים מוואקנדה מביאים אבל כאשר "אווטאר: דרכם של המים" מאיים מעבר לפינה, והמיליארד רחוק ממנו ב-250 מיליון דולר – לא נותר אלא להכריז על 2022 כשנה המאכזבת ביותר (קופתית) עבור מארוול – 2021 הייתה עם סכומים נמוכים יותר, אבל כולם סלחו לכולם בגלל הקורונה. הפעם, אחרי שראינו שכן אפשר לחצות את קו המיליארד עם סרטים אחרים, אין לאף אחד סיבה למה זה לא קרה שוב חוץ מעייפות החומר הכללית ממותג גיבורי העל. עייפות חומר בסך איזה 800 מיליון דולר, כן? אבל עייפות בכל זאת.
מתחתיו, כאמור, דיוויד הארבור כסנטה קלאוס גיבור האקשן. עם 13.4 מיליון דולר על תקציב של 20 מיליון דולר אפשר בסך הכל לדבר על הסרט כהצלחה מינורית, בייחוד עם עוד 7 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה. הייתי רוצה לעודד את עצמי ולהגיד שאולי נראה עוד סרטי אקשן עם גימיקים חמודים שנראים כיף, אבל כנראה שהמסקנה מפה פשוט תהיה כמה מהר אפשר לעשות "מי מפחד מסנטה 2" או גג "מי מפחד מארנב הפסחא".
אם מארוול עוד יכולים לפחות להראות סכומים מרשימים כדי לשכנע מישהו בהנהלת דיסני לא לפטר אותם, המקרה של "עולם מוזר" הוא יותר מצער: יהיו הסיבות לכישלון של הסרט אשר יהיו – הסרט עצמו, השיווק, הפינגווינים שחטפו את כל מי שתכנן לראות אותו – התוצאה היא סרט אנימציה יקר נורא שיושב בסוף השבוע השני שלו עם 5 מיליון דולר, וסכום כולל ברחבי העולם של 42 מיליון דולר. ראשים הולכים להתגלגל ברחבי דיסני, ולו של בובות העץ האלה שאמנים משתמשים בהן כדי לעשות מודלים.
להשוואה – זה בערך אותו סכום כולל שעשה "התפריט", במקום הרביעי מתחתיו (הסופ"ש באופן ספציפי הוא הכניס 3.4 מיליון דולר). וכן, 47 מיליון דולר בשלושה שבועות כנראה מתגמדים מול 42 מיליון דולר בשני שבועות. מצד שני גם התקציב של "התפריט" (30 מיליון דולר) מתגמד מול זה של "עולם מוזר" (180 מיליון דולר).
במקום החמישי יושב איך שלא יקראו ל-"Devotion" בארץ, אם הוא אי פעם ייצא פה בכלל, כנראה בשביל להראות לסרטים אחרים שתמיד אפשר להיות יותר עצוב – וככה הסרט שעלה 90 מיליון דולר מרוויח 2.7 מיליון דולר בסופ"ש השני שלו, ובסך הכל 13 מיליון דולר.
מתחתיו יש כניסה חדשה לסרט שאין לי מושג מהו. השם שלו הוא "שמעתי את הפעמונים" (I Heard The Bells) וזה לא רק סרט חג מולד (זאת, הרי, העונה לסרטי חג מולד פה-לה-לה) אלא ביופיק חג מולד על… מישהו שכתב איזה שיר על חג המולד. טוב, יש לו שם, ואחד די מרשים: הנרי וודסוורת' לונגפלו. אולי השם הזה אומר לכם משהו. אם הוא לא, אז בטח שהשמות של מי שעבד על הסרט הזה לא יגידו לכם משהו. הסרט הכניס 2 מיליון דולר בסופ"ש, ו-2.7 מיליון דולר בסה"כ.
את הטבלה סוגרים ארבעה סרטים שאט אט עושים את דרכם החוצה: "בלאק אדם" עם 1.5 מיליון דולר הסופ"ש, "הפייבלמנים" עם 1.2, "עצמות והכול" עם 1.1 ו"כרטיס לגן עדן" עם 854 אלף דולר.
היינו מאחלים להם להתראות, אבל בשבוע הבא לא יוצא אף סרט רציני שאמור לשנות את ההיררכיה בטבלה. כלומר, כן, "אימפריית האור" של סם מנדס הוא לא סרט בלתי חשוב או משהו – אבל הוא סרט עונת אוסקרים לדודות ודודים ואם אפילו ספילברג לא מצליח לגרור אנשים לקולנוע עם סרט שכזה, אני לא בטוח שמנדס יצליח. אבל אם אני טועה ו"אימפרית האור" יצליח לדחוק את "הפנתר השחור" יהיה צחוקים, מה אני אגיד.
נער הייתי גם זקנתי -
…וזהו. כנראה שזה סוף הרומן שלי (באיחור לא-אלגנטי של כעשרים שנה) עם קומיקס וסרטי קומיקס. למרות הביקורות האוהדות-יחסית, לא מסוגל לגרור את עצמי לראות את ווקנדה, וזה בהמשך לתור שאפילו לא שקלתי לראות ודוקטור סטריינג' שכן ראיתי ולא הבנתי למה. אולי גאן בדי-סי יחזיר לי את התיאבון? פייסמייקר היה אחד הדברים הכי כיפיים שראיתי השנה, אז יש תקווה.
שאלה: יש דעות לגבי "לילה אלים"? קראתי כמה ביקורות מתלהמות-לטובה, אבל רוב המבקרים סולדים (ומאששים את מה שחשבתי לפי הטריילר). אני רוצה לראות, אבל חושש להרוס את הרצף המלהיב של "התפריט" ו"תעלומה יוונית"…
ביקורת ארוכה בקרוב
בקצרה: אלים ומגוחך, מטופש ומהנה, אבל לא סגור על עצמו מספיק ומאד צפוי.
"מי מפחד מסנטה".. גדול
(ל"ת)
עוף סטרימינג: פנתיאון ב-AMC פלוס פשוט מצוינת.
סדרת אנימציה נהדרת, חכמה, מרגשת ומעוררת מחשבה. צפיית חובה למי שאהב את Devs של אלכס גארלנד.
במקרה שפספסת, יש לה דף סדרה עם דיון (די) ער
https://www.fisheye.co.il/movies/pantheon
בקרוב גם ביקורת
(ל"ת)
אני קצת לא מסכים עם ההנחות להתעייפות החומר
1. ברור שיש עייפות מסויימת, אבל היא לא בהכרח מהעייפות כמו מהמחזוריות. אף אחד לא מצפה לקבל את ההתרגשות מפייס הראשון בסאגה ומישהו כבר הסביר את זה שזה אפילו יותר שליש מפייס ראשון מבחינת זמנים. לא היה פה סרט אוונג'רס ולא היה מה להתאסף סביבו. כן מסכים שהאיכות יותר מידי התפזרה והשנה אין סרט אחד של מארוול שהוא הומראן.
2. אומנם הזכרתם את מה שהקורונה עשתה ל2021 אבל לא מה קרה לסטרימינג.. עולם התוכן השתנה והסטרימינג משפיע ישירות על הקולנוע. צופים מעידים שאם בעבר הם היו הולכים לסרט מספר לא מועט של פעמים, כי הם לא ידעו מתי אכן הסרט יגיע למסך הקטן או כמה זמן ייקח לו, היום הם יודעים אז הם הולכים 2 גם שלוש פעמים והשאר הם יודעים שיצפו כמה פעמים שהם רוצים בדיסני+ בתוך 45 ימים. זה משפיע. אם ניקח לדוגמה את מאווריק לא ידעו מתי הוא יגיע למדיה הביתית וזה עזר לו מאוד, או לסירוגין הגעת הבאטמן לHBOM פגה בו. מה שנשאר הוא רק סרט דינוזאורים שאני חושב שהוא ברירת מחדל לקולנוע והקהל מבין שההנאה שלו תהיה יותר טובה בקולנוע (לא במקרה שלי איימקס ראשון צרם לי את האוזניים)
בלי בלי להגיע למיליארד הסרטים של מארוול הם בין הרווחיים ביותר שיוצאים כעת.
יכול להיות שאם לא הקורונה, המצב היה שונה.
לגבי אנשים שאומרים שנמאס להם – קצת קשה להבין איך באז אינטרנטי מתרגם לעולם שבחוץ… מניח שלקהל הרחב לא כזה אכפת. בכל מקרה, יש לפחות שני נעלמים וצריך לראות מה יקרה בפייז הבא.
הפייבלמנים לא נחשב לכישלון?
שום באזז ושום הכנסות? לא קצת מופרך לסרט של ספילברג?
היקום של DC מתחיל (מחדש)
לפי כתבה שעלתה ב-THR, בשבוע הבא ג'יימס גאן ופיטר סאפרן – שלפני חודשיים מונו להיות המנהלים החדשים של אולפני DC Studios והתכנים שלהם – ייפגשו עם היו"ר של וורנר, דיוויד זסלב, ויציגו לו את התכנית שלהם ליקום החדש והמשופר(?) של DC בשנים הקרובות.
לפני הכל, צריך להגיד שהיקום הזה כנראה לא יתחיל באמת לפני 2024. בשנה הקרובה אמורים לצאת לקולנוע ארבעה סרטים של DC שהופקו עוד לפני הכניסה של גאן וסאפרן: "שהאזאם 2" (מרץ), "הפלאש" (יוני), "החיפושית הכחולה" (אוגוסט) ו"אקוומן 2" (דצמבר).
ומה לאחר-מכן?
קודם כל, לפי הכתבה, מספר מקורות מדווחים שסרט שלישי של "וונדר וומן" – שהיה אמור לאחד את הבמאית פטי ג'נקינס וגל גדות – לא יקרה במתכונת הנוכחית שלו. זה יכול להגיד כמה דברים: אולי סרט שלישי יקרה עם גדות אבל עם צוות אחר מאחורי המצלמה. אולי לא יהיה סרט שלישי אבל גדות תופיע בתור הדמות בסרטים אחרים. אולי הפרנצ'ייז של וונדר וומן בגרסה הזאת אכן הגיע לסיומו. ואולי הדיווחים האלו לא מדוייקים והסרט השלישי יקרה כרגיל. בינתיים שום דבר לא רשמי.
עוד מצויין בכתבה שתרחיש אפשרי שקשור לדיווחים הנ"ל הוא שגאן וסאפרן מנתקים את כל הקשרים עם היקום שהתחיל זאק סניידר ובונים יקום חדש מאפס. זה אומר בלי המשך ל"איש הפלדה" – למרות ההצהרה של הנרי קאוויל לא מזמן על כך שהוא חוזר לגלם את סופרמן – ובלי המשך ל"בלאק אדם". ג'ייסון מומואה ככל הנראה יסיים את תפקידו בתור אקוומן אחרי הסרט השני, אבל לפי מקורות הוא עשוי להישאר ב-DC ולגלם דמות אחרת ביקום החדש.
גיבור אחד שבטוח כרגע, לפי הכתבה, הוא באטמן של רוברט פטינסון, כנראה כי הוא לא קשור ליקום המשותף. מאט ריבס עובד בימים אלו על סרט ההמשך ומתוכננות גם שתי סדרות ספין-אוף (אחת עם קולין פארל שתתמקד בפינגווין – וכבר החלה בליהוקים – ואחת שתתמקד בשוטרים של גות'האם).
בקיצור, נראה ש-DC בדרך לאתחול, נותר רק לחכות ולראות באיזה סדר גודל הוא יהיה.
הסדרה של שוטרי גות׳הם מבוטלת, לא?
כבר אמרו אחרי שטרנס וינטר ירד מהפרויקט שהסדרה הפכה לסדרה שמתרחשת בארקהאם.
הכתבה מעלה תהיות
הסרט שלישי של "וונדר וומן" לא מתאים לתוכניות החדשות – בגלל משהו בו או בגלל השני או כבר בגלל הראשון?
"הבאטמן" של ריבס נשאר מוגן – מחוץ ליקום או בתוכו?
הוא באטמן בתחילת דרכו. אפשר להתחיל ממנו ועדיין להתקדם למאה כיוונים שונים.
הנרי קאביל המסכן, משחקים איתו יו-יו.
יש פה עוד הרבה דברים לפתור.
לבסס יקום על הבאטינסון זה… קצת בעייתי בהתחשב בכמה הטייק הזה מקורקע (אפילו יותר מנולאן). קשה לי לראות אותו עומד ליד דמויות מורשת כמו הצייד ממאדים או גרין לנטרן.
גם בלי יקום
הוא יצטרך להתגמש קצת בשביל סרטי המשך.
גלריית הנבלים של באטמן לא מקורקעת במיוחד.
יש המון נבלי באטמן מקורקעים.
הפינגווין רק מתחיל, יש את הינשופים שאפשר לקרקע בקלות כמו שנולאן עשה עם ליגת המתנקשים, בלאק מאסק, ג'וקר שכבר קיים ביקום הזה, האש, טו פייס, פיירפליי, ביין שכבר ראינו גרסא מקורקעת שלו. רק אלה יכולים לפרנס את שארית הסרטים של מאט ריבס.
גם נבלים כמו הכובען או הדחליל ניתנים בקלות ל"קרקוע" עם משנמשכים את האלמנטים של המד"ב ומרסנים את הסגנון הויזואלי שלהם (בדיוק כמו שהרידלר הפך לרוצח סטייל הזודיאק).
אני לא אומר שזה יקרה, כמובן. רק שמאד קשה לי להבין איך נבלים מבוקשים כמו מיסטר פריז וקלייפייס אמורים להתקיים ביקום הזה. אני מניח שזה אפשרי, אבל השינוי הטונלי שזה יצריך זאת משימה גדולה מאד, ומאד מאד קשה.
אני מקווה לא לראות יותר קרקוע של נבלים כמו ג'וקר.
מי שמתבייש בקומיקס שלא יעבד אותו.
הכוונה לג'וקר של נולאן, בטרילוגיה שיכלה להיות "קומיקסית".
הסרט של פיליפס הוא לא באמת סרט קומיקס.
אני מאד מתחבר לסנטימנט.
אני כבר שנים חולם על לייב אקשן של באטמן בסגנון של גרנט מוריסון: צבעוני וכייפי בלי לאבד את הרצינות, שילוב של באטמן עם היי קונספטים למינהם וחגיגה של נבלים מכל הסוגים, מקורקעים וכאלה שהם פשוט ההפך מזה. וכמובן – שימוש במשפחת העטלף המורחבת. הגיע הזמן שבאטמן יפסיק להיות לבד.
הבעיה שבשביל להציג את משפחת העטלף צריך באמת באטמן קומיקסי, כי אם בוחנים את הנושא ברצינות באטמן פשוט יוצא פסיכופת שמאמן ילדים להלחם וזה כל מה שנשאר ממנו. בגלל זה גם אני לא רואה את ריבס נוגע ברובין או באטגירל, אלא אם כן יבגרו אותם בצורה משמעותית.
הלוואי
משפחת העטלף מורחבת ומתרחבת? אפילו בטלוויזיה או באנימציה אין.
יש הרכב מלא ב-young justice, אבל רוב הדמויות משניות.
הכי קרוב לזה זה Bad Blood
עם באטוומן, רובין ונייטווינג (שגם הופך לבאטמן בסרט). באופן לא מפתיע – שואב הרבה השראה מגרנט מוריסון.
אחד הסרטים הגרועים ביקום שהתחיל טוב והפך לאכזבה.
הארלי קווין.
(ל"ת)
לא ראיתי, אבל
מישהו ביוטיוב המליץ פעם על הסדרה "באטמן" מ-2004 כאחת שמתחילה עם באטמן צעיר לבד וככל שהיא מתקדמת הוא מאמץ את רובין ואת באטגירל, ואני לא יודע אם יש עוד. מעבר לזה יש את לגו באטמן, הסרט היחידי שבכלל נגע במשפחת העטלף מאז הקיץ ההוא של 1997…
מי כן ראה/ראתה?
שווה צפייה?
היא נראית לי מוזרה.
אם כבר לגו, הזכרת לי: Lego DC Batman – Family Matters עם באטמן אחר ומשפחת העטלף.
את העלילה שכחתי, אבל אני זוכרת שסרטי באטמן / ליגת הצדק של לגו ל-DVD חמודים.
הבאטמן נחמדה.
זה מעין טייק על באטמן צעיר, ובערך באמתע הסדרה הוא מרחיב את המעגל. עיצוב הדמויות נעשה בידי אותו צוות שהיה אחראי על עיצוב הדמויות בסדרה של ג׳קי צ׳אן וזה מעולם לא התחבר לי.
בכל מקרה, בסדרה של ברוס טים עשו שני רובינים, באטגירל ונייטווינג אז זה כבר יותר ממה שהסדרה הזאת עשתה.
אתן לה צ'אנס
באטמן של DCAU היה בעיקר לבד.
עיקר התגובה שלי הייתה על "משפחה מתרחבת"
עד כמה שהבנתי, הסדרה מ-2004 מתמקדת בבאטמן בודד שמכניס אנשים נוספים לחיים שלו, ולי לפחות זה נשמע יותר מעניין מ"ועכשיו הוא עובד עם רובין מס' 3"… מהבחינה הזו, לגו באטמן הוא הכותר שחוקר זאת הכי לעומק (למיטב ידיעתי, אני לא קורא קומיקס) והייתי מאוד שמח לראות את הנושא מטופל בצורה יותר רצינית…
ועדיין, צריך דיסקליימר שלוקח לו חצי סדרה להגיע לשם.
(ל"ת)
כן, גם אני רציתי להזכיר את לגו באטמן
לא רק שמוצגת שם משפחת העטלף, אלא שזה העניין המרכזי שהסרט מתעסק בו.
בגדול הנושא של משפחה זה כל העניין בלגו באטמן.
כך שזה ממש סרט שעוסק במשפחת העטלף, במלוא מובן המילה.