זה לא שימי המגיפה מאחורינו ובתי הקולנוע חזרו לעבוד כרגיל, אבל סרט אחד הצליח להביא הרבה יותר אנשים מהרגיל לקולנוע, והסרט הזה הוא "גודזילה נגד קונג". יש סיכוי שאנחנו מסתכלים על הסרט הכי מכניס לימי המגפה, לפחות עד פתיחת עונת שוברי הקופות בקיץ.
קודם כל, "גודזילה נגד קונג" יצא לקולנוע כבר בסוף השבוע הקודם בכל העולם חוץ מארצות הברית, ופתח עם 123 מיליון דולר ברחבי העולם, 70 מיליון מתוכם הגיעו מסין. הגיוני שרוב הכסף משם, כי הם טוענים שהם פתוחים כמעט כרגיל ואילו רוב העולם די בסגר. למספר הזה מצטרפת הכותרת היפה מהשבוע האחרון, שהסרט פתח עם 32 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. למעשה הסרט מוקרן בבתי הקולנוע בארצות הברית מאז יום רביעי, והוא הספיק להכניס 48 מיליון דולר מאז, שזה שיא הכנסות לסוף שבוע או סוף שבוע ארוך בארצות הברית מאז תחילת המגפה.
הסרט היחיד שהתקרב לפתיחה הזאת הוא "טנט" שפתח עם בערך 20 מיליון דולר, אבל זה כלל הקרנות מוקדמות מרובות. "גודליזה נגד קונג", בשבועיים שהוא מוקרן בקולנוע, הגיע להכנסות של 285 מיליון דולר, שהן ממש מתקרבות להכנסות הכוללות של "טנט" שעומדות על 363 מיליון דולר. ואלה רק המספרים הרשמיים – הסרט זמין בחינם למנויי ,HBO MAX שהוא המנוי הכי יקר מבין כל שירותי הסטרימינג, ככה שהאחים וורנר מקבלים את כל הכסף הזה. בנוסף הסרט זמין להשכרה בתשלום במדינות כמו קנדה, שבתי הקולנוע בהן סגורים לחלוטין.
אפשר להגיד שלמרות כל הספקות, האסטרטגיה החדשה של האחים וורנר היא הצלחה עצומה. לא בטוח שהסרטים הבאים שלהם יביאו את אותם מספרים יפים (יחסית לתקופה), אבל אפשר לשער שלפחות כמה מהם כן, ואלה חדשות מאוד טובות לקולנוע.
שאר הטבלה נראית די מאכזבת בהשוואה.
במקום השני יש לנו עוד סרט חדש, "The Unholy", שפתח עם 3.1 מיליון דולר, סכום נמוך יותר מהפתיחה הסטנדרטית לסרט בזמן המגפה, של 4 מיליון דולר. זהו סרט אימה בכיכובו של ג'פרי דין מורגן שמשחק עיתונאי שהמזל לא שיחק לו הרבה זמן. כדי להחיות את הקריירה שלו הוא מחליט לחקור ילדה חירשת שאחרי ביקור מ"מרי הקדושה" היא יכולה לשמוע ולרפא אחרים. אלא שמרי היא לא מרי הקדושה ויש מחיר כבד לרפואה שלמה. ככל שהעיתונאי חוקר יותר, ככה מתרחשים יותר אירועים מצמררים. בסך הכול סרט אימה סטנדרטי שכנראה יצליח מאוד בדיגיטלי.
במקום השלישי נמצא המקום הראשון של שבוע שעבר "סתם אחד" (Nobody) שפתח בסוף השבוע הקודם עם סכום מאוד יפה של 6.8 מיליון דולר אבל השבוע, בסוף השבוע השני שלו, הכניס רק 2.9 מיליון דולר. כוכב "סמוך על סול" החליט להעביר את הקריירה שלו לקולנוע והוא אחד המפיקים של הסרט הזה. בסרט הזה הוא משחק את האץ', אבא אמריקאי ממוצע שעוזר לנערה באוטובוס שמוטרדת על ידי זרים, וב"עזרה" אני מתכוונת שהוא מכניס להם מכות. אז מתגלה שהם עובדים אצל ברון סמים ובאים אחריו לנקמה, אלא כמובן שהוא ממש לא אבא ממוצע והם בחרו את האדם הלא נכון לנקום בו. הסרט הכניס 21 מיליון דולר על תקציב של 16 מיליון דולר ככה שהוא כבר הצלחה.
במקום הרביעי "ריה והדרקון האחרון" הכניס עוד 2 מיליון דולר וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 86 מיליון דולר. כנראה המודל של יציאה לקולנוע ולדיסני פלוס תמורת שלושים דולר משתלם לדיסני באופן כלשהו, כי "האלמנה השחורה" ו"קרואלה" יופצו באותו מסלול, רק חבל שהם לא משחררים את הנתונים הרשמיים כדי שגם אנחנו נוכל ליהנות מהידע.
ובכל זאת, "טום וג'רי" עדיין מצליח יותר. הסרט הכניס רק עוד 1.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, אבל ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 93 מיליון דולר – סכום מאוד מרשים לסרט לכל המשפחה בזמן המגפה.
מכאן והלאה המספרים ממש איומים: במקום השישי יש סרט חדש, "הילדה שמאמינה בניסים" (The Girl Who Believes in Miracles) שפתח עם 546 אלף דולר. הסרט מספר את הסיפור של שרה, ילדה שאחרי שהיא שומעת דרשה בכנסייה גורמת לשורה של ניסים שמושכים הרבה מאוד תשומת לב. נראה שהדבר הכי מעניין בסרט הזה הוא שקווין סורבו (לנצח הרקולס) משחק בו. במקום השביעי "The Courier" הכניס עוד 448,718 דולר. נראה שמותחן המלחמה הקרה בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ' לא מספיק כדי להביא אנשים לקולנוע והוא הכניס רק 5 מיליון דולר עד כה. מתחתיו, "כאוס מהלך" הכניס עוד 369,377 דולר ו-20 מיליון דולר סך הכול.
במקום התשיעי "הקרודים 2: עידן חדש" הכניס עוד 224,055 דולר, עם הכנסות כוללות של 162 מיליון דולר – סכום שסרטים אחרים לכל המשפחה יכולים רק לחלום עליו. ואת הטבלה סוגר "French Exit" שהכניס בסוף שבוע האחרון 174,378 דולר. בסרט מישל פייפר משחקת אשת חברה גבוהה שכספי הפנסיה שלה אוזלים והיא מחליטה לעבור לגור בפריז עם הבן שלה. הסרט הכניס 612,262 דולר עד כה.
בשבוע הבא הולך לצאת סרט אחד בהפצה רחבה "הנוסעים" (Voyagers) שהוא סרט מד"ב לנוער, מסוג הסרטים שליונסגייט תמיד מקווה שיהיו "דמדומים" או "משחקי הרעב" הבאים. בסרט, אנשים כלשהם מחליטים לייצר ילדים במיוחד בשביל להטיס אותם לחלל ולהפוך אותם למתיישבים שיאכלסו כוכבי לכת חדשים. וכדי להפוך אותם לנוסעים המושלמים ולשלוט בהם, מסממים אותם. כשבני הנוער מגלים את זה הם מחליטים להפסיק לשתות את הסם ומשם הכול מתדרדר, כי בני נוער ורגשות בחלל בפעם הראשונה. יש כמה שמות מוכרים בסרט: קולין פארל, לילי-רוז דפ, וטיי שרידן, ובכל זאת אני בספק שהסרט ישבור קופות.
קונג עשה בארצות הברית סכום שלא היה מבייש אותו בתקופה נורמלית תאכלס
(ל"ת)
של 2019? ממש מבייש
30 מיליון דולר? לגודזילה נגד קונג? קונג הרוויח 60 מיליון בסרט הראשון שלו, גודזילה השני 47.8, והראשון הרוויח 93 מיליון דולר.
מפגש פסגה של השניים שהיה מסתיים ב-30 מיליון דולר בנסיבות אחרות היה עורף ראשים ברחבי וורנר.
אולי הגזמתי אבל גם תראה מתי הוא יצא (מבחינת חודש)
וגם מישום מה בראש שלי הייתה ירידת ערך לסדרה.
אולי 45 מיליון היה עושה, 30 זה לא ממש רחוק משם אם אנחנו מחשבים את זה שגם זה משודר במקביל בעוד שירות
מלכי הקופות
זאת באמת פתיחה יפה מאוד, וגם לסרט שהוא סבבה סה"כ ("אי הגולגולת" עדיין הסרט הכי טוב בפרנצ'ייז הזה, ומשום מה הסרט הזה מתעלם ממנו, אבל ארחיב כבר בהמשך). הקטע הוא שבאמת אין באופק סרט אחר שיקח ממנו את ההישג הזה עד הקיץ. אפריל נראה שומם למדי, פרט אולי ל"מורטל קומבט" – סרט נוסף שיוצא בבתי הקולנוע וב-HBO MAX – אבל אני בספק גדול שהוא יתקרב למספרים האלו.
במאי יש סרטים קטנים יחסית או כאלו שיוצאים ישר לסטרימינג. אולי "מקום שקט 2" יחזיר אנשים לקולנוע, אבל אם זה לא בודאות יקרה ביוני, עם סרטים כמו "In the Heights" ו"מהיר ועצבני 9". זאת כמובן בהנחה שדברים לא יתחרבשו שוב ויהיו עוד דחיות.
אי הגולגולת הוא לגמרי הסרט הכי טוב בסדרה.
הזוי שדווקא ווינגארד הוא זה שקיבל את מושכות הבימוי לסרט הגדול יותר.
לא בטוח מה באת להגיד
גורדן ווט-רוברטס הוא גם נובאדי, לא יותר ולא פחות מאדם ווינגארד, והחוזה עם ווינגארד נחתם עוד לפני שקונג יצא. לכל הסרטים הללו הם לקחו במאים אלמונים למדי. היחיד שהמשיך בינתיים למשהו גדול יותר הוא גארת' אדוארדס.
בגדול
גורדן ווט-רוברטס הוא בפער ניכר הבמאי הכי טוב מהחבורה, ומבאס שווינגארד הבינוני המשיך להיות מזוהה עם הפרנצ'ייז.
מה זה "המשיך"?
זה הסרט הראשון שלו בסדרה. את "מלך המפלצות" ביים מייקל דוהרטי.
בדיוק, בדיוק.
אני בסך הכל אומר שהיו צריכים לבחור בווט-רוברטס לביים את גודזילה נגד קונג. מה לא ברור?
אני גם חושב ככה
מה שלא ברור היו הניסוחים שלך בשתי ההודעות הקודמות (וינגארד לא המשיך משום מקום; האולפנים חתמו איתו עוד לפני שהם יכלו לדעת כיצד יתקבל אי הגולגלות). אבל הכל טוב.