זוהי מסורת ארוכת שנים שבסוף שבוע שאחרי טקס האוסקר, אנשים הולכים לקולנוע לראות את הסרטים שזכו. כמעט כל הסרטים הזוכים נהנים מעליות בהכנסות שלהם והזוכה הגדול, "הספר הירוק" נכנס חזרה לעשרת הסרטים הכי מכניסים בארצות הברית. רק שני סרטים חדשים ניסו להילחם על המקום שלהם בסוף שבוע הנוכחי, אחד עם הצלחה יחסית ואחד ללא הצלחה.
במקום הראשון נמצא "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר". סיפור ההמשך להרפתקאות של היקאפ והדרקון שלו הצליח לשמור על עניין גם בסוף השבוע השני שלו בקולנוע ונשאר במקום הראשון. הסרט סבל מירידה קטנה יחסית בהכנסות שלו – 45 אחוזים, ירידה מכובדת לסרט בסוף השבוע השני שלו ומתאים לסרט שיכול להמשיך ולשמור על מומנטום. הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון 30 מיליון דולר בארצות הברית ובכל העולם הוא הרוויח 375 מיליון דולר. הוא עדיין לא מגיע לגבהים על קודמיו בפרנצ'ייז, אבל אחרי חודשים של מספרים קטנים יחסית בקופות, מספר כזה נראה כמו הצלחה מסחררת.
במקום השני נמצא "A Madea Family Funeral" של טיילר פרי אשר ביים, הפיק וכתב את הסרט וכמובן גם משחק בו. מדיאה היא סדרה שבה טיילר פרי מגלם את מדיאה, אישה זקנה ומוקצנת שעוברת שלל חוויות כאלה ואחרות. סדרת הסרטים הזו מכוונת בעיקר לקהל השחור בארצות הברית וכנראה בגלל זה כמעט אף סרט בסדרה (או של טיילר פרי בכלל) מקבל הפצה בארץ. כפי ששם הסרט מרמז, הפעם ההרפתקאות של מדיאה סובבות סביב לוויה, בסרט האחד עשרה והאחרון בפרנצ'ייז של "מדיאה". הסרט פתח עם 27 מיליון דולר – לא גבוה כמו השיא של הסרט הראשון בפרנצ'ייז (41 מיליון), אבל גם לא הפתיחה הכי גרועה בתולדות הזיכיון. בסך הכל, נראה לי שאפשר להכתיר את זה כפרידה מכובדת מהפרנצ'ייז הוותיק.
במקום השלישי נמצא "אליטה: מלאך קרב", הסרט שממשיך להיאבק על חיו. בסוף השבוע השלישי שלו הסרט הכניס 7 מיליון דולר ונראה שלמרות הכנסות מכובדות לא הצליח להפוך ללהיט מפלצתי. טוב, לא הצליח להפוך בארה"ב – בשאר העולם הסרט מצליח להגיע להישגים יפים והוא הכניס בכל רחבי העולם עד כה 350 מיליון דולר. אם נראה המשך לסרט הזה, כנראה שנראה בו הרבה שחקנים אסייאתים מוכרים.
במקום הרביעי נמצא "סרט לגו 2". הסרט מציג ירידה מזערית של 32 אחוז, שהם 6.6 מיליון דולר, ונראה שבשלב הזה אפשר להכריז על הסרט ככישלון יחסי. כי למרות הביקורות המפרגנות והאוהדות, מסתבר שהן לא היו מספיק כדי להביא אנשים לקולנוע או אולי פשוט שהזיכיון של סרטי לגו סובל מחשיפת יתר (בנוסף לשלושת הסרטים יש גם מלא סרטים קצרים וסדרות טלוויזיה המבוססות על הפרנצ'ייז) שגורמת לאנשים לא לרצות לראות אותו בקולנוע. הסרט יכול להתנחם בעבודה שההכנסות הכוללת שלו (152 מיליון דולר) עקפו את אלו של "סרט לגו נינג'גו" (123 מיליון דולר), אם כי הוא עדיין נמצא הרחק מאחורי "לגו באטמן" (312 מיליון דולר).
במורד הטבלה נמצא חבר ותיק שחזר לבקר בעקבות הזכייה באוסקר: "הספר הירוק". זכייה בסרט הטוב ביותר תמיד מסקרנת אנשים וגורמת להם ללכת לראות בעצמם על מה כל המהומה, במיוחד כשיש מהומה סביב הזכייה של הסרט. הסרט עלה מהמקום ה-11 למקום ה-6 בטבלת שוברי הקופות בארצות הברית. זה כמובן לא מזיק שעוד 1,300 בתי קולנוע חזרו להקרין את הסרט אבל התוצאה היא עלייה של 121 אחוז בהכנסות שהם 4.7 מיליון דולר בקופות בסוף השבוע האחרון. זה מרשים יותר בהתחשב בעבודה שהסרט מוקרן בקולנוע כבר 14 שבועות. ולמרות שתמיד זוכי האוסקר מקבלים דחיפה בעקבות הזכייה בטקס לרוב העליות הן מתונות יותר, "צורת המים", הזוכה של השנה שעברה, למשל עלה רק ב-58 אחוז והכניס 2.4 מיליון דולר בסוף שבוע שלאחר הטקס, למעשה צריך ללכת אחורה עד "נאום המלך" ב-2011 כדי למצוא סרט שהכניס יותר בסוף שבוע שלאחר האוסקר (6 מיליון דולר -שלא היו עלייה אלא ירידה כי הסרט עדיין היה בשיא הפופולאריות שלו). ככה שאפשר להגיד שאומנים "הספר הירוק" הוא אומנם לא שובר קופות היסטרי, אבל הוא בהחלט סרט שהקהל די אוהב.
בקטגוריית "סרטים בטבלה שאין הרבה מה להגיד עליהם" יש במקום החמישי את "להילחם עם המשפחה שלי" – ביוגרפיית ה-WWE הצליחה להחזיק מעמד יפה בסוף השבוע השלישי שלה עם ירידה של 40 אחוז והכנסות של 4.6 מיליון דולר. גם "כמה רומנטי" במקום השביעי ו-"מה גברים רוצים" במקום התשיעי ממשיכים להיות הצלחות מכובדות: "כמה רומנטי" הכניס 4.6 מיליון דולר בסוף שבוע האחרון, ן"מה גברים רוצים" הכניס עוד 2.7 מיליון דולר ושלושתם מראים את כוח ההישרדות הלא רע של סרטים קטנים.
במקום השמיני יש את הסרט החדש של השבוע שפחות הצליח – "גרטה". במותחן האימה הזה, פרנסיס, בחורה אשר איבדה את אמה לא מזמן, מוצאת תיק ומחליטה להחזיר אותו לבעליו, גרטה. השניים מתיידדות, אבל אז אמיתות מטרידות מתגלות, ולפי הביקורות, האמיתות הללו לא יחדשו לכם כלום בז'אנר. גרייס מורץ ואיזבל הופר הן שחקניות מוכשרות אבל לא פופולאריות במיוחד, וביחד עם ביקורות פושרות הסרט פתח עם סכום פושר של 4.5 מיליון דולר ויש סיכוי טוב שבשבוע הבא כבר לא נראה אותו בטבלה.
במקום העשירי נמצא "מז"ל טוב 2". אומנם גיבורי הסרט נתקעים באותו היום, אבל הקהל לא ממש רוצה להיתקע בסרט הזה. בסוף השבוע השלישי שלו הסרט הרוויח 2.5 מיליון דולר ופה אנחנו יכולים לנופף לו יפה לשלום מחוץ לטבלת עשרת הסרטים הכי מצליחים. עם הפרשים כל כך חדים בין ההכנסות של הסרט הראשון (125.5 מיליון דולר סך הכול) לנוכחי (54.5 מיליון דולר עד כה), לא הייתי מצפה לראות סרט שלישי בפרנצ'ייז – לולא העובדה שכל כך זול להכין אותם וגם הסרט הנוכחי כבר הכפיל את ההשקעה והתקציב שלו.
אומנם חוץ מ"הספר הירוק" אף סרט אוסקר לא זכה להיכנס שוב לעשרת הסרטים המרוויחים ביותר אבל כולם הראו עלייה מרשימה בהכנסות שלהם. "ספיידרמן: ממד העכביש" הכניס 2 מיליון (עלייה של 137 אחוז מהסוף שבוע הקודם), מה ששם אותו במקום ה-11 בטבלה. "כוכב נולד" הכניס 1.8 מיליון דולר (עלייה של 208 אחוז מהסוף שבוע הקודם). "רפסודיה בוהמית" הכניס פחות ממיליון דולר, אבל עדיין נמצא בעלייה (56 אחוז), שזה נחמד בהתחשב בזה שהסרט זמין לצפייה ביתית. ואפילו "המועדפת" שהראה עלייה פחות מרשימה, הרוויח 800 אלף דולר. נראה שלמרות ההספדים על מוסד הפרסים, לאוסקר עדיין יש השפעה על אנשים והבחירות שלהם בקולנוע.
ההפתעה הרצינית של השבוע לא מתרחשת במקומות הראשונים של הטבלה אלא במקום ה-15 שלה: הסרט הדוקומנטרי "אפולו 11" . כדי לחגוג 50 שנה לנחיתה של אפולו 11 על הירח, טוד דגלאס מילר הכין סרט דוקומנטרי שמוקרן רק על מסכי איימקס בארצות הברית, מה שכנראה עזר לו להגיע להישג המרשים של 1.6 מיליון דולר כאשר הסרט מוקרן רק ב-120 בתי קולנוע בארצות הברית.
בסוף שבוע הבא יוצא לאקרנים הסרט המיוחל "גלוריה בל", דרמה קומית בכיכובה של ג'וליאן מור שאנשים הזמינו לו כרטיסים שבועות מראש, וגם הסרט הקטן "קפטן מארוול" – סרט גיבורי העל הראשון של מארוול עם אישה בתפקיד הראשי. ברי לארסון תביא לחיים את דמותה של קרול דאנברס, הלא היא קפטן מארוול. הסרט מתרחש בשנות ה-90 ואמור להביא אתו הרבה נוסטלגיה, חלל חיצון, ניק פיורי צעיר וחתול. הסרט יכול להיות ה"פנתר השחור" הבא, או ה-"סולו" הבא, או דווקא ה"וונדר וומן" שבאמצע, בסוף השבוע הבא נדע. אבל זה לא אומר שבסוף השבוע הזה אי אפשר לנחש.
אז, מי שחושב שהוא יודע כמה דולרים יכניסו הסרטים של שבוע הבא ורוצה לזכות בזוג כרטיסים להקרנת טרום בכורה של "אנחנו" בסינמטק הרצליה ( ביום רביעי ה-20 במרץ בשעה 20:00) – מוזמן להשתתף במיני-מכסחי הקופות שממש כאן למטה. זה מאוד פשוט – מנסים לנחש כמה יכניס קפטן מארוול ועוד כמה סרטים נוספים (בסופ"ש הקרוב, רק בארה"ב), עונים גם על שאלת הבונוס, ושני המנחשים המדויקים ביותר יזכו בכרטיסים המדוברים. הצבעות יתקבלו עד יום שישי בשעה 17:00
רגע, כמה יכניסו בשבוע הבא או בכל הריצה שלהם?
בארה"ב או בכל העולם?
בסופ"ש הבא, רק בארה"ב.
(ל"ת)
הבמאי של מהיר ועצבני מואשם באונס
https://consequenceofsound.net/2019/02/rob-cohen-sexual-assault-accusation/?fbclid=IwAR2AXapY0UErGIKlFJD7tHqevklZOYKFJPSI6EX5Zvy8RTtuCL0Y3ugr1pE
אוי, זה נורא
זה נורא כי האונס שהוא מואשם בו זה לא "אונס" – זה אונס של הבת שלו בזמן שהיא הייתה בת שנתיים. טענה שהאמא שלה אמרה לראשונה בזמן הליכי גירושין לפני כך וכך שנים ובית המשפט קבע לטובת הבמאי (או לפחות, נתן לו משמרת מלאה על הילדה, על פי הבמאי).
אז או שמדובר בבחור שאנס את הבת שלו ובתי המשפט התעלמו מזה ופשוט נתנו לו משמרת על הילדה למרות זאת, או שמדובר בילדה שאמא שלה הצליחה לשכנע אותה שאבא שלה אנס אותה (היא מדברת על מקרה גם שהאבא לקח אותה לראות זונות בגילאי 13-14, מה שאיכס, אבל לא באותה הרמה).
בקיצור, כתבה מבאסת מכל הכיוונים.
רק תיקון-
אונס של הבת שלו בזמן שהוא היה בן שנתיים.
(דווקא הקטע של ללכת לזונות הוא הגיוני, יחסית, בשביל לנסות להפוך אותו לסטרייט. אם מדובר בשנות השבעים)
הטענה של הבת שלו היא שהוא אנס את הבן שלו בגיל שנתיים, האמא ידעה, והנושא עלה רק במשפט הגירושין. ובכל זאת, בגיל 14, הבן בחר באבא במהלך משפט גירושין ומשמורת, וגם בערעור.
כלומר, לפעמים באמת מתגלים דברים מחרידים על אנשים, אבל זה נשמע יותר מדי כמו סיפור של ניכור הורי והאשמות שווא מכדי להיגמר ביותר מכותרת.
זהו, אני נורא התלבטתי לגבי הניסוח
בגדול אני יודע שכלל האצבע הוא לקרוא לטרנסים במגדר הנוכחי שלהם גם לפני שעשו את השינוי (יש לזה את השם "deadnaming", שמתכוון יותר לשם אבל גם לתופעה של "כשהיית זכר/נקבה") אבל אני מודה שזה קצת מבלבל במקרה הזה, כי יש כן יש קריטיות מסוימת בשאלת המגדר שלה בזמן האירועים.
לא בטוח בכלל שזה ניכור הורי, זו האשמה מסוכנת
ראה את מקרה מייקל ג'קסון, והילדים שהתיצבו לצידו בבתי המשפט אז, ומה הם אומרים היום (התובעת באחד המקרים טוענת שהעדויות שלהם כמעט זהות לאלו שעלו ב3 תלונות משפטיות לאורך השנים, כולל פרטים שלכאורה לא היו אמורים להחשף אליהם מתוך העדויות).
במצבים של גילוי עריות יש הרבה מאוד בלגן רגשי, והרבה מאוד מניפולציות שמובילות לתגובות שלא נראות כל כך רציונליות מהצד. ואם נדקדק אפילו יותר, הרשה לי לפקפק בכשירות ההורית של אמא שראתה ילד.ה שלה נאנס.ת ונתנה לדברים להמשך. אנחנו לא יודעים למה או האם האבא היה בחירה עדיפה, למרות הפגיעה המינית.
שאלה - היה פה פעם באתר דף סרט ל-"מדינה שבויה" ועכשיו הוא איננו
יש עוד תכניות להפיץ את הסרט בארץ?
אתה בטוח שהיה לנו דף סרט לזה?
כי זה לא דבר שהיינו מוחקים.
אה, ולא ראיתי בינתיים תוכניות להפצה שלו.
אני די בטוח שראיתי אחד. יכול להיות שאבד במהלך הנפילות/שחזורים האחרונים של האתר?
(ל"ת)
בעיה קטנה באתר
מקווה שזה המקום הנכון לדווח עליה.
כשאני נמצא במסך הראשי ובודק אם יש תגובות חדשות לכתבות שכבר ביקרתי בהן, כמות התגובות החדשות לא משתנה אלא אם אני מתנתק ומתחבר לפרופיל שלי. לדוגמא – הבוקר ראיתי שיש 80 תגובות שלא קראתי בדיון של 'קפטן מארוול' והמספר הזה נותר בעינו גם אחרי שנכנסתי לכתבה. רק כשהתנתקתי והתחברתי שוב מספר התגובות החדשות התאפס.