דוח קופות שבורות, 01.10.2023: מפרץ המסור: יוצר העל

מהר: מי אלה משפחת רוברטסון ולמה מישהו התעניין מספיק כדי לעשות עליהם סרט שכבר עשה 4 מיליון דולר בקופות?

ארבעה סרטים חדשים יצאו השבוע, ועדיין המצב של הקופות לא מזהיר במיוחד. וזה לא שלא יצאו סרטים שיכלו להיות להיטים: לא מדובר בסרטים שהקהל שנא או המבקרים קטלו או משהו "קטן" באופן כזה או אחר. לא, שלושה סרטים שיכלו להיות להיטים צנועים הסתפקו בלהיות להיטים ממש ממש צנועים כי, נו, ובכן, קשה מאוד לקדם סרט בלי השחקנים שלו.

לכן כנראה המנצח של הקופות השבוע הוא "מפרץ ההרפתקאות: סרט העל", שהרי מהלך הקידום של סרט שכזה הוא פחות "כריס רוק מדבר על החוויות שלו והניסיון להיכנס למוחו של חתול בשביל לגלם את הדמות באופן הכי טוב" ויותר "זוכרים את הכלבים האלה מהסדרה, הצעצועים, קופסאות האוכל שלכם ומה לא? עכשיו הם בסרט. שוב. כמו כן הם גיבורי על, אבל זה באמת החלק השולי בסיפור". זה הספיק לסרט בשביל להכניס 22.7 מיליון בארה"ב, ועוד 24 בשאר העולם. בהתחשב בתקציב הצנוע שלו – 30 מיליון דולר – זה די והותר.

המקום השני הולך ל"המסור X" עם 18.3 מיליון דולר. פתיחה בול באמצע מבחינת המותג. רחוקה מהשיאים של 30 מיליון דולר של ימי "המסור 2" עד "המסור 5", אבל שיפור של 10 מיליון דולר מהסרט ההוא שכריס רוק ניסה להרים לפני שנתיים. הסרט הרוויח עוד 11 מיליון דולר משאר העולם, ואומנם 29 מיליון דולר זה לא בדיוק סכום לרוץ להתגאות עם החברים הבלוקבאסטרים האחרים, אבל כשהתקציב שלך הוא 13 מיליון דולר, אתה לחלוטין בדרך הנכונה.

ומהצלחה מתונה ובינונית לאכזבה – גם "היוצר" מתהדר בתג מחיר לא גבוה במיוחד (80 מיליון דולר), אבל 14 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו (32 אם מסתכלים על כלל העולם) הם לא סגולה טובה להחזרת התקציב. יש בזה משהו מבאס – הרי סרטי אמצע הדרך המקוריים הם בדיוק מה שכולם טוענים שחסר להם יותר ממנו – אבל אז ההיצע הוא משהו כמו "היוצר", שהקונצנזוס סביבו הוא "מאוד יפה, עם תסריט מאוד ממוחזר". ואולי בכל זאת בבחירה בין תסריט בינוני ומקורי ובין תסריט בינוני עם דמויות שאתה מכיר, אפשר להבין למה אנשים בוחרים בבטוח יותר. חבל רק שאין אופציה, נו, לתסריט טוב.

"הנזירה 2" ירד למקום הרביעי, אחרי השלישייה הזאת, והוא מבסוט לו עם 4.7 מיליון דולר בסוף השבוע הזה. הסרט הזה כבר לחלוטין עבר את השלב שבו הוא צריך להוכיח משהו למישהו (תקציב של 35 מיליון דולר, הכנסות כוללות של 230) ובשלב הזה הוא בעיקר נהנה מכך שלא נראה שיש תחרות רצינית כלשהי.

במקום חמישי עם 4.3 מיליון דולר נמצאים העיוורים. מצטער, "העיוורים". "העיוור"? לא יודע, באנגלית זה “The Blind". לרוב כשסרט לא מוכר מפציע בשוברי הקופות האמריקאים מדובר באיזה סרט נוצרי, וזה אכן מאה אחוז המצב פה. הסרט מספר את הסיפור הלא ידוע של משפחת רוברטסון לפני שהם הפכו לכוכבי ריאליטי ומה זאת אומרת ברור שאני יודע מי אלה. זה האלה מהתוכנית "Duck Dynasty" שאני לא בטוח ששודרה אי פעם בארץ ושהתאכזבתי קשות כשגיליתי שזה לא טלנובלה על דונלד דאק. מה? אתם בעצמכם גיגלתם את המידע הזה לפני שנייה ולא היה לכם מושג מי אלה לפני כן!

רוב החצי השני של הטבלה מורכב ממי שהיו עד לפני רגע בחמישייה הפותחת, מה שסביר: "רדופים בוונציה" מצליח ליפול באופן רך יחסית מהמקום השלישי לשישי, עם 3.6 מיליון דולר; "נקודת שיוויון 3: הפרק האחרון" יורד מהמקום הרביעי לשמיני עם 2.7 מיליון דולר; "בלתי נשכחים 4" צונח מהמקום השני לתשיעי (ירידה של 69%) ומרוויח 2.5 מיליון דולר (בסך הכול הסרט הרוויח עד כה 19 מיליון דולר בכל העולם, על תקציב של 100 מיליון דולר); ו"ברבי", אחרי 11 שבועות בטבלה, יורד מהמקום החמישי לעשירי. זה לאו דווקא אומר שהוא לא יהיה פה בשבוע הבא, אבל גם אפשר להתחיל להיפרד ממנו. הוא הרוויח בסופ"ש הזה 1.4 מיליון דולר. נראה שמי שרצה לראות את התוספות של ההוצאה המחודשת עשה את זה בטיקטוק.

אם הצלחתם לעקוב, דילגתי על המקום השביעי. זה בגלל שמדובר ב"כסף טיפש", שלא היה בחמישייה הפותחת בשבוע שעבר, אלא דווקא במקום שמיני, והפצה רחבה יותר שלחה אותו מקום אחד למעלה, עם 3.3 מיליון דולר. הסרט עוד לא יצא ממש ברחבי העולם, אבל אם בנו על כך שיהיה להיט בארה"ב – הוא לא. אם כי אם הוא יצליח לחקות את הסיפור עליו הוא מבוסס, אולי הוא יצליח כנגד כל הסיכויים להישאר בטבלה ולהפוך לרווחי כנגד התקציב של 30 מיליון הדולר שלו.

בשבוע הבא יוצאים שלל סרטים בהפצה מצומצמת, ואפשרי שחלק מהם ימצאו את דרכם לטבלה, אבל מכיוון שלא אפרט פה על יותר מ-10 סרטים, נציין את האחד שיוצא בהפצה רחבה: "מגרש השדים: המאמינים" – הניסיון החדש להחיות מותג מבית היוצר של בלומהאוס, דיוויד גורדון גרין והשטן. כרגע מדברים על פתיחה של אזור ה-30 מיליון דולר.