אחרי פתיחה בלוקבאסטרית, ירידה בלוקבאסטרית, סוף סוף מגיע סוף השבוע שמוכיח ש"אווטאר: דרכם של המים" עשוי מהחומרים של סרט של ג'יימס קמרון – הסרט ירד בסוף השבוע האחרון ב… אה, הוא לא ירד. הוא עלה.
כן, בסוף השבוע השלישי שלו הסרט עלה ב-5.5% והרוויח 66.8 מיליון דולר. תוסיפו לזה 424 מיליון דולר בקופות של ארה"ב עד כה (כרגע מקום שלישי מכל סרטי 2022, עוד רגע מקום שני. לאו דווקא מקום ראשון) ו-1.39 מיליארד ברחבי העולם (עוד רגע מקום ראשון מבין הסרטים שיצאו ב-2022, אם כי מבחינת הכסף שהורווח ב-2022 עצמה, "אהבה בשחקים: מאווריק" ניצל ושמר את מעמדו) ו"אווטאר: דרכם של המים" בהחלט מצטייר כשובר הקופות שמושיע שנה בלי הרבה שוברי קופות.
איפה כל זה יסתיים? ובכן, שאלה יפה. הסכומים של "אווטאר" הסופ"ש נבעו משלושה גורמים: הסרט עצמו (אני מניח, כן? זה יהיה מוזר אם כולם הולכים לסרט כי הם שמעו שהוא גרוע), חוסר התחרות המוחלט, והעובדה שהייתה חופשה. מה יקרה כשאחד וחצי מהמרכיבים האלה יעלמו (כי חופשה כבר אין, ויש סרטים חדשים אבל לא בדיוק מה שנקרא "שוברי קופות")? אין לי מושג. ההערכות מדברות על אזור 600 מיליון דולר בארה"ב, ואזור 2 מיליארד ברחבי העולם. זה נשמע סביר, אבל נכון לעכשיו זה "אווטאר" שמעדכן את ההערכות, לא ההערכות שמכתיבות את ההתנהגות של "אווטאר". מניח שניפגש שוב בשבוע הבא ונדבר על הערכות חדשות.
אבל יש עוד תשעה סרטים אחרים בטבלה, אז בואו נדבר גם עליהם – בייחוד שרובם נהנו מעליות חדות יותר מזו של "דרכם של המים".
נגיד, במקומות הכסף והארד, "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" ו"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" נהנו מעליות של 35% ו-38% (בהתאמה) והרוויחו 4.8 ו-16.7 מיליון דולר (לא בהתאמה). עבור "הפנתר השחור" מדובר בגירוד אחרון של דולרים – הסרט הרוויח 439 מיליון דולר בארה"ב, ו-820 מיליון ברחבי העולם עד כה, ואלה בהחלט סכומים מרשימים, אבל אולי לא כש"דרכם של המים" ממש שם מעליך.
עבור החתול אלה חדשות יותר טובות, והוא כבר מדלג ל-66 מיליון דולר בארה"ב, ו-134 מיליון דולר ברחבי העולם. עלייה כזאת עלולה להצביע שגם הוא, לצד אווטאר, עשוי ליהנות מרגליים ארוכות – דבר שהוא בהחלט צריך, כי הוא בכל זאת עלה 90 מיליון דולר. אם הוא יצליח להרוויח 10 מיליון דולר ומעלה עוד כמה שבועות, הוא בהחלט יכול לסיים כמנצח.
אבל לא כולם מנצחים בסופ"ש הזה, ושלושת הסרטים הבאים ברשימה כן הצליחו לרדת בהכנסות שלהם. דבר מאכזב בעיקר עבור מי שסוגרים את החמישייה הראשונה – "ויטני" ו"בבילון", שכן זה רק סוף השבוע השני שלהם. "ויטני" יורד הכי בקטנה, עם 16%, ומרוויח 4 מיליון דולר, בעוד "בבילון" יורד ב-27% ומרוויח 2.6 מיליון אבל לשניהם אין מה לצאת בצהלות שמחה – האחד הרוויח עד כה בארה"ב 14 מיליון דולר, השני 10, וזה לא טוב לאף אחד מהם. "מי מפחד מסנטה?", במקום השישי, שירד ב-39%, יכול לפחות להתנחם בכך שזה הסופ"ש החמישי שלו. הוא הרוויח 2.1 מיליון דולר.
בניגוד לשבועות האחרונים שבהם נראה ש"אווטאר" שתה את כל התחרות וחלקים גדולים מדי של הטבלה אפילו לא הרוויחו מיליון דולר, הפעם המצב יותר טוב – רוח החג, או משהו, גרמה לכל הסרטים לעלות במספרים, וזה נכון גם למקומות התחתונים. וכך "הלוויתן", "הפייבלמנים" ו"התפריט" כולם הרוויחו יותר ממיליון (1.3, 1.1, ו-1, בהתאמה) ורק "עולם מוזר" הורס את החגיגה עם 513 אלף דולר במקום העשירי.
הסרט החדש היחיד שיצא השבוע הוא "איש ושמו אוטו", אבל הוא יצא בארבעה אולמות בסך הכל. מצד שני, הוא הרוויח בכל אחד מהם סכומים של שובר קופות (כלומר, 14.5 אלף דולר בממוצע לאולם). מצד שלישי, הביקורות של הסרט לא נלהבות. בקיצור, נראה מה יהיה כשהפצתו תתרחב.
שבוע הבא אמורים לצאת שלושה סרטים שקשה לראות אותם מאיימים על המקום הראשון: האחד הוא דרמה שקטה על נשים שנפגעו מינית בקהילה דתית ("נשים מדברות"), השני הוא סרט אימה על בובה רצחנית ("מייגן") והשלישי הוא מערבון עם ניק קייג' ("הדרך הישנה"). האם הם בכלל יצליחו להגיע למקום השני? נראה.
אם חשוב התואר שטופ גאן עשה הכי הרבה כסף דווקא השנה
אז בעצם ספיידרמן הוא גם אחד הסרטים הכי טובים של 2022 בפער.
והוא אכן מקום תשיעי בהכנסות בארה"ב ל-2022
ומקום עשירי בהכנסות מסביב לעולם (אם כי זה צריך לחשב לבד ומשום מה בוקס אופיס מוג'ו לא מתחשב בזה).
כמו כן, זה לאו דווקא התואר שחשוב. אין תארים שחשובים – כל סרט נתלה בכל תואר שהוא יכול להיתלות בו, כמו שמלמדים אותנו תארים כמו "סוף השבוע השלישי השלישי הכי טוב בכל הזמנים", "סוף השבוע הכי טוב לסרט R בחג ההודיה", "סוף השבוע הכי טוב לסרט עם ז' בשם בעת שמרקורי בנסיגה" ועוד שלל שיאים מונפצים שנמצאים בתפוצה רחבה הרבה יותר מדי בכתיבת דוחק"וים ברחבי העולם, והסרטים והמפיצים נהנים להתהדר בהם כאילו זה אומר משהו.
אני יודע שזה לא באמת חשוב, אבל היה חשוב לציין.
זה סתם משעשע לראות אותך עוקץ את אווטאר.
אני לא חושב שצריך את זה כדי להגיד שההישג של טופ גאן מרשים בהרבה מזה של אווטאר
כי לא משנה כמה אווטאר ירוויח, ואפילו אם הוא יהיה שובר הקופות הגדול ביותר של כל הזמנים, ההישג של טופ גאן מרשים יותר.
מאווטאר 2 ציפו שירוויח מלא כסף עוד לפני שהוכרז שהולך לצאת סרט כזה, מדובר על המשך לשובר הקופות הגדול ביותר בכל הזמנים שאפילו עם אינפלציה הצליח לתפוס את המקום השני, כך שזה לא הלם מוחלט לראות שהוא הולך בדרך קודמו ומרוויח מלא כסף.
אהבה בשחקים מאווריק, לעומת זאת, הוא סרט שאיש לא ציפה ממנו שיתקרב אפילו קצת לרווחים המטורפים שהגיע אליהם. לסרט הראשון יש איזשהו מעמד של קאלט, ועדיין נראה לי שרוב העולם לא צפה בו עד השנה. כמה דיבור בכלל היה סביב הסרט הזה? כמה ציפיה הייתה לסרט הזה? לכמה אנשים בעולם כל כך אכפת בכלל מטופ גאן המקורי? כמה הימרו שסרט המשך לטופ גאן יגיע ל-1.4 מיליארד? מי בכלל חשב על אופציה כזאת?
אז כן, אווטאר 2 מגיע להישגים גדולים יותר, ועדיין ההישג המרשים והמפתיע יותר הוא זה של טופ גאן 2.
תלוי בנקודת המבט.
היו הרבה קבוצות של אנשים שציירו את אווטאר כפרנצ׳ייז מת שהסרט השני שלו יהיה dead on arrival. הזווית הזאת היתה כל כך קולנית שלרגע אפשר היה לחשוב שזה הקונצנזוס האמיתי.
ועדיין, הרוב, גם בין אלה שהזכרת, אמרו שגם אם יכשל עדיין ירוויח סכומים שבשביל סרט אחר יחשבו למכובדים ביותר
כך שעדיין הייתה איזושהי ציפייה ממנו להביא כסף.
מטופ גאן, לעומת זאת, מי בכלל ציפה?
אם אני הייתי חוזר בזמן ללפני שנה ומבשר שהסרט המרוויח של השנה יהיה אווטאר 2, כמה היו מופתעים מזה לגמרי? אבל אם הייתי מספר שאת המקום השני לא יקח סרט של מארוול או עולם היורה 3 או המיניונים 2 אלא סרט המשך לטופ גאן, אנשים היו ממש נופלים מהכסא.
ההצלחה של טופ גאן היא בעיני אחת ההפתעות הגדולות ביותר בנוגע להצלחה של סרט שנראתה כאן בשנים האחרונות.
אין ספק בכללל שטופ גאן יעשה 1.5 מיליארד דולרים זה הישג אדיר ומפתיע במיוחד
(ל"ת)
טופ גאן הראשון היה שובר קופות אדיר. מקום ראשון ב 1986 ו-430 מיליון בהתאמה לאינפלציה
וזה בתקופה שלפני מולטפלקסים עם 20+ מסכים. אף אחד לא באמת ציפה ליותר מ-700 מיליון, אבל 400 מיליון בהחלט לא היו בשמיים.
אגב הדרך הישנה של ניק קייג׳ זה במקרה בוצ׳רס קרוסינג?
(ל"ת)
איפה יגואר? מדברים על הכנסות בUS בין 670 ל870 מיליון!
שזה אומר סיכוי לעקוף את טופ גאן מאווריק וNWH כסרט המכניס יותר של המגפה. אבל יותר מזה סיכוי לעקוף את אווטאר הראשון!! (עכשיו זה בסדר שההמשך עוקף?) ואפילו את אוונג'רס אנדגיים!!!🤯 להיות רק שני להכוח מתעורר – הפרנצ'ייז האמריקאי הכי חזק שלהם וגם לא במרחק גדול.
הגלובלי אומרים ש2.2 מליארד דיי נעול והדיבור הוא בין 2.2 ל2.8 סופית. מה שיכול להציב אותו כהכנסות מאוד דומות לראשון אפילו עם אחרי המגפה, ואין את רוסיה.
אין מצב.
הערכות שמשאירות מרווח של 200 מיליון דולר לא שוות כלום, והערכות גלובליות של 2.8 הן הזויות.
הסרט כרגע נעול על 650, עם סיכוי טוב להגיע מעל 700 (הימור שלי כרגע 720), ובעולם מעל 2 מיליארד, עם סיכוי טוב לגרד או לעקוף בקצת את טיטאניק. מעל 2.4 מיליארד או 780 מיליון בארה"ב ואני אהיה *מאוד* מופתע.
יהיו ירידות קשות בשבועות הבאים. אם אווטאר 2 מכניס סופ"ש הבא מעל 48 מיליון, ומעל 85 מיליון במהלך השבוע יהיה מה לדבר על עדכון הערכות.
מצד שני, האנשים שמדברים עוקבים אחרי קופות הרבה יותר ממני, אז אולי יש להם מקורות וידע שלי אין פשוט.
(ל"ת)
תראה יש אנליסט שהכרתי לאחרונה
מבלאק אדם ובלאק פנתר 2 והוא נתן לשני הערכות מאוד מצומצמות שחשבתי לא נכונות ויצא שהוא צודק מאוד. אז שהוא כותב על משהו 'נעול' רק אם זה ממש מדוייק הוא יכתוב את זה. בין היתר הוא נותן פירוט פר מדינה ואיזה שיאים הוא שובר בכל מדינה, ככה שהוא נראה לי מאוד לג'יט. הוא הסביר שהסיבה שהוא נותן מרחב גדול (מה שהוא לא עושה בדרך כלל) כי יש הרבה משתנים וכרגע הוא לא כלול בשום סטטיסטיקה היסטורית מאז יום שלישי שעבר, ב'ליגה משלו' כדבריו. כרגע הוא אוסף הכנסות ביום שני מקום שלישי של כל הזמנים רק אחרי אווטאר והכוח מתעורר. לכן הוא כותב שזה תלוי ברגליים שלו אם ימשיכו להיות יותר ארוכות מNWH וטופ ג'אן מאווריק. גם בגלובלי הוא משחק בליגה משלו, כך שקשה לצפות מעבר ל2.2 נעול, זה תלוי אם סין תאריך לו את הקרנות והם כבר נתנו לו הארכה לאחרונה. אתה יכול למצוא אותו בטוויטר Luiz Fernando@
אגב דיסני כרגע מחזיקה ב5 המקומות הראשונים של ההכנסות לסופש שלישי, עם הכוח מתעורר, אווטאר, אווטאר 2, בלאק פנתר ואנדגיים.
שכחתי לציין עוד הערכה מאוד חשובה שלו
זה שאווטאר 2 בעוד 4 ימים, ב7 בינואר יחצה את ה500 מיליון בארצות הברית ו1.6 מליארד בשאר העולם באותו יום, מה שאווטאר הראשון הגיע ל2 הנקודות האלה גם באותו יום רק 11 יום אחריו ב18 לינואר 2010. אני מניח שמכאן הוא פותח את האפשרויות לתחזיות היותר גדולות שלו שהזכרתי.
אבל הוא לא בליגה משלו. הוא בליגת ג'יימס קמרון, ולזה כן יש תקדימים.
אווטאר 2 מתקדם באותו קצב של אווטאר 1, מלבד בערך הפתיחה הכפולה שלו. בשני הסופשים האחרונים הוא קצת מאחוריו, ובהכנסות באמצע שבוע הוא היה קצת מעליו. אווטאר 1 הוסיף מהנקודה הזו עד סוף הריצה שלו כ-400 מיליון דולר. טופ גאן מאווריק כ-300. האם יהיו לו רגליים של אווטאר, של טופ גאן, או יותר גרוע?
אם כמו אווטאר, אז הוא בהחלט יכול להגיע ל-890 מיליון, אם כמו טג"מ זה 760. אם יותר גרוע (ואני מניח שהוא לא ישבור את השיאים של אווטאר 1 עד השבוע ה-13 ולא את השיאים של טג" מ מ השבוע ה-13 ואילך אלא יהיה די באמצע) ויוסיף "רק" 250-300 מיליון זה שם אותו ב-700-750 מיליון. הוא גם יכול להתנהל כמו רוג 1 ולהוסיף פחות מ-100 מיליון ולהגיע ל-550 (לא יקרה, אבל אפשרות קיימת).
כמו שאמרתי בהודעה הראשונה, זה השבוע שבאמת יצמצם את טווח ההימורים.
אם הוא יצליח לצבוא או סכום בסופש שמשתווה לאווטאר הראשון או סכום במהלך ימי השבוע שמשתווה לטג"מ אז נוכל לדעת כמה בערך הוא עוד יוסיף לעצמו.
בגדול הכול יכול לקרות אבל כרגע הוא מוביל על אנדגיים בסופש שלישי
אז הוא רואה לנכון לומר ש670 זה נעול ועד 870 זה אפשרי, שהוא לא נתן שום דבר מזה עד עכשיו. לגבי הגלובלי במדינות מסויימות הוא מעל כל ליגה אפשרית כרגע. גם של ג'יימס, במיוחד מה שמציין בהמשך שבעוד 4 ימים הוא יעקוף את אווטאר הראשון בשבוע וחצי לפני השגיו להגיע ל1.6 מליארד לא יודע כמה עשה הראשון ב11 ימים אבל זה פער דיי גדול. אז גם בהינתן ויהיו לו רגליים יותר קצרות יכול להיות שהוא עדיין יוכל לעשות יותר קופה.
יש עוד נתונים שיש להוסיף, זה יש יותר מסכי פרימיום בעולם מ2009 ויש לאנשים יותר מודעות לצפות במסכים כאלה והם מגדילים משמעותית את ההכנסות כאמור. עוד דבר אני חושב שאפשר להסכים על עוד 2 פקטורים חשובים: 1. לדיסני יש מערכת יחסים הרבה יותר אגרסיבית עם בתי הקולנוע כנראה יותר מכל אולפן אחר ובפער ממה שהיה לפוקס ב2009. 2. בתי הקולנוע עצמם השתוקקו לשובר קופות פנומנלי כמו אווטאר 2 אחרי כל המגפה וכשכבר מגיע דבר כזה הם ילחמו או לכל הפחות ייטו בעצמם לתת לדיסני כמה שיותר מסכי ענק וכמה שיותר מסכים, שלא בטעות ישאירו פני על השולחן. [בסין כבר הרחיבו לו את מספר המסכים מ90,000 ל110,000 ובUS הוא נשאר בשבוע השלישי על 4200 שזה המון(לא יודע כמה ביחס לשוברי קופות אחרים שהוא מתחרה איתם ראש בראש אולי אתה יודע?)] אז אולי לאווטאר הראשון היו רגליים טבעיות אבל אפשר להסכים שיש להם אינטרס ולשער שיש כאן יד יותר מוטת. ככה שעד יציאת אנטמן קוונטמאניה בעוד חודש וחצי. יהיו לאווטאר 2 הרבה יותר מסכים ב8 שבועות ממה שהיו לראשון והרבה יותר פרימיום. (ואפילו אחרי זה הוא יכול להמשיך לצד אנטמן 3 לפחות עד שהזאם 2 ולתת לו בסך הכול 12 שבועות עם נוכחות מאוד חזקה בבתי הקולנוע על פני סרטים אחרים ואפילו לצד מתחרה מתוך החברה. זה עד כמה אני חושב 'בתי הקולנוע נואשים).
די, נו, לא דיברנו על כך שנראה מה יהיה ואז נדבר כמה הסרט מצליח או לא?
(ל"ת)
אני לא דברתי על כך🤷🏽♂️
כתבתי ליגואר, מה שסיקרן אותי לכתוב זה הערכות מאנליסט זהיר שנתן את המספרים האלה. בנוסף מבחינתי כל יום שהוא שובר את השיא היומי ליציאתו, יש כאן תהליך חדש.
אגב כאן בחרו לפרסם היום את הסופש, מה שבדרך כלל מפרסמים ברביעי והפעם אולי עדיף לפרסם מחר כי עדיין אלה לא מספרים סופיים אלא רק עדכונים להשערות, לפחות ממה שראיתי אז כאמור יש עוד התפתחויות.
והנה הגיעו המספרים האמיתיים שהם אף יותר גבוהים
ב3 ימים אווטאר עשה 67.4 מיליון בשבוע השלישי שלו ב3 ימים עם עלייה של 6.5%, מהשבוע השני שלו, שזה שבירת שיא של כל הזמנים. וליום רביעי 88 מיליון (2 מיליון מעל ההערכות) כשהוא עוקף את במליארד במדינות חוץ לארהב.
אפשר לדבר על הכנסות בין 670 ל10000000 זה לא הופך לנכון
או במילים עדינות יותר, בוא נירגע ונחכה לסוף.
אישית הסרט הפתיע אותי בהצלחתו עד כה ועדיין 700-750 זה המקסימום שאני רואה לו
איפה ראית שהכנסתי משהו תחת המארק של נכון או לא נכון
הערכות של אנליסטים שזו העבודה שלהם. אתה מציע להרגע ונותן מארק משלך, אני בסך הכול מביא את הניתוחים ולא נותן שום הערכות משלי כי אני באמת לא יודע. במקור רק אמרתי שלהשערתי הוא יעשה בין 1.5 ל2 מליארד. אבל כשהוא מישהו אומר שהוא כבר עוקף את זה בוודאות ראיתי את המקום להזכיר.
אתה שם !!!! אני רוצה להניח שזה מהתלהבות להצלחה העתידית של אווטאר לא?
חוץ מיזה הטווח די גדול לדעתי 200 מיליון זה טוווח די גדול , אז אולי הוא יהיה צודק!!
אבל זה חלש
לגבי הגלובלי גם יש טווח גדול אבל לפחות לדברים שנראים כרגע קצת לא הגיונים2.2 עד2.8 , אז אם אפילו יהיה 2.4ֶאני אתן לו קרדיט של הצלחה.
אבל לגבי ארצות הברית , הנמוך של הטווח מאוד הגיוני .
*קודם לא אמרת שזה אנליסט שכבר הצליח לחזות כמה סרטים, אלא אמרת״דיבורים״ זה שונה
צודק לגבי הסיפא אבל זה היה מלשון דיבור
אני לא סתם אכתוב עניין תחת איזה מתלהב בטוויטר שכתב דבר כזה. אבל חדדתי את זה כבר לאחר מכן בתגובה ליגואר שממה שיצא לי להכיר את האנליסט המדובר יש לו ידע נרחב מאוד והוא מספק כמעט כל שבירת שיא אפשרית ופר מדינה! שזה אומר שהוא עמוק בהיסטוריה והוא לא זורק מספרים באוויר. בנוסף ראיתי שהוא נוטה להיזהר במספרים ולא לתת מקום למשהו לא אפשרי. כמו שאמרתי הוא כותב שזה חסר תקדים.
טוב, אולי אפשר למחוק את כל מה שאמרנו לפני כן. לפי המספרים שמגיעים מיום שלישי, 800 מיליון בארה"ב בהחלט בתמונה.
הולי פאק, הערכות נמוכות מדברות על יום שלישי של 9 מיליון. אנשים אפילו מעריכים מעל 11! איך אומרים? אל תפקפקו בג'יימס קמרון.
כל זה מיום אחד? מתי להערכתך הוא יכול להגיע ל800?
בצרפת לבנתיים הוא שבר עוד שיא והוא סרט ההוליווד הראשון להכניס 100 מיליון במדינה מאז אווטאר הראשון. ונכנס לטופ 50 של המדינה כשהוא מדיח את סיפור הפרברים 1962.
אני כמעט בטוח ב100% שדיסני החליטו להחליף את התוכניות ובמקום אדמת מלחמת כוכבים ייפתח בדיסנילנד פריז אדמת אווטאר.
הוא הכניס 10.4 מיליון ביום שלישי.
מה שזה מראה לי זה התלהבות שלא דועכת בגלל סוף החגים. אם נשווה לסרטים שיצאו בערך באותה תקופה, אווטאר 1 הרוויח באותו יום 7.3 ורוג 1 6.2. מדובר על ירידה פנטסטית, ואולי נראה הכנסות של סופ"ש הבא של 50 מיליון. אם הוא ממשיך ככה, שזה בין הכסף של אווטאר לכסף טג" מ, יש לו פוטנציאל להכניס בין 350-400 מיליון דולר ומעל 800 מיליון. אבל ההערכה המוגזמת למעלה כבר לא נראית כל כך מוגזמת.
הלכתי לראות את אווטאר
חרא סרט, די בגלל מה שכתוב בביקורת, אבל אני כותב את זה כאן ולא בביקורת כי אני רוצה להסביר מה ראיתי אותו למרות שידעתי שרוב הסיכויים שיהיה דרעק (לא סבלתי גם את הראשון)
ראיתי את אווטאר כי:
א. יש דעות חצויות, ומחמת הספק צריך לתת לציונים הטובים צפייה.
ב. ועל כן – חיייבים לראות אותו בקולנוע. 95% מהסרטים שאני צורך הם בטלויזיה או במחשב, אבל לראות את אווטאר על מחשב יהיה מן הסתם עוול, אז אם מחליטים לראות אותו כבר – אז רק בקולנוע.
ונדמה לי שזאת הסיבה בגלל הוא מצליח כל כך. לא בגלל שהוא טוב, אלא בגלל שהוא ספק טוב מספיק בשביל שיהיו חייבים לראות אותו, ויותר מכל סרט אחר – אם כבר רואים אותו, חייבים לראות אותו בקולנוע. וקמרון, ציני מאד מצידו, יודע את זה.
לכן מעניין אותי ממש מה יהיה עם אווטאר 3
הוא לא יגיע אחרי מלא זמן (זמן יוצר נוסטלגיה). הוא יגיע מספיק קרוב כדי שהמאוכזבים יוותרו.
עם סינמסקור של A ודירוגים סולידיים בכל האתרים אני לא בטוח כמה נרטיב המאוכזבים תופס.
(ל"ת)
תראה, אני לא יודע לגבי נרטיב
ורק על עצמי והבועה שלי ידעתי לספר אבל – בתוך הבועה הנ"ל? בהחלט יש אכזבה. אפשרי שמילימטר מחוץ ממנה יש ים פורץ של אנשים שכולם נסחפו בתוך הים של קמרון, אבל אנשים – מסוגים שונים והעדפות שונות ודעות שונות על אווטאר הראשון – לא התלהבו יותר מדי מאווטאר 2, בטח לא כמו מהראשון.
עכשיו, האם זה ישפיע על אווטאר 3? שאלה אחרת לחלוטין, חרא עליי אם אני יודע, אולי זה רק יגרום לו להיות יותר רווחי, אנא ערף.
אבל לפי מה אתה קובע את זה?
הציון בימד״ב של הסרט הראשוו והשני זהה (ולא נמוך בכלל), הסינמסקור A, וגם בפלטפורמות אחרות אין חריגה מהותית.
בקופות – פצצה.
אני באמת מנסה להבין.
קובע מה? מה אנשים מסביבי אומרים לי?
כאמור, כל מי שדיברתי איתו על הסרט הביע אכזבה ממנו. גם אלה שבסך-הכל-אהבו התאכזבו מהתוצר שהם ראו.
זה לא אומר שהסרט אכזבה והתחלתי את ההודעה בכך שנרטיב זה ממני והלאה. רק שהסנטימנט של אכזבה מהסרט הוא משהו שאני שומע מהרבה אנשים – מעריצים, אדישים ושונאים. שוב, האם אני כלוא בתא הדהוד? אולי. האם אני בבועה? אולי. אבל דיבור על אכזבה שמעתי מהרבה אנשים מסביבי על הסרט (וגם בתגובות בביקורת הסנטימנט הובע שוב ושוב).
לא יודע לגבי הסביבה האישית שלך
אבל אצלי בעבודה כולם הלכו לסרט, בעיקר עם ילדים, ונהנו ממש. מבחינת חברים דווקא אין לי כאלה שהלכו לסרט בכלל חוץ מחבר אחד שהלך איתי. והוא נהנה הרבה יותר ממני.
אז הזיכיון פשוט עבר להיות זיכיון לילדים?
תכל'ס, מסביר את המספרים והתגובות.
אני באמת לא אתפלא אם זה נכון.
ויהיה מעניין לראות איך ואם זה ישתקף בסרט השלישי שאמור לצאת יחסית בקרוב.
זה כבר הרגיש כמו סרט ילדים, במיוחד חבורת הילדים והדמות של ספיידר.
אבל אני מניח שאולי יהיו קצת פחות נשקים. אגב מצחיק שקמרון אמר שהוא חתך לפחות 10 דק של יריות כי הוא כבר מרגיש בנוח להציג נשקים בסרטיו או משהו כזה כי זה היה אחד מהסרטים היותר עמוסי נשקים ויריות שיצא לי להיתקל בהם השנה (כנראה הכי הרבה יריות שראיתי השנה, יותר מבאטמן).
המספרים של הסרט אומרים שאנשים הולכים לראות אותו.
והרבה יותר אנשים מכל תיבות התהודה שלנו ביחד.
זה היה נכון גם לגבי "לשחרר את שולי"
ועדיין ראינו ש"לשחרר את שולי" הביא המון אנשים, המון פעמים.. אבל עד גיל מסוים. השאלה "מי רואה את הסרט" היא לא שאלה חסרת חשיבות. אם "אווטאר" כרגע שינה את מעמדו מ"פלא טכנולוגי ואחלה בלוקבאסטר" ל"סרט כיפי לכל המשפחה", יש לזה חשיבות.
גם הסרט הראשון היה סרט כיפי לכל המשפחה, מסבים ועד ילדונים. ראיתי אותו פעמיים בקולנוע בגיל 9
(ל"ת)
חדשות טובות לבלאק פנתר פוראבר 2
הוכרז עכשיו שהוא יגיע לדיסני+ רק ב1 בפברואר, שזה הסרט הראשון של מארוול מאז המגיפה שמקבל כמעט 80 יום להצגה בלעדית בקולנוע.
עוד ראיתי שקוראים לו הסרט עם הגיבורה הכי מכניס בארצות הברית, כשהוא עוקף את וונדר וומן עם הכנסות של 440 מיליון. אתם עדיין חושבים שהוא לא היה צריך לקבל את השם "הפנתרה השחורה: וואקנדה לנצח"?
ההבדל המגדרי לא קיים באנגלית...
ואם היה בעברית, זה ספוילר, אז טוב שלא היה.
שאלה על תזמון
איך זה שאין אף סרט שמאיים על אווטאר?
אני מבין שאולפנים פחדו שהוא יחרב את הכנסות המתחרים, אבל למה הדבר היחיד שיש באופק זה אנטמן בעוד מליון שנה?
אוקי, אירוע של עשור, נגיד חודש ריק ממתחרים. אבל למה יותר מכך? זה למעשה משחק לידי אווטאר , שלא רק שהוא הסרט הכי גדול, אלא גם היחיד בתקופה ארוכה.
שוברי קופות ייעודיים בדרך כלל לא יוצאים בסוף דצמבר-סוף ינואר.
(ל"ת)
חלק מזה קשור למונופול דיסני
אנט-מן היה יכול להקדים את עצמו, אבל לדיסני אין סיבה לפגוע במוצר אחר של עצמה.
אנטמן בכל מקרה לא היה מקדים את עצמו
מה שביטלג'וס אומר יותר מדויק. בנוסף מארוול סטודיוס נדבקים לתאריכים ידועים מראש, שקבועים אצלהם. גם סטטיסטיקה וגם טקטיקה סימון טריטוריה. התאריכים שלהם מרץ או פברואר אף פעם לא ינואר. ואם כבר פברואר אז התאריך שהם משתמשים זה אמצע החודש כמו בלאק פנתר הראשון.
מצד שני, לאף מפיץ אין סיבה לפגוע בכל מוצר, בין אם הוא שלו או של מפיצים אחרים, לא?
מה ירוויחו יוניברסל, למשל, אם הם היו משחררים סרט ענק שבוע אחרי שאווטאר יצא? זה ככל הנראה היה משפיע מאוד על המכירות של אווטאר ופוגע בו, אבל מה יוניברסל היו מרוויחים מזה? להפך, הם רק היו מפסידים מזה, כי ככל הנראה, אווטאר היה פוגע בסרט שלהם הרבה יותר ממה שהם פגעו בו. זה יוצר מצב שאין בו באמת מרוויח אמיתי, אלא שני מפסידים. לכן בלוקבאסטרים עצומים נוטים לצאת ברווח יחסית גדול מהשני.
היה אמור להיות תגובה ליהונתן מעליי
זאת שמדברת על אנטמן וכו'
אווטאר 2 נכנס למקום עשירי אי פעם בגלובלי ועקף את טופ גאון.
(ל"ת)
האנליסט לואיז מעדכן את ההערכות
שהוא כנראה יגיע ל1.6 מליארד כבר בשישי, 12 ימים לפני אווטאר המקורי. 1.7 מליארד בראשון ולעקוף את NWH כבר בסופש החמישי שלו.
עוף סטרימינג: קופנהאגן קאובוי בנטפליקס פשוט מצוינת.
המיני סדרה החדשה של ניקולאס וינדינג רפן נהדרת (צפיתי ב-3 פרקים מתוך 6).
מי שאוהב את הסרטים של הבמאי (והסדרה שביים לאמזון) יהנה גם כאן. מבריקה ויזואלית, עם פס קול מדהים וסט דמויות ביזאריות ואלימות. פשוט כיף גדול שרפן ממשיך לעבוד ונטפליקס פרגנו לו עם פרויקט מאד לא מסחרי ולא מובן מאליו.
אגב, זה לא מרגיש כמו סדרה אלא יותר כמו סרט ארוך, בדומה לסדרה הקודמת של רפן.
בתור מי שחושב שרפן במאי נהדר שלרוב סרטיו תסריט די חלש, היכן נופלת הסדרה החדשה בהיבט הזה?
(ל"ת)
כמו כל דבר אחר שלו. זה תסריט רזה שנשען על דימויים ויזואליים.
הוא אמר פעם שבתור דיסלקט שכותב את התסריטים בעצמו הוא תמיד מנסה למצוא דרכים ויזואליות לספר סיפור. ודווקא בסדרות שלו יש לו שותפים לכתיבה ועדיין זה לא משנה הרבה. כנראה שהוא התרגל או שפשוט לא כזה מעניין אותו התסריט.
צפיתי בהמלצתך ואכן נחמד מאוד
1. צפייה במהירות 1.5 עושה חסד עם הסרט. במילא אני לא מבין נורבגית וחצי סדרה הם שוטים איטיים.
2. מה יש לבמאי הזה עם מצלמה שמסתובבת לאיטה סביב צירה?? יש שוט ארוך ואיטי כזה כל 10 דקות!
אני מקווה שאישרו לו עונה שנייה.
תיקון קטן - זאת דנית, לא נורווגית :)
בדרך כלל אני נחרד מהמחשבה של צפייה במהירות גבוהה יותר אבל יש מצב שהצדק איתך בסדרה הזאת.
חוץ מזה, רפן ממש אוהב מצלמה זזה על ציר, הוא אובססיבי לא רק כאן.
לגבי עונה שניה – אני מאד בספק שזה יקרה. ולא בטוח בכלל שרפן רוצה, יש לו עוד איזה שתי סדרות בקנה. בכל מקרה, נראה לי שיהיה לו קשה להשיג מימון לעונה שניה לסדרה כזאת.
ואשכרה קוראים לסדרה קופנהגן...
כנראה שמה שמסריח בממלכת דנמרק זה הזיכרון שלי…
לא, אין מצב שמשאירים את הסדרה בלי עונה או סרט סוגר! האם ככה גם העבודות האחרות שלו?
לא, יש לו סופים דפנטיביים בסרטים וגם בסדרה הקודמת שהוא עשה.
לא ברורה לי ההשחלה של הסט-אפ שהוא עשה פה לעונה נוספת.
אם יש לך סראונד בבית השוטים האלה כיפיים ממש
הם דייקו לגמרי במיקס וכל הזמן הקולות יצאו בסנכרון מושלם מכל הרמקולים. הרגשתי שאני מסתובב יחד עם המצלמה באמצע החדר.
לצערי לא, אבל זה לא מפתיע - רפן תמיד שם דגש על המוזיקה והסאונד.
(ל"ת)
כמו ששערתי שיקרה אווטאר 2 הולך להרחיב את סך בתי הקולנוע שלו
בארצות הברית מאז היציאה שלו היה רק ב4202 בתי קולנוע. הוא מוסיף בסופש הרביעי שלו עוד 138 בתי קולנוע ובסך הכול 4340 תיאטראות. כבר הספקתי לראות צופה קולנוע שמתלונן שהסרט החדש 'מייגן' שיוצא שם היום (וקיבל ביקורות מעולות) לא יהיה -בכלל- מוקרן בבית הקולנוע שלו בברוקלין. סרט חדש כן? פשוט לי שיותר מה שהפרה רוצה להניק העגל רוצה לינוק. ובמקרה הזה בתי הקולנוע רוצים פשוט את הסיכוי הכי גבוה למשוך קהל ומה לעשות סרט אימה (טוב ככל שיהיה) הוא נישה. הם מבינים את זה לא פחות מדיסני שרק נהנת מכל זה.
ואם זה לא מספיק, דיסני הולכת להנות מהוצאה שקטה ומינימלית ללא קידום של מג'יק מייק הריקוד האחרון, שמתוכנן שבוע לפני אנטמן 3 ב10 לפברואר, כי לWB פשוט אין כסף לקדם או לקחת סיכון עם הקרנה מורחבת. אגב לא רק זה כל מה שדייויד זסלב אמר שהם לא סתם יוציאו סרטים אם הם לא מוכנים. לא יקרה, כי אין להם גם אפשרות לחכות עם הסרטים כי אין להם כסף. פועל יוצא רוב הסרטים שיצאו להם ב2023 לא יקבלו בכלל קידום ואם כן מאוד קטן, בנוסף הקרנות יחסית קטנות פר פרוייקט. אני מניח שעדיין ינסו להציל סרטים גדולים כמו דון 2. (כרגע הם שמים את כל הכסף על הפלאש בפרסומת סופר בול וכנראה הוא בין היחידים שהם מוכנים להמר עליו כרגע.
שורה תחתונה לא רק שאין תחרות לדיסני עם אווטאר, זה כאילו שילבו 2 כוחות כה עוצמתיים הקידום של דיסני + סרט של קמרון והם מפילים את כל המתחרים כמו קלפים. חלק לא מקבלים בכלל הקרנות כי בתי הקולנוע רוצים יותר כסף וחלק האולפנים בעצמם בורחים מההקרנות ולא יביאו להם קידום כי אין להם כסף. הימור שלי לסופש הרביעי של אווטאר 2 הקרוב בין 44 ל47 מיליון.
וזאת גם תזכורת כואבת ללמה מונופולים זה רע.
זה לא חדש שדיסני מבריינים בתי קולנוע ומשתלטים על אולמות. זאת סאגה ישנה. אבל אם זה מגיע למצב שסרט חדש לא מוקרן בכלל בעיר גדולה זה כבר תקדים עוד יותר מסוכן.
בסופו של דבר רוב הקהל הולך למה שזמין. אם דיסני הופכים את זה למלחמה של זמינות אז הניצחון הזה מסריח. ובכל מקרה ניצחון.
רוצה לחדד, אותו מתלונן לא פירט אם למייגן אין הקרנה -בכל ברוקלין-
אני משער ורוצה להאמין, שזה כנראה הבת קולנוע שהוא רגיל אליו ואם לא, הוא פשוט צריך לנסוע יותר רחוק למקום אחר בברוקלין.
ושוב, נגיד אתה בעל עסק בית קולנוע. הייתה לך תקופה קשה ואתה עכשיו בחובות, יש לך סרט שיכניס לך בוודאות המון כסף, מול סרט שיכניס לך משמעותית פחות ולהתסכן בלהציע פחות גיוון ללקוחות שלך, באיזה סרט תבחר? נגיד ויש לך מתחרה פוטנציאלי אחר ואז בוחרים סרט של דיסני עוד מובן, אבל במקרה הזה סרט אימה מול בלוקבסטר, אני חושב שאין פה יד רק של דיסני. בית הקולנוע יתעדף את אווטאר 2 כי הוא רוצה יותר כסף.
אין כאן קונסטלציה שבה מה שדיסני עושים זה בסדר.
בשורה התחתונה סרטי האימה של ג׳יימס וואן מאד מצליחים. זאת לא תחרות לאווטאר וזאת כל הפואנטה – אין מצב שבו לא שווה לשחרר שתי הקרנות ביום לסרט הזה.
אם לאנשים שאין אפשרות בחירה אתה לא יכול לקבוע שהביקוש של אווטאר דורס הכל. אין לך כלי למדוד או להשוות אם אין השוואה.
אתה אומר לי שאני מודד ואני לא
אני פשוט אומר שזה לא בהכרח רק דיסני כמו הקולנוע עצמו ויש לו את את המדדים שלו. אתה לא יכול לקבוע שזה לא הקולנוע שהחליט לתעדף את אווטאר בשביל לעשות יותר כסף. בהסתכלות שלי זה לא בהכרח רק דיסני כמו שאתה מציג אלא אינטרס משותף לכל הפחות.
כל עוד אתה מצדיק הורדה של סרטים חדשים מהמסך - אי אפשר שלא למדוד את זה.
(ל"ת)
לא מצדיק, מבין
כמו שאני מבין שהקולנוע עבר תקופה קשה מאוד ובקושי שרד.
בנוסף באבחנה שלי יש נטיה לקוראים כאן
ישר להאשים תגיד גם אם זה פשוט החלטות עסקיות. אני מבין את זה שאתם מעדיפים גיוון וכו' אבל בסוף זה השוו-ביז ולא השוו-גיוונים. ראיתי כאן מישהו שכתב שיש כאן סרטים שמוקרנים רק באיזה פסטיבלים מסויימים איזה סנימטק שתיים וזהו. אז מה נאשים את סוני או יוניברסל למה סגרתם דיל שהסרט שלכם הנוכחי יהיה מוקרן לפחות X פעמים בy אולמות ולא היה מקום לסרט אינדי צרפתי להטבי? אלה העסקים. זה מחייה את הקולנוע ודואג שתוכלו לראות בכלל את הסרט האינדי הבא שכן קיבל הקרנה. בלעדי זה לא יהיה לכם את זה גם.
בתי הקולנוע בקושי שרדו את הקורונה ואיך שאני רואה את זה, צריך להגיד תודה לדיסני ופרומאנט שהנשימו את הקולנוע. ולא סרט אימה מוצלח ככל שיהיה הוא עדיין יותר מצליח ביחס לתקציב לאולפן ולא שובר קופות ענקי כמו אווטאר. אז אם הקולנוע בהפסדים גדולים גם ככה אז לעשות בסופש עוד 100,000$ במקום רק חצי או עשירית זה משמעותי והוא דואג לשרוד. (מיותר לציין שאתה לא יודע באיזה קולנוע מדובר אולי יש לו רק 4-5 מסכים? והוא מעדיף לעשות יותר כסף)
שורה תחתונה, זה ביזנס ווכאחד כזה הוא צריך להתקיים, זה שדיסני מרוויחה מכך עוד מיליונים. זה פועל יוצא, כמו שכתבתי מספר תגובות.
אבל גם אני לא הכחשתי את זה שזה ביזנס.
דיסני מנצחים. מה, אסור לומר שהניצחון הזה מסריח רק בגלל שאתה מסנגר עליהם כמעט בכל הזדמנות אפשרית?
כאמור, הסרטים של ג׳יימס וואן מצליחים באופן סדרתי. ואם אי אפשר להקרין אחד מהם בגלל שדיסני חתמו על איקס ועל וואי – זה בדיוק המונופול שפוגע בתחרות גם כשהמתחרה זה סרט קטן. אלה עובדות.
שוב, המשוואה שלך אמורה להיות מה אנחנו יודעים בשורה התחתונה
ולא מה אני מסנגר. אמרתי שלצופה X אין צפייה במייגן וכבר בנית נרטיב שלם לכל ברוקלין, שאני בספק אם בכלל בדקת אותו. אתם מתעלם מנקודה אחת שאני חוזר עליה ללא הועיל. ככה שאני אציין אותה עוד פעם אחת ומכאן פשוט נסכים לא להסכים. אתה לא יודע כמה האינטרס של אותו בית קולנוע להשאיר את אווטאר על פני מייגן -בלי- קשר לדיסני, אתה קבעת שזה רק ידה של דיסני בדבר. ואני טוען/מסביר שזה נוח לבנות את הנרטיב נגד תאגיד גדול (ולצאת נגדו כאן) ואפילו ללכלך על הניצחון שלו, בלי רצון להיכנס לרזולוציה יותר נמוכה. ממה שידוע לי שוב (ואני רואה שגם יגואר ציין) ואם יש שיודע אחרת שיציין. בחלק גדול בארצות הברית אין קומפלקסים יש בתי קולנוע קטנים עם מספר מועט של אולמות. האם אתה יודע היכן מייגן לא הוקרן בגלל אווטאר בברוקלין? אולי זה היה סתם 3 אולמות אותו צופה גר בחור וקלונוע אחר רחוק ממנו, או מטריח אותו יותר. או אפילו נלך על 4-5 אולמות, מהיכן אתה יודע שזה לא הבית קולנוע שרוצה יותר כסף מאווטאר. אולי הסרט ממלא אצלו במשך 3 שבועות את האולמות והוא -בחר- שהוא רוצה להמשיך עם ההכנסות? אנחנו לא יודעים, אין על זה ויכוח, נטו נתונים. למה הטענה שסרטי ג'יימס וואן מצליחים ככל שיהיו היא מדד כאן? אולי בעל הקולנוע יודע שעדיין אווטאר יכניס לו הרבה יותר אז מה איכפת לו כמה סרט אימה נישתי יכול להצליח? 'דיסני חתמו' יש לך את החוזה להראות? גם אני יכול לזרוק לאוויר דיסני אפילו לא היו צריכים להרים טלפון, בעל הקולנוע על דעת עצמו החליט שטוב לו עם אווטאר 2 יותר.
אין לי שום בעיה עם יציאה נגד תאגיד אם היא מבוססת בעבודות, לא בדקת את הסיפור שלי ולא בדקת את הצד של הקולנוע. (אם זה היה סתם סרט מצליח חלקית ועדיין הוא סתם גונב מסכים היה יותר ניתן לחשוב שזה רק הצד של דיסני אבל זה לא המצב כאמור) החלטת לבנות נרטיב שלם ולהאשים הצלחה של סרט, כי זה נוח לך להמשיך לצייר את עניין המונופול וכנראה נוח לאחרים כאן להשתתף כי הם לא מבינים למה הסרט הזה בכלל מצליח, אז אם אפשר להסריח את ההצלחה, לפחות זה.
אני לא יודע איך בתי הקולנוע עובדים על, אבל בבית הקולנוע הקרוב אליי אווטאר לא מוקרן. בניו יורק אין מגה-פלקסים, אלא אולי איזה 5 אולמות בכל בית קולנוע.
(ל"ת)
מה זה לעזאזל הסיפור הזה עם ג'יימס קמרון וסרטים ששוברים שיאים בקופות ומוכרים כמות פסיכית לחלוטין של כרטיסים?
אני לא מצליח לזהות את הגורמים שמובילים לתופעה הזו, אם בכלל היה איזה תהליך שיכול להסביר את התופעה, ומעל הכל, למה זה ממשיך לחזור על עצמו כל פעם מחדש? אני מסתכל על המספרים המטורפים שאווטאר 2 עושה עכשיו בקולנוע ואני פשוט לא מבין מה קורה פה, ואיך לעזאזל ג'יימס קמרון עושה את זה.
אני אסביר את עצמי.
אני יכול להבין למשל למה נייק או קוקה קולה מוכרים כל כך הרבה. בלי להתייחס לאיך זה קרה, השם של החברות האלה הפך למותג בקנה מידה עצום שגורם לרוב המוחלט של האנשים בעולם לקנות דווקא את המותג הספציפי הזה. אתה רוצה נעלי ספורט? סיכוי מאוד גבוה שתרצה שהם יהיו של נייק. אתה רוצה קולה? אתה תקנה מקוקה קולה. אנשים רגילים לזה ואנשים אוהבים את זה ואנשים ימשיכו לקנות את זה – בגלל שזה נייק ובגלל שזה קוקה קולה. עניין האיכות אמנם כן משחק פאקטור ברמת ההצלחה של החברות האלה, אבל בסוף, הדבר האמיתי שמוכר זה השם שלהם.
אפשר לראות תופעה דומה שקרתה בעולם הקולנוע בשנים האחרונות: מארוול. במשך הרבה שנים, מארוול בנו לעצמם שם וביססו את עצמם כסטודיו שיכול לספק חוויית קולנוע כיפית וקלילה שמצדיקה יציאה לבתי הקולנוע ושווה את המחיר של הכרטיס. זה לקח כמה שנים וכמות מכובדת של סרטים, אבל בסוף מארוול הצליחו לייחס לעצמם שם של סטודיו שמספק את הסחורה, וזה הגיע לרמה שהיום (או לפחות, עד לפני שנתיים), לאנשים הספיק רק השם של מארוול כדי ללכת להתייצב לראות את הסרט החדש שלהם בהקרנת בכורה. זה לא בדיוק אותו מקרה כמו נייק וקוקה קולה (אצל מארוול הפאקטורים האחרים משפיעים יותר), כי בכל זאת, אלו תעשיות שונות לחלוטין מתעשיית הקולנוע, אבל עדיין, יש דמיון בין התופעות: השם הוא זה שמוכר.
בניגוד לנייק, קוקה קולה ומארוול, השם "ג'יימס קמרון" הוא ממש לא מותג. אף אחד לא הולך לראות את הסרטים שלו *בגלל* שזה סרט של ג'יימס קמרון. רוב האנשים בכלל לא יודעים שהסרט שהם הולכים אליו הוא של ג'יימס קמרון, או מי זה בכלל ג'יימס קמרון. הם פשוט הולכים לראות סרט שהם חושבים שהוא הולך להיות טוב ושווה את זה. זה ממש לא כמו מקרה נולאן, למשל, שאחוז מאוד מכובד מהאנשים שהולכים לראות את הסרטים שלו הולכים לסרט נטו בגלל שכריסטופר נולאן הוא זה שעשה את אותם סרטים. השם "נולאן" מבטיח שלסרטים שלו תהייה הצלחה מסוימת, שהיא אמנם ממש לא הצלחה מסחררת ושוברת שיאים בהכרח, אבל היא כן ככל הנראה תבטיח הכנסות של מעל מאתיים מיליון דולר. גם אם נולאן יביים סרט באורך חמש שעות על צבע קיר שמתייבש, עדיין יהיו מעריצי נולאן שיתייצבו לראות את הסרט ביום שהוא יוצא.
העניין עם ג'יימס קמרון, שגורם לי לחזות בהצלחה שלו בכזה תמהון ועם חוסר יכולת מוחלט להסביר מה קורה, זה שאין באמת דבר כזה "מעריצי ג'יימס קמרון". אף אחד לא בא לראות סרט בגלל שהוא סרט של ג'יימס קמרון, אבל בכל זאת, כולם הולכים לראות את הסרטים של ג'יימס קמרון. איך זה בכלל קורה? היום, אם אתה רוצה להצליח בקולנוע, אתה חייב שיהיה לך משהו מוּכַּר למכור לקהל. אתה חייב שזה יהיה המשך של סרט מצליח, או עיבוד של איזה משחק וידאו מפורסם, או כל דבר שייתן לקהל היכרות בסיסית עם השם של הסרט, ויגרום לו ללכת אליו. אצל ג'יימס קמרון זה לא ככה. השם שלו לא מוכר (בשני המובנים שאפשר לקרוא את המילה). שום דבר לא הבטיח את ההצלחה של טיטאניק ב1997. אף אחד לא ידע מה זה אווטאר ב2009, ובכל זאת כולם הלכו לראות את הסרט הזה. ב-2022, זה אמנם בר ויכוח, אבל לפי דעתי השם "אווטאר" לא מתקרב להיות מוכר כמו השם "מארוול", "באטמן", או "מלחמת הכוכבים", אבל איכשהו, סרט חדש של אווטאר הצליח הרבה למכור הרבהההה יותר משאר השמות שהזכרתי עכשיו.
בניגוד לסרטים כמו ספיידרמן: אין דרך הביתה, דוקטור סטריינג' 2 או סרט חדש של מלחמת הכוכבים, הסרטים של ג'יימס קמרון לא מגיעים לבתי הקולנוע כשלכולם יש כבר ידיעה מוחלטת שהם יהיו בלוקבאסטרים שירוויחו מיליארד דולר בקופות. לפני שהם יוצאים, אין בהם באמת משהו שאתה יכול להצביע עליו ולאמר בבטחה שיגרום לסרט הזה להפוך לסרט לכזו הצלחה מטורפת. אבל עדיין, זה פשוט קורה.
איך לעזאזל ג'יימס קמרון עושה את זה, ואיך לכל הרוחות הוא ממשיך לעשות את זה שוב ושוב? יש בכלל תשובה לדבר הזה? מישהו בכלל יכול לבוא ולהצביע על הגורמים שהופכים את סרטי ג'יימס קמרון להצלחות המטורפות שהם? יש בכלל גורמים כאלה? האם הוא עלה על נוסחא כלשהי שהופכת סרט למצליח בכל הזמנים ופשוט אף אחד לא פענח אותה עדיין? או שהכל זה פשוט צירוף מקרים שאותו במאי מצליח להכניס את כל העולם לבית הקולנוע שוב ושוב ושוב?
מה לעזאזל קורה פה?
רגע רגע רגע רגע
אפשר לדבר על כך שבימינו אין ממש "מעריצי ג'יימס קמרון". אני חושב שיש, אבל אני מסכים שהם לא ממש קבוצה גדולה, קולנית, ומאוחדת כמו נולאניסטים או אפילו סניידריסטים. אבל ב-1997? הבחור היה אחראי לשורת להיטי אקשן מצליחים, אהובים, וקופתיים. ב-97 האיש בהחלט היה "נולאן" ברמת ה"בוא נראה מה הסרט החדש שלו".
"אווטאר" זה סיפור שונה (נראה לי שיותר מהקמרון, היה עניין התלת מימד – וגם עניין ה"מה מבשל לנו מי ששבר את כל הקופות בפעם שעברה"), ו"אווטאר 2" כבר נתלה באווטאר, לכל הפחות.
מסכים לחלוטין לגבי התיקון על טיטאניק
אבל עדיין, האם רמת הפרסום שלו אז באמת יכולה להסביר את ההצלחה הפסיכית לחלוטין של טיטאניק?
ולגבי אווטאר 2, זה נכון מאוד שהוא נתלה באווטאר הראשון, אבל באותה מידה "הבאטמן" נתלה בכל הדברים שקשורים לבאטמן שהגיעו לפניו. לפי דעתי, ואני חושב שאתה תסכים איתי, באטמן הוא מותג הרבה יותר חזק מאווטאר, ובפער משמעותי, ובכל זאת, בשלושה שבועות אווטאר כבר כמעט הכפיל את מה ש"הבאטמן", שאגב, קיבל ביקורות טובות והקהל אהב אותו סך הכל, עשה בכל הריצה שלו.
העניין הוא כזה: אתה כנראה כן היית מצפה שסרט חדש של ג'יימס קמרון יכניס הרבה, ויגיע לכמה מאות מיליונים בקופות, אבל איך לעזאזל הוא מגיע כל פעם מחדש לשני מיליארד (או מאוד מאוד קרוב לשם, במקרה של אווטאר 2 [שעדיין יש סיכוי סביר שיגיע לשני מיליארד, כן?]). זה סכום כסף פשוט לא נורמלי. עם "הנוקמים: סוף המשחק", למשל, היה לי מאוד פשוט להסביר את ההצלחה הפסיכית של הסרט. עם ג'יימס קמרון זה הרבה יותר קשה לי.
אגב, חשוב להגיד: אני לא אומר את מה שאני אומר כאן בקטע של "איך הג'יימס קמרון המעפן הזה מצליח להיות כזה מצליח?". אני באמת פשוט baffled לחלוטין מכל מה שקשור לג'יימס קמרון והצלחות מטורפות בקולנוע, פשוט כי אני לא רואה משהו שיכול להסביר את זה. אני באמת חושב שיכול להיות שהוא עלה על נוסחא כלשהי שאף אחד עדיין לא גילה.
תראה, אין ספק שזה מרשים 3/3
אבל מצד שני…. זה 3/3 ב26 שנה. הנוסחא הסודית שלו תיבדק עם סרטי אווטאר הבאים. אם כל הזיכיון הזה יצליח להיות 2 מיליארד ומעלה, אפשרי שהוא יודע משהו שאנחנו לא. כרגע, בהחלט יש נסיבות שמסבירות את רוב ההצלחות שלו (גם עם בחוכמת דיעבד).
כן אני מסכים עם קרקר שכן יש לו מעריצים , לדעתי קמרון מביא 200 פלוס מינוס בלי להתאמץ
אבל מצד שאני אין ספק גם שאלדו צודק וקמרון זו איזו תופעה .
בנוסף יש לציון שמעבר לטיטניק ואווטאר הייתה לו הצלחה ראשונית לא קטנה לתקופה עם שלחיות קטלנית 2ֶ (וזה גם גרר המשכים וזה אבל פחות קשור)
זה שזה 26 שנה לא הופך את זה ליותר מרשים?
זה רק מראה שהשלושה האלה הם לא חלק מאיזה גל כלשהו של הייפ או וואטאבר. זאת אומרת, בין סרט לסרט עבר מספיק זמן כדי שאנשים ישכחו למה הם הלכו לראות את הסרט הקודם שלו ואם היה להם התלהבות כלשהי כלפי סרטים שלו, היא כנראה עברה לאחר עשר שנים, ולא תהייה כל כך חזקה כשמגיע הסרט הבא שלו. בכל אופן, העובדה שזה ב26 שנים בהחלט לא הופכת את ההישג לפחות מרשים אם זה היה קורה ב6 שנים.
ולגבי הנסיבות שדיברתי עליהם, מהם? (שואל באמת. כי זה מה שרציתי להשיג בהודעה המקורית)
זה לא ה-26 שנים כמו ה-3
כשאולפן, או במאי, עושה הרבה דברים אפשר להבין מה הכוח שלו באופן שוטף. כשמישהו עושה 3 סרטים, גם אם הם מאוד טובים – זה לא מראה שיש לו נוסחת קסם: מקסימום סינון פרוייקטים טוב.
בקיצור – 10 סרטים טובים מאוד ועוד 3 מעולים זה עדיין יותר מרשים ממישהו שעשה 3 סרטים מעולים.
לגבי טיטאניק – עשינו כתבה שלמה על זה (חפש בפרויקט שנות התשעים). לגבי אווטאר – כאמור, הדחיפה העיקרית פה הייתה "בואו לראות בקולנוע משהו שלא ראיתם כמוהו אף פעם". זה משהו שמעט מאוד אנשים יכולים להגיד על הסרט שלהם, וזה היה אז עוד משהו די חד פעמי להגיד (מבחינת התלת מימד והעולם הדיגיטלי הנ"ל). לגבי אווטאר 2 – וואלה, באמת אין לי מושג. כמו שאמרתי – בעוד שבאווטאר ובטיטאניק ראיתי את ההתלהבות מוקרנת בסביבה מסביבי, כאן זה כמו "לשחרר את שולי" – יש שובר קופות שמרסק הכל, רק באיזה ארץ רחוקה שרחוקה מרוב האנשים שאני מכיר. (להגנת אווטאר 2 – יותר אנשים שאני מכיר ראו אותו מאת שולי).
אתה צודק, ג׳יימס קמרון הוא תופעה ייחודית.
כל ההודעה שלך נכונה, עד ההשוואה לנולאן. כי נכון שלנולאן יש קהל מעריצים יותר רחב (וקולני) שמכיר את השם שלו, אבל אנשים הולכים לראות את הסרטים שלו כי הם אוהבים אותם. ג׳יימס קמרון עושה סרטים שאנשים אוהבים, הוא יודע לספר סיפור שמושך אנשים, אבל הוא גם עושה את זה רמה אחת מעל כולם. כן, גם עם האפקטים, אבל גם בדרך שהוא מוכר את הסרט לקהל הרחב בעזרת המלצות מפה לאוזן.
באופן מפתיע, הבמאי שאני הכי משווה לקמרון הוא מייקל ביי של שנות ה-90. מייקל ביי היה אחראי לכמה משברי הקופות הכי גדולים באותה תקופה, אנשים מאוד התחברו לדרך שהוא מספר סיפור, והיה נראה שהוא פיצח את הנוסחה גם כן. אבל מייקל ביי חשף את חוסר הכישרון שלו עם פרל הארבור. אבל תחשוב אם מייקל ביי היה לוקח הפסקה קלה אחרי ארמגדון ואז מפציץ עם סרט שהיה גורם לאנשים להגיב כמו שהגיבו בסרטו הקודם? אז זה קמרון. הוא יודע מה עובד אצלו בסרטים, הוא יודע לגרום לסרטים שלו להיות גדולים מהחיים ושווים יציאה לקולנוע, והוא לא מנסה ליצור סרטים שייקבעו לטעם המבקרים, אלה שמכירים את הקלישאות והמניפולציות הרגשיות, אלה שבשבילם כל עוד לא מגיע ממימד אחר תמנון שעושה הרואין ונלחם קונג פו נגד היא וזה אז הסרט הוא צפוי ומשעמם, או אלה שיכולים לראות סרט שלם על אנשים הולכים ולהבין את כל המשמעויות הרוחניות והתרבותיות שהסרט מנסה להעביר. הוא מספר סיפור פשוט, על פני השטח, שקהל עצום יכול להבין ולאהוב. זו נוסחה פשוטה, אבל היא עובדת.
אני אישית לא רואה מצב שאווטאר 3 יצליח כמו אלה שבאו לפניו (מפקפק בג׳יימס קמרון) אבל אם הוא יעשה פרויקט אחר, אני כן רואה אותו מגיע למספרים המטורפים האלה שוב.
כרגע ההערכות מדברות על מינימום 2.2 מיליארד לאווטאר 2, כלומר הוא לא בליגה של הגדולים, הוא בליגה של ג׳יימס קמרון שבהרבה מזל והייפ הנוקמים: סוף המשחק הצליח להיכנס אליה. באמת וואו.
אולי הוא פשוט מצא משהו בקרקעית האוקיינוס.
(ל"ת)
הוא יוצר אירועים קולנועיים ולא סרטים
(טוב, הם גם סרטים, אבל הם בעיקר אירוע)
טיטאניק במיוחד זכור לי ככזה, אנשים הלכו לסרט כי זה היה הדבר לעשות. בכל גיל ובכל מגזר דיברו עליו, משפחות, צעירים, מבוגרים, זה היה ממש נושא שיחה במשך חודשים.
בנוסף, לפעמים מותג מצליח כי הוא פשוט – טוב. תשעת הסרטים שקמרון ביים הם פשוט טובים.
ועוד משהו – הוא משקיע כמויות כסף אדירות. הסרטים שלו החזיקו 3 פעמים ב"סרט היקר ביותר" (שליחות קטלנית 2, שקרים אמיתיים, טיטאניק) וכמובן אווטאר גם עלה כמות בלתי מבוטלת של כסף.
בקיצור: פטיש 5 קילו. המון השקעה, המון מיומנות, הופכים כל סרט לאירוע שחורג מגבולות הקולנוע.
כל תשעת הסרטים שקמרון ביים טובים?
אפילו פיראנה 2?
אפילו שקרים אמיתיים?
(כן, מניח שהניסיון הוא להגיד משהו כמו "סרטים שבסך הכל בקונצנזוס הכללי, אפילו אם לא באותה מידה ובאותה רמה ולא כולם אוהבים אותם. ועדיין חשוב לזכור ש"שקרים אמיתיים" הוא סרט שאינו טוב, מעבר לדיון הלעוס [אני מניח] על "אווטאר")
לא ראיתי אבל תמיד אני שומע עליו דברים די חיוביים. כלומר יש בו הרבה היבטים שהתיישנו רע אבל עדיין
סרט שדי מתקתק, מרים סיקוונסי אקשן עצומים כמו שקמרון יודע להרים, ויש בו את גיימי לי קרטיס אז כמה רע הוא יכול להיות (אלא אם כן הוא ברמה של הלוואין חוזר). הבן אדם מכונה משומנת של שוברי קופות לא רעים (אפילו אווטאר 2, בלי החשיבות והציפיות שמונחות עליו, יכול להיחשב כשובר קופות סבבה).
סרט נוטף מיזוגניה באופן בלתי נסלח, גם בימים ההם
ובלי מספיק סצנות אקשן או קומדיה בשביל לחפות על זה אפילו קצת.
תזכורת
James Cameron Calls ‘Wonder Woman’ a ‘Step Backwards’ for Female Protagonists
אמירה מצחיקה במיוחד
יחסית לכמות המינימאלית של הבגדים שלובשות נשות הנאבי (כן, גם הגברים שם לא מאוד לבושים).
אבל אם רגע להשוות בין "אווטאר 2" ו"שקרים אמיתיים": התחושה שלי מ"דרכם של המים" הייתה של אותו סקסיזם הוליוודי "קלאסי" כזה, של "אימהות מתחרפנות" פינת "תהיי יפה ותירי במישהו" – קלישאות כתיבה נשית, שחלק מהן, להגנתו, קמרון ייסד בעצמו. ב"שקרים אמיתיים" זה לא סקסיזם שמרחף מעל הסרט – זאת שנאת נשים יותר עמוקה מלאה בזלזול (לא סתם הסצנה האיקונית שם היא ג'יימי לי קרטיס עושה מהלך מאוד קטלני בטעות מוחלטת – כי היא כזאת לא מוצלחת!), עם אנרגיית "כל הנשים זונות" של גבר גרוש (יש גברים גרושים חמודים, הכוונה לסטריאוטיפ מסוים של גבר שכזה).
מעבר לכך – נראה לי שבהחלט מגיע כבוד לקמרון על ההתמדה שלו בתחילת דרכו לתת לנשים לככב ככוכבות אקשן, ובייחוד במראה מנופח ופחות "נשי". אבל זה לא הופך אותו לפמיניסט – כמו שהייצוג של נשים אצל וידון לא ממש הופך אותו לכזה – אלא לכותב עם שטיק (או אם נרצה לפרגן, חזון) לכתיבת נשים שהיה במקום הנכון, ומאז לא כל כך מתעדכן.
גם התגובה הראשונית ל-"מצולות" היתה פושרת-עד-עוינת
לפני שקמרון שחרר את גרסת הבמאי שהבהירה מה לעזאזל הולך בסרט ההוא.
שקרים אמיתיים הוא סרט טוב לז'אנר
ועם אחד הציטוטים האהובים עלי
אותי הוא בעיקר שיעמם
שזה החטא הכי גדול שסרט אקשן יכול לחטוא בו
לראשונה מזה שלושה שבועות (אבל צמוד מאוד ואולי ישתנה)
סרט אחר מכניס יותר כסף (בכמה היומית) – "מייגן", שעקף (אולי, חכו, דברים עלולים להשתנות) את הסרט ב-300 אלף דולר. עדיין (נכון לעכשיו) מצפים ש"אווטאר" ישמור על המקום הראשון בקופות, אבל הישג יפה ל"מייגן" (במידה וכו' וכו').
נניח שמייגן יקדים את אווטאר
ובשבוע שאחרי אווטאר יעקוף חזרה, כמה זה נפוץ דבר כזה?
ראוי לציין שהסכום של מייגן כולל את הקרנות הטרום, כלומר כולל יום חמישי.
בעוד ההערכות של יום שבת מדברות על עוד 11 מיליון למייגן, אווטאר 2 הכניס כ-20 מיליון ביום שבת. המקום הראשון שלו לעוד כמה שבועות כנראה.
בלי שום קשר, נראה שמייגן הולך להפציץ הסופש.
וכרגיל, סרטי אימה מצליחים בגזרת ה-RoI
אבל אני חושב שהסרטים של ג׳יימס וואן (בין אם הוא מפיק או מביים) חריגים לטובה אפילו מול רובם. שזה די מרשים.
יש איזה ג׳יימס ששולט בז׳אנרים אחרים?
עדכון אווטאר:
לא קלו, קלו רגליים,
דוחות קופות יישברו,
נספור בבנק את הדולרים,
ונוציא סיקוול.
מייגן התעלה על כך ההערכות והכניס 30 מיליון דולר לסופש הראשון שלו, שזה מדהים, מטורף, רווחי בטירוף, ועדיין לא מספיק לקחת את המקום הראשון הסופש. אווטאר עם הערכות (שכנראה עוד יעלו) של 45 מיליון דולר, מה שאומר שיש רק סרט אחד שהרוויח יותר ממנו בסופש הרביעי שלו, וזה כמובן אווטאר הראשון.
בכל העולם אווטאר 2 הסתער על המקום ה-7, כשהוא עוקף בדרך את הנוקמים, מלך האריות (2019), ועולם היורה. כ-200 מיליון דולר מפרידים בינו לבין ספיידרמן, וכרגע רוב האנשים שואלים מתי הוא יעקוף אותו, לא אם הוא יעקוף אותו. בין ספיידרמן והמקום השישי בכל הזמנים ובין המקום הרביעי בכל הזמנים (מלחמת הכוכבים) יש פער של פחות מ-100 מיליון דולר. אם באמת מתחילים להתקלות הרגליים אז אווטאר יתמקם איפשהו ביניהם, אבל אם הוא תופעה אמתית (ואני מאמין שהוא כן) הוא יצליח לעקוף אותם ואולי איכשהו גם לעקוף את טיטאניק. האם הרגליים שלו כל כך חזקות שהוא יצליח לאיים על סוף המשחק? סטיי טיונד.