זמן לא רב לתוך "בלאק אדם", הבמאי מקדיש רגע ארוך להומאז' בוטה לסצנה הקלאסית של התיקו המקסיקני מ"הטוב, הרע והמכוער". בדיעבד, הרגע המתאמץ הזה הוא ביטוי לכל מהות הסרט: הוא נורא רוצה להיות חשוב ועמוק אבל נכשל בשניהם, הוא נורא רוצה שהגיבור שלו יהיה איזה דמות אפורה מוסרית ומרתקת כמו בלונדי של קלינט איסטווד אבל הוא פשוט הפרסונה המשעממת של דוויין ג'ונסון, והוא נורא רוצה להיות סוחף ומלהיב וכיפי כמו המערבון של ליאונה – אבל הוא ממש (אבל ממש) לא. וכאילו, עזבו את החוצפה שבעצם ההשוואה – מה זה הגול העצמי הזה של להזכיר לאנשים תוך כדי שהם צופים בך שיש סרטים טובים בעולם?
אנחנו פותחים בסצנת אקספוזיציה ארוכה שמתארת את ממלכת – שיט, שכחתי את השם, לעזאזל, ראיתי את זה אתמול, רגע אני בודק – כן הנה, ממלכת "קאנדאק" הדמיונית שנמצאת אי שם במקום שדומה לכל מצרים עתיקה שראיתם פעם. זה סיקוונס ארוך יותר ממה שהוא היה צריך להיות (אפס דקות, אם שאלתם), וכולל קריינות מיותרת לגמרי שמסבירה לצופים מה הם רואים על המסך. אולי זה טוב כי האפקטים בכל הקטע הזה לא משהו בכלל אז ייתכן שהסחת הדעת היא מכוונת.
בכל מקרה, באותה קנדאק התקומם איזשהו גיבור עממי נגד המלך הרשע וזכה לכוחות על שאותם הוא מקבל באמירת המילה "שהאזאם". מקום קבורתו של אותו אלוף לא נודע, אבל קנדאק לא נושעה בזכותו והמשיכה להיות משועבדת אלפי שנים תחת כובשים זרים מכל הסוגים.
כיום, השליט הנוכחי במדינה היא כנופיית הייטק מוזרה בשם "אינטר-גאנג" שממשיכה להשליט טרור ופחד על תושבי קאנדאק האומללים. קבוצת מורדים קטנטונת מחפשת אחר "הכתר של סאבאק", איזשהו כלי עוצמתי שנוצר ממחצב נדיר ובעל סגולות שקיים רק בממלכה הזו (נקרא לו לא-ויברניום-יום) ויאפשר לכובשים להשתלט על קנדאק אפילו יותר ממה שהיא כבר נשלטת. הם רוצים להגיע אליו קודם כדי להסתיר אותו, ואכן משיגים אותו – אבל בטעות מעירים גם את האלוף הקבור, שמתברר שלא ממש שמח על ההתעוררות הזו. לפחות ככה הוא אומר; מכל בחינה אחרת הוא דווקא נראה מבסוט.
אמנדה וולר שומעת את החדשות, ושולחת את "חבורת הצדק של אמריקה", שכוללת ארבעה גיבורים פגומים ולא מאד מוכרים בעקבות האיום החדש, וכעת כולנו במתח האם…
האם מה? הסרט, דבר ראשון, נכשל בדבר המינימלי הזה: יצירת איום משכנע. לא, יצירת סיפור משכנע. בלאק אדם בקומיקס הוא נבל, אויבו המושבע של שהאזאם; אבל חוץ מזה שדוויין ג'ונסון כמובן לא יהיה מוכן לשחק נבל, אף אחד לא יפיק סרט שבסופו הנבל עומד על גופת הגיבור ומנופף בידיו לצבא הזומבים שלו. אז כבר מהרגע הראשון, מבחינה נרטיבית, אף אחד לא באמת במתח בנוגע למסע שבלאק אדם הולך לעבור פה.
הנקודה הזו היא החטא הקדמון של הסרט; הדבר שכמעט מחסל מראש כל סיכוי להמריא לאנשהו. כי מה שיותר גרוע מהקונספט של "ללכת בלי גיבור ולהרגיש עם" הזה, הוא הביצוע – נניח שאתם אכן רוצים להציג דמות עם קונפליקטים מורכבים; מישהו שבאמת לא מאמין בגבורה הירואית ובדאגה לאחרים, אלא הוא אנוכי וכעסן וקצת דביל, נתון למצבי רוח ומוכן ללכת רחוק מאוד כדי להשיג את מטרותיו. אז אתם הולכים ומלהקים לתפקיד המורכב הזה את פאקינג דוויין ג'ונסון??? יש לנו כאן שפל חדש בתולדות הליהוקים השגויים לסרטי קומיקס. זאת הופעה גרועה ברמת "באטמן ורובין", וכאילו, וואו, אילו לא רק כל העולם בערך היה צועק עליכם כבר כמה שנים שג'ונסון הוא ליהוק נוראי. באמת חבל שלא היתה לכם דרך לדעת.
וכשהבסיס של הסרט כל כך רעוע, שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה.
קחו את התסריט. הוא מנסה להפתיע, ויותר מפעם אחת. אבל מה הוא כבר יכול לעשות אם אפילו סיקוונס הפתיחה, שמספר את האגדה "כפי שכולם מכירים אותה" רק כדי שאחר כך נופתע ממה שבאמת קרה – מבויים בצורה שהורסת את ההפתעה לכל צופה עם קצת שכל וניסיון. וזאת מבלי לדבר על מערך השיווק שחשף את אחד הסודות כבר בטריילר, למען השם.
דברים גם לא קורים באופן הגיוני. בלאק אדם מקבל פתאום החלטה ממש משמעותית, וכדי להצדיק אותה הוא מספר סיפור כלשהו; מה שלא ברור זה מה התחדש מבחינתו בדיוק הרגע – הוא הרי כבר הכיר את הסיפור הזה מהרגע הראשון – חוץ מזה שככה התסריטאי החליט.
אז אולי דמויות המשנה יצילו את המצב? הן מנסות, אוהו הן מנסות. ולחלק מהן יש פוטנציאל מעולה. חבורת הצדק מורכבת כאן מסדרת חיקויים של דמויות מארוול מוכרות, ולפני שאתם קופצים עם "DC בקומיקס היו שם קודם" אז אדגיש שזה לא מעניין אותי, כי כשאתם מוציאים סרט חדש בשנת 2022 תוודאו שאתם נותנים לפחות טיפה טאצ' מקורי לדמויות שאנשים כבר מכירים מהמתחרים. והנה הקטע המעניין: הם באמת ניסו לתת טאצ' מקורי. בשעה שאטום סמאשר (נואה סנטינו) שיכול להפוך למאד גדול הוא פשוט חיקוי של טום הולנד משחק את פול ראד, והוקמן (אלדיס הודג') נראה כמו הפאלקון ומנסה להיות מגניב כמו אנתוני מאקי, דווקא דוקטור גורל (פירס ברוסנן הממש סבבה) – שהוא פריטי מאץ' בעל הכוחות של דוקטור סטריינג' – מפתיע כי הוא בעל אופי שונה לחלוטין, וקו העלילה שלו הוא היחיד שעוד איכשהו שומר על עניין. צריך לציין גם את ציקלון (קווינטסה סינדל) שיכולה לשלוט ברוחות – כאמור, הכוחות שלה גנריים, אבל היא לפחות זוכה לויזואליה מעניינת; מצד שני, מכעיס כמה הסיפור שלה לא מנוצל.
אבל גם הפוטנציאל של החבורה הזו לא מרגיש ממומש. הוא הכי קרוב לכך מכל האלמנטים של הסרט, אבל הניסיון של היוצרים לתת להם את הדינמיקה של חבורות הגיבורים הפופולריות שכולם מכירים – מרגיש מתאמץ מדי, לא עקבי, ורק לקראת סוף הסרט מקבל קצת את המקום הראוי לו.
וזהו, למעט החבורה הזו (ונעימת נושא דווקא לא רעה בכלל), אין לי שום דבר טוב נוסף לומר על הסרט. דמויות המשנה האחרות מזעזעות הן בכתיבה והן בביצוע, כשעולה על כולם בודהי סבונגי בתפקיד הילד המעריץ של בלאק אדם. הוא לא רק עולה על העצבים, אלא גם גונב ממרטי מקפליי את היכולת לנצח כל דבר בערך בזכות זה שיש לו סקייטבורד. הוא גם לא מסוגל להחליט אם הוא מעריץ את גיבורי העל של היקום הזה ותולה מיליון פוסטרים שלהם בחדר שלו, או שהוא שונא אותם שנאת מוות כי הם לא באים לעזור למדינה המסכנה בה הוא חי (אם כבר דיונים מפוספסים על תפקידו של גיבור בתרבות).
גם האקשן גרוע. ממש. דווקא יש לבמאי ז'אומה קולט-סרה ניסיון לא רע עם סרטי אקשן, אבל כאן קשה להבין מי נמצא איפה והכל חתוך יותר מדי פעמים. הפומפוזיות המוזרה גם הורסת שוב ושוב; יש למשל סצנת סלואו-מושן ארוכה שאמורה לחקות את כל סצנות הסלואו-מושן שנעשו מנקודת המבט של גיבור בעל מהירות על – אבל היא מבויימת בכבדות איומה, מלאה בעשן ובאפר ובדרמטיות, ואי אפשר להבין ממנה כלום.
ותקשיבו, אני מאלה שבדרך כלל מפהקים כששומעים תלונות על אפקטים. הפעם, היה קשה להתעלם מהאיכות שלהם. יש פה דברים שנעשו יותר טוב באקס מן הראשון, לפני יותר מעשרים שנה.
בקיצור, או בשלב הזה כבר באריכות, "בלאק אדם" הוא סרט גרוע, ולא סתם גרוע אלא כזה שמזיע מרוב מאמץ להיות חשוב ומשמעותי ורציני ובטוח שבאמת יש בו דיון מעמיק על מה הופך אדם לנבל או לגיבור – וזה מבחינתי המסמר האחרון בארון הקבורה שלו. תהיה דבילי ומטופש כמה שאתה רוצה, אבל לפחות תדע את זה, לעזאזל איתך.
יש סצנת אמצע-קרדיטים עם מישהו שכנראה תשמחו לראות. אחר כך אין עוד משהו.
לא ראיתי, אין לי כוונה
אבל אני תוהה האם באמת הקונצנזוס מאז ומתמיד היה נגד הליהוק הזה. כלומר, אני בהחלט הייתי נגדו מהרגע ששמעתי עליו אבל לא זכורה לי התנגדות משמעותית, ולדעתי בקרב מעריצי השחקן (ויש כאלה) זה אפילו התקבל בשמחה.
ממה שיצא לי לעקוב ברשתות ובאתרים בחו״ל רוב האנשים היו בעד במשך שנים.
אני לא בטוח שדה רוק הוא השחקן הכי טוב לבלאק אדם, אבל אם יש דמות שהוא יכול לשחק בדיסי – זאת בהחלט הדמות שהכי מתאימה לו.
אולי כתבתי בצורה מכלילה מדי
ג'ונסון שחקן סימפטי עם כריזמה, שבשנים האחרונות התמחה בלהיות דמות סימפטית עם כריזמה. אני אפילו חיבבתי את ג'ונגל קרוז, אם כי גם שם כתבתי על המנעד המוגבל של השחקן; בכל מקרה, זה עבד כי התאימו את התפקיד לשחקן.
עכשיו, כמובן שיש לו מעריצים (שניים מהם ישבו לידי בהקרנה), אבל אני חושב שאי אפשר שלא להודות במגבלות של האיש (ואותם שניים אכן הודו בהן) – ולגירסה *הזו* של בלאק אדם, שבבירור מתיימרת לעשות אותו מקסימום אנטי-גיבור, הוא פשוט לא האיש המתאים. את הספקות לגבי הביצוע שלו ראיתי במקומות רבים כבר לפני כמה שנים, כשהתפרסם הכיוון שהסרט רוצה ללכת אליו. כעת, אחרי שראיתי איך זה בפועל (מזעזע), כל האזהרות נראות מובנות מאליהן ובאמת מוזר לי מה חשבו שם בוורנר.
לא חושב שהם שברו את הראש יותר מדי.
זאת הפקה משותפת עם דה רוק, אז הסיכון מוגבל. יש מצב שהם רצו לדחוף את הסרט החוצה ולעבור הלאה, ודה רוק בעצם ניצל את הכאוס של החלפת ההנהלה כדי לקדם כל מיני אג׳נדות משלו ובראשן חזרה לסניידרוורס.
לפחות עכשיו לפי הדיווחים נראה שדווקא לאיש הפלדה 2 וורנר מחזרים אחרי כריסטופר מקווירי שזה משמח משתי סיבות:
א. לא חוזרים פול סניידר (וממה שאני מבין בלאק אדם הוא סניידרי למדי).
ב. מקווירי הוא בחירה מצוינת לסרט של סופרמן, אז נשאר רק לקוות שהחיבור הזה יבשיל.
מקווירי מבחינתי הוא בחירה מצויינת לכל פרוייקט שהוא
אז אני מסכים שזאת שמועה משמחת מאד.
ואגב, אפילו בלהיות סניידרי "בלאק אדם" נכשל. מזאק סניידר אי אפשר לקחת את הויזואליה שלו; כאן זאת סמטוחה לא נגמרת.
סניידרי?
בלאק-אדם הוא סניידר-י? יצחק, אתה יכול לאשר? כי אם כן, אני בוודאות אראה אותו – לא חושב שהסרטים של סניידר "טובים", אבל תמיד שווה לראות אותם.
כתבתי על זה ממש תגובה מעליך
לא, הוא לא סניידרי אפילו שהוא מנסה.
ממה שאני ראיתי
ננדו (מnando v. movies) שבדרך כלל יש לו תובנות די נחמדות על העולם הזה של הקומיקסים בקולנוע אומר שמצד אחד דווין ג'ונסון לא יכול להיות ליהוק טוב לבלאק אדם כי בלאק אדם אמור להיות נבל אמיתי, משהו שהמותג של דווין ג'ונסון לא סופג. ומצד שני – שאף אחד לא היה בכלל חושב על להפיק סרט על הדמות של בלאק אדם בלי מעורבות ודחיפה של כוכב בסדר גודל של דווין ג'ונסון – אז מבחינתו הרווח העיקרי הוא שבכלל יש סרט על הדמות הזו ומכירים אותה, גם אם בפועל זה לא תואם לדמות הקומיקסית.
תוספת שלי – ולו רק בגלל שברגע שכבר היה סרט זה כן הופך להיות מותג, ואז כן יש סיכוי שעוד X שנים בעתיד יחליטו לעשות ריבוט לבלאק אדם שיותר קרוב למקור.
בלאק אדם כבר שנים אנטי גיבור.
כמו ונום או דדפול. או הארלי קווין.
נבלים אייקוניים סופם לגמור כאנטי גיבורים, אלא אם כן מדובר בדמויות קיצון כמו הג׳וקר.
כן, מה שיצחק אמר
מעתיק מה שכתבתי בפייסבוק:
בימי ההיאבקות שלו, דוויין "דה רוק" ג'ונסון היה שואל את הקהל אם הם יכולים להריח מה שהוא מבשל. כמה עשורים אחר כך, והריח שבוקע מבתי הקולנוע הוא לא הבישול של דה רוק, אלא השריפה של פח האשפה הבוער שהוא הסרט החדש בכיכובו, "בלאק אדם".
תחשבו על סרטי הקומיקס הגרועים ביותר מהזמן האחרון – "יחידת המתאבדים" (הראשון), "אקס-מן: אפוקליפסה", "ארבעה מופלאים" וכו' – שימו את הדברים הכי גרועים בהם בבלנדר, ערבבו וקיבלתם את הסרט הזה: עריכה נוראית, פסקול אקראי ומוזר ויישות אלוהית שמתעוררת אחרי אלפי שנים ולומדת משהו דרך טלוויזיה. לא רק שאין בסרט הזה דבר אחד מקורי לרפואה, הוא העתיק את שיעורי הבית שלו מהתלמידים הכי טיפשים בכיתה.
הנשיא החדש של אולפני וורנר, דייויד זסלב, אמר שהוא רוצה לאתחל את היקום של DC. אבל לפחות לפי "בלאק אדם", בהחלט נראה שהאולפן רוצה לחזור לימי זאק סניידר, כמו שהמוני מעריצים מייחלים (מסיבות נשגבות ממני). יש פה כל-כך הרבה הילוך איטי שאם כל הקטעים האלו היו במהירות רגילה, הסרט היה מתקצר ברבע שעה לפחות.
אולי זה היה נסבל אם לפחות זה היה נראה טוב, אבל זה לא, בלשון המעטה. החלטות גרועות הם לא משהו זר ל-DC, אבל אני באמת בהלם שהם לא ראו שום בעיה עם להפיץ סרט שהאפקטים בו מזכירים סרטי קומיקס מתחילת שנות ה-2000.
העלילה גנרית ולא מעניינת, והדיון על תפקידם של גיבורים בעולם נעשה יותר טוב ביצירות אחרות. שחקני המשנה עושים מה שהם יכולים, אבל מגלמים גרסאות של דמויות שכבר ראיתם ורק לקראת סופו הסרט נזכר שאולי כדאי לתת להן קצת אישיות. דמויות המשנה שאינן גיבורי-על גם לא מותירות רושם, כולל ילד בעל מחוייבות מרשימה לסקייטבורד שלו.
וכדי להקדים את מי שעומד להגיב לי "הייטר" או חושב שמארוול משלמים לי או משהו – זה לא קשור, אוקיי? גם למארוול לא היה שום דבר טוב השנה. זאת לא הייתה שנה טובה בשביל סרטי וסדרות קומיקס, נקודה (חוץ מהעונה החדשה של "הארלי קווין").
אבל אם חשבתי שדברים כמו "שי-האלק" וחלקים מ"מיס מארוול" היו גרועים לאחרונה, מגיע דה רוק, אומר לי להחזיק את התבשיל שלו וגורם להם להיראות כמו "האביר האפל". הוא מתחרה רק עם "מורביוס" על תואר בזבוז הזמן הגדול ביותר שהיה לי בקולנוע השנה.
על סצינת הפוסט-קרדיטס שלו אולי כבר שמעתם, ובלי לספיילר רק אגיד שהיא לא הלהיבה אותי אפילו קצת. לא באופן כללי, ובטח לא אחרי שעתיים של סצינות אקשן מבולגנות עם מכות ומהלומות שהרגישו מופנות בעיקר כלפי תאי המוח שלי. לסיכום, דה רוק צדק והסרט הזה אכן שינה את היקום של DC. כי עכשיו אני לא רוצה לראות עוד סרט בו אי פעם.
מפציר בכם לראות כל דבר אחר שמוקרן כעת, ובתקווה עוד שבועיים ריאן קוגלר יצליח להחזיר קצת כבוד לעיבודי קומיקס קולנועיים ב-2022 (וספציפית לעיבודים עם "בלאק" בשם שלהם).
העונה החדשה של הארלי לא הייתה מוצלחת כמו קודמותיה
ולדעתי אפשר לתת השנה לפיסמייקר את הסדרה המוצלחת בקומיקס, למרות גם שמאוד אהבתי את מיס מארוול והיא מאוד שונה, ככה שהיא גם מובילה. אישית מאוד אהבתי את אהבה ורעם למרות שבצפייה שנייה הוא היה נראה לי פחות טוב וכמובן הספיישל של וורוולף היא הפתעה טובה. מורביוס ניסיתי לראות ועצרתי בהתחלה, היה יותר מידי גרוע.
מסקרן אותי אבל מה חשבת על הבאטמן? גם לדעתך הוא כלול בשנה הלא טובה?
לגבי דה רוק, הוא יותר מידי מפוקס ביזנס. הוא מעלה סרטון של בני 14 עושים איזה שטות אחרי הסרט שלו ועכשיו שהציון מהקהל הוא 90% (שכולנו יודעים שזה מחורטט היום). הוא כנראה יודע שהוא לעולם לא יהיה שחקן איכות אז הוא מנסה להנציח את הבינוניות שלו וזה גם מה שהוא מביא ליקום של DC. ורק לחשוב מה שהוא הציע, ליגת הצדק ויחידת המתאבדים נגד בלאק אדם נשמע עכשיו כל כך גרוע.
רק עכשיו זה נשמע גרוע?
אפילו סופרמן נגד בלאק אדם נשמע מוגזם. כמה אגו…
לפני זה היה גם נשמע דיי אוף
אבל אמרתי ניתן לו להנות מהספק (למרות שאני התנגדתי מלכתחילה לליהוק) ועכשיו שאין ספק אז זה ממש גרוע. אגב יש ביקורות שכותבות שדה רוק הוא בלאק אדם ותפקיד שיושב כמו כפפה ואין לי מושג מה הם רואים שם, רק מהטריילר אני מרגיש פרודיה. והאגו לגמרי כמו של מתאבק להטוטים
התשובה הייתה יכולה להיות איש זאב בלילה
לו, נו, זה היה תוכן של גיבורי על. אבל זה לא, אז זה לא.
לא טובה כמו הקודמות
אבל עדיין מבדרת ומשעשעת.
את דעתי על פיסמייקר שמילאה אותי בקרינג' כבר כתבתי. "אהבה ורעם" היה ככה-ככה, יותר טוב מ"רגנארוק" אבל זה לא אומר הרבה. עדיין לא הגעתי לוורוולף. לעזאזל, בלטרבוקסד נתתי ציון יותר גבוה ל"ליגת סופר-פטס" מ"בלאק אדם". אז מי שמחפש סרט קומיקס עם דה רוק שיצא השנה, עדיף לצפות באחד שמכוון לילדים.
ההתחלה של באטמן מעניינת אז הוא נמשך ונמשך ומאבד גובה עם הזמן. תרתי משמע בסצינה הזאת, שבה הקלוז-אפ עם הפרצוף שלו הוא אחד הדברים הכי מטופשים שראיתי השנה בקולנוע (ידעתי שהשוט הזה מ"בלאק אדם" הזכיר לי משהו). קולין פארל הוא בייסיקלי הדבר המוצלח היחיד בסרט הזה, כן אתן צ'אנס לסדרת הספין-אוף שלו.
זה נשמע כמו רעיון לסקר.
לפחות לשים ברשימה אחת את כל סרטי וסדרות הקומיקס השנה, בשביל להיזכר כמה לא משהו הייתה השנה הזאת.
וכן, פיסמייקר.
בהתחשב בכמות התוכן השנתית בז׳אנר גיבורי העל
זה בהחלט יכול להיות רעיון טוב לעשות סקר שנתי עם סדרות וסרטי גיבורי העל שיצאו השנה ובו יבחר סרט / סדרת גיבורי העל הטוב של השנה.
מצד שני, זה עשוי לעצבן כל מיני גולשים פה שפחות אוהבים את המיקוד הגדול בגיבורי על בשנים האחרונות ולתת חומר לגולש ספציפי ששם לו למטרה להילחם בעין הדג.
אפשר לדעת מה הסצנה?
(ל"ת)
חחחחחח תודהרבה !
זה קצת מביך האמת.
אבל תודה לך על התשובה (:
מה הקשר לנוסטלגיה?
(ל"ת)
אני לא מסכים עם הקביעה שדה-רוק לא מסוגל לשחק אנטי-גיבור. יש שעות על גבי שעות של קליפים מימי ה-WWF שלו בו הוא משחק דמות אנטי-גיבור אמיתית בצורה מושלמת, הבעיה היא שדוויין ג'ונסון פשוט לא מוכן לזוז מהשטאנץ בו הוא תקע את עצמו בעשור האחרון אפילו במילימטר
(ל"ת)
מחזק
כבר שנים אני שואל את עצמי מה קרה לבחור מפוצץ הכריזמה והמנעד שהערצתי כל כך בתור ילד שיכל לשחק נבל מניאק ופחדן בצורה מושלמת וגם גיבור שגורם לכל הקהל להיות בעדו בלי טיפת מאמץ.
האגו שלו התעצם יותר מדי וזה ממש חבל, גם הגיחות שהוא עושה לwwe מדי פעם מאכזבות בגלל זה.
אני נהניתי מהסרט
חשבתי שרוב הדמויות והאקשן היו מוצלחים. במיוחד אהבתי את פירס ברוסנן, הוא ממש מתאים בתור זקן הגיבורים שראה כבר הכל ולא מתרגש מכלום.
העלילה הייתה קצת צפויה, במיוחד היה לי חבל כשבערך חצי סרט מראש היה שקוף שברוסנן (פיית) צפוי למות וממש היה לי חבל, אבל לא באתי בציפייה ליצירת מופת.
אשתי תיארה את הסרט כ"סרט גיבורי על של פעם, לפני מארוול" ואני חצי מסכים איתה, אבל בעיני זה לא בהכרח עלבון. לא הייתי רוצה שכל סרטי הקומיקס יהיו כאלה, אבל מדי פעם נחמד.
משהו בsyntax של הטקסט החבוי לא הצליח לי, יש אדמין שיכול לתקן?
מזכיר לי את תור ראגנארוק
שם לאורך איזה שליש סרט ניסו להסתיר את זהותו של האלוף של הגראנדמאסטר, רק כדי שנהיה בהלם כשיגלו שזה הענק הירוק, רק שזה היה טיפשי לחלוטין לנוכח העובדה שזה הופיע בכל הטריילרים והשיווק לא ניסה אפילו קצת להסתיר את זה.
לפעמים החבר׳ה בשיווק עושים רושם של כאלה שלא אכפת להם להרוס לחלוטין את החוויה של הסרט למי שיראה אותו. כל מה שחשוב להם זה להביא כמה שיותר אנשים לסרט, גם אם המחיר הוא שהאנשים הרבים שיבואו לא יהנו מהסרט כמו שצריך.
למרות שצריך לציין שבמקרה של בלאק אדם אפילו לא מדובר על משהו שיש סיכוי שימשוך צופים לסרט. אני בטוח שכמות הצופים לא הייתה יורדת אם לא היו שמים את הקטע הזה בטריילר.
שני הבדלים מ"ראגנארוק"
הראשון הוא שזה חלק הרבה יותר שולי ב"ראגנארוק" לעומת פה, לא נעשה ג'אגלינג מאוד מביך כדי לשמור על זה בסוד בחלק הראשון של הסרט כמו פה, ורגע התגלית לא דרמטי בהגזמה כמו ב"בלאק אדם".
השני הוא שעם כל הכבוד לוואטיטי ועם כמה שמרגישים אותו ב"ראגנארוק", זה לא passion project שהוא מריץ למעלה מעשור ומעורב בכל פרט שלו. דה-רוק כן כזה ב"בלאק אדם", אז מוזר לי מאוד שזה קרה.
התקציר לא מספר על הגיבור
לא מכיר לא את הסרט ולא את הקומיקס. מתייחס רק לביקורת זו:
יש כאן תקציר מעניין, אבל לא מוזכר בו מיהו "בלאק אדם". לראשונה שמו נזכר בכך ש"בלאק אדם בקומיקס הוא נבל". יופי. ובסרט?
התקציר מציג כמה קבוצות. עם מי מהם בלאק אדם ולמה? האם הוא כל-כך שולי בעלילה, שאפילו אין מקום להזכירו בפתיח?
סרט מטמטם.
במובן המקורי, לא החיובי.
הקצב פשוט רע, הבדיחות גרמו לי להתגעגע לקוויפס של מארוול, תזמון השירים, התסריט הילדותי, הבימוי חסר המעוף.
איפשהו עמוק קבורים רעיונות של מהו גיבור, ואפילו ביקורת על ארגונים בינלאומיים וההתנהלות שלהם כלפי מדינות בקונפליקט. אבל הסרט פשוט זורק רעיונות שאין לו כוונה להתמודד איתם. לפחות בסרטים של סניידר אשכרה היה דיון כלשהו (ספציפית באיש הפלדה ובאטמן נגד סופרמן). אבל פה? כלום. אם אפשר לחלץ מסר כלשהו מהסרט זה בטח לא מסר חיובי באקלים הפוליטי הנוכחי.
מה שכן, נורא אהבתי את דוקטור פייט והוקמן. איזה טרגדיה ששתי דמויות כאלה טובות (שגם נהנות מליהוקים טובים) נכלאו בסרט הזה שלדעתי יש מצב שהוא אפילו גרוע יותר מוונדר וומן 84 ויחידת המתאבדים הראשון.