סטיבן ספילברג עושה סרט ילדים – כלומר "לכל המשפחה", איך שתבחרו לקרוא לזה – על ילד(ה) שפוגש(ת) יצור מוזר. זה לא קרה מאז "אי. טי.". בעשורים שעברו מאז ספילברג עשה את "הוק" ואת "טינטין", אבל אלה בעצם, אלא אם פספסתי משהו חשוב, הסרטים היחידים שלו שאפשר לתאר כסרטים לילדים. וזה ממישהו שידוע כילד נצחי. אז סרט חדש לכל-המשפחה של ספילברג זה אירוע לא קטן, ואחד כזה ייצא בקיץ הבא – עיבוד לספר של רואלד דאל, "The BFG", או על פי תרגום הספר לעברית, "העי"ג". הנה הטיזר.
המממ.
זאת הפעם הראשונה שבה ספילברג עושה סרט עם דיסני. בדרך כלל, סרט של ספילברג הוא "סרטו של ספילברג". במקרה הזה הכותרת היא "ה-BFG של דיסני". ואולי בצדק. לפי הטיזר הזה, זה נראה הרבה יותר כמו "סרט דיסני" מאשר "סרט ספילברג". אני לא יכול לומר שזיהיתי את המגע של הבמאי המשפיע בעולם בטריילר הזה, אבל בית היתומים הזה והילדה הזאת וכל הכחול-כתום הזה נראה כמו דיסני גנרי.
חוץ מזה, הטריילר הזה לא מפחיד רצח?! אלמלא המוזיקה שמבטיחה "הו, משהו קסום וחביב עומד לקרות, טווידלדי טווידלדם", הרגעים שמסיימים אותו היו מהדברים המפחידים ביותר שראיתי השנה. הטיזר אפילו לא מפרש את ראשי התיבות BFG, כך שמי שלא מכיר את הספר המקורי אפילו לא יקבל את ההבטחה שהענק המדובר הוא ידידותי. זה נראה יותר כמו אזהרה שנועדה להרחיק ילדים מהסרט – אבל ספילברג ודיסני יודעים על יצירת סרטים ושיווקם הרבה הרבה יותר ממני. כנראה שיש פה הגיון.
[עדכון]: בתגובות, סקוט הגדול ציין ובצדק שהטריילר הזה דומה להפליא לטריילר לסרט אחר שיצא ממש לא מזמן. הסרט נקרא "A Monster Calls", וביים אותו ג'י. א. ביונה, הבמאי של "בית היתומים" עטור השבחים ו"הבלתי אפשרי" המעלף. ועוד אומר סקוט הגדול, ואני מסכים איתו לגמרי, שאם לשפוט על פי הטיזרים בלבד, "מפלצת מתקשרת" (או איך שיקראו לזה) נראה יותר טוב מ"העי"ג".
זה הטריילר.
ממה שזכור לי כשקראתי את הספר בילדותי
הספר לא היה כ"כ "ספר ילדים" היה בו הרבה קניבליזם הומור שחור ועוד ועוד…אז הטריילר די הגיוני…(לפי הספר גם העי"ג לא היה אות ומופת ליופי…)
האם אני היחיד שלא יכול לקרוא את שם הסרט
מבלי לחשוב על Doom?
אצלי זה יותר גרוע.
בשבילי BFG זה לנצח ה-Big Fucking German.
האמת בלי הסבר, ואחרי צפייה בטריילר חשבת שזה (big fucking giant)
ויש לזה כל מיני קונטאציות לא ממש דיסני…
אני לא בטוח
אם לא זכרתי או כלל לא ידעתי שסיפלברג מביים סרט על פי העי"ג, אבל בחיי שאין משהו שמשמח אותי יותר. זה אחד מספרי הילדות האהובים עליי, שכנראה קראתי הכי הרבה פעמים (אולי אחרי האריה, המכשפה וארון הבגדים), ואני מאוד אשמח לראות אותו מבוצע דרך עיניי הקסם של ספילברג. יש!
כנ"ל
קראתי אותו כל כך הרבה פעמים! זה היה ספר כל כך קסום (מה שממש מוזר בהתחשב בעובדה שמסופר בו על אוכלי אדם :/) אני כל כך מתרגשת ^_^
נראה טוב
יש משהו בטריילר הזה שמזכיר לי סרטי הרפתקאות קלאסיים ומעורר נוסטלגיה וציפייה בו זמנית.
Officially excited!
אולי אני סתם במצב כפית תמידי,
אבל השורה "הו, משהו קסום וחביב עומד לקרות, טווידלדי טווידלדם" קרעה אותי מצחוק.
בשבילי ספילברג תמיד היה זה שדוסון לירי מסתכל עליו בעיניים מצועפות עוד לפני ג'ניפר לינדלי, אבל באמת שאני תקוע בשנות התשעים, הרי בשבילי לואי סי.קיי. זה עדיין ההוא מד"ר כץ.
יש!!
אני חושב שאם זה מפחיד זה מצויין, כי בספר עצמו יש אופל אמיתי והפחד הוא חלק מהעניין. הטיזר עשה לי טוב על הלב ונעים בבטן.
המשקפיים שלה זה הדבר הכי חמוד אבר.
(ל"ת)
הקטע של לקרוא עם פנס מתחת לשמיכה
מאד הסיפור שאינו נגמר
לגמרי, גם אני ישר חשבתי על בסטיאן
(ל"ת)
זה מזכיר ממש טריילר לסרט אחר
שיצא לפני כמה שבועות – a monster calls.
אפילו בסוף שלו – אותה יד ששולפת את הילד, הקאט לפני שרואים לגמרי את הענק – כמעט אחד לאחד.
לדעתי, a monster calls נראה יותר טוב מBFG.
וואו
לא ראיתי את זה עד עכשיו. ואני מסכים לגמרי – זה גם מאוד דומה, וגם נראה הרבה יותר מעניין.
נראה לי יקראו לזה משהו כמו
"קריאה למפלצת", כי הילד קורא למפלצת ולא המפלצת לילד (מפלצת שקוראת לילדים לבוא להציל אותה? – זה סרט שהיייתי רואה!).
כמו כן, שכחת לציין שמי שמדובב את המפלצת הוא ליאם-פאקינג-ניסן.
מה
אבל למה הם העתיקו את המוזיקה של ענן אטלס, מה נראה להם.
שהם משתמשים בפרקטיקה ידועה ופופולרית?
באיזו מוזיקה היה עליהם להשתמש, לדעתך?
טיזרים נעשים לרוב לפני שהקלטת הפסקול הושלמה, כך שבפני עורכי הטיזר עומדת הבחירה בין להזמין מוזיקה מקורית לבין האפשרות הזולה בהרבה להשתמש בקטע קיים. הקטע הקיים יכול להיות שיר פופ, יצירה קלאסית מרשות הציבור, חלק מספריית קטעים יעודיים לטריילרים או, כן, חלק מפסקול של סרט קיים. מצאתי פה קטלוג של פסקולי טריילרים והרבה מהקטעים הפופולריים ביותר באו מסרטים אחרים.
כמו שאמרו
זו פרקטיקה ידועה והכל, אפילו בטריילר המקורי לענן אטלס (בנוסף לקטעים מפסקול הסרט) השתמשו בפסקולים אחרים, וב'Outro' של M83 מ'Hurry Up, We'r Dreaming.'
יחד עם זאת, אני מסכים איתך באיזשהו מקום. לפחות עבורי אישית, הפסקול של הסרט הספציפי הזה היווה חלק גדול כל כך מהחוויה, שלשמוע אותו במקומות אחרים מרגיש מוזר מאוד.
תקשיב, לא יודע אם קראת את הספר
זה ספר מפחיד. ממש ממש מפחיד. ברמה של ענקים מפלצתיים שחוטפים בני אדם ואוכלים אותם באכזריות. ויש תמונות גדולות שלהם. והם ממש מפחידים. וגם העי"ג מפחיד עד שמתרגלים.
וזה חלק מהעניין. פחד, ההתגברות עליו, ואז עשיית המעשה שישפר את העולם. זה ספר ילדים טיפוסי של דאל – לא מתנחמד, לא מייפה, לא מגונן על הילד, אבל נותן סיום אופטימי ככל שאפשר, אפילו קצת מתוק מדי.
וואו, התיאור הזה שנתת
הוא בדיוק אחד לאחד מתאים לספילברג, אז כנראה שהספר הזה באמת מתאים לו.
אוי ספילברג, אתה כבר לא צעיר ומי יודע כמה זמן נשאר לך
ועל שטויות כאלה אתה מבזבז את הזמן שלך?! הבמאי הוירטואוזי ביותר בהוליווד?!?!
אני אחכה בסבלנות ל"תתכונן שחקן מספר אחד" או איך שלא יקראו לזה בארץ, ואקווה לטוב.
"שחקן מספר אחת" הספר נקרא בעברית.
לא שזה משנה הרבה למפיצים בימינו גם ככה…
דווקא מ-"שחקן מספר 1" בבימוי ספילברג אני די חושש
הספר הוא, ללא ספק, מכתב-אהבה (בין היתר) לספילברג ודור הבמאים של שוברי הקופות של שנות ה-80. וזו בדיוק הסיבה שאני לא בטוח שספילברג צריך לגעת בו – כשבמאי מביים סרט על פי מכתב-אהבה שמיועד לדור שלו, יש סכנה שהסרט יעוף על עצמו קצת יותר מדי.
חוץ מזה, בספר יש יותר מדי קטעים שבבירור נועדו להיות מאאאגניבים בווליום גבוה, ובפעם האחרונה שספילברג ניסה להציג דברים כאלה על המסך יצא לו משהו עם מקרר מעופף. אני ממש לא רוצה שהוא יחזור לשם.
אני דווקא לא חושש
הספר כל כך נוראי שאין לי ספק שספילברג יעשה סרט טוב יותר מהמקור, וכנראה את הדבר הטוב היחיד שאפשר להוציא מהדבר הזה. גם אם יעוף על עצמו חופשי.
אני מסכים איתך שהספר לא משהו
אבל אני עדיין חושב שהסרט יהיה יותר טוב אם הוא יבוים על ידי במאי שגדל על שנות השמונים ולא היה פעיל בשנות השמונים. למשל כריס מילר ופיל לורד או אדגר רייט.
אוי, רעיונות מצוינים!
האמת, חשבתי גם על דין פאריסוט, שיצירת המופת שהוא ביים בסוף המילניום הקודם ("גלקסי קווסט") הופכת אותו לבמאי המושלם עבור הסרט הזה…
…למרבה הצער, לצד פועלו הטלוויזיוני המכובד, הוא לא ממש עשה משהו ראוי לציון בקולנוע מאז.
מעניין אותי עכשיו מה אתה חושב על סופר 8,
כי הסרט הזה הוא לחלוטין מכתב אהבה מ-ג'יי ג'יי אברמס לספילברג ולסגנונו ספציפית.
הסופר גדל על שנות השמונים
אז לא, תודה. לא רוצה סרט של פאנבויז. מעדיף סרט שעושה אחד מהאנשים שאשכרה עשו את שנות השמונים, ועדיין לא איבד את זה לגמרי.
זה לחלוטין ספר של פאנבויז. זה פחות או יותר הרעיון שלו.
(ל"ת)
ובשל כך
זה הספר המחורבן ביותר שקראתי בשנים האחרונות.
(טוב, גם בגלל שאם יש לסופר יכולת כתיבה כלשהי היא לא באה לידי ביטוי בספר, שנופל בכל ה"אל תעשה" הספרותיים האפשריים).
כמה חברים שלי שקראו את הספר השני שלו
אמרו שהוא אכן לא משהו. אז כן, ארנסט קליין לא סופר טוב כך שכל עיבוד שלו לקולנוע אוטומטית יותר טוב מהספר.
ספילברג בעצמו אמר שהוא מתכוון להוציא כל רפרנס לסרטים שהוא עצמו ביים או הפיק
מכיוון שהוא לא רוצה להראות כמתנשא.
מפלצות בע"מ
קודם כל, זה אמנם הסרט הראשון שספילברג מביים עבור דיסני, אבל בהחלט לא שיתוף הפעולה הראשון שלו עם האולפן – הוא גם הפיק* את "מי הפליל את רוג'ר ראביט" ואת "ארכנופוביה", כש-"ארכנופוביה" מייצג את אחת האובססיות הגדולות של ספילברג כבמאי למפלצות מהזן הידידותי והפחות ידידותי. פעם בכמה זמן הוא לוקח על עצמו בימוי של סרט כזה ("מלתעות", "אי.טי.", "פארק היורה" ו-"מלחמת העולמות"), אבל ככל שהוא ניסה למתג את עצמו בתור במאי "רציני" של דרמות כבדות, ספילברג נטה להשאיר את העיסוק במפלצות לבמאים שהוא טיפח ולהסתפק בהפקה. אבל, להוציא אולי את "פולטרגייסט" שבאמת הלך על הפחדות הארד-קור, רוב סרטי המפלצות שהבמאים האלה ביימו בהפקת ספילברג שידכו לרוב בין אימה-לייט (אם בכלל) לסרט לכל המשפחה או לקומדיה היסטרית: "גרמלינס" (על פי תסריט של כריס קולומבוס – ויכול להיות שזה רק אני, אבל משהו באווירה של הטריילר ל-"העי"ג" הזכיר לי מאוד את סרטי הארי פוטר), "הארי וההנדרסונים", "Batteries not Included" וכאמור גם "ארכנופוביה" ובשלב מאוחר יותר של הקריירה – "מפלצת של בית" ו-"סופר 8" (ואולי אפשר להוסיף לרשימה גם את "Land Before Time").
אז עם "העי"ג", ספילברג עושה סיבוב-פרסה – וחוזר לסרטים שהוא התפרסם בזכותם, סרטי מפלצות לכל המשפחה, אבל יותר כמפיק ופחות כבמאי. והוא מתבסס על תסריט של מליסה מת'יסון ז"ל, שכתבה עבורו את אחד הסרטים הכי ידועים שהוא ביים לז'אנר. יהיה מעניין לראות אותו עושה את זה.
* האמת היא שספילברג עבד בתור מפיק ובמאי עם רוב האולפנים הגדולים בהוליווד לאורך שנות ה-80, לפני ההקמה של דרימוורקס. היתה לי תיאוריה שהעבודה הזו מתחלקת לפי סוגי הסרטים שהוא עושה – סרטי המפלצות ליוניברסל, סרטים ילדים פרועים סטייל "גוניס" לוורנר, סרטי הרפתקאות נוסטלגיים לפרמאונט – אבל מעיון בימד"ב עולה שאין ממש חוקיות כזו, והז'אנרים השונים שספילברג עסק בהם מתחלקים בצורה די אקראית בין האולפנים השונים.
גם לי הטריילר מאוד הזכיר את 'הארי פוטר'
את המוקדמים ביניהם. שילוב של המוזיקה, שנשמעה דומה מאוד לנעימת הדוויג, קו העלילה הכללי (ילד/ה אומלל/ה וממושקפ/ת זוכה לביקור של ענק שלוקח אותו/ה לעולם מופלא), ונדמה לי שגם בסרטי הארי"פ הראשונים יש סצנה בה הוא קורא עם פנס (או שרביט על לומוס) מתחת לשמיכה.
וואו
משום מה, הטריילר הזה יחד עם השם המבטיח"דיסני" נותן לי תחושה שזה יהיה כמו ממלכת טראביטיה, שזה חיובי מאוד כמובן כי זה היה סרט קסום
דווקא יופי של טריילר
הספר מאוד אפל ועם הרבה הומור שחור (וגם הומור פלוצים), והוא די מורכב כספר ילדים. ההתחלה שלו די עגומה ומפחידה. אם זה יישמר בסרט ולא יהפוך לפוצי-מוצי סתם, זה מאוד ישמח אותי.
איבדתי אמון בספילברג?
לא מאמין על עצמי שאני כותב את זה.
אני מחשיב את ספילברג לאולי גדול הבמאים שחיים היום, והוא פשוט כבר לא מעניין אותי. רשמתי כבר פעם שיש נתק כמעט מוחלט בין ספילברג של עד 1998-במאי מלהיב, נלהב, שכל מה שמעניין אותו זה שהצופים שלו יעברו חוויה שתוציא אותם נפעמים וששינה את הקולנוע פעם אחרי פעם, לזה של שנות ה-2000-רון האוורד. כן, רון הווארד.
ברור שספילברג מביים יותר טוב ממנו פי אלף, ובתחילת שנות ה-2000 גם היו לו דברים שמזכירים את ספילברג הישן, כמו AI או מלחמת העולמות. אבל חוץ מזה? טרמינל, מינכן, לינקולן, סוס מלחמה, גשר המרגלים, אפילו תפוס אותי אם תוכל (האדיר לכשעצמו). מלכודות אוסקר. כשספילברג ביים את טוראי ראיין/פארק היורה/מלתעות היה ברור שזו הדרך האולטימטיבית לביים סרט מלחמה/דינוזאורים/אימה, ובאמת מאז כל מי שעושה משהו בסגנון מחקה אותו. מישהו יכול להגיד אותו דבר על הסרטים שהוא עושה מאז? לינקולן באמת היה כל כך שונה, אם במאי אחר היה עושה אותו?
הבחור פשוט הזדקן. מתישהו במהלך צילומי "העולם האבוד" ב-1997 הוא אמר שנמאס לו מסרטים כאלה. אחרי שראיתי את אינדי החדש והרפתקאות טינטין אני חייב להגיד שרואים את זה. בעבר חשבתי שזה פשוט עניין של זמן עד שספילברג יעשה עוד סרט בסגנון של פעם ונקבל ממנו עוד יצירת מופת, אבל כנראה שהוא כבר פשוט לא מסוגל. הבמאי הכי גדול בעולם הפך לטכנאי מושלם, אבל את כל ההתלהבות שהניעה אותו פעם נראה לי שהוא איבד לגמרי.
מסכים וזה מאוד מעציב אותי
"שחקן מספר 1" הוא התקווה האחרונה לבינתיים שיש לי מלראות עוד מהספילברג של פעם.
אולי אתה זה שהשתנת ולא ספילברג.
בתור דוגמה את "טינטין" ראיתי בעיניים נוצצות, כאילו ז הסרט הראשון שאני רואה. טרילוגיית המד"ב שלו שהיא "AL", "דוח מיוחד" ו"מלחמת העולמות" הם בין הדברים הטובים שעשה. "טרמינל" הייתה בין הקומדיות הרומנטיות הכיפיות שראיתי וגם בה ספילברג ביים בוירטואזיות המזוהה איתו. ב"סוס מלחמה" הרגשתי ששהוא טיפה ממחזר (אבל חייבים לצפות בסרט בכל זאת, העשייה הטכנית שלו קרובה לשלמות) אבל ב"לינקולן" הוא הרגיש לי ספילברג שונה לגמרי, כזה שרוצה לצאת מאזור הנוחות ולביים סרט שהוא פחות ספקטקל ויותר אינטימי. ואני חייב להגיד ש"מינכן" הוא בין סרטי הריגול הטובים שראיתי משנות האלפיים, עזוב את כל המחלוקות הפוליטיות שהוא נכנס אליהן. ואם תשים לב גם בניינטיז היו לה כמה סרטי נפילה (יחסית אליו, במאים אחרים היו מתים שהם יהיו ברקורד שלהם) כמו "always", "אימפריית השמש" (שדווקא ממש חיבבתי), "הצבע הארגמן". מעניין שאתה לא מזכיר את אלו כשאתה מתאר את הקריירה שלו לפני שנות האלפיים.
על אימפריית השמש
דווקא לדעתי אימפריית השמש זה אחד הסרטים הטובים של ספילברג שממש מבהירים את הגדולה שלו בשילוב של צליל תמונה ורגש. הסצינה שהילד על הגג מריע למפציץ בהילוך איטי, זו אולי הסצינה הטובה ביותר של ספילברג שממש מזקקת את כל הרגש של הסרט על ידי שימוש בתנועה וצליל.
וכמובן כל הסרט עצמו עם המסרים השונים (איך שהוא מתאר פיצוץ גרעיני לדעתי זה אחד התיאורים המקוריים שיש)
פשוט סרט טוב
אימפריית השמש והצבע ארגמן הם מהאייטיז. אולוויז ממש מסוף האייטיז. בניינטיז היו לו שתי נפילות מפוארות: הוק ואמיסטאד
כי זה לא העניין.
ספילברג תמיד היה עושה גם סרטים בינוניים. אבל, באופן עקבי, פעמיים שלוש בעשור הוא היה מוציא יצירת מופת שתיזכר לנצח, תהווה את הסטנדרט בז'אנר שלה מעתה ועד עולם ותדהים את הקהל (יש באמת במאי אחר בעולם שאפשר לכתוב עליו משפט כזה?).
הנה רשימה של הסרטים הכי טובים ומשפיעים של ספילברג (לדעתי, כמובן, אבל נראה לי שאם נעשה סקר כלל עולמי התוצאות לא יהיו שונות בהרבה), לפי סדר כרונולוגי: מלתעות, איניאדנה ג'ונס, אי.טי., מסע הצלב האחרון, פארק היורה, רשימת שינדלר, להציל את טוראי ראיין. יש פה נציגים משלושת העשורים הראשונים של האיש, ואפילו לא אחד מ-17 השנה שבאו אחר כך. אתה באמת חושב שטינטין, מינכן או טרמינל צריכים להיות ברשימה הזאת? זה כאילו הייתה נקודה מדוייקת שבה הוא פשוט הפסיק לעשות יצירות מופת.
אני אדגיש שוב-כל הסרטים שהוא עשה בשנות האלפיים טובים. האמת היא שלא נראה לי שראיתי פעם סרט גרוע של ספילברג, וכולם מדהימים טכנית. אבל מתי בפעם האחרונה התרגשת לקראת סרט של ספילברג? מתי בפעם האחרונה סרט שלו זכה, נגיד בסקר "לאיזה סרט אתם הכי מצפים" או "סרט השנה" באתר? מתי בפעם האחרונה סרט שלו הפך לתופעה כלל עולמית? אתה באמת לא מסכים שהוא איבד את הקהל, חלקית לפחות?
גם 'דו"ח מיוחד' צריך להיות כאן
זה סרט מד"ב שהשפיע מאוד על העיצוב שבא אחריו, והוא בהחלט שפילברגי מאוד באופיו, מהנה וגם רציני . אני לא בטוח שלא הייתי מוסיף גם את לינקולן, אבל זה נראה לי יותר עניין של דעה.
מצד שני, אני מודה שלמרות ש'דו"ח מיוחד' הצליח לא רע, הוא לא היה שובר קופות עצום.
וגם "מלחמת העולמות"
כלומר, אני לא בטוח לגבי ההשפעה שלו – סרטים שתיארו חורבן מוחלט היו גם הרבה לפניו (הטריילר להמשך של אחד המפורסמים שבהם נדון באתר ברגעים אלה ממש), אבל זה כן סרט החורבן המייצג ביותר, לטעמי, של אחרי ה-11 בספטמבר. הוא לא מעביר רק תחושה של זעזוע ממה שקורה, אלא גם תחושה של חוסר-אונים. לדעתי, אחת הקלאסיקות הגדולות של ספילברג – לא רק בשנות ה-2000 אלא בכלל.
אני קצת מסכים לגבי מלחמת העולמות-ועדיין, לא הייתי מחליף אותו באף סרט אחר ברשימה שלי בלב שלם.
(ל"ת)
הוואן שוט עם הרכב מאוד השפיע על אלפונסו קוארון
לפי מה שהבנתי, והוא השפיע על עוד כמה במאים.
חוץ מזה, "מלחמת העולמות" גם מאוד השפיע על מייקל ביי, מסתבר ו – לצערי – מייקל ביי וה"רובוטריקים" שלו (שהכי הושפע ממלחמת העולמות, לטענתו) מאוד השפיע על פחות או יותר כל בלוקבסטר שני שיוצא בימינו, אפילו ב"הנוקמים" היה סיום זהה לרובוטריקים.
אבל גם אם לא מתחשבים בהשפעה של הסרט, גם הוא וגם "דו"ח מיוחד" סרטים מעולים וללא ספק הסרטים הכי טובים שלו משנות האלפיים, ובדיוק בגלל זה אני רוצה לראות אותו מביים מדע בדיוני שוב, כי אלה הסרטים שבהם הוא מוציא את המיטב מעצמו.
כנראה שהעביר את השרביט לג'יימס קמרון.
(ל"ת)
פעם אחרונה שהתרגשתי הייתה כנראה "טין-טין"
אבל השאלה הזאת קצת לא הוגנת בשבילי ובשביל הרוב של האתר שהוא לא מעל גיל 30. כשיצא "טוראי ראיין" לא הייתי בהכרה קולנועית. הייתי בן 8. כשיצא פארק היורה הייתי בן 3.
בנוסף, השפעה היא משהו ארוך שנים. עברו 3 שנים מאז לינקולן לעומת ה22 של פארק היורה או ה17 של להציל את טוראי ראיין. לך תדע איפה נהיה עוד עשור וחצי מכאן.
בנוסף בנוסף, לחלוטין הייתי מוציא את "מסע הצלב האחרון" (אני ושון קונרי לא חברים), "להציל את טוראי ראיין" (נרדמתי בסצנת הפתיחה. פעמיים. ) ו"אי.טי" (חושב שצריך להיות בגיל מסוים בצפייה ראשונה כדי לאהוב אותו, גיל אותו פספסתי בקרוב לעשור בצפייה הראשונה שלי) מהרשימה הזאת ושם שם את "תפוס אותי אם אתה יכול", "דוח מיוחד" ו"מינכן". אבל הייתי גם שם את "הוק" אז מה אני מבין.
אבל בנוסף בנוסף בנוסף, אף פעם לא הייתי מחסידי שפילברג אז אולי הדיון הזה לא רלוונטי אלי מלכתחילה.
הוא אכן כבר לא בשיא הפופולריות שלו, אבל
אני חושב שA.I. הוא הסרט הטוב ביותר שספילברג עשה בקריירה שלו, ובכלל, התקופה שהתחילה בסרט הזה ונגמרה במינכן/מלחמת העולמות היא לדעתי תור הזהב האמיתי שלו.
מאז הוא עדיין לא הוציא משהו מופתי באותה הרמה, אבל לינקולן היה סרט מצוין, כשהתסריט של קושניר, שהוא כביכול ההיפך המוחלט ממה שסרט של ספילברג ״אמור״ להיות, לא יכל להיות מבוים טוב יותר על ידי אף אחד אחר. וגם שמעתי כמעט רק דברים טובים על גשר המרגלים, שעדיין לא ראיתי
לגבי A Monster Calls
רק אוסיף ואומר שלדעתי זה ספר הנוער הכי טוב שנכתב אי פעם, ואני לא בטוח שאפשר לומר למה (מחשש לספוילרים). בכללי, זה אחד הספרים הכי טובים שקראתי בחיי ואני שמח שהסופר עצמו, פטריק נס, כתב את התסריט.
נס גם אחראי לטרילוגיית הדיסטופיות (כאוס מהלך) הכי טובה בשוק, שלא רואה ממטר את משחקי הרעב וכל השאר.
אני מאד מקווה שהסרט הזה יחשוף אותו לקהל הרחב.
אגב אם כבר מזכירים את "הכאוס המהלך"
אני זוכר שהיו שמועות שהוא יעובד לסרט ע"פ תסריט של צ'רלי קאופמן בבימויו של רוברט זמיקס. לא קראתי את הספר אבל זה עדיין נשמע לי פונטציאל לסרט אדיר. מישהו יודע אם התוכניות ייצאו לפועל(כמובן בעתיד הרחוק, כי הסרט הבא של זמיקס מתרחש במלחמת העולם השנייה)?
עושה רושם שהפרויקט על השהייה בינתיים
אבל עם שיגעון סרטי ה-YA הנוכחי קשה לי להאמין שהמצב הזה ישאר ככה לאורך זמן.
פטריק נס הוא סופר ה-YA הכי טוב... אולי בכלל.
טרילוגית ה"כאוס המהלך" שלו היא טרילוגיית ה-YA הכי טובה שאני אישית קראתי והיא ברמה שונה לגמרי מכל סדרת YA אחרת שנמצאת בשוק או שעובדה למסך (וכן, זה כולל את "הארי פוטר"). מאוד מקווה שסוף סוף נזכה לראות אותה הופכת לסדרת סרטים בעתיד הקרוב.
אומנם לא קראתי אף ספר שלו
אבל קשה לי להאמין שהוא הסופר הכי טוב בכללי.
אמרתי סופר ה-YA (מאילו שקראתי), לא הסופר הכי טוב בכלל.
(ל"ת)