אחרי שנה וחצי של היעדרות בגלל הקורונה, אולפני מארוול חזרו לחיינו בהילוך גבוה. "האלמנה השחורה" אולי נדחה שוב ושוב עד שיצא לבסוף בתחילת החודש, אבל זה לא מנע מהדמויות להגיע אל המסך הקטן, כשלפני חצי שנה עלתה "וונדהויז'ן" בשירות דיסני+. קצת אחריה קיבלנו את "הפלקון וחייל החורף", אחרי הפסקה קצרה קיבלנו את "לוקי" ועכשיו אנחנו בעוד הפוגה קצרצרה לפני ש"מה אם…?" ובהמשך השנה אמורות לעלות לפחות עוד שתי סדרות.
יכול להיות שבקרוב יהיה קצת קשה לזכור שקיבלנו עיבודים טלוויזיוניים של מארוול גם לפני דיסני+, אז זאת נראית כמו הזדמנות טובה כדי לעצור ולשאול: מהי סדרת הטלוויזיה הכי מוצלחת של מארוול (עד כה)? זה כולל את הסדרות של דיסני+, אלו של נטפליקס וגם כאלו מיושנות שלא עלו בשירות סטרימינג אלא בערוצים רגילים עם פרסומות והכל, שהיה צריך לשבת מול הטלוויזיה בשעת השידור הספציפית כדי לצפות בהן.
מהי סדרת הלייב אקשן הטובה ביותר של מארוול?
- דרדוויל (24%, 163 קולות)
- לוקי (20%, 135 קולות)
- וונדהויז'ן (15%, 97 קולות)
- ג'סיקה ג'ונס (14%, 94 קולות)
- סוכני ש.י.ל.ד (9%, 63 קולות)
- לגיון (7%, 50 קולות)
- המעניש (4%, 29 קולות)
- הסוכנת קרטר (2%, 15 קולות)
- הפלקון וחייל החורף (2%, 12 קולות)
- בעלי היכולות (0%, 3 קולות)
- הלסטרום (0%, 2 קולות)
- איירון פיסט (0%, 1 קולות)
- לוק קייג' (0%, 1 קולות)
- גלימה ופגיון (0%, 1 קולות)
- הבורחים (0%, 1 קולות)
- המגנים (0%, 0 קולות)
- הבלתי אנושיים (0%, 0 קולות)
מס' מצביעים: 667
לגמרי "דרדוויל"
העיבודים של דיסני לנצח יראו מצוחצחים מדי לעומת העיבודים של נטפליקס וכו'.
בנטפלקיס גם "ג'סיקה ג'ונס" וגם "לוק קייג'" נראו מציאותיים יותר ולפיכך, לפי דעתי, גם טובים יותר.
למרות זאת חיבבתי מאד את "וונדה וויז'ן" שהייתה מקורית וחדשנית.
ומילה טובה על "גלימה ופגיון" שהייתה נחמדה מאד.
זה דרדוויל, ללא ספק
עם כל אהבתי העצומה לסוכני שיל"ד, נטפליקס הרשו לעצמם הרבה יותר בעיבודים שלהם. דרדוויל לא רק מציעה אקשן מעולה וניצול מקסימלי של משאבים, אלא גם השקעה מטורפת בעלילה ובדמויות.
ועוד משהו: כעונה בודדת, זו הראשונה של ג'סיקה ג'ונס גם קרובה ליצירת מופת, אבל העונה השניה שלה היתה נפילה, והשלישית כבר צניחה. דרדוויל לעומתה גם נפלה קצת בעונה השניה, אבל חזרה עם עונה שלישית שהיא כנראה הדבר הכי טוב שהגיע ממארוול למסך כלשהו, גדול או קטן.
לוק קייג' – עונה ראשונה סבבה, שניה טובה עוד יותר.
איירון פיסט – עונה ראשונה שהיא חרפה, עונה שניה שהיתה שיפור מטורף בכל תחום, אבל זאת לא היתה חכמה גדולה. ועדיין, היא היתה טובה.
המעניש – בעיקר שחקן ראשי בהופעה טובה, והרבה אלימות. כל השאר לא ממש זכיר.
(ורק אוסיף ש'הבלתי אנושיים' זה כתם נורא על מארוול. היא לא סתם סדרה גרועה – היא אחד הדברים הגרועים שראיתי בחיי).
האמת שלקחת לי את המילים ביחס לגסיקה ג'ונס, אם היו מצביעים על כל עונה, העונה הראשונה לוקחת את כל הסדרות בהליכה.
בעיקר בגלל הנבל לדעתי ( קילגרייב שמגולם על ידי דיוויד טנט האדיר)
זאת שאלה.
האם העונה הראשונה של ג'סיקה ג'ונס טובה מספיק בשביל להצדיק את שאר הסדרה? או שבממוצע, דרדוויל הייתה יותר טובה ולכן זה פחות משנה שלא הגיעה לשיאים של קילגרייב?
לטעמי היא כן הגיעה לשיאים של קילגרייב
שהיה אדיר, אין ספק, אבל ווילסון פיסק גם. תחרות קשה מאד, זה כן.
אוקיי, גרמת לי לחשוב על השאלה של הסקר מחדש.
התשובה לשתי השאלות שהצגת היא לא, לטעמי – בממוצע ג'סיקה ג'ונס יותר טובה, למרות העונה השנייה המחורבנת, והיותה של העונה השלישית של דרדוויל הכי טובה מבין העונות של כלל הסדרות המוזכרות כאן.
מה שאומר גם שהצבעתי לסדרה הלא נכונה :(
השלישית של ג'סיקה ג'ונס גם מעולה בעיני.
ספציפית בגלל העלילה של טריש: אני חושב שמעט סדרות הצליחו להתקרב לעשות את מה שהם עשו עם טריש בעונה הזו, למעט אולי באפי.
הבורחים לא בסקר, אבל מהעונה האחת שראיתי
גם לא הייתי מצביע עבורה.
כל מה שנאמר למעלה על דרדוויל וג'סיקה ג'ונס מדוייק, ואת לוק קייג' והמגנים גם חיבבתי.
הסדרות של מארוול, בין אם בגלל המגיפה או מסיבות אחרות, לא קוהרנטיות ברמת התסריט והדמויות, גם אם נהנות מהשקעה אדירה בתחומים אחרים ומהחיבור ל-MCU.
מכל היתר, קרטר הייתה חביבה מאוד ומה שראיתי מלגיון היה מאוד מסקרן. סוכני שילד הייתה צריכה להיות סדרה אחרת לגמרי.
https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/agents-shield-jim-steranko-offers-701960/
"הסדרות של מארוול" כמובן צ"ל "הסדרות של דיסני"
(ל"ת)
אני חושב שכל הכובד לדיסני פלוס יש שני נציגים בשלישיה הראשונה
אישית הכי אהבתי את שילד . סדרה שאמנם לא קשורה לסרטים אבל עשתה עבודה נפלאה מבחינה תסריטאית . עלילתית ומשחק.
וונדהויז'ן בלי ספק
שונה מכל שאר הסדרות שברשימה. אני לא זוכר עוד סדרה שעסקה באופן כזה באבל.
ואאו. קשה יותר להצביע לסדרות בסקר.
נדיר שסדרות מצליחות לשמור על רמה אחידה לאורך כמה עונות, וכמו שציינו פה, העונה הראשונה של ג'סיקה ג'ונס היא מעולה, אבל בגלל הנפילה החדה בעונה אח"כ קשה להצביע עליה בתור 'הכי טובה' (אולי דרדוויל מובילה כי העונה השלישית שלה הייתה מעולה וזה מה שנצרב בזכרון?)
כמעט כל סדרה בעלת יותר מעונה אחת חוותה שינוי באיכות, וזה משפיע על התפיסה והזכרון שלנו לגבי האם היא הייתה טובה.
זה כנראה החוזק של וונדהויז'ן- זאת סדרה שנוצרה לעונה אחת ממוקדת שיודעת מה המטרה שלה, וזה עבד.
לא מאמין שמארוול אי פעם יוציאו תוצר טלוויזיוני טוב יותר מדרדוויל
דרדוויל בפער מאד מאד גדול.
זה כנראה העיבוד הכי טוב של דמות כלשהי מחוץ לקומיקס, אולי אי פעם.
הסדרה הזאת שואבת המון מסיפורי דרדוויל הכי טובים ולא פוחדת ללכת למיתולוגיה היותר עמוקה שקשורה לדמות.
העונה השניה אמנם היא נקודת החולשה של הסדרה לפחות בגלל שאלקטרה לא היתה כתובה טוב, אבל הפאנישר לגמרי מפצה על זה – וזאת גרסא הרבה יותר טובה (ונאמנה למקור) של הדמות ממה שעשו ממנו בסדרת הספין אוף שהוא קיבל.
פלוס כוריאגרפיית המכות הכי טובה שעשו בסרט (או סדרה) שאינו אסייתי.
לגיון, בפער
אקספרימנט מטורף, יצירתי, ססגוני וסוריאליסטי, שבכלל לא נמצא באותה משבצת עם שאר הסדרות ברשימה הזאת. וונדה-ויז'ן עוד ניסתה בהתחלה לעשות דברים דומים, אבל זה התמוסס אחרי 2-3 פרקים. לוקי עוד פחות.
לגיון נמצאת מבחינתי בקטגוריה של הסדרות הטובות באמת. לא בקטגוריה של "סדרות מארוול" או "סדרות סופר-גיבורים" אלא אי-שם לצד יצירות מופת כמו הנותרים, סיפורי עמים או חשיפה לצפון. תענוג חוצה-ז'אנרים.
לגיון עונה 1 ואו מטורף
עונה 2 ואו זבל
עונה 3 סבבה לא משהו
לכן לא בחרתי בו
זה בדיוק מה שאני חושב על דרדוויל וג'סיקה ג'ונס
וגם על "לגיון", אבל את לגיון 1 אהבתי הרבה יותר מכל מארבל-נטפליקס, אז "לגיון" לוקחת מבחינתי.
תיאור מדויק וקולע,
אולי הקריסה הכי מאכזבת אי פעם מהעונה הראשונה לשנייה.
ובייחוד שלקחו את הדמות הכי טובה בעונה הראשונה – של אוברי פלאזה (שהיא גם דמות נבל נהדרת, שזה כבר ספוילר) והפכו אותה לדמות משנה משעממת ונשכחת בעונה השנייה.
מסכים עם כל מילה.
לגיון זה משהו אחר לגמרי – ניסוי תפיסתי תודעתי.
משהו ממחוזות שאף אחד לא באמת נגע בהם בטלויזיה.
דיון פילוסופי-פסיכולוגי בהגדרות וגם הסדרה שבה הדמויות עוברות את מהלך השינוי הגדול ביותר של דמויות טלויזיוניות.
להבדיל – את דרדויל פשוט הפסקתי לראות אחרי עונה ומשהו – זה היה כל כך פלקטי וצפוי וגם מבין כל הדמויות בסדרות מארוול הרגשתי שהוא הדמות הכי רדודה – miss goody two-shoes מעצבנת וליברלית. לא באמת גיבור מיוסר בין טוב ורע או בנפשו הפנימית.
תנו לי גיבור מיוסר כמו איירון-מן…
חסר לכם את Runaways (הבורחים בעברית, נראה לי)
ג'סיקה ג'ונס היא היחידה ברשימה שהיא יצירת מופת בעיני
במקום השני הייתי שמה את העונה הראשונה של לגיון, ואחריהן את אייג'נט קארטר (אם כי וונדה-ויז'ן לגמרי הייתה נכנסת לשלישייה במקומה אם לא שני הפרקים האחרונים הבזיוניים).
חסר לכם את Runaways (הבורחים בעברית, נראה לי)
(ל"ת)
הצעתי לסוכנת קרטר אהובתי
אבל רק בשביל לתת לה קולות וכי לדרדוויל לא חסר.
הדירוג שלי הוא כנארה:
דרדוויל
וונדהוויזן
לוקי
הסוכנת קרטר
לגיון
גסיקה גונס
הבורחים
שילד
גלימה ופגיון
הפאלקון וחייל החורף
לוק קייג
המגנים
הבלתי אנושיים
בעלי היכולות
את השאר לא ראיתי אאלט.
אפקט שרק גרם לי להצביע ללוקי
אבל בדיעבד הייתי צריכה להצביע לסוכני שילד.
העונות הראשונות היו מעולות, וגם האחרונה היתה די מוצלחת, העונה באמצע עם המגדלור היתה בלעעע, אבל איכשהו היא זו שחשבתי עליה כשהצבעתי. אם לא היא, הייתי מצביעה לסוכני שילד
אני חושב ששילד זו סדרה שהשתבחה עם העונות עד עונה 4
כאילו עונה 2 טובה מאחת ו3 טובה מ2 ו4 טובה מ3 .
ואז חמש פחות טובה כבר אבל עדיין חצי ראשון מעולה ושני פחות
עונה 6 לדעתי ממש לא טובה והם הרסו אותה עם זה שהיא הייתה קצרה ולא ממצאת
עונה 7 עונה טובה למרות שגם אם היא קצרה מידי אבל עדיין עונה טובה
סוכני שילד
עונות 2-4 של שילד מדהימות
אהבתי
שדרדוויל במקום ראשון (בצדק אגב) וג'סיקה ג'ונס מקום שלישי, אבל הסדרה שמפגישה אותם (ואחרים) קיבלה אפס קולות; עצוב לראות איך מה שאמור היה להיות אירוע טלוויזיוני יוצא דופן, סוג-של "הנוקמים" רק למסך הקטן, הפך לנוד ברוח. כזה פספוס.
המגנים לא הייתה סדרה כזו גרועה.
היא פשוט הייתה לא גדולה ולא קטנה מסך חלקיה. לצד דרדוויל וג'סיקה ג'ונס היה את לוק קייג', שהוא דמות פחות מלהיבה, ואיירון פיסט שגרר הכל למטה. וטוב, נו, נבלית הרבה פחות מעניינת מכמה מאלו שהופיעו בסדרות הסולו. מה שיצא הוא בסך הכל התוצאה ההגיונית של חיבור כל המרכיבים האלו.
הדבר הכי טוב שהיה בסדרה הזאת
הייתה השאלה מי מנצח, איירון פיסט או לוק קייג'.
כל השאר היה באמת ניסיון ליצור נוקמים טלוויזיוני, אבל משום מה התרחשה דווקא סביב החלקים החלשים שלו.
גם לנוקמים האמיתי היו חלקים חלשים בשרשרת
ת'ור למשל, אחרי הסרט הראשון, לא היה מלהיב במיוחד, ולמי בכלל אכפת מהוקאיי? ובכל זאת בידיים הנכונות ועם תסריט מהודק הסרט ההוא עבד היטב. "המגינים" לעומת זאת עשתה הכל לא נכון – למרות שההפקה מאחוריה היא פחות או יותר זו של "דרדוויל", החוליה החזקה; ורק כי לוק קייג' ואיירון פיסט בסביבה זו לא סיבה לבינוניות המחרידה בתסריט (ואפילו אניח בצד את העובדה שאיירון פיסט לפחות הגיע בעסקת חבילה עם קולין ווינג, אחת הדמויות המגניבות ביותר בסביבה).
לא הייתה למגינים אף סצנת אקשן מסעירה או גדולה מהחיים, ואמנם יש לה רק 8 פרקים ולא מעט דמויות לתזז ביניהן – ולמרות זאת היא נמרחה השד-יודע-למה. גם "היד" הפכו משום מה לארגון שמתנהל כמו תרנגולת כרותת ראש (אחרי ש"דרדוויל" ביססה אותם כאינטליגנטים ומאיימים) והראפ בפרק האחרון? אוי אברוך. אכזבה-אחר-אכזבה.
לא יודע
אני די משוכנע שאם היתה אפשרות להצביע לכמה סדרות, היא כן היתה מקבלת כמה קולות (אם כי לא את שלי). אפס קולות בסקר מסוג כזה לא אומר הרבה; גם הבלתי אנושיים על אפס.
טוב, "הבלתי אנושיים" היא קטסטרופה מסוג אחר
כנראה שהצדק איתך, אבל בכל זאת סדרות שמקבלות אפס קולות מתוך 524 (נכון לכרגע) זה… די מביך.
דרדוויל
העונה השלישית שלה לבד מצדיקה את המקום הראשון. זה לא סתם הדבר הכי טוב שיצא ממארוול למסך הקטן אלא אחת מעונות הטלוויזיה הטובות שהיו לסדרה כלשהי . יצירת מופת אמיתית שחבל מאוד שהייתה גם העונה האחרונה לסדרה הזו.
התלבטתי מאוד
בין דרדוויל, המעניש, וונדהויז'ן ולגיון.
אבל העונה השלישית הגרועה של לגיון הורידה אותה, לוונדהויז'ן הסוף מארוול לגמרי ולדרדוויל יהיו מספיק מצביעים (וגם מעצבן שהוא לא הורג אנשים רק מכניס אותם לתרדמת) אז המעניש נבחרה בזכות האלימות הישירה ורדיפת הצדק.
ג'סיקה ג'ונס נפסלה מראש בגלל העונה השנייה הנוראית. את השלישית לא ראיתי.
גלימה ופגיון ובעלי היכולות (לפחות העונה הראשונה) חמודות וטוב שנכנסו לסקר.
בדיוק אני צופה בדרדוויל, וצפיתי גם במגנים כדי להבין מה קרה בין העונה השניה לשלישית
וואו, איזו קטסטרופה. אפילו את סצנות הקרבות הצליחו להרוס כמעט לגמרי.