אני אצא מנקודת הנחה שאתם לכל הפחות יודעים מי זה בן אפלק. הקריירה הענפה שלו – שהחלה בגיל 9 ונמשכת עד היום – כוללת משחק, בימוי, כתיבה, הפקה ואפילו כמה שירים. הקריירה שלו ידעה לא מעט עליות ומורדות: על כל "ג'יגלי" יש "דוגמה", על כל "ארגו" יש "חי את הלילה", על כל דרדוויל יש באטמן. היום אפלק חוגג 50 קיצים, ולכבוד המאורע החלטנו לשאול אתכם: מה התרומה הכי גדולה שלו לקולנוע?
מה הדבר הכי טוב שבן אפלק עשה בקולנוע?
- כתב את "סיפורו של ויל האנטינג" (41%, 148 קולות)
- גילם את ניק דאן ("נעלמת") (14%, 52 קולות)
- ביים את "ארגו" (14%, 51 קולות)
- גילם את המלאך בארטלבי ("דוגמה") (8%, 27 קולות)
- ביים וכתב את "גנב עירוני" (6%, 23 קולות)
- ביים וכתב את "נראתה לאחרונה" (6%, 22 קולות)
- ביים את "רצחתי את אישתי הלסבית, תליתי אותה על קרס בשר, ועכשיו יש לי עסקה לשלושה סרטים עם דיסני" (3%, 12 קולות)
- גילם את הולדן מק'ניל ("לרדוף אחרי איימי") (3%, 9 קולות)
- גילם את באטמן בסרטים שונים (3%, 9 קולות)
- אחר (1%, 4 קולות)
- גילם את ג'ורג' ריבס ("הוליוודלנד") (1%, 2 קולות)
- גילם את ג'ק קנינגהאם ("הדרך חזרה") (0%, 1 קולות)
- גילם את פייר ד'אלנסון ("הדו קרב האחרון") (0%, 0 קולות)
מס' מצביעים: 360
Loading ...
הוא היה הפצצה ב"Phantoms", יו
(ל"ת)
שמתי את יול האנטינג
אבל הוא שיחק את ברואה החשבון והוא שיחק טוב(חרא סרט לכן זה לא נבחר).
אבל באמת אפלק לא שיחק בדברים מרשימים מידי לצערי
הוא היה נהדר בתור באטמן.
והוא היה טוב להפתיע בסרט "רואה החשבון". שזה סרט לא רע בכלל. זמין בנטפליקס כמדומני.
וחייבים לתת לו ציון לשבח על "ארגו". אחלה סרט.
התלבטתי קשות, אבל "נעלמת".
וויל האנטינג הוא תסריט מצוין בחלקו אבל התיישן מהר מאוד בחלקים אחרים, בטח עבור תסריט שהושלם באמצע שנות ה-90 והוסרט לקראת סופן. מזכיר לי מאוד במובן הזה את "Kicking and Screaming" של באומבך שהתיישן עד כדי בלתי ניתן לצפייה, אולי בגלל ההקשר האקדמי. על אף זאת, וויל האנטינג מוצלח בהרבה, הסצנות הבין-אישיות בין וויל לבין המנטורים השונים מעולות, ועד היום אני שואל לגבי תפוחים כשאני רוצה לעצבן. עם זאת, הברק שלו התעמם עבורי עם השנים, ועם הצפיות הנוספות.
ניכר שאפלק הוא כותב ובמאי טוב יותר מאשר שחקן, אבל הוא ניסה את כוחו בעיקר במשחק לאורך הקריירה, אז מפרגן לו על תצוגת משחק. אפלק הפגין מודעות עצמית מצוינת בכך שהוא הסכים לשחק איש קצת טיפש שלא יכול לעצור את עצמו מלהשתקף כדוש, ואז עשה זאת באופן כה מוצלח שזו הייתה הפעם הראשונה מזה עשור וחצי שיכלתי לשכוח שזה בן אפלק השחקן המשחק דמות, ופשוט התמקדתי בדמות.
גנב עירוני.
סרט שודים נהדר, שני רק להיט.
זה די מרשים/מעניין/מפתיע
שלבן אדם שכל השנים ניסה להתבלט כשחקן יש אוסקר על תסריט, אוסקר על הפקה (נו… פרס הסרט הטוב, תגדירו את זה איך שבא לכם), וBAFTA+גלובוס הזהב על בימוי.
מעניין מה היה קורה לו היה בוחר להתמקד בכתיבה ובימוי…
אני לא עפה על הכתיבה שלו
כלומר ארגו ו-וויל האנטינג הכי טובים מבין האופציות, אבל שניהם סובלים מקיטץ׳ מוגזם, אני בסוף אבחר בין שניהם אבל לבינתיים חושבת שבהשוואה לסרטים אחרים- גם מז׳אנרים דומים- הם לא עד כדי כך מדהימים. קצת חבל לי עבורו שבפריסת כל סרטיו מה שרואים זו קריירה כל כך בינונית.
אולי הייתי בוחרת בgone girl, כי זה סרט ממש סבבה שמבוסס על ספר ממש גרוע ואני מצדיעה לו על ההפיכה של העלילה למעניינת בלי שבאמת שינה אותה.
מסתבר שעיוותתי את השם, הכוונה לנראתה לאחרונה
(ל"ת)
אפלק לא כתב את ארגו
כריס טריו כתב את ארגו. ובין הקרדיטים האחרים שלו יש את באטמן נגד סופרמן ועלייתו של סקייווקר, אז אולי עדיף היה שאפלק יכתוב את ארגו…
בחרתי ב"נראתה לאחרונה" שהוא הסרט האהוב עלי שלו
וגם התסריט הכי טוב שכתב בעיני. "גנב עירוני" היה עבודת הבימוי הטובה ביותר שלו, אבל סרט פחות משכנע מבחינת עלילה ומשחק (ליהק את האפלק הלא נכון לתפקיד הראשי).
יש משהו במשחק שלו בנעלמת
שלוקח את הבעייתיות היחסית שלו כשחקן, והופך אותה למעלה. אפלק הוא שחקן מאוד אנמי, ולכן לא מתאים להרבה דמויות שהוא מנסה לגלם, אבל בנעלמת זה בדיוק האיש שהוא אמור לשחק, והוא עושה את התפקיד מצוין. אני לא יודע אם זה הדבר הכי טוב שהוא עשה, אבל בעיני זה דבר שהוא עשה והתלבש עליו הכי טוב. זו הסיבה שהצבעתי לתפקיד הזה.
יותר מאנמי, הוא קצת דוש. ופינצר ידע להשתמש בזה יפה
(למעשה זו הסיבה שליהק אותו).
לא יודע אחי מי לא אוהב תפוחים
(ל"ת)
"נראתה לאחרונה", קלללל.
סרט פשוט נהדר, אחד האהובים עליי מאותה שנה (2007, ככל הנראה השנה הכי איכותית באותו עשור) – מותחן מהוקצע ומהודק, עם משחק פשוט מושלם של כל המעורבים ועם אחד הסופים הכי "אגרוף בבטן" שראיתי (דווקא בגלל שאתה לא מבין שקיבלת אגרוף עד איזה שעתיים אחרי שהוא נגמר).
התלבטות בין גנב עירוני לנעלמת
נעלמת זה בקלות ההופעה הכי טובה שלו כשחקן, גנב עירוני זה הסרט הכי טוב שהוא ביים וכתב.
אבחר בגנב עירוני כי זה סרט שהוא יצר בניגוד לנעלמת שעיקר הקרדיט הולך לפינצ'ר
הכי חשוב שהזכרתם את לי את דוגמה :)
הולך עכשיו לראות שוב !
קוריוז בן אפלק
היה פעם, בתחילת האלף, סרט על אנשים שעובדים בבורסה. לסרט קראו Boiler room. אני זוכר את בן אפלק בסרט אומר את המשפט: This is where you will be making the Kessef
בחרתי בארגו כי זה מהסרטים הנדירים שמייצרים מתח אדיר למרות שהסוף ידוע מראש.
וויל האנטינג זה תסריט של מאט דיימון, הוא כתב אותו בתור מחזה כשהיה סטודנט בהארוורד. בן אפלק תרם שם ובגלל שהם חברים קיבל קרדיט שווה אבל זה בפירוש לא שלו.
זה לא מדויק, ממה שאני מבין, בלשון המעטה
כן, הרעיון התחיל מתסריט של 40 עמודים שדיימון כתב כמחזה – אבל דיימון עצמו מודה ש"נותרה ממנו בדיוק סצנה אחת", ושהוא הלך אחר כך לאפלק והם פיתחו את זה לתסריט… שהיה בכלל מותחן על איך ויל האנטינג נרדף על ידי הרשויות בגלל האינטליגנציה הגבוהה שלו. התסריט שאנחנו מכירים כיום הגיע כתוצאה מכך שהצמד שמע לעצתו של רוב ריינר להתמקד במערכת היחסים עם המטפל ולזנוח את כל עניין המותחן. (או, אם מאמינים לשמועות – לכך שויליאם גולדמן שיפץ את התסריט הזה מאוד. גולדמן, אגב, מכחיש נחרצות).
בסדר, גולדמן גם לקח קרדיט על שיפוץ התסריט של ש. מורגנשטרן.
לא הייתי סומך עליו יותר מדי.
וויל האנטינג, בזכות הקטע של 'שנה א', שנה ב',
שמוצלח מספיק לא רק כדי לתאר אווירה אקדמית של סטודנטים מסויימים, אלא הלך רוח אקדמי שלם שלפעמים לא נגמר אפילו עם הדוקטורט.
אני מאוד מחבב את בן אפלק
אני מאוד אוהב אותו בסרטים של קווין סמית' (כמעט בחרתי בלרדוף אחרי איימי), הסרט היחידי שראיתי בבימויו, ארגו, הוא מותחן נהדר (על אף שלא הגיע לו אוסקר), וויל האנטינג בהחלט כתוב לא רע (וגם אפלק משחק בו לא רע), טריפ נעורים סרט מעולה עם הרבה הופעות של כוכבים לעתיד ואפלק ביניהם (למרות שהוא לא נכנס לסקר 😐), אבל בסופו של דבר בחרתי בנעלמת, כי זה ללא ספק הסרט הכי טוב שאפלק היה מעורב בו, וזה בעיקר בגלל הגאונות של פינצ'ר, אבל חלק מן הגאונות הזו נובעת מהליהוק של אפלק והשימוש בו.
טוב, אחרי שהיה ברור ש"כוננות עם שחר" לא יזכה באוסקר
זה לא שהיה משהו מבין המועמדים שממש הגיע לו. "ארגו" היה יותר טוב מרוב המתמודדים מולו מינוס "כוננות" (מוכן לשמוע טיעונים בעד "אהבה", אם כי מאוד סרט "צפייה אחת וביי לעד").
לא יודע אם ממש הגיע אבל לדעתי להרבה סרטים הגיע יותר ממנו,
בעיקר חיות הדרום הפראי אבל גם זורם על זכייה של גאנגו או לינקולן. לא צפיתי באהבה אבל קצת בשוק מזה שהוא היה מועמד (היה לי בראש שהוא בסרט הזר רק).
אה, זה קל
"חיות הדרום הפראי" נקלט אצלי כפארודיה אצל סרטי אינדי מרוב קלישאות הנ"ל, "ג'אנגו" היה עבורי אכזבה (בעיקר מצד הליהוק, היבט שטרנטינו אמור לדעת יותר טוב ממה שקרה שם עם ג'יימי פוקס), ו"לינקולן" היה בסדר גמור למה לא.
כשצפיתי בחיות הדרום הפראי באותה שנה שיצא הייתי מאד צעיר
אז אפילו לא הכרתי את הקונבנציות של הקולנוע האינדי האמריקאי. מעניין אם אצפה בסרט היום, בעיניים קצת יותר מנוסות ובוגרות, ארגיש כמוך. (גם בזמן אמת נשרפתי על חיי פיי אבל את הסרט הזה יצא לי לתפוס כבוגר והרגשתי מובך מכך שאהבתי אותו כל כך בעבר). גאנגו ולינקולן טובים בהרבה מארגו, גם אם הם לא נחשבים כחזקים הפילמוגרפיה של הבמאים שלהם.
'בסדר גמור למה לא'
זה לא הגדרה מדוייקת לארגו?
ולדעתי בלינקולן היה קצת יותר מזה, אבל באמת שקצת, אז לא ממש אכפת לי…
אני חושב שהוא באמת סרט מתח מוצלח
ולא מיליגרם יותר מזה. אבל "סרט מתח מוצלח" זה לא עניין של מה בכך, ואני מודה שבסופו של יום, פרט לליהוק של אפלק לתפקיד הראשי, הייתי רוצה שהסרט אפילו יסטה יותר מהסיפור המקורי אם הוא מוליד עוד סצנות כמו המטוס.
אני מכיר בקריאה של "לינקולן" כסרט פוליטי שמצליח להעביר את המורכבויות והניואנסים של מלאכת השלטון אבל משהו שם בכל זאת אף פעם לא לחלוטין "פגע".
הייתי דווקא שמח לראות סרט שהולך אפילו יותר חזק לכיוון הסאטירה ההוליוודית.
הייתי רוצה לראות עוד מההפקה ההזויה של אופרת החלל שזייפו שם. מצד שני, מניח שהתמקדות בחלק הזה הייתה מנטרלת קצת את המתח בסרט. בכל זאת אני מרגיש קצת פונטנציאל מפוספס. אני מת על שילובי זאנרים הזויים וסאטירה הוליוודית לצד מותחן תקופתי נשמע אדיר. זה היה הופך את הסרט להרבה פחות מדוייק היסטורית, שזה אחלה בעיניי (אף פעם לא ראיתי בדיוק עובדתי כמשהו חשוב במיוחד שמעניק לסרט ערך).
בלינקולן יש גם
את ההופעה של דניאל דיי-לואיס. אם אני זוכר נכון, אתה לא התלהבת ממנה בכלל, אבל אני אישית חושב שגם אחרי ניקוי האוברייטד היא עדיין הופעה ממש מרשימה.
בעיקרון יש בו את כל המרכיבים להיות סרט מצויין, אבל אני מסכים שמשהו שם פשוט לא עובד, והוא לא מצליח לסחוף בשום צורה. לכן בתוצאה הסופית הוא לא טוב בהרבה מארגו.
מה שמוזר זה שארגו שרד את כל הפיתויים האוסקריים שלינקולן העמיד לאקדמיה. דרמה היסטורית, ספילברג, דניאל דיי-לואיס. הייתי מניח שהוא ינצח בלי למצמץ.
דניאל דיי לואיס לקח את האוסקר על לינקולן
כך שמבחינת ההופעה הראשית, גם האוסקר מסכימים שלינקולן מנצח.
לא ראיתי את ארגו, אבל אני בהחלט חושב שלינקולן היה יכול להיות זוכה אוסקר לסרט הטוב ביותר.
מדובר באמת בסרט מרשים ביותר ומאוד מעניין.
הוא גם היה מועמד לבימוי, בעוד וארגו לא היה מועמד, שזה בכלל הזוי שסרט זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר ואפילו לא מועמד לבימוי (דבר שחזר על עצמו בשנה האחרונה עם קודה).
כן, למרות שאני מחבב מאוד את נאום הזכייה שלו
לדעתי זה היה צריך להיות של דנזל או ג'קמן, עם גמישות לפיניקס.
אבל נו, מה נעשה. לפחות שבר את הקללה של ספילברג.
את הטיסה לא ראיתי,
אבל את כל ההופעות האחרות דיי-לואיס לוקח בהליכה. לא קשור לכמה ההופעה שלו היתה גדולה, ההופעות שלהם פשוט היו פושרות לגמרי. ג'קמן, באמת? הוא שר והכול, אבל הופעה נחמדה ולא גרם יותר מזה.
קודם כל, דיי לואיס מבחינתי פושר מאוד שם
שנית, ג'קמן מבחינתי מדהים. הוא נותן את כל כולו לתוך הדמות הזאת ועושה שם פלאים לא פחות מההופעה של אן.
לדנזל הגיע לזכות על ה-"הטיסה"
עד אז אני החשבתי אותו כסוג של וויל סמית' משודרג או סוג של גו'ליה רוברטס קצת משונמך, אבל ההופעה שהוא נתן בסרט הזה הייתה מפעימה.
וויל סמית' היה מת לחצי קריירה כמו דנזל
מסכימה אבל מסייגת
לקריירת ה*משחק* של דנזל.
נראה לי שאם מסתכלים גם מבחינה מוזיקלית הסיפור נהיה קצת יותר מסובך…
100%
לא הבאתי בחשבון את הקריירה המוזיקלית של וויל סמית'. מצד שני אם נביא בחשבון ייצור קריירות של ילדים, דנזל לוקח שוב (אני אהבתי את ג'ון דייויד ב2 ההופעות שראיתי) ומאידך הילדים של של וויל סמית'… לא כל כך (למרות שטוד בצללים טוען שווילו סמית' הצליחה למצוא נישה טובה למוזיקה שלה, לא האזנתי אבל נניח)
ג'אנגו וחיי פיי
וזה בלי לדבר על סרטים לא מועמדים שהיו יותר ראויים, כמו לופר, הנוקמים, וממלכת אור הירח.
ממלכת אור הירח היה בתכלס הסרט הכי טוב של אותה שנה.
אבל לא מספיק אוסקרי כנראה.
אני לחלוטין לא מדבר על מי שהאוסקרים לא מדברים עליו
כי זה חסר נקודה. "הפשיטה" היה, כנראה, הסרט הכי טוב של 2012. אוסקר לא הלך לקרות שם, באף מצב.
בכל מקרה – אני לא אוהב את "ג'אנגו", ו"חיי פיי" הוא סרט ששכחתי ממנו די אחרי הצפייה ואחד מפרסי הבימוי הפחות מוצדקים. זה כאילו התעקשו באקדמיה לתת לאנג לי אוסקרים רק על סרטים בינוניים שלו.
דווקא חיי פיי והר ברוקבק מעולים וראויים לכל הפרסים בעולם
אבל הפשיטה לא נחשב סרט של 2011? אם לא אז כנראה שהוא באמת הכי טוב של 2012.
זה הבעיה עם התיארוכים של ימד"ב וחבריו
הם סופרים מהרגע שהסרט הוקרן בפסטיבל לראשונה, לא מתי שהוא אשכרה יצא. סבב פסטיבלים זה לא הפצה.
בכל מקרה – לא מאמין שלפתע נסכים על פיי וברוקבק.
אם אתה רוצה אפשר ללכת מכות על פיי וברוקבק
(ל"ת)
כאילו, אני יכול
אבל באמת שאלה סרטים שכל כך לא מוציאים ממנה תגובה רגשית חזקה שאני חושב להילחם על זה שהם בינוניים יתן להם יותר כבוד משאני כרגע נותן להם.
(הערה סמי-חשובה: לא נצפו מאז שראיתי בקולנוע. אולי צפייה חוזרת תגלה לי את גדולתם. אני בספק, אבל אופציה שצריך לשים על השולחן).
אנחנו יכולים לפחות להסכים שנמר, דרקון לא רואה את גלדיאטור ממטר?
(ל"ת)
שני סרטים שאני אדיש להם
אם כי יש לציין – את "נמר דרקון" ראיתי אחרי "גיבור" ולא לפני, אז הרגשתי לאורך רובו שהוא "כמו גיבור, אבל פחות טוב". אפשרי שלו סדר הצפייה היה הפוך, לפחות החדשנות של "נמר" (בעיניים מערביות, כמובן – הרי אין שם באמת חדש) הייתה מעלה אותו קצת בעיניי. אם כי בסופו של דבר, עדיין אני חושב שאני אוהב את המבנה של "גיבור" (והביצוע) יותר מ"נמר".
אבל צפייה חוזרת בשלושת הסרטים הללו אולי תניב תוצאות שונות.
השחקן הכי פושר שאני מכיר.
הוא לא נורא אבל אפילו כשאנשים מציינים שאהבו אותו בארגו, נעלמת או וויל האנטינג זה כי הוא היה בסדר גמור. אני חןשב שאפלק השחקן/במאי/תסריטאי מתגמד לעומת אפלק הסלב שהיה לו רומן על הסט עם אנה דה ארמאס (מישהו משבר על ההופעה שלו בסרט? נכון אין על מה לדבר) או יותר מזה, הקאמבק המפואר עם גניפר לופז.
"הדרך חזרה", "מסבאה אומנת", ו"הדו קרב האחרון"
שלושתם קאמבק מאוד טוב לטענה הזאת. אפלק לקח את הזמן שלו, אבל בחיי שלאחרונה הוא נהיה שחקן שאני כמעט מחכה להופעות שלו בסרטים.
כן, אין מה לדבר על התקופה שלו ככוכב מוביל בשנות התשעים-אלפיים (פלוס מינוס קווין סמית'). אבל לאחרונה? שחקן מהשורה הראשונה.
הוא אשכרה היה טוב בדו קרב האחרון.
בהחלט מתחבר לסנטימנט שהוא כבר לא ״שחקן רע״.
כן שמעתי על ההופעות האלו, הקאמבק המשחקי באש קטנה לעומת הקאמבק הרכילותי.
צפיתי משלושתם רק בדי קרב האחרון. הוא מציג את התצוגת משחק הכי משוחררת וכיפית בסרט, כמעט כאילו הוא חשב שהוא משחק בבית גוצי וזו אכן הופעה מהנה. היא עדיין לא מבריקה או מוכיחה לי כמה שחקן גדול הוא. גודי קומר לוקחת את הסרט הזה אבל לדעתי אפילו אדם דרייבר ומאט דיימון היו יותר טובים ממנו שם. זה קל להתבלט בסרט תקופתי כשאתה לא נענה לכללי המשחק אבל בסוף הוא קצת שיחק את בן אפלק הדוד, דמות שראיתי הרבה והסיבה היחידה שבלט זה הsetting של הסרט.