בתחילת השבוע הבא ייערך טקס האוסקר ה-95. כמדי שנה, כדי להפוך את כל העסק הזה ליותר מעניין, אנחנו מציגים פה את "הכה את האוסקר", שבו אתם מוזמנים לנסות ולנחש מי יזכה באוסקר ולקבל נקודות על כל הימור שבו צדקתם. מכיוון שלא כל ההימורים שווים, הם לא מניבים את אותו מספר נקודות: בעוד שקל לחזות את הזכיות הצפויות, קשה להצביע מראש על ההפתעות – אז אם אתם מהמרים שקי הוי קוואן יזכה, זה יתן לכם את המספר הקטן ביותר של נקודות, ואם לעומת זאת אתם חושבים שג'אד הירש יזכה, וזה אכן קורה – תתוגמלו בהתאם.
בטופס יש 12 קטגוריות: סרט, בימוי, משחק (על כל 4 הקטגוריות), תסריט (על כל ה-2), אפקטים, סרט מצויר, צילום, ובקטגוריית השיר הכי טוב אתם מתבקשים רק לבחור האם לדעתכם "נאטו נאטו" יזכה, או לא. שאלת שובר שוויון היא כמה אנשים יהמרו נגד הלהיט מ-"RRR".
למי שלא בטוח למי להצביע ומה כדאי – חכו רגע ופרק הסכת מיוחד של "עין הדג מציגים" ידבר בהרחבה על המצב ב-8 הקטגוריות הראשיות.
אפשר לשלוח טפסים ממש עד לפתיחת הטקס – הלילה שבין ה-12 ו-13 במרץ, 2 בלילה (הטקס עצמו מתחיל ב-3). אתם יכולים לשלוח כמה טפסים שאתם רוצים, אבל מה שייחשב כניחוש העדכני שלכם הוא הטופס האחרון ששלחתם. הזוכים יוכלו לבקש ביקורת לסרט כלשהו לבחירתם.
אני אחכה להסכת
אבל כרגע אני עדיין חושב שאדון סטיבן יעשה את זה איכשהו
בעקרון יש שאלה אחת מרכזית
והיא – כמה האקדמיה אוהבת את הבמב"א.
כי אם התשובה היא לא 'מאוד מאוד מאוד', אז הייתי מהמר על ספילברג, בלנשט ואנג'לה באסט, וממש ממש לא מהמר שהאקדמיה תחליט בנוגע לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, שדווקא הסרט המטורף עד מאוד הזה הוא העיתוי המדוייק בו היא תראה לעולם שהיא בעצם כן מאוד מגניבה.
אבל אם התשובה היא כן מאוד מאוד מאוד, אז.. פחות או יותר מה שקרה ב-SAG, הבמב"א לוקח הכול ולא משאיר שבויים.
וכמה שזה היה נראה מוזר בתחילת העונה, התשובה השנייה הולכת ונראית כהגיונית יותר.
ולכן, ולמרות שיש הבדל בין השחקנים לבמאים לכל מי שמצביע לסרט הטוב ביותר, נראה לי שצריך או להמר על הכול עם הבמב"א, או להמר נגדו.
הימרתי שהוליווד תלך עם הבמב"א
לצערי, כיוון שברשימת המועמדים לסרט הטוב ביותר בלבד יש לפחות שלושה סרטים שאהבתי יותר (אינשרין, טאר, במערב אין כל חדש ואולי גם הפייבלמנים). ועדיין זה רק מראה איזה שנה אדירה זאת מבחינתי, ועד כמה האוסקרים דייקו השנה בבחירה שלהם. וואלה, גם אם יש סרטים שהעדפתי הבמב"א זאת עדיין בחירה נהדרת.
איפה אפשר לראות את אפשרות 11?
(ל"ת)
טוב ההימורים שלי
יש לציין שרק פעם אחת זכיתי באתר פה בהכה את האוסקר(ונראה לי שהייתה טעות ולא הגיע לי לזכות)
שאר הפעמיים לא הייתי קרוב אפילו ולכן אלך הפעם עם הלב כי גם ככה אני טועה לרוב:
סרט ובמאי ותסריט ושחקן משנה פייבלמנים
אנימיצה פינוקיו
שחקנית בלאנשט
שחקן פרייזיר(הייתי מעדיף את באטלר אבל נראה לי שהוא לא יזכה)
שיר לא נאטו
נראה לי שכחתי קטגוריה עכשיו ואי אפשר לראות כבר 😅
הוו הנה
תסריט מעובד- במערב אין כל חדש
שחקנית משנה באסט
אפקטים אווטאר
צילום מערב אין חדש
להמר שהפייבלמנים יזכה בסרט בימוי תסריט ושחקן משנה, זה מאוד אמיץ
מצד שני, אני אתך בזה שנאטו נאטו לא יקח את השיר.
אני עדיין מאמין שהפנתר השחור 2 יקח בשיר הטוב ביותר, ולו רק כי האוסקר ישמחו לצרף את ריהאנה לרשימת זמרי הפופ שזכו באוסקר.
כן אני מבין שאין לי סיכוי אבל החלטתי להמר על הכל
יש לציין שהייתי מעדיף את אדומה אש על פינוקיו אבל אני לא מהמר נגד דל טורו
הרבה קטגוריות לא אכפת לי מי יזכה אז זרמתי עם האתר(הגיד תסריט מעובד או צילום (: )
יכול להיות שהפנתר השחור 2 יזכה בשיר
אבל זה לא כי לאוסקר חשוב שלכוכבי פופ יהיה אוסקר, אחרת רשימת הזוכים שלהם הייתה נראית מאוד אחרת לאורך כל השנים.
אני מתחיל להבין שטעיתי בהימור
לא יודע אם טעיתי בנוגע להימור האם נאטו נאטו יזכה, אבל מסתמן שטעיתי בהימור כמה אחוז מהאנשים יהמרו נגדו.
טכנית, עוד לא הימרתי ואני עדיין לא בטוח אם אהמר
כך שאם הימרת שרק איש אחד יהמר נגד נאטו נאטו, אז יכול להיות שעוד תצדק במידה ואחליט לא להמר.
לפייבלמנים אפשר לתת בימוי
אולי אולי אולי תסריט, אבל לא הייתי מהמר על זה.
ממש רציתי בפעם הראשונה בחיי להשלים את כל המועמדים לפני הטקס (לא כולל קצרים) אבל Tell It Like a Woman הבלתי ניתן להשגה הולך להרוס לי את זה
הבעיה עם הטופס של האתר היא שהוא נעלם ואז בזמן הטקס אין לי איך לדעת אם צדקתי בהימור שלי או לא, אז שיהיה לי נוח, הנה ההימורים שלי פה בתגובה (ארוכה):
הסרט הטוב ביותר
הימור: הכל בכל מקום בבת אחת
מגיע לו לזכות: הרוחות של אינשרין
הייתי רוצה שיזכה: הכל בכל מקום בבת אחת
כי אני מאוד בעד הרעיון שהמונח "סרט אוסקר" יאבד את המשמעות שלו וזכיה של 'הבמב"א' היא צעד בכיוון. כמו כן, אם מרטין מקדונה לא יזכה הפעם זה אולי אומר שהוא ימשיך ויתן את כל מה שיש לו גם בסרטו הבא.
הבימוי הטוב ביותר
הימור: הבמב"א
מגיע לו לזכות: הבמב"א
הייתי רוצה שיזכה: הבמב"א
הדניאלס (שאני מופתע לגלות שהם לא "האחים דניאלס" ושזה שמם הפרטי) עשו עבודה נפלאה בסרט. לא עבודת הבימוי הכי טובה של השנה (רק 'בארדו' מסתכל מלמעלה) אבל בהחלט הכי טובה בין המועמדים. אם כי אני לא אתבאס אם ספילברג יזכה. את 'אנשרין' אני אוהב הרבה יותר אבל לא מגיע למקדונה פרס על הבימוי.
שחקן ראשי
הימור: ברנד פרייזר, 'הלויתן'
מגיע לו לזכות: פרייזר, 'הלויתן'
הייתי רוצה שיזכה: פרייזר או באטלר, אין לי העדפה
הקטגוריה הכי מותחת בטקס. לכל אחד יש את היתרונות שלו (פרייזר עם גילדת השחקנים וההיסטוריה שלו בהוליווד, באטלר עם הבפט"א ועם זה שהאקדמיה אהבה את 'אלביס' הרבה יותר). אני נוטה לכיוון פרייזר בהימור אבל קשה לי להחליט מי אני מעדיף שיזכה. את ההופעה של פרייזר אהבתי יותר אבל אני מרגיש שהלב שלי נוטה יותר לכיוון של באטלר. אולי כי אני נורא נהנה לראות ראיונות איתו ומתרשם כל פעם מחדש מכמות העבודה שהוא השקיע בהכנות לתפקיד. וחוץ מזה, אחותי ממש בקטע שלו ושל הסרט ואני אשמח להיות זה שיבשר לה על הבוקר שהוא זכה. אבל מצד שני אני ממש ארגיש רע לגבי פרייזר שלא בטוח שתהיה לו עוד הזדמנות כזאת ומרגיש לי שהוא ממש רוצה לזכות.
שחקנית ראשית (לא ראיתי את 'לזלי' עדיין)
הימור: מישל יאו
מגיע לה לזכות: מישל יאו
הייתי רוצה שתזכה: אנה די ארמאס
לא שאתבאס אם מישל יאו תזכה או משהו אבל ממש באלי ש-'בלונדינית' יצא עם פרס כלשהו.
שחקן משנה (לא ראיתי את 'Causeaway' עדיין)
הימור: קי הוי קוואן
מגיע לו לזכות: קי הוי קוואן
הייתי רוצה שיזכה: קי הוי קוואן
קל. למרות שאני מחזיק בדעה שעם השנים קי הוי קוואן יתברר שכמו כריסטוף וולץ גם לו יש רק דמות/שטיק אחד שהוא יודע לעשות ופשוט יחזור על עצמו עד שימאס. מקווה להתבדות. אם כי זה לא אומר שלא מגיע לו לזכות.
שחקנית משנה
הימור: ג'יימי לי קרטיס
מגיע לה לזכות: סטיפאני הסו (?)
הייתי רוצה שתזכה: אני רק יודע שאני לא רוצה שקרי קונדון תזכה. ממש כיף לצפות בראיונות איתה כי היא עושה רושם של בן אדם מקסים ממש והיא בטח תתן את נאום הזכיה הכי מוצלח מבין החמישה אבל לא רוצה שהיא תזכה על ההופעה הזו.
לא יודע, לא התרשמתי מאף אחת מההופעות שפה עד כדי כך שאם הן לא היו מקבלות את המועמדות לא הייתי זוכר שהדמות שלהן הייתה קיימת בכלל. הונג צ'או כן הייתה נהדרת וגם סטיפאני הסו הייתה ממש טובה אבל אוסקר? לא יודע.
תסריט מקורי
הימור: אינשרין
מגיע לו לזכות: אינשרין
הייתי רוצה שיזכה: אינשרין
אם הימרתי על הבמב"א בסרט ובבימוי אז הגיוני להמר על 'אינשרין' בתסריט למרות שאני נוטה לשנות את דעתי לכיוון 'הפייבלמנים' דווקא כי זו תהיה ההזדמנות היחידה אי פעם לתת לספילברג אוסקר בקטגוריה. וגם כי הוא לא זכה בשום פרס מאז 1999. למקדונה יהיו עוד הזדמנויות.
תסריט מעובד
הימור: הכל שקט
מגיע לו לזכות: לחיות
הייתי רוצה שיזכה: לחיות
אולי הקטגוריה שאני הכי מבואס ממנה בטקס. ל-'לחיות' המקסים יש תסריט טוב מאוד. ל-'רצח 2' היה תסריט בעייתי אבל בכל זאת יצא סרט מהנה מאוד, ואת כל שלושת התסריטים האחרים *ממש* שנאתי. 'הכל שקט' יכל להיות סרט כל כך טוב אם התסריט שלו היה מהודק כמו שצריך ואם לדמויות הייתה אישיות כלשהי, 'נשים מדברות' הוא אסופה של דיאלוגים די מטופשים שחוזרים על עצמם ולא מובילים שום התפתחות עלילתית שמגיע בסיומו לסוף פתאומי ומזורז (הייתה לכם שעה וחצי של דיאלוגים לבנות את הסוף, איך הוא יצא לכם כזה מזורז ולא קשור?!). הסיבה היחידה שאני לא כותב שזה התסריט הכי גרוע של השנה היא שממש איתו בין המועמדים נמצא התסריט ההזוי (בעיניי, כמובן) של 'מאווריק' שעומד ברף אחד עם "הפארודיות" המביכות של פריידברג וסלתזר.
הצילום
הימור: הכל שקט
מגיע לו לזכות: בארדו
הייתי רוצה שיזכה: בארדו
'הכל שקט' היה אחד הסרטים הכי יפים ויזואלית של השנה אבל מעט מאוד מהיופי שלו נשען על הצילום, לטעמי. הוא מעוצב מדהים, ערכי ההפקה נורא גבוהים אבל הצילום פשוט מעביר ביעילות את היופי הזה אלינו בלי להוסיף דבר. נכון, התאורה מחמיאה להכל ועשויה בטעם טוב אבל הקומפוזיציות נורא משעממות, תנועות המצלמה חסרות רגש. צילום די משעמם שלא מנצל עד הסוף את גודל ההפקה ואת העובדה שמדובר בסרט מלחמה דרמתי וחבל. לכל אחד מארבעת המועמדים האחרים מגיע לזכות הרבה יותר כשההעדפה האישית שלי היא 'בארדו', הסרט עם הסיכוי הכי קטן לזכות.
עריכה
הימור: הבמב"א
מגיע לו לזכות: הבמב"א
הייתי רוצה שיזכה: הבמב"א
יש סיכוי להפתעה שאני מדחיק מצד 'מאווריק' (אני מודה שהעריכה בו סבבה, האמת).
תפאורה
הימור: בבילון
מגיע לו לזכות: אלביס
הייתי רוצה שיזכה: אלביס
אני זוכר שהדבר הראשון שחשבתי לעצמי בזמן הצפייה ב-'בבילון' הוא שאני מאוד נהנה אבל למה העיצוב תפאורה שלו כזה משעמם ויזואלית? כלומר, הוא כן יפה אבל מסרט שמתפרע בכל כך הרבה מהאספקטים שבו מהמעצבת תפאורה הייתי מצפה להתפרע במיוחד. כרגע הוא המועמד המוביל אחרי הזכיה בבאפט"א וגילדת המעצבי תפאורה כש-'אלביס' נושף בעורפו. למרות ש-'בבילון' הוא הסרט האהוב עליי מהשלושה אני מעדיף זכיה של 'אלביס' או של 'הכל שקט' כי מגיע להם יותר, בעיניי.
תלבושות (לא ראיתי את 'גברת האריס')
הימור: אלביס
מגיע לו לזכות: הבמב"א
הייתי רוצה שיזכה: הבמב"א
לפי הגילדות והבאפט"א 'אלביס' הוא המוביל בקטגוריה אבל 'בבילון' יכול להפתיע (ואני אהיה סבבה עם זכיה של 'בבילון' פה כי אני מעדיף את התלבושות שלו על 'אלביס'). אבל אני אעודד מהצד את 'בכל מקום' שנתן את התלבושות הכי מגניבות וזכירות של השנה.
סאונד
הימור: מאווריק
מגיע לו לזכות: אלביס
הייתי רוצה שיזכה: אלביס
גם אחת הקטגוריות הכי מרתקות של הטקס עם קרב צמוד בין 'מאוורק' ל-'הכל שקט', שני הסרטים "הטכניים" יותר של הטקס ועל כן המובילים בפרס שאנשים תופסים כ-"טכני" (הוא לא). בשנים האחרונות הזוכה של הפרס תמיד היה אותו סרט שקטף את פרס העריכה. השנה, 'הבמב"א' שמוביל בפרס העריכה לא מועמד בכלל על הסאונד (למרות שלטעמי יש בו את עבודת הסאונד הכי מוצלחת של השנה) מה שאומר שהרצף הולך להישבר או ש-'מאווריק' הולך לזכות גם בעריכה וגם בסאונד (בהחלט אפשרי). מכיוון שאני בחרדות שדבר נוראי כזה יכול לקרות אמשיך עם ההימור שלי על 'הבמב"א' בקטגורית העריכה ואתן ל-'מאווריק' את הסאונד (יש לציין ש-'הכל שקט' הוא הפייבוריט יותר אחרי הזכיה בבאפט"א אבל הלב שלי אומר שאני הולך לסבול קצת בטקס ולכן 'מאווריק').
איפור ועיצוב שיער
הימור: אלביס
מגיע לו לזכות: הלויתן
הייתי רוצה שיזכה: אלביס
'אלביס' מוביל בפער בגילדות ואני ממש אשמח אם הוא יקטוף כמה שיותר פרסים כי אני ממש אוהב אותו. אבל גם זכיה של 'הלויתן' (ה-runner up) תהיה סבבה.
פסקול
הימור: בבילון
מגיע לו לזכות: בבילון
הייתי רוצה שיזכה: בבילון
בתגובה שלי לביקורת של 'הכל שקט' התלוננתי על שלושה דברים בסרט. התסריט הלא מפוקס, הצילום חסר המעוף והפסקול המשעמם. אם הסרט יזכה באחת מהקטגוריות האלה אני אהיה ממש עצוב, בעיקר אם האחת הזאת תהיה על הפסקול כי אז זה יהיה על חשבון הפסקול הכי טוב ששמעתי בעשור האחרון. כרגע 'הכל שקט' הוא המוביל לאחר הזכיה בבאפט"א אבל אני מאוד מקווה שלאהבה שיש לפסקול של 'בבילון' בקרב הקהל (אנשים *ממש* אוהבים אותו, תודה לאל) תהיה השפעה ושהמצביעים הלא בריטים יעדיפו אותו.
השיר
הימור: ווקאנדה
מגיע לו לזכות: נאטו נאטו
הייתי רוצה שיזכה: נאטו נאטו
אני מהמר על 'ווקאנדה' כי מרגיש לי שהקדמיה כן תרצה להעניק ל-'ווקאנדה' אוסקר כלשהו והשיר המשעמם של ריהאנה נראה כמו ההזדמנות היחידה שלהם (בהנחה ובאסט אכן תפסיד).
האפקטים
הימור: אווטאר
מגיע לו לזכות: אווטאר
הייתי רוצה שיזכה: הבאטמן
כי אני לא אוהב את 'אווטאר'. ואת 'מאוריק'. ואת 'ווקאנדה'. ואת 'הכל שקט'.
אנימציה
הימור: פינוקיו
מגיע לו לזכות: החתול במגפיים 2
הייתי רוצה שיזכה: החתול במגפיים 2
'פינוקיו' היה נהדר אבל היה לו תסריט בעייתי ש-didn't stick the landing בעוד 'החתול במגפיים' היה על גבול המופתי.
ולסיכוווווווווום (מספר הזכיות שאני מהמר לכל סרט):
הבמב"א: 6
אלביס: 2
הכל שקט: 2
בבילון: 2
אנשרין: 1
הלויתן: 1
ווקאנדה: 1
אווטאר: 1
פינוקיו: 1
מאוורק: 1 (אמןןןןן!)
(עכשיו שאני מסתכל על זה ככה זה לא נראה כזה הגיוני אבל נחכה ונראה).
עדכון חשוב: הטקס יתחיל ב-2. לא ב-3.
הטופס יהיה פתוח עד 2 בכל זאת, במידה וזה משנה למישהו.
מתי יתפרסמו התוצאות?
(ל"ת)
פורסמו בכתבת האוסקר הגדולה יותר
אתה וליאור פרסטר במקום השני עם 30 נקודות, ופספוס של קטגורית הצילום ואלמוג הוא הזוכה שניחש את כל הקטגוריות נכון עם 33 נקודות.
רק משתתף אחד הגיע לקומבו הנדיר של 0 נקודות.
תודה, ומי מאיתנו ניצח בשובר שיוויון?
אני לוקח את העסק הזה בהמון רצינות
(ראיתי את ההכרזה על הזוכה בכתבה ההיא, משום מה זכרתי גם שאמורה להתפרסם טבלת תוצאות מלאה)
אתה, בדיוק די פסיכי - אכן שני שליש חשבו שנאטו נאטו ייכשל
(ל"ת)