בתחילת השבוע הבא ייערך טקס האוסקר ה-97. כמדי שנה, כדי להפוך את כל העסק הזה ליותר מעניין, אנחנו מציגים פה את "הכה את האוסקר", שבו אתם מוזמנים לנסות ולנחש מי יזכה באוסקר ולקבל נקודות על כל הימור שבו צדקתם. מכיוון שלא כל ההימורים שווים, הם לא מניבים את אותו מספר נקודות: בעוד שקל לחזות את הזכיות הצפויות, קשה להצביע מראש על ההפתעות – אז אם אתם מהמרים שקירן קאלקין יזכה בשחקן המשנה הטוב ביותר, זה יתן לכם את המספר הקטן ביותר של נקודות, ואם לעומת זאת אתם חושבים שיורי בוריסוב יזכה, וזה אכן קורה – תתוגמלו בהתאם.
בטופס יש 12 קטגוריות: סרט, בימוי, משחק (על כל 4 הקטגוריות), תסריט (על כל ה-2), אפקטים, סרט מצויר, סרט תיעודי, וסרט בינלאומי.
ברור שבטקס טראמפ יוזכר, ולכן שאלת שובר השיוויון היא לא האם אלא מתי.
בנוסף, נציין שהפעם יש לנו פרסים לחלק: ספר אומנות מגניב ממש של "רובוטריקים: ההתחלה" וכן הפסקולים של "גלדיאטור II" ו"סינג סינג" יחכו לזוכים (אם יבחרו כך), כאשר האפשרות לבקש ביקורת (או סרטון) גם עומדים לצידם.
אפשר לשלוח טפסים ממש עד לפתיחת הטקס – החצות שבין ה-2 ו-3 במרץ. אתם יכולים לשלוח כמה טפסים שאתם רוצים, אבל מה שייחשב כניחוש העדכני שלכם הוא הטופס האחרון ששלחתם.
רגע, אתם טוענים שיש ל״עד שיצא עשן לבן״ יותר סיכוי לזכות בפרס הסרט מל״הברוטליסט״?
מפתיע, מה אני אגיד.
הייתי בטוח שהברוטליסט הוא מועמד הרבה יותר חזק.
מה גם ש״עד שיצא עשן לבן״ לא מועמד לבימוי ואמנם היו דברים מעולם, אבל מבחינה הימורית יותר הגיוני להמר על הברוטליסט, לא?
כמו כן, הצעת ייעול לעורכים:
כדאי ששם הסרט יופיע בכל הקטגוריות.
כרגע בקטגוריות הבימוי והמשחק לא מופיעים שמות הסרטים, ונראה לי שלא כולם זוכרים בעל פה איזה סרט ביים כל במאי ומאיזה סרט הגיע כל שחקן (אני, לדוגמא, ראיתי את עד שיצא עשן לבן, אבל אני ממש לא זוכר איך קוראים לשחקנית שמועמדת עליו לשחקנית משנה), כך שלצורך הנוחות וכדי לחסוך חיפושים בגוגל כדאי גם לכתוב את שמות הסרטים.
מה הכוונה בשאלת שובר השוויון
ל"שעה", האם שעה בשעון או כמה זמן מתחילת הטקס?
שעה בשעון
(ל"ת)
גאד דאממיט
עכשיו אני צריך לחשב הפרשי שעות?!
שעון ישראל או השעה באל איי?
(ל"ת)
אולי כדאי באמת לציין ליד השאלה מאיזו שעה עד איזו שעה יערך הטקס ואם הכוונה בתשובה היא לשעון ארה"ב או ישראל
(ל"ת)
שעון ישראל, עדכנתי
לגבי מאיזה שעה עד איזה שעה אני מגדיר את זה כחלק מהאתגר מבחינתי.
עניתי כשזה פורסם לפי שעון LA :אוי:
מאחר ואין שום סיכוי שבעולם שאני אהיה אפילו קרובה לזכייה זה לא נראה לי כזה קריטי.
אני פשוט תוהה אם אני היחידה…
אזכיר שאפשר לשלוח טפסים שוב ושוב והכל בסדר
(ל"ת)
מה אם אני לא חושב שהוא יוזכר בכלל?
להשאיר ריק? לשים אפסים?
אחד משני אלה, כן
(ל"ת)
לא הייתי הולך על הימור ששמו של טראמפ לא יוזכר בכלל
הסיכויים לזה כל כך קלושים עד לא קיימים שחבל לוותר מראש על האפשרות לזכות.
כדי שזה יקרה צריך שאיש מכל הזוכים והמגישים והקומיקאים וכל מי שעל הבמה לא יפלוט לרגע את שמו של מי שרק הרגע זכה בנשיאות ושיש להוליווד ולאנשיה הרבה מאוד מה להגיד עליו.
אין סיכוי שזה יקרה.
זה אפילו לא מגיע ל-1%.
זה פשוט לא משהו שהולך לקרות.
שלא נאמר
שאחד המועמדים לפרס השחקן הראשי גילם אותו, אז
יאללה הימורים אחרונים:
קודם כל המובנים מאליהם: קאלקין וסלדנה בשחקני משנה, חולית באפקטים, אמיליה פרז בסרט בינלאומי (ולא, ל-"אני עדיין כאן" אין אותם אחוזי סיכוי, מצטער), קונקלווה בתסריט מעובד.
מכאן להימורים:
סרט: טוב, אי אפשר לומר שזה סגור, אבל אנורה הוא בבירור ההימור ההגיוני. עם זכייה בבחירת המבקרים, בגילדת הבמאים, בגילדת התסריטאים, ומעל הכול – בגילדת המפיקים, הוא נמצא הרבה מעל כל היתר. הזכייה של "עד שיצא עשן לבן" בבאפט"א וב-SAG בהחלט מעמידה אותו במקום השני והמכובד בדירוג הסיכויים והוא בהחלט אפשרות קיימת, אבל עדיין בפער גדול מלמטה. היעדר המועמדות לבימוי עדיין שם, וגם "הברוטליסט" נושף לו בעורף.
מכל ה'הימורים' זה הקל מכולם: אנורה.
בימוי: וואו, זה באמת קשה. הסטטיסטיקה לגמרי עם בייקר – ההיגיון עם קורבט. מסיבות שאינן ברורות לי לחלוטין זכייה ב-DGA כמעט שקולה לזכייה באוסקר. רק 8 פעמים הזוכה בגילדת הבמאים לא זכה בפרס האוסקר לבימוי, כששתיים מתוכן היו כשהוא לא היה מועמד בכלל (כי במועמדויות הבמאים של האקדמיה *ממש* לא מתאימים את עצמם עם הגילדה).
ואם זה לא מספיק, קורבט פספס גם את בחירת המבקרים. ריצ'רד לינקלייטר ודיוויד פינצ'ר זכו בבאפט"א, גלובוס ובחירת המבקרים על "התבגרות" ו-"הרשת החברתית", ועדיין ההפסד בגילדה חרץ את גורלם. קורבט מגיע מנקודה נחותה אפילו יותר. הוא לפחות יכול להתנחם בכך שלא בייקר הוא זה שזכה אצל המבקרים.
מצד שני, ההיגיון אומר שמצביעי האוסקר ירצו לפלג את הבחירות שלהם בעונה ושנה כל כך מבלבלת, ובעיקר – שהם ירצו להעניק ל"הברוטליסט" לפחות פרס אחד של כבוד. קורבט יצר סרט שכל כולו הישג בולט של בימוי, ואם יש מכנה משותף לכל הסרטים שזכו בשנים האחרונות לפרס הבימוי בלי פרס הסרט – זה האחד.
ולכן, ובשילוב מסויים של העובדה שזו התוצאה שאני מעוניין בה: בריידי קורבט.
שחקנית ראשית: ההימור ההגיוני הוא דמי מור, ההימור המתבקש הוא דמי מור. גם המבשרים לצידה וגם הנרטיב.
הבאפט"א, בולטים בנוף מאז ומעולם, בחרו כבר הרבה פעמים לחלוק פרסי משחק בניגוד לקונצזוס שהתקבע בקרב המבקרים-גלובוס-SAG, כך שיש לנו היסטוריה עשירה מספיק כדי לדעת שברוב הגדול של המקרים זה נגמר בנצחון של הזוכה בטריו. בנוסף, נרטיב הנצחון של מור הרבה יותר חזק, ואפילו התמיכה באינטרנט. בסופו של דבר, למור זה יהיה פרס מפעל חיים, מדיסון רק התחילה.
ובכל זאת, יש תקדימים. אחד מהם אפילו לא כל כך רחוק. צ'דוויק בוזמן זכה בגלובוס, מבקרים ו-SAG והיה עם נרטיב ותמיכת קהל חזקים אפילו יותר משל מור, אבל אנתוני הופקינס זכה בבאפט"א והמשיך משם לזכייה באוסקר. האם מייקי מדיסון יכולה לשחזר את זה?
לא יודע. בכל מקרה, ושוב בשילוב של ההעדפות האישיות שלי, זה ההימור: מייקי מדיסון תיקח את פרס השחקנית הראשית.
שחקן ראשי: זה כבר לא כל כך מסובך. יש לנו אמנם הרבה הרבה פחות דוגמאות של מקרי "SAG נגד הבחירה של כולם" בגלל שה-SAG הוא לב ליבו של הקונצנזוס, אבל כולם הסתיימו בהפסד המנצח של ה-SAG. בלי קשר לסטטיסטיקה הדי רעועה הזו – שאלאמה מגיע מסרט חלש יותר, ועם גיל צעיר קצת יותר מידי (ובלי עודפי כשרון שיעזרו לו לגשר עליו נוסח סטון-לורנס).
בקיצור: אדיראן ברודי הוא ההימור שלי לזכייה בפרס השחקן הראשי.
תסריט מקורי: כאן כבר אין לי הסבר טוב. אנורה, כאב אמיתי ויופי מסוכן, כל אחד מהם זכה בפרס אחד. בהנחה שאנורה אכן יזכה בפרס הסרט, הגיוני יהיה להניח שהוא המועמד בעל הסיכויים הטובים יותר.
אז כן, כאן ההימור נובע אך ורק מתקווה: כאב אמיתי יזכה בפרס התסריט המקורי.
סרט אנימציה: למה אני חושב ש-"עם הזרם" יזכה? בעיקר דז'ה-וו.
הכל כל כך מזכיר את התהליך של שנה שעברה, בקרב ספיידרמן נגד הילד והאנפה. עם פייבוריט מובהק לפני תחילת העונה, שמעמדו מתערער פתאום בהצבעות של האיגודים המקומיים, ואז מתנפץ ברעש בבחירה של הגלובוס, ופתאום נוצר קרב צמוד. בשנה שעברה זה הסתיים בנצחון של האנדרדוג, ולכן אני מרגיש שזה מה שיקרה גם השנה.
אפשר לטעון בצדק ש-"הילד והאנפה" הצליח לזכות בבאפט"א והזרם לא (אמנם הפרס לא הלך לרוז). אפשר גם לטעון שלספיידרמן מלכתחילה לא היה אופי של סרטי אנימציה זוכי אוסקר בעוד רוז דומה במובנים רבים לסרטי דיסני-פיקסאר שהאוסקר מאוד חיבב. בכל מקרה זה ההימור שלי: "עם הזרם" יזכה בפרס סרט האנימציה.
בהנחה שהשופטים צפו בסרטי האנימציה
עם הזרם אמור להיות ניצחון ברור.עם הזרם מעביר את אותם מסרים של הארק של ברייטביל, רק בלי דיאלוגים מבלי להסתמך יותר מדי על מוטאז'ים ויותר על לונג שוטס ובכללי עשה את זה באופן יותר אמין מרוז הרובוטית. בנוסף זה סרט שמאוד דומה למשחקי מחשב של that game company, אולי team ico (לא שיחקתי במשחקים של team eco אבל האווירה והמטרה של האניטרקטיביות בהם נראית דומה) ודומיהם. זו תכונה יחודית לעם הזרם והיא מקנה יתרון לעומת הסרטים האחרים. הדבר היחידי שגורם לי לחושב שרוז הרובוטית יכול לזכות זה עם האוסקר רוצה/משתלם לו לתת כבוד לכריס סנאנדרס ולדרימוורקס כמו שקרה בשנה שעברה עם הילד והאנפה רק אני לא בטוח שיש לא לדרימוורקס ולא לסנדרס את אותה כמות האהדה שיש למיאזקי ולג'יבלי בכלל (למרות שמגיעה להם אהדה) אז לא נראה לי שזה יקרה.
אני לא בטוח שלגמרי הבנתי
את הקשר בין הארק של ברייטביל לארק של החתול וקצת קשה לי לחשוב על השוואות בין שני סרטים שונים כל כך שניסו לעשות דברים אחרים לגמרי, אבל בכל מקרה ברייטביל הוא ממש לא הדמות המרכזית ברוז הרובוטית.
אני מסכים שהעשייה של "עם הזרם" מרשימה ויוצאת דופן ושהוא סרט נהדר וייחודי, אבל לא כל כך מסכים שבהנחה שהשופטים יצפו בו הם יעדיפו אותו על רוז. הנה, אני צפיתי בשניהם ואני מעדיף את רוז (נראה לי.. לא סגור על זה אבל נראה לי).
יש לי רעיון קצת שונה ל"הכה את האוסקר"
אחרי שידועה רשימת מציגי הפרסים; בסוף הערב גל גדות צריכה לעלות לבמה – לסטור לרייצ'ל זגלר בשידור חי, כשהיא אומרת לה:
KEEP MY COUNTRY'S NAME OUT OF YOUR F**** MOUTH
!!!
כולם המומים..
וככה סוגרים את הערב.
כן, כי עוד אלימות זה מה שאנחנו צריכים
(ל"ת)
התלבטתי האם לרשום, שזה בהומור כמובן
(ל"ת)
הימורים סופיים:
סרט – אנורה
בימוי – בריידי קורבט
שחקן ראשי – אדריאן ברודי
שחקנית ראשית – מייקי מדיסון
שחקן משנה – קירן קאלקין
שחקנית משנה – זואי סלדנה
תסריט מקורי – כאב אמיתי
תסריט מעובד – עד שיצא עשן לבן
סרט בינלאומי – אני עדיין כאן
סרט אנימציה – עם הזרם
סרט תיעודי – מלחמת פורצלן
צילום – הברוטליסט
עריכה – אנורה
איפור ועיצוב שיער – יופי מסוכן
סאונד – חולית: חלק שני
מוזיקה מקורית – הברוטליסט
שיר מקורי – El Mal מתוך אמיליה פרז
עיצוב אמנותי – מרשעת
תלבושות – מרשעת
אפקטים – חולית: חלק שני
לייב אקשן קצר – עיקול
תיעודי קצר – אני מוכן, סוהר
אנימציה קצר – סוכריות קסומות