זה היה צפוי לקרות כבר כמה שבועות, ועכשיו זה קרה: ההכנסות של "הנוקמים" בימים האחרונים העלו אותו אל המקום השלישי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של כל הזמנים. הסרט הגיע למקום הזה גם בטבלה האמריקאית (שבה הוא הדיח את "האביר האפל"), וגם בטבלה הכלל-עולמית (שבה הוא עקף את "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" ששהה במקום הזה פחות משנה). ההכנסות "הנוקמים" בצפון אמריקה בלבד: 538 מיליון דולר. הכנסותיו בכל העולם: 1.33 מיליארד דולר.
בשני המקומות הראשונים ניצבים עדיין, ושם גם יישארו, שני סרטים של ג'יימס קמרון – "אווטאר" ו"טיטאניק". ככל ש"הנוקמים" מצליח, הוא ככל הנראה לא עומד להעפיל למקום השני או הראשון של כל הזמנים. ההפרש פשוט גדול מדי: בטבלה העולמית, בין "הנוקמים" לבין "טיטאניק" – שההפצה המחודשת שלו השנה דחפה אותו עוד יותר למעלה – מפרידים עוד יותר מ-850 מיליון דולר.
הנתונים המלאים, בבוקס אופיס מוג'ו:
טבלת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים בארה"ב
טבלת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים בכל העולם
שווה להזכיר, כמו בכל פעם שבה מדברים על שיאי קופה של כל הזמנים, שמדובר כאן על דולרים, ולא על צופים. "טיטאניק", "אווטאר" ו"הנוקמים" הם הסרטים שהכניסו הכי הרבה כסף, אבל לא הסרטים שמכרו הכי הרבה כרטיסים: בטבלת מספר הכרטיסים המוערך שמכר כל סרט, "הנוקמים" מדורג כרגע קצת מתחת ל"היום השלישי" ו"ספיידרמן", ואף סרט לא מתקרב לקרסוליו של "חלף עם הרוח".
מדהים!
(ל"ת)
מדהים!!!
כמה שהציבור מטומטם
עכשיו אני תוהה
למשך כמה שבועות "חלף עם הרוח" הוצג? אין את זה ב-BOXOFFICEMOJO עד כמה שאני רואה.
אם "עליית האביר האפל" לא יעקוף את הקמרונים...
אני אאבד את אמונתי באנושות.
אתה יכול לאבד כבר עכשיו, זה לא יקרה.
(ל"ת)
העיקר שיעקוף
את הנוקמים
מה זה משנה לך?
אם הסרט לא יהיה פופולרי לא תאהב אותו? מידת אהבתך לסרט תלויה בכמה כסף הוא יעשה?
זאת הייתה בדיחה, אובייסלי.
(ל"ת)
לא את הסרט, הוא יאהב את האנושות פחות.
אבל שיהיה. עליית האביר האפל מן הסתם יהיה קצת פחות סימפטי לקהל הרחב, לנשים ולילדים, מהסרטים שבראש הטבלה כרגע. לאוואטר ולאוונג'רס הלכתי עם כל המשפחה, כולל אמא שלי ואחי הקטן. לאביר האפל אני אפילו לא אנסה לקחת אותם.
כמו כן הוא לא יוקרן בתלת מימד. אז הוא לא ישבור את *כל* השיאים. לא נורא, אני לא דואגת לו. אני בטוחה שהוא ירוויח די והותר.
שלא לדבר על זה שהוא עוד לא הוצג
ואף אחד לא יודע אם הוא באמת סרט טוב או לא.
הפוך:
הוא כבר יודע שהוא אוהב אותו בכל מאודו (למרות שרק לבודדים ברחבי העולם הזדמן לצפות בסרט, אם בכלל) , הוא רק מצפה מהקהל להתנהל בהתאם ולהציף את אולמות הסרט בהמוני המוניו.
האמת
שבמקרה של סרט כמו "האביר האפל" חלק מהקטע זה שהוא שובר קופות וגם סרט טוב יחסית. אם הוא לא היה מצליח – כנראה אף אחד לא היה שם לב אליו…
כבוד.
באמת מגיע ל"אוונג'רס" את הכסף, הוא השיג את זה בזכות.
הישג מרשים שאני שמח שקרה.
בקשר ל"עליית האבר האפל", למרות שכנראה שאני ארצה שהוא יעקוף, אבל אני לא הייתי מהמר על יותר מדי שהוא יצליח יותר מ"האוונג'רס".
לא יעקוף? לך תדע...
(דווקא הפעם אתה לא פותח ב"הולי שיט"?)
אולי עוד כמה שנים גם את "הנוקמים" ישחררו מחדש עם הגימיק הקולנועי של התקופה, והוא יכניס עוד איזה מיליארד.
אני בספק ש"עליית האביר האפל" יעקוף את "הנוקמים". הסיבה העיקרית היא שהוא לא בתלת-מימד. שעד כמה שזה משמח, אומר שהוא כנראה יכניס קצת פחות, כי כל כרטיס תלת-מימד זה עוד כמה דולרים, וכשמכפילים את זה בכמות האנשים…קשה לי לראות איך הסרט יוכל להתקרב לסכום הזה, למרות שזה נולאן ובאטמן והכל. הוא בטח ישבור כמה שיאים, ולדעתי כנראה גם יגיע לטופ 10. אבל הוא לא ידיח את ווידון וקמרון מהצמרת.
האביר האפל חייב לעבור את הנוקמים
למען הצדק ההיסטורי. אבל זה לא יקרה, כנראה, כמו שכבר ציינו. הסרטים של נולאן הם כבדים ויכולים להיות גם טרגיים ואפלים. הם ממש לא לכל המשפחה.
חבל
פוטר 7ב סרט טוב יותר
המעניין הוא
שכשאני חושב מי היחידים שיש להם סיכוי לעבור את "אוונג'רס" (מבחינת שבירת שיאים) ו"אווטאר" (מבחינת הסרט הכי מצליח אי פעם) השמות שעולים לי לראש הם "אוונג'רס 2" ו"אווטאר 2". מה שהופך את ווידון וקמרון למלכי העולם!
ולפני שאווטאר נוצר
יכולת לדמיין את זה?
לא, אבל לאווטאר היה את כל עניין התלת-מימד המהפכני
בגלל זה הוא היה הראשון מאז טיטניק להכניס כאלה סכומים.
אני לא יכול לחשוב על עוד משהו מהפכני כזה שיכול להכניס מספרים כאלה.
יש את "ההוביט", שאני מניח שהוא היחיד חוץ מאווטאר 2 או אוונג'רס שיש לו סיכוי וגם הוא אמור להיות מהפכני מבחינת השימוש שלו בקצב פריימים גבוה מהרגיל, אבל נראה איך זה יצא.
לא נראה לי שקצב הפריימים משנה למישהו
מלבד קבוצה קטנה של גיקים. ובכל מקרה, הדעות חלוקות בנוגע לתרומה שלו לסרט, ולא נראה לי שיהיה אפשר לגבות עליו תוספת תשלום למחיר הכרטיס.
מי שינצח את אווטאר זאת האינפלציה וגידול האוכלוסין – כשמחיר הכרטיסים יגיע ל-20 דולר, להיט בסדר גודל של "הנוקמים" יוכל להציג הכנסות יותר גבוהות מאווטאר. גם אוואטר נמצא רק במקום ה-14 במכירת כרטיסים בכל הזמנים.
מי שינצח את אווטאר זה העתיד.
אותו זמן בו יצאו אינספור סרטים מגניבים שאנחנו אפילו לא מעלים על דעתנו. קל לחשוב שמה שהיה זה כל מה שצריך לדעת. ושאם אנחנו לא מצליחים לחשוב על שום דבר ספציפי שיצליח יותר, כנראה שלא יהיה כזה. רק מה, לדברים שעוד לא קרו לא באמת אכפת מזה שקשה לנו לדמיין אותם.
שובר קופות?! Hulk Smash!!!
באמת ממש כל הכבוד לו! מגיע לו.
הסרט גם עדיין לא יצא מאיזור 40 הסרטים הטובים ביותר ב-IMDB!
מדדים שמבוססים על דולרים ולא על כרטיסים קצת מגוחכים
בצורה כזאת אפשר גם לטעון שאלבומי ויניל יותר מצליחים במאה ה-21 מאשר בשנות ה-80, או שבעלי המניות של אינסטאגרם עשירים כמו רוקפלר (שגם לו היה רכוש שנאמד בשווי של מליארד דולר).
הדברים הללו תמיד היו מדד גס
אבל צריך לזכור שלהשוות בין "חלף עם הרוח" לסרטים בני זמננו זה קצת לא הוגן עבור הסרטים בני זמננו; ב"חלף עם הרוח" בני התקופה יכלו לצפות רק בקולנוע. באוונג'רז אנשים יכולים לצפות גם בבית, בין אם באופן חוקי ובין אם לאו.
ההשוואה מביאה למסקנה אחת - הסרטים האלו פחות מצליחים
גם כיוון שקולנוע היום פחות פופולרי מלפני 50-60 שנה. אז נכון שהתחרות היא "לא הוגנת" (מלחמת הכוכבים, למשל, הוא לא בהכרח טוב יותר מכל סרטי הפעלולים שהיו אחריו, ומכרו פחות כרטיסים), אבל אם רוצים מדד אובייקטיבי של הצלחה, מכירת כרטיסים היא המדד הטוב ביותר.
אגב – ההבדל הוא לא בעובדה שאפשר לצפות בסרט בבית, אלא שאפשר לצפות במשהו בבית. כלומר, אנשים לא הולכים פחות לקולנוע כיוון שהם מתכוונים לצפות באותו הסרט בבית, הם פשוט צופים בטלויזיה במקום ללכת לקולנוע (ללא קשר לתוכן). אני רואה סביבי הרבה אנשים שכמעט ולא רואים סרטים, בשום פורמט שהוא.
למה זה מדד אובייקטיבי?
אם כבר – אז קח את מספר האנשים שצפו בסרט (אם או בלי לשלם) כמדד אובייקטיבי.
אתה מתכוון לצפו בקולנוע או צפו בכל הפורמטים?
בקולנוע ההפרש בין מספר הכרטיסים למספר הצופים הכללי הוא זניח. אם אתה מדבר על כל הפורמטים – אלו כבר מספרים שקשה לחשב במדויק, ובכל זאת יש הבדל בין צפיה ביתית לקולנועית. כדאי לזכור שגם הקלאסיקות שיצאו לפני עידן הוידאו זכו להוצאה בכל הפורמטים ולשידורים טלוויזיוניים אין סוף פעמים (ואפשר לראות שטרילוגיית מלחמת הכוכבים המקורית היא עדיין חלק מהתרבות הפופולרית של רוב האנשים שנולדו אחרי שיצאה).
לסיכום – מספר כרטיסים רלוונטי יותר מכמות דולרים. מספר צופים כללי בכל הפורמטים ובטלוויזיה אולי רלוונטי יותר, אבל לא ניתן לחשב אותו (הימור פרוע שלי – אם היה מספר כזה, מלחמת הכוכבים אולי היה עולה למקום הראשון על חשבון חלף עם הרוח שפחות מדבר לדורות שנולדו מאז).
וכמובן,
הקולנוע עדיין היה אז מאוד חדש.
ובמיוחד קולנוע מדבר.
ובמיוחד קולנוע מדבר ובצבע.
תוסיף על זה סיפור פופולרי ומשחק מצוין ומה לא, וקיבלת להיט מדהים.
אבל הכי הכי חשוב – כמעט לא היתה לו תחרות. כמה עוד סרטים יצאו באותה תקופה? כמה זמן הוא רץ?
כל אלה הם נתונים מאוד משמעותיים.
הכל נכון, חוץ מעניין התחרות
ב-1939 הופקו ויצאו בארה"ב מאות סרטים. מספר בתי הקולנוע היה גדול הרבה יותר מכפי שהוא היום. מבחינת הצופה המצוי, ייתכן שב-1939 מבחר הסרטים היה למעשה גדול יותר מב-2009.
מצד שני, יהיה בהחלט נכון לומר של"חלף עם הרוח" לא היתה תחרות מצד אמצעי בידור אחרים, כמו טלויזיה, אבל על זה כבר דובר כאן.
באמת?
היה לי הרושם שאז הטכנולוגיה היתה חדשה ולא יצאו המון סרטים, העלויות של הקרנה והפצה ויצירה היו כל כך גבוהות – ולכן גם העלות של ההליכה לקולנוע. שזה מצחיק קצת, כי היום יותר יקר לראות הצגות, אבל בתחילת ימי הקולנוע זה היה הפוך.
מעניין כמה סרטים יצאו אז בהשוואה להיום ברמת האחוזים, וכמה אולפני קולנוע היו אז לעומת היום. איכשהו, נשמע לי בלתי סביר שבזמן תחילת מלחמת העולם השניה היו קומפלקסי ענק כאלה של קולנועים כמו שיש היום. למי היה ראש, סבלנות או כסף ללכת לקולנוע בכזו תדירות כמו בימינו? ~סמיילי בשוק~
ממש לא
בשנות השלושים הוליווד הייתה בשיאיה. כל אולפן ניפק כסרט בשבוע, על מנת שבתי הקולנוע, שהי בבעלות האולפנים, יוכל להחליף את הסרטים על בסיס שבועי. זה בנסוף לסרטים כמו "חלף עם הרוח" שהופקו על ידי מפיק עצמאי, מה שאולי גרם לו לדחוף את הסרט יותר, אך עד כמה שיודע לי הוא לא החזיק רשת בתי קולנוע משל עצמו. לא היו הרבה קומפלסי קולנוע, אבל היו אולמות ענק. אמריקאי ממוצע היה הולך ליותר מסרט בשבוע. ובכלל, 1939 הייתה שנה עם תחרות עצומה על הנייר – בעיניי רבים השנה הגדולה ביותר של קולנוע הוליוודי גם בלי חלף עם הרוח – בכל זאת סרט אחד (שנובא לו כישלון) ניצח את כל המתחרים.
כן, בעקבות התגובה הזו של פיש הלכתי לקרוא קצת
ואכן, תור הזהב וכו' וכו'.
אבל רגע – אם היו אולמות ענק, אז אולי זה אומר שמספר הכרטיסים שאפשר היה למכור היה שווה ל/גדול מזה שניתן למכור היום. אבל לא יכול להיות שהיו יותר אולמות קולנוע מאשר היום. נכון?
כאילו, באמת?
בשנת 39 היו יותר אולמות קולנוע מאשר בשנות האלפיים עם קומפלקסי הענק בכל חור?
אני די בטוח שהיו יותר אולמות.
קומפלקסים לא היו, אבל היו *הרבה* בתי קולנוע.
שיטת ההפצה של היום, שבה כל סרט גדול מוקרן באלפי בתי קולנוע במקביל, לא היתה קיימת. רוב הסרטים הוקרנו בעותקים בודדים, ש"התגלגלו" ועברו מעיר לעיר במשך חודשים או אפילו שנים.
אני גם מניח שהיה
בית קולנוע קטן גם בישובים קטנים, כי זה מה שהיה לעשות. מתישהו זה בטח הפסיק כי זה לא השתלם ולאנשים היו טלוויזיה ורכב.
אוקיי.
קודם כל, הערה קטנה – יש *המון* בתי קולנוע שכל אחד מהם הוא קומלפקס ענק עם מיליון אולמות *וגם* המון בתי קולנוע קטנים עם אחד-שניים-שלושה אולמות.
אבל לאור מה שאתה מתאר, עולה משהו אחר. באמת לא היתה תחרות לחלף עם הרוח.
מה שאתה מתאר זה המון בתי קולנוע ועותקים שהתגלגלו ועברו מאחד לשני, ואז מגיע סרט כמו חלף עם הרוח וככל הנראה זוכה להקרנה די דומה למה שאנחנו רגילים אליו היום *לכל סרט ענק*. בעוד שאז היו הרבה פחות "סרטים ענקיים" שכאלה.
אז מאיפה שאני עומדת, זה בהחלט נראה כמו משהו שקשור לתחרות בין הסרטים עצמם; סרט שהיה לו מספיק כוח, מספיק באזז אם תרצה, זכה להיות מוקרן ביותר מקומות במקביל, בניגוד לכל מאות ואלפי הסרטים האחרים שיצאו.
לא?
גילוי נאות – מעודי לא למדתי קולנוע ולא את ההיסטוריה של הקולנוע, והדיון הזה בהחלט מרתק ומלמד אותי המון. אז חוץ מהגילוי הנאות, גם הרבה תודה!
אז איך זה, למשל
שב-1988, סתם דוגמה, סרט היה מופץ ב-1500 בתי קולנוע בעוד היום כמעט כל סרט מופץ בלא פחות מ-3500 בתי קולנוע?
ב 1988 עוד עבדו עם פילם
היום עובדים בעיקר עם דיגיטלי. ההערכה שלי – קל בהרבה להפיק עותקים דיגיטליים (קופי+פייסט) בעוד להכין פילם זו עבודה והרבה השקעה בחומר גלם. עדיף להכין כמות מוגבלת ולהעביר מקולנוע לקולנוע, בעוד שאת הדיגיטלי אתה משכפל כמה שאתה רוצה.
גם לפני העידן הדיגיטלי, מספר העותקים הלך וגדל
זה הולך ככה: אם נשים את 1939, "חלף עם הרוח", בקצה אחד, ואת היום בקצה השניה, המגמה המתמשכת היא שהסרטים עושים יותר ויותר כסף בפחות זמן. פעם סרט רץ במשך שנה במספר קטן של בתי קולנוע; היום סרטים מופצים ב-3,500 בתי קולנוע, אבל עושים שליש מההכנסות שלהם בסופ"ש הראשון וגומרים את הקריירה תוך 10 שבועות. 1988 נמצאת איפשהו באמצע הדרך של התהליך הזה: סרטים הופצו במאות ואפילו אלפי עותקים, אבל לא כמו היום, והחיים שלהם בקולנועים היו בדרך כלל קצרים הרבה יותר מבעבר הרחוק, אבל ארוכים יותר מהיום.
סליחה על השאלה הדבילית אולי
אבל איך אפשר להרוויח הכי הרבה ולא למכור הכי הרבה כרטיסים? זה בגלל מחירי הכרטיסים כיום לעומת של פעם? (וברור לי שמחיר הכרטיס של תלת-מימד עולה יותר אז בזה זה מובן)
זו בדיוק הכוונה.
גם תלת מימד, אבל גם הפרשי הכרטיסים בין היום לבין לפני 80 שנה, לדוגמה.
*הפרשי מחירי הכרטיסים
(ל"ת)
די לדיבורים על חלף עם הרוח
חלף עם הרוח היה סרט חדשני מאד לזמנו מבחינת רמת ההפקה והאפקטים (כן, תצחקו, אתם לא תאמינו כמה השקיעו שם בסצינת שריפה אחת, חפשו בויקיפדיה), ושוב, לא היתה אז דרך אחרת לצפות בסרטים וגם לא היה כל כך בידור אחר כמו זיפזופ בטלויזיה או בהייה באינטרנט. אז כן, סרט שמצליח היום, אפילו שהוא מוכר כרטיסים פחות מחלף עם הרוח, זה עדיין היזג גדול בהרבה.
אין ספק שאי אפשר לחזור על ההישג של חלף עם הרוח
בשוק הקולנוע של היום. ממש כפי שאי אפשר להוציא אלבומים מצליחים כמו Thriller או ליצר מכונות תפירה מצליחות כמו אלו של Singer. ועדיין, להציג את אווטאר כסרט המצליח בכל הזמנים זאת הטעיה.
ואגב – ממש לא נראה לי שמישהו כאן יצחק על רמת החדשנות וההפקה של "חלף עם הרוח". הסצינות ההמוניות של האופוסים הגדולים של אותה תקופה מרשימים עד היום.
הסצינות מרשימות, אבל
המאמץ ליצור אותן נראה היום כמו סיפור שלקוח מעולם אחר, ושוב אני מפנה לויקיפדיה.
דרך אגב, אם יורשה לי לצאת קצת לאוף טופיק- אני חושב שעם כל הגדולה של חלף עם הרוח, המשחק של ויויאן לי היה מחריד, וה הרס לי את כל הסרט. אני לחלוטין בעד- עם כל היראה שבנגיעה בקלאסיקת כל הזמנים- לעשות גירסא מחודשת.
סוף סוף מישהו שחושב כמוני
ראיתי את הסרט כששודר בטלויזיה ולא הבנתי בכלל על מה היתה ההתלהבות מויויאן לי. המשחק שלה היה מוגזם והיסטרי ולא שיקף בכלל את הדמות מהספר. ומאחר שהיא היתה הגיבורה, זה בהחלט הרס אותו לגמרי.
אבל אני לא רואה איך יעשו גירסה מחודשת היום. הספר גזעני ברמות מטורפות, ועיבוד שלא ישקף את הגזענות הזאת יהיה די חסר טעם. אבל איך ישחררו היום סרט כל כך גזעני?
הוא גם מאד ארוך
אולי אם יקצצו את השעה וחצי של תמיכה נלהבת ב-KKK בחציו השני הוא יהיה באורך סביר יותר, וגם מתאים יותר לזמננו. בכל מקרה רימייק אמור לעדכן את הסרט, לא?
"תמיכה נלהבת ב-KKK"?
הסרט כמובן מציג תמונת עולם מופרכת (כנראה…) של דרום ארה"ב לפני מלחמת האזרחים, אבל מה קורה בחצי השני שאפשר לפרש אותו בצורה כזו? (אני לא זוכר את הסרט כל כך טוב).
מעניין. זה כך גם בסרט?
נראה לי שראיתי את הסרט בגיל מבוגר מספיק כדי להבין מה הולך שם, ולא זכור לי שהזדעזעתי. אולי שכחתי.
אני לא זוכרת איך זה היה בדיוק בסרט
הרושם של הספר נחרת בי עמוקות – הארגון הוזכר בשמו והוצג כארגון אצילי ומכובד.
הסרט אנמי מאד בנושא
כידוע באותו הזמן היה מה שנקרא 'קוד הייז', שהגביל מאד את הסרטים בכל מה שקשור לאלימות מין וכדו'. מה שאומר שהאיזכור לקו קלוקס קלאן הושמט לחלוטין, הסצינה שבה רט אונס את סקרלט הפכה למשהו שונה לגמרי, הלידה של מלאני שהיתה די מזוויעה בספר התעדנה בסרט, וכן הלאה וכן הלאה. יש סיפורים שגם כדי להגיד damn במשפט הכי מפורסם בעולם היה צריך סלזניק לשחד את הועדה.
בכל מקרה, כל זה רק סיבה נוספת לעשות עיבוד עדכני. לא שאיכת לי שמקצצים באלימות ומין, אפשר להסתדר גם בלעדיהם, אבל הקיצוצים שכפה 'קוד הייז' הפכו כמה קטעים בסרט ללא ברורים ולא מובנים.
ו- כן, המילה 'היסטרי' היא בדיוק התיאור למשחק של ויויאן לי. אל לנו לשכוח שהיא היתה באותו הזמן אשתו של לורנס אוליבייה הגדול, ופרוטקציונרית לא קטנה כנראה.
מבחינתי הבעיה הכי גדולה היא הגזענות
גם לילדים שלי לא אתן לקרוא את הספר בלי הקדמה על גזענות. והגזענות כל כך משולבת בתוך הסיפור שלא ברור לי איך אפשר לעשות את זה בלעדיה.
וואו. קלאסיקה כזו
וזו פעם ראשונה שאני שומע על זה. אמנם כבר פחות מזכירים אותה וכותבים עליה פה ושם, אבל בכל זאת הייתי מצפה שזה יוזכר מתישהו (ושאני אזכור את זה).
הי, רד פיש, אפשר בבקשה לינק ל
"טבלת מספר הכרטיסים המוערך שמכר כל סרט"
נשמע מסקרן.
תודה
הנה :
http://boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm
לא בדיוק.
זה:
http://boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm?adjust_yr=1&p=.htm
אגב, לפי הטבלה הזאת
מספר הכרטיסים ש"חלף עם הרוח" מכר בארה"ב הוא גבוה יותר ממספר התושבים בארה"ב בשנה שבה הוא יצא במקור.
חלף עם הרוח נראה לי סרט ממש מתאים לצפיות חוזרות ונשנות
לאנשים שמוצאים אותו רומנטי וסוחף, כמובן. לא אנשים כמוני שמוצאים אותו משמים והיו מאוד מרוצים לו כל הדמויות היו עולות באש עם אטלנטה.
זה סביר.
למיטב זיכרוני, הפצות פעם היו שונות: סרטים הופצו שוב ושוב, כי לא היתה דרך אחרת לצפות בהם… כמו כן, לפחות לפי שושנת קהיר הסגולה, עלות הכרטיסים אפשרה לא מעט צפיות רצופות באותו הסרט.
לפי ויקיפדיה
חלף עם הרוח הופץ לקולנוע לא פחות מעשר פעמים בין השנים 1939-1998. לאנשים שראו את הסרט בקולנוע פעמים נוספות, הצטרפו הילדים והנכדים שלהם.
מה שרק מסביר
את העובדה שבאמת לאנשים לא היה הרבה מה לעשות,
אז הם הלכו לצפות בסרט יותר מפעם אחת.
בכלל ייקח עוד הרבה מאוד שנים עד שמישהו יתקרב לחלף עם הרוח,
האוכלוסייה צריכה לגדול באיזה 100 אחוז מהיום וגם שהסרט יהיה הצלחה אדירה,
וגם אז לא בטוח שהוא יעקוף כי זה יקרה כל כך העתיד שמי יודע אם הקולנוע עוד יהיה קיים.
לעולם לא ימכרו יותר כרטיסים מחלף עם הרוח
הסרט יצא בתקופת הזהב של הקולנוע, כולם הלכו לקולנוע שוב ושוב ושוב זה מה שהיה מקובל אז.
הסרט רץ במשך שנים(!) בקולנוע ומילא אולמות ללא הפסקה כי פשוט לא היה משהו אחר!
הסרט יצא במהדורות מחודשות כל כמה שנים במשך כמעט 30 שנה…. ואנשים הלכו לראות, כי זה מה שהיה אז…
זה כמו לדבר על רייטינג של 100% בערוץ 1 לתוכניות מסוימות בשנות ה70 והשמונים ולא להבין איך יכול להיות ששום תוכנית היום לא מגרדת את 50%.
הם לא היו בהכרח טובות יותר או מושקעות יותר ממה שישי היום אבל התקופה וחוסר הגיוון אפשר ליותר אנשים להחשף לתוכניות ספציפיות.
ככל שיצאו יותר סרטים בזמן נתון האנשים התפצלו בין הסרטים וכמות הכרטיסים פר סרט ירדה.
ברגע שהVHS הגיע התחילה ירידה נוספת בכמות כי…אפשר לחכות קצת ולראות בבית.
אחר כך הDVD וכמות הזמן בין יציאה לקולנוע ועד ליציאה לDVD התקצרה.
היום כבר יש…אינטרנט…אנשים רואים במחשב סרט לפעמים עוד לפני שהוא יצא.
קשה לדעת עד כמה סרט באמת מצליח היום כי אפשר להחשף אליו בקולנוע בDVD BLURAY הורדות בלתי חוקיות ועוד מליון דרכים אחרות.
כמיות כרטיסים כמו שנמכרו לסרטים בקולנוע פעם לעולם לא יחזרו.
היום הכל עובד על בום גדול בשבועות הראשונים כי אנשים מאבדים מהר ועוברים לגירוי הויזואלי הבא.
אתה שוכח דבר אחד
מספר האנשים בעולם ממשיך לגדול. נכון שהרגלי הצפיה משתנים, אבל אם לא תהיה עצירה ואף היפוך בקצב גידול האוכלוסיה, יהיה בעתיד עניין של מה בכך למכור כמות כרטיסים כמו חלף עם הרוח. סביר להניח שגורמים נוספים (כפי שציינת), כמו שינוי פורמט הצפיה העיקרי לכזה שאינו מצריך רכישת כרטיסים, או העדפה הדרגתית של צורות בידור אחרות, אכן יקשו על שבירת השיא של חלף עם הרוח, אבל שום דבר לא ודאי. קשה לחזות את העתיד, אבל כל עוד הקולנוע ישאר פורמט פופולרי והאוכלוסיה תמשיך לגדול, זה רק עניין של זמן עד שהשיא יתפנץ.
לדעתי, טיטאניק הוא הדבר הקרוב ביותר לחלף עם הרוח
בעידן המודרני – מבחינת אופי הסרט וההתאמה שלו לצפיות חוזרות (בלי להתייחס לאיכות הסרטים). ואכן, הוא מכר הכי הרבה כרטיסים בעידן הרב ערוצי. ועדיין, צריך גידול של 50% באוכלוסיית ארה"ב כדי שלהיט בכזה סדר גודל יעבור את חלף עם הרוח. וגם אז צריך שהקולנוע במתכונתו הנוכחית ימשיך לחיות. זה אולי יקרה מתישהו, אבל אולי לא בימי חיינו.
אגב – לא נראה לי שה-DVD וה-VHS הרגו את הקולנוע, אלא הטלוויזיה בכלל. כלומר – בשנות ה-30 כשאנשים סיימו את יום העבודה הם שאלו את עצמם "מה יש בקולנוע"?, היום הם שואלים את עצמם "מה יש בטלוויזיה"? כלומר, ה-DVD מחליף חלק מהצפיה בקולנוע, אבל "האח הגדול" ו-"כוכב נולד" מחליפים חלק גדול עוד יותר.
נכון ולא נכון
ברור שכלום לא באמת וודאי יכולים לקרות כל מיני דברים העולם שישנו מגמה, הקולנוע יכול למצוא שיטת הקרנה שכל כך תרשים אנשים שכולם ינהרו לקולנוע כמו שאוואטר עשה אבל…
כמובן שיש גידול באוכלוסיה אבל דומיננטיות הקולנוע יורדת, מחירי הכרטיסים עולים מה שפחות מאפשר לאוכלוסיה חלשה לראות סרטים (אותה אוכלוסיה שבדרך כלל מתרבה בקצב המהיר ביותר) ולדעתי הירידה במספר הצופים עולה על הגידול באוכלוסיה.
אני לא חושב שהמגמה הזו תתהפך.
טיטאניק באמת היה סרט יוצא דופן לאותה התקופה (לא אהבתי אותו אבל קשה שלא להתרשם מהפילוח האדיר של גילאי האנשים שנמשכו אליו כל אחד מסיבותיו ומספר עצום של אנשים שראו אותו מספר פעמים) שעורר לדעתי תהודה דומה למה שחלף עם הרוח עורר בזמנו ועדיין לא הצליח לגרד אותו.
אוואטר שהביא תלת מימד מוצלח וגרם לאנשים שבדרך כלל לא רואים סרטים בקולנוע עדיין לא הצליח לגרד את טיטאניק שבעצמו לא גירד את חלף עם הרוח…
אני באמת לא חושב שיש סיכוי למשהו להגיע לחלף עם הרוח, קודם שיתקרבו לטיטאניק ואז נדבר
נצטרך לגור על המאדים, אם וכשהשיא יתנפץ
(ל"ת)
אני זוכר שקראתי איפשהו שה-200 מיליון זה מיתוס
הם נתנו לינק לאיזה ארכיון עם כתבה קצרה מהניו יורק טיימס משנות ה-50 על הוצאת מחודשת של הסרט וסך ההכנסות שהם נתנו להוצאה המקורית ב-1939 היה נמוך משמעותית ממה שמדווח היום.
לפי דעתי הסכום של טיטאניק הוא הכי מרשים בהתחשב בתקופה והכמות הבאמת בלתי נתפסת של הכנסות מחוץ לארה"ב ב-1997/8.
שאלה:
כל השנים האלו שמתחת Est. Tckts, אומרות משהו כמו "כמה היה מרוויח הסרס הזה אם היה יוצא בשנה הזו", לא? אז איך "חלף עם הרוח", שיצא בשנת 1939 והרוויח כמעט 200,000,000 דולר מסומן שהיה מרוויח רק 46 מיליון "אם" היה יוצא בשנת 1939 כאן: http://boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm?adjust_yr=1939&p=.htm?
הסרט שאולי צפוי להיכנס חזק ולהעפיל על הנוקמים
זה רק להוביט.
רד פיש, תבטיח שניהיה ברגע הזה במכסחי הקופות.
נא להנמיך ציפיות מההוביט
ודחוף.
שר"ה היתה טרילוגיה מדהימה לא בגלל פיטר ג'קסון אלא בעיקר בגלל הספרים. פיטר ג'קסון פשוט הצליח להעביר את האוירה והדרמה של הספרים בצורה מושלמת. פיטר ג'קסון עצמו בלי ספרי שר הטבעות- לא הוכיח את עצמו עד עכשיו. קינג קונג היה מיצג ויזואלי מהמם אבל סרט מעאפן.
הספר 'ההוביט', שונה מהותית מספרי שר הטבעות. הוא ספר קליל, ילדותי, וקצת דבילי. בניגוד לסדרת שר הטבעות שהיא דרמטית עמוקה ואפלה. גם אם פיטר ג'קסון ישקף בדיוק את הספר, אין יותר מדי למה לצפות. זה לא יתקרב לרמה של שר"ה. ואם הוא ינסה להוסיף משלו על הספר, טוב, זה ודאי יסתיים באסון.
בוא נגיד את זה כך:
"הנוקמים" הוא סרט קליל, ילדותי, וקצת דבילי.
(ונהניתי ממנו מאוד).
מן הסתם
הוא לא ישקף בדיוק את הספר, כי אז ייצא לו סרט לילדים. הוא ינסה לעשות אותו באותה רוח, נימה והילה של שר"ה. ולפי מה שפורסם, יש קצת תוספות מיצירותיו האחרות של טולקין (או משהו כזה), ככה שזה יעבה קצת את העלילה וייתן לה נפח הולם.
מצטער, אבל
גם שר הטבעות היה קליל, ילדותי וקצת דבילי, בטח ביחס למה שהולך היום. לא יודע, אולי זה רק אני.
זה ממש רק אתה
(ל"ת)
שר"ה היתה טרילוגיה מדהימה *כן* בגלל פיטר ג'קסון
ספר טוב מעולם לא היה ערובה לסרט טוב. כבר ראינו מספיק ספרי מופת נשחטים בדרך למסך הגדול. לעבד לקולנוע ספר כמו שר"ה זה לא עניין של מה בכך, ופיטר ג'קסון צריך לקבל את מלוא הקרדיט על ההצלחה הזאת.
הוא אשר אמרתי
פיטר ג'קסון עשה עבודה מדהימה, לשקף מצויין ספר חזק מאד. זה לא אומר שהוא יצליח עם ספר חלש.
היי
brain dead היה אחלה של סרט ועל יצורים משמיים יש רק דיבורים טובים
אז המשפט שאת/ה מחפש/ת להגיד הוא: " פיטר ג'קסון פוסט-שר הטבעות עדיין לא הוכיח את עצמו"
יש את המוזרים האלו ש*כן* אהבו את קינג קונג
הרבה מהם. 91 ואחד מהם (כולל דג אדום אחד), בחרו בו כסרט השנה שלהם.
מממ אני מרגישה הפוכה
כל פעם שניסיתי לקרוא את שר הטבעות נפלתי לתרדמה עמוקה, עד שויתרתי,
ואילו את ההוביט קראתי פעמיים, פשוט ספר טוב ושנון.
קצת חבל לי שיהפכו את זה לסרט, בייחוד אם זה לא יהיה סרט טוב ויהיה לאנשים פחות דרייב לקרוא את הספר בעתיד.
מה שיותר סביר
הוא שהסרט יהיה הצלחה נאה (לפחות) ויגרום לדור חדש של קוראים לגלות את "ההוביט". נשמע טוב.
נכון שצריך קצת סבלנות
בשביל ספרי שר הטבעות, אבל אם היית מצליחה בכל זאת לקרא אותם (המכשול העיקרי הוא להתגבר על הספר הראשון), היית רואה את ההבדל הענק בינם לבין ההוביט. ריבוי הפרטים והעושר של הדמויות יוצר סאגה מאד משכנעת ומאד דרמטית.
המכשול העיקרי הוא להתגבר על תום בומבדיל
אני משתדל לא להיעלב
בשביל שם המשתמש שלי.
אבל כן, אני מסכים.
האמת, קראתי את הספר אחרי שראיתי את הסרט, ולמרות שנהניתי מאד, משום מה כל קטע שלא היה בסרט היה נראה לי מיותר.
מה שמעיד שוב על כמה הסרט מושלם.
לא בנושא - אתרים טובים לחדשות וביקורות סרטים
אני בטוח שכמוני, גם אתם נהנים לקרוא ולבקר באתרים של סרטים, ואני הייתי שמח למצוא ולקבל עוד אתרים שאולי אני לא מכיר.
אני אישית ממליץ על :
the shiznit
film drunk
בעבר הייתי קורא גם את my new plaid pants אבל העומס של גברים חצי ערומים שבר אותי.
אז יש למישהו אתרים או בלוגים מומלצים לקרוא בהם?
ואולי אפילו יותר טוב – מישהו מכיר קומיקסים על סרטים טובים? כי ג'ו לא מרבה להתעדכן, והוא כרגע הקומיקס היחיד שאני מכיר שהוא ברמה טובה.
אילו ביקורות מאכזבות לפרומתאוס
אז נכון שרוב הביקורות עליו עד עכשיו הן חיוביות, אבל רובן נותנות לו ציון של 3, 3.5 מתוך 5.
שזה מצביע על זה שזו ממש לא יצירת המופת שהרבה ציפו לה.
אם לשפוך עוד דלק על מדורת "חלף עם הרוח"
הסרט הכניס, בארה"ב בלבד, כמעט פי 50 מתקציב ההפקה שלו (198 מליון על 4 מליון). כדי להשוות את ההישג, אוואטר היה צריך להכניס יותר מ-11 מיליארד דולר. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם מתלוננים על מחירי הכרטיסים.
"חלף עם הרוח" פשוט נהדר!
אני יכול לגמרי להבין למה הוא מכר 200 מיליון כרטיסים. אני מסוג האנשים שאוהבים את המלודרמטיות האמריקאית הזאת (גם אם יש בה המון גזענות ובורות מתחת לפני השטח). הצילום והאפקטים נראים מצוין עד היום, ו-וויויאן לי מצוינת. מה שמגניב בסרט הזה הוא שרואים שלא הרבה השתנה ב-73 השנים האחרונות: את סקרלט או'הרה אפשר לראות בקארי ברדשואו או בג'קי מ"מופע שנות השבעים". או'הרה מתלוננת על כך שהיא אלמנה בגלל ששחור בכלל לא מתאים לה, ושכל הדיבורים האלה על מלחמת האזרחים הורסים לה את ה-prom, וזה מצחיק בדיוק כמו לראות את קארי ברדשואו מתחננת בפני האיש ששודד אותה לא לקחת לה את המנולו בלאנק, או את ג'קי אומרת שכשהיא עצובה היא אוהבת להסתכל במראה. "חלף עם הרוח" הוא סרט גדול מימדים, אפי, רומנטי להפליא ומאוד כיפי.
הבעיה העיקרית איתו היא שהוא מסתכל לאחד מהפרקים הכי חשוכים בתולדות אמריקה בלבן של העיניים ועדיין מברבר על כמה שקלארק גייבל חתיך אבל מרושע. למרבה האירוניה, דווקא הסרט הזה גרם להוליווד להרגיש שהיא הכי ליברלית בעולם אחרי שבזכותו זכתה פעם ראשונה אי פעם שחורה באוסקר. כשבכתוביות הפתיחה מתארים את בעלי העבדים כ"אבירים" ואת העבדים כאנשים היו מוכנים לעשות הכול כדי לרצות את אדוניהם, בכל זאת זה צובט בלב. לא משנה כמה יפה הצילום וכמה ויויאן לי גברת.
היי, אוף טופיק.
אז ראיתי את הנוקמים, וקצת התאהבתי במארק רופאלו. אבל כשבדקתי בIMDB גיליתי שהוא שיחק רק בסרטים שבחיים שלי לא שמעתי עליהם. אז ראיתי את הנוכלים בלום [הממש נפלא] ואת הילדים בסדר.
מישהו רוצה להמליץ לי על סרטים טובים שהוא נמצא בהם?
אם את בסדר איתו גם בתפקיד משנה,
אז כמובן "שמש נצחית בראש צלול" הנהדר, שאם לא שמעת עליו, אז הגיע הזמן שתשמעי.
"זודיאק" נחשב למעולה בעיני הרבה אנשים.
"זוג משמים" (Just Like Heaven) הוא קומדיה חביבה פלוס מינוס.
זוג משמיים הוא סבבה בז'אנר שלו.
וגם פתאום 30.
זודיאק טוב, בעיקר בחצי הראשון שלו.
ושמש נצחית בראש צלול הוא מעולה, אבל אי אפשר לקרוא לו סרט של מארק רופאלו.
אין ספק שהאוונג'רס הוא ההופעה הכי טובה שלו, מכל אלו שראיתי.
"זודיאק" מומלץ
סרט ארוך, אבל מעולה. וגם שם הוא משחק לצד רוברט דאוני ג'וניור.
אני לא זוכר מה גודל התפקיד שלו שם, אבל אני רואה שהוא מופיע גם ב"הנוסע", שהוא גם סרט טוב.
דרך לא שמורה
גם עם חואקין פיניקס וג'ניפר קונלי.
http://www.imdb.com/title/tt0831884/
ואם אחרי כל זה עוד נשאר רעב לרופאלו,
שווה גם להזכיר את "החיים בלעדיי" (המכונה גם "המופע של שרה פולי"), אם אנחנו בקטע של סרטים קטנים, אינטימיים ומעט מדכאים. גם שם התפקיד שלו יותר משני מראשי, אבל הוא מעולה לא פחות מרוב הסרטים שהוזכרו.
מארק ראפאלו הוא מקסים ביותר.
זוג משמיים דווקא מצוין בעיני כי זו בערך הקומדיה הרומנטית היחידה שיש בה משחק ממש טוב. טוב, אולי לא היחידה, גם הארי וסאלי סבבה.
הוא גם עשה קומדיה רומנטית עם גבינת פטלטרו (אם אנחנו כבר בקטע של "עוד סרט עם עוד מישהו מהנוקמים") שהיתה בסדר כזאת. מבט מלמעלה, נדמה לי. a view from the top
או, מארק.
תראי את "מישהו לסמוך עליו" (You Can Count on Me)
אחת ההופעות הטובות שלו, וגם סרט מצוין בלי קשר.
DC ו-וורנר מתחילים סוף סוף לעבוד על סרט ל"ליגת הצדק"
ולקחו את וויל בל, התסריטאי של "Gangster Squad" לעבוד על התסריט.
בל הוא גם אחד התסריטאים הראשיים של "קאסל" השנונה והמעולה בכיכובו של נתן פיליון שהוא חבר טוב של ג'וס ווידון ועובד איתו הרבה. והסדרה גם מלאה בלא מעט קריצות ליצירות של ווידון, כך שאותו בל הוא גם כנראה מעריץ שרוף, ואולי ההשוואה הזו לווידון היא זו שגרמה לוורנר לקחת אותו לתפקיד?
מצד שני, השמועות הן שהתסריט שלו לא ינסה להיות העתק אחד לאחד של אוונג'רס אלא בוגר ואפל יותר:
http://www.comicbookmovie.com/fansites/GraphicCity/news/?a=61074
כבר?
חשבתי שיהיו סרטי וונדר-וומן ופלאש לפני שיקפצו לסרט קבוצתי…
בקצב בו הם התקדמו בשנים האחרונות
עדיף לקפוץ מיד לסרט קבוצתי. גם קיימת הוכחה שלמעט באטמן, סרטי הסולו של DC כושלים (בעיקר מסחרית, אבל גם אמנותית).
בעקבות הדיון פה על מספר בתי קולנוע לפני כמה עשורים,
במקרה אני קורא את 'אחרי המלחמה' של טוני ג'אדט, והיו שם כמה סטטיסטיקות קולנוע מאירופה של לאחר מלחמת העולם (עמודים 288-289)
1. ב-1946 נמכרו בבריטניה 1.7 מליארד (!) כרטיסים לסרטים ב-5,000 בתי קולנוע.
(חיפוש מהיר העלה שזה יותר ממספר הכרטיסים שנמכרו בכל אחת מהשנים האחרונות בארה"ב כולה).
באותה שנה, כל בריטי שלישי ביקר פעם בשבוע בממוצע בקולנוע.
2. בתחילת שנות החמישים החלה ירידה במספר ביקורי הקולנוע – אבל הבריטי והבריטית הממוצעים ביקרו בקולנוע 28 פעם בשנה.
3. ב-1955 היו 800 מליון ביקורים בבתי הקולנוע האיטלקיים.
4. בשני העשורים שלאחר 1939 הוצגו בבתי הקולנוע במדריד 5,000 סרטים, מתוכם 4,200 אמריקאיים – זאת אומרת, 250 סרטים שונים בממוצע לשנה.
5. בצרפת מספר הצופים היה נמוך יותר ובמידה ניכרת מבאיטליה, שלא לדבר על אנגליה, אבל (הפתעה, הפתעה) מספר הפרסומים הצרפתיים המוקדשים לקולנוע (כתבי עת, ספרים, וכו') היה גדול יותר מבאנגליה ובאיטליה *גם יחד*.
5,000 בתי קולנוע!
וואו. גוגל מספר לי שבשנת 2005 היו בבריטניה 659 בתי קולנוע. היום, סרטים בהפצה רחבה מאוד מוקרנים שם בכ-500 בתי קולנוע. גם אם רובם הגדול כוללים יותר ממסך אחד, כנראה שב-1946 באמת היו יותר אולמות קולנוע מאשר היום, לפחות בבריטניה.
ואז באה הטלויזיה.
(ל"ת)
מעניין כמה מהרגל ההליכה לקולנוע
נבע מרצון לחזות בחדשות בתמונות נעות. יש בספר הזה התייחסות לעניין? הפרדה בנתונים בין בתי קולנוע שהתמחו בהקרנת סרטוני חדשות לעומת כאלו שכללו גם סרטים רגילים, והאם סטטיסטיקות מכירות הכרטיסים מתייחסות ספציפית לסרטים באורך מלא?
היתה הפרדה כזו?
מה שאני תמיד הבנתי הוא שכשקנית כרטיס לסרט, הוא היה לכל ההצגה – סרט, סרטונים קצרים ו/או אנימציה, חדשות, ומי יודע מה עוד. אנשים היו נכנסים כשקנו את הכרטיס וצופים עד שהחומר התחיל לחזור על עצמו.
אין התייחסות, אבל לא ידוע לי על בתי קולנוע ששידרו *רק*
יומני חדשות. בד"כ הם היו חלק מכרטיס שכלל גם סרט עלילתי – ולאור הנתון על מספר הסרטים במדריד, לא בדיוק בירת אולמות הקולנוע של אירופה, אני גם לא רואה טעם לעשות הבדלה כזו.
בתי קולנוע שהתמקדו בסרטוני חדשות היו
אבל חיפוש זריז העלה שלא מדובר במספר משמעותי יחסית. בלי קשר, מעניין עד כמה סרטוני החדשות היו גורם בהרגל ההליכה לקולנוע (רגיל), בעיקר בתקופות של אי-יציבות.
כשחושבים על זה
אף רשימה של הסרט הכי מצליח בכול הזמנים לא הוגנת: הרשימה הכללית לא הוגנת עבור הסרטים הישנים בגלל מחירי הכרטיסים, הרשימה העולמית לא הוגנת עבור סרטים שהופצו לא לכול העולם או לסרטים שהם יותר פונים לאמריקאים ('האביר האפל' היה בזמנו מס' 3 בארה"ב, אבל בעולם הוא בקושי עבר את המיליארד) והרשימה לפי האינפלציה לא הוגנת עבור הסרטים החדשים בגלל תנאי השוק הקולנועי של התקופות, עליהם דנו בתגובות שמעליי.
סתם משהו שחשבתי עליו בימים האחרונים.
תמונה ראשונה של אנג'לינה ג'ולי כמליפיסנט
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91646.
אני יודע שכל הקטע של לקחת אגדות ולהפוך אותן לאפלות יותר נטחן לאחרונה, אבל אני ממש מצפה לסרט הזה, ואנג'לינה ג'ולי נראית מושלמת לתפקיד.
העיניים מחרפנות אותי...
(ל"ת)
במקרה של היפהפיה הנרדמת
דיסני כבר הפכו אותה לאפלה בגרסה המצויירת משנות החמישים. מליפיסנט היא בקלות דמות האנימציה שהכי הפחידה אותי בילדותי והתמונה של אנג'לינה ג'ולי עוררה בי מחדש כמה טראומות נשכחות.
"עליית האביר האפל" נדחה בחודש בארץ
Made you look! בטח אתם מתים עכשיו שהיה כפתור "דישלייק". (Get it? כמו dislike ופיש…לא?…קהל קשה).
בקיצור, עכשיו כשיש לי את תשומת לבכם: *אהמ אהמ*
– התסריטאים של "כוכב הקופים – המרד" עומדים לכתוב את "פארק היורה 4". אבל ספילברג לא יביים. (וידוי – לא ראיתי אף אחד מהם).
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91721
– למרות שדווח כי ג'ים קארי וג'ף דניאלס עומדים לחזור להמשך ל"טיפשים בלי הפסקה", עכשיו נודע כי קארי פרש מהפרוייקט, בעקבות חוסר התלהבות מצד האולפנים.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91695
– סרט על בובות של מפלצות! ולא, זה לא "החבובות 2", אלא "רחוב סומסום", שעומד להיות סרט בהפקתו של שון לוי ("לילה במוזיאון", "פלדה אמיתית"). הסרט ישודר בחסות האות H.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91664
– למרות שסירב לכך בהתחלה, האנס זימר מאשר כעת שילחין את המנגיה של "איש הפלדה".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91624
– הסרט הבא של האחים וואשבסקי, Cloud Atlas, יצא לאקרני ארה"ב ב 26/10. העלילה היא על 6 סיפורים המתקשרים זה לזה, ומככבים בו יו גרנט, האלי ברי וטום הנקס.
http://www.deadline.com/2012/06/warner-bros-announces-october-domestic-release-date-for-cloud-atlas/
– השנה היא 1991. אני רק ולד בן יומו (אולי אפילו לא זה), אבל ריאן גוסלינג ואחותו כבר מפזזים על הבמות בתחרות כשרונות (עם מכנסיים שכנראה השאיל מאמ.סי האמר).
http://www.youtube.com/watch?v=dJQvXCoNDzM&feature=player_embedded
כמעט גרמת לי להתקף לב!
(ל"ת)
אינעל אחותו
זימר לא יכל להשאר בפרויקטים שלא אכפת לי מהם?
שנזרקו כבר את "איש הפלדה" לפח, שום דבר טוב לא ייצא ממנו.
נראה לי שלרשום כזה דבר
על הבחור שהלחין את הפריצה לאלקטרז, גלדיאטור, בלאק הוק דאון, סרטי באטמן של נולאן, סרטי שודדי הקאריביים ובקיצור כמה מהפסקולים בגדולים בהיסטוריה של הפקות ענק הוליוודיות, דורש קצת יותר הסבר :)
אני לא חושב.
אני כן חושב ש"גדול" לא משמעו "טוב", ושזה שהרבה אנשים אוהבים משהו לא אומר שגם אני צריך. ואני בטוח שגם אצלך זה המצב. נגיד, אני לא אוהב את מייקל ביי, סם ריימי וכריסטופר נולאן, למרות שהם אחראיים על כמה משוברי הקופות הגדולים של הוליווד.
באופן אישי, בנוגע לזימר, אני חושב שהוא כותב מוזיקה פשטנית וממוחזרת, ושהוא אחראי לזה שהרבה מהבלוקבאסטרים של הסרטים האחרונות נשמעים כל כך חסרי נשמה. וזה בולט במיוחד כשהוא מתבקש לכתוב את המוזיקה לסופרמן, שהפסקול שוויליאמס כתב לסרט המקורי שלו הוא אחד מנכסי צאן הברזל של עולם הפסקולים. לדעתי.
מה אתה חושב?
טריילר פארק
נעשה את זה קצר:
Hotel Transylvania
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91751
Dredd
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91722
"חטופה 2"
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91746
Celeste and Jesse Forever (אגב, מה הסיכוי שהסרט הזה יוצא בארץ? הוא מסקרן אותי כבר זמן מה).
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91754
שומרים על השכונה
http://www.youtube.com/watch?v=BpjuIy_JReU&feature=player_embedded
עד כמה אני אמור לפחד מאפשרות ה-3D בטריילר של The Watch?
(ל"ת)
בחירות 2012 - אהרון אקהרט או צ'ארלי שין?
– נתחיל, איך לא, עם קצת TDKR. כחלק מהקמפיין הויראלי, פורסמו דפים מהעיתון הבדיוני Gotham Observer, בו ניתן למצוא כל מיני ידיעות נחמדות הקשורות לסרט, ואפילו הורוסקופ (לי כתוב שמישהו מעברי יגיח בהפתעה…)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91794
– אפרופו "האביר האפל", אהרון אקהארט לוהק כנשיא ארה"ב בסרט Olympus Has Fallen (הידוע גם כ White House Taken. נו, אחד משני הסרטים האלה שסוכן מיוחד מגן על הבית הלבן מפלישת טרוריסטים. באמת שאני כבר לא מבדיל ביניהם).
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91798
– אפרופו נשיאים, בסרט ההמשך של "מצ'טה", Machete Kills, את נשיא ארה"ב יגלם לא אחר מצ'ארלי שין (הכניסו כאן בדיחה על "הבית הלבן" / "שני גברים וחצי" / השימוש ב Winning בקמפיין שלו). שאר הקאסט של הסרט כולל את דני טרחו, מל גיבסון, מישל רודריגז, אמבר הרד וזואי סאלנדה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91763
– אפרופו מכוניות…רגע, מה? לא משנה. סדרת המשחקים Need For Speed עומדת להפוך לסרט, שכנראה יצא ב 2014. הייתי שואל מה הטעם לעשות אותו כשיש את "מהיר ועצבני", אבל בימינו על כל דבר עושים 3 סרטים במקביל, אז מה אני מבין.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91796
– אפרופו מכוניות (אה-הא!), מייקל ביי דיבר קצת על "רובוטריקים 4". הוא אומר שזה לא ריבוט. העלילה ממשיכה, רק עם קאסט חדש לגמרי. כמו "יעד סופי" (השעה 1 בלילה, אין לי דוגמה יותר טובה, בסדר?). ביי גם רמז שחלק מהסרט הרביעי יתרחש בחלל החיצון. היי, אולי אפשר לעשות קרוס-אובר עם "ת'ור 2". לא שהסרט הראשון או "רובוטריקים" איכותיים במיוחד, אבל זה בטוח יהיה יותר מעניין מ-רק "ת'ור 2".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91761
– הנה מבט ראשון על ג'יימס פרנקו בתור הקוסם מארץ עוץ בסרט Oz the Great and Powerful. הסרט צפוי לצאת במרץ 2013, ומככבות בו גם מילה קוניס, רייצ'ל ווייז, מישל וויליאמס.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91749
– ולסיום, "זהות גנובה" נדחה בשבוע בארה"ב. במקום לצאת לאקרנים ביחד עם "זיכרון גורלי", הוא יעשה זאת עם "הקמפיין". האם זה אומר שגם ידחה בארץ? אולי. אולי לא. נחכה ונראה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91800
משבר זהות בדויה
– נתחיל עם חביב הקהל, ג'וזף גורדון-לוויט. כן, זה עוד טריילר ל"לופר"! נראה שהאהבה של גורדון-לוויט לחוסר כוח-משיכה שראינו ב"התחלה" הגיעה גם לסרט הזה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91998
– תסתכלו! למעלה בשמיים! זו ציפור! זה מטוס! לא, זה…סופרמן!…ובאטמן! לא, זה לא הסרט של "ליגת הצדק". שני הדמויות יופיעו בסרט של לגו, שנקרא LEGO: The Piece of Resistance. את באטמן ידובב וויל ארנט ואת קולו של סופרמן יתרום צ'אנינג טאטום (גם אני שואל "מי?").
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91920
– ואם כבר דיברנו על איש הפלדה, פורסמה תמונה מסט הסרט של זאק סניידר. משמאל לימין מופיעים הגרסאות הצעירות של וויטני פורדמן, פיט רוס וקלארק קנט. (מוזר, לפי מה שידוע לי, וויטני אמור להיות שחקן פוטבול בתיכון. למה הוא הכי שחיף שם?)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91996
– לא חשבתם שג'רמי רנר יקח את הלפיד של מאט דיימון בסרטי "בורן" בשביל סרט אחד, נכון? די בטוח שיהיה עוד אחד. והחלום של המפיק פרנק מרשל הוא לראות את רנר ודיימון משתפים פעולה בסרט החמישי בסדרה (שדי בטוח שיקרה).
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91969
– The Fire Rises! לא, זה לא חדשות TDKR (אני אתגעגע אליהן אחרי שהסרט יצא). פורסם ליהוק חדש (וראשון, נראה לי) לסרט ההמשך של משחקי הרעב, "התלקחות". השחקנית ג'נה מאלון ("סאקר פאנץ'") תגלם את ג'והאנה מייסון, אחת מה tributes בסרט השני בסדרה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91892
– מסתבר שכשטיילר פרי לא מגלם סבתא, הוא שוטר. סרטו החדש, "אלכס קרוס", נראה מסקרן. רק בבקשה שהסרט עצמו לא יהיה צ'יזי וגרוע כמו הטאג ליין.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=91889
וויל ארנט בתור באטמן זאת הברקה.
(ל"ת)
חצי קשור לקולנוע, חצי לטלוויזיה
מכיוון שאני אדם שאף לא אובססיבי לדברים שאני רואה עד לרמות חולניות, הנה סדרת תמונות שהכנתי, השואלת את השאלה האלמותית שבטח עלתה כבר לכול כאן בראש – מה היה קורה אם בוראט היה מבקר בעולם של "משחקי הכס"?
http://www.tapuz.co.il/albums/album/media.asp?m=4106813&o=1&ao=1
(משום מה, הם שמו את התמונה שאמורה להיות ראשונה בסוף, ככה שהסדר הפוך, צריך "ללכת" מ-25 ל-1 ולא להפך)
הוביט, דינוזאור ורובט נכנסים לבר...
– נתחיל, שוב, איך לא, עם TDKR! אה רגע, יש ג'וזף גורדון-לוויט. חכה רגע בצד, באטמן. הסרט של גורדון-לוויט, Don Jon's Addiction, נהיה מגניב יותר מרגע לרגע. לא רק שהבחור כותב, מביים ומככב בו לצד סקרלט ג'והנסון, עכשיו מצטרפת גם בריי לארסון המקסימה, שתגלם את אחותו של לוויט. הדרך היחידה שהסרט הזה יכול להיות אפילו יותר מגניב הוא לעשות אפקטים של קומיקס. או ללהק את סמואל ל. ג'קסון.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92272
– ו*עכשיו* ל TDKR. נו טוב, יותר לבמאי שלו. אם אתם חייבים לדעת, יצא עוד TV SPOT ועד תמונות, אבל נראה לי שבשלב הזה אנשים כבר מחכים לסרט וזהו. בכל מקרה, בהוליווד סופ סוף הבינו שכריסטופר נולאן הוא גאון, ולכן הוא ישאיר את חותמו (טוב, חותמות ידיו) בבטון מחוץ לתאטרון הסיני. מזל טוב!
http://www.hypable.com/2012/06/28/dark-knight-rises-director-christopher-nolan-to-be-honored-on-hollywoods-walk-of-fame/
– אחרי 266 ימים, פיטר ג'קסון סיים את הצילומים העיקריים של "ההוביט". כן, של שני החלקים. עכשיו נשאר רק, אתם יודעים, עריכה ואפקטים ושאר השטויות האלה. החלק הראשון יגיע בדצמבר הקרוב, והחלק השני בדצמבר שאחריו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92255
– והנה קונספט ארט ראשון מ"איירון מן 3". כן, מי מאיתנו לא שונא את זה שאנשים עם רובים מפריעים לנו להחליף לחליפת העל. כתובה שם גם איזו תאוריה שזה לפי עלילה בקומיקס בה החליפה צמודה לגוף שלו באמצעות ננו-טכנולוגיה. לא מבין איך זה עובד, אבל שיהיה. תמונה יפה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92193
– בשלב הזה, אני בספק אם סרטי "X נגד Y" מוזרים כבר מפתיעים מישהו, הפעם זה "דינוזאורים נגד חייזרים" (בוא נראה מתי אחד מותיקי האתר יזרוק פה בדיחת "קינג קונג"). בכל מקרה, הסרט יבויים ע"י ברי סוננפלד (סרטי "גברים בשחור"), וגם יצא קומיקס נלווה לסרט. אה, והדינוזאורים מוגדרים בתור הגיבורים. חייזרים זה רע.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92271
– הנה תמונה ראשונה של מאט דיימון מהסרט Elysium. הסרט העתידני מספר על שני סוגים של אנשים – העשירים, שמתגוררים בתחנת החלל "אליסיום", ושאר האנשים שגרים על כדור-הארץ ההרוס והמאוכלס יתר-על-המידה. התושבים מנסים למצוא דרכים לעבור ל"אליסיום", בעוד העשירים שם מנסים למנוע מהם לעשות זאת בכל מחיר.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92232
והנה עוד תמונה מ Pacific Rim של גיליירמו דל טורו, המספר על אנשים שנלחמים באמצעות רובוטים במפלצות שיוצאות מהים. כלומר, אם הבנתי נכון, משהו כמו "באטלשיפ" פוגש את "קלוברפילד". אני מקווה שזה קרוב יותר לאחרון מבחינת איכות.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92196
(note to self – לחשוב על משפט סיום שנון)
אלייסיום הוא אחד הסרטים של השנה הבאה שאני הכי מחכה להם
והצילום נראה מגניב, אבל הניסיון להפוך את מאט דיימון לאיזה סוג של ברוס ויליס הוא… מוזר.
מש"א
מאט דיימון בתמונה הזאת ממש לא דומה למאט דיימון. חוץ מזה, גם אני מאוד מצפה לסרט הזה. אני מאוד אהבתי את 'מחוז 9' והעלילה נשמעת מעניינת. והכי חשוב, הסרט יוצא בול ביום הולדת שלי .
אפקטים של קומיקס?
כמו בסדרת הטלוויזיה של באטמן משנות השישים? Hell no…
שיריון האקסטרימיס של איירון מן עבד כך (בגרסתו הראשונה, לפחות):
השכבה הצהובה היא חלק מהגוף שלו וניתנת להסתרה מתחת לעור.
לא חשבתי שהאנשים החמושים מפריעים לו ללבוש את השיריון (הוא בטח יכול לעשות זאת בשנייה עם היכולות החדשות), אלא שהוא נראה כך במכוון.
הקומיקס של "דינוזאורים נגד חייזרים" כבר יצא, בשבוע שעבר.
http://www.comicvine.com/dinosaurs-vs-aliens-hc/37-342922/
כותב אותו גרנט מוריסון (אולי הכותב הדגול ביותר כיום בקומיקס האמריקאי; והראשון שעומד לקבל תואר ממלכת אנגליה, זה בטח אומר משהו), אז אולי יש בזה משהו יותר מהשם המגוחך?
יותר כמו אפקטים של קומיקס ב"סקוט פילגרים"
(ל"ת)
מעניין אם באמת יש לג'וזף גורדון לויט אחות קטנה.
ומעניין אם היא חמודה כמו קלואי מורץ וברי לארסון. הוא בהחלט יודע לבחור אחיות קטנות. שילמד אותי גם.
אני! אני אלמד!
צעד ראשון: צריך להיות ג'וזף גורדון לויט.
אחרי שמסיימים את הצעד הראשון, נעבוד על ההמשכים.
והנה תמונות מהטקס של נולאן
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92296
סחתיין לקאסט של TDKR שהגיע איתו. אהבתי את הלבוש החצי-פורמלי-חצי-קאז'ואל של JGL. ואוי ואבוי, מה קרה לשיער של אן האת'וויי? כאילו, זכור לי שקראתי משהו על זה, אבל…damn. למה? בכלל, זה נהיה טרנד בזמן האחרון. גם אמה ווטסון, גם היא…למה נשים עם שיער ארוך ויפה מתעקשות להיפטר ממנו? הן לפחות תורמות אותו ליצירת פאות או משהו?
נ.ב. אהבתי שהוא כורע על משטח מרופד כזה. חס וחלילה שהוא יגע ברצפה. זו חליפה של ארמאני!
היא תרמה אותו ל"עלובי החיים".
(ל"ת)
אולי, אפילו, תרמה אותו לאוסקר.
(ל"ת)
ככה נולאן נראה?
מסתבר שאף פעם לא ראית אותו (או שאני לא זוכר, אפשרי בהחלט). נראה… לא כמו שציפיתי.
אגב, הם עושים עותקים מההטבעות, נכון? מספיק פסיכי אחד עם פטיש 5 ק"ג אחד כדי לנפץ להם את כל הדברים האלה…
תורתו אמונתו
הידיעה הבאה יכלה להיות ממש מגניבה. אבל היא רק די מגניבה. החדשות הטובות – הסרט ע"פ משחק הוידאו המעולה Assassin's Creed ("תורת המתנקש") מתחיל לזוז. הידד! את הסרט יפיק וגם יככב בו מייקל פאסבנדר. הידד! החדשות הרעות…טוב, לפני זה הסבר קטן.
למי שלא מכיר, המשחק מספר על דזמונד מיילס, צאצא לשושלת עתיקה של מתנקשים. דזמונד לא רוצה קשר לשושלת שלו, אבל נחטף ע"י ארגון בשם "אבסטרגו", שהוא סוג של גלגול של אבירי הטמפלר, אויבם של המתנקשים בתקופה ההיא. באמצעות מכונה משוכללת, "אבטסרגו" גורמים לדזמונד לחיות מחדש את הזכרונות של אבותיו הקדומים (משחק וידאו כבר אמרתי?) והוא חוזר לשנת 1191, ואז השחקן עובר לשחק בתור המתנקש אלטאיר.
זהו בגדול. לעוד מידע אתם מוזמנים לפנות לויקיפדיה, או…לשחק במשחק עצמו! מומלץ. בכל מקרה, החדשות הרעות הן שפסבנדר כנראה יגלם את דזמונד. ברוב המשחק (הראשון, לפחות) השחקן שולט באלטאיר, המתנקש המגניב שהורג את כולם ועושה בלאגן. מדי פעם יש קטעים שחוזרים לשחק כדזמונד לשתי דקות כדי ל"נוח" מהמכונה, בהם כל מה שעושים זה ללכת כמה שיותר מהר מנקודה A ל B ("למי אכפת מהחנון הזה, תנו לי להרוג אנשים!"). בקיצור, הוא די חסר תועלת במשחק הזה. ולכן זה די מבאס שדווקא אותו פאסבנדר יגלם. אני לא יודע אם הוא הבחירה המושלמת לאלטאיר, אבל בשביל דזמונד היה אפשר להביא גם סתם שחקן אלמוני.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92310
רד הקדים אותך במספר דקות.
(ל"ת)
פיזיקת באטמן 101 (ועוד דברים)
– סטודנטים לפיזיקה כתבו מסמך שלם על התעופה של באטמן. מסתבר שהתעופה המאוזנת שהוא מבצע מעל גות'האם (לדוגמא, בסוף של "באטמן מתחיל") הגיונית, אך לפי המהירות שבה הוא עף, הנחיתה מהתעופה הזאת אמורה לפצוע אותו קשה, אם לא להרוג אותו. הפתרון? גלימה גדולה יותר. או מצנח. אולי כדאי שהבמאי של הסרט הבא של הבלש ירשום קצת הערות.
http://thedailywh.at/2012/07/09/for-science-of-the-day-6/ – יש בכתבה לינק לקובץ ה PDF של המסמך (אבל אם אתם לא סטודנטים לפיזיקה, הרוב כנראה יהיה ג'יבריש בשבילכם).
– החלו הליהוקים ל"הוולברין", של שחקנים יפנים – הירויוקי סאנדה ("שעת שיא 3", "הסמוראי האחרון") יגלם דמות בשם שינגן, האל יאמנאוצ'י ("פוש") יגלם את יאשידה, והשחקנים האנונימיים טאו אוקאמוטו ורילה פוקושימה יגלמו את מאריקו ויוקיו בהתאמה. פיו, זה היה מעצבן. למה אין לכם שמות נורמליים, יפן?! הסרט עוקב אחר עלילה מהקומיקס שמוצאת את לוגאן ביפן, שם הוא מתעמת עם דמות מסתורית מעברו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92326
– סקוט סטוארט ("לגיון המלאכים", "המאמין") כותב ומביים סרט חדש בשם Dark Skies. הסרט הוא מתוחן פסיכולוגי על זוג שחייהם הופכים לסיוט כשישות חייזרית נכנסת לביתם כל לילה וניזנת מילדיהם, עד שהם מחליטים לקחת את העניינים לידיהם. הליהוק החדש והיחיד בינתיים בפרוייקט הוא של קרי ראסל.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92320
– פיליפ סימור הופמן לוהק כפולטראך הוונסבי בסרט ההמשך של משחקי הרעב, "התלקחות".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92319
– ועוד ליהוק – אנת'וני הופקינס לוהק כמתושלח בסרט "נח" של דארן ארנופסקי.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92313
– אני בטוח שיצא סרט של "ליגת הצדק"…יום אחד. אבל מי שבטוח לא יהיה מעורב בו יהיה כריסטופר נולאן. הבמאי אמר לאחרונה שהוא סיים עם באטמן, ולא יחזור לשום פרוייקט עתידי של הדמות. כולל "ליגת הצדק". אז אפשר לשער שגם את כריסטיאן בייל לא נראה בסרט ההוא. אז כדאי שתפנימו כמה שיותר מ TDKR. כי נולאן ובאטמן כבר לא.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92316
עוד ידיעת - פעמיים ג'יבלי בשנה הבאה
אחרי שנה של הפסקה, בסטודיו ג'יבלי מתכוונים להוציא בשנה הבאה שני סרטים באורך מלא, שכל אחד מהם בוים על ידי אחד ממייסדי האולפן – סרט חדש של הייאו מיאזאקי וסרט חדש של איסאו טקהאטה. עבור מיאזאקי זה יהיה הסרט הראשון באורך מלא חמש שנים אחרי "פוניו", ועבור טקהאטה זה יהיה כמעט 15 (!) שנים אחרי סרטו הקודם באורך מלא "שכנינו משפחת ימאדה". הפעם האחרונה שבה האולפן הוציא באותה שנה שני סרטים באורך מלא של שני הבמאים, אגב, היתה ב-1988, כאשר "השכן הקסום שלי טוטורו" ו-"קבר הגחליליות" יצאו ביחד, ונחלו כשלון די חרוץ (שני הסרטים זכו אחר כך לאהדה ביקורתית והצלחה גדולה מאוד בהוצאות ביתיות – אבל ההפצה הקולנועית הראשונית שלהם היתה קטסטרופה. אני מניח שהפעם סטודיו ג'יבלי לא יוציאו את שני הסרטים בתור דאבל-פיצ'ר).
על מה בדיוק הסרטים? הודעה רשמית בנושא תצא רק בדצמבר, אבל שמועות מהשנים האחרונות טענו שהסרט של מיאזאקי הוא "אוטוביוגרפיה" נטולת מרכיבים פנטסטיים בעוד הסרט של טקהאטה הוא עיבוד לקלאסיקה הספרותית היפנית "סיפורו של חוטב העצים" (הידועה כ-"הנסיכה מהירח" מחוץ ליפן). בכל מקרה, כשזה מגיע לסרטים של סטודיו ג'יבלי, רצוי לא להסתמך על שמועות.
ופרסום עצמי לסיום – מאמר שלי, שבוחן את ההשפעה של עיבודי ספרות ילדים קלאסית בבימויו של טקהאטה ("היידי", "האסופית" ו-"בילבי"-בערך) על "השכן הקסום שלי טוטורו" של מיאזאקי התפרסם בכתב העת לקולנוע Film Literature Quarterly. חפשו אותו בספריית האוניברסיטה הקרובה למקום מגוריכם.
http://www.salisbury.edu/lfq/currentissue.htm
ווהו!
(ל"ת)
רגע, מאיפה זה?
לא מצאתי על זה שום דבר ברשת באנגלית. יכול להיות שהידיעה מגיעה ישר מיפן ועדיין לא תורגמה בשום מקום?
תורגמה במקום הצפוי
http://www.nausicaa.net/wiki/Latest_News#Giant_God_Warrior_Appears_in_Tokyo_Details.2C_Next_Films_Announced_in_December
ופה זה המקום לשאול
למה לוקח לסרטי ג'יבלי כל כך הרבה זמן להגיע לארה"ב? שזה בדרך כלל מינימום שנתיים, ולישראל אפילו יותר. אם בכלל.
מאז יצא 'פוניו' סטודיו ג'יבלי כבר הספיקו לשחרר שני סרטים ביפן. 'ארייטי' ב-2010, שיצא בארה"ב רק לפני כמה חודשים. את הסרט ראיתי לפני שנה בערך והוא זכור לי כמקסים. ו'פופי היל' מ-2011 (שיגיע לארה"ב רק בעוד שנה), שהוא הסרט שאני הכי מצפה לו כרגע של החברה. אף אחד משניהם לא הופץ בארץ, כנראה שהם לא רווחיים במיוחד אצלנו (את 'פוניו' למשל ראיתי בהקרנה הראשונה שלו ביס פלאנט, והייתי הצופה היחיד באולם).
מאוד משמח לשמוע שמיאזיקי וטקהאטה חוזרים לביים. בייחוד טקהאטה שאחראי על הסרט הכי טוב של החברה ('קבר הגחליליות'), לדעתי. משמח גם לשמוע שמיאזאקי ויתר בסופו של דבר על 'פורקו רוסו 2'.
אה, ומה ששכחתי לציין הוא גורם הגיל
מיאזאקי יהיה בן 72 כשהסרט שלו יצא. טקהאטה, לעומת זאת, יהיה בן 77…
ועוד לפני שני הסרטים האלה יהיה את
"הנסיכה מונונוקי" בתיאטרון.
באנגליה, דווקא, לא ביפן:
http://www.animenewsnetwork.com/news/2012-07-17/princess-mononoke-anime-film-gets-stage-play-in-london
שמועה (שהגיעה מאחד האנימטורים, ולכן היא כנראה נכונה)
טוענת שהסרט החדש של מיאזאקי יעסוק באדם שפיתח את מטוסי ה-Zero Fighter ששימשו את יפן בזמן המלחמה. יכול להיות שמדובר בג'ירו הוריקושי, המהנדס שעמד בראש פרויקט פיתוח המטוס, או שאולי הסרט יעסוק באדם שממש עבד בפס-היצור שבו הרכיבו את המטוסים האלה. לא ברור.
Fifty Shades of Jay
– למי שעדיין תהה, "מכסחי השדים 3" עדיין קורה. עכשיו הביאו את איתן כהן לכתוב מחדש את התסריט. לא, לא איתן כהן הזה. איתן כהן התסריטאי של "רעם טרופי" ו MIB 3.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92384
– בעקבות המסורת של כל הפרנצ'ייזים הגודלים לנוער לאחרונה, גם הסרט השלישי של "משחקי הרעב", (שנקרא בעברית, רק היום גיליתי, "עורבני חקיין") יפוצל לשני חלקים. אחרי שהראשון שוחרר במרץ, כל הסיקוולים עוברים לנובמבר החורפי. הסרט השני, "התלקחות" יצא לאקרנים ב 22/11/13. החלק הראשון של הסרט השלישי יצא ב 21/11/14, והחלק השני שלו והאחרון בסדרה יצא ב 20/11/15. כן, כן, 2015. היי, הסדרה התחילה בשנה שיצא האוונג'רס. אולי היא תיגמר בשנה שיצא הסיקוול שלו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92385
– טרילוגיית הספרים הארוטיים "50 גוונים של אפור" (יש על זה כתבה במדור 'כלכלה' של ידיעות היום. או שפשוט תפתחו ויקיפדיה) נהפכה להצלחה היסטרית, אז כמובן שהיא תקבל עיבוד קולנועי. מעניין מה יהיה הדירוג של הסרטים…בכל מקרה, הסרט הראשון יופק ע"י מייק דה לוקה ודאנה ברוני, שהפיקו גם את "מאניבול" ו"הרשת החברתית".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92336
– ואם כבר מדברים על מין, ג'יימס פרנקו הולך להיות מעורב בסרט קצר והומו-ארוטי.
http://www.vulture.com/2012/07/james-franco-to-make-homo-sex-art-film.html
– ולסיום, משהו שישאיר חיוך. לא נראה שרון פרלמן יחזור לגלם את הלבוי בעתיד הקרוב, אבל הוא שוב עטה עליו את האיפור של הדמות כדי לשמח ילד עם מחלה סופנית, מטעם הארגון Make A Wish.
http://www.themarysue.com/hellboy-make-a-wish/#0
אם בקשר ל"משחקי הרעב" רמזת שהם מתקדמים בקצב מסחרר
בעוד האוונג'רס ממש לאט, צריך לזכור שעד להמשך יוצאים גם "איירון מן 3", "קפטן אמריקה 2", "תור 2", ושני הסרטים המסתוריים.
בכל קנה מידה,
ארבעה סרטים בתוך ארבע שנים זה קצב מהיר מאוד. זה פרק הזמן שעבר בין "האביר האפל" הקודם והנוכחי, למשל.
אני מסכים,
אבל מה שהכובען כתב, זה שבעוד האוונג'רס זזים לאט לאט, "משחקי הרעב" רצים עם הסרטים שלהם. יכול להיות שהכובען התייחס אל "הנוקמים" ו"הנוקמים 2" כסרטים היחידים בסדרה של מארבל, אז הזכרתי לו שבין לבין יוצאים עוד שלושה סרטים, מה שיגרום גם כן למצב של ארבעה סרטים בארבע שנים (ואני לא מחשיב את שני הסרטים שהוכרזו אבל טרם קיבלו הודעה רשמית על שמם, כי אני לא בטוח אם הם יהיו כחלק מהיקום של מארבל).
בדיוק כשחשבתם שבטוח לאכול סושי שוב...
– הרבה זמן לא ראינו את טובי מגווייר על המסך. אלא אם כן ראיתם את "אחים". 5 שנים עברו מאז הופעתו האחרונה על מסך הכסף ב"ספיידרמן 3". אבל מסתבר שעכשיו הוא חוזר. כנראה נמאס לו לשמוע כמה אנדרו גארפילד יותר טוב. מגווייר ישתתף בסרט Labor Day של הבמאי ג'ייסון רייטמן, המבוסס על הספר. העלילה היא על ילד בן 13, הלומד דברים משמעותיים על החיים במהלך סוף שבוע של חג הפועלים ("אולי…בנות זה לא איכסה!"). מגווייר יגלם את הגרסה הבוגרת של הילד, וגם יקריין את הסרט (10 שקל שהסרט יתחיל ב"מי אני? בטוחים שאתם רוצים לדעת?")
הוא יחזור לשתף פעולה עם חברו מ"ספיידרמן", ג'יי. קיי. סימונס, וגם קייט ווינסלט וג'וש ברולין.
http://www.deadline.com/2012/07/tobey-maguire-joins-jason-reitmans-labor-day/
– צ'אנינג טאטום במו"מ להפיק ולככב בסרט על פעלולן האופנועים איוול קניוול. קניוול מחזיק בשיא גינס כאיש ששבר הכי הרבה עצמות בגוף ושרד. 433 עצמות, אם התעניינתם. הוא נפטר בשנת 2007 ממחלה, בגיל 69.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92406
– לינדזי לוהאן כנראה תצטרף ל"מת לצעוק 5", אם תצליח להישאר נקייה מ…מה שהיא לא עושה עכשיו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92404
– אלי רות' במו"מ לביים את "הארקר", המספר על ג'ונת'ן הארקר, שיוצא לאתר את דרקולה מטעם הסקוטלנד יארד. את דרקולה יגלם ראסל קרואו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92396
– מהעם שהביא לכם את Ass Zombie, מגיע…Dead Sushi.
Rated R for Sushi erotica, Sushi violence and Sushi-on-Sushi action
http://www.youtube.com/watch?v=hr-jrq7ZxtQ
הסרט החדש של "השופט דרד" הוקרן בקומיק-קון
והעיתונאים ממגזין המד"ב SFX מאוד התלהבו. צריך לקחת את הביקורת הזו בזהירות – דרד הוא אייקון גיקי די מרכזי בבריטניה, ויכול להיות שהציפיות שלהם מהסרט היו במישור אחר לגמרי מזה של צופים מהשורה (כלומר – שיקולים של נאמנות למקור היו במקום גבוה יותר מאלה של העשיה הקולנועית), אבל בהתחשב בתגובות הלא-נלהבות לטריילר שקושר פה, חשבתי להביא את הקישור בכל-זאת:
http://www.sfx.co.uk/2012/07/12/dredd-the-sfx-verdict/
איי סי קיו
– נתחיל מסיקוולים – אני לא יודע כמה "מג'יק מייק" הצליח בארה"ב, אבל כנראה מספיק בשביל סיקוול. סרט ההמשך אושר ע"י צ'אנינג טאטום, חוץ מזה, בעתיד נראה אותו גם בסרט המשך ל"רחוב ג'אמפ 21", סרט על הגנת הבית הלבן מטרוריסטים (שמצליח להשתחל לכל אחד מהקצרצרים שלי), סרט של האחים וואשבסקי, דיבוב בסרט של "לגו" ועוד. בקיצור, הוא כאן כדי להישאר.
http://collider.com/magic-mike-2-sequel/179155/
– ובעוד אישורי סיקוולים, ארנולד שוורצנגר אישר בקומיק-קון שיהיה סרט המשך ל"תאומים", ואיוון רייטמן יחזור לביים
http://www.deadline.com/2012/07/arnold-schwarzenegger-twins-sequel-confirmed-comic-con-ivan-reitman/
– וקצת מאחורי המצלמה – אחרי שהיה ראפר, שחקן ומפיק, וויל סמית' עובר לכסא הבמאי. סמית' יביים סרט ע"פ הסיפור של קין והבל, וכנראה גם יככב בו. שמו הזמני של הפרוייקט הוא "גאולתו של קין".
http://www.deadline.com/2012/07/will-smith-eyeing-cain-and-abel-film-as-directing-vehicle/
– ובמעבר חד לסוכן הוד מלכותה. במהלך 22 הסרטים שלו, ג'יימס בונד נסע בערך בכל כלי תחבורה אפשרי -סירות, מטוסים, אופנועים ושלל מכוניות. הסרטון הקצר הזה מסכם את הקילומטרז' שלו בצורה נחמדה.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g-3Lm-h1SnU
– וכמובן שלבונד לא היו מכוניות כה משוכללות ומגניבות אילולא קיו. אחרי שנעדר מסרטי "בונד" מאז שדניאל קרייג נכנס לנעליו, קיו יחזור למסכינו ב"סקייפול", ויגולם ע"י השחקן הבריטי בן ווישו, שכבר שיחק לצד קרייג ב"לייר קייק".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92480
– ולסיום, סרט קצר שנעשה בשביל תחרות ביוטיוב. הוא על…טוב, תראו בעצמכם.
http://www.youtube.com/watch?v=YgnmtKWvErQ
88:88
שמישהו בבקשה יסביר לי מה ראיתי.
איפה מעבורת החלל ממון רייקר?
(ל"ת)
וואו.
אני יודעת שהגעתי לכאן יחסית באיחור, אבל אני חייבת לציין ש-88:88 הזה הוא מדהים. מזמן לא חוויתי בניית מתח כל כך יעילה ומינימליסטית. וואו.
קומי קומי
כנס קומיק-קון אוטוטו נגמר, אבל הוא עדיין מספק כותרות:
– נחשף שריון חדש לאיירון מן, שיוצג בסרט השלישי בסדרה. הוא די דומה לשריון הרגיל, רק שפה הזהב יותר דומיננטי.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92546
– ג'וס ווידון עדיין לא החליט אם בא לו לביים את "אוונג'רס 2" או לא
http://www.deadline.com/2012/07/comic-con-joss-whedon-remains-undecided-about-avengers-2/
– פורסם כבר שג'וש טראנק יביים את הריבוט של "ארבעת המופלאים" (בין שאר 101 הדברים האחרים שהוא אמור לביים). עכשיו נודע שהתסריטאי האלמוני ג'רמי סלייטר עומד לכתוב את התסריט. החדשות הרעות? הפקת הסרט לא תחל לפני הקיץ הבא.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92524
ובחדשות אחרות:
– התפקיד של קן ג'ונג בתור מר צא'ו יוגדל משמעותית בסרט ה"האנגאובר" השלישי.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92519
– דניאל רדקליף מחליף את שאיה לה-בוף בתפקיד הראשי בסרט Horns ("קרניים"). הסרט, המבוסס על ספר של ג'ו היל, מספר על אדם שקם ללא זיכרון אחרי האנגאובר ומגלה שצומחות לו קרניים מהראש. בזמן שהן גדלות מיום ליום, הוא מגלה שהסיבה לכך קשורה לרצח הלא פתור של חברתו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=92518
– ג'סיקה בייל תגלם את ויקטוריה / "וייפר" ב"הוולברין"
http://www.deadline.com/2012/07/jessica-biel-casting-wolverine-movie-viper-20th-century-fox/
חבל שמערבים את וייפר בסאגה של וולברין ביפן.
היא אמנם קשורה לכמה עלילות שם, אבל ממש לא לעלילות לוגאן מול לורד שינגן בסיפור המקורי מ-82'. חוץ מזה, וייפר גם ידועה כמי שנשאה פעם (עדיין נושאת?) את התואר מאדאם היידרה, וכמובן שאי אפשר לקשר את וולברין לאירגון הטרוריסטי הזה.
אז צ'או עומד להתחתן עם שותפו לתא ומזמין את החבר'ה לאירוע?
נחשף גם קונספט ארט של Guardians of the Galaxy.
נראה שהם מתמקדים בליין-אפ העדכני ביותר, וטוב שכך. בידיעה גם יש לוגואים של סרטי מארוול לשנים הקרובות.
http://spinoff.comicbookresources.com/2012/07/14/cci-marvel-reveals-titles-for-thor-captain-america-sequels/
**ספוילר ל"קפטן אמריקה" ולהמשכו**
כצפוי, באקי לא מת.
**סוף ספוילר**
לא יודע למה, אבל אני לא אוהב את טייטל המשנה של "ת'ור 2".
אנט-מן!
(ל"ת)
שמישהו יסביר לי מה כל כך מעניין באנט-מן.
כן, הוא אולי המוח המבריק ביותר באוונג'רס, אבל חצי מהדברים שיצר השתבשו לו, שלא לדבר על האבולוציה האישית שלו שמוציאה אותו די הזוי בסופו של דבר. לפעמים נדמה לי שהרצון לראות אותו קשור יותר לזוגיות עם וואספ (ולדרך שבה היא הפכה לוואספ) המגניבה הרבה יותר.
הרצון לראות אותו
יותר קשור לבמאי שהוצמד לסרט, אדגר רייט.
אני לא מדבר על הסרט באופן ספציפי
אלא על ההתלהבות מהדמות. אני מעוניין לראות מה אדגר רייט יעשה עם הדמות, אבל לא כל כך מבין את ההתלהבות מהדמות ואת הרצון לראות סרט על הדמות לפני הוקאיי או האלמנה השחורה, למשל (אם כי אני מניח שחלקים מהסיפור של האלמנה השחורה ייכנסו ב"קפטן אמריקה 2" כחלק מהעלילה של חייל החורף).
מסכים, בערך.
http://www.fisheye.co.il/marvel_heroes_you_dont_know/?comNum=480735#li-comment-480735
עושים סרט על Horns?!
יש!
הספר הוא אחד הכי טובים שיצא לי לקרוא לאחרונה. בכללי, ג'ו היל הוא סופר צעיר מאד מבטיח. גם הספר שלו "קופסא בצורת לב" היה מוצלח וסדרת הקומיקס שהוא כותב Locke & Key היא סדרת הקומיקס הכי טובה שרצה היום לדעתי. ללא ספק ירש את הכישרון מאבא שלו (שם הלידה שלו הוא ג'ו הילסטרום קינג למי שתוהה).
הרעיון מאחורי Horns אגב הוא הרבה יותר מורכב (אל תפחדו מספוילרים): הגיבור מקבל כוחות על שגורמים לו להיות סוג של שטן ובין היתר נותנים לו את הכוח לגרום לאנשים להתוודות על החטאים שלהם. וכך הוא מנסה לפתור את הרצח של החברה שלו. מדובר בספר אימה\פנטזיה\מתח\רומנטיקה מצוין. הקרוסאובר של הז'אנרים מתקתק כמו שעון ואני ממש מחכה לראות איך זה יצא בסרט. זה ששיה לה באף פרש זה כבר סימן חיובי.
גם אלכסנדר שם שקשה לי לבטא הוא במאי מוצלח לספר. "מתח גבוה" והרימייק של "גבעות הפחד" היו שני סרטי אימה מצוינים. על "פיראנה 3D" אני סולח לו.
מה כל כך טוב ב-Locke & Key אם אפשר לשאול?
תקציר העלילה נשמע קצת ג'נרי.
הדמויות בעיקר.
מדובר על שני אחים ואחות שביחד עם אימם עוברים לבית חדש אחרי שאב המשפחה נרצח בברוטאליות (והאמא נאנסת).
קו העלילה המרכזי הוא הילדים שמתוודעים לעובדה שיש מפתחות שונים שמפוזרים ברחבי הבית ובסביבה שלו שמפעילים דברים שונים. חלק פותחים דלתות למקומות חדשים ולמעין יקומים מקבילים, חלק יכולים לתת לילדים כוחות וחלק מפעילים עצמים עם כוח אפל בתוכם. ויש גם ישות עתיקה ורעה שרודפת את הבית ורוצה להשיג שליטה על המפתחות.
אבל האמת שאני בכלל לא בטוח שתקציר כזה עושה צדק עם הקומיקס, שבעצם יותר ממוקד בדמויות ובתהליך ההתמודדות שלהם עם רצח האבא ועם אמא שלא מתפקדת כתוצאה מכך. הדמויות נורא עמוקות ולכן כשיש סכנה על חייהן אני אישית תמיד במתח מטורף ובכללי, כל קטעי הדרמה וחיי היום-יום של הילדים ממש מרגישים אמיתיים וקשה להישאר אדיש לדמויות כאלה טובות שעוברות דברים קשים.
זה קומיקס שיותר מתעסק באובדן ובחוסר רצון להתקדם הלאה. ג'ו היל יצר כאן קודם כל סיפור דרמה טוב, אבל גם עלילת הפנטזיה\אימה\אקשן מאד מוצלחת לטעמי ומבוצעת עם המון קסם וייחוד.
סרט הטראש האולטימטיבי?
האם יש סיכוי ש'מלחמת האופל' ו'האוייב שבפנים' ייפגשו לסרט?
http://www.shocktillyoudrop.com/news/168641-comic-con-exclusive-any-chance-of-an-underworld-and-resident-evil-cross-over
אזכור באחת הביקורות פה בימים האחרונים גרם לי לתהות
מה בדיוק קורה היום עם אנדרו אדמסון, הבמאי שהביא כמה שוברי-קופות היסטריים מתחילת העשור ואמצעו ("שרק" 1 ו-2, "סיפורי נרניה: האריה, המכשפה וארון הבגדים"). אז מסתבר שהוא לא ממש ביים אף סרט מאז "הנסיך כספיאן", למרות שהוא רשום כמפיק (ויכול להיות שזה רק תואר יצוגי במקרה הזה) על המשכי וספיחי "שרק". אבל השנה הנוכחית אמורה להיות שנת הקאמבק עבורו: לא פחות משני סרטים באורך מלא בבימויו, שהצילומים שלהם כבר הסתיימו על פי ימד"ב, אמורים לצאת השנה. אחד מהם הוא פרויקט בתלת-מימד, בהפקת ג'יימס קמרון ובהשתתפות להקת הלהוטטנים המוסיקלית Cirque du Soleil. זה אמור להיות סרט עלילתי, אבל עדיין לא ידוע מה תהיה העלילה שלו.
http://www.imdb.com/title/tt1792647/
(במאמר מוסגר – יצא לי לראות הופעה די מדוברת של הלהקה, Zarkana, לפני שנה בערך בניו-יורק, ודי השתעממתי. זה לא מעיד שום דבר על הסרט, כמובן)
הסרט השני – וכאן נדמה לי שאדמסון מכוון לטריטוריית האוסקר – הוא דרמה על ילדה שמוצאת מפלט מהמציאות הקשה של מלחמת האזרחים באי בוגונוויליה על ידי קריאה בספרו של צ'ארלס דיקנס "תקוות גדולות". מככבים: הרבה שחקנים צעירים שככל הנראה לא שמעתם עליהם, ויו לורי.
http://www.imdb.com/title/tt1485749/
וחוץ מזה, תחת הקרדיט של אדמסון כמפיק, דרימוורקס מתניעים סוף-סוף את סרט האנימציה על פי סדרת "הננסים" של טרי פראטצ'ט. מוזר – על פי ימד"ב הסרט אמור לצאת בשנה הבאה, אבל יותר מדי חדשות עליו עוד אין:
http://www.imdb.com/title/tt1407082/
ל'מיסטר פיפ' אין עדיין תאריך רשמי (מלבד 2012)
או מסע פרסום כלשהו, לכן אני מניח שהוא לא באמת ייצא השנה. לסרט השני עם להקת הלהטוטנים דווקא יש תאריך אז אני מניח שהוא באמת יוצא בקרוב מאוד. אבל יהיה מאוד נחמד אם נקבל איזשהו טריילר סוף סוף.
אתה מדבר על סירק דה סולי? כי יש כבר טריילר.
http://www.youtube.com/watch?v=fgiLU9lNnU8
תודה. איכשהו פספסתי אותו כשהגיע.
הוא מרגיש יותר כמו טיזר מאשר טריילר. בכל אופן הסרט נראה מדהים (ויזואלית, בעיקר) ובגלל אנדרו אדמסון נראה לי שלא אפספס אותו. אפשר לקוות להפצה בארץ?