עוד שנה הגיעה לסיומה ותכף נתחיל בסיכום שלה. אבל לפני זה, כרגיל, נביט קצת קדימה.
נולאן, פינצ'ר, וילנב, סקוט, מיאזאקי וסקורסזה הם רק כמה מהבמאים שמשחררים סרטים בשנה הקרובה. בנוסף יש את החדשים של מארוול, את מה שהם אולי הסרטים האחרונים ביקום של DC כמו שאנחנו מכירים אותו, סרט על דוב מסומם וההמשך של "ממד העכביש". אתם כנראה מצפים לכמה מהם, אבל לאיזה אחד אתם הכי מצפים?
לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2023?
- חולית: חלק שני - שמים ת'ראש על דיונה (19%, 106 קולות)
- ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש - המון עכבישים בכל מיני צבעים (17%, 94 קולות)
- אופנהיימר - כריסטופר נולאן מטיל פצצה (14%, 78 קולות)
- שומרי הגלקסיה: חלק 3 - פעם אחרונה, עם רגש (9%, 48 קולות)
- ברבי - חיים מפלסטיק, זה פנטסטי (6%, 31 קולות)
- איך אתה חי? - מיאזאקי חוזר אחרי עשור (5%, 28 קולות)
- הרוצח - פסבנדר הורג בשביל פינצ'ר (4%, 23 קולות)
- אינדיאנה ג'ונס 5 - הוא עדיין לא שייך למוזיאון (4%, 23 קולות)
- רוצחי ירח הפרחים - סקורסזה דה-נירו ודיקפריו בעוד שת"פ (4%, 21 קולות)
- רוחות אינישרין - שלום, חבר (4%, 20 קולות)
- העיר הזאת - בשביל מי שפספס בלייב (3%, 16 קולות)
- אסטרואיד סיטי - ווס אנדרסון מביא עוד קאסט מעלף (3%, 15 קולות)
- ג'ון וויק 4 - קיאנו ריבס יורה באפילו יותר אנשים (3%, 14 קולות)
- אלמנטלי - פיקסאר משחקים באש (2%, 11 קולות)
- נפוליאון - חואקין פיניקס רוצה לכבוש את העולם (2%, 9 קולות)
- בבילון - דמיאן שאזל חוגג כאילו השנה היא 1929 (1%, 5 קולות)
- חומר דוב - ודוב, דוב, דוב לי על הלב (1%, 5 קולות)
- מרד התרנגולים: שחר השניצלון - הם חוזרים (1%, 5 קולות)
- הפלאש - רוץ, עזרא, רוץ! (1%, 3 קולות)
- שהאזאם! 2: זעם האלים - הוא כבר לא ילחם עם דה רוק, הא? (0%, 1 קולות)
מס' מצביעים: 556
Loading ...
Tar
(ל"ת)
אז מכיוון שראיתי פה שתיים וחצי סרטים
נשארו לי בעצם 17 אופציות. אף אחד מההמשכים לא מעניין אותי – גם לא איש העכביש – וגם סרטי הקומיקס לא ממש בראש רשימת הציפיות שלי. אז נשארו:
1. החדשים של ווס אנדרסון (חוץ מעיר האסטרואידים יש גם את הנרי סוכר שאמור לצאת השנה), שאני מתרגש אליהם מאוד בקטע טכני למדי אבל אשמח לדעת משהו לפני שאני ממש מכריז עליו כטוב ביותר.
2. נפוליאון – רידלי סקוט וחואקין פיניקס נשמע כמו משהו שיכול להיות נהדר ויכול להיות אפוס מאוהב בעצמו. שאולי גם יהיה נהדר. לא יודע.
3. איך אתה חי? – מכיוון שאת האחרון של מיאזאקי לא אהבתי כל כך, אני ניגש בזהירות לסרטו הבא.
4. אלמנטלי – הספקתי להתעצבן על בניית העולם רק מהטריילר, שזה… לאו דווקא טוב.
5. הרוצח – האחרון של פינצ'ר היה לא טוב. אבל בא לי לאהוב שוב את פסבנדר.
6. ברבי – סרט מאוד מסקרן עם טריילר מאוד לא מסקרן.
7. אופנהיימר – סרט מאוד מסקרן עם טריילר לא מסקרן.
אז משאיר את המנצח שלי החדש של סקורסזה, שנראה באמת מרתק וכולל צוות שחקנים מושלם ועוד ועוד. רק שבבקשה הפעם ייצא השנה.
בחירה לא פשוטה
בין "ממד העכביש" (ההמשך לאחד מחמשת הסרטים האהובים עלי), "אינדיאנה ג'ונס 5" (המשך בסדרת סרטים שמכילה את אחד מחמשת הסרטים האהובים עלי) ו-"איך אתה חי?" (סרטו האחרון של הבמאי שביים את אחד מחמשת הסרטים האהובים עלי). מזל ש-"פיוריוסה" יוצא ב-2024 אחרת בכלל הייתי שובר את הראש.
הלכתי, כנגד כל היגיון בריא, על האחד שמסקרן אותי הכי הרבה: "אינדיאנה ג'ונס 5". ספיידי הוא רק החלק הראשון מבין שניים, כלומר חצי סרט בתכלס. ההפקה המתמשכת של "איך אתה חי?", כמו גם כמה מהתוצרים האחרונים של ג'יבלי, גרמו לי לחשוש מעט מ-"איך אתה חי?". אינדיאנה ג'ונס אבל הוא סרט פרידה מהדמות המיתולוגית, קונספט המסע בזמן נשמע די מסקרן וחילופי הבמאים אולי ייתנו לסדרה הזו את זריקת האדרנלין שהיא זקוקה לה.
ממדי העכביש בקלות.
אנימציה פורצת דרך עם קאסט דמויות כל כך טוב. מוכן לקבל עוד ועוד.
מעבר לזה – הרוצח כי מה יחזיר לפינצ׳ר את העניין אם לא הנושא האהוב עליו, והחדש של סקורסזה כי זה פאקינג סקורסזה והוא אף פעם לא מאכזב.
מאד מבאס אותי הקטע עם הפלאש – לראות הדרן של מייקל קיטון בתור באטמן נשמע לי מעולה אבל סרט בכיכובו של הטרללה הראשי בהוליווד זה לא משהו שבא לי עליו.
לא יכולתי להצביע
אנדרסון,ֶפרחי הקיר, מיאזאקי, פיקסאר, נפוליאון, נולאן בסיפור שנראה מעניין.
וזה עוד שלא שמתם את כל מה שעלול להגיע השנה.
אז אני מוותר על ההצבעה בשביל חבריי
בחירה לא קלה בכלל
ספיידרמן ברחבי ממד העכביש, חולית 2, איך אתה חי?, אופנהיימר, שומרי הגלקסיה 3 (אם כי מבין סרטי מארוול אני יותר מצפה לאנטמן והצרעה קוואנטומניה, שלצערי לא נמצא בסקר), מרד התרנגולים 2, הם כולם סרטים שאני מאוד מצפה להם.
גם שהזאם 2 ואלמנטלי הם סרטים שיכולים להיות טובים.
בסופו של דבר הלכתי על אותו הסרט שהצבעתי לו בשנה שעברה: ספיידרמן ברחבי ממד העכביש.
קצת מוזר להצביע שנתיים ברצף לאותו הסרט (בתקווה שהשנה הוא באמת יצא ולא שאצביע לו גם בעוד שנה בסקר הסרט המצופה). לפחות עכשיו יש לו שם עברי רשמי.
מה שכן, העובדה שהסרט מתחרה פעם שנייה בסקר הזה מאפשרת לו לשפר את מעמדו מהסקר הקודם, אז הוא הגיע למקום השני, ולהשיג את המקום הראשון.
ונכון לכרגע, נראה שזה מצליח לו.
הסרט שאני באמת הכי מצפה לו
לא נמצא ברשימה, והוא 65 (או כמו שאני קוראת לו בראש שלי ״אדם דרייבר נלחם בדינוזאורים״).
אז התלבטתי בין חולית 2 לשומרי הגלקסיה 3 ובסוף הלכתי על אופציה ב׳, כי אני באמת חושבת שג׳יימס גאן יכול לסגור את הטרילוגיה שלו באופן ממש מרגש ומספק, וזה כרגע הסרט היחיד שאני באמת באמת מצפה לו מהתכנונים העתידיים של מארוול. חולית 2, בתקווה, יהיה נהדר, אבל אין לי שם את אותה מעורבות רגשית שיש לי עם הגארדיאנס.
חוץ מהם אני מחכה מאוד לרוחות אינשירין, ששמעתי עליו דברים נהדרים, לאופנהיימר, ולרוצחי ירח הפרחים.
סקורסזה דה-נירו ודיקפריו לא עשו סרט ביחד, אני טועה?
דווקא זה הופך את זנ לעוד יותר מעניין מבחינתי
הם שיתפו פעולה בסרט קצר
שנקרא "The Audition", שהוא בעצם נועד להיות פרסומת
https://www.imdb.com/title/tt4016250/?ref_=ext_shr_lnk
כן ראיתי שזה קייים אבל זה מאוד לא נחשב
(ל"ת)
תודה שחסכתם לי
את ההתלבטות בין חולית 2 ובת הים הקטנה
אש''כים:
(וזה לא בקטע מתלונן של 'איך לא שמתם את –?' אלא יותר תזכורת לאיזה עוד סרטים מעניינים יוצאים (כנראה) בשנה הקרובה).
קודם כל, הסרט שאני הכי מצפה לו מיבול 2023 הוא סרט התיכון של אחותי הקטנה. היא גם עושה לי מסע פרסום שלם עבורו, לא חושפת פרטי עלילה ושולחת לי רק תמונות מאחורי הקלעים מדי פעם. היא גם הבטיחה טריילר קצר לפני שהסרט יהיה מוכן. בכל מקרה, מכיוון שהוא לא בסקר אז התלבטתי בין 'אינשרין' ל-'חולית 2'. בסוף הלכתי על 'חולית' כי נזכרתי איזה מאכזב היה 'שלושה שלטים' בצפייה שניה (למרות שהתאהבתי בו בראשונה).
Next Goal Wins – סרטו הבא של טאיקה וואטיטי על משחק הכדורגל המפורסם.
Suzume no tojimari – סרטו החדש של מאקוטו שינקאי שטרם יצא לי לראות משהו שלו על המסך הגדול. יש סיכוי כלשהו שהפעם זה יקרה מפיצים יקרים?
Peter Pan & Wendy – כן, נכון, עוד רימייק מיותר של דיסני אבל זה גם סרט של דייויד לאורי ('האביר הירוק', 'סיפור רוחות').
ארנסט וסלסטין 2 – הסרט הראשון היה כל כך טוב ומעט הביקורות שראיתי לסרט ההמשך כן עושות חשק גם לראות את הסרט הזה וגם לחזור לראשון פעם נוספת.
סופר מריו – הטריילר נראה ממש כיפי.
Argylle – סרט המרגלים החדש של מת'יו ווהן.
משימה בלתי אפשרית 7 – אתמול צפיתי בסרטון מאחורי הקלעים של הפעלול הגדול של הסרט וזה ממש עשה לי חשק לעוד סרט אקשן טום קרוזי. אני אדחיק לרגע את 'אהבה בשחקים' שלא אהבתי בכלל.
Wonka – לא שאני מצפה לסרט טוב במיוחד אבל מאוד מסקרן אותי הטייק של שאלאמה לדמות. והשילוב עם פאול קינג מסקרן.
Operation Fortune – סרטו הישן/חדש של גיא ריצ'י שנגנז לרגע ועכשיו אמור לצאת ב-2023.
Henry Sugar – סרט נוסף של ווס אנדרסון שאני מגלה עליו רק עכשיו מהתגובות פה.
אבל בגדול? שנה מאוד לא מסקרנת עבורי. אני מאוד מקווה שגם סרטיהם הבאים של טרנס מאלק, יורגוס לנתימוס וסם אסמעיל ('מר רובוט' ו-'Comet' שהוא אחד הדברים האהובים עליי בעולם) יצליחו איכשהו להיות מוכנים ולצאת השנה בשביל שיהיה לי למה לצפות באמת.
ברבי
פחות בגלל גרטה גרוויג, יותר בגלל מרגו רובי ונוח באומבך, ובעיקר בגלל שבשום צורה אין לי מושג על מה הוא הולך להיות וזה תחושה מרעננת בטירוף שאני מקווה מאוד שתמשיך עד שאצפה בו.
תמוהה בעיני להגיד פחות בשביל גרטה גרוויג. זה ממש הסרט שלה, מאמין שטביעת האצבע שלה יותר משמעותית מהשותפות בתסריט של באומבך.
בכל מקרה אני לגמרי כאן בשביל לראות את גרטה מפתחת כבמאית והולכת על קומדיה הוליוודיצ יקרת תקציב אחרי דרמת הנעורים היחסית עצמאית ועיבוד מושלם ומודרני לקלאסיקה ספרותית.
זה לא תמוה שיש אדם שמתרגש לקראת סרט בגלל סיבה שונה משלך
(ל"ת)
בגלל זה כתבתי ״בעיניי״ שזה כמו הלדעתי רק יותר מעודן.
וגם הסברתי למה, פשוט זה יותר סרט של גרוויג מבאומבך. אבל לא אמרתי שאסור לך להתלהב מהסרט הזה בגלל מרגו ובאומבך (ואני הפוך ממך, בגלל גרוויג וגוסלינג)
פשוט מאוד
נהניתי מהסרטים שכתבו ביחד, והרבה פחות מהסרטים שכתבה וביימה לבד. לא יודע מי השאיר יותר חותם ב"פרנסס הא" ו"מיסטרס אמריקה" אבל זה גם לא משנה לי, אני פשוט שמח שהם כצמד חוזרים לכתוב הפעם.
הבנתי, הם חזקים גם כצמד וגם לחוד לדעתי.
אני מאד אוהב את פרננס הא אבל מעדיף את the squid and the whale, סיפור נישואים או משפחת מאירוביץ על מיס אמריקה שאכזב. אני יודע בכללי שהיא הייתה שותפה לבימוי וכתיבה של הרבה מסרטי גל הממבלקור של שנות ה2000, כך שלדעתי ליידי בירד הוא לא ממש השתפשפות הראשונה שלה בבימוי וכתיבה, אפילו לא בהכרח סרט הביכורים שלה.
אין ספק שפרנסס הא הייתה שותפות מושלמת. אני קצת מתגעגע אליה כשחקנית. היא לא שיא המגוונת אבל יש לה נוכחות טבעית ואמיתית על המסך. מצידי שתשחק את פרננס בכל סרט שהיא מופיעה בו.
אגב באומבך, אתה מצפה גם לרעש לבן שלו שאני מניח ייחשב לסרט 2023 לפי האתר?
סרט שהוא אשכרה הבמאי שלו? או שהביקורות היחסית קרירות הורידו קצת את הציפייה?
גם במקרה הזה אין לי מושג על מה הסרט
אני מתרגש פחות לא בגלל הביקורות אלא בגלל שהבנתי שהוא שונה מהשטיק של באומבך שאני מכיר ואוהב (כל הסרטים מהעשור הקודם, את הדברים המוקדמים יותר לא ראיתי), אבל כן מתכנן לצפות בו ולבחון את היכולות שלו בז'אנר שונה
מה, שום סרט מהמרוולוורס? (לא, ממדי העכביש לא נחשב) !אומוטיקון נדהם!
הצבעתי לאיך אתה חי, למרות חששות כבדים שלי בנוגע לסרט הזה. אבל אני חייב להודות שיש כמה סרטים שמסקרנים אותי יותר בשנה הקרובה:
The Inventor – ג'ים קאפוביאנקו, לשעבר אנימטור ותסריטאי בכיר בדיסני ופיקסאר, מביים סרט סטופ-מושן באורך מלא על לאונרדו דה-וינצ'י, עם עזרה מטום מור בקטעים הדו-מימדיים. השמות מאחורי הסרט הזה גדולים, אבל בפעם האחרונה שמור שיתף פעולה עם אחד מותיקי "מלך האריות" קיבלנו את "הנביא", אז אני ממתין בהתלהבות מסויגת.
Here – הזכרתי באחת התגובות לאחרונה, הצוות שעבד על "פורסט גאמפ" (במאי, תסריטאי, ושני הכוכבים הראשיים) חוזר בדרמה שמתרחשת לאורך שנים בחדר אחר.
M3gan – "על פי תסריט של ג'יימס ואן" זה לא קרדיט שבדרך כלל מביא אותי לקולנוע, אבל הטריילר נראה מרשים, אסימוב בגרסת האימה.
אחרי הרצף האיום של זמיקס לאחרונה קצת מוזר לצפות לסרט ממנו, אבל וואלה נשמע טוב.
הבעיה שככה חשבתי על ברוכים הבאים למרוואן לפני שיצא.
שומרי הגלקסיה טכנית מארוול
(ל"ת)
אה, כן, עוד משהו. דיווחו פה כבר שממש בתחילת השנה הקרובה יוצא סרט ספרדי על פי תסריט של קשלס ופפושדו?
https://www.imdb.com/title/tt14118246/?ref_=nm_flmg_unrel_1_wr
וחיטוט בידיעות קולנועיות מעלה שזה בכלל רימייק ל-"מי מפחד מהזאב הרע"
בעמוד של ימד"ב פרופר לא מציינים את זה.
Here ?!
איזה מפתיע שהפרויקט הזה קיים. משאר שמבוסס על הרומן הגרפי הנפלא בעל אותו השם ואותו הקונספט. הקומיקס ייחודי מאוד ומגולל מעין אי-סיפור מפורק ושבור. מומלץ מאוד גם לאנשים שקומיקס לא עושה להם את זה בדרך כלל.
הצוות שאמון על האדפטציה לא מאוד מלהיב(זמקיס? בנקס? דרמה?! לא ממש מתאים) אבל נקווה לטוב ולפחות ירים ליצירה המקורית.
ול-"הממציא" שיוצא בספטמבר יש טריילר, שחושף גם מקטעי הדו-מימד של טום מור
ואחרי צפיה בטריילר זה הפך רשמית לאחר הסרטים שאני הכי רוצה לראות כרגע:
https://www.youtube.com/watch?v=7k95b1s6XoE
חד משמעית poor things של יורגוס לנטימוס.
תקציר עלילה מסקרן, קאסט מושלם ( אף קאסט אינו מושלם ללא וילם דפו כמובן), במאי שעוד לא החטיא בעיני. ויש לו עוד סרט שכבר בצילומים אחריו, and. שניהם עם אמה סטון (ואיזו הופעה מרעננת ושונה הוציא ממנה במועדפת. הבו לי מהגאון היווני הזה בבקשה, עבר יותר מדי זמן מאז 2018.
כנראה שגם אני הייתי מזכיר אותו אם רק היה לו תאריך יציאה
יש דיבור על 2023? כי כרגע אפילו השנה '2023' לא מוזכרת ליד השם שלו בימד"ב.
גם הסרט הזה וגם ״וגם״ בהפקה.
אחד מהם ככל הנראה יצא ב-2023. בהתחשב בזה של״וגם״ אין סינופסיס אפילו – הייתי אומר שדברים אומללים כנראה יצא לפניו.
הסרט התחיל צילומים באוגוסט 2021
מאמין שעבר מספיק זמן כדי להמר באופן בטוח שישוחרר ב2023. אבל השנים האחרונות לימדו אותנו ששום דבר לעולם לא בטוח אז…
תראו מה זה
בסקר של סרטי 2018 "ממד העכביש" דורג במקום האחרון עם 3 הצבעות (גאה להודות, אגב, שאני בין הבודדים ששמתי עליו עין הרבה לפני שיצא) ועכשיו ההמשך שלו גובר על כל סרטי 2023, ובהם החדש של נולאן וההמשך של חולית. אני גאה בך, ילד!
וסרטים נוספים שאני מצפה להם ושהם לא בסקר:
"קריד 3" (סרטי רוקי, גם הגרועים שבהם, הם לכל הפחות מבדרים. והאחד הזה נראה שמוכן סוף סוף לא להתרפק על נוסטלגיה ולהצעיד אתה סדרה הזו קדימה), "לא רק בלונדינית 3" (אין שום אינדיקציה שהוא אכן ייצא ב-2023 אבל כתוב בינתיים שכן. חוץ מזה יהיה מסקרן לראות את ג'ניפר קולידג' פה אחרי הרנסנס שהיא חווה), "מבוכים ודרקונים" + "האחים סופר מריו" (שניהם יוצאים באותו סופ"ש, שניהם נראים כמו סרטי הרפתקאות מהנים ומושקעים למדי, ובשניהם יש כריס), "סוזומה" (קדימה שינקאי, תעשה מסאג' לעיניים שלי), "הגול הבא מנצח" (אמנם ת'ור האחרון לא התקבל בתשואות אבל טאיקה עוד לא איכזב בגזרת הסרטים המקוריים) ו-"עיניה התכולות" (מסתורין רצח? צ'ק. אווירה גותית? צ'ק. קאסט משובח? צ'ק. אדגר אלן פו? צ'ק).
בשניהם יש כריס
רק שבאחד מהם יש כריס שווה, ובשני יש כריס שהדבר הטוב האחרון שעשה היה פארקס אנד רק.
בוא לא נשכח ששומר הגלקסיה הראשון אחלה סרט
(ל"ת)
מבחינתי זה פחות עניין של האם הסרט היה טוב, כמו השחקן והשטיקים שלו.
מתי בכלל היה הסרט הטוב האחרון של כריס פיין? זה היה Hell or High Water לפני הרבה מאד זמן. ועדיין, הוא מצליח להיות נקודת אור גם בסרטים שהם פח אשפה כמו וונדר וומן השני.
או אל תדאגי יקירתי.
הוא נראה כמו השחקן היחיד על הסט שהבין שהוא משתתף בסרט מאד מטופש. הוא לא איזה שחקן אופי ענק אבל בהחלט נוכחות רצויה בסרטי הוליווד.
עיניה התכולות קיבל ביקורות לא משהו בכלל ובכללי אני לא הכי בוטח בבמאי (לא ברור מה בייל בו. בכללי בחירות הסרטים שלו ב20 שנים האחרונות לא היו מבריקות במיוחד)
(ל"ת)
התכוונתי העשור האחרון, לא בעשוריים.
(ל"ת)
עיניה התכולות סרט נהדר
(ל"ת)
אני באמת רוצה להאמין בזה
כי אני מת על הקונספט, אבל הקונצנזוס סביב הסרט מאד בינוני, וגם אני לא אהבתי את העבודות הקודמות של הבמאי.
אבל מניח שנגלה בעוד כשבוע.
לא ראיתי את הקונצנזוס
ואני לא זוכר אם ראיתי עבודות קודמות של הבמאי או לא. אבל פה, ספציפית, משהו עבד בשבילי מאוד.
מפתיע שמשאלה לא פה
נכון דיסני היו בשנה חלשה מאוד ובכלל בשנים האחרונות סרטי אנימציה תחת הלוגו של דיסני(לא פיקסאר) לא היו מרשימים במיוחד.
אבל סרט פריקול על כוכב המשאלות ? נשמע מעניין
חולית 2 יהיה מדהים, אפילו אין לי ספק.
במיוחד בהתחשב בכך שרוב הבדר של הספר עדיין לא עובד בסרט הראשון. מת לראות איך יעבד את הנסיכה אירולן. גם אשמח לצפות בעיבוד של חולית המשיח, ספר יותר פילוסופי אך פגום וניתן לשפרו בעיבוד מוצלח.
ובגדול, חוץ מחולית ואווטאר אין לנו ממש אפוסי מדב-פנטזיה גדולים בקולנוע ואשמח לשובם ועוד מהם (כפי שניתן להבים אני ממש לא מחשיב את מארוול או דיסי במחוזות האלה). כך שבלי קשר לתוצאה אני כבר בעד ברמת הרעיון.
אגב rebel moon של סניידר היחיד שנשמע שמתאים לקריטריון שיוצא שנה הבאה חוץ מחולית.
אוי לי, צריך לשים את מבטחי בסניידר. הוליווד מה קורה איתך?
אני ממש מקווה שגאן יתעשת ויעבד את סאגת האלים החדשים של דיסי ביקום החדש.
ממליץ לך בינתיים (בהמון חום) לקרוא את מיסטר מירקל של טום קינג וניק דרינגטון. למארוול פשוט אין דברים כאלה, לא ברמת הגימור הזאת. הלוואי ויהפוך לסרט/סדרה.
נ.ב.
כמובן שהתבלבלתי – ניק דרינגטון עשה את הקאברים של הקומיקס, על האיורים עצמם מופקד מיץ׳ ג׳ראדס.
באיזה מובן אתה מתכוון?
אפוס פנטזיה/מדב בקומיקס? אם כן יודע על saga וmonstress שחייב לקרוא את שניהם, אבל נחמדד לדעת שגם לדי סי יש, לפחות בקומיקס.
כן, אפוס פנטזיה/מד״ב.
קודם כל סאגה זאת יצירת מופת וחובת קריאה. הייתי גם מוסיף את גרין לנטרן של ג׳ף ג׳ונס (כמפיק קולנוע הוא אמנם כושל אבל בקומיקס יש לו כמה הברקות, ובראשן הריצה שלו על גרין לנטרן).
אגב, טום קינג, שכתב את מיסטר מירקל כתב גם את התסריט לסרט של האלים החדשים. מן הסתם הגרסא הזאת לא תצא לפועל אבל גאן אמר בין היתר שהוא מקבל השראה מיקום האנימציה של ברוס טים, ובסדרה של ליגת הצדק היו הופעות של האלים החדשים בכמה פרקים.
סאגת האלים החדשים זה הסרט שאווה דוברניי הייתה אמורה לביים?
כי אחרי קמט בזמן הבנתי שפנטזיה פחות הסגנון שלה, והיא יותר מצטיינת בריאליזם החברתי של when they see us. אבל אם היא הייתה אמורה לביים אז התוכנית הייתה במגירה של אנשי dc הקודמים ואני בטוח שגאן ושות עלעלו בהם. נשמע לא מופרך שתהיה הכרזה כזו. וגרין לנטרן גם הכרזה צפויה. אגב , מעניין אם כל השינויים שלו ימחקו גם את יחידת המתאבדים ופיסמייקר שעשה או שהוא ישמור על הבייבי שלו.
מאוד יפתיע אותי עם חולית יצא בזמן. יש לי חשש שהם מוציאים את הסרט מהר מידי. או שאני רגיל לחכות יותר מידי זמן לא לצורך בשביל המשך?
הצילומים הסתיימו לפני כמה שבועות.
יש להם 10 חודשים של פוסט, יש סרטים שאפילו את זה לא מקבלים.
בחירה קלה
אחרי ש"ממד העכביש" הראשון גרם לי לאכול את הכובע אחרי שפקפקתי באנימציה שלו כשיצאו הטריילרים, הפעם השני מקבל את הקול שלי בקלות. לגבי השאר:
מצפה: "רוצחי ירח הפרחים" (לא אהבתי את האירי, אבל זה עדיין סקורסזה), "העיר הזאת" (אהבתי את המחזמר, סקרן לראות איך זה בתור סרט), "אינדיאנה ג'ונס 5" (נכון שפורד כבר לא צעיר, אבל ג'יימס מנגולד במאי מוצלח + פיבי וולר ברידג' שם) ו"חומר דוב" (פרמיס נהדר וטריילר נהדר)
ככה-ככה: "אופנהיימר" (הסרטים האחרונים של נולאן לא היו השיא שלו אבל השם שלו עדיין מספיק כדי לסקרן), "שומרי הגלקסיה 3" (אופטימיות זהירה, ממש מקווה שגאן יסיים בצורה טובה אחרי השני המאכזב), "הרוצח" (לשילוב של פינצ'ר ופסבנדר יש הרבה פוטנציאל), "ג'ון וויק 4" (בבקשה שיהיה יותר דומה לשלישי ופחות לשניים הראשונים), "אלמנטלי" (זה פיקסאר ונראה חמוד), "בבילון" ("וויפלאש" ו"לה לה לנד" נפלאים, הסיבה שזה פה ולא בפסקה הקודמת היא שהסרט באותו אורך כמו של "אווטאר 2". בוא נרגע קצת, אדון שאזל) ו"נפוליאון" (עוד שילוב מסקרן של במאי ושחקן. וכן, אני יודע ש"גלדיאטור" קיים).
פחות מצפה: "חולית 2" (נשגב מבינתי איך אפשר לחכות לזה אחרי הראשון, שהיה מעניין כמו בהייה בחולית אמיתית), "איך אתה חי?" (סתם כי אין לי ממש היכרות עם מיאזאקי אז זה לא ברדאר שלי), "ברבי" (ראיתי אנשים שהתלהבו מהטריילר אבל לי הוא קצת הוריד), "אסטרואיד סיטי" (אולי הייתי מתלהב יותר אם "המברק הצרפתי" לא היה שעמומוון מוחלט), "מרד התרנגולים" (בקושי זוכר את הראשון), "שהזאזם! 2" (פסדר, לא התלהבתי מהראשון), "הפלאש" (מצד אחד לא מצפה לו בקטע של לספור את הימים, מצד שני מאוד סקרן לראות את התוצאה הסופית)
את "רוחות אינישרין" יצא לי כבר לראות ואני בהחלט ממליץ עליו כשיגיע.
עוד מצופים שלא ברשימה:
"מייגן" – מחכה כבר לקרוסאובר עם "משחק ילדים". אמן שיהיה קאמפי כמו הסוף של "מורעל".
"דפיקה בדלת" – "זקן" היה מאוד גרוע-באופן-מבדר, סקרן לראות מה שאמלאן הכין הפעם.
"פו הדוב: דם ודבש" – לדעתי כל מותג שעובר להיות פאבליק דומיין צריך להפוך לסלאשר (גם זה וגם "חומר דוב" יוצאים בהפרש של שבוע בפברואר, אחלה חודש לדובים)
"צעקה 6" – לא מאוד התלהבתי מהקודם, אבל הטיזר של זה היה אפקטיבי.
"רנפילד" – ניקולס קייג' בתור דרקולה. צריך להגיד עוד משהו?
"משימה בלתי אפשרית 7" – כנראה מותג האקשן הכיפי ביותר בימים אלו.
"המסור 10" (או "המ10ר" *אהמ* מפיצים) – טובין בל חוזר אז זה בטוח יהיה יותר טוב מהקודם.
"ארגייל" – הנרי קאוויל בסרט ריגול של מת'יו ווהן? כן, בבקשה.
"מבצע פורצ'ן" – גם החדש של גאי ריצ'י נראה כיפי.
"קונג פיורי 2" – בתקווה שזה באמת יצא השנה.
"שלבי אוקס" – סקרן לראות איך יצא סרט האימה של כריס סטאקמן.
הרוצח
אני אדם פשוט, אני רואה שיוצא סרט של פינצ'ר עם מייקל פאסבנדר וטילדה סווינטון ואני מתלהב.
הייתי בטוח שהוצאו ינצח בקלות
תכלס רציתי להצביע להכל
מימד העכביש, אופנהיימר, מיאזאקי, ברבי, מרד התרנגולות וגם פיקסאר נשמעים מעניינים .
אבל העיר הזאת זה מה שאני ממש מתבאסת שלא יצא לי להכיר בלייב אז אני הכי מצפה לו
בסוף העכביש שוב הפסיד על הקשקש 🫣
(ל"ת)
מצד שני, להגיע שנתיים רצופות למקום השני זה בהחלט משהו
אגב, יש פה היפוך של סקר סרט השנה מהשנה שעברה, אז אירוע מולטיוורס של ספיידרמן זכה במקום הראשון וחולית הגיע למקום השני (וכמובן שכשאני הצבעתי אז לחולית -ספיידרמן ניצח, ועכשיו כשאני בעד ספיידרמן – חולית מנצח. מצד שני, אני כמובן גם מצפה לחולית חלק 2, כך שאני עדיין מרוצה מהתוצאה).
התצואות הראשונות טובות ולא מפתיעות
אבל נולאן שוב מקום 3? נראה מוגזם.
מיאזאקי מצליח להכינס למקום 6? גם אני מחכה להם אבל ציפיתי דווקא לסרטים אחרים להגיע למקומות גבוהים יותר
אוקיי באופן לא מוזר זה בת הים הקטנה
ווויש. התלבטתי בניהם וויש בגלל שזה מחזיר את דיסני לאנימציית 2D (או 2.5D) אבל בגלל שלא ראיתי ממנו הרבה אני הולך על בת הים הקטנה.
אני רוצה פעם אחת להסביר כמעריץ מה יש בסרטי הלייב אקשן, מעבר לסתם נוסטלגיה.. יש 3 דברים שאני רואה בכל פרוייקט כזה שגורמים לי להתרגש עבורו: 1. הסרט עצמו, הרעיון הרפתקאות, מכשפה, בת ים, רומנטיקה. לא משנה איך זה בדיוק הסגנון שאני אוהב לצפות ממנו (על כן גם אכזבתי ממכושפת 2) אהבתי את הבחירה לליהוק של אריאל ואריק. 2. קברים מושקעים, סאונד ושירים בהקפה גדולה לשירים שאני אוהב ושומע לעיתים קרובות. לכן הטענה שתצפה שוב במצוייר לא תופסת, אני מעוניין בלראות איך יעשו קובר ל'צבעי הרוח הקסומים', לא שאני לא אצפה עדיין במקור אבל אני כן אוהב את הקברים עצמם. 3. כמעריץ זה יכול לדבר אליי כAdd on ולא בהכרח רק כפרוייקט עצמאי, הווה אומר דיסני מעניקה לי גם את הקלאסיקה המצויירת וגם כמעריץ יש לי עוד גרסה, שלא באה להחליף אלא לתת עוד גוון. ובהתאם לכך, גם מכיוון שהיה מדובר באגדות מצויירות, דווקא האימוץ ללייב אקשן נותן להם את ההרגשה שהן מתעוררות לחיים ומה שהכרת כזיכרון ילדות כתמונה דו מימדית, מתעורר עם רבדים כמשהו שאתה יכול לגעת.
לכן שיש טענה למה עושים את זה, אני קצת לא מבין אותה, זאת אומרת זה בסדר לא להתחבר ולא לאהוב, אבל מ3 הדברים שהזכרתי למעלה אני לא רואה איך הגרסה של הסרט המצוייר אמורה לספק אותי? היא תמיד בליבי כן אבל למה לי לא לקבל עוד? 'רוצה עוד ועוד' ובקופות נראה שיש עוד קהל כמוני שמתחבר לרעיון. אני לא חושב שדיסני צלחו בכל הריימיקים כמובן אבל יש מגמת שיפור בכללי (בקולנוע). סינדרלה היה מצוין אך בלי שירים, לספר הג'ונגל ומלך האריות היה ערך מוסף סטייל נשיונל ג'אוגרפיק, היפה והחיה ואלאדין הוסיפו שיר מעולה למושא אהבה, אבל שניהם עם ליהוקים פושרים לדמות הראשית. מליפיסנט וקרואלה לא ברור לי הרעיון שלהם, סוג של מה שסוני עושים לנבלי ספיידרמן – מיותר. לבת הים הקטנה יש ליהוק מדהים, היילי עם קול אדיר (כבר שמעתי אותה שרה את כל השיר part of your world וזה וואוו) וגם הפרטנר שלה נראה מתאים עבורה. הוא מסתמן כריימיק נסיכות הכי טוב שהולך לצאת לדיסני עד כה.
קברים מושקעים זה נסיך מצרים.
(ל"ת)
כי מגיע השלב שבו התרבות צריכה ללכת קדימה
ולא להמשיך להתעסק במה שהיא כבר עשתה.
אבל הסרטים האלה מעולם לא היו מקוריים.
זה נכון שהם רחוקים מחומר המקור אבל רימייקים נעשים בשביל לחשוף דורות חדשים לקונספטים קלאסיים, עם התאמה לרגישויות המודרניות. זה גם החלק של ״התרבות צריכה להתקדם״.
לפני גל הרימייקים, העיבודים למשחקי וידיאו וקומיקס בהוליווד פשוט עיבדו ספרים ומחזות. קובריק עשה קריירה מזה.
לא, יש הבדל כלשהו בין עיבוד לבין רימייק
רימייק הוא לא – בטח לא אצל דיסני – עיבוד וניסיון להתאים את חומר המקור ליצירה קולנועית. הוא חזרה אל שיאי העבר כי למה לנסות להבין איזה סוג סיפורים מדברים אל אנשים אם אנחנו בעצם כבר יודעים.
עיבודים – בטח של קובריק – הם יצירות שונות מהספרים שלהם. הם לא ניסיון להעתיק הצלחה (הרבה פעמים הספרים שמעבדים לקולנוע הם אפילו לא כאלה סיפורי הצלחה מטורפים) אלא לא פעם ניסיון להשתמש בחומר גלם ולעבד ממנו משהו אחר.
חוץ מ"חברי הדרקון אליוט", אף אחד מהרימייקים של דיסני לא הצליחו לברוח מהצל של עצמם, ותכלס גם לא ניסו – הם שם, כמו שרוי אומר, כדי לתת עוד סיבוב. עוד מנה של נוסטלגיה לורידים המפוצצים גם כך באותה תחושה חמימה של הסיפורים שהנעימו את זמננו בילדות.
אז גם אם אפשר להתלונן שהוליווד היא לא על טהרת המקוריות – יש הבדל רציני בין רימייק (ובטח רימייק לסרט שעבד) ובין עיבוד ממדיום אחר.
ועדיין, זה לא פסול לחלוטין ברמה של ״התרבות צריכה להתקדם״. דווקא בבת הים הקטנה יש חידוש שגורם לאנשים להתרגש כבר עכשיו.
דיסני לא עושים את זה טוב, אבל דווקא בת הים מסמן תזוזה בכיוון כלשהו.
זה פסול ברמה של "צריך להתקדם"
כי גם אם יש בו חידוש (ואני לא בטוח מהו, על מה מדובר?) הוא לא עומד לבדו, אלא הוא חלק מגל של סרטים שגם אם הם מהנים (אלאדין הוא אחלה סרט), הם מסמנים קפיאה על השמרים, חזרה כפייתית לעבר, ופחדנות מלנסות משהו חדש.
תראה, כבר יש לי דייט סגור ליציאה של בת הים הקטנה
זה סרט שאני אראה בקולנוע בשניה שיגיע לשם.
אבל אני לא חושבת שהוא מסתמן התזוזה בכיוון כלשהו, החליפו קצת צבעים של שחקנים. למעשה, בעוד שהביאו אריאל שחורה, קינסלו לגמרי את המקור של אורסולה. לא בטוחה שאני אוהבת את הבחירה הזו.
בעיני תזוזה היא הפקת סרט שלא מרפרר לסרט האנימציה אלא ליצירת המקור. ודווקא בבת הים הקטנה היה אפשר לעשות את זה, ולעשות את זה טוב. אפילו ליצר היבריד, כן לשמור את אורסולה האייקונית ואולי אפילו את החברים שלה מהים (אע"פ שברגע שנותנים להם היפר ריאליזם זה קצת מאבד את הפואנטה ולא ברור לי למה דיסני ממשיכים עם זה) אבל גם ללכת עם הסיפור המקורי או עם קוי עלילה שקרובים אליו יותר.
יש לדיסני קטע עם הנבל.
גם ג׳עפר באלאדין היה גרסא חיוורת של המקור, ואני לא חושב שזה במקרה. הם מעבירים גם את הנבלים של מארוול תהליך זהה של ״התנחמדות״ ומאד מעניין להבין מה הפרשנות התרבותית של התופעה הזאת.
אני מבין מה שאתה אומר אבל לקחת רק את הטייק 3 שלי
וגם אותו לא במלואו (באשמתי שקלתי לפצל אותו לסיבה מספר 4) יש קטע שסרט אגדה מצוייר מתעורר ללייב אקשן, זו תרבות בפני עצמה. זה אפילו לא עוד ריימיק מצוייר לסרט מצוייר. כשיש את השיר התכבדי בסרט המצוייר, הוא מדהים כבר במצוייר אבל בגרסת הלייב אקשן אני יותר מקבל ווייב של טירה מכושפת באמת, כשהחפצים מתעוררים לחיים, כי זה טייק יותר ריאלי. החיה מקבל את השיר Evermore מושלם עד רמה של כמעט מרגיש חסר במצוייר. השיר והארק של יסמין הרבה יותר מעניין בגרסת הלייב אקשן, לא ברמה של חסר במצוייר אבל כן וואוו שיר מדהים, אז זה נותן נפח לזיכרון שלך. אלה מבחינתי התקדמות בתרבות, אתה יכול לומר שהיא לא משמעותית בעיניך אבל היא ממש לא במקום.
נחזור לסיבה השניה שוב, קברים בגרסת הלייב אקשן עם הפקה אדירה סביבם זה לא רק עוד, זה גם שונה, זה מאוד דומה אבל גם מדליק בדרך שלו, אלאדין בפתיחה כמעט מדבר את השיר שלו, ג'יני של וויל סמית' לא היה לך חבר כמותי מעולה אבל מאוד שונה. והסיבה הראשונה אלה בסוף הפקות שונות גם אם מאוד דומות עם שחקנים אחרים וכוונת יוצר שונות. כמו שביטלג'וס אמר יש רגישויות שונות, כמו לא להציג את המזרח התיכון כרוצחים בלבד בשיר הפתיחה וזה מגיע לקהל חדש. מה שונה הריימיק של סיפור הפרברים של הבמאי המוערך סטיבן שפילברג? – מבחינתי, כשראיתיאת המקור והוא לא עשה לי כלום, על גבול הלא אהבתי ובגרסה החדשה פשוט התאהבתי, בכל השחקנים ההפקה והכי חשוב הרגשתי יותר את הסיפור, המקורי מרגיש משוחק מידי.
לסיכום: אני לא רואה כאן בכלל עמידה במקום, אולי לא ריצה למרחקים, אבל ההרגשה שלי תמיד יש מספיק חדש ומעניין בתרבות. זה שאני גם נהנה על הדרך בצורת עוד סיבוב (נגיד אם יש לפרוייקט חולשות ויש) זה לא מבטל את כל השאר. מה שהתכוונתי הפוך, שזה מוסיף לכל השאר ויוצר עוד עניין בתרבות שיש לה גם פיתוח מעגלי ובעיניי, זה נכס לא חוסר.
קאברים זה בדיוק לא "שונה"
זה לא שאני נגד קאברים במוזיקה (כמו שאני לא עקרונית נגד רימיקיים), אבל אני בהחלט נגד הפופולאריות הגואה של קאברים שלא מצליחים להוסיף שום דבר פרט אולי להפקה קצת יותר משויפת.
שוב, אני לא מנסה לשכנע אותך להיות נגד הסרט. אני פשוט אומר – יש סיבות טובות להתנגד לרימייקיזציה של דיסני לעצמה.
קברים זה דומה אך שונה
אנחנו כנראה לא נסכים על זה, לדעתי זה מספיק שונה לתת לך עוד גוון, עוד טעם. זה כמו לתת לך את המנה המוכרת עם תוספת של מרכיב אחד, או עם תוספת חדשה בצד, או עם סיום של קינוח אחר.
אם כבר זה מעלה שאלה יותר גדולה מהי תרבות בעיניך ולאן היא צריכה להתקדם? מבחינתי, אנחנו כקהל מחליטים, כך שאין סיבה 'להתנגד' לשום דבר. לא חושב שחסר למישהו איזה תוכן מקורי איי פעם בתרבות של היום. 'התרבות חייבת להתקדם' לדעתי אין חובה לכלום, יש מספיק פרוייקטים מקוריים אבל הקהל הגדול מראה שהוא בוחר ברגליים לרוב את המוכר והאהוב וזו התרבות שלו. בעיניי ההשיג של הריימיק של מלך האריות (שהוא אולי הכי דומה בשוטים עם אפקט ריאליזם) עושה 1.6 מליארד רק מוכיח כמה הקהל אוהב את התרבות שלו מעגלית וזה יפה בעיני. סבא אבא ובן יושבים לראות בת הים הקטנה שמעורר בניהם קשר תרבותי חוצה דורות. זה הישג לא הפסד.
הקאברים של הרימייקים האלה לרוב שוחטים את המקור מבחינתי. לכן אני גם אוהב את הדרך שגוגל מתקן את זה ל"קברים".
אני ממליץ על הסרטון הזה שמפרט בדיוק למה.
https://youtu.be/OaO3M-zZR8E
האם אתה מדבר זה שדיסני שלא עושה דברים מקוריים או
רק על החידושים שלהם לסרטי האנימיצה?
כי אמנם אי אפשר להגיד שדיסני הם שיא המקוריות אבל יש להם הרבה סרטי מקור.
הם לרוב לא טובים אבל אני רוצה להאמין שהם מנסים שהם יהין טובים (ולמצוא עוד פרנצדייז).
סרטי האנמיציה זה ברור- אנקאנטו, עולם מוזר, פיקסאר וכו וכו
אבל גם גאנגול קרוז, ארטמיס , קמט בזמן, ועוד.
*אני מתעלם מפוקס שלהם יש הרבה דברים מקוריים כי זה לא דיסני
**כן רוב הסרטי לייב אקשן המקוריים שלהם תחת המותג של דיסני הם די זבל ומאז שודדי הם לא הצליחו בתחום אבל הם מנסים
***אם באמת התכוונת רק לסרטי האגדות הרימקים שלהם ששם לרוב אין חידוש (לדעתי הם יותר טובים מסרטי לייב מקור) אז אני איתך, אבל מצד שני צריך גם כסף כי בלי כסף אין אומנות
בהקשר הספציפי, התשובה הייתה לשאלה "מה הבעיה של אנשים עם הרימייקים של דיסני"
אפשר, כמובן, לדבר על הבעיות של חלקים אחרים באולפן – אבל נשאלה השאלה אז נענתה התשובה.
לגבי הסעיף האחרון – יש שמועות, רחוקות רחוקות, על תקופה רחוקה בעבר שבה אנשים היו מוכנים לשלם כסף טוב גם עבור דברים שאינם רימייקים.
אז אני הבאתי דוגמאות שדיסני לא ״נתקעת על העבר״ . הדוגמאות שהבאתי באו להראות שדיסני כן עושה דברים מקוריים ולא מעט בשנים האחרונות לדעתי .
האם זה מספיק? האם הרמה מספיק גבוהה?זה כל אחד יחליט בעצמו, וזה לא שתגיד שכל סרט ״מקורי״ שלהם מגיע עם תקציב נמוך .
ולגבי הסוף שמגיב לסוף שלי- כן , יש סרטי מקור שעושים כסף,ֶאבל כבר הרבה מאוד מאוד שנים שסרטי המשך, סרטי ״נושא״- גיבורי על ושות, וסרטים לא מקוריים עושים יותר כסף, אז מה הבעיה שדיסני הולכת על רוב של סרטים שמביאים כסף (מארוול מלחמת הכוכבים רימקיים ועוד) וגם על סרטי מקור , באופן הגיוני המקור יקבל פחות סרטים מהשאר בגלל שהוא יותר מסוכן.
ושוב זה שדיסני לא מצליחה בנושא לא אומר שהיא לא רוצה להצליח בו.
וכמובן שכמו שאמרתי בהתחלה,ֶדיסני זה באמת לא המקום מבחינה היסטורית אפילו לחפש בו מקוריות רבה, אבל גם אצלם יש סרטים כאלו ואי אפשר ממש להתעלם מהם
אבל אתה מערבב הרבה דברים
שוב, יש בעיה לחברה (בין כללית ובין ספציפית) שלא מוכנה לשחרר מהעבר שלה.
זה לא רק עניין של מקוריות, זה עניין של דור שלם שלא מצליח להשתחרר מהצל של סרטי הילדות שלו.
אני חושב שזה תלוי בסוג הרימייק
יש רימייקים כמו היפה והחיה שהם פשוט "ומה אם זה אבל בלייב אקשן?" ואין שם שום דבר חדש, ויש רימייקים יותר יצירתיים. במקרה של בת הים הקטנה אני בטוח שזה הסוג השני. ארבעה שירים חדשים, רקע לאורסולה, מלכה ועוד חמישה תפקידים נוספים שעדיין לא פורסמו. זה הולך לחדש המון, אני בטוח בזה.
אוקי אני לא מסכים איתך אבל מקבל את מה שאתה אומר (:
(ל"ת)
דווקא בתחום הרימייקים לאנימציה זה מפריע לי פחות
הרימייקים המצולמים לסרטים המצוירים של דיסני הם משהו כמו ההמשכים לווידאו לאותם סרטים – דברים זניחים לגמרי, שאף-אחד לא יזכור בעוד כך וכך שנים. בתחום האנימציה פרופר, דיסני ופיקסאר עדיין מוציאים סרטים מקוריים יותר מרוב האולפנים האחרים בהוליווד.
אבל לגבי מלחמת הכוכבים ומארוול (ורימייקים שאולפנים אחרים עושים) – הבעיה היא שאף אחד לא מנסה להמציא לך פה את התופעה הבלוקבאסטרית הבאה – הסרט שיעשה את מה שעשו "מלחמת הכוכבים" או הסרטים הראשונים של מרוול או (אם ללכת מחוץ לדיסני) את ה-"שליחות קטלנית" או ה-"בחזרה לעתיד" של העשור הנוכחי (ולמען האמת, גם בעשור הקודם לא ממש הצליחו). תעשיית הבלוקבאסטרים תקועה בלמחזר את עצמה למוות.
אגב, כדי להוציא שובר קופות "מקורי" לא צריך להמציא את כל הגלגל מחדש, דברים נבנים על דברים שבאו לפניהם: "דברים מוזרים" היא סדרה שבנויה כולה על נוסטלגיה לשוברי הקופות של האייטיז אבל היא מרגישה יותר מקורית ויותר מבדרת עבורי מכל שובר-קופות שיצא בעשור האחרון. "פרויקט אדם" של נטפליקס, של הבמאי של "דברים מוזרים" הוא סרט שגונב על ימין ועל שמאל מאותם שוברי קופות, והוא עדיין הרגיש לי מקורי ומעניין יותר מכל פרויקט מרוול, די.סי. מלחמת הכוכבים או ווטאבר של העת האחרונה (פירוט בקרוב בפרויקט סרטי השנה של עין הדג). בטח אם משווים אותו ליצירת סטרימינג אחרת – ההמשך/פריקוול ל-"הטורף" מדיסני פלוס, שאת המחמאות שהוא קיבל אני יכול להסביר רק בהתדרדרות קשה של הסטנדרטים.
אולי אף אחד לא מנסה להמציא את התופעה הבלוקבאסטרית הבאה
אבל זה לא אומר שאין סרטים מקוריים מהעשור הקודם ששברו קופות והתחילו פרנצ'ייזים שהם לא של דיסני/פיקסאר:
רצח כתוב היטב
ג'ון וויק
מקום שקט
קינגסמן
סרט לגו
בייבי דרייבר (אולי? בבקשה?)
אף אחד מהם לא שבר קופות ברמה של מלחמת הכוכבים ומארוול, אבל כן יש סרטים, שכמו בחזרה לעתיד ושליחות קטלנית בזמנו, הרוויחו יותר כסף מהמצופה והתחילו פרנצ'ייזים.
את "מקום שקט" הייתי מחריג מהרשימה הזאת
כי הוא סרט אימה. בתחום האימה באמת יש עדיין הרבה יותר מקום למקוריות והתנסות, כנראה כי סרטים מהז'אנר נעשים בתקציבים נמוכים יותר. "קינגסמן" הוא גם עיבוד לקומיקס, אם כי כזה שנהניתי ממנו (הראשון לפחות) יותר מרוב סרטי מרוול.
וכן, הרשימה מכילה הרבה סרטים טובים (אם כי בעיקר כאלה שמעידים על הכלל), אבל עדיין לא משהו שהביא לי את תחושת ה-"וואו!".
לא ברור לי איך סרט גינרי כל כך כמו פרוייקט אדם עדיף על האומנות של טרף?
רק כי כתוב על האחד מקורי ועל השני ריימיק/ריבוט? נשגב מבינתי. הראשון צפיתי כל מהלך כל שוט וכן אפילו מונולוג שיוצא לדמויות מהפה ממש לא הייתי צריך לכבא את המוח, פשוט שמתי על מצב אוטומט. בשני ישבתי בשקט, במתח, נפעם מכל שוט, מקשיב לכל ביט (בתור אחד שלא צפה במקורי ושבז לו אחרי הצפייה). אני באמת מגרד את הראש ומנסה להבין איפה הסטנדרטים עומדים?
פירטתי בביקורת בדיוק מה לא עבד בשבילי ב-"טרף"
ובקצרה: זה סרט שרובו מאוד פול-גז בניוטרל. לוקח לו יותר מדי זמן להתניע.
כי זה לא סקר של מה הסרט שאתה הכי מצפה לו
בלי לפחות סרט אחד שנדחה ומשתתף בשני סקרים.
מה שמבאס אותי זה שכרגע החדשים של גארת אוורנס וג'ון וו (שהעבודה עליהם התסיימה, אאל"ט) נמצאים גם בלימבו
אין תאריכי יציאה, אין טריילרים, כלום.
מה שממש מתסכל פה
זה שבעוד שהדחיות בגלל קורונה היו בלתי נמנעות, כרגע האולפנים תכלס בוחרים לדחות את כל הליינאפ שלהם ולהפסיד המון כסף שכבר הושקע בקמפיינים וכו׳, רק בשביל לא לשלם לשחקנים ולכותבים שכר הוגן ולהגיע איתם להסכם מכבד.
אני חייב לןמר שנורא קשה להיות קפיטליסט במצב הנוכחי
כאילו, אני קפיטליסט בנשמה ומבחינתי סוציאליזם זה דבר מטומטם לאללה, אבל גאד איך בא לי לקחת את האנשים האלה ולהכניס להם כמה כדורים לראש (ריטלין, אני מתכוון לריטלין, לא ליריות אדוני השוטר)
לא כל כך מבין למה
יש פה מחלוקת כספית, הם רוצים לקבל יותר הם רוצים לתת פחות, הם שובתים הם נלחמים. נראה לי אחלה. לא רואה סיבה לבחור פה צד
זה היה יכול להיות אחלה אם האולפנים היו מתקמצנים במקרים אחרים
וזה לא שאסור להם לעשות את זה, זה פשוט מרתיח שהם מוציאים הון על קידום לסרטים שלא יוצאים אבל לא מוכנים להוסיף גרוש למשכורות של התסריטאים והשחקנים
זה כבר לא רק מחלוקת כספית.
הכניסה של הAI לשוק פותחת אפשרות להחליף את רובם ולהשאיר רק שכבה דקה שתבצע בקרת איכות לAI.
אז כן, זה עדיין עניין של כסף, וקריאות "לא רוצים שהטכנולוגיה תחליף אותנו" אלו סיסמאות לודיטיות, אבל מבחינת השובתים הם נלחמים על עצם המקצוע שלהם.
מהסיבה הזאת מי שבאמת צריכים לשבות הם האומנים והאנימטורים
כי בעוד ואת התסריטאים עוד לא החליפו ב-AI ואת השחקנים בכלל עוד לא ניתן כיום להחליף ב-AI, הרי שאת האומנים והאנימוטורים כבר התחילו בפועל להחליף, כמו למשל ברצף הכתוביות של פלישה סודית.
מה שעצוב הוא שאם האנימטורים והאמנים ישבתו, לאיש זה לא יהיה אכפת.
ואם יחליפו אותם באופן סופי ב-AI, אף אחד כמעט לא יזיל דמעה.
כי בסופו של דבר יש אנשים שבהיררכיה של תעשיית הסרטים נמצאים כל כך למטה, עד שאין להם אפילו יכולת להיאבק על זכויותיהם כי לאיש לא אכפת מהם.
כשאני מסתכל על סכנת ה-AI, אני קודם כל שם את עיני לעבר אלה שכבר עכשיו ה-AI לוקח להם את מקום העבודה, ורק אחר כך לעבר אלה שמתישהו בעתיד יוחלפו ע״י AI.
זה בגלל שהאמנים והאנימטורים לא מאוגדים, ולכן הם לא יכולים לשבות
ונכון ש*היום* בינה מלאכותית לא יכולה להחליף את השחקנים, אבל השאלה "מתי ג'ואן היא נוראית יהפוך למציאות" היא שאלה של זמן בלבד.
אבל גם אם הם היו מאוגדים, שביתה שלהם לא הייתה מזיזה לאף אחד
הציבור לא היה מזדהה איתם כמו שהוא מזדהה עם התסריטאים ובוודאי לא כמו שהוא מזדהה עם השחקנים, כי מי בכלל שם לב שהם נמצאים שם בתעשיית הסרטים?
ומכיוון שאותם ניתן להחליף כבר עכשיו פחות או יותר, אז שביתה שלהם רק תוביל להחלפתם הסופית ולזריקתם מכל המדרגות.
וכן, יש הבדל בין אנשים שהעבודה שלהם כבר עכשיו בסכנה חמורה לבין אנשים שבעתיד העבודה שלהם צפוייה להיות בסכנה חמורה.
קודם כל צריך לשים לב לאלה שכבר עכשיו מתחילים להחליף אותם ורק אחר כך לאלה שיוחלפו בעתיד.
אחרי הכל, יש מצב שעד שהחלפת שחקנים ב-AI תהיה רלוונטית כבר לא יהיו חלילה כלל אנימטורים ואומנים שמועסקים בתעשיית הסרטים, כך שדי ברור איזה מאבק בהול יותר.
למיטב הבנתי,
האנימטורים והאמנים כן מאוגדים.
https://animationguild.org/about-the-guild/
אני צופה עתה ב-"אייקונים מתעוררים: משפחת סימפסון", וממה שהבנתי ממנה, הגילדה שלהם מדורגת נמוך יותר בשרשרת המזון מגילדת הכותבים והיא ממש מוזכרת בעפעוף בפרק חמש. הם לא יכולים לשבות משום שהשביתה תהיה חייבת להיות כלל-עולמית כדי למנוע מקרים של מיקור חוץ כמו שעשו ב-'הסימפסונים' כדי לעמוד בעומס (הם השתמשו גם באולפן דרום קוריאני.)
אני בספק אם שחקנים יוחלפו בקרוב בכפילי AI
לכוכבים יש ערך שיווקי (מספיק לראות ש-dune 2 נדחה לא בגלל שהוא לא מוכן, אלא כיוון שזקוקים לקידום של הכוכבים בתוכניות אירוח), ושחקני אופי קטנים יותר הם משמעותיים כפרצופים מוכרים ובכל מקרה זולים יותר. ולייצר אינטראקציה טבעית בין בני אדם ל"דמויות AI" יהיה אתגר מסובך שאולי לא שווה את זה (אפשר לראות את זה בכל פעם שעושים אינטראקציה בין אדם לדמות אנימציה). מה שכן, ניצבי רקע ודמויות לסצינות המוניות כנראה יוחלפו ברובם על ידי דמויות AI, לפחות בבלוקבאסטרים הגדולים בהם אין במאי שיתעקש על שימור המצב הקיים.
וניצבי רקע ושחקנים שהם לא כוכבים הם בדיוק האנשים שבגללם האיגוד שובת.
(ל"ת)
לא אמרו את אותו הדבר כשעברו מאנימציה ידנית לאנימציה ממוחשבת?
הAI הוא כלי, הוא צריך אנשים שיפעילו אותו, ואני מבטיחה לך שגם בדיסני היו די הרבה אנשים שעבדו על אנימצית הפתיחה של פלישה סודית, והרבה גרסאות שונות שנוצרו על ידי AI עד שבחרו את האחת.
הפרסום על השימוש בAI זו בעיקר בחירה עיצובית שמתאימה מאוד לרוח הסדרה עם טקטיקה שיווקית כי הרי אין דבר כזה פרסום רע…
אז בזכות הAI המתחיל יוכל לייצר דברים שנראים סבירים, המתקדם יצליח לייצר דברים שנראים טוב, והמומחה יגיע למצב שהוא יכול להראות לנו דברים שעוד לא ראינו. העקומה תזוז. גם אם נגיע למצב שAI יכול לעשות את כל מה שהאימטורים היום עושים (ואני לא חושבת שזה יקרה), זה בעיקר יגרום לבני האדם לעשות דברים עוד יותר מורכבים, שידרשו יותר אנשים שיתפעלו יותר תוכנות AI למיניהן.
במילים אחרות- מה דעתכם? התמונה מstable diffusion, ושאר העיצוב בפאואר פוינט.
הרבה יותר ממה שהייתי מסוגלת לעשות בעבר. ועדיין בטוחה שמעצב גרפי אמיתי היה יודע לעשות את זה הרבה יותר טוב ממני.
בתכלס התמונה הזאת נראית ממש רע.
(ל"ת)
כן, זו די הנקודה שלי...
(ל"ת)
זו לא הבעיה, AI הוא ממש לא המוקד של השביתה הזו.
AI לא הולך לכתוב תסריטים בכזאת קלות, והרבה מהעבודה של התסריטאים זה לשבת ולחשוב על הרעיון הנכון, אם אין את הפרומפט הנכון, הAI לא שווה יותר מדי. וכשאנחנו מדברים על קומדיות זה עוד יותר קיצוני.
הAI ישנה את צורת העבודה, יעזור בבניית סיפורים עקביים, יתרום לסיעור מוחין, ואולי חדר תסריטאים שהיה עד עכשיו עשרה אנשים יוכל להסתפק בשמונה. אבל הוא לא הולך להחליף את רובם. לא הולך להיות עכשיו בן אדם אחד שמנהל אוסף תוכנות AI שמביאים לתסריט המושלם. יהיה חדר תסריטאים עם אנשים ומחשבים רק שבמקום לגלגל רעיונות, יריצו רעיונות מול צ'אטג'יפיטי עד שיגיע הרעיון הנכון.
המוקד של השביתה הזו הוא המעבר לתוכן סטרימינג, וצורת התשלום על תוכן הסטרימינג לעומת הרשתות הקלאסיות. ברשתות הקלאסיות התסריטאים המשיכו לעבוד במשך כל הצילומים, לשפר, לדייק, וגם ללמוד ואולי להתפתח משם עד לרמה של שואו ראנר.
בסטרימינג הדרך לחסוך הא להחזיק את התסריטאים רק לשלב הכתיבה של התסריט, וברגע שהתסריט גמור לפטר את הצעירים ולהשאיר רק את הבכירים. בצורה הזו לחברה הצעירים אין איך ללמוד על ניהול תכניות ולהתקדם, הם מקבלים משכורת לפחות זמן (אז יש להם יותר תקופות אבטלה בין פרוייקטים), והתשלום עם סינדיקציה הוא ממש נמוך אם בכלל הוא עדיין קיים. כל הדברים האלה קרו הרבה לפני ה AI.
למתעניינים – זאק בראף ודונלד פייזון החליטו שהם מפסיקים לצפות בפרקים של סקראבס בזמן שביתת השחקנים (כי זה סוג של קידםו מכירות לתכנית שלא אמורים לעשות בזמן השביתה), והקדישו פרק אחד לשיחה עם אדם קונובר (מ-אדם הורס הכל, ואחד הקולות הבולטים בשביתה) כדי להבין את מהות השביתה.
יש כן נקודה טכנית שקשורה ל-AI
יש הבדל בתשלום ובקרדיט ל"כותב" ל"משכתב" בתסריט. אם AI יכול לפלוט תסריט איום ונורא על סמך רעיון, אותה קבוצת אנשים תצטרך אולי לעבור עליו כדי להפוך אותו לתסריט טוב – אבל עכשיו הם כבר שונמכו ל"משכתבים" גם אם התסריט ה"מקורי" כמעט חסר ערך.
גם זה דבר שכבר קיים
יש תסריטים חסרי ערך שמסתובבים בתעשייה, שבן אדם אמיתי כתב, ואז כל מיני תסריטאים מתבססים עליהם בשביל לייצר סרט טוב. יש הגדרות של כמה עבודה נותנת בעלות על התסריט. הקושי במקום הזה הוא הרבה פעמים נתינת הקרדיט לכותב הקודם שכתב את אותו תסריט איום ונורא שמתבסס על רעיון טוב. ואגב, כאן יש את הצד השני של תסריטאים מתחילים עם רעיון טוב שהם מתקשים להוציא אותו לפועל להביא אותו לרמה של משהו שאפשר לפרסם. עכשיו התסריטאי יכול לייצר תמונות אוירה עם מידג'רני, או לדייק את הדמויות שלו עם סיעור מוחין שדורש סוג של שיח רעיוני, אבל זה בגימורים, לא במהות. זה לא יבטל את תפקיד התסריטאי, כי בסופו של דבר מה שצ'אט ג'יפיטי לא יכול להביא לא משנה כמה נתאמץ – זה את הרעיון הטוב בנסיון הראשון.
אני לא אומרת שזה הולך להיות מושלם. זה כלי, ולכלי הזה הולכים להיות יתרונות וחסרונות. יהיו אנשים שירוויחו, יהיו אנשים שיפסידו. וצריך לחשוב מחדש על איך מתמחרים חלקים שונים בתהליך, אבל זה ממש לא הולך להיות סוף התעשייה כמו שיש נטייה להציג את זה.
האבסורד הוא שהם הפסידו סכומי עתק עוד לפני הדחיות הראשונות של הסרטים הגדולים.
הם אשכרה שורפים כסף כדי לנסות להחליש את השחקנים והתסריטאים, שמבקשים פרוטות ביחס לכסף שכבר נזרק בידי בעלי האולפנים.
עתיד, האולפנים חושבים לעתיד
עונה אחת של סרטים שנדחים היא בסדר גודל פחות כסף מאשר הסכם תמלוגים לכל המוצרים כמה וכמה שנים קדימה.
אני חוזר לאנלוגיה משרשור אחר שהיה (ככה אני, דפוק): אם מחר מגיעה מכונה שמחליפה את העובדים התאילנדים (התסריטאים), כולם יפוטרו מייד ע"י החקלאי הישראלי (האולפנים). אם ה AI ייכנס חזק, הוא יכול לחסל מקצועות. חברות האם של האולפנים (חברות תשתיות התקשורת) לוחצות חזק. אלו חברות טכנולוגיה, מעניין להן את ה 01 האמנות. הן דוחפות את הדיאייג'ינג כדי לשלם לשחקן אחד פחות בסרט, אז לא ידחפו תחליף תסריטאים?
מה שמעניין אותי, זו האסטרטגיה: מה אכפת לסגור הסכם מיטיב (ויח"צ יותר טוב) אם מחר מפטרים את כל התסריטאים וממציאים מקצוע חדש של עורך תסריט אוטומטי? הרי באמת יחסכו את ההפסדים הנוכחיים.
לדעתי, זה מראה שחברות התקשורת לא מאמינות שה ai יתפוס נפח מספק בשנים הקרובות: ש"יותר מידי זמן" עדיין נחיה בצורת העבודה הנוכחית, שההוצאות עליה יגדלו.
מלחמות הסטרימינג עוד לא נגמרו, יש עדיין "צורך" בייצור כמויות תוכן אדירות בתור תחמושת. אז אסור שהתחמושת תהייה יקרה מידי.
לפחות יש כבר מנצח לסקר של שנה הבאה..
(ל"ת)