נגמרה השנה ונגמר העשור ואת שניהם נסכם פה בזמן הקרוב. אבל יחד עם כל הסיכומים, צריך גם להביט קדימה. עשור חדש מתחיל, והוא נפתח עם לא מעט סרטים מעניינים – במאים שלא שמענו מהם מאז 2014 חוזרים לחיינו (טליה לביא, דיוויד פינצ'ר), הקרב בין נולאן ווילנב על תואר יוצר המד"ב הגדול של שנות ה-20 יתחיל כבר מעכשיו, פיקסאר, מארוול ודי.סי מפגיזים כל אחד עם שני סרטים (ובמקרה של חברות הקומיקס – כולן מבויימים על ידי נשים), וחוץ מזה יש גם סרטים חדשים לספילברג, ווס אנדרסון, צ'ארלי קאופמן, אדגר רייט, ועוד ועוד .
אבל, כמו תמיד, אנחנו שואלים אתכם, מבין כל אלה, לאיזה מהם אתם הכי מצפים?
מה הסרט שאתם הכי מצפים לו בשנת 2020?
- טנט -כריסי נ. חוזר, ומבקש שיקראו לו כריסטופר נולאן ולא כריסי נ. (25%, 128 קולות)
- חולית - מי ששולט בחולית, שולט ביקום (16%, 80 קולות)
- ג'וג'ו ראביט - טאיקה ואטיטי חוזר והוא היטלר יותר מאי פעם (10%, 52 קולות)
- אמש בסוהו - אדגר רייט עושה מותחן פסיכולוגי (6%, 32 קולות)
- אני חושבת לגמור עם זה - צ'ארלי קאופמן חוזר כדי להרוס לכם את מערכות הזוגיות (6%, 29 קולות)
- האלמנה השחורה - היא אלמנה והיא שחורה והיא אלמנה והיא גם שחורה (5%, 26 קולות)
- נשמה - הסרט של פיקסאר שיוצא שנה הבאה. לא המשך ל"חיים שלי". (5%, 26 קולות)
- המברק הצרפתי - ווס אנדרסון שוב כאן, ואיתו קאסט בלתי נגמר של שחקנים מדהימים (5%, 23 קולות)
- וונדר וומן 1984 - וונדר וומן פוגשת את אויבה הגדול ביותר: סינתיסייזר (4%, 18 קולות)
- הנצחיים - הסרט החדש שיגרום לאנשים להגיד "זה מארוול? אז כבר קניתי כרטיס" (3%, 15 קולות)
- ניו יורק על הגובה - מהאיש שהביא לכם את "המילטון": הדבר שעשה לפני "המילטון" (3%, 15 קולות)
- לא זמן למות - דניאל קרייג נפרד מג'יימס בונד, ואולי הפעם באמת (3%, 13 קולות)
- ניוארק - הסופרנוס מגיעים אל המסך הגדול (3%, 13 קולות)
- מנק - דייוויד פינצ'ר וגארי אולדמן עוסקים בתסריטאי שאורסון וולס דפק (2%, 11 קולות)
- נפש פתלתלה - סוף סוף סרט חדש של טליה לביא (2%, 9 קולות)
- סיפור הפרברים - ספילברג מרגיש pretty, הו כה pretty (1%, 6 קולות)
- ביל וטד 3 - אקסלנט! (1%, 5 קולות)
- המשפט של השביעייה משיקגו - סשה ברון כהן, מייקל קיטון ועוד הולכים ומדברים בחדש של סורקין (1%, 4 קולות)
- המוטנטים החדשים - אולי הפעם הוא אשכרה ייצא (1%, 3 קולות)
- ריה והדרקון האחרון - הסרט המונפש החדש של דיסני. ככל הנראה עם דרקון. (0%, 2 קולות)
מס' מצביעים: 510
Loading ...
בחירה קלה ביותר.
אני מניח שאמרתי את זה פה פעם, אבל אני, ובכן, מאוד מאוד מאוד אוהב את "הסופרנוס", וגם זה בלשון המעטה. אני מבין את אלה שחושבים שפריקוול טלוויזיה בקולנוע לא נראה כמו מתכון טוב להצלחה, אבל אני סומך על דייוויד צ'ייס בעיניים עצומות. הבנאדם בנה את הקריירה שלו דווקא על הימנעות מקתרזיס זול – הימנעות שנוכחת לכל אורך הסדרה (כולל במיוחד בסוף הידוע לשמצה) והיא בדיוק מה שהפך אותה לגדולה, כך שהוא האחרון שאני מאמין שייעשה סרט שכל תכליתו היא להוות פאן סרביס למעריצים, מלא בקריצות ורגעי "היי, הנה ההוא מהזה!". אם הוא החליט לכתוב להרים את הפרוייקט הזה עכשיו, 13 שנה אחרי שהסדרה נגמרה ונשכחה במעט מהתודעה הציבורית, כנראה שזה כי רק עכשיו יש לו מה להגיד ואיך להרחיב את העולם הזה. אם זאת הייתה מסחטת כסף, היו עושים את זה ב-2008.
מהשנים שהכי קל להצביע בהן
הידועות כ"שנים עם סרט של אדגר רייט"
אני חושבת לגמור עם זה
בפעם האחרונה שקאופמן כתב וביים סרט, הוא הצליח לרסק אותי לחלוטין. מקווה להתרסק שוב שנה הבאה.
ההתלבטות קשה
אגדר רייט ודיוויד פינצ'ר הם שניים מהבמאים האהובים עלי, אפס ביחסי אנוש הוא שלמות, נולאן לא אחיד ברמתו אבל הטריילר לטנט מרהיב, כנ"ל הטריילר של ג'וג'ו רביט, ביל וטד זו כזו נוסטלגיה…
אבל הצבעתי לקאופמן, כי אמנם עבר זמן מאז שהוא עשה סרט שאהבתי, אבל כשאני אוהבת אותם – הו, כמה שאני אוהבת אותם. אני מצפה מאוד לכל הנ"ל, אבל מכל הרשימה של הסרטים שאני מצפה להם זה האחד שישבור את לבי אם הוא לא יעמוד בציפיות.
כמו תמיד, אותי מסקרן הקרב על המקום האחרון
שפעם בשנתיים מתגלה שדווקא הוא הסרט שכולם צריכים לשים לב אליו.
כרגע זה תיקו מרובע!
נשארו 2
ריה מול המוטנטים החדשים. יאללה מכות!
לדעתי ריה יפתיע ובגדול
מזכיר לי את פרוזן שאף אחד לא ציפה לו(חוץ ממני מודה) והיה הצלחה אדירה.
הערה-לא, אני לא אומר שריה יהיה פרוזן , אני כן אומר שדיסני מפתיעים הרבה פעמיים ובדכ באתר זה לא כזה מצפים לסרט שלהם מישום מה(לעומת סרטים של פיקסאר).
מסכים לגמרי
העשור הקודם פיקסאר שלטו ללא הפסקה ודיסני לא הצליחו להוציא סרט אנימציה טוב.
ובעשור הנוכחי זה הפוך, סוג של.
פיקסאר כרגע לא אחידים, מוציאים סרטים מצוינים (הקול בראש) לצד סרטים לא טובים או סבירים (מכוניות 2-3, מוציאים את דורי).
דיסני, לעומת זאת, שולטים בגדול. מאז פלונטר הם מוציאים סרטים מקוריים שנעים בין טובים מאוד למצוינים, ביניהם כמה מסרטי האנימציה האהובים ביותר בשנים האחרונות (לשבור את הקרח, מואנה).
זאת הסיבה שאני מצפה לסרט הזה מאוד. באותה רמה שאני מצפה ל"נשמה" של פיקסאר.
ונראה לי גם הקהל יודע את זה.
אגב, הסרטים האלו זה הדבר הקרוב שנקבל ל"סרטי הרפתקאות / פנטזיה מקוריים בתקציב גדול", כי היום פחות משקיעים בסרטי לייב אקשן כאלו.
חולית של וילנב יהיה, לכל הפחות, מדהים.
(ל"ת)
אוקיי, אז הנה מה שאני אוהב ברשימה הזאת:
כן, יש בה פריקוול, כן, יש בה (שני) סיקוולים, כן יש בה רימייק (ועוד עיבוד מחדש לספר) אבל לראשונה מזה הרבה זמן, זאת מרגישה כמו רשימה מקורית, ברובה.
זה לא שלא היינו יכולים לשים פה המשכים ורימייקים – גודזילה נגד קונג, אהבה בשחקים 2, ונום 2, מולאן – היו המשכים וסרטי זיכיונות השנה. אבל אולי זה בגלל ש-2019 הייתה שנה מאוד קשוחה בכל הנוגע לסרטי זכיונות שאינם מארוול מבחינה ביקורתית (מלחמת הכוכבים, הלבוי, גברים בשחור, שליחות קטלנית, זה נקטלו, ואילו כל סרטי האנימציה של השנה התקבלו באיזה משיכת כתפיים מוזרה שכזאת), אבל נראה שצופי הקולנוע הממוצעים (או לפחות, תחושת הבטן שלי לגבי צופה קולנוע ממוצע כזה שלא מגובה בכלום) מתחילים לחפש דברים אחרים, ולא רק מה שמוכר וידוע.
ולכן כל כך כיף לראות רשימה שאני יכול בכנות לחשוב על אנשים שמצפים לסרטים שבה (טוב, אולי חוץ מ"המוטנטים החדשים" שנכנס מכורח המסורת) שמורכבת מסרטים מקוריים שעיקר הבאזז שלהם הוא הבמאים מאחוריהם ושבראשה (נכון לעכשיו), לראשונה מזה באמת הרבה מאוד זמן (2013 ו"ג'אנגו ללא מעצורים") הוא סרט שאינו מבוסס על מותג ידוע כלשהו (וכן, גם אם מחשיבים את הזכייה של "המוסד" שנה שעברה – הוא עדיין מבוסס על מותג כלשהו, גם אם קטן בהרבה).
האם כל הסרטים האלה יהיו טובים? כנראה שלא. אבל ככיוון כללי של "טוב, בוא ננסה לעשות דברים מקוריים" זה מעודד. עכשיו רק נותר לקוות שהם כן יהיו טובים, ושהם יצליחו, ושהוליווד, בהתאם, תתחיל לעשות יותר הימורים על יותר פרוייקטים שכאלה.
בקיצור, מפה, נראה לנו בסך הכל ממש אחלה של שנה (ואולי אולי אולי אוסקר לפינצ'ר. לכל הפחות הרבה דיבור של "תראו, פינצ'ר עשה סרט על מישהו מהתעשייה, תנו לו אוסקר, בחייאת ראבק").
מי שזכה בשנה שעברה היה 'סוף המשחק'
אנחנו מתעלמים מהצבעות לא חוקיות שנעשו בדרכים לא כשרות תוך ניצול של משהו, או של משהו אחר! מצלמות בקלפיות עין הדג, עכשיו!
הנה מה שאני אוהבת ברשימה:
שני מחזמרים. והם אפילו לא לילדים. מתי זה קרה פעם אחרונה? ואל תגידו לי שנה שעברה כי אף אחד לא ידע שסרט לגו 2 יהיה על גבול המחזמר.
אמנם לא מדובר במחזמרים מקוריים, אבל עדיין, זה מאד מגניב. רק חבל שהסרט של ווס אנדרסון הוא כבר לא מחזמר, עכשיו כל מה שיש לו להציע לי זה קאסט מוצלח, ואפילו זה לא באמת עובד כי הם ישחקו בסגנון האנדרסוני הרגיל.
יש, אגב עוד שני מחזמרים שיצאו השנה
כאשר השניים האחרים הם עם דגש להט"בי מובהק –
אחד של נטפליקס ("נשף הסיום"), עם מריל סטריפ, ג'יימס קורדן, קיגן מייקל קי ואיראנה גרנדה על שחקני ברודווי שמחליטים לעזור לילדה שהבית ספר שלה לא מרשה לה לקחת את בת זוגה לנשף הסיום. בבימויו של ריאן מרפי, שאני לא יודע איך אני מרגיש לגבי זה.
והשני הוא "כולם מדברים על ג'יימי" עם ריצ'ארד אי. גרנט על בן נוער שפונה לתרבות הדראג כדי להתגבר על ההצקות והבריונות שחטף בנוגע למיניות שלו.
I CANNT WAIT
ברצינות, כמה שג'יימי הוא מאוד קלישאתי וכמה שראין מרפי הוא ראין מרפי.
תנו לי תנו לי מיוזיקלים מקוריים (או עיבודים לדברים חדשים יחסים).
אנחנו נכנסים לשנות ה-20 ואני פה בשביל העליה המחודשת של הספקטקל המוזיקלי
ראיתי את The Prom בברודוויי
והוא חביב בעיני, לא מדהים, אבל נחמד מאד. מה שאומר שאולי העיבוד יהיה מוצלח דווקא – הרבה פעמים סרטים לא מצליחים לתפוס את הקסם וההדר של מחזות זמר מברודוויי, ותמיד קשה לתרגם במדויק ממדיום למדיום. דווקא משהו כזה, שהוא פחות ספקטקל מרשים, ויותר סיפור עם שירים, כנראה יעבור לא רע למסך. יש בו גם כמה רגעים שלקוחים ישר מסרטי התבגרות, אז בכלל.
ובתור מי שמתלונן תדירות על חסרונם של שוברי קופות מקוריים אני אמור לשמוח
אבל, לא יודע, רוב הדברים ברשימה לא מלהיבים אותי. טנט – עם כל הערכתי לנולאן, לא אהבתי את "התחלה" וזה נראה כמו עוד "התחלה". חולית – עם כל אהבתי לוילנב, אני פשוט לא בטוח כמה הסרט הזה יכול לחדש. נשמה – לא התלהבתי מהטריילר. ריה והדרקון – בואו נחכה שיהיה בכלל טריילר.
התלבטתי בין ג'וג'ו ראביט ל-"אמש בסוהו". הקול הלך בסוף לאדגר רייט, למרות האכזבה שלי מ-"בייבי דרייבר". אני מקווה שהחזרה לבריטניה תתניע לו מחדש את המצברים בקטע טוב.
נראה כי הפעם התור של וורנר לקבל שנה עמוסה בשוברי קופות פוטנציאליים
עם "חולית", "טנט", "וונדר וומן", "ציפורי הטרף", "ניוארק", "לזמן את הרוע 3", "ניו יורק על הגובה", "סקוב", "בארבי" ו-"גודזילה נגד קונג" (מה? אמרתי פוטנציאליים).
בכל אופן התלבטתי במי לבחור. קיוויתי לחדש של מיאזאקי, סרט שהובטח שייצא לפני 2020 אבל אני מתחיל לחשוד שזה לא יקרה. לכן אלך דווקא על הסרט הבא של טיילור שארידן, "Those Who Wish Me Dead" (אפרופו וורנר). הבחור הזה עדיין לא איכזב בדברים שכתב / ביים, העלילה נשמעת מסקרנת והקאסט עמוס בשמות איכותיים.
אממ כל שנה יש לוורנר מלא סרטים
ההצלחה- ככה ככה
הצבעתי ל'נשמה'
כי פיט דוקטר הוא במאי עם רקורד של 100 אחוז מבחינתי ('מפלצות בע"מ', 'למעלה' ו'הקול בראש' המופתיים).
עם זאת, אם 'הג'נטלמנים' של גאי ריצ'י היה ברשימה הוא היה מתחרה איתו קשות.
הצבעתי לחולית
הסרט המקורי הוא בלאגן (גם אם פחות איום מהשם שיצא לו), והספר די התיש אותי. אבל את וילנב אני מוכן לראות עושה סרט עלילתי גם על הדיונה בראשון.
החלטה די קלה
חולית מסתמן כ"שר הטבעות" המודרני. אם דני ווילב הצליח לעשות סרט ענק כמו "בלייד ראנר 2049" פחות משנה אחרי שעשה את "המפגש", פרוייקט שהוא השקיע בו 3 שנים של פיתוח יכול להיות משהו שעדיין לא ראינו.
בכל זאת, הצבעתי ל"טנט" כי כריסטופר נולאן.
הלכתי לסקר של 2019
ומסתבר שהגבתי שם שבקצב הזה המוטאנטים החדשים יתמודד גם על המקום האחרון השנה. מעניין אם הסרט הזה אי פעם יראה אור יום… אולי בדיסני פלוס?
התלבטות קשה
בפעם שעברה שיצאו באותה שנה סרטים של נולאן ווילנב (דנקירק ובלייד ראנר 2049 בהתאמה) הם היו שניהם סרטי השנה שלי אבל אז וגם עכשיו אני עם נטייה קלה לווילנב שבכל זאת בסרטים שלו יש קצת יותר לב .
אהבתי את הספר אהבתי מאוד את המשחק ואפילו אהבתי את הסרט המקורי של דיוויד לינץ' אז להלביש על זה את ווילנב זה סוג של התגשמות חלום שאני מקווה מאוד לא להתאכזב ממנה.
הייתי שמח אם בשנה הקרובה היה יוצא Wolfwalkers, הסרט החדש של תום מור
בימד"ב כתוב שהוא יוצא ב-2020, אבל באותה נשימה כתוב שם גם שהוא ב-Pre-production, ומהאולפן עצמו לא הגיעו עדכונים מאז שאפל קנו אותו, אז אני פשוט לא יודע.
מאחר והנושא פשוט לא סגור, אני בוחר במקומו את Those Who Wish Me Dead – מותחן על נער שעד לרצח, הופך למטרה בעצמו, וצריך לשרוד בהרים המושלגים של מונטנה. טיילור שרידן, תסריטאי מוערך שעשה עבודה מעולה בסרטו הקודם כבמאי "רוחות קרות" גייס צוות שחקנים מרשים לפרויקט, עם אנג'לינה ג'ולי בתפקיד הראשי (ככל הנראה מומחית-ההשרדות שיוצאת להגן על העד).
ואו, לא ידעתי ששנה הבאה כל כך מגניבה
יש פה הרבה דברים שמחדשים לי ונשמעים אחלה – צ'רלי קאופמן, וורס אנדרסון, דיוויד פינצ'ר, סורקין (!). אדגר רייט מאוד אכזב אותי עם בייבי דרייבר אז קצת ירד לי ממנו, אבל אולי הוא יתקן את דרכיו.
יש לי מלחמה בלב בין טנט לחולית ששניהם נשמעים כמו הדבר הכי טוב שהולך להיות בעשור הקרוב, ובהתאם שניהם כרגע מקום ראשון בסקר. האלמנה השחורה והנצחיים נשמעים נחמד אבל אני לא צופה שזה יהיה יוצא דופן ביחס למארוול. אני סקפטי לגבי המוטנטים החדשים, אבל נחיה ונראה.
מג'וג'ו ראביט כן התלהבתי עד שראיתי את הטריילר שמספיילר את רוב עלילת הסרט (כולל הקונפליקטים של כל הדמויות והאירוע המחולל), ועכשיו אני כבר לא בטוח שבא לי לראות אותו.
סיפור הפרברים של ספילברג נמצא אצלי בסופרפוזיציה בין נשמע מלהיב לנשמע קרינג'י. כנראה זה ייפתר רק אחרי שאצפה בו.
ומזמן לא היה סרט שהיה לי פחות אכפת ממנו מהפריקוול סופרנוס הזה. נשמע כמו cash grab קלאסי.
שנאוצר הסביר די טוב למה הפריקוול כנראה לא ממש cash grab
אבל אני מסכים שזה לא גרם לי שיהיה לי אכפת ממנו (מצד שני, לא ממש עברתי את הפרק הראשון בסדרה).
טנט, כי לאחרונה ראיתי שוב את 'ההתחלה'
ומדובר בבית ספר לקולנוע כמעט בכל תחום.
לחדש של טליה לביא קוראים "אחד בלב"
(ל"ת)
בטוח בטוח במאה אחוז?
כי בכל מקום שקראתי (קרן הקולנוע הישראלית, בעיקר) קראו לו בשם שרשום פה.
טוב בסדר צדקת
(ל"ת)
יהיה מעניין לראות כמה מהסרטים פה אשכרה הולכים לצאת ב-2020 בסוף
אני יודע שהרבה לא ברור מצבם, אבל אני סופר לפחות 4 סרטים שהולכים לחזור אלינו בשנה הבאה בסקר – או לפחות, טכנית יכולים (ריה והדרקון האחרון, ניו יורק על הגובה, ניוארק, הנצחיים), וזה לפני שאנחנו יודעים מה יעלה בגורלו של "המוטנטים החדשים".
סקר חוזר (ברובו)?
נכון לעכשיו, יש רק שני סרטים בסקר הזה שבודאות ניתן לצפות בהם באופן חוקי: "ג'וג'ו ראביט" (שיצא בתחילת השנה ואני מניח שזמין ב-VOD כלשהו) ו"אני חושבת לגמור עם זה". "השביעיה משיקגו" צפוי לעלות לנטפליקס עוד שבועיים.
"טנט", "ביל וטד 3" ו"המוטנטים החדשים" יצאו לאקרנים בבתי קולנוע שהיו פתוחים. האם נזכה לצפות בהם בבתי הקולנוע שלנו עד סוף השנה? מי יודע.
עשרה מהסרטים בסקר כבר לא יצאו השנה. "נשמה" עדיין אמור לצאת לבתי קולנוע בנובמבר אבל יש לי תחושה שזה לא ישאר כך. כנ"ל לגבי "חולית" ו"וונדר וומן" שמתוכננים לדצמבר, לפחות אחד מהם יזוז, נכון? ומה לעזאזל קורה עם "מנק"?
בקיצור, מסתמן שהסקר של 2021 יראה דומה לסקר הזה + כמה אפשרויות חדשות. יהיה מעניין להשוות בין התוצאות.
מנק של נטפליקס, כך שאני משער שייצא השנה
(ל"ת)
אני מהמר שיהיו בערך כ6-7 סרטים מהרשימה הזאת שיצאו באופן רשמי
השאלה היא האם חלק מהסרטים האלה לא יוכלו להשתתף בסקר של 2021 נטו כי יידחו אותם ל-2022.
בכל מקרה, כן, מטורף.
והמניין הסופי הוא: 9
או 7. אני קצת צריך לחשוב על זה, אבל זה ש"נשמה" ו"וונדר וומן 1984" טכנית יוצאים להורדה שאפשר להשיג בתשלום (גם אם רק דרך VPN) מוריד קצת מההילה של להכניס אותם ל"לאיזה סרט אתם הכי מצפים", כי, טוב, הרבה כבר לא מצפים אלא צופים.
חוץ מהם, שלישיית נטפליקס יצאה/תצא כמתוכנן (מנק, שיקגו, לגמור), ג'וג'ו ראביט עוד הספיק להיות בקולנוע (היו זמנים), ו"טנט", "ביל וטד 3", ו"המוטנטים החדשים" נמצאים באותה דילמה כי טכנית אולי הם עוד ייצאו בהפצה רשמית ב-2021 אבל זה כבר נראה מאוד רחוק מפה.
נכון לעכשיו כל הסרטים ברשימה מיועדים ל-2021, כאשר "המברק הצרפתי" ו"נפש פתלתלה"/"אחד בלב" של טליה לביא בלי תאריכי יציאה רשמיים אבל ככל הנראה ייצאו אז. אני לא בטוח עדיין שנכניס את כל ה-11 כמו שהם לסקר הבא, אבל אני גם לא בטוח שיש לנו ברירה אחרת.
אחרי שנה וחצי מאז הפרסום
עדיין 9 סרטים לא יצאו מהרשימה הזאת. פאקינג קורונה.
ומעניין לחשוב
באיזה שקט יחסית חלפו כאן בסוף הסרטים של נולאן וקאופמן שניצבים כאן בראש הסקר.
אשכרה יש אנשים שציפו למוטנטים הצעירים?
מן הסתם ציפתה להם אכזבה אבל איזה סימן היה להם שגרם להם לציפיות מלכתחילה,
ונשארנו עם המברק הצרפתי וסיפור הפרברים
נראה שרק ב2020 נסגור את הרשימה המקוללת והמעצבנת הזאת.
הכרוניקה קצת מזגזג
אבל נראה לי שאנחנו נסיים אותו עוד השנה.