הדבר הכי מצחיק בקשר לסקר "לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2013?" היה כל האנשים שטענו שפשוט אין למה לצפות, ושזאת נראית כמו שנה מעפנה. והנה: לא רק שזאת היתה שנה קולנועית נהדרת, כמה מהסרטים שהשתתפו בסקר – ובקושי קיבלו קולות – התבררו בסופו של דבר כסרטים שהיה שווה לחכות להם.
טוב, אי אפשר באמת לדעת. יהיו הפתעות גם בשנה הבאה, ויהיו אכזבות, ובלי ספק יהיו סרטים מצוינים שלא מופיעים ברשימה הזאת – כי עוד לא שמענו עליהם. אבל בינתיים: קראתם את התקצירים, ראיתם את הטריילרים (רובם, לפחות) – לאיזה מבין הסרטים הבאים אתם מחכים?
לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2014?
- אקס-מן: העתיד שהיה: כל האקסמנים, זקנים וצעירים (21%, 211 קולות)
- אינטר-סטלר: כריסטופר נולאן בחלל (19%, 194 קולות)
- מלון גרנד בודפסט: ווס אנדרסון ולהקתו (7%, 67 קולות)
- כוכב הקופים: השחר: המשך לפריקוול (6%, 57 קולות)
- היא: ספייק ג'ונז מביים אהבה בין חואקין פניקס למחשב (5%, 56 קולות)
- ההוביט: לשם ובחזרה: סוף סופי סופני (5%, 53 קולות)
- משחקי הרעב: עורבני חקיין, חלק ראשון: Shit just got real (5%, 53 קולות)
- ורוניקה מארס: כי קיקסטארטר משתלם (5%, 48 קולות)
- לגו: באטמן נגד סופרמן. בלגו (4%, 44 קולות)
- המבול: דארן ארונופסקי תנ"כי (4%, 41 קולות)
- שומרי הגלקסיה: הנוקמים הבינגלקטיים (3%, 29 קולות)
- Inherent Vice: היעלמות, רצח ופול תומס אנדרסון (3%, 27 קולות)
- בתוך לואין דייויס: האחים כהן בשירה ובזמר (2%, 25 קולות)
- 12 שנים של עבדות: זוכה האוסקר הבא. אולי (2%, 20 קולות)
- הדרקון הראשון שלי 2: ספינת הדגל החדשה של דרימוורקס (2%, 20 קולות)
- עיר החטאים 2: האמת, בשלב זה הוא כאן בעיקר בשביל המסורת (2%, 17 קולות)
- הרוח עולה: הסרט האחרון של מיאזאקי? (1%, 14 קולות)
- יופיטר בעלייה: הוושאבסקיז חוזרים למדע בדיוני (1%, 14 קולות)
- גודזילה: לטאה גדולה יותר, אפלה יותר (1%, 14 קולות)
- הפשיטה 2: יאללה מכות (1%, 9 קולות)
- Gone Girl: היעלמות, רצח ודייויד פינצ'ר (1%, 9 קולות)
מס' מצביעים: 1,020
Loading ...
איפה Old Boy???
(ל"ת)
בקולנוע הקרוב לביתך.
(ל"ת)
וחבל.
(ל"ת)
הוא באמת כ״כ גרוע?!
אני כ״כ מאוכזב בהתחשב בגרסה המקורית העולה עד מאוד.
תהיה ביקורת? הייפ כבר נעשה כאן…
זה הבעיה
היה סרט נפלא. למה צריך לעשות לו חיקוי?
למרות אקס מן, למרות אינטרסטלר, למרות הקופים -
"Gone Girl". כי זה דייוויד פינצ'ר ובתכלס זה מספיק לי. אין במאי אחר שאני אוהב ברמה הזאת ומופיע בסקר.
בחירה בת כלבה
הרי ברור ששנאוצר יחכה לפינצ'ר.
פינצ'ון, לא פינצ'ר, כמובן
שילוב של פול תומס אנדרסון ופינצ'ר יהיה כבר מעניין ברמות שונות לחלוטין.
פינצ'ר הוא, כמובן, המקבילה לפינצ'ון מימד מקביל לשלנו בו כותב הביזאר המהולל החליט לא לכתוב ומבקום זאת בילה את ימיו בהלחנת מוזיקת בלוגראס לסרטי פורנו יפניים בעודו חיי בתחנת מוניות בשינגוקו.
את החלל הספרותי במציאות הזו שיצר העדרה של "קשת הכבידה" מילא בחור בשם ג'ק פינצ'ר (המכונה גם "הפינצ'ר") שהוא חצי אדם / חצי כלב* שכתב רומן עב קרס על המרוץ לחלל שמסתיים בחציית הגבול האחרון – זה שבין הקורא לדמויות – בכך שהוא מרסק את האפולו 616 לתוך הקורא בעמוד 666. האימפקט של הרומן היה כל כך חזק שאותו פינצ'ר נזרק בטלמעתק ספונטני לייקום שלנו!
* רק ש, באופן אירוני, המין שלו הוא צ'יוואוה
אני מילולית כמעט נפלתי על עצמי תוך כדי ריצה
(כלומר, תוך כדי מעבר טאבים בין הפייסבוק לאתר) בשביל להצביע לאקס מן.
באמת ובאמת-באמת
באמת? "לגו". כי אני רוצה עוד "גשם של פלאפל": סרט שהוא תמיד מצחיק, שתמיד כיף לראות אותו, ושאיננו אדיוטי, אלא רק דבילי.
באמת-באמת? Inherent Vice. כי שילוב של פת"א ופינצ'ון גורם לי להיפרוונטילציה. אבל אחרי "המאסטר", אני לא מרשה לעצמי לחכות כמו שאני רוצה לחכות, כי אני לא רוצה להתאכזב.
חבל שאין אפשרות לבחור שלושה
ובחרתי שומרי הגלקסיה כי רקון.
אני רואה שלא הגבתי בשנה שעברה
ואני כבר לא זוכר אם הצבעתי ולמי, אם כי ממעבר על הרשימה הכי סביר שזה היה לג'אנגו.
אז לשם הארכיון – אני כמובן מחכה לסרט הבא של ווס אנדרסון.
עצמי מהעתיד, היה שווה לחכות?
ובכן, עצמי מהעבר...
בהחלט היה שווה.
פתאום שמתי לב שכבר הרבה זמן לא היה פה סקר...
(ל"ת)
בתוך לואין דייוויס לא נחשב מ-2014?
כי בארץ הוא יוצא רק בפברואר
האמת?
בתוך לואין דייויס היה צריך להיות כאן. זה לא בסדר שהוא לא.
טוב שלא דיברתם על "האיש שלא היה שם".
(ל"ת)
דורון, אולי בשנה הבאה תאפשר לבחור כמה אפשרויות ולדרג מתוכן?
הבחירה הזו הרגה אותי!
ושוב אני שואל. איפה הכתבה לקראת קיץ 2014?
מבטים לעתיד הם אחד מסוגי ההגיגים שאני הכי אוהב לקרוא.
אז... למחזר את ההצבעה מהשנה שעברה לעיר החטאים 2?
כי נמאס, כמה אפשר לצפות לו והוא לא בא.
וגם מועד ההפצה העדכני (22.8) רומז שהסרט לא משהו.
טוב, נו, על מי אני עובד. אני מצפה לו כבר כל-כך הרבה זמן. מה זה עוד 7 חודשים, 27 ימים, 7 שעות ו-28 דקות.
מבט לעתדי שהיה
אז הצבעתי ל"אקס-מן", מכמה סיבות. דבר ראשון, למרות "סופרמן חוזר" המשמים, "ואלקירי" הלא כזה מעניין ו"ג'ק צייד הענקים" (שלא ראיתי, אבל הביקורות לא ממש התלהבו) אני עדיין לא מספיד את בריאן סינגר. הוא היה מחלוצי טרנד סרטי הקומיקס (של מארוול / DC) שהתחיל בעשור הקודם, וזה שהתחיל את היקום ה"מארווליסטי" המודרני הראשון. אחר כך ב 2003, שהייתה שנה לא משהו לסרטי קומיקס, בלשון המעטה ("דרדוויל" ו"הענק") הגיע "X2", שהיה אפילו טוב יותר מקודמו. ונכון, למרות שהם היו סרטי קומיקס כיפיים הם לא היו חפים מבעיות, אבל לדעתי הם היו ועדיין הינם סרטים מעולים, במיוחד ביחס לתקופה שבה יצאו.
דבר שני, לדעתי זה מהפרוייקטים האלה שהם כל-כך שאפתניים שבין אם הם ינסקו או יתרסקו, אי אפשר שלא להעריך את התעוזה הזאת של לעשות משהו כזה. סינגר מאחד דמויות משתי קבוצות שונות, מוסיף להן אפילו עוד דמויות, וכל זה בתוך עלילה של מסע בזמן וקונספירציות. אני אומר לכם עכשיו, יש סיכוי טוב שהסרט הזה יהיה לא פחות מיינד-פאקי מזה של נולאן. וכן, כבר אפשר להניח שיהיו בו בעיות – מסע בזמן נוטה ליצור פרדוקסים (ביקום שכבר ככה די מבלבל) ולא נראה שאפשרי לתת לכל דמות את הייצוג הראוי לה בסרט שכנראה יהיה שעתיים וחצי +-. אבל לא יודע מה אתכם, כל פעם שאני רואה את הטריילר, אני מתרגש מחדש לקראת הסרט הזה. אני רוצה להאמין שזה יהיה הקאמבק המפואר של סינגר, אבל גם אם לא, הוא חתיכת ממזר נועז.
כמובן שיש גם את הקאסט, שלא משנה מי אתם, כנראה שאתם אוהבים לפחות חלק ממנו. סטיוארט, מק'קלן, ג'קמן, מקאבוי, פאסבנדר, לורנס ( ), דיקנלג', פייג', פיטרס ועוד. לראות כל-כך הרבה כשרונות – ותיקים וחדשים – על מסך אחד נשמע לי תענוג. גם אם אחד או שניים מהם לא יביאו את ה A-game שלהם, עדיין יש את כל השאר כפיצוי.
עוד דבר – השיווק והקידום. מספיק לציין פה את הפוסטרים הנהדרים של המגניטו-ים והאקסוויר-ים, אבל גם הטריילר ממש טוב לדעתי, וכמו כן יש גם את הסרטון הנחמד הזה, שמדבר על מעורבותו של מגניטו ברצח JFK ומזכיר קצת את הפתיח הנהדר של "Watchmen". (סימנתי כי זה משהו שעלול להיות ספוילרי).
ואחרון חביב – ה Sentinels. הם הופיעו בפרק הראשון של הסדרה המצויירת (האדירה) וסופ-סוף נראה אותם בגרסת לייב-אקשן. פאק יה.
ועוד כמה מצופים:
"אינטר-סטלר" – נולאן וחורי תולעת? הפוטנציאל למיינד-פאקס is too damn high!
"כוכב הקופים" – כי הראשון היה מעולה.
"שומרי הגלקסיה" – סרט מארוול שהוא לא המשך למשהו מ"שלב 1"? ועוד עם דביבון שיורה באקדחים? count me in.
"הפשיטה 2" – יאללה מכות indeed.
"עיר החטאים 2" – אולי הפעם..
"רחוב ג'אמפ 22" – בגלל "רחוב ג'אמפ 21".
"גודזילה" – הטריילר הספיק לי
"מיליון דרכים למות במערב" – "טד" היה אכזבת השנה שלי שנה שעברה, אבל "איש משפחה" עדיין מצחיקה אותי כל שבוע מחדש, אז אני מקווה שהפעם מקפארלן יודע מה הוא עושה.
"קצה המחר" – כי כל דבר עם time loop הוא כיפי.
"אשמת הכוכבים" – מבוסס על אחד הספרים הטובים שקראתי.
האמת
The Box Trolls
הקופים
בזכות האפקטים שבטיזר, הבמאי של "קלוברפילד" וכמובן הסרט הקודם בסדרה. נולן ופינצ'ר הם מתמודדים ראויים, אבל על Gone Girl עוד לא שמעתי כלום והטיזר לאינטר-סטלר עצבן אותי; האקסמנים, כמובן, הם בחירה מפתה מאוד אבל גם שם הטריילר אכזב, ורשימת השחקנים ארוכה באופן מדאיג; צריך לציין את "הרוח העולה"*, "המבול" ו"היא" שנמצאים גם הם גבוה ברשימה שלי. אבל הרבה יותר מהסרטים הנ"ל אני תוהה מה יהיו ההפתעות הגדולות של השנה הבאה, כמו ש"כרוניקה" היה ב2012.
*כן, בטח, כמו בכל הפעמים הקודמות בהן סרטו החדש של מיאזאקי היה האחרון…
איכשהו יצא שאני מתלבט בין הסרט שמדורג כרגע ראשון,
לזה שמדורג כרגע אחרון. (אינטרסטלר, ויופיטר בעלייה)
והאופציה השלישית ששקלתי, משחקי הרעב, נמצאת פחות או יותר במרכז.
זה פשוט בחירה בלתי אפשרית
כמה מהסרטים האהובים עליי חוזרים לסרטי המשך (הפסקתי לספור כמה שנים אני מחכה לעיר החטאים 2), כמה מהבמאים שאני יותר אוהב חוזרים עם סרטים חדשים שכל אחד מהם נשמע ממש טוב (בבקשה אל תיתנו לי להחליט ביו נולאן, הכוהנים, פינצ'ר, מיאזקי או ספייק ג'ונס) ויש גם כמה עם טריילרים ממש טובים (ראיתי את הטריילר של גודזילה במסך ענק ופאק!). לפי איך שזה נראה שנה הבאה תהיה שנה מעולה (לעומת השנה, שבמבט לאחור הרגישה לי קצת מאכזבת)
אה, ושכחתי לכתוב במה בחרתי
הלכתי עם המבול. כי אני מאוהב קולנוע של דארן ארונופסקי ואני מת לדעת מה הוא יעשה עם תקציב של מאות מיליונים ועם סיפור מהתנ"ך
טוב, אז אני אקח את תפקידם של כל 61,19 אחוז המצביעים שיושבים עד עכשיו בשקט ואגיד-
אני הצבעתי ל'אינטר-סטלר'.
כן, זאת בערך הבחירה הכי זניחה שיש, לא מעניינת וכו', אבבל באמת שזה גם הסרט שאני הכי מחכה לו. כמעט כל הסרטים פה מעניינים אותי, אבל לא ברמה שאני מחכה להם.
ואיך Gone Girl מדורג כ"כ נמוך? אני עכשיו קצת מבואס שלא הצבעתי לו…
כי לא ידוע עליו כלום
אין עדיין טריילר. אין אפילו תמונות. התקציר נשמע גנרי. אלא אם כן קראת את הספר (שלא תורגם לעברית, ככל הידוע לי), כל מה שיש הוא שם הבמאי והשחקנים. פינצ'ר הוא אחלה, אבל יש רק מעט אנשים ששמו של פינצ'ר, ושום דבר מלבדו, מספיק להם כדי להפוך את הסרט הזה למצופה יותר מכל סרט אחר השנה.
צודק,
לא באמת חשבתי גם שהוא יגיע גבוה במיוחד, אבל לא עד כדי כך נמוך.
פינצ'ר הוא במאי מוכר ומוערך מספיק בשביל שחובבי קולנוע ישימו על הסרט הבא שלו עין מהשם של פינצ'ר בלבד. וזה גם לא בדיוק השם שלו לבד-אני בטוח ששמותיהם של בן אפלק וניל פטריק האריס יכולים לתרום. לא ששניהם שחקנים מוערכים במיוחד, אבל הם בהחלט יכולים להיחשב כאהובים (במידה כזאת או אחרת)
אינטרסטלר
נולאן הוא הבמאי האהוב עליי שעשה את הסרט האהוב עליי ולכן למרות שהטיזר לא מספר כלום על הסרט, זה הסרט שאני הכי מצפה לו השנה.
במקום השני, בפער קטן מאוד נמצא gone girl של פינצ'ר. כמעט אותו סיפור כמו עם אינטרסטלר. אחד הבמאים האהובים עליי (נולאן, טרנטינו ופינצ'ר הם שלושת הבמאים האהוביים עליי נכון להיום), אין אפילו טיזר אבל הבמאי מספיק לי כדי לצפות לסרט הזה בטירוף.
בשנה שעברה פשוט לא הצבעתי,
מהסיבה הפשוטה שחיכיתי לכל כך הרבה סרטים ברשימה בצורה שווה, ולא ידעתי במה לבחור.
השנה הבחירה הייתה הרבה יותר קלה, כי פשוט להרבה מאוד מהסרטים אני לא מחכה במיוחד…
בסופו של דבר הלכתי על "לגו", גם כי אני באמת ממש מחכה לו, אבל גם אלימינציה.
אבל רק אחד? איך אפשר לבחור רק אחד?
(ל"ת)
משום מה הייתי בטוח ש- '12 שנות עבדות' יוביל בפער גדול.
2014 נראית אחלה שנה
הצבעתי לאינטר-סטלר, אבל יש עוד כמה סרטים ברשימה שאני רוצה לראות.
ואני גם מאוד סקרנית לגבי העיבוד לאשמת הכוכבים, שלא בסקר.
זה מה שאמרו על 2012...
(ל"ת)
וזאת באמת הייתה אחלה שנה
(ל"ת)
אבל רוב סרטי הקיץ היו אכזבות ענקיות אחד אחד.
כשכולם היו בטוחים שהולך להיות הקיץ הכי טוב EVER!
איזה סרטי קיץ?
היו רק שלושה סרטי קיץ שציפו מהם למשהו. "הנוקמים", "עלייתו של האביר האפל" ואולי גם "פרומתיאוס". הראשון דווקא הפתיע לטובה (אבל לא אותי) ולשני האחרים יש מעריצים לצד המאוכזבים (יותר בצד המאוכזבים עם "פרומיתאוס"). אני לא זוכר שהיו סרטי קיץ מצופים במיוחד אחרים שייצאו באותה שנה (ביחד עם "הדיקטטור" אלה היו סרטי הקיץ היחידים שהשתתפו בסקר של עין הדג של אז).
אבל אתה צודק בכך שלא היה קיץ טוב במיוחד. הייתי צריך לבדוק באתר כדי להיזכר איזה סרטים ייצאו אז (למרות שלא מזמן סיימתי לסכם את 2012). למזלנו, 2012 לא הייתה רק קיץ, ובשאר השנה היא הייתה אחלה :)
מעניין שאת אומרת את זה
כי אני קורא אותו עכשיו, אחרי שבערך תשעים ותשעה אחוזים מאוכלוסיית העולם שיודעת לקרוא המליצה לי עליו, ואני בעיקר מאוד מאוד כועס על הספר הזה. אולי ככה מרגישות בנות כשהן קוראות ספר שפסקאות שלמות ממנו מוקדשות לתיאור שלמותה הפיזית של מושא האהבה הנשית של הגיבור, ואולי זה בגלל שיש שם יותר מדי דמויות לא אמינות בכלל, אבל הספר הזה מביא לי את הסעיף.
העניין הוא שיש סיפורים שפשוט מתאימים למדיומים מסוימים, ו"אשמת הכוכבים" יכול להיות סרט נעורים מקסים במקום להיות ספר מרגיז (למרות שיש לציין שסצנת הטיסה לאמסטרדם מרגשת נורא, אבל זה כי אני כנראה סאקר של דיקלומי שירה בסצנות רומנטיות). הליהוק של שיילין וודלי מאוד נכון (אני הערצתי אותה ב"היורשים", היא הייתה שילוב מושלם בין יופי לכישרון), ודווקא לסרט אני ממש מחכה.
אני מבינה את הטענות לגבי חוסר האמינות בספר
במיוחד במערכת היחסים של הייזל ושל גאס להורים שלהם. אבל, הספר הזה הוא אחד הספרים המצחקים שקראתי בשנים האחרונות, ואני מוכנה "להקריב" את חוסר האמינות הזה בשביל הדיאלוגים. לגבי סיפור האהבה, אני רק בערך מסכימה, כי כסיפור אהבה הוא באמת אולי רגשני מידי, אבל מצד שני אהבתי את ההתפתחות הרגשית שהייזל עוברת ביחס לאהבה רומנטית בחייה, יותר מאשר דווקא מערכת היחסים שלה עם גאס ספציפית.
ולגבי הסרט, מה שבעיקר מעודד אותי הוא האהבה הגדולה של יוצרי הסרט לחומר המקורי, שכנראה מתעלה על אהבת הכסף של האולפן. זה לא תמיד מבטיח סרט טוב או שעולה בקנה אחד עם רוח הספר, אבל הפוטנציאל שזה יקרה עולה. ושיילין וודלי נהדרת, מסכימה שזה ליהוק מצויין.
מבחינתו זה המבול מול אינטרסלר
ועדיין אני מחכה לאינטרסלר יותר
זה פשוט בחירה בלתי אפשרית 2
בעיקר כי לאף סרט ברשימה אני לא כל כך מחכה. כולם מעניינים, בכולם אני אצפה מתישהו, אני מניח, אבל אין לי למה להצביע.
"היא" מאוד מסקרן. יש לו פרמיס מעניין, הטריילר היה מצוין והביקורות נורא חיוביות. אבל הוא מגיע בעוד פחות משבועיים. הוא מרגיש כמו סרט שכבר הגיע מאשר כזה שאני מחכה בשבילו.
האהדה ש"12 שנות עבדות" מקבל מאוד מסקרנת אבל הטריילר לא היה כל כך טוב. בנוסף, גם הוא אוטוטו מגיע.
לא ידעתי שכל כך הרבה אנשים מחכים ל"לגו". הטריילר היה משעשע, הקונספט נחמד ביותר אבל מה גורם למישהו לחכות לו יותר מכל סרט אחר השנה?
אני מאוד אוהב את ווס אנדרסון אבל הטריילר ל"מלון גרנד פודפסט" (למה פה זה 'גרנד' ובסרטו של וונג קאר וואי זה 'גראנד'?) השאיר אותי מבולבל בעיקר. אני מאוד מסוקרן לגביו אבל לא אהיה מהראשונים לקנות כרטיסים.
מאוד מעניין יהיה לראות מה יעשה דארן ארונופסקי עם תקציב ענק וסיפור תנכ"י, אבל הטריילר של "המבול" היה די משעמם ולא ארונופסקי-י בכלל.
את הסדרה של "ורוניקה מארס" לא ראיתי (אולי אעשה מאמץ ואצפה בה לפני הסרט) ול"גודזילה" היה טיזר ענק שרק בגללו אני מת לראות את הסרט. אבל זה היה רק טיזר, לא טריילר. עדיין אין לי מושג אם הדמויות הראשיות יהיה מעניינות או לא.
מ-'אקס-מן : ההתחלה' ו'כוכב הקופים : המרד' לא כל כך התלהבתי. הטריילרים של סרטי ההמשך שלהם היו אדירים, אומנם. אך אני עדיין שומר על ציפיות נמוכות בכדי שאירועי 2011 לא יחזרו על עצמם.
את "הדרקון הראשון שלי" מאוד אהבתי, אבל לא מספיק בשביל שארצה סרט המשך.
ל"יופטר בעלייה" היה טריילר נהדר, אך תקציר העלילה נשמע מאוד משעמם. אני מנמיך ציפיות.
אני מת על פינצ'ר ואנדרסון אבל אני לא חושב שזה מספיק בשביל להצביע לסרטם הבא אוטומטית.
גם את נולאן אני מאוד אוהב, אך לאחרונה הוא רק הולך ומדרדר והטיזר של "אינטר-סטלר" היה מעצבן נורא.
כמה סרטים מעניינים שאין אותם בסקר : "סרנה" (לורנס וקופר בסרטה האמריקאי הראשון של הבמאית הדנית סוזאן בייר), "הלוואי והייתי כאן" (סרטו הראשון של זאק בראף מאז "גארדן סטייט" המצוין), 'החבובות 2' (הטריילרים לא היו משהו אבל זה עדיין ההמשך של "החבובות"!), "נימפומנית" (אולי הסרט שהייתי מצביע לו אילו היה בסקר), Transcendence (הטריילר דווקא היה טוב. והקאסט אדיר), "מיליון דרכים למות במערב" (כי "טד" היה מאוד מצחיק), "הרקולס" (זה עם דוויין ג'ונסון, לא השני), 'הבוקסטרולז' (כי הטריילרים היו אחלה. הופעתי לא למצוא אותו בסקר), "Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day" (בגלל סטיב קארל ובגלל השם) ו-"טיפשים בלי הפסקה 2" (לא מעריץ גדול של הסרט הראשון אבל התגעגעתי לג'ים קארי).
וכמובן, 'Big Hero 6' (נראה לי שזה הסרט שאני הכי מחכה לו). אז אני מבין ש"פלונטר", "ראלף ההורס" ו-"לשבור את הקרח" לא הספיקו בשביל ש'סרט האנמציה הבא של דיסני' ייכנס אוטומטית לסקר? ועוד מדובר בסרט גיבורי על, אם זה לא מספיק מסקרן.
גם אותי הפתיע כמה אנשים הצביעו ל"לגו".
התלבטתי אם להכניס אותו לסקר בכלל – הרי ביחס לרוב האפשרויות האחרות הוא נראה כמו סרט קליל וחסר חשיבות. אבל מה לעשות, גם אני מחכה לו, פשוט כי הוא נראה כמו כזה מצב רוח טוב מרוכז.
עברתי על רשימת השחקנים שישתתפו באקס מן הבא ופתאום שמתי לב שרוג חסרה. איפה אנה פאקווין? אחרי שהובילה את הסרט הראשון בצורה מעולה והיתה בכלל אחת הדמויות הראשיות בטרילוגיה, לא מזמינים אותה לאיחוד? לא יפה.
הייתה לה סצינה אחת
והיא ירדה בעריכה.
:(
לאחר התלבטות מאוד מאוד קשה
בין אינטרסטלר לgone girl, בחרתי באינטרסטלר. פשוט כי נולאן עשה את הטרילוגיה הכי אהובה עלי, ולמרות שלא התלהבתי מאינספשן (אם כי זה יותר בגלל תנאי הצפייה שבהם ראיתי אותו מאשר הסרט עצמו) עדיין זה היה סרט מדהים מאוד ומיינד-פאקי. יש לי הרגשה שאינטרסטלר יהיה החוויה הקולנועית הכי עוצמתית ואדירה של 2014, וזו כבר סיבה לחכות לסרט הזה בטירוף. gone girl שבמקום השני (בהפרש קטן) הוא גם סרט שאני מצפה לו בטירוף. דיוויד פינצ'ר הוא אחד הבמאים האהובים עלי וזה שהוא מביים סרט חדש כבר גורם לי לצפות לסרט מאוד. בנוסף אני גם מצפה מאוד מאוד ל'עיר החטאים 2' (בוא כבר!), ל'בתוך לואין דיוויס', ל'משחקי הרעב: עורבני חקיין חלק ראשון' וגם ל'אקס-מן: העתיד שהיה' ו'כוכב הקופים: השחר'. הולך להיות אדיר.
Inherent Vice!
המאסטר הוריד לאנשים את החשק מסרט חדש של פול תומס אנדרסון, אבל לי הוא רק העלה אותו.
המאסטר, זה ייגמר בדם ומגנוליה – שלושתם מהסרטים האהובים עליי.
באופן כללי, הסקר קשה במיוחד הפעם. גם את האחים כהן אני אוהב מאוד, her נראה נפלא, הטיזר לגודזילה אדיר, מלון גרנד בודפשט נראה כמו סרט ווס אנדרסוני נהדר נוסף.
אולי תהיה שנה נחמדה..
מה עם....
קפטן אמריקה 2? ספיידרמן 2? שומרי הגלקסיה?
יש פה גיקים בקהל! אקס-מן זה לא סרט הקומיקס היחיד ב-2014 :P חחח
שומרי הגלקסיה כלול בסקר, :P חחח.
בקשר ל"קפטן אמריקה 2" ו"ספיידרמן 2" – אלה המשכים לסרטים שעוררו כאן עניין מועט, לכן אני לא חושב שהם היו מציבים פייט רציני.
יכול להיות שאני מרגיש הסתלבטות קלה
על ה":P חחח" שלי?
נ.ב. טעות שלי, לא שמתי לב :)
לגבי ספיידרמן וקפטן אמריקה
אם אתה מתכוון לכך שהסרטים הראשונים בסדרה לא עוררו הרבה עניין אז לגבי קפטן אמריקה אני מסכים שבתור סרט סטנד-אלון הוא לא עורר הרבה עניין. אבל אחרי כל הבאזז של הנוקמים הפופלריות שלו קצת עלתה.
ולגבי ספיידרמן המופלא 2. לא יודע, עם כל החדשות לגבי הרחבת היקום הקולנועי של ספיידרמן (סרטי ונום וסיניסטר סיקס) נראה שהסרט הזה הולך להתעלות הרבה על הראשון. לפחות מבחינת עניין סביב הסרט.
טיעונייך אינם ברורים לי
הנוקמים יצא כבר לפני שנתיים וכפי שראינו באיירון 3 ובת'ור 2 ההשפעה שלו לא כזאת גדולה. נכון שהנוקמים היה סרט נהדר אבל זה לא אומר שקפטן 2 יהיה. אגב זה שהפופולריות של קפטן אמריקה עלתה בגלל הבאזז שנוצר סביב הנוקמים לא מבטיח סרט טוב. קפטן אמריקה הוא אולי הגיבור על הכי משעמם שיש וגם האלמנה השחורה היא לא מספיק בשביל לגרום לציפיות מהסט (ועל פי הטריילר מינון השילד גבוה מדי בסרט).
תוכניות להרחבת היקום של ספיידרמן לא קשורות לאיכות הסרט ספיידרמן 2 ועל פי הטריילר והסרט הראשון הסרט הזה יהיה סרט בסדר, לא משהו, אפילו לא מהנה במיוחד, כמו קפטן 2.
עדיין אי אפשר להיות בטוחים ויכול להיות שיפתיעו ויהיו סרטי השנה אבל הסיכויים לכך נמוכים. בכל מקרה הסקר הוא לאיזה סרט אתה הכי מצפה אז בלי קשר לתוצאה הסופית בינתיים גם קפטן 2 וגם ספיידרמן 2 לא נתנו סיבות לצפות להם במיוחד.
איך זה כטיעון?
סרטי קומיקס וסרטי גיבורי-על הם כרגע הסרטים ה-כ-י מכניסים בהוליווד. הגרועים שבהם והטובים שבהם מפציצים את הקופות. "איירון מן 3" היה אחד הגרועים אבל הסרט הכי רווחי ב-2013. הכי רווחי!
כל סרט קומיקס/גיבורי-על ראוי לפחות להיות מועמד בקטגוריה כזו. כי יש לכל אחד מהסרטים האלו קהל נרחב מאוד שיכניס יותר כסף לקופות מכמעט כל סרט אחר שיש פה ברשימה.
וכסף בקופות זה כאמור אנשים שהולכים וקונים כרטיס. אז זה נראה לי טיעון מספיק טוב כדי לשים פה את הסרטים האלו.
סביר להניח שקפטן 2 וספיידרמן 2 יהיו פייבוריטים בולטים
בסקר "הסרט הככה-ככה של השנה" (אחרי שהשנה תיגמר כמובן כי אף פעם אי אפשר לדעת).
אין פה ממש תחרות
ברגע שרשום במאי כריסטופר נולאן,ההחלטה קלה למדי.
מה?! ההוביט 3 יוצא כבר ב2014?
משום מה, נזכרתי שכולם אמרו בזמנו כשהחליטו על הוספת סרט שלישי, שהוא ייצא רק בקיץ 2015 מכיוון שהעבודה עליו תהיה יותר לחוצה כי לא היה בתכנון המקורי לעשות טרילוגיה. אני ממש שמח שבסוף אין את זה ומסורת השחרור בחג המולד נשמרה. וכמובן, שיגמר כבר הדבר הטרחני (אבל לפרקים כיפי) הזה.
הצבעתי ל״מלון גרנד בודפשט״. הסרט האחרון של נולאן איכזב אותי (״עלייתו של האביר האפל״), לעומת האחרון של אנדרסון שהמשיך מסורת של סרטים פשוט נפלאים שתמיד הם בגדר הופעת חובה ברשימות סוף השנה לסרטים האהובים עליי (״מר שועל המהולל״, ״ממלכת אור הירח״). זה כמובן לא אומר שאני לא מחכה די בקוצר רוח לחדש של נולאן למרות הכל, וגם להרבה סרטים אחרים ברשימה הזו.
התלבטתי בין "בתוך לואין דייויס", "אינטר-סטלר", "Inherent Vice"
"המבול", ו"היא". מה שאומר דבר אחד, אני מצפה לסרטים בעיקר בגלל הבמאים לא בגלל משהו אחר (כמו העלילה שלהם). כי אם מישהו אחר היה יוצר סרט על דמות בוב דילנית, או על רצח וחקירה מסתורית, או סרט חלל כלשהו, לא שוקל להצביע לו. יוצא הדופן פה הוא "היא", וזה כי הרעיון של הסרט והטריילר פשוט מסקרנים (ובעיקר נראים כמו משהו שיכול להתאים רק לספייק ג'ונז).
אז בגדול לכל אלו, אני די מצפה אבל אם הבחירה שלי היא בין ג'ונז, פול תומאס אנדרסון, האחים כהן, נולאן וארונופסקי, אני אלך על פול תומאס אנדרסון.
כי עד כמה שאני רוצה לראות את נולאן בחלל, או את החזון של ארונפסקי על הסיפור התנכי, או לראות מה יצרו האחים כהן, קשה לי להאמין שמישהו מהם ישתווה בעוצמה לסצינות שפול תומאס אנדרסון חקק לי בראש. וכשאני אומר סצינות אני מתכוון שהיו כאלו בכל סרט שלו, (כן גם "המאסטר" שהיה משמים בחלקים רחבים שלו ולא הייתי ממליץ לרוב האנשים שאני מכיר לראות אותו). כשפת"א טוב, אז הוא מאוד טוב, וכשהוא עושה סרט רע אז הוא יוצר סלט מוזר ובלתי אכיל אבל מרתק וכזה שאתה נזכר בו לפעמים ברגעים לא צפוים ומבלה הרבה זמן בשאלה – מה הוא בעצם רצה להגיד שם.
מי שלא נכלל ברשימת ההתלבטות למרות שאני כנראה אראה את הסרט שלו כנראה סמוך מאוד לבכורה – פינצ'ר. ראיתי מה הוא יכול לעשות עם מותחן של רצח ומסתורין עם "הנערה עם הקעקוע של הדרקון". אז כן, כנראה שזה יהיה סרט מתח שמבוים מעולה, אבל חזון אישי של הבמאי, מקוריות בעלילה? זה כבר תלוי בסופר שכתב את הספר (והבחירות של פינצ'ר רק הולכות ומתדרדרות עם הזמן).
לרוב אני לא מאלה שמחכים לסרטים בציפייה דרוכה ובנשימה עצורה (יותר לאולימפיאדות...)
אבל בשלב הזה בשנה שעברה חיכיתי בציפייה דרוכה ל"עלובי החיים" שדרך את עצביי ונדחה בארץ באופן שערורייתי (חמישה שבועות אחרי ארה"ב!), כי בכל זאת, זה המחזמר האולטימטיבי מבחינתי… והשנה אין משהו כזה, אז לא נורא מטריד אותי.
מבין השמות המוכרים (לי):
"משחקי הרעב" – צפיתי בראשון (לא שוס) ועוד לא טרחתי לצפות בשני;
"אקס מן" – אין לי ספק שאצפה בו, אבל בסופו של דבר אף סרט בסדרה מעולם לא כבש או הלהיב אותי ממש.
"ההוביט" – פספסתי את הראשון בקולנוע והמחשבה על צפייה ביתית (ועוד בדו-ממד) מבאסת אותי, אז אמתין לשנה הבאה, אולי יהיו מרתונים כמו שהיו לשר"ה.
"עיר חטאים 2" – הראשון נראה נהדר מבחינה חזותית, אבל מבחינה עלילתית היה די חלש לטעמי.
ועוד הרבה סרטים אחרים שלא שמעתי עליהם ולא היה לי כוח להתעמק בהם, אז אין לי שום מושג… אבל ביניהם קפץ לי לעין שמו של כריסטופר נולאן (אינטר-סטלר), ועוד בחלל! לא ידעתי שאמור לצאת סרט כזה, אבל מיד נתתי לו את קולי, כי בשנים האחרונות הוא לא אכזב אותי. גם אן האתוויי ומייקל קיין לא אכזבו אותי, אז עכשיו יש לי משהו גם לחכות לו וגם לצפות לו. בקטנה.
אני דווקא ממליץ על ההוביט בצפייה ביתית.
בסופו של דבר הוא הסרט הכי קליל מבין כל סרטי הארץ התיכונה ובבית עם מסך בינוני + אפשר להינות גם מהאווירה הביתית שמתאימה לסרט וגם מקטעי האקשן והעיצוב המדהימים. ראיתי גם בבית וגם בקולנוע ובבית יותר נהנתי.
2013 נהדרת?
היו די הרבה סרטים שהיו אכזבה מבחנתי: סופרמן, איירון מן, ההוביט (עד כמה שנהנתי בו, אכזבה ענקית) המשחק של אנדר (אלוהים איזו אכזבה) וסטרטראק שהפילו לא הלכתי לראות. היו גם קצת סרטים שהפתיעו לטובה: לשבור את הקרח, משחקי הרעב וכוח המשיכה שההפתעה ממנו הייתה מספיק טובה כדי שתמלא כמה וכמה חורים שהשאירו בי סרטים אחרים. והיו גם כמה סרטים שכמעט רק אני אהבתי: פספסיק רים, הפרש הבודד.
ועד כמה שהשנה הזו מלאה, אני לא בטוח שהיא נהדרת. אולי ביחס ל- 2011, אבל בהחלט לא ביחס ל 2012
אם תשאל אותי, מתאים שהזכרת את 2011.
2013 היא כמו 2011 (ולפניה – 2005), שנה שעד כמה שאני התרשמתי ממנה, הסרטים הבאמת גדולים בה לא הגיעו אלינו דווקא מכיוון המגה-סרטים ושוברי הקופות ההוליוודיים (וזאת כבר מזמן לא מילה רעה). כמובן, יש יוצאי דופן (השנה, למשל, גרביטציה. ב-2011, אקס מן והארי פוטר). אבל הרגשתי שהשנה, כמו לפני שנתיים, הסרטים הבאמת טובים הגיעו דווקא מהתחום הפחות "זוהר", והיו יחסית קטנים.
גרמת לי לבחור בין X-MEN לבין נולאן.
זה לא אנושי!!
זה בדיוק מה שהרגשתי
(ל"ת)
בחירה קלה ביותר
מלצר, פעמיים מגנטו בבקשה!
ורוניקה מארס
כי היא לא צריכה כוחות על, או אפקטים, או משהו. היא פשוט מגניבה מזפנק בפני עצמה. כן, זה בטח לא יהיה סרט כזה מדהים, ועדיין יהיה כיף לראות גיבורה מוכרת על מסך גדול לשם שינוי.
אוי, אפילו שכחתי לפסול אותו ברשימה שלי
אולי כי בשום שלב לא חיכיתי לו… ואחרי שצפיתי בטריילר (סוג של) עוד פחות. אני מניחה שמתישהו אצפה בסרט בו סקרנות, אבל אין לי כוונה לשלם על כרטיס עבורו.
אגב, הדמות עצמה אכן הייתה מגניבה ומעניינת, בעונה הראשונה. בהמשך היא הפכה להיות פקאצה פרנואידית שלו הייתה מתייחסת אליי כפי שהיא מתייחסת לחבריה, הייתי נוטשת אותה מזמן. הדמות היחידה בסדרה שאהבתי מתחילתה ועד סופה הייתה של אנריקו קולנטוני, כפרה עליו. אבל מדמות וחצי טובה לא בונים סדרה, ורוב מה שהלך שם מסביב לא החזיק הרבה מעבר לעונה הראשונה, לצערי.
חבל שלא הלכו על הרעיון להפוך אותה לסוכנת FBI או משהו כזה, זה היה רעיון טוב בכל כך הרבה רמות… ההדגמה שצילמו ממש עוררה בי רצון לצפות בעונה כזאת, בניגוד לטריילר שגרם לי לשחרר אנחת ייאוש.
מלון גרנד בודפסט.
כי למרות שנהניתי ב'ההוביט', הוא לא "שר הטבעות", ואני מתקשה לצפות שג'קסון סוף-סוף יחזור לערוך כמו שצריך בחלק ג'. מה שמן הסתם לא ימנע ממני לראות אותו בהקרנת בכורה, כרגיל.
אבל לא רק שאני מאוד אוהב את ווס אנדרסון, אלא שכל פעם הטריילרים שלו מצליחים לי לגרום לרצות מייד לראות כאן ועכשיו את הסרט הבא שלו. ועד עכשיו לא התאכזבתי.
הצבעתי לאינטרסטלר
אבל הסרטים שאני באמת מחכה להם כנראה לא יצאו ב2014. הם יצאו ב2015. בראשם עולם המחר של בראד בירד.
סדרת הנעורים שאני הכי אוהב בעולם על מסך גדול?
Yes, please!
רק בוא נקווה שהיא תהיה כמו העונה וחצי הראשונות
ולא כמו הזוועה שבאה לאחריהן.
מילא הכי אוהב בעולם, אבל למה לצעוק את זה בקול רם?
(ל"ת)
רק אצלי "בתוך לואין דייויס" מוביל ל-Error 404 - Not Found?
(ל"ת)
same here
(ל"ת)
העכבר הלך ישר ל-"הרוח עולה"
אבל אני חייב לציין שהטריילר שהכי הצליח לתפוס אותי הוא דווקא זה של "יופיטר בעלייה". לא הצבעתי בשבילו, כי לאנשים שעשו את "ספיד רייסר" עדיין מגיע עונש קשה. אבל זה בהחלט אחד הסרטים שאני מצפה להם.
ועוד אחד
בסוף השבוע שעבר הוקרן במדיהטק בחולון "גרמלינס" ובסוף השבוע הנוכחי הוקרן בו "יום במלכודת", וצפייה בשני הסרטים גרמה לי להבין עד כמה ג'ו דנטה היה אחד הבמאים הכי נהדרים של שוברי קופות בשנות ה-80 וגם אחד המשפיעים שבהם (הדיאטה הקולנועית של אדגר רייט, אני חושד, כללה הרבה מאוד סרטים של דנטה) וגם לתהות מה לכל הרוחות הוא עושה בימים אלה. חיפוש מהיר בימד"ב העלה שהאיש עובד על סרט חדש שנשמע כמו המשך ישיר לדברים שהוא עשה לפני שני עשורים:
http://www.imdb.com/title/tt3339674/?ref_=nm_flmg_dr_1
לכל הפחות, מסקרן.
אבל כבר יוצא סרט עם אותה עלילה
וקוראים לו Life After Beth ויש בו את דין דהאן ואנה קנדריק ואוברי פלאזה.
כמובן ששורת עלילה היא לא המון ויכולים להיות הבדלים עצומים בפניהם, אבל מסתבר שהשנה נעמוד גם בפני 2 הרקולסים וגם בפני 2 חברות זומביות. מדהימה המקוריות של הוליווד, כל פעם מחדש.
מה עם BIG HERO 6 ??
אני חושב שהסרטים הקודמים של דיסני (כגון- לשבור את הקרח, פלונטר, וראלף ההורס) עוררו מספיק עניין כדי שיהיה אפשרי להכניס אותו לסקר.
התלבטות קשה
בין לגו לבין גודזילה תגיד פיש אמורים לצאת עוד סרטים ממש מגניבים ב2014?
כוכב הקופים: המרד הוא לא פריקוול!
הוא ריבוט…
אני מחכה לsnowpiercer
למרות שהכסאח הנוכחי בין הבמאי לאולפן לא מבשר טובות.
הכסאח הוא לא בדיוק בין הבמאי לאולפן
אלא בין הבמאי למפיצים בארה'ב (הוויינסטיינים) שממשיכים לטעון שהאמריקאים טיפשים מדי בשביל להבין סרטים זרים ולכן ממשיכים לערוך גרסאות משלהם לכל הסרטים האלה.
אחרי חשיבה ארוכה החלטתי להצביע ל....
הפשיטה 2 כמובן!
מבין כל הסרטים שאני מחכה להם ב2014, הפשיטה הוא כמעט היחידי שאני יכול לומר בוודאות שהוא לא יאכזב אותי, וגם אם הוא יהיה בסוף הקרנה חוזרת של הראשון זה בסדר מבחינתי.
קטן
ראיתי אתמול את סרט האימה הבריטי Eden Lake עם מייקל פסבנדר והוא מומלץ בחום רב. הרבה מאוד זמן לא ראיתי סרט כזה מזעזע שתפס אותי חזק ולא שחרר (הייתי חייב להמליץ כי ראיתי שהוא לא הוזכר באתר למיטב דעתי)
אני מצטער, אבל זו לא השאלה המעניינת. השאלה המעניינת היא:
"אילו מבין הסרטים הבאים אתה מתכנן לראות בקולנוע בשנה הבאה?"
אם 60% מצפים לאינטרסטלר הכי הרבה, אבל 99% מתכוונים ללכת לאקס-מן בקולנוע, נראה לי שברור מי המנצח.
מה?
(ל"ת)
אני חושב שהוא התכוון לזה שאת אקס מן הרבה אנשים
יודעים בוודאות שהם ילכו לראות, למרות שהוא לאו דווקא הסרט שהם הכי הרבה מצפים לו.
ואפילו אם זה נכון
איך זה אומר שהוא "ינצח"? השאלה בסקר הזה היא לא איזה סרט הכי הרבה אנשים יראו השנה, אלא לאיזה סרט אתם הכי מצפים.
בגלל זה אמרתי שהשאלה ששאלת לא נכונה.
סביר להניח שאף אחד מהם לא יהיה הסרט הכי נצפה בשנת 2014
טוב – אולי לגו.
הסרטים הכי נצפים בארץ (תקנו אותי אם אני טועה) נוטים להיות סרטים מצויירים לילדים מצד אחד ודרמות קמאיות-אירופאיות סטייל מחוברים לחיים.
וחוץ מזה – מה גורם לך לחשוב שאקס מן הוא כזה פופלארי (בישראל או בעולם)?
אה, השאלה לא נכונה.
האם למעשה התכוונתי לשאול שאלה אחרת, ורק בטעות שאלתי את השאלה הזאת?
האם התשובה נכונה, ורק השאלה לא? האם צריך רק למצוא את השאלה? 42?
אולי השאלה הנכונה היא בעצם "איפה אילן דר"?
ברחוב ויטק 9
(ל"ת)
איך יכול להיות שזה תמיד הטריד אותך?
אם יש תשובה ברורה אחת מילדותנו המעורפלת, זו התשובה לשאלה הזו. אני אפילו יודע באיזו קומה.
אבל אפילו אם אדע בוודאות את התשובה
לא אדע אם זו היתה באמת השאלה הנכונה!
אולי בכל פעם שאני שואל מה השעה, בעצם אני מתכוון לשאול "סליחה, אולי אתם יודעים איך קוראים לראש העיר של קוונקטולו, מקסיקו?" החים מלאים באי ודאות!
לשאול או לא לשאול. זו השאלה.
(ל"ת)
התלבטתי בין Transcendence ליופיטר בעלייה
ואז שמתי לב שTranscendence בכלל לא באפשרויות משום מה.
אמנם זה חסך לי את ההתלבטות,אבל גם גרם לי לתהות למה Transcendence לא ברשימה.
לא היו תגובות נלהבות לטריילר.
למעשה לא היו תגובות לטריילר כמעט בכלל. נראה שהסרט התקבל כאן באדישות (ואפשר להבין למה: שילוב של קונספט מד"בי נדוש, במאי חסר ניסיון וג'וני דפ).
שמות עבריים
עדכון שקיבלתי זה עתה ממפיצי וורנר בארץ:
אז, "בין כוכבים" אחרי הכל. (אני חושב ששם נכון יותר צריך להיות "בין-כוכבי"). וזה כשל"מסע בין כוכבים" קוראים עכשיו "סטרטרק האויב שבפנוכו". טוב שזה לא מבלבל.
ג'ופיטר צורם לי קצת
כוכב צדק נשמע לי יותר מתאים, או יופיטר. בין כוכבים הוא באמת קצת התחכמות – מה הבעיה ב"בין-כוכבי"? אבל יכל להיות יותר גרוע, באמת נחמד לראות שאפשר להשפיע על המפיצים.
אבל ג'ופיטר זה השם של הדמות של מילה קוניס.
(ל"ת)
אבל אף אחד לא יודע מי זו.
אם הייתי רואה כזה פוסטר בקולנוע בלי להכיר את הסרט מראש היה נראה לי שזה פרק שני באיזה טרילוגיה שלא שמעתי עליה בחיים וכנראה בצדק. היה אפשר לתרגם את זה יותר טוב לדעתי.
את "בין כוכבים" דווקא נראה לי שאני אוהב יותר מהאפשרות המדוייקת.
זה היה צריך להיות "יופיטר בעלייה"
כי זה מושג אסטרולוגי, אחרי הכל.
ואסטרולוגיה היא תחום שכולם מתמצאים בו?...
(ל"ת)
לא. אבל גם לא תרגום.
איזו סיבה יש לשבש את משחק המילים במקור אם ניתן לשמר אותו?
כי רוב האנשים לא ידעו שמדובר במשחק מילים.
ולכן במקרה הזה אני חושב שכדאי לבחור את השם שנשמע טוב יותר. מאותה סיבה אני מעדיף את "כוח משיכה" על פני הביטוי הנכון – כוח הכבידה.
אבל "עלייתה של ג'ופיטר" לא נשמע יותר טוב מ"יופיטר בעלייה"
או מ"עליית יופיטר", אם תרצה.
אם כבר שמות עבריים חדשים, משהו שיצא לי לחשוב עליו בזמן האחרון זה שאולי הגיע הזמן שאין צורך יותר לדבר הזה, אתם לא חושבים?
כלומר כמה מוזר יהיה לשמוע את הקריין בטלוויזיה אומר the hobbit the desolation of smaug? (בטח עדיף על הדבר הזה שהוא גם ספוילר מטעה וגם הגייה שגויה של השם שהיה..) כמה מוזר יהיה לשמוע INTERSTELLAR? כמה מוזר יהיה לראות פוסטרים מקוריים בבתי הקולנוע? כמה מוזר יהיה לשאול חבר אם הוא בא לGravity ולא לכח משיכה? אני שהיום בניגוד לפעם, בימים שבהם OZ מתורגם ל'אוז' ולא ל'עוץ', כבר אין ממש סיבה לתרגם שמות ואפשר פשוט להביא ולשווק את הסרט בשמו המקורי, בטח כאשר השם הוא בדרך כלל רע.
אתם לא חושבים?
לדעתי לא.
קולנוע זה לקהל הרחב, ומה לעשות שרמת האנגלית בארץ לא כזו גבוהה. אני מוכן להגיד לך שגם השם של ההוביט וגם אינטרסטלר הם שמות שלא היו אומרים לי כלום באנגלית, ונראה לי גם שלא הייתי מצליח להגות אותם האמת. ואז זה סתם פדיחות אצל הקופאית P:
מה לעשות, השם של הסרט הוא גם חלק בבחירה אם ללכת לראות אותו. נראה לי שרוב האנשים רוצים לדעת איך קוראים לסרטים שהם הולכים אליהם
בתור מישהו שלא ראה את מפלתו סל סמאוג
ולא קרא חבל לי שנעשה לי ספויילר. אם השם הוא ספויילר מטעה אז יופי לפחות אני אופתע ואולי זה ספוילר מטעה אפילו בכוונה. אז למה להרוס את זה כשאתה אומר שזה ספוילר מטעה. אני חייב להגיד שזה די מטופש שאתה מתלונן על השם שהוא עושה ספויילר מוטעה בזמן שאתה זה שעושה ספוילר.
אבל מה שלומך באמת?
(ל"ת)
איזו התלבטות קשה.
הסרטים שלא יצוניו לעיל הם
א. לא מענינים אותי ב. לא שמעתי עליהם מספיק ג. לא שמתי לב שהיו ברשימה
בסדר יורד (פחות או יותר)
לגו – אם יעשו את זה נכון זה יכול להיות אחלה של סרט כיף עם מלא ציטוטים לדורות הבאים
אינטר-סטלר – זה נולאן, זה כבר מסקרן
ורוניקה מארס – השלמתי בעבקות הקיקסטארטר את הסדרה הנפלאה ואין ספק שיש עוד הרבה מה לספר על הדמויות
כוכב הקופים: השחר – הראשון היה מוצלח, הטיזר בנתיים היה ממש מוצלח והסיפור עצמו מגניב
שומרי הגלקסיה בתור מארוול גירל אין לי הרבה ברירות, אבל גם בלי להיות פאנגירל, הנוקמים היה מצוין, העולם של מארוול מגניב ולמה לא להרחיב את עולם הקולנוע גם לחלל? (כן אז יש להם עץ ורקון מדבר, להגנתם יש להם את קארן גיליאן)
הדרקון הראשון שלי 2 – הקודם היה נהדר, זה נראה כאילו האנימציה רק השתפרה ודרקונים זה מגניב.
ההוביט: לשם ובחזרה – למרות כל המגרעות של סדרת ההוביט זה עדיין פיטר ג'קסון בארץ התיכונה, הסיבה שהוא לא יותר גבוהה ברשימה היא שאני לא בטוחה כ"כ על מה הולך להיות הסרט ובכלל אם אני אוהבת את הכיוון שהסרטים לוקחים שהם שונים מהספר
אקס-מן: העתיד שהיה – אז אם במארוול עסקנו, אקס מן היה בעצם הדבר הקומיקסי הראשון שהכרתי, ופירסט קלאס הוא אחד מהסרטים האהובים עלי מהשנים האחרונות אם לא בכלל, אז הקאסט ההוא, המשך הסיפור ועוד להביא את הדמויות ה"מקוריות". נתראה בקרנת טרום בכורה!
והסרט שאני הכי מחכה לו, הוא: משחקי הרעב: עורבני חקיין, חלק ראשון.
הסרטים עשו כ"כ טוב לספרים, והם מתפתחים בצורה כ"כ מעולה שאני באמת ממש מחכה לראות מה יעשו ומה יקרה האלה. ובכלל, יש בי תקווה שהפיצול הזה עוד יוביל לטוב (ופעם ראשונה שאני מקווה שישנו את הספר במקומות מסוימים)
איפה ספיידרמן? נוח? וההמשך של 300?
נוח מופיע בסקר תחת השם "המבול"
(ל"ת)
התשובות, בהתאמה:
א. כמה תגובות מעליך; ב. בסקר, לסרט קוראים "המבול"; ג. לא ברשימת הציפיות של אף אחד שאני מכיר.
אני אישית הכי מצפה לחדש של נולאן.. אבל לא להוסיף סרטים כאלה תחת תשובה ג' שלך זה נדמה לי כלא אובייקטיבי.. אחרי הכל זוהי מטרת הסקר.
שום דבר בעין הדג לא אובייקטיב
וזה בסדר גמור
בשביל לשעות סקר שהוא 100% אובייקטיבי
צריך לכלול בסקר את כל הסרטים שייצאו ב2014, סרטים מכל העולם (כולל סרטים שלא יעלו לאקרנים בישראל). מכיוון שזה דורש עבודה רבה עד בלתי אפשרית, מכיוון שכל שנה בכל העולם יוצאים 1000 ומעלה סרטים, מכיוון שסקר כזה יתפוס נפח של מגילה ומכיוון שאף אחד מגולשי האתר לא מעוניין בסקר כזה, אז לא נעשה סקר כזה בעין הדג (ובשום אתר אחר בעולם, אני מניח). אז נכון, הסקר הוא לא אובייקטיבי אבל אם אתה בוחר בדרך האובייקטיבית כדאי שתדע שהיא בלתי אפשרי לביצוע.
קצת קשה להתרגש מסרטי 13' שברשימה כשהם במרחק יריקה מהפצה
אם או בלי קשר, אני עובר על הרשימה הלוך-חזור שוב ושוב וקשה לי להצביע על סרט שיגרום לי לחפש אותו בנרות בהקרנות טרום בכורה חודש או חודשיים לפני העלייה לאקרנים שלו. אני מניח שהרבה סרטים מהרשימה אני אתפוס בזמן אמת, כי בין היתר גם ידברו עליהם לא מעט בעתם, אבל אין פה משהו לספור לאחור לקראתו. בסופו של דבר אני אלך על "12 שנים של עבדות" (אחרי התלבטות בינו ובין "בתוך לואין דייויס" וקצת "המבול"), כל הסימנים המוקדמים מראים שכנראה מדובר במשהו טוב שגם ישרה תחושה של חוסר נוחות בישיבה מולו, משהו שארונופסקי קצת שכח עם הזמן (לדעתי).
רגע, אין הזאב מוול סטריט?
כלומר, הוא יוצא עכשיו אבל הוא עדיין הסרט שאני הכי מצפה לו מכל הרשימה הזאת ( ואנדרסון, הטירוף שאני מקווה שהוא שומרי גלקסיה וההמשכים של הפשיטה ועיר החטאים נתנו ריב מכובד) אבל הזאב מוול סטריט הוא הסרט שאני הכי מצפה לו כבר הרבה זמן.
אם כבר הזכרת
מונטאז' נחמד ביותר של חייו הקולנועיים של דיקפריו.
התלבטתי בין לגו לכוכב הקופים.
ופספסתי את ההזדמנות. אז אני סתם מספרת, אם למישהו אכפת.
הא, אויש.
למרות שאני אני מניח שזה קצת מגיע לי. לא הצבעתי בסקר. לא ידעתי למה להצביע. רציתי להשלים את "רעב" לפני שאצביע ל-"12 שנות עבדות" (הטריילר היה סטנדרטי להחריד, אבל "בושה" אדיר והביקורות ממש מסקרנות), לא יצא. לפחות זה אומר שאני יכול לפרסם תגובה בלי שורה תחתונה, כי אני עדיין לא יודע למה הייתי הולך להצביע.
אקס-מן: העתיד שעבר -אני זוכר מעט מהסרטים הראשונים. הסרט הראשון זכור לי כפושר, והשני כמצוין. מ"ההתחלה" אני זוכר עוד יותר מעט, למרות שראיתי אותו לא מזמן, פשוט לא הייתי מרוכז מספיק ואם ישאלו אותי אני לא אוכל להגיד מה הלך שם. ועדיין, אני מצפה בטירוף לסרט הזה. אני לא יכול להגיד שזה בגלל שאני בטוח שזה יהיה כל כך אמפגזהדברהכיאדירומדהיםשישכאילואבר, כי אני לא, אבל הפאנל בקומיק-קון הצליח להכניס אותי, איכשהו, לפאנגירלינג מטורף. וכמוהו גם הטריילר. אני כל כך רוצה לראות את זה כמו שצריך שהחלטתי שאני חייב להשלים את הסדרה המצוירת ואת כל הסרטים בסדרה עד שיצא הסרט. ובכלל, אני סתם שמח שיש סרט שעקף את נולאן.
אינטרסטלר – אני לא אוהב את נולאן. אני לא יודע אם זה ההתלהבות כלפיו, אני לא יודע אם זה כי ראיתי את "אינספשן" ו"היוקרה" די מזמן, או כי לא ראיתי את "ממנטו", אבל שום דבר שהוא עשה שהוא לא באטמן לא ממש אהבתי. אינספשן התחיל מעניין מבחינת הצגת העולם לפחות, אבל החצי השני שלו היה כל כך מייגע. חוץ מזה שאני ממש ממש לא אהבתי את הדרך שהוא מציג חלומות, למרות שאני לא ממש יכול להגדיר למה (פעם קודמת שהסתבכתי עם עצמי בתיאור של מה יש לי נגד זה פשוט קטעו אותי ואמרו לי שאני פשוט אגיד שלא הבנתי כלום וזהו, אבל לא, ממש לא), וזה בעייתי מבחינתי עוד מרמת הקונספט. הוא לא היה יותר מדי רע, והוא בטח היה יותר… שאפתני? מבלוקבאסטרים אחרים, אבל ה-8.8 שלו בימד"ב מוגזם ברמות בלתי חוקיות לפי דעתי. "יוקרה" היה חכם, ולפעמים מעניין, אבל גם לא תופס ולא מתגמל. טרילוגית "האביר האפל", הייתה בהחלט מרשימה, ומקיפה, ואני אוהב אותה, אבל באופן כללי אני לא יכול להגיד שהיא הפילה אותי מהכיסא וגרמה לי לרצות לראות כל דבר שנולאן נגע בו אי פעם. אני עדיין רוצה לראות את הסרט, מעניין אותי מה הוא יעשה עם חורי תולעת ומסע בזמן, ויש לי הרגשה שאוהב אותו יותר מסרטים אחרים, ועדיין, גם אם הוא יהיה מרשים ומעניין, אני חושש שגם הוא לא יהיה מצוין באמת.
מלון גרנד בודפסט – הטריילרים היו מענגים, גם "ממלכת אור הירח" (היחיד של אנדרסון שראיתי, להוציא את "מר שועל המהולל" שגם בו לא הייתי מרוכז אז אני נמנע מלהביע עליו דעה), ואני בטוח שגם הסרט. אבל באותה מידה אני מרגיש שהסרט הזה לא יותיר בי רושם יותר מדי גדול ושאם אפספס אותו בקולנוע, בניגוד להרבה סרטים אחרים ברשימה, אני לא אבכה על זה.
כוכב הקופים: השחר – האמת? יש לי בעיות עם הסרט הראשון. אבל זה בתכל'ס בעיקר בעיות במבנה שלו וזה לא מונע ממני ממש לרצות את לראות את ההמשך שלו. כבר כשהוכרז, נקודת המוצא של הסרט ממש עניינה אותי ורציתי לראות איך הוא יצא. הטיזר נראה מצוין, וסיזר. הוא היה כל כך מדהים בסרט הראשון, מכל בחינה אפשרית, שגם בלי קשר לכל הדברים שמסביב, אני פשוט רוצה לראות ממנו עוד.
היא – טריילר מקסים ומרגש (למרות שבצפייה ראשונה הייתי אדיש כלפיו), ביקורות שכיף לקרוא, והממ… זהו.
עורבני חקיין-חלק ראשון – הספר הוא היחיד בסדרה שעוד לא קראתי, אבל אני סומך עליהם. "התלקחות" היה עיבוד מצוין, הוא לקח את המקור הדי בעייתי, והפך אותו לסרט הרבה יותר אינטנסיבי וסוחף ממה שהוא יכל להיות. העלילה, שהייתה מעניינת אבל קצת נסחבת במקור בוצעה בו בצורה הכי טובה שאפשר. הבעיה היחידה שלי איתו היו המשחקים, אולי זה כי מה שלפני זה היה כל-כך טוב, ופתאום כבר לא אכפת לך מהמשחקים, שהם בסופו של דבר רק אמצעי עלילתי שלוקח הרבה יותר מדי זמן, אבל משם זה הרגיש שהסרט נהיה יותר איטי למרות שהחלק הזה היה בערך שעה סה"כ. גם הסרט הראשון היה מהנה, אבל הוא סבל מכך שהספר הציע מבט הרבה יותר מעמיק לדמות של קטניס, מה שהפך אותו ליותר שטחי. הספר השלישי לפי מה שהבנתי, עוד יותר בעייתי מהשני לעיבוד, וכנראה שאני יותר אחשוש כשאקרא את הספר, אבל בינתיים מעניין אותי לראות אם הם יצליחו שוב לעשות את מה ש"התלקחות" עשה.
ההוביט: לשם ובחזרה – במילה אחת? אוח. זה לא שסבלתי יותר מדי בסרטים הקודמים, אבל זה פשוט שלפיהם הסרט הזה אמור להיות ה-epic conclusion, וזה פשוט לא מעניין מספיק. הדבר הכי רע ב"הוביט" זה שהם לקחו את הסיפור הקטנטן הזה וניסו להפוך אותו למשהו הרבה, הרבה הרבהההה יותר אפי ממה שהוא באמת. פתאום "ההוביט", שהוא, ואני אומר את זה עם הרבה אהבה כלפיו, סה"כ סיפור על גמדים שרוצים כסף, הפך לסיפור עם מלא עלילות ודמויות משנה, רגעים שצועקים "תראו! אני! חשווווווב!!!" ותוצאות הרות אסון, וזה לא עובד. ולמה אני מתלונן פה, ולא בביקורות לסרטים המתאימים? כי כאן, אני חושש, זה יהיה רלוונטי מתמיד. אם בסרטים הראשונים הצלחתי להנות מהדרך, כאן נראה שהעיקר יהיה בהשלכות. עכשיו תהיה מלחמה… ודברים עם המועצה הלבנה… ועוד דברים עם בעל האוב… ואם לשפוט לפי הסרטים הקודמים, זה עלול להיות אחד הדברים הכי משעממים שיש. הסיפור הזה לא מותאם להיות גדול, וקשה לי להאמין שהנסינות הממש מאולצים להפוך אותו לגדול עובדים על מישהו. אולי עדיין הוא יהיה מהנה, ויהיה בו את אוונג'לין לילי, אבל לפי איך שזה נראה, אין מצב שהוא יהיה מעניין.
ורוניקה מארס – מלבד שמחה עבור המעריצים של הסדרה, הדבר היחיד שאני מרגיש כלפיו זה אמביוולנטיות. לא ראיתי את הסדרה, לא ראיתי את הטריילר, התרשמתי לראות את הפרויקט מצליח מעל ומעבר ליעדים המקוריים שלו, אולי גם אצפה בסדרה לפני זה. למרות שלא נראה לי שאספיק.
לגו – הטריילרים היו ממש מגניבים וכיפים, אני מקווה שגם הסרט. אם כל הסרטים האחרים שיש פה, אני לא יכול להגיד שזה הסרט שאני הכי מצפה לו.
נוח – אני ממש אוהב את דארן ארונופסקי, אבל לא אהבתי בכלל את הטריילר. הוא גרם לי בעיקר לחשוב שאולי לעבד את נוח לקולנוע זה לא רעיון כזה מוצלח. מעניין אותי איך זה יצא בסופו של דבר, ביקורתית ומסחרית.
שומרי הגלקסיה – נראה מגניב. אני מקווה שזה סרט שיגרום למארבל לצאת מהדפוס של "כיפי בצורה סטנדרטית" הכמעט קבוע שלהם. האוונג'רס כמובן עשו את זה, לאיירון מן 3 הייתה גם בחירה אחת אמיצה ולא מובנת מאליה, ות'ור ניסה להיות… משהו. ונחל כשלון חרוץ. ועדיין. מצפה לזה, הוא יכול להיות ממש כיפי.
רע מנעוריו – הסרט היחיד שלא שמעתי לעיו לפני שהתפרסם הסקר, והסתבר שזה החדש של פול תומאס אנדרסון. הדבר הראשון שעלה לי בראש הוא שמגניב למי שאוהב אותו שאחרי המתנה ארוכה ל"המאסטר", שבעצמו אכזב חלק מהצופים, הם יצטרכו לחכות כולה שנתיים לסרט החדש שלו, והדבר השני שעלה לי ראש הוא שלא ראיתי שום סרט של פת"ה בעבר (אבל "מגנוליה" מחכה לי הרבה זמן במקס). אז שוב, אמביוולנטיות.
בתוך לואין דייויס – לא מת על הכהנים, למרות שמצד שני ראיתי מעט סרטים שלהם (מ"ברטון פינק" ו"ביג לבובסקי "לא התלהבתי בכלל, "ארץ קשוחה" היה מצוין, "יהודי טוב" זכור לי כנחמד מאוד ועם רגעים ממש משעשעים), אבל הסרט נראה מקסים לגמרי, ואני ממש רוצה לראות אותו.
הדרקון השני שלי – ראיתי את הסרט הראשון בקולנוע, לא זוכר ממנו הרבה. אבל שוב, הטריילר היה נהדר, ואני אדאג לצפות בראשון שוב לפניו.
עיר החטאים 2 – לא צפיתי בראשון, אז שוב, חוץ מתקווה בשביל המעריצים שהוא ממש יהיה, לא אכפת לי ממנו בינתיים.
הרוח עולה – בעיקר תזכורת להשלים מלא סרטי מיזאקי. אהבתי אותם כילד ואני עדיין אוהב אותם, אבל יש כל כך הרבה. ראיתי עכשיו שוב את הטריילר, הוא יפה, אבל לא ממש התחברתי אליו עד הסוף. רציתי להגיד שהעורכים מפחדים להציג את הדיאלוגים ביפנית, ועם היו מדברים בטריילר הייתי מצפה לו אולי יותר, אבל כשיש מוזיקה ביפנית ברקע זה קצת מייתר את זה, אז זו כנראה החלטה מכוונת. אני חושב שיהיה לי קשה לראות אותו בקולנוע, ואז אנסה להשלים אותו, אני סקרן לראות אם באמת יהיה ניתוק ביני לבין הסרט או שהוא ידבר אליי יותר מהטריילר.
גודזילה – הטריילרים היו טובים, אבל לא הייתי שותף להתלהבות בעיקר בגלל שהם לא הכניסו אותי לפיל עד הסוף. אבל יהיה נחמד שיהיה סרט מפלצות מוצלח, אז אני די מצפה לזה.
ג'ופיטר בעלייה – האמת היא שאני חושב שאחרי שאראה את "ענן אטלס" ארצה ממש לראות את כל מה שהוושבאסקים יהיו מעורבים בו, אבל גם בלי זה, הסרט נראה אומנם לא משהו מיוחד עלילתית, אבל יפהפה ויזואלית.
הפשיטה 2 – אולי אני צריך לצפות בראשון שוב, אבל בינתיים אני לא מתרגש במיוחד לקראת ההמשך. אבל הטיזר היה מצוין.
Gone Girl – משהו בי קצת חושש שפינצ'ר ימשיך לעבד מותחנים לא כאלה מעניינים וחסרי פואנטה בצורה מצוינת. אבל אין לזה ביסוס, וגם אם כן, זה עדיין יהיה בצורה מצוינת. גרוע נורא זה לא יהיה.
עוד סרטים מצופים שלא נכללו – אשמת הכוכבים (בבקשה בבקשה שזה יהיה נהדר כמו הספר. בבקשה!), ביג הירו 6 (עוד לא ראיתי את "פרוזן", אבל דיסני עושים סרט גיבורי על באנימציה. והם, ע"פ הסרטים האחרונים שלהם [או מה שאומרים עליהם], יודעים מה הם עושים. נשמע מגניב.), החבובות 2 (כי הראשון היה נהדר, וזהו בעצם. רק חבל שהשחקנים לא חוזרים), מליפיסנט (אני אראה את זה לא משנה כמה רע זה יהיה, כי נו, מליפיסנט. נקווה שזה גם לא יהיה גרוע).
אוי באסה.
ברגע אחד אני מגלה שאחד הספרים האהובים עליי מהשנים האחרונות, "ילד 44" מעובד לקולנוע, אמור לצאת ב-2014 (כרגע בפוסט פרודוקשן לפי ימד"ב), ועוד עם טום הארדי, נומי רפאס וגארי אולדמן. ברגע שאחריו, אני רואה שהצמידו לו את הבמאי של "טעון הגנה".
מעולם לא הייתי דו-קוטבי יותר מעכשיו.
לא מבין מה נראה לרידלי סקוט. "אז אני אקנה את הזכויות לרב המכר המרשים הזה ואצמיד לו במאי גרוע שנקטל בביקורות. בטח יהיה בסדר".
יותר כמו
"אז אני אקנה את הזכויות לרב המכר המרשים הזה ואצמיד לו במאי שאמנם קיבל ביקורות בינוניות אבל הסרט שלו הכניס הרבה כסף".
למרות שיש סיוג אחד -
בפעם האחרונה שבמאי שבדי קיבל לידיו ספר מתח שקשור לרוסיה הסובייטית וליהק אליו את גארי אולדמן וטום הארדי – יצא לו "החפרפרת" וזה היה נהדר. נכון, לתומאס אלפרדסון היה רזומה יותר מרשים עם Let the Right One In. מצד שני, גם דניאל ספינוזה עשה לפני "טיעון הגנה" סרט אחד בשבדיה שנחשב למצויין. אז אולי כן שווה לסמוך עליו, עם הרבה ספקנות אומנם, אבל לפחות לסמוך קצת.
אוי באסה 2.
עדיין לא רשמי, אבל יש שמועות שאותו במאי יביים גם את הסרט של "Assassin's Creed". למה, למה, למה? האנשים האלה לא ראו את "טעון הגנה"?
באמת, למה?
כולי תקווה ש"טעון הגנה" היה טעות סגנונית חד פעמית. זה שהוא עשה סרט אחד… כזה לא אומר שזה כל מה שהוא יודע לעשות. לא ראיתי את הסרט השוודי שאיפשר לבמאי לפרוץ. אבל לראות את "טעון הגנה" ולהחליט שזה מי שאתה רוצה ל"Assassin's Creed" לא נשמע לי כמו החלטה שיעשה אדם שפוי כלשהו.
יש לו סרט אחר שקיבל ביקורות מהללות...
http://www.rottentomatoes.com/m/easy_money_2012/
ואני חושב ש"ילד 44" יהיה מה שיעמיד את דניאל שפינוזה הזה במבחן.
כי בינתיים הוא עשה רק שני סרטים בסופו של דבר, ואחד מהם ברצינות נחשב למצויין, והשני לבינוני. נצטרך לחכות לשובר השיוויון הזה כדי לראות האם יש תקווה.
Into the Woods
(הודעה זו מורכבת מלא מעט השתפכות על מחזמר שיקר לליבי. מתנצל מראש)
בשנה שעברה, בנקודת הזמן הזאת כבר התחילו לאבד את האמון ב'עלובי החיים'. לכן אני חושש להגיד שהסרט שאני הכי מצפה לו השנה הוא עיבוד למיוזיקל אהוב, שיוצא לקראת הכריסמס. אבל בואו נהיה אופטימיים.
תקציר מזורז לעלילת המחזמר: בעולם בו מתרחשות כל אגדות הילדים, יוצאות כמה דמויות למסעות נפרדים, שעתידים להצטלב ביער אחד. בין הגיבורים: סינדרלה, רפונזל (כל אחת מהן מצוידת גם בנסיך), האופה ואשתו, ג'ק, כיפה אדומה והמכשפה הרעה.
על פניו, Into the woods מריח כולו מתסמונת "דברים שלא עובדים בקולנוע": הוא ארוך ומפותל מדי, יש בו הרבה יותר מדי שירים, גרסתו הקולנועית מכילה שאריות של ג'וני דפ ו לא מעט דמויות מהדמויות המרכזיות בו מתות באופן אלים למדי.
אם לא די בכל זה, מריל סטריפ לוהקה בו לתפקיד ראשי, כי אף אחד בהוליווד לא למד שום לקח מ'מאמא מיה'. תכל'ס, למה להם? הוא הרוויח מאות מיליוני דולרים על אף היותו די נוראי. למרות אהבתי הגדולה למריל סטריפ, דמות המכשפה שרה כמה מהשירים הכי יפים ומסובכים במחזמר, ויהיה חבל להפליא אם וכאשר ישנו אותם, יקצרו או פשוט יעניקו אותם לדמות אחרת בגלל מגבלותיה של סטריפ כזמרת. כן, המחזמר הזה הוא אחד המקרים בהם לא צריך לתת את השורה של רון להרמיוני.
אבל אמרנו אופטימיות, לא? אז הנה כמה נקודות חיוביות:
* אנה קנדריק ואמילי בלאנט בתפקידים ראשיים (סינדרלה ואשת האופה, בהתאמה). שתיהן בחירות אדירות – שחקניות מוכשרות שמסוגלות גם לשיר.
* כריס פיין, לוסי פאנץ' וטרייסי אולמן בתפקידי משנה קומיים ולילה קרופורד (שגילמה את אנני בגלגול האחרון של המיוזקל המפורסם בברודווי) בהופעת בכורה קולנועית ככיפה אדומה. האחרונה היא אחת הדמויות הכי מצחיקות במחזה והלוואי-טפו-טפו שקרופורד תתגלה כהימור ליהוקי מוצלח.
* ג'יימס לאפין, שכתב את המחזה המקורי, בכיסא התסריטאי ורוב מארשל המיומן הוא הבמאי, כך שלכל הפחות אפשר להתנחם בכך שמדובר באנשים שאוהבים את החומר.
* ומעל הכל, השירים של זונדהיים יפהפיים, המחזה עצמו מאוד מוצלח ויש לו מסר חכם ומעניין. הטוויסט שלו על אגדות ילדים עלול להיראות מיושן במציאות פוסט-שרק, אבל הוא עובד בתוך ההקשר של היצירה כולה. רוצה לומר, חומר הגלם משובח ובניגוד ל'עלובי החיים', לא לוקח את עצמו ברצינות, מה שיכול מאוד להקל על המעבר שלו לקולנוע.
סרט שעכשיו בסאנדנס: ראיין ריינולדס רוצח סדרתי
שמקבל הוראות מהחתול והכלב שלו.
עוד בקאסט: אנה קנדריק.
בויים על ידי: .. מרג'רין סטראפאני. זאתי מהקומיקס האיראני (פרסופוליס)? כן, זאתי מהקומיקס אבל אני אחזיר ואפציר באנשים שמסוגלים לצפות בסרטה הקודם "כנופיית החוטאס" – פנינה של קומדיה שחורה חמודה וקטנה שגרם לי לצפות לסרט הבא שלה עוד לפני שידעתי מהו ועכשיו אני יודע מהו אז בכלל.
ובכלל, בסנדנס השנה יש הרבה טוב – הסרט של לינקלייטר שצולם על פני כמה וכמה שנים שעוקב אחרי התפתחות בזמן אמת של ילד. הסרט עם השם הכי מגניב של השנה בינתיים – " אנשים לבנים יקרים", "פרנק " סרט בו מייקל פסבנדר מסתובב עם מסכת נייר על הראש , ושני סרטי זומבים – האחת על דיין דהאן שחברתו אוברי פלאזה חוזרת מהמתים ( גם עם אנה קנדריק, אגב) והשני על בית ספר יסודי שבו הילדים נהפכים לזומבים, והמורים שצריכים להילחם בהם "Cooties" עם אלייז'ה ווד ועוד אנשים.
ושני סרטים שהבמאים שלהם מסקרנים אבל אני לא בטוח לגבי האיכות – זאק בראף יציג את סרטו החדש ודיוויד ויין מ"role models" , " wet hot american summer" ובי"ח חולים לילדים גם יציג קומדיה חדשה עם פול ראד (הפתעה) ואיימי פוהלר, בתקווה שהיא תהיה יותר טובה מהסרט הלא ברור עם ג'ניפר אניסטון, שהיה לו רגעים טובים, אבל הוא לא בדיוק יצירת מופת.
מרג'אן סטראפי
(ל"ת)
בהחלט. תודה על התיקון.
(ל"ת)