ושוב, שלושה חודשים אחרי הפעם הקודמת – אנחנו כאן עם עוד יום קולנוע ישראלי. בפעם שעברה שכחתי, אז למי שלא מבין מההקשר – ביום רביעי הקרוב (18.09), יוקרנו בבתי הקולנוע בכל רחביה ארץ סרטים ישראלים ב-10 שקלים ורובם – כפי שתראו בהמשך הפוסט – בטרום בכורה (או, אם נהיה כנים, בהקרנות היחידות שהם יראו באופן רציף).
בפעם הקודמת לא היתה התרעננות גדולה בין יום הקולנוע של יוני לזה של פברואר (רק שבעה סרטים חדשים), ואילו הפעם יש יותר מעשרים סרטים חדשים, אז אפשר – בינינו – לקרוא ליום הקולנוע הזה יום הקולנוע הישראלי האמיתי הרציני על אמת על אמת.
ברשותכם, ולאור זה שזאת הפעם השלישית השנה, כל סרט שכבר הוקרן זוכה בעיקר להעתק-הדבק, אלא אם יש מידע חדש לגביו. וכן, יש כאן סרטים שזה כבר יום הקולנוע הרביעי שלהם כמו "ארוגם ביי", "עד שתחזור", "החייל הנעלם", "צ'קאאוט", ו"ברווזים". מזל טוב?
היח"צ טוען שיש 40 סרטים, כתמיד קחו את המספר הזה בערבון מוגבל כי חלקם סרטים שמוקרנים רק במתנ"ס קריית פיכסה בהקרנה סודית שבשביל להיכנס אליה צריך להוכיח שירות מילואים פעיל של 400 ימים בשנה.
סרטים שכבר הוקרנו או מוקרנים בארץ וכתבנו עליהם
העיר הזאת – די מדהים שהסרט הזה, שנה וקצת אחרי ההקרנות הראשונות שלו, עדיין מוצא את דרכו לקולנוע. מה שנקרא, קאלט פרופר. אם לא ראיתם, תראו.
מזל חתולה – האמת הלא נוחה לגבי סרטם החדש של גיא עמיר וחנן סביון היא שהוא קצת אכזב. לא הביא את כמות הצופים הרצויה, לא עורר את אותם רגשות, ונראה שרוב הקהל לא הבין מה הם רוצים בסרט הזה – רימייק לסדרת טלוויזיה איטלקית – מהם ומעצמם. אני הייתי קצת יותר סלחן, אבל אין ספק שמדובר במשהו קצת שונה.
חמדה – גם סרטו החדש של שמי זרחין קצת אכזב ביחס למותג שהוא "סרטים של שמי זרחין", וגם במקרה הזה יש עדיין לא מעט דברים יפים וחכמים בסרט הזה… לצד כמה דברים בעייתים ומוזרים, כמו הילדה הקטנה הכי מעצבנת בקולנוע הישראלי מאז, לא יודע, "חמש חמש".
גולסטאר – אם רציתם לראות "גולסטאר", כבר ראיתם "גולסטאר". אם לא רציתם לראות "גולסטאר", צדקתם, כי בהחלט אין סיבה לראות את הסרט אם לא רציתם לראות אותו מלכתחילה.
טאבו: עמוס גוטמן – הסרט התיעודי על "עמוס גוטמן" קטף שבחים בכל מקום שהוא הלך ואני אמנם לא לחלוטין מהמשתפכים עליו, אבל אין ספק שמדובר בסרט שעושה את העבודה למי שבא להיזכר בנוסטלגיה במורשתו של גוטמן או לגלות את אחד מהיוצרים שהלך מאיתנו טרם זמנו.
סרטים שכבר הוקרנו או מוקרנים בארץ ולא כתבנו עליהם
סרט בסנטר – סרט תיעודי על דיזנגוף סנטר שעצרתי באמצע אבל קסם ראה עד הסוף ואהב, אז הנה מה שהוא אומר עליו: "סרט בסנטר" בבימויו של קובי פרג' מספר את ההיסטוריה של מבנה הדיזינגוף סנטר וגם את ההווה, והכל בצורה מאוד מיוחדת ומצחיקה. הרוח של הקניון המפורסם נמצאת בסרט הזה שעובר בין שלל הדמויות שהסרט מצליח למצוא בקניון אשר מרהיבות בגוונים השונים שלהן וכיף לצפות בהן מדברות על עצמן ועל הבניין. דיזינגוף סנטר הוא בסופו של דבר קניון, אבל "סרט בסנטר" מצליח להסביר למה הוא יותר מזה.
כיסופים – סיפור התבגרות של חבורת בני גרעין נח"ל בסוף שנות השבעים, בחודשים האחרונים של שירותם הצבאי בקיבוץ כיסופים. סרט שסובל מסינדרום "כל השחקנים האלה נראים לי אותו דבר רגע, עם מי היא מתנשקת עכשיו", לצד עוד כמה סינדרומים שמונעים ממני להמליץ עליו לחלוטין. אגב, כנראה שמדובר בפעם הראשונה שסרט ביום הקולנוע הישראלי זמין גם בנטפליקס.
המהנדס – מבוסס על הסיפור האמיתי מאחורי מבצע החיסול של יחיא עיאש, המחבל המבוקש מספר אחת של ישראל בשנות התשעים, על ידי השב"כ. יהיה קטעים אם הוא בעצם לא מת ועשו את הסרט על הפאשלה שלנו. מככבים אמיל הירש (אה כמובן), אנחל בונני, אושרי כהן וצחי הלוי. כמו כן בפוסטר משום מה הטאגליין הוא "הצוות שהמתנקש בטרוריסט מספר אחד" שכזה… אה… זו אינה עברית חברים. טריילר
אין צל במדבר – סרט שמספר על משפט של נאצי שמתרחש בישראל, סופרת שמגיעה לסקר אותו, ובחור שמלווה את אימו שמעידה במשפט ומשוכנע שפגש את הסופרת לפני 25 שנה והיא כזה "אחי, לא" אבל הוא מסרב להניח לעניין ופלוס מינוס חוטף אותה בשלב כלשהו, אם הבנתי נכון.
עשרה חודשים – סרט על אישה שמחליטה להמשיך עם ההריון המדומה למרות שהיא יודעת שזה הריון מדומה.
נקמה יהודית 6 – הסרט הראשון של יהודה גרובייס שמוקרן בבתי הקולנוע. לא צריך לראות את "נקמה יהודית 1 עד 5". לאנשים שרוצים לחוות את כל גווני הקשת של הקולנוע הישראלי מומלץ לעשות דאבל פיצ'ר דין מירשניקוב עם זה ועם "גולסטאר" ולדווח אם הוא שרד.
דגים גם טובעים – סיפור על מהגר רוסי בחדרה והמפעל שבו הוא עובד, או לא עובד. אני לא בטוח כמה קוהרנטית העלילה פה, הטריילר נראה מאוד מוזר.
מבצע ווקאליגה – גורל ודם – שיתוף הפעולה הראשון הקולנועי בין ישראל ואוגנדה, על צמד סוכני מוסד שמנסים לחלץ את הבן של ראש הממשלה לאחר שהוא נחטף לאוגנדה, הוא סרט שמכוון יותר להקרנות קאלט – סרט אקשן ללא תקציב אמיתי שלא מתבייש בזה ולא מנסה לקחת את עצמו ברצינות. כאילו, אני לא יודע, לא ראיתי עדיין אבל ככה טוענים כל מי שראה את הסרט. אולי הם מפספסים את האמירה האמנותית הנוגה על מערכות יחסים שמתפרקות. גילוי נאות: חבר שלי מככב בסרט הזה וערך אותו. עוד גילוי נאות: הוא לא שלח לי סקרינר לראות אותו אז הוא פרקטית כבר לא חבר שלי, החרא. טריילר.
סרטים שעוד לא הוקרנו אבל ראינו
החייל הנעלם – סרט עם קונספט די נפיץ: חייל מחליט לברוח ממלחמה בעזה לתל אביב, בלי להודיע לאף אחד. נראה שהמפיצים לא בטוחים מה תהיה דעת הקהל עליו והאם זה סרט שעתידו להיות מעין כלי ניגוח פוליטי או יצירה עצמאית בפני עצמה ולכן הם בודקים את השטח עם הקרנות יום קולנוע וטרום בכורות (אם כי מאז שכתבתי את זה פעם אחרונה כרגע קבעו לו תאריך הפצה ב-14/11). מאוד התלהבתי מהקונספט אבל הסרט היה די מפוספס בעיניי.
צ'קאאוט – אם "החייל הנעלם" נשאר בגדר "מפוספס", "צ'קאאוט" כבר לא זוכה לעדינות הזאת והוא סתם פאשלה. שוב, ליבי עם כל מי שמנסה להרים קומדיה בארצנו, אבל אני רוצה, נו, לצחוק בקומדיה שכזאת. ומשהו ב"צ'קאאוט" נע בין המביך לנבזי אבל אף פעם לא מגיע למגניב או שנון או מצחיק (למרות כמה טריקים במאיים יצירתיים למדי). כמו שכתבתי אז (ולא ראיתי שוב או משהו): השחקן הראשי מעצבן, הדיאלוגים לא שנונים ומצחיקים כמו שהם חושבים שהם, ויש גבול כמה אפשר לסחוט את הלימון של "סצנה מתרחשת ומי שמקריין אותה נמצא בתוכה ומגיב אליה". הצצה לסרט.
קרוב אליי – הסרט שיש הכי פחות לחץ לראות ביום הקולנוע הזה כי הוא יוצא יום למחרת, אבל כנראה גם הסרט הכי מסקרן וזה שהכי בטוח בעצמו שהוא הולך לסחוף את פרסי האופיר מחר. בכל מקרה, סרט של בחורה צעירה שאחיה מת ואז היא מגלה שהוא הסתיר ממנה חברה אז היא הולכת לברר מי היא ומה היא. מדובר בסרטה הראשון של תום נשר, שמבוסס בחופשיות על המוות של אחיה, והוא (כפי שכתבתי בכתבת פרסי האופיר ושתשמש אותנו רבות לחלק הזה של הכתבה) מומלץ.
בנות כמונו – ביחד עם "נדל"ן", לדעתי שני הסרטים הכי טובים (שאינם "העיר הזאת") שראיתי בפרסי אופיר השנה. סיפורה של נערה שחיה בתנאים קשים והמפגש שלה עם מורה חיילת שחורגת מהשטאנץ הרגיל של מורות חיילות ומערכת היחסים שלהן.
הטבעת – אחד משני סרטי "דור שני/שלישי חוזרים לאירופה בניסיון למצוא משהו שאבד בשואה", והפחות טוב מהם. אדיר מילר כתב, ביים וכתב ואכן הסרט סובל לא פעם מסינדרום "צומת מילר" כזה של כתיבה. זה גם אחד התפקידים הפחות טובים של מילר, שדווקא הוכיח את עצמו כשחקן דרמטי טוב למדי בעבר.
הנכס – הסרט השני מסרטי "דור שני/שלישי חוזרים לאירופה בניסיון למצוא משהו שאבד בשואה", ושיתוף פעולה ראשון של האחיות מודן (רותו ודנה) וגם הפעם הראשונה שהן מגיחות לקולנוע (דנה ביימה וכתבה, רותו כתבה הן את הרומן הגרפי שהסרט מבוסס עליו והן את התסריט), וכפי שאפשר להבין מזה ש"הטבעת" הוא הפחות הטוב, זה היותר טוב.
חלב – אני מרגיש שאני שם יותר מדי סרטים ביחד וזה לא הוגן, כל סרט הוא עולם ומלואו אבל לעזאזל, 40 סרטים זה מלא – אז הנה הראשון מבין סרטים קצת מפוספסים על דילמות סביב הורות. "חלב" הוא היותר טוב, אבל זה לא מונע ממנו להיות קצת מפוספס.
חליסה – …וזה הפחות טוב, וההרבה יותר מפוספס. אולי היה עובד יותר טוב כסרט קצר, אבל גם אז לא נראה לי שהייתי עף על הסרט הזה.
כביש הסרגל – אישה נעלמת בעפולה ונראה שאף אחד לא ממש מנסה למצוא אותה. דפנה, עד לא מזמן חוקרת מבטיחה בתל אביב, מחליטה להבין מה קורה פה. מהסרטים הטובים של סרטי אופיר, אם כי יש לציין שמי שמצפה למותחן מלוכלך ומחוספס צריך להתאים ציפיות למשהו קצת יותר מהודק ומהורהר על מקומה של אישה בחברה.
עיד – סרט שזכה לתואר "הסרט הראשון של במאי בדואי" והוא גם טוב למדי, אבל בהחלט "דרמה ישראלית של שתיקות" שכזאת.
נדל"ן – זוג צעיר, רגע לפני לידה, יוצאים לחפש דירה בחיפה. עם זאת, מערכת היחסים שלהם רחוקה מלהיות מושלמת, והיום מוציא מהם שלל רגשות ובעיות שהם מנסים להדחיק או לפתור. ותקשיבו, הייתי סקפטי מאוד בנוגע לסרט הזה אבל זה פשוט כיף נורא. חכם, מקסים, מצחיק – מומלץ בחום. טריילר.
סודה – זה לא יום קולנוע ישראלי בלי סרט של ארז תדמור, מסתבר. אחרי ש"ילדים של אף אחד" עלה וירד בלי יותר מדי יחס, עכשיו הוא מנסה את תורו עם "סודה" (משחק מילים מכוון גם על המשקה וגם על "הסוד שלה". ביום הקולנוע הקודם רשמתי שזה לא ככה, טעות שלי) על אישה שבתקופת קום המדינה עוברת לשכונה של פרטיזנים לשעבר ומואשמת בכך שהייתה קאפו בזמן השואה. עם רותם סלע וליאור רז. הצצה לסרט.
תמיכה מלאה – סרט חביב על חנות חזיות והלקוחות שנכנסות ומספרות על חייהן. חביב ביותר. טריילר.
סרטים שעוד לא הוקרנו ולא ראינו, עם כל המידע הרלוונטי שהצלחנו למצוא
ארוגם ביי – ג'וי ריגר ומאור שוויצר מככבים בסרטו החדש של מרקו כרמל ("כמעט מפורסמת", "פרא אציל") על שלישיית חברים שיוצאים לטיול בסרי לנקה אחרי הצבא.
ברווזים – קומדיה שחורה על אנשים שחיים בשכונת התקווה, בצד ה"לא נכון" של תל אביב. בסרט חמש דמויות ושלושה סיפורים ששזורים זה בזה. "הצצה ראשונית".
חיה בסרט – סרט תיעודי שהוקרן בפסטיבל חיפה 2022 ועכשיו מוקרן… איפשהו במהלך היום הזה. סיפורה של חיה אורמן, מוזיקאית שבערוב ימיה מחליטה להפסיק לאכול, להפסיק לקחת תרופות ומארגנת לעצמה מסיבת פרידה מהחיים. המשפחה והחברים מנסים להניא את חיה מהחלטתה, ומירי בתה נקרעת בין הרצון שלה לרצות את אמה לבין הפחד לאבד אותה. במקביל נחשף הסוד הגדול שליווה את המשפחה בדבר אבא של מירי שמעולם לא פגשה.
מתחת לצל של השמש – גבר בן 42 משתחרר מהכלא ומגלה שבנו עובד בזנות. טריילר.
סוס בלי שם – גבר ואישה ללא זהות וזיכרון מוצאים זה את זו בעולם מקביל ומשונה שכולו מדבר צחיח. הם מתאהבים ומעניקים שמות זה לזו, אך אט-אט החלומות החוזרים בשנתם, בהם לכל אחד יש זהות וחיים נפרדים שמרגישים אמיתיים, מאיימים לפצל את דרכם. טריילר.
בחורים טובים 2 – די מפתיע ששמים את הסרט בטרום בכורה ביום הקולנוע חודש לפני שהוא יוצא אבל וואלה, אני בעד. סרט המשך ללהיט מ-2022, שמתמקד הפעם בדמותו של מאור שוויצר.
המעורר – סרטו הראשון מזה 15 שנה של רנן שור (ששינה את שמו בעקבות מאורעות הסרט לרנן שור הלר), שידוע בעיקר כמי שהיה המנהל של בית הספר לקולנוע סם שפיגל למה שהרגיש כמו נצח, ונראה שכמו תלמידיו גם הוא החליט לעשות סרט תיעודי על המשפחה שלו – ספציפית סבא שלו, שהיה רב שלחם בצפת וביקש ממנו לחזור בתשובה ו/או לעשות עליו סרט. הסרט גם עובר על נקודות בחייו של רנן שור. בקיצור, מסוג הסרטים התיעודיים הניסיוניים האלה. שי אביבי פה גם כן.
געגוע – לא, סרטו מ-2017 של שבי גביזון לא חזר לעוד סבב ביום הקולנוע: מדובר ברימייק של גביזון לעצמו אבל עם ריצ'רד גיר ובארצות הברית.
האחו הקטן – סרט תיעודי שזכה בדוקאביב 2024. תקציר: מסע של שלוש נשים החיות בחווה אחת, אותה ירשה וונדי האם, מדודה שהיה שר החוץ של היטלר ובכיר באס אס. חיי היומיום בחווה שעל גדת האנז מעלים שדים מהעבר הנאצי של המקום ומעכירים את מערכות היחסים בין השלוש.
טאצ' מי – ריטה, נערת ליווי מרוסיה, מגיעה בטעות לכתובת הלא נכונה, שם תצטרך למצוא שפה משותפת עם דוד, גבר מקסים אך מוזר, שבכלל אינו מעוניין בחברתה. טריילר.
כסף קל – ניסה את מזלו בפרסי אופיר תחת השם "מיומנו של מפצל הדירות". סרטו החדש של דובר קוסאשווילי וזה רק אני או שנראה שלאחרונה לא מעט במאים מתחילים להוציא סרטים פה בקצב די עקבי? כל הכבוד. התקציר מספר על "סוזי הבטלן השכונתי, מנסה לעקוץ זוג צפונבונים שקנו דירה בשכונה בקומבינת פיצולים. אבל סוזי גם מאוהב בריטה היפה, שאין לה עניין בקומבינטור חסר אחריות. בהשראתה, הוא גורר אתו חבורה ססגונית ומצחיקה במיוחד, של דיירי השכונה לפרויקט שגדול עליהם ב-10 מספרים." כמו כן מבטיחים שהקומדיה הזאת היא "מטרילה", שאני לא יודע מה זה אומר. טיזר.
לא משנה היכן – סרט קצר (53 דקות) שמערב בין תיעודי לעלילתי ובין נופי איטליה וקיבוץ נאות סמדר, מה שסביר לסרט על ג'נדר-פלואיד. התקציר מדבר על "כשאיתי מגלה במהלך טיול לאיטליה שבת זוגו שינתה את שמה ל-סילבר והחלה בתהליך יציאה מהארון כג׳נדר-פלואיד עולמו מתערער ויחסיהם עומדים במבחן". טריילר.
מלוח קצת חריף – מהתקציר: "גור וגאיה מתגוררים בבית קטן וכפרי בו הם מנהלים מסעדת משלוחים. מערכת היחסים מקבלת תפנית כשהשניים מגלים שביתם מיועד להריסה". יש לסרט סיפור הפקה חמוד על איך הסרט נכתב, לוהק וצולם בחודש ושבוע. טריילר.
סיפור חיים – הוקרן בפסטיבל חיפה מ-2023. סרט על מאבטח בשנות החמישים לחייו שחי עם אמו הקשישה, שמצבה הבריאותי הולך ומידרדר. הוא מצדו עומד בפני החלטות גורליות לחייו ולחיי אמו. הביקורות שראיתי לא ממש השתפכו על הסרט, אבל כן ציינו לטובה את המשחק. טריילר להורדה מ-WeTransfer, לא יודע ככה שלחו לי.
עד שתחזור – סרט על נערה שבורחת מהבית במטרה להגיע ללרנקה ולמצוא את אביה. הצצה ראשונה.
קרבי בהחלט, קרבי בהחלט 2, שלושה בסירה עם חור – אין סיבה אמיתי לקבץ את שלושת הסרטים האלה יחד חוץ מזה ששלושתם של אותו הבמאי, דונדי שוורץ. שוורץ, מסתבר, הוא גם אמן וגם משורר (ששיחרר לאחרונה "סקיצות עבור מבצעים" לשיריו). בכל מקרה, את כל שלושת הסרטים לפנינו דונדי הספיק לביים מאז ה-7.10, בתקציבים מועטים למדי ובלי גוף הפקה משמעותי מאחוריו. הטריילרים נראים, ובכן, כמו שאתם מצפים שייראו טריילרים של אדם שקם בבוקר והחליט לביים סרטים בלי גוף הפקה מאחוריו ובתקציב מועט למדי, עד לרמת הפונט של עבודה בכיתה ד'. כל שלושת הסרטים עוסקים במערכות יחסים רומנטיות לאור המלחמה: "קרבי בהחלט" הראשון על זוג שבו הגבר משקר על איפה היה ב-7.10 (טריילר), "קרבי בהחלט 2" ממשיך את הסיפור ומפגיש את הזוג מהסרט הראשון עם זוג נוסף (נראה לי, לא ראיתי, לא יודע, זה הטריילר), ו"שלושה בסירה עם חור" הוא סרט על שלושה פורשים מהמוסד במשולש אהבה. (טריילר. לא, סליחה, מסתבר שזה כל הסרט. אההה…. תיהנו?)
תמונות יפואיות – סרט אנתלוגיה על סיפורים שונים ביפו אבל פחות "עג'מי" ויותר קומדיה חמודה. עם אורי גבריאל, שלומי קרויאט ויגאל עדיקא (חולה עליו).
תסתכל, עוד מעט לא תראה – הזוכה בפרס "מה זה השם הזה" (והייתה תחרות) ליום הקולנוע הישראלי 2024.3. סרט תעודי על האדריכל ברוך מושלם, שמאבד את יכולותיו הקוגניטיביות אבל עדיין מתעקש להגיע כל יום לעבודה – גם אם רק בשביל לעשות שם חוברות צביעה. טריילר.
ברור בחורים טובים ישתלט על היום כמו אבי נשר בימים טובים
(ל"ת)
החלטורה חזקה עם היום הזה
יש רק שתי רשתות בעיר שלי שיודעות מה הם מקרינות (אחת מהן לא מקרינה את בחורים טובים 2), ליס פלאנט אין מושג ולקולנועים הקטנים לא אכפת
פלאנט להבנתי עוד לא פרסמו את כל השעות שלהם
אני מאוד אופתע אם "בחורים טובים 2" לא יוקרן בכל מקום, זה אחד הסרטים החזקים של ההיצע הזה מבחינת פופולאריות.
מה עם כביש הסרגל?
עידן עמדי לא הולך לקבל חיבוק מהקהל? (וחסכתי מכם בדיחת קרש עם המילה "פיצוץ" כי בכל זאת)
לדעתי קיבל ברקס מהמפיצים
הם חושדים שהוא לא יצא עם המון פרסים מטקס האופיר, ואז שרוב הקהל יילך ל"קרוב אליי" או "בחורים טובים 2" ומעדיפים לחכות לפעם שיהיה להם יותר תשומת לב.
אבל זאת תיאוריה, אין לי באמת מושג.
כביש הסרגל מפוזר יפה מבחינת מקומות הקרנה
אבל יוני צדק זה מחצית ממה שיש לבחורים טובים 2. לא מעריץ גדול של הראשון אז ככל הנראה לא אלך אליו.
המלצות/אזהרות מרוכזות:
אם לא ראיתם, לראות:
העיר הזאת
בנות כמונו
נדל"ן
שווה מאוד לראות:
קרוב אליי
עיד
כביש הסרגל
הנכס
לא מזיק ב-10 שקל:
חמדה
מזל חתולה
חלב
טאבו
תמיכה מלאה
אפשר אבל בטח אפשר משהו יותר טוב:
כיסופים
הטבעת
לא התחברתי:
החייל הנעלם
צ'ק אאוט
סודה
גולסטאר הסרט
ממה שלא ראיתי ומקרין לידי אני אישית כנראה אנסה לתפוס את "בחורים טובים 2", ובהינתן זמן ומוטיבציה את "עשרה חודשים", "געגוע", "נקמה יהודית 6", או "תמונות יפואיות". אם כי רובם ככולם, ממעט הביקורות שראיתי, לא ממש קיבלו ביקורות חיוביות.
הלו הלו,
התמונה בראש הפוסט היא בהחלט לא מ"ברווזים", והטענה השקרית הזו עשוייה לפתוח לך חזית עם מאפיית הנמרים האוגנדית.
המאפיה תשחרר סקרינר, המאפיה תקבל קרדיט
(תודה, תוקן)
הסרט "הנכס" הוא הסרט הראשון שמבוסס על קומיקס ישראלי?
היו עוד סרטים (ישראלים או בינלאומיים) שהיו מבוססים קומיקס ישראלי או שזה הראשון?
היה כבר לפחות אחד
סרט האנימציה ״הסודות של אבא״ מבוסס על ספר הקומיקס ״הדור השני – דברים שלא סיפרתי לאבא״ מאת מישל קישקה.
הוא אמנם מבוסס על רומן גרפי ישראלי
אבל הוא הפקה צרפתית-בלגית (ישראל אינה רשומה כאחת מהארצות בהן הוא הופק ב-IMDB), וממעבר מהיר על הקרדיטים – אין ישראלים בצוות שעבד עליו.
ועכשיו אני רואה שהשאלה של יוסי-יוני התייחסה גם להפקות בינלאומיות
אז התשובה שלך נכונה.
אגב, אם אנחנו די גמישים עם הגדרות
אז "חותכי ורידים: סיפור אהבה", הוא עיבוד גם ל"קייטנה של קנלר" אבל גם ל"פיצריה קמיקזה", טכנית, שהרי גם הוא עיבוד ל"קייטנה של קנלר".
כאילו, לא באמת. אבל גם, טכנית, סוג של.
זהו, היה לי את זה בראש
זכרתי שיש משהו כזה אבל לא החשבתי אותו כי זכרתי שזה נחשב מבוסס על הספר של אתגר קרת ולא על הקומיקס.
תודה רבה!
(ל"ת)
איפה יש הקרנות של העיר הזאת?
נכון שכתוב באתר הרשמי שהסרט משתתף ביום הקולנוע, אבל באף בית קולנוע לא ראיתי שמקרינים אותו. יש איפשהו רשימה של כל סרט ואיפה הוא מוקרן?
הוא מוקרן בפלאנט אילון
(ל"ת)
איזה קטע שאבי נשר מעולם לא היה חביב האקדמיה ובתו זוכה בסרטה הראשון
הוא גאה ומבואס
נראה לי הוא בעיקר גאה
(ל"ת)
״בכל אדם מתקנא חוץ מבנו ותלמידו״ - סנהדרין ק״ה עמוד ב׳
(ל"ת)
ובצדק
אחד מהסרטים הישראלים הכי טובים…… אי פעם, אפרט בהמשך
מי שהחליט לשחרר ליום הזה את ״בחורים טובים 2״ חודש לפני היציאה שלו ממש בטוח במוצר שלו. בדיעבד עושה רושם שיש לו סיבות. לא אתפלא אם מחר תצא הודעה שהסרט שבר את שיא מכירות הכרטיסים ליום הזה מאז החלה המסורת של ימי קולנוע.
אני הייתי בבחורים טובים אתמול בחן תא , האולם היה די ריק תאמת
(ל"ת)
אז אפשר שאלה?
הגענו באיחור להקרנה של הסרט ופספסנו את הסצנה הראשונה. יש מצב לפרט לי מהזיכרון מה היה בדקות הראשונות של הסרט? (הגענו ברגע בו ברוך יוצא מאיזו-שהיא הסעה לפגישה במלון, ומחזיק למישהי את המעלית).
כן, בקטע עם המעלית כבר היינו במושבים
תודה על הפירוט!
בשמחה (:
(ל"ת)
יש הרבה דברים שקורים בתל אביב והם בשום פנים אופן לא מדגם מייצג למה שקרה או קורה בשאר הארץ
זה, נגיד, אחד מהם. רק מזכיר שהסרט (ישראלי ובכלל) שמכר הכי הרבה כרטיסים לאורך 2023 בהקרנות סדירות בישראל ירד מהמסכים בתל אביב אחרי… שבועיים. הייתי בשני מתחמים שונים (בערים שונות) והייתה, בין שאר התופעות, תנועה מרשימה של חובשי כיפות. במתחם שבו ראיתי את הסרט הייתה הפעם הראשונה שראיתי אולם, ליטרלי, מלא במתחם אחרי שנתיים ועשרות הקרנות (מצד שני, פעם ראשונה שהלכתי להקרנה של 20:00). לא ש*זה* בהכרח מדגם מייצג. בכל אופן, מדובר בסרט שאנשים ציפו לו (רובם כנראה שמעו על ההמשך רק לפני רגע) ולמרבה ההפתעה (שלי בכל אופן) הוא מספק את הסחורה, שומר על הרמה והקצב של הראשון.
לא אמרתי שאתה לא צודק לגבי הצלחת הסרט
רק אמרתי מה שראיתי כמו שאתה אומר מה שראית .
אגב מה היה הסרט המצליח של 23?
אגב 2 , גם אצלי היו בעיקר חובשי כיפות ובעיקר נראו מהעדה המזרחית , אני חושב עדיין שהחוסר הצלחה של הסרט בתא וסוג הקהל שהגיע אליו הוא מפתיע מכמה סיבות :
– הסרט הראשון היה ממש טוב (וגם השני )
-ממתי סרטים על דתיים מצליחים רק בגזרה הדתית? שטיסל והמורדת והסרטים של רמה בורשטיין הצליחו בכל המגזרים , זה מוזר לי .
אגב 3 ואחרון , גם חן הופתעו מחוסר ההצלחה כי שמו אותו באולם הגדול ואת קרוב אלי שמו באולמות קטנים , לדעתי בדיעבד ההיפך היה מתאים יותר
צריך לבדוק באותו בית קולנוע כמה באו להקרנות של המהנדס אתמול
כי לא אתפלא אם הרבה אנשים תכננו ביום הקולנוע לראות את בחורים טובים 2 אבל בשל אירועי השעה (קרי: התפוצצות הביפרים) הם החליטו לראות במקום את המהנדס.
התכוונתי כמובן ל״ההילולה״. המספרים פה הם לא רשמיים והפער מ״בארבי״ ממש זניח (אז אני מתייחס אל זה כתיקו). בכל אופן, בזמן אמת הסרט נעלם מלוח ההקרנות של לב ופינה מקום לסרטים אחרים אחרים בשבוע השלישי בזמן שבשאר בארץ הוא עדיין עשה רעש.
אני לא חושב שסרטים על דתיים מצליחים *רק* בגזרה הדתית. הם מצליחים (כשהם מצליחים) בקרב הקהל הרחב (אם צריך לקטלג את ה״קהל הרחב״ הזה סוציולוגיות כנראה תהייה נטייה מסוימת לקהל מסוג ״שמרן״ או ״מסורתי״), רק שאפשר לראות סביבם גם תנועה ערה של חובשי כיפות בכמויות שלא רואים ביום רגיל. אם צריך להציע סיבות לזה שהסרט היה פחות מבוקש אצל הקהל התל אביבי (אני אצא מנקודת הנחה שהסרט אכן היה פחות מבוקש בתל אביב, לא בהכרח עובדתית) אני חושב שהרבה פעמים הקהל התל אביבי מתעניין בסרטים על ״אחרים״ גם כסוג של חוויה אנתרופולוגית, בוא נראה סרט על ההם. העובדה ש״בחורים טובים 2״ לא מחדש ביחס לראשון מורידה קצת מהעניין, הוא בסך הכל שחזור של הראשון. כמו כן, עם כמה שהוא טוב בסופו של דבר, בשורה התחתונה, זאת קומדיה עממית. יש לו יותר במשותף עם ״סברי מרנן״ (להבדיל אלף אלפי הבדלות) מאשר עם ״אפס ביחסי אנוש״. הרבה מההומור שלו נשען על הפערים בין העדות, בדיוק כמו ״סברי״, רק שב״בחורים טובים״ זה מבוצע בטוב טעם, בצורה אינטליגנטית ולא חצי דקה. פחות החומר שינהיר קהל אליטיסטי לאולמות.