יש סרט חדש בסדרת "הנוסע השמיני" בתכנון, וניל בלומקאמפ ("מחוז 9", "אליסיום" ו"צ'אפי") יביים אותו. זה לא במקום "פרומתיאוס 2", שמתברר שעדיין קורה, וייצא בשלב כלשהו.
כל זה מעניין בפני עצמו, אבל יותר מעניינת הדרך שעשתה הידיעה הזאת: במקום בערוצים המקובלים – וראייטי, דדליין – החדשות על הסרט החדש של ניל בלומקאמפ הגיעו דרך אינסטגרם, ואולי נגרמו בזכותו. לפני חודשיים, ניל בלומקאמפ פרסם כמה תמונות באינסטגרם שלו: איורי קונספט למה שהוא בבירור סרט בסדרת "הנוסע השמיני", בהשתתפות סיגורני וויבר. על התמונה הראשונה הוא כתב "עבדתי על זה, אבל נראה לי שעכשיו כבר לא. אבל אני אוהב את זה".
מהניסוח, ועצם העובדה שהתמונות האלה פורסמו, השתמע סיפור ברור: בלומקאמפ יצר קונספט לסרט "הנוסע השמיני", הוא לא יצא לפועל, ועכשיו כשברור שהסרט הזה כבר לעולם לא יתממש, הוא חופשי לפרסם את התמונות בבחינת "מה היה קורה אם". התמונות נפוצו ברחבי הרשת, כמובן, והרבה אנשים אמרו שסרט "הנוסע השמיני" בבימויו של בלומקאמפ עשוי דווקא להיות רעיון לא רע בכלל.
ואז, הבוקר, הגיע עוד עדכון מהאינסטגרם של בלומקאמפ:
אתה "חושב"? או שזה רשמי? תחליט כבר!
בקיצור, יש אישור גם מוראייטי: זה דבר שקורה באמת. (אם כי יש לציין שהצהרה רשמית מהאולפן לא הגיעה עדיין).
זו לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה תמונות מסרט שהיה-יכול-להיות-אבל-לא מגיעים לרשת, והדבר הבא שקורה הוא שהפרוייקט שבוטל הופך לפרויקט שעומד להתבצע. זה בדיוק מה שקרה עם "דדפול": סרטון הקונספט שדלף לרשת הפך במהירות לסרט שעומד להגיע בקרוב. זאת מתחילה להיראות כמו שיטת עבודה: מדליפים כמה דברים לרשת בתור בלון ניסוי, ובוחנים את תגובת הציבור. אם אנשים באינטרנט אוהבים את זה – אפשר להמשיך.
ובמקרה כזה, אני מודה לאלי הקולנוע על כך שהתגובה לתמונות שדלפו מ"סופרמן" של טים ברטון, עם ניקולס קייג', לא היו חיוביות.
חשוב לציין של"פרומתיאוס 2" ול"הנוסע השמיני משהו" אין עדיין תאריכים וגם לא תסריטים. ומכיוון שלפחות כרגע הכוונה היא להוציא את "פרומתיאוס 2" קודם, זה אומר שאנחנו כנראה במרחק של לפחות ארבע שנים מ"הנוסע השמיני" של בלומקאמפ – מה שמטיל בספק את ההצהרה שלו בנוגע ל"הסרט הבא שלי". בטח יהיה לו זמן לעשות עוד איזה סרט באמצע, לא?
לפי תמונת הקונספט ריפלי תחזור?
(ל"ת)
לפי תמונת הקונספט, זאת הכוונה שלו.
אבל שום דבר עוד לא נאמר רשמית בנושא הזה.
לפי תמונת הקונספט,
זה נראה כאילו חייזר אוכל את ריפלי. אז בעצם, אם בסרט הרביעי יש חייזר שהוא חצי ריפלי, אולי מדובר בחייזר מתקדם A-1000 שמצליח לחקות את הפנים של ריפלי שנמצאות לו בגנים? רק שהוא לא מצליח להסתדר עם הקמטים.
יש גם אופציה נוספת
הסרט הבא ילך במסלול דומה לעתיד שהיה וכנראה גם שליחות קטלנית – ברעשיט (הטעות מכוונת כמובן, כמחווה לטאגליין הלא ברור של הסרט ) –
תשכחו מכל השטויות שהכרתם עד היום, אני (בלומקאמפ ) אלמד אתכם מה נכון ומה לא…..
כן, אבל שרלטו קופליי יחליף את סיגורני וויבר.
(ל"ת)
פעם שלישית גלידה
או מוחות גדולים חושבים דומה
אם זה כולל את Die Antwoord, אני בפנים.
(ל"ת)
הוא יצטרך למצוא הסבר הגיוני למה היא כל כך מבוגרת
ואל תגידו שהיא ישנה כל הזמן,כי בקנון של הסרטים בבירור מדגישים שהיא ישנה 50 שנה ולא התבגרה…
ומייקל בין,הו כן איך הוא מצפה לשיחת הטלפון הזו….
נו..
אהבתי גם את האיורים, אבל כאיורים בלבד. רובם לא מחדשים שום דבר או נותנים רעיון ששוה להסריט אלא פשוט מנצלים מותג שכבר יש לו קהל גדול ומאוכזב. ריפלי כבר חצי חייזר מהסרט הרביעי והסיבה היחידה לעשות סרט נוסף היא רק אם באמת יש רעיון נהדר שאפשר להחשיב אותו כראוי להיכנס לקאנון של הסדרה. אני אהבתי את הסרט הרביעי אבל חשבתי שהוא היה מיותר לחלוטין.
בבקשה בבקשה בבקשה,
רק שתי בקשות:
א. שזה יהיה טוב.
ב. שסיגורני תהיה שם.
בבקשה.
ועוד בקשה שלי
ג. ששרלטו קופליי לא ישתתף בזה ואם כן אז שהחייזר יחסל אותו כבר על ההתחלה ויחסוך ממני לראות אותו סרט שלם.
הסרט עצמו מעניין אותי הרבה פחות
מאשר המשך התופעה המעניינת הזאת של ההשפעות של האינטרנט והרשתות החברתיות על סרטים. כבר מצטברים מקרים בהם גולשי אינטרנט משפיעים – באופן יותר אקטיבי או פחות – על דברים שנראה. היה את הפוסט הזה ברדיט על מארינס נגד רומאים שנרכש לפיתוח ע"י וורנר ברוס (זה שכתב את הפוסט אמר שלשום ברדיט שהסרט לא מת ועדיין בפיתוח), אדגר רייט החליט שבא לו לעשות סרט בגלל תגובה בפייסבוק וכמו שאמרת יש מקרים כמו זה או של "דדפול", שתגובת הקהל תרמה להיווצרותם.
מצד אחד, זה נחמד. יש מיליארדי אנשים בעולם עם מיליארדי רעיונות מקוריים ומעניינים שבהחלט יכולים להפוך לסרטים טובים, ואני לגמרי מעדיף לראות אותם על פני עוד רימייק או ריבוט או סיקוול לסרטים מלפני כמה עשורים. מצד שני, זה גם יכול להיות מדרון חלקלק. לא ממש בא לי שעוד כמה שנים במאים יפתחו סקר בפייסבוק או טוויטר "אז איזה סרט כדאי לי לעשות עכשיו?" או שיעלו כל דבר שהם חושבים עליו לאינטרנט ואם הקהל אוהב ילכו איתו לאולפנים. אפשר להתחשב בדעת הציבור כחיזוק או תמיכה (או ההפך), אבל לא להחליט על פי זה את גורלם של סרטים. אם ככה, עוד נגיע ל"רובוטריקים 28".
אני חושבת שאתה חושש מעתיד הקולנוע באופן לא סביר
הרשתות החברתיות שינו את הדרך שאנחנו מתקשרים, אוספים אינפורמציה וגם קוצרים אינפורמציה.
אני לא שייכת לקבוצת האנשים שמכירים את ההיסטוריה של הקולנוע בע"פ או משהו, אבל אני בטוחה שלפני 20 שנה הסתובבו במאים שסיפרו שפגישה מקרית עם אדם כלשהו בבית קפה עלום שם כלשהו היוותה השראה או נתנה רעיון לסרט החדש שלהם. באופן כללי אומן שואב השראה מכל מיני מקורות שנמצאים סביבו ופשוט עכשיו יש לנו פייסבוק.
הרשתות החברתיות יוצרות מצג כלשהו של תקשורת נגישה יותר עם כל מיני מובילי דעה, אבל אני חושבת שיש בכך יותר מצג שווא מאשר אמת. אני לא מאמינה שבאופן גורף במאים ושאר אנשים מפורסמים קוראים את ים האינפורמציה שזורם אליהם דרך רשתות חברתיות ממעריצים, זו פשוט דרך מהירה וטכנולוגיות יותר להפציץ אותם במסרים מהציבור.
להבנתי שני ההבדלים בין מה שהיה פעם למה שקורה בעידן הרשתות החברתיות נוגע יותר לנו מאשר לקומץ המפורסמים המעורבים: רמת השקיפות/כמות האינפורמציה שאנחנו מקבלים גדלה וכפועל יוצא מהטכנולוגיה גם מהירות התגובה שלנו גדולה יותר. האפקט של הרשתות החברתיות כלפי מעלה הוא משני, תוצר לוואי של השינוי בתקשורת הגלובלית.
במקרה זה, לפני 20 שנים ניל בלומקאמפ המאוכזב היה צריך לזרוק את האינפורמציה לכתב קולנוע כלשהו שהגיע לראיין אותו (כי יש סרט או שערוריה כלשהי, אחרת הוא לא מעניין) ולקוות שהכתב יחשוב שזה משהו מעניין להזכיר ושהאולפן לא ינסה לקבור את הידיעה. אחר כך הוא היה צריך לקוות שמספיק מעריצים יתאגדו איכשהו כדי להביע עניין בפרוייקט- ללא קבוצות בפייסבוק קצת קשה להבין שאתה לא היחיד שחושב שזה רעיון לאחלה סרט.
אני גם חושבת שרובוטריקים זו דוגמה לסרט ממוסחר לחלוטין שאכן עלול להיות קורבן לסקרי רשתות חברתיות. יחד עם זאת, רוב הבמאים כן רוצים לשמור על רמת אומנות בתוך הסרטים שלהם, לקבוע את הרעיונות ולהביא דברים חדשים למסך- את כל זה אי אפשר לעשות כשהקהל מחליט מה אתה עושה. אני לא חושבת שסקרי דעת קהל זו סכנה מצד במאים.
מי צייר את הציורים?
שאלה מוזרה- ניל בלומקאמפ לא צייר את הציורים האלה, נכון? הרי לצייר ברמה הזאת זו מיומנות ומקצוע בפני עצמו.. זה נעשה בשיתוף עם איזשהו צייר קונספקט אלמוני.
בבקשה
http://djahalland.com/
הסרט יתנגש עם עלילת הנוסע השמיני 3
בלומקאמפ רוצה את זה כהמשך לסרט השני, מה שיגרום לקצת… בעיה עם השלישי.
http://www.comingsoon.net/movies/trailers/413935-neill-blomkamps-alien-sequel-will-give-ripley-a-proper-ending
אוף עם ההתנגשויות הפנים-פרנצ'ייזיות האלה. אבל יש שם את סיגורני!
אז כמו "סופרמן חוזר"
המשך של הסרט השני שמתעלם מקיומם של השלישי והרביעי.
כמו שקראתי במקום אחר,
עם הרביעי עוד ניתן להסתדר כי הוא מתרחש רחוק בעתיד. עם השלישי באמת תהיה בעיה. באותו מקום היה כתוב שאפשר להפוך אותו לחלום. וזה כמובן יהיה גרוע ברמות.
באסה.
השלישי היה כל כך גרוע ומעליב, שאני לחלוטין בסדר עם להתכחש לקיומו.
(ל"ת)
לא בטוח אם היא מדברת על "הנוסע השמיני 3"
או "סופרמן 3"
Not_Sure_Fry.Jpeg