אף אחד לא התלבט אתמול. "אנטומיה של נפילה" הפילה את "אין מצב" מהאוויר, "באטמן" הרביץ לווס אנדרסון, "ג'וג'ו ראביט" הוכיח שקהל עין הדג עדיין חובב נאצים ו"אופנהיימר", טוב, נו, נראה לי שייקח עוד סיבוב או שניים עד שהוא ייפול. וכאן אנחנו נפרדים מרביעייה אהובה עליי במיוחד: "אסטרואיד סיטי", "אין מצב", "ארץ נוודים" ו"אחד בלב" – כולם בא', כולם סרטים נהדרים שאם לא ראיתם תעשו להם טובה ותלכו לראות לאור זה שיצאו מהמירוץ. ומפה ממשיכים.
קרב הבובות: מצד אחד, עיבוד שהצליח להיות שונה לחלוטין מכל גרסה של פינוקיו שראינו עד כה. מצד שני, סרט טוב ואיכותי על, למען השם, בובות ברבי. מי שמפסיד צריך לנקות את חדר המשחקים.
![]() |
קרב תשיעי
מס' מצביעים: 149 ![]() |
![]() |
שניים מהסרטים הכואבים של השנים האחרונות, מכיוונים שונים לחלוטין: התפרקות מעצמה לנגד התפרקות המוח. אחד סרט שכולו מכונס בדירה אחת, והשני הוא מסע בדרכים לאורך מדינה שלמה. שניהם ערוכים מצוין, משוחקים מעולה – אבל, נו, רק אחד יכול להמשיך הלאה. אז מי?
![]() |
קרב עשירי
מס' מצביעים: 120 ![]() |
![]() |
מלחמת העולם השנייה משפיעה שונה על כל אחד. ב"ברוטליסט" היא רודפת את שורד השואה עמוק לתוך היצירות שלו. ב"ילד ואנפה" זה… אה… תראו, אני לא בטוח שלחלוטין הבנתי את "הילד והאנפה". אבל לא נראה לי שהמלחמה הזאת כיפית לו במיוחד. הייאו מיאזאקי נגד איזה עלם צעיר שאנחנו רק עכשיו לומדים להתחיל להגיד את שמו. מי לוקח?
![]() |
קרב אחד עשר
מס' מצביעים: 117 ![]() |
![]() |
"הכל בכל מקום בבת אחת" ו"המנצחת" נפגשו כבר באוסקר, שם "הכל בכל מקום בבת אחת" ניצח בכל הזדמנות שרק הייתה לו (ובקטגוריה היחידה בה "המנצחת" לא התחרה מולו, צילום, הוא הפסיד ל"במערב אין כל חדש"). בקיצור, "המנצחת" באה לפה מעמדת נחיתות. אבל היי, כולם אוהבים סיפור אנדרדוג טוב. האם תתנו ללידיה טאר את הניצחון שהיא כה רוצה?
![]() |
קרב שנים עשר
מס' מצביעים: 155 ![]() |
![]() |
מחר: עשו את הבדיחה שרציתי עם הברביהיימר אתמול, אז במקום זה נגיד שמחר יהיה "חולית", ואם זה לא מספיק לכם אז יהיה גם "חולית: חלק שני".
בשלב הזה פוחד להגיב כדי לא לעשות מזל רע לסרטים שאני אוהב.
אם כי היום, חוץ מהקרב האחרון, אני מודה שזה יום מאוד מאתגר ו"איך בכלל בוחרים כזה" בשבילי.
חצי יום
אני נמנע מקרבות שבהם לא צפיתי בשני הסרטים, כך שהראשון והשלישי לא רלוונטים. באחרים, "האב" והבמב"א קיבלו את הקול שלי די בקלות.
הקרב השלישי מסקרן אותי
לדעתי זו לא תחרות ו"הילד והאנפה" הוא בקלות הסרט המוצלח יותר, אבל לאור האהדה ש"הברוטליסט" כבר הספיק לצבור באתר אני תוהה אם הוא יצליח לקחת את זה. הייתי מצפה שמיאזאקי ילך רחוק, אבל זה סרט מאתגר להתחרות איתו.
לדעתי הילד והאנפה היה צריך להקראות "מיאזאקי והתעויוט"
הדעה שלי על הסרט תשתנה לפי תגובת הקהל ושל מיאזאקי למה שהכותרת הזאת אומרת.
הקצב היה איטי מדיי בהתחלה ואז מואץ מדיי
סוג של ניסיון שיחזור לא טוב של המסע המופ… spirited away
גם המוסיקה הייתה טיפה מאכזבת, למרות שעדיין ג'ו היסאשי.
האנימציה הייתה ברובה ברמה הרגילה והטובה אבל היו שתי נקודות שבהן זה היה קצת בלאגן לא ברור לעין.
גם איפשהו לא היה לי אימפקט מלא עם חלק מהדמויות והייתי רוצה לראות עוד מדמויות אחרות.
סך הכל, עדיין שמח שראיתי אבל בהחלט יושב למטה ברשימה.
.
.
.
.
.
.
אה, סליחה:
וואי!!! איך אתה מעז! זו יצירת מופת! אאאאררררג! אני אומר אאאארררג!
מסכים אבל הוא זה לא רק שחזור של המסע המופלא
זה שחזור של כל הסרטים שלו, ביחד, לא נראה שיש סרט של מיאזאקי שלא מוזכר כאן. לטעמי הסרט הוא עוד סוג של התנצלות של מיאזאקי רק בניגוד לפוניו שמכוונת לבן שלו (בערך, סרט טוב אני לא בטוח שהוא סליחה "טובה") כן היא מכוונת לכולם, לקהל, למפיצים, למשפחה הביאולוגית ומשפחת הסטודיו לככוולם. התכוונתי להזכיר רק את השיר עונות של אביב גפן כי הוא מייצג את מה שחשבתי שהסרט היה.
כואב לי על "המנצחת"
שכבר נשדד על ידי "הכל בכל מקום בבת אחת" בפרס השחקנית הראשית באוסקר. כאן עוד לפחות הנצחון של הבמב"א מוצדק, אבל לא הגיע לאחד הסרטים הטובים של חצי העשור לעוף מהטורניר בשלב מוקדם כל כך בפער משפיל כל כך.
ובנוגע למירוצים האחרים: "הקרב על אמריקה" היה נהדר אבל "האב" מהסרטים הגדולים של השנים האחרונות וראוי לנצחון בפער. לגבי לשניים האחרים אין לי העדפה ברורה.