זהו לא "הכה את האוסקר". אתם כבר יודעים את זה, נכון? הוא יגיע יותר קרוב לאוסקר (בערך שבוע לפני הטקס), זה משהו אחר. למי שכבר יודע במה מדובר – הטופס הוא למטה או כאן.
מה שקורה כאן בעצם הוא הדמיה של טופס האקדמיה: אומנם צמצמנו את מספר הקטגוריות בהצבעה ל-10 בלבד (4 קטגוריות המשחק, 2 קטגוריות התסריט, קטגוריית סרט האנימציה, ופרסי הבימוי, צילום וסרט) אבל חוץ מזה הטופס שלנו ושלהם עובד בדיוק באותה הצורה. שימו לב שאתם לא מתבקשים לנחש מה האקדמיה תצביע. שוב, "הכה את האוסקר" יבוא אחר כך. כרגע תבחרו במי שאתם מאמינים שהוא הכי טוב, לא מי שאחרים חושבים הוא הכי טוב.
תשובות לשאלות מתבקשות:
האם אני חייב/ת להצביע לכל הקטגוריות? לא. פרט לשאלת הכינוי/שם שלכם, אף שאלה אינה חובה. אתם יכולים להצביע בכל הקטגוריות פרט לתסריט המעובד, או להצביע רק לקטגוריית הצילום ולא יותר. אף אחד לא משגיח עליכם.
האם אני חייב /ת לראות את כל הסרטים כדי להצביע? כמו באקדמיה, גם כאן – איכשהו, לא. זה יהיה נחמד אם לא תצביעו בקטגוריה שלא ראיתם בה לפחות את רוב המועמדים ותדלגו לקטגוריה הבאה – אבל גם שם וגם כאן, אין דרך לעקוב אחרי זה. תעשו מה שאתם חושבים לנכון.
היי, מה קורה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר? מה זה? ההצבעה בקטגוריית הסרט קצת יותר מסובכת. עקרונית, במקום הצבעה פשוטה בסקר אתם צריכים למקם את שמונת המועמדים בסדר העדיפויות שלכם ממקום ראשון ועד מקום עשירי. יש הסבר יותר מפורט במסמך למטה כשמגיעים לקטגוריה, ומי שרוצה לקרוא על השיטה ואיך היא עובדת מוזמן לקרוא כאן.
תגיד, מי זכה בטופס האוסקר של עין הדג בשנים הקודמות? שאלה טובה, שבדיוק בשבילה הקמנו את דף זוכי העבר בטופס.
עד מתי ניתן להצביע? בגדול ההצבעה של האוסקר נסגרת ב-18 בפברואר, אבל זה כי הם אשכרה ראו את כל הסרטים וכל זה. מכיוון שאצלנו עולים ב-20.02 שניים מהמועמדים לפרס הסרט, החלטנו להאריך את הדדליין עד ל-25.02, מה שאמור לתת לנו שבוע לספור את הקולות ולכם הזדמנות טובה להשלים את כל המועמדים.
אם יש עוד שאלות, בעיות או תיקונים – מוזמנים להגיד בתגובות. וכמובן מוזמנים לשתף במה בחרתם ולמה. בהצלחה לכולנו.
כרגיל, מה שמעניין אותי פה זה קטגוריית האנימציה
הלכתי על רוז הרובוטית.
אמנם לא עפתי עליו ברמה שנראה שכל השאר עפו, אבל זה בהחלט סרט טוב, אפילו טוב מאוד, ובוודאי יותר טוב מהקול בראש 2 ומוואלאס וגרומיט (ראיתי אותו אתמול. סרט חביב אך לא הרבה מעבר. כמו הסרט הקודם באורך מלא של הצמד, גם פה זה הרגיש לי כמו סרטון קצר באורך של סרט. חסרה לי התחושה של סרט. משהו מאוד פרווה שנובע מכך שוואלאס וגרומיט זה צמד שנועד לסרטונים קצרים או לסדרות טלויזיה, אבל הם לא ממש עובדים בתור סרט באורך מלא).
את החילזון והזרם לא ראיתי. את החילזון לא נראה שיש לי כוונה לראות בכלל, ואת הזרם דווקא רציתי לראות אבל ההפצה שלו הייתה סופר מצומצמת עם מספר הקרנות מינימלי ורק בשעות לא נוחות, אז נראה שאצטרך לחכות שיצא הבלו ריי.
בכל מקרה, רוז הרובוטית הוא אמנם לא סרט האנימציה מספר 1 של 2024 (התואר הזה הולך אצלי לסרט של הלוני טונס שלצערי לא נמצא בין המועמדים), אבל הוא בהחלט סרט טוב במיוחד ומגיע לו לזכות באוסקר האמיתי וגם באוסקר שלנו.
וזה בלי לדבר על תחושת ה״הגיע הזמן״ בכל הנוגע לבמאי כריס סנדרס שכבר היה מועמד 3 פעמים בעבר והפסיד ושכבר מולאים לו בקרוב 63 והסרט הראשון בבימויו כבר חגג 22.
אני חושב שחילזון ועם הזרם הם סרטים יותר טובים מרוז הרובוטית
אני ממליץ לך להשלים אותם. רוז הרובטית הוא אגב הסרט המועדף עלי מסרטי דרימוורקס "החדשים" (לעשות את אותן העלילות בטון "פחות" ציני לא הופך אותם לחדשים) אבל עדין חוץ מרוז עצמה הוא "רק" סביר.
את עם הזרם אני מתכנן לראות כשיצא בבלו ריי, נראה אם אוהב אותו יותר
את זכרונות של חילזון לא נראה לי שיש לי שום סיכוי לאהוב, בוודאי לא יותר מרוז הרובוטית.
הספיק לי הטריילר כדי להבין שזה לא בשבילי.
וליתר ביטחון, וכדי שלא אובן לא נכון, רק אבהיר שהבחירה שלי ברוז זה לא רק כי ״אין מה לעשות, צריך לבחור סרט כלשהו מבין השלושה שראיתי״, אלא כי אני באמת חושב שזה סרט מאוד טוב.
כשכתבתי שלא עפתי עליו כמו הרוב, התכוונתי שאני לא חושב שזה יצירת מופת על זמנית ברמה של אחד הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים, כפי שנראה שהרוב חושבים, אלא שזה ״רק״ סרט מאוד טוב וזוכה ראוי ביותר באוסקר לסרט האנימציה.
בסקר סוף השנה פה באתר נשאר לי מקום פנוי בחמישיה והתלבטתי איזה סרט להוסיף לארבעת הסרטים שהייתי בטוח לגבי מקומם בחמישיה, בסוף הלכתי על רוז הרובוטית לו גם הצבעתי בסקר המסכם.
כך שבוא נגיד את זה ככה, אני ממש לא שותף להתרשמות שלך מרוז הרובוטית כסרט ״סביר״ וגם ממש לא מזה שסרטי דרימוורקס האחרונים הם שחזורים של סרטי דרימוורקס ישנים.
רציתי להרחיב שחילזון הוא בעצם אנטי רוז הרובוטית
הם פחות הפכים אחד של השני ויותר יין ויאג אחד של השני אלו שתי גישות שנות לקבלת תוצאה דומה.
שניהם סרטים חנפנים אבל לקהלים שונים רוז להורים וחילזון למתבגרים ודכאוניים (אולי גם לאדם אליוט בעצמו אני לא בטוח). שניהם משתמשים בביטויי עוגייות מזל אבל הדרך שבה הם משתמשים בהם היא שונה רוז משתמש בהם כדי "לתת מוטיבציה" לדמיות אדם משתמש בהם כהזדמנות לדמות הראשית לפקפק בעצמה.
שניהם סרטים שרוצים לתת תקווה לקהל אבל הדרך שבה הם מגיעים לשם היא הפוכה לגמרי. רוז הרובוטית מגיע לשם באמצעות טון חיובי שמראה שלא משנה מה הקשיים שלך בדרך תמיד יש דרך לעבור אותם, חילזון מגיע לשם בטון דיכאוני, גם בזמנים טובים הדמיות נמצאות בסביבה דלה עם מעט רגעי אור בחיים שלהם שהם לא קורובי משפחה או חברים מעטים.
לשניהם יש אנימציה מדהימה אבל בדרכים שונות, אחד הולך על מראה ציורי ופחות מפורט והשני מוסיף כמה שיותר פרטים שהוא יכול. לטעמי האנימציה בחילזון היא יותר טובה מרוז והיא שיא האנימציה של אדם אליוט לפחות מבחינת תנועה ופרטים אבל זאת השוואת תפוחים תפוזים ולשני הסרטים יש אנימציה מדהימה.
אני מעדיף את חילזון על רוז אבל זה לא הוגן מבחינתי לעשות את ההשוואה הוא עושה עבודה יותר טובה בלהתחנף אלי מאשר רוז. בסופו של דבר למרות ששני הסרטים טובים לשניהם יש בעיות קריטיות באמינות ,מניפולציה רגשית מורגשת ודמיות צד שקיימיות רק כדי לחזק מסר מסוים. אצל אדם אליוט לפחות סיבה לכך , אפשר לטעון שהוא מעבד סיטואציות שהוא חווה ועושה מחוות קטנות לאנשים שהוא פגש בתוך הסרט, לרוז אין ממש סיבה לזה.
נ.ב 1: הדיאלוגים בסרטים החדשים של דרימוורקס נוראיים. הם לא רעים כמו שהם טיוטה ראשונית שאיכשהו הגיעה לקולנוע (וראיתי את מעלה קרחות שהוא באמת סרט לא גמור ולו יש דיאלוגים יותר גמורים). הדיאלוגים של כל הדמיות חוץ מרוז שמתפתחת מפרסומת מהלכת למישהי עם דעה משל עצמה הם "הכנס מסר כאן" והכותבים פשוט שחכו/לא רצו להמציא לזה משהו אחר
נ.ב 2: אני ממש לא אוהב את הסרט החדש של לוני טונס. כסרט, כמקבץ קצרים, כמקבץ של בדיחות, כאוסף של גאגים ויזואלים (חוץ מהחוואי)…. חוץ מהאנימציה המדהימה שום דבר לא עבד בסרט (כתיבה רעה, בדיחות קלישאתיות, טיימיג גרוע ועוד. הדיבוב אפילו לא גרוע רוב האחריות היא על הסרט). אני ראיתי את חלק מהקצרים החדשים של לוני טונס והם היו לא רעים בכלל אז ההסבר היחידי שלי לקסטרופה הזאת היא שזה סרט פנימי של וורנר לבחון את האנימטורים שלהם שמישהו חשב שהוא מספיק טוב לקהל הרחב מבחינתי הוא לא (ואני אחמיא שוב למעלה קרחות אפילו בצורה הלא גמורה שלו הוא יותר מעניין ויזואלית ותסריטאית מאשר הסרט הזה שהוא לכאורה מוצר מוגמר)