הערות יתעדכנו בקרוב, ובינתיים –
הסרט הטוב ביותר
אנורה (סך הכל 6 מועמדויות)
הברוטליסט (סך הכל 10 מועמדויות)
עד שיצא עשן לבן (סך הכל 8 מועמדויות)
אנונימי לגמרי (סך הכל 8 מועמדויות)
חולית: חלק שני (סך הכל 5 מועמדויות)
אמיליה פרז (סך הכל 13 מועמדויות)
אני עדיין כאן (סך הכל 3 מועמדויות)
נערי ניקל (סך הכל 2 מועמדויות)
יופי מסוכן (סך הכל 5 מועמדויות)
מרשעת (סך הכל 10 מועמדויות)
אין ממש הפתעות פה – שני הסרטים הכי "חלשים" ("אני עדיין כאן" ו"נערי ניקל") כנראה נכנסו ברגע האחרון על סמך מועמדים חלשים לא פחות כמו "כאב אמיתי" או "סינג סינג". הסרט עם הכי הרבה מועמדויות בלי מועמדות לפרס הסרט הוא "נוספרטו", מה שדי מגניב וגם די מוצדק.
הבימוי הטוב ביותר
ז'אק אודיאר, אמיליה פרז
שון בייקר, אנורה
בריידי קוברט, הברוטליסט
קוראלי פארגט, יופי מסוכן
ג'יימס מנגולד, אנונימי לגמרי
פארגט או מנגולד דוחקים את ברגר מבחוץ. בשנים שעברו היה אפשר לחשוב שזה מקטין את הסיכויים של "עד שיצא עשן לבן" לזכות. בימינו זה רק אומר שהוא יצטרך לעבוד קצת יותר קשה. ואותו דבר נכון לגבי "מרשעת" שאהוב מכל כיוון, אפילו עם צ'ו ספציפית פספס.
השחקן הראשי הטוב ביותר
אדריאן ברודי, הברוטליסט
טימותי שלמיי, אנונימי לגמרי
קולמן דומינגו, סינג סינג
רייף פיינס, עד שיצא עשן לבן
סבסטיאן סטאן, המתמחה
כיף לראות את סטאן, אפילו אם יש מקום לחשוד שזאת מועמדות "טראמפ זה רע, אם לא הבנתם", אבל בסדר – כל דרך להוקיר אותו על השנה המצוינת שלו זו דרך. הוא דחק את קרייג ואת גרנט, אבל הם היו חלשים ממילא.
השחקנית הראשית הטובה ביותר
סינתיה אריבו, מרשעת
קרלה סופיה גסקון, אמיליה פרז
מייקי מדיסון, אנורה
דמי מור, יופי מסוכן
פרננדה טורס, אני עדיין כאן
בית הרצח שהיה "שחקנית ראשית" נגמר בלי קידמן או ג'ולי או אנדרסון. אריבו וטורס לא בדיוק הפתעות אבל בהחלט הצליחו לעקוף כמה מועמדויות "ברורות" יותר, וכל הכבוד לשתיהן.
שחקן המשנה הטוב ביותר
יורה בוריסוב, אנורה
קיירן קאלקין, כאב אמיתי
אדוארד נורטון, אנונימי לגמרי
גאי פירס, הברוטליסט
ג'רמי סטרונג, המתמחה
די צפוי, בסך הכל. קאלקין ייקח בהליכה, אלא אם לפתע ישתנה המומנטום בלי שום סיבה.
שחקנית המשנה הטובה ביותר
מוניקה ברברו, אנונימי לגמרי
אריאנה גרנדה, מרשעת
פליסיטי ג'ונס, הברוטליסט
זואי סלדנה, אמיליה פרז
איזבלה רוסליני, עד שיצא עשן לבן
ההפתעה הגדולה היא ברברו, אני מניח. חבל על ג'יימי לי קרטיס. רוסליני פה על תקן "אגדת קולנוע" ופרגון ל"עד שיצא עשן לבן".
התסריט המקורי הטוב ביותר
אנורה
הברוטליסט
כאב אמיתי
5 בספטמבר
יופי מסוכן
"5 בספטמבר" מצטרף לז'אנר האיכותי של "סרטים שמקבלים מועמדות בודדת לתסריט מקורי ותו לא", מה שיותר טוב מכלום שזה היה כאמור ההימור המקורי שלי.
התסריט המעובד הטוב ביותר
עד שיצא עשן לבן
אנונימי לגמרי
אמיליה פרז
נערי ניקל
סינג סינג
צפוי וללא הפתעות.
הצילום הטוב ביותר
הברוטליסט
חולית: חלק שני
אמיליה פרז
מריה
נוספרטו
קצת מוזרת ההיעדרות של "נערי ניקל" דווקא מפה, אבל אולי לא עדכנו את הצלמים שכולם אוהבים את הסרט. "מריה" ממשיך את רצף סרטי פבלו לוריין מועמדים למשהו, כאשר בשתי הפעמים האחרונות הדבר הזה היה צילום. כל הכבוד ללוריין שיודע את מי לשחד.
עיצוב התפאורה הטוב ביותר
הברוטליסט
עד שיצא עשן לבן
חולית: חלק שני
נוספרטו
מרשעת
איפה "בליץ", איפה.
עיצוב התלבושות הטוב ביותר
עד שיצא עשן לבן
אנונימי לגמרי
גלדיאטור II
נוספרטו
מרשעת
במקום דנזל וושינגטון, עיצוב התלבושות הוא המועמדות הבודדת של "גלדיאטור II".
העריכה הטובה ביותר
אנורה
הברוטליסט
עד שיצא עשן לבן
אמיליה פרז
מרשעת
חמשת המתחרים העיקריים נפגשים בקטגוריה שנחשבת לחובה – אפילו יותר מבימוי – על מנת לזכות באוסקר (אם כי בטח גם הסטטיסטיקה הזאת כבר לא רלוונטית). מודה שאף אחד מהם לא מרגיש לי כמו הישג יוצא דופן בעריכה שלו והכל פה מרגיש מאוד "כן אהבנו את הסרטים אז גם העריכה טובה לא?" אבל מכבד את העורכים שאולי הם יודעים משהו שאני לא.
הסרט המונפש הטוב ביותר
עם הזרם
הקול בראש 2
זכרונות של חילזון
וולאס וגרומיט: על כנפי הנקמה
רוז הרובוטית
אין הפתעות.
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
אני עדיין כאן (ברזיל)
הנערה עם המחט (דנמרק) | The Girl with the Needle
אמיליה פרז (צרפת)
זרע התאנה הקדושה (גרמניה)
עם הזרם (לטביה)
"הנערה עם המחט" נכנסת על פני מועמדים עם יותר באזז כמו "ניקאפ"
הסרט התיעודי הטוב ביותר
יומני הקופסה השחורה | Black Box Diaries
אין ארץ אחרת | No Other Land
מלחמת הפורצלן | Porcelain War
פסקול להפיכה | Soundtrack to a Coup d'Etat
קנה סוכר | Sugarcane
נציגות ישראלית! ו/או פלסטינית! כל אחד מהסרטים האלה נראה עם סיכוי סביר לנצח נכון לעכשיו, ולמרות שעד כה "אין ארץ אחרת" סחף את כל פרסי המבקרים.
הפסקול המקורי הטוב ביותר
הברוטליסט
עד שיצא עשן לבן
אמיליה פרז
מרשעת
רוז הרובוטית
כל הכבוד ל"רוז הרובוטית" כל המועמדויות שלו אבל איפה???? לעזאזל???? מתחרים?????
השיר המקורי הטוב ביותר
"אף פעם לא מאוחר מדי" מ"אלטון ג'ון: אף פעם לא מאוחר מדי"
"הרשע" מ"אמיליה פרז"
"הדרך שלי" מ"אמיליה פרז"
"כמו ציפור" מ"סינג סינג"
"המסע" מ"גדוד 6888"
"רוז הרובוטית" נדחק, אבל למזלו מצא לעצמו כאמור 2 מועמדויות נוספות אחרות להתנחם בהם.
האיפור ועיצוב התסרוקות הטוב ביותר
איש שונה
אמיליה פרז
נוספרטו
יופי מסוכן
מרשעת
המועמדות הבודדה של "איש שונה". לפחות זה.
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
הנוסע השמיני: רומולוס
Better Man: סיפורו של רובי ויליאמס
חולית: חלק שני
כוכב הקופים: ממלכה חדשה
מרשעת
כמו שאמר בואן יאנג: המון קופים, הא?
הסאונד הטוב ביותר
אנונימי לגמרי
חולית: חלק שני
אמיליה פרז
מרשעת
רוז הרובוטית
"רוז הרובוטית" זאת הפתעה די עצומה (לטובה). כל השאר זה די "כן, נו, שרו בזה אז בטח יש סאונד טוב, לא?".
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
מוות ע"י מספרים | Death by Numbers
אני מוכן, סוהר | I Am Ready, Warden
מקרה | Incident
כלים של לב פועם | Instruments of a Beating Heart
הבת היחידה בתזמורת | The Only Girl in the Orchestra
לא ראיתי את "מוות ע"י מספרים". השאר חמודים.
הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר
גברים יפים | Beautiful Men
בצל הברוש | In the Shadow of the Cypress
סוכריות קסומות | Magic Candies
לטייל אל הפלא | Wander to Wonder
יאק! | !Yuck
כל הסרטים מתגמדים פה למול "סוכריות קסומות".
הסרט בשר ודם הקצר הטוב ביותר
אנוג'ה | Anuja
אני לא רובוט | I'm Not a Robot
הסיירת האחרונה | The Last Ranger
עיקול | A Lien
האיש שלא יכל להישאר בשקט | The Man Who Could Not Remain Silent
הידד ל"אני לא רובוט"!
המועמדויות לתסריטים הפגומים לאללה של "אמיליה פרז" ו"יופי מסוכן"
מראות על מועמדויות אוטומטיות. במקרה של אמיליה פרז גם שאר המועמדויות לא מוצדקות (אולי חוץ משחקנית המשנה ואיפור/עיצוב/תלבושות)
אדוארד ברגר מפסיד בבימוי
זה ללא ספק האירוע הגדול של המועמדויות. אחרי שאנורה והברוטליסט חטפו מכות נראה היה שהתיאוריה הרווחת של "כולם יריבו לכל אורך העונה וקונקלווה יעמוד בצד ובסוף יזכה" עומדת להתממש, אבל הפסד המועמדות בבימוי הוא מכה לא קטנה שמחלישה אותו לא פחות מההפסד של אנורה בגלובוס.
והשאלה הגדולה היא, אז מי כן? האם המשחק התאפס מחדש ואנורה והברוטליסט שוב מובילים? האם הגיע הזמן להקשיב סוף סוף לשדרים שכל מחלקי הפרסים ניסו שוב ושוב להעביר ואנחנו התעקשנו שלא לשמוע, ולהאמין של-"אמיליה פרז" באמת יש סיכוי? האם "A Complete Unknown" הוא בעצם האחד שעמד כל הזמן בצד ויקבל בסוף את הפרס הגדול להפתעת כולם?
"עד שיצא עשן לבן" לא סרט מספיק טוב
אחלה סרט עם הופעות טובות (חוץ מהמועמדות הבאמת חסרת פשר של רוסליני), אבל חלש מאוד כזוכה אוסקר.
בדיוק,
"סרט דרמה סבבה ממש שמתבסס על הופעות משחק מעולות אבל פשוט לא מספיק טוב" זה פרופיל מדוייק של סרט שהאקדמיה מאוד מאוד אוהבת לפני עשור, והתוספת של "לא מעצבן אף אחד" מוסיפה לו סיכוי מצויין כשכל הטובים באמת רבים.
נראה לי שמצאתי עוד לינק לאחד התיעודים הקצרים
https://www.newyorker.com/culture/the-new-yorker-documentary/incident-shows-how-officers-react-when-a-police-killing-is-caught-on-tape
זה תמיד היה ככה באוסקר (מועמדות אוטומטית בכל קטגוריה שאין להם מושג מה לשים בה אז שמים את הסרטים שהכי אהבו ולא את זה שמגיע לו בקטגוריה הספציפית הזו)
וזה מתסכל אותי כל שנה מחדש. כשהפעם המועמדויות של גיא פירס ופלסיטי ג'ונס על משחק מרגישות לי הכי לא קשורות להופעות של השחקנים, המועמדויות ל-'אמיליה פרז' ו-'יופי מסוכן' לתסריט (מצדי שיתנו לסרטים האלה את פרס הסרט, לגמרי מקובל עליי כי זה עניין של טעם, אבל מועמדות על הפגם הכי גדול שלהם?). אני גם נגד המועמדות של דמי מור אבל פה לפחות אני בדעת מיעוט בעניין ולכן יכול לקבל. אם כי מפתיע אותי שדווקא בצילום ועריכה, איפה של-'יופי מסוכן' כן הגיעה מועמדות, לטעמי, הוא לא מועמד.
שמח שיש לנו עוד פעם שני סרטים זרים בפרס הסרט (אחד מהם בכיכובן של סופר-סטאריות אמריקאיות אז זה לא מרשים באותה מידה ועדיין), גם נחמד לראות את המועמדות של 'מריה' בצילום (לא ראיתי אבל הסרטים של פאבלו לאריין תמיד מצולמים מדהים). גם זה ש-'רוז הרובוטית' וגם 'עם הזרם' הצליחו להשיג מועמדויות גם מחוץ לקטגוריית האנימציה נחמד ביותר.
בקטגורית הפסקול רק סרט אחד מהמועמדים חופף עם החמישייה שלי ('הברוטליסט') ולמרות זאת אני ממש בסדר עם ארבעה מהמועמדים. עם 'מרשעת' בהחלט יש לי בעיה. הוא שם נטו בשביל עוד מועמדות ל-'מרשעת' וכי זה מחזמר אז ניתן לו מועמדות על המוזיקה (כשדווקא במחזות זמר הפסקול בד"כ יוצא די חלש, מסיבות מובנות) כשלטעמי הוא אחד הכי חלשים של השנה (מודה ששמעתי חלק ממנו אבל הוא משעמם מדי מכדי שאוכל לצלוח את כולו. אולי מתישהו בקרוב בעקבות המועמדות. ואז ארגיש יותר שלם עם עצמי כשאדבר נגדו).
סרטי אנימציה נמצאים בשלוש קטגוריות שאינם קטגוריות לאנימציה + מופאסה לא מועמד לכלום
הידד!
יש צדק בעולם!
אגב, רוז הרובוטית הופך רשמית לסרט דרימוורקס אנימציה עם הכי הרבה מועמדויות אי פעם. ברכות!
עד היום השיא שלהם היה שתי מועמדויות (נסיך מצרים, שרק, שרק 2 והדרקון הראשון שלי) וכעת לראשונה הם עולים לשלוש, כולל המועמדות הראשונה שלהם אי פעם לסאונד.
אם הסרט לא יפסיד ל״עם הזרם״ בקטגוריית האנימציה, כמו שקרה בגלובוס הזהב, אז אפשר יהיה רשמית להכריז עליו כעל סרט דרימוורקס המצליח ביותר באוסקר אי פעם.
יפה, כריס סנדרס שיחק אותה, כל הכבוד.
שמישהו יסביר לי
איך דניס וילנב לא מועמד על בימוי?
לקח סיפור קשה לעיבוד ועשה ממנו סרט מרהיב
בדיוק באותה הדרך שהוא לא היה מועמד לבימוי על חולית 1
רק שהפעם, בשונה מאז, זה לא בא בהפתעה וכולם כבר דיברו על זה כל הזמן, כולל פה באתר.
אני יודע שדיברו על זה
ועדיין אני לא מבין למה , זה סרט שהוא חזון שלו ,זה כאילו המצביעים אומרים שאם נשים בנאדם אחר בתפקיד הבמאי נקבל אותה תוצאה מוצלחת בגלל צוות האפקטים ושאר האנשים בהפקה אבל אם זה היה נכון כל סרט היה נראה כמו חולית. בנוסף למה אפשר לתת מועמדות לג'ימס קמרון על הבימוי של אוואטר שהוא סרט עתיר אפקטים ולדניס וילנב לא?
רגע, אתה חושב שחולית לא קיבל מועמדות לבימוי בגלל ריבוי האפקטים?
ממש לא נראה לי שזאת הסיבה.
אני לא יודע מה הסיבה באמת, אולי סתם פחות אוהבים אותו שם.
מצד שני, הוא כן היה מועמד לבימוי על המפגש, אז זה לא שתמיד החרימו אותו.
באמת תעלומה.
אני לא יודע בוודאות
תראה עבור שתי הסרטים של חולית לומר שפשוט היו 5 מועמדים טובים ממנו באותן שנים נראה לי קצת מוגזם,
יכול להיות שיתנו לו מועמדות על הסרט השלישי אבל זה כבר על ספר המשך. אני יכול לקבל את זה שהוא לא היה מועמד לסרט הראשון אבל הסרט הזה היה ברמה אחרת מבחינת סצנות האקשן , רק הסצנה שבו הציגו את הדמות של אוסטין באטלר בהתחלה היא שווה מועמדות , לא רואים דבר כזה כל יום וכמובן כל המערכה השלישית הייתה מרהיבה.
גם נולאן לא קיבל מועמדויות כשהגיע לו אבל העניין הוא שחולית באמת היה סרט השנה של המון אנשים, בשנה עם מעט מאוד סרטים ששווים הליכה לקולנוע, אי אפשר להתעלם ככה מהבמאי (למרות המועמדות לסרט הכי טוב, אבל גם ככה בימינו יש 10 מועמדים לסרט הכי טוב)
ורק 5 מועמדויות לסרט כשהקודם קיבל יותר מועמדויות והיה פחות טוב מהנוכחי. זה רק מראה שהאנשים באוסקר מנותקים מהקהל בבית.
בשונה מהשנים האחרונות, הפעם נעדרו מהמועמדויות הסרטים המרוויחים של השנה
הקול בראש 2, שהוא הסרט המרוויח של השנה, מועמד רק לסרט האנימציה, בעוד ושלושת המקומות הבאים בטופ (דדפול ווולברין, מואנה 2 וגנוב על החיים) לא מועמדים לכלום.
כך שאחרי כמה שנים בהם היו מועמדויות, כולל לסרט הטוב ביותר, לסרטים המרווחים של השנה, חזרנו לריחוק בין הטופ בקופות למועמדויות לאוסקר שהיה בעבר.
אתה מסתכל בינלאומי
אם תסתכל בקופות של ארה"ב, המקום השלישי מועמד ב-10 קטגוריות.
וגם שם לא מדובר על המקומות הראשון והשני
אחרי שנה שעברה עם ברבי ואופנהיימר ולפני שנתיים עם אווטאר 2 וטופ גאן 2, אי אפשר שלא לזהות פה נסיגה בהצלחה באוסקר של שוברי הקופות הגדולים של השנה.
שנה אחת היא עדיין לא דפוס
דפוס זה, ובכן, דפוס – ופה דווקא אנחנו רואים עלייה ביחס של האקדמיה לשוברי קופות אחרי הקורונה – אחרי לכל הפחות עשור שחון למדי של התאמה.
לא טענתי שזה דפוס או שזה מלמד על תהליך
דיברתי רק על השנה הנוכחית ביחס לשנים האחרונות.
כמובן שאני מקווה שזה לא מראה על מגמה ושבשנים הבאות נחזור למצב האופטימלי בו שוברי הקופות הגדולים גם מתוגמלים כראוי על ידי האקדמיה.
אני רואה את זה הפוך
כלומר, אני מאוד מקווה שהקהל ילמד ללכת לראות סרטים טובים במקום 'מואנה 2' ו-'גנוב על החיים'.
מי אמר שזה הפוך ממני?
אמרתי שאני רוצה לחזור למצב בו הבלוקבאסטרים הגדולים גם מתוגמלים במועמדויות לאוסקר, לא אמרתי באשמת מי זה לא קרה השנה.
אני בהחלט מסכים שהציבור צריך להפוך סרטים קצת יותר איכותיים ממואנה 2 וגנוב על החיים לשוברי קופות גדולים ולא שהאקדמיה צריכה לתת יצוג לסרטים מאוד בינוניים רק כי זה מה שהקהל (שתכל׳ס, רובו מורכב מילדים) אהב השנה.
באפקטים "כוכב הקופים" צריך לקחת בידיים קשורות לאחור
אבל זה כנראה יהיה "חולית", כי אין קשר בין האקדמיה למציאות (ולא שלא מגיע לחולית, הוא פשוט פחות מרשים, מה לעשות). ו"מופאסה" היה צריך גם להיות מועמד בקטגוריה, אבל בהקשר של לייב אקשן שאינו לייב אקשן אני מניח שהזכיה של "ספר הג'ונגל" ב2016 היא זכיה סמלית לשנים קדימה עבור הסרטים שנעשו בטכנולוגיה הזו.
האקדמיה נוטה לתת את האוסקר לסרטים שהשיגו משהו מעבר ל-cgi
בדגש על שימוש במיניאטורות ואפקטים פרקטיים שונים. ועם כל הכבוד ללכידת התנועה של כוכב הקופים, אין שם משהו שלא ראינו משוכלל כבר בסרט הקודם.
בחולית, לעומת זאת, רק הסיקוונס של הרכיבה על התולעת מצדיק לבדו את הפרס לפחות בגלל איך שעשו אותו (איך זה נראה בסוף כמובן נשאר סובייקטיבי).
אני לא חושב שהעניין הוא שימוש באפקטים פרקטיים דווקא
ספר הג׳ונגל, אווטאר ואווטאר 2, חיי פיי ועוד אי אלו סרטים היו מאוד דיגיטליים וזכו בפרס.
מה שכן, מאוד משמעותי להם פריצות דרך טכנולוגיות וחידושים בתחום האפקטים.
לפני ההצבעה הם מקבלים סרטון מכל אחד מהמועמדים בו מסופר קצת על המאחורי הקלעים של האפקטים והרבה פעמים זה מה שמשפיע על זהות הזוכה.
הסרט של כוכב הקופים בא אחרי שלושה סרטים בסדרה שהיו מועמדים לאפקטים והפסידו, כך שאני בספק מה יש לו להביא שלא היה לשלושה הקודמים .
מניח שחולית חלק 2 יזכה, אבל לא אפול מהרגליים אם פתאום מרשעת יזכה רק כי ״זה הסרט שאנחנו הכי אוהבים מבין חמשת המועמדים, אז למה לא לתת לו עוד אוסקר?״.
יש לי גם תחושה משום מה שהנוסע השמיני יכול פתאום להפתיע את כולם ולזכות.
כך שכן, ההימור הבטוח הוא חולית 2, אבל לאור העובדה שנראה שהאקדמיה פחות עפה על הסרט מאשר על החלק הקודם, הפתעות בהחלט יכולות לקרות.
כמה הערות:
1. איפה "מתחרים"???? הפסקול הכי טוב של השנה בפער, זה ששמעתי שוב ושוב, זה שעזר לי ללמוד למבחנים, זה שהוא כל כך טוב שאפילו שונא טכנו כמוני אוהב.
2. אף אחד מן המועמדים לבימוי לא היה מועמד בעבר, לראשונה מזה 27 שנים.
3. 13 שחקנים מועמדים בפעם הראשונה. רק 3 פחות מהשיא של לפני שנתיים. ומבין כל המועמדים החוזרים, רק פיינס ונורטון היו מועמדים יותר מפעם אחת. ברודי הוא זוכה העבר היחיד שמועמד השנה.
4. איזה כיף שסבסטיאן סטן מועמד! נתן השנה 2 הופעות מצוינות. וגם ג'רמי סטרונג ראוי ביותר.
5. חבל שדיוויד לינץ' לא הספיק לראות את איזבלה רוסליני מועמדת לאוסקר.
6. אף פעם לא להמר נגד דיאן וורן.
7. "אנונימי לגמרי" ו"אני עדיין כאן" מפתיעים לטובה (האם זה בצדק אני עוד לא יודע). האם אחרי שנים סוף סוף תהיה תחרות בקטגוריית הסרט הזר?
8. דנזל? מרגרט קוואלי?
9. שמח ש"מופאסה" לא מועמד לכלום ועכשיו אני לא צריך להשלים אותו.
10. זאב רווח
7. לא
ומקווה לחזור לפה ולאכול את המילים שלי כי וואלה לא מגיע לו.
8. עצוב לי על דנזל, שבאמת יותר טוב מלפחות 2 מהקטגוריה הזאת.
שוב אותה מסקנה מרכזית:
המועמדויות בסוף מתמרכזות סביב הסרטים שהם המתמודדים החזקים לפרס הסרט, מגמות היחלשות והתחזקות הסרטים משפיעות באופן רוחבי על כלל הקטגוריות, ומועמדויות ראויות הרבה יותר פורחות ונעלמות להן.
כך דניאל דדווילר ומריאן ז'אן בפטיסט מפנות את מקומן למועמדויות ראויות הרבה פחות כמו גסקון, רוסליני וג'ונס; וילנב נאלץ לשלם שוב את מחיר חולשת הסרט שלו, מפסיד מועמדויות טכניות רבות ואת המועמדות לבימוי שמגיעה לו הרבה יותר מאשר לפחות שלושה מהמתמודדים; מתחרים מפסיד מועמדות שבה הוא הראוי ביותר לזכייה; מועמדויות העריכה נראות נטולות כל קשר, ועל אמיליה פרז ומרשעת נזרקות ערמות פרסים חסרות קשר למציאות.
וזה מבאס. מילא שעונת הפרסים מרגעיה הראשונים מתעלמת מרוב מוחלט של הסרטים שיוצאים במהלך השנה, זה פשוט מהלך טבעי שקשה למנוע כי אי אפשר באמת להקיף את כ–ל הסרטים הטובים. אבל אחרי שכבר סומנו מועמדויות אפשריות והן גם הפכו להיות מדוברות במהלך העונה, מה ההיגיון שהן מושפעת מדברים שבכלל לא קשורים לקטגוריה הספציפית? עיניים על הכדור, האקדמיה, תתרכזו!
עוד:
1. מתנחם בכך שסלינה גומז ומרגרט קוואלי לא קבלו מועמדות. למפרע זה ממש מפתיע שגומז פספסה עם כל האהבה שהאקדמיה המטירה על "אמיליה פרז". כל הכבוד שלפחות נמנעה מזה, ובכך עצרה את הסרט מלהגיע לשיא של כל הזמנים במועמדויות.
2. "רוז הרובוטית" הפסיד את המועמדות לשיר וזה קצת מרגיז, אבל קיבל במקומה מועמדות מפתיעה לסאונד ולפחות נשאר עם כמות מועמדויות מרשימה בהחלט.
3. חמוד שג'רמי סטרונג וקירן קאלקין שוב יתמודדו ראש בראש, ושסטרונג – כרגיל – יפסיד.
4. שלושת הסרטים עם מספר המועמדויות הגדול יוצאים מחוזקים מאוד מהטקס הזה. בעוד שקשה לראות את "מרשעת" מצליח למנף את העניין, "אמיליה פרז" ו-"הברוטליסט" ממשיכים להיות טוענים חזקים לכתר. פרז מקבל מספר מועמדויות מטורף, הברוטליסט מקבל אהבה גדולה מאוד כולל שלוש מועמדויות משחק.
מצד שני, "אנורה" אמנם לא מתחזק אבל גם לא נחלש. מצליח לסמן וי על כל המועמדויות החשובות ולעבור את האירוע בשלום.
"עד שיצא עשן לבן" הוא הנחבל המרכזי מבין המתמודדים החזקים, אבל יכול להתנחם במועמדות לרוסליני, ובאפשרות להשתקם בהמשך.
אה, וגם:
הכוח של האינטרנט הרבה יותר חלש משנראה. האינטרנט שונא את אמיליה פרז, האינטרנט מתעב את אמיליה פרז, האינטרנט מייחל למותו בייסורים, להפסד משפיל, להתעלמות מוחלטת.
זה לא עצר אף אחד ממחלקי הפרסים לעטוף אותו באהבה גדולה מאוד.
למה בעצם שונאים אותו כל כך?
אז יש בו "ייצוג לא הולם של מקסיקו", זאת עדיין לא נשמעת כמו סיבה מספיק טובה לכמות השנאה הזו.
ושאלה לא קשורה אבל במקום לבזבז אותה על תגובה נפרדת: מי היה הבחור שהגיש את המועמדים לצד רייצ'ל?
בואן יאנג
ובואן יאנג.
בואן יאנג
כנראה מוכר בעיקר מסאטרדיי נייט לייב, והשתתף גם בסרטים "פייר איילנד" ו"מרשעת".
אני באמת לא יודע
אישית אני כרגע חש אליו.. לא שנאה אבל 'חוסר חיבה מובהק' בגלל תחושה שהוא מפלצת אוברייטד שיצאה משליטה למרות שבשעתו חיבבתי אותו למדי וחשבתי שהוא לא ממש עובד כסרט שלם אבל מורכב מהרבה חלקים מעולים לכשעצמם.
אני לא חושב שיש ממש הסבר למה האינטרנט נתקע פתאום על משהו. זה תמיד חסר פשר והקשר, לא נראה לי שיש היגיון לחפש שם.
ולשאלה השנייה: בואן יאנג הוא שחקן. לא יודע הרבה מעבר.
אם אני לא טועה, הדעות שלנו לגבי הסרט הן די דומות
אבל אני דווקא מרגיש יותר protective כלפיו בגלל כל השנאה סביבו וחושב שכל הפרסים והמועמדויות שהוא מקבל מאזנות קצת את דעת הקהל הכל כך שלילית (שלהרגשתי הרבה יותר בולטת ותיזכר בעתיד הרבה יותר מהאוסקרים).
בואן יאנג. ובואן יאנג.
מעניין
אני חושב דווקא להיפך, שהייט בא והייט הולך אבל נתוני הפרסים נשארים לתמיד. אנחנו יודעים מי היה הסרט שקיבל הכי הרבה מועמדויות באוסקר ב-1956, אין לנו מושג מה אנשים חשבו על זה.
בכל מקרה אני מניח שזה משתנה ממקרה למקרה.
ויצוג לא הולם של טראנסים (וגם אולי בתי חולים) , ספרדית לא טובה (לא רק מגומז) ועוד
אבל זו רשימת הבעיות של האינטרנט לא שלי. הבעיה העיקרית שלי עם אמילה פרז היא אותה "בעיה" שיש לי באופרות קלאסיות (ב 5-7 שראיתי): העלילה מעפנה ברמות . היא מטופשת נסמכת על יותר מדי צירופי מקרים ויש בה תפניות דרמטיות שכל כך לא חשבו אליהן עד הסוף שחייבים לראות כדי להאמין. ההבדל הוא שבאופרות קלאסיות יש לפעמים תפאורה מושקעת, אך תמיד יש מוזיקה קלאסית איכותית שמנוגנת בלייב ורקדנים וזמרי מוכשרים שיודעים איך להפוך את העלילה הלא משהו שיש להם למשהו מבדר ואם לא הם מראים קטע מחול מושקע ברחבי התפאורה.
אני אשמח שמישהו שיותר מבין באופרות ירחיב את הקשר כי יש עניין של טיפול במעמדות באופרות אבל זה לא משהו שיש לי בסיס ידע כדי להרחיב עליו וכי זאת נראית לי הסיבה המשותפת ללמה האינטרנט (ממש לא כולו) "שונא" את אמילה פרז, נראה שהוא יותר צוחק על אמילה פרז כפרוייקט מחוץ לזמנו שאפילו אין לו שירים טובים. מבחינתי אין בזה נזק הרי לא צוחקים על מה שהסרט מציג ועל המסרים עצמם אלא יותר על איך שהוא מוצג: שרים , ריקודים, הגייה, עלילה וכו'.
עדיפה הייתה מועמדות על ההופעה החלשה של גומז
מאשר לקרוא להופעה של סלנדה שאני די משוכנע שיש לה את הכי הרבה זמן מסך בסרט הזה, "הופעת משנה" (גם אם סלנדה היא אחד הדברים הטובים היחידים בסרט הזה).
גם יהונתן כתב משהו כזה
איפשהו בעבר. אני חושב אחרת. פחות מפריע לי כשהופעה טובה מרמה עם ההגדרות שלה (וכן, קולקין-סלדנה הם לגמרי הופעות ראשיות, מכל כיוון ופרשנות שרק הופכים את זה) מאשר כשהופעה לא טובה מקבלת מועמדות לא מוצדקת בכלל גם אם במיקום המדוייק.
כן המצב די עגום
כאשר יש רק 3 |(!) סרטים מחוץ לעשיריית "הסרט הטוב ביותר" ב-8 הקטגוריות "הגדולות" (תשווה ל-2022 שם היה 7 סרטים. לא מלא אבל עדיין מספר שמכיר בכך שיש עוד סרטים בעולם).
וכל כך הרבה מועמדים טובים
שנחשבו מתמודדים רציניים מאוד בשלבים המוקדמים של העונה, ופשוט נעלמו רק כי לסרטים שלהם לא היה הרבה כוח בקטגוריות אחרות. מעניין אם אפילו קולקין היה מצליח לשמר את המועמדות שלו אלמלי הסרט בו הופיע קיבל מועמדות לתסריט והיה טוען לא חלש למועמדות בפרס הסרט.
ארבעה
בהנחה ש8 הקטגוריות הגדולות הן סרט, בימוי, תסריטים ושחקנים – אז יש 4 חוץ ממועמדי הסרט: "המתמחה", "סינג סינג", "5 בספטמבר" ו"כאב אמיתי"
לינק שגוי
הלינק ל'לאסט ריינג'ר" שגוי.
הנה הוא https://vimeo.com/935288289
תוקן תודה
(ל"ת)
ראוי לציון שזאת הפעם הראשונה מאז 2015 והשלישית בסך הכל בה היקום הקולנועי של מארוול לא מקבל אף מועמדות בפרס האפקטים
כנראה ככה זה כשבוחרים לשחרר רק סרט אחד.
מניח ששנה הבאה נחזור לשגרה עם לפחות מועמדות אחת למארוול (הימור הרבה יותר מדי מוקדם: ארבעת המופלאים).
(אבהיר רק שלצורך העניין אני מתייחס רק לשנים בהם יצא לפחות סרט אחד ביקום הזה, על כן 2009 ו-2020 לא נחשבות)