1. עכשיו דצמבר, ואתם יודעים מה זה אומר: רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ועוד רשימות סוף שנה. ותמיד יהיו רק רשימות סוף שנה.
2. בפעם אחרונה שראיתי את פאפה אסידו הוא נפל ממרפסת. זה היה ב"נרדפת", סרט שמאוד אהבתי עם שם מאוד גנרי. כמה גנרי? לא באמת קוראים לו "נרדפת", קוראים לו "רדופה". יכלתם פשוט לקרוא לו "גברים", יונייטד. אולי אפילו "אין גברים כאלה".
בכל מקרה, לא התראינו מאז שהוא נפל מהמרפסת ההיא, אבל הנה עכשיו הוא דופק על חלוני ושואל האם בא לי מריבת אינטרנט כולם-על-כולם סביב השאלה האם הוא ליהוק מוצלח לסוורוס סנייפ.
זאת שאלה קצת מוזרה שטומנת בתוכה לפחות שמונה דרכים לפוצץ דיון מתורבת. למשל, היא מניחה שצריך בכלל עיבוד חדש לכל סאגת הארי פוטר הזאת. אני מבין ש-HBO-וורנר מנסים לחלוב את כל המותגים שלהם כי לעזאזל עם טלוויזיה מקורית ומעניינת, אבל, לא, באמת: למה? מה אני הולך להרוויח מכל העיבוד הזה? קראתי את הספרים, ראיתי את (מרבית) הסרטים, קראתי את הפאנפיקים הקאנונים החשובים (זה עם סנייפ והטלטאביז, כמובן), ראיתי את ג'יי. קיי. רולינג מוכנה לריב עם כל אדם בטוויטר – אני מרגיש שעברתי את חוויית הארי פוטר המלאה. לא צריך להעסיק עשרות אנשי צוות רק בשביל שיהיה צדק לאלרג"ה ושיחזירו את השורה ההיא לרון.
אחרי שעוברים את נקודת המוצא הזו: אוקיי, דווקא סוורוס סנייפ ששונה לחלוטין מאלן ריקמן נשמע מעניין. כי הסרטים עשו הרבה (מאוד) דברים רע, אבל אפילו המתעבים הגדולים שלהם מתקשים לנתק את דמותו של סנייפ מריקמן, וזה למרות שסנייפ בספרים צעיר ממנו באיזה עשור או שניים. המרירות, האדישות, הסרקסטיות – ריקמן היה סנייפ, סנייפ היה ריקמן.
לכן סוורוס סנייפ 2.0 יכול או להיות חיקוי דהוי שיגרום לכולם להגיד "נו, אבל זה לא ריקמן", או להיות משהו אחר לגמרי שיגרום לכולם להגיד "אוקיי, זה ממש לא פאקינג ריקמן". השני לאו דווקא יגרור קריאות צהלה ממעריצים, אבל לפחות יעורר הערכה.
כל זה, כמובן, יפול ויקום – אם אסידו באמת ילוהק – על איכות המשחק שלו. כאמור, פעם אחרונה שראיתי אותו הוא בכלל נפל ממרפסת. קצת קשה לגבש על מישהו רושם ככה.
2ב. וואי, כל כך התמקדתי באסידו ששכחתי לדבר על שאר השמועות על הליהוקים, שהן די פסיכיות: ברט גולדסטין (רוי קנט) כהאגריד, מארק ריילאנס היה בעבר שם מוביל לליהוק של דמבלדור אבל היום נראה שהכיוון הוא מארק סטרונג (מה שנאמר, לא משנה מי, העיקר שיהיה מארק. האופציה הבאה היא מארק וולברג, אני מניח), ושרון הורגן או רייצ'ל וייז לתפקיד מקגונגל. הדבר הבולט בכולם, כולל אסידו, זה שהם צעירים.
טוב, לא כולם – יש פער של שש שנים בין הגיל של גולדסטין לגיל שבו רובי קולטריין לוהק. אבל בין הדמבלדורים כבר יש פער של עשור (וסטרונג ספציפית נראה די צעיר לגילו), ובין שרון הורגן למגי סמית' הפער יהיה 16 שנה בערך. בנוסף, כתב הבית לענייני "מייקל גמבון היה דמבלדור גרוע לאללה" יצחק בארי מוסר שמייקל גמבון היה דמבלדור גרוע לאללה, אז בין אם סטרונג ובין אם ריילאנס, שניהם כבר יהיו שיפור על מה שגמבון עשה שם.
זה תואם יותר את תפיסת הזמנים של הספרים לגבי חלק מהדמויות (הידעתם? ההורים של הארי פוטר ילדו אותו בערך בגיל 19) וקצת מרחיק את התדמית של סגל המורים מחבורת זקנים חביבה לכיוון של אנשים צעירים יותר ואנרגטיים יותר. גם זאת תהיה קפיצה מחשבתית שמעריצים יצטרכו לעשות (בהנחה שהסדרה אכן תתמקד בכך), שלא מדובר בפרופסורים מקומטים אלא בסגל נאה וצעיר ודי מגניב. אני מתריע מראש על מגיבי האינטרנט שיגידו משהו כמו "פרופסור מקגונגל עכשיו אישה נאה וזה מבלבל אותי".
אין לי מושג אם הם ליהוקים טובים חוץ מזה. הם גם לא ליהוקים – הם שמועות. סביר מאוד שחלק ניכר מהם ייפלו. אני, בינתיים, יקווה שאולי פשוט כל הסדרה תיפול. או שאולי ילהקו את כולה עם שחקנים שחורים. למרות שאת זה בעצם כבר יש לנו, אז לא משנה.
3. דינג דונג המכשפה מתה. איזו מכשפה? מאדאם ווב.
ולא רק היא – כל יקום נבלי ספיידרמן הלך, סוף סוף, אל הקבר – רגע לפני ש"קרייבן הצייד" יוצא.
מה הרווחנו ממנו? טוב, אני נהניתי מסרטי "ונום", ולא הייתי צריך להטריח את עצמי עם "מורביוס" או "קרייבן" בשביל להבין מה קורה בהם. האינטרנט טוען שסוני המשיכו להוציא אותם "בשביל הזכויות", אבל אני לא בטוח שזה נכון – הזכויות תקפות לספיידרמן. כל עוד הם מוציאים שטויות של ספיידרמן, הם בסדר (ובזמן הזה הם הוציאו את "ברחבי ממד העכביש"). אז אני מניח שלפחות הרבה שחקניות, שחקנים ובמאים ריפדו את הכיסים שלהם במשכורת שתוכל לאפשר להם לעשות סרטים יותר טובים.
"יקום הנבלים" היה ניסוי אמצע מעניין בכל סוגיית היקומים הקולנועיים: לא מהיקומים שנכשלו על ההתחלה כמו "יקום המפלצות" של יוניברסל, ולא מהיקומים שהצליחו כמו של מארוול – אלא יקום שמספיק האמינו בו בשביל לכלכל שישה סרטים, שבעצם לא הרוויחו שום דבר מזה שהם באו בחבילה של "יקום". אפשר לדון הרבה על הטמטום שהוא יקומים קולנועים, אבל הבעיה של כל היקום המסוים הזה הייתה כזאת: הסרטים היו גרועים מדי בשביל שמישהו ירצה יקום משותף שלהם, והסרטים היו גרועים מדי בשביל שמישהו יהנה מהם בפני עצמם. "ונום" היה מספיק מהנה כדי לסגור טרילוגיה, והוא אכן סגר אותה – ואולי לכן הדבר הכי חכם שקרה במסגרת היקום הזה היא שבניגוד ליקום של די.סי. הם לא מיהרו להכריז על שיתוף פעולה של טום הארדי ומורביוס שהיה מדרדר את המותג של ונום (לא שיש לו הרבה מעריצים גם ככה, אבל נו). אבל למי שלא מעריץ את הקומדיה הרומנטית המוזרה שהיא סרטי "ונום", מה שהעסק הזה אומר זה שנראה בעתיד פחות סרטי גיבורי על. וזה, תכלס, נהדר.
4. עוד לא ראיתי את "סמייל 2" אז המשפט הבא אינו הוגן, אבל בעוד ש"סמייל 2" מרגיש כמו רימייק ל"סמייל" (גם אם אחד שבאמת יותר טוב), המשך שהוא יותר "אוקיי אבל הנה משהו שונה לחלוטין" יקרה רק ב"סמייל 3" (בהנחה שהוא לא ישתפן וימשיך מאיפה ש"סמייל 2" הסתיים). התוצאות המאכזבות טיפה בקופות (למרות האהדה האינטרנטית שמעדיפה את השני על פני הראשון) שמו סימן שאלה על האם מספר 3 יקרה, אבל World of Reel מדווח שכן.
עכשיו, עכשיווווו, צריך לקחת עם קורטוב של מלח את הדיווחים של האתר הזה – העורך שלו הוא אדם חרוץ שחורש את כל המגזינים והאינטרנט לכל שמועה וחצי שמועה בנושאים שמעניינים אותו, מה שאומר שמדי פעם הוא מביא הרבה לפני כולם חדשות שאפשר למצוא רק במגזין הפקות כלשהו (כמו שהוא מדווח שקורה עם "סמייל 3", שרשום שההפקה שלו תתחיל ב-2025); אבל מדי פעם הוא מעביר חדשות של דניאל ריכטמן – מגיב לשעבר באתר שהתוודה שאין לו בעיה לשקר. לכן לרוב אני משתדל לא להעביר ידיעות מהאתר שלו בלי עוד מקור, אפילו אם אלה דברים מלהיבים כמו "יש למרטין מקדונה סרט חדש עם סם רוקוול ואוסקר אייזק וכריסטופר ווקן" כי אני לא בטוח שאני מאמין לו ואני לא רוצה לבאס אתכם ולהתבאס בעצמי כשזה לא יקרה.
השאלה שלי על ההפקה של "סמייל 3" היא לא האם (בכל זאת, המשכי אימה. מתישהו יהיה "סמייל 3"), אלא מתי. פרקר פין, הבמאי, כבר הכריז שהוא עושה סרט אחר – רימייק ל"שליטה" (Possession) מ-1981 עם רוברט פטינסון. ההכרזה הייתה ביוני השנה, וזה לפני שישנה הכרזה רשמית על "סמייל 3". לפי מה שאני יודע, "שליטה" עדיין לא צולם בחשאי. אז האם ההפקה ההיא מתעכבת ובזמן הזה פין יעשה בקטנה את "סמייל 3"? האם סתם רשמו תאריכי הפקה ל"סמייל 3" למקרה ש-? האם יביים אותו מישהו אחר? לא יודע. אבל גם אל תופתעו אם ב-2026 שוב יצוצו מלא פוסטרים עם חיוכים קריפיים.
5. ואם כבר דברים לא מבוססים אבל שדי סביר שהם נכונים: פול מסקל יגלם את פול מקרטני בארבעת הביופיקים על הביטלס שסם מנדז עדיין מאיים עלינו שיקרו. יותר משזה ליהוק מבריק או גרוע או מעניין, מצחיק בעיקר מפי אנחנו שומעים אותו: רידלי סקוט, שנגמרה לו כל הסבלנות לשטויות ועל כן אומר מה שבא לו וחושף איזה סודות הוליוודים שמתחשק לו. באותה כתבה נאמר שרינגו טוען שבארי קיוגן יגלם אותו, מה שמלמד אותנו שיש מה לקנא באנשים זקנים כי הם יכולים להגיד מה שבא להם.
6. הידעתם? סרט ביוגרפי על פוטין, שמשתמש בטכנולוגית דיפ-פייק כדי להלביש את הפנים שלו על שחקן, צולם (גם) בארץ. אני אומר את זה בשביל שכאשר תאשימו אותי בתגובות למה חשפתי אתכם לזוועה הזאת, אני אדע להגיד לכם כי היא חלקית באשמתנו.
להגנתנו, זה טכנית בכלל של במאי פולני, אז שהפולנים ירגישו רע על זה בעיקר. אנחנו רק עזרנו להם. לחובבי "מה לעזאזל", הסרט יוצא ב-10 בינואר בכל מיני מקומות בעולם.
7. ג'רמי אלן ווייט יגלם את הבן של ג'אבה ההאט בסרט שאני תמיד שוכח שבאמת קורה שימשיך את ההרפתקאות של המנדלורי וחנן ושכנראה יקראו לו "המנדלוריאן וגרוגו" למרות ששני החלקים בשם הזה לא מדויקים או לא אמורים להיות מדויקים. האם הבן של ג'אבה ההאט נראה כמו בן אדם? האם ג'רמי אלן ווייט "יגלם" אותו במובן שהוא יבוא לאולפן הקלטות ויצחק כמו חלזון? האם יש סיבה טובה לחשוש מסרט שהודעת הליהוק הראשונה לגביו היא "תראו, יש פה דמות שהיא קשורה לדמות אחרת, תתלהבו!"? מה ההבדל בין זולפידם לדיאזפאם? כל אלה שאלות טובות. חוץ מהאחרונה, לא יודע מה היא עושה פה.
היה עוד ליהוק שהגיע אחרי ווייט, אבל הוא "הדמות ההיא מהסדרה שאתם בטח זוכרים תהיה גם בסרט" ו-וואלה אני לא זוכר. אם אתם כן, אתם מוזמנים לספר לכולנו.
8. מגיעה לנו ידיעה שאני אהיה פחות ציני לגביה, כמו: היי! יורמה טאקוני – נו, הבחור מ"האי הבודד" שכנראה חשבתם שקוראים לו ג'ורמה כי יש J בתחילת השם שלו אבל לא! הוא יורם! – הולך לביים סרט. מצטער, הוא הולך לביים שני סרטים.
הראשון הוא רימייק לקומדיית-אקשן-אימה בשם "הטיול" (The Trip) על בני זוג שמתכננים להרוג אחד את השני בחופשה שלהם אבל אז הם נחטפים על ידי שלושה פליטים. בסרט הזה יככבו ג'ייסון סיגל, ג'ולייט לואיס, סמרה ויבינג וטימותי אוליפנט. למרות שיש ביניהם הבדל של 12 שנה, סיגל וויבינג יהיו הזוג. טוב, אולי זה מסביר למה הם לא מסתדרים ומנסים להרוג אחד את השני. "הטיול" מצטלם ממש עכשיו בפינלנד אז אני מניח שנראה אותו לקראת 2026, אלא אם מישהו ישתכנע שזה סרט האוסקרים הגדול הבא.
אחריו, הוא יביים סרט בשם "DNA" עם סם רוקוול ובן שוורץ, וזה כל מה שאנחנו יודעים עליו.
בזמן הזה, כזכור, עקיבא שאפר (החלק השני משלישיית "האי הבודד") כנראה בשלב התיקונים האחרונים לרימייק של "האקדח מת מצחוק", ורק אנדי סמברג גוץ לא יוצלח שלא מביים שום דבר. איזה אפס.
9. סטיבן סודרברג שוב במאניה ומביים בלי שליטה, ואחרי שני סרטים שיצאו השנה ("נוכחות" שיגיע אלינו ממש בינואר, ו"תיק שחור" שבארה"ב יצא במרץ) הוא יביים את "הכריסטופרים", קומדיה שחורה על יורשים של אמן מת ששוכרים זייפן ציורים על מנת "להשלים" ציורים לא גמורים שיהיה אפשר למכור לאחר מותו בהון עצום. הסרט הוכרז עם קאסט שכולל את מיכאלה ("להרוס אותך"), איאן מקלן (מתי באמת ראינו אותו בסרט טוב לאחרונה?) וג'יימס קורדן (עדיין מלהקים אותו לדברים? קטע).
10. הו, אפל. חברת הסרטימינג האחת שמשקיעה בהפצה לסרטים שלה, משקיעה בסרטים שלה, ואמורה להתוות את הדרך עבור האחרות באמונה הבלתי פוסקת בהפצה קולנועית עשתה סיבוב פרסה, ולקחה סרטים שבבירור אמורים להיות על מסך גדול ותקעה אותם עמוק עמוק בשירות הסטרימינג שלה. כך היה עם "הזאבים", סרט שאני משוכנע שהיו כועסים עליו פחות על מסך גדול, וכך עכשיו גם עם סרטו החדש של סקוט דריקסון ("דוקטור סטריינג'", "בלאק-פון"), שעכשיו כשהוא מופץ רק באפל אפילו שם בעברית אין לו. הנקיק? הערוץ? הזלילה?
קשה לי לדעת אם אנחנו הפסדנו משהו או לא מהשנמוך הזה למסך הקטן. כי מצד אחד, אניה טיילור ג'וי. מצד שני, מיילס טלר. מילולית, כן? הנה הטריילר כדי שתאמינו לי.
הטריילר נשמע קצת מסובך וקונספט על קונספט על קונספט – יש צלפים מיוחדים ואז לוקחים אותם לשמור על נקיק מסתורי ואז הם בעצם לא יכולים לדבר ואז הם בעצם מתאהבים ואז יש סודותתתת – אבל עדיין נראה לי שהייתי נהנה ממנו יותר על מסך גדול. עכשיו זה כבר לא יקרה. חבל.
11. טוב, אלה היו מספיק חדשות חיוביות לעת עתה, אז הנה טרילוגיה של רעיונות גרועים.
רעיון גרוע #1: להחזיר את כריס אוונס למארוול. אחרי החזרה המפוקפקת של רוברט דאוני ג'וניור כדוקטור דום לסרט "הנוקמים: יום הדום", עכשיו מתברר שגם כריס אוונס חוזר, אך לא ברור באיזה תפקיד. לכאורה גם אנתוני מאקי יהיה בסרט, אבל זה לא אמור למנוע מסטיב רוג'רס להגיד היי. מצד שני, עם המולטיוורס וכל זה, סביר שכמו עם דום, יחזירו אותו בתפקיד נבל כלשהו, בקטע של "ביקום הזה טוני סטארק וסטיב רוג'רס השתבשו ועכשיו הם הנבלים" או משהו כזה. אני מקווה שלא, כי זה נשמע מתיש, אבל מה – חזרה של סטיב לא תהיה לחלוטין מרגעי ה"לפתע יש שתיקה מביכה בסרט כדי לתת לקהל למחוא כפיים כי זה כל מטרת הקטע"? הוא יחזור כג'וני סטורם? הדרך היחידה שאני מקבל את כל העסק זה אם הוא יקריין את כל הסרט כסבא חביב.
אבל הרעיון הגרוע פה הוא לא רק של מארוול אלא, ואולי בעיקר, של כריס אוונס. אוונס, חבר, אתה לא רוברט דאוני ג'וניור – אתה לא שחקן מוערך מאוד שפשוט החליט שהוא לא רוצה לעשות סרטים מעניינים יותר. אין לך את הרזומה להצדיק התבזות נוספת רק בשביל לתחזק את האחוזה שלך, והיאוש של המהלך הזה בולט עוד יותר על רקע הכשלון של "מבצע סנטה". מה שאתה צריך זה לא עוד מארוול, אלא עוד "קטע מהסרטים", "רצח כתוב היטב" ו"רכבת הקרח". אתה שחקן קומי מחונן (כן, "רכבת הקרח" הוא גם קומדיה) שפורח בתפקידי שמוקים עם ניצוץ ממזרי בעיניים, והניסיון שלך להיות כוכב אקשן בסרטי סטרימינג נכשל בעיקר כי למי אכפת מסרטי אקשן סטרימינג? תלמד מבאקי – לך לגלם איזה ביופיק על אילון מאסק או משהו לפני שאתה חוזר למארוול. תעשה סרט אחד מעניין כדי שלא נצטרך להיזכר עוד חמישים שנה כשתמות מה היו התפקידים שלך חוץ מקפטן אמריקה.
12. רעיון גרוע #2: ריבוט לסקראבס. אפילו אם כל הקאסט המקורי יחזור, אני לא צריך להסביר את זה, נכון? כאילו, לורנס, אתה עושה מספיק סדרות טובות גם ככה. מה איבדת בסייקרד הארטס שמצריך שכולנו נחזור לתוצר נוסף, שבמקרה הטוב יהיה ברמה של חלק מהעונות היותר מאוחרות ובמקרה הסביר יהיה ברמה של עונה 9 שלא קיימת, כמובן, אני רק אומר תיאורטית כאילו היה ניסיון לעשות המשך-ריבוט כזה עם השחקנים המקוריים אבל גם צוות חדש ואז לא הייתם עושים מזה סדרה נפרדת אלא מחברים את זה לסדרה המקורית כאיזה עונה 9 וזה היה יוצא גרוע עד כדי כך שכולנו היינו צריכים להתעלם מזה. בקיצור, אל. הריבוט האחר שלך ("תיכון המשובטים") לא עבד, למה שזה כן יעבוד? תנו לדברים להתיישן.
13. רעיון גרוע #3: "פגוש את ההורים 4". תכלס לא אכפת לי מסדרת הסרטים הזאת גם ככה אז יאללה, תעשו פגוש את ההורים 4, תעשו 5, תעשו פריקוול ("פגוש את הסבים"), תעשו ספינאוף ("פגוש את הגיסים"), תעשו קרוסאובר עם שר הטבעות ("פגוש את הרוהירים"), לא אכפת לי. הדבר היחיד שאכפת לי מבן סטילר זה שהוא ימשיך עם "ניתוק". מה שמזכיר לי.
14. היה כבר טיזר, אבל להלן טריילר מלא לעונה השנייה של "ניתוק".
נהדר, נפלא, עוד תשבחות. יאללה מתי ה-17 בינואר.
15. בפעם אחרונה שג'וזף גורדון לוויט ביים סרט זה היה "דון ג'ון", וכולכם אהבתם אותו, ואני לא כל כך. עבר מאז עשור ולוויט עשה מעט מאוד מאז, גם בתור שחקן. אבל בשנים האחרונות נראה שהוא מגביר את התפוקה שלו מעבר לדיבוב של פעמונים בסרטים של ריאן ג'ונסון, והוא יביים סרט חדש שהוא "מותחן שעוסק בבינה מלאכותית". את התסריט כתב ג'וזף גורדון לוויט עם קיירן פיצג'ראלד ("המרגל: סנודן") ונטשה ליון, שלא ידעתי שהיא בענייני תסריטים. טוב, טכנית היא רק אחראית על הסיפור. אן האתאוויי תככב ואין לנו מושג על מה העלילה או איך קוראים לסרט. אולי קוראים לו "מצאנו באינטרנט 98" והוא עוסק במישהו שמנסה לכתוב כתבה על חדשות אינטרנט ומשתמש בעזרתה של בינה מלאכותית שכמובן ממציאה סיפורים שלא קרו, וכשהוא אומר לה שהם לא קרו היא נעלבת ומתחילה לגרום להם לקרות, מה שמשנה את פניה של הוליווד ועיתונאות סרטים כפי שאנחנו מכירים אותה.
אבל יותר סביר שזה לא מה שתיארתי עכשיו.
16. נעמיד פנים שאני רם ושיש לי מושג מה עובר בראשם הקסום ומוכה הטראומה התרבותית של יפנים ואציג בפניכם טריילר לסדרת קומדיה בשם "ליל החתולים החיים", ובו אפוקליפסה שבה אנשים שמתכרבלים עם חתול הופכים לחתול.
להגנת האפוקליפסה המטומטמת הזאת, נראה שעל פי הטריילר החתולים אקטיבית מנסים לכרבל אותך, לא כמו חתולים אמיתיים שדי מתעלמים מקיומך. טאקאשי מייקה חשב על הסדרה הזאת לשתי שניות וקיבל קרדיט של מפיק בפועל (נו, התואר חסר החשיבות הזה שנותנים לכל אדם שנשם ליד סדרה), בין כל עשרות הסרטים שהוא עושה בדקה. נראה מטומטם. בטח רם יבחר בה לסדרת השנה 2025.
17. אח שלי פעם ניסה להסביר לי מה קורה בוורהאמר ואז אחרי הסבר ארוך ומקיף של שעה מה שאני יודע זה שיש דבר כזה שקוראים לו וורהאמר. בעצם, הבנתי גם שיש פארודיה מאוד מצחיקה שאני חייב לראות (אבל עוד לא עשיתי את זה, כי אני אח רע) שנקראת "אם לקיסר היה מכשיר תרגום טקסט לדיבור". אולי אחרי שהנרי קאוויל יככב בסדרה סביב הזיכיון הזה אני אדע יותר, אבל זה כן אומר שכרגע אין לי מושג אם הדבר הזה טוב או רע או מרגש או מבאס.
18. להלן חדשות מוזרות: כשהוכרז על הסרט "28 שנים אחרי" דובר על חזרתו של קיליאן מרפי. אלא שאז יצא הפוסטר ושמו של קיליאן מרפי לא היה שם. יותר מזה – שלחנו בהתחלה מייל על זה שמרפי בסרט, ואז כמה שעות לאחר מכן מייל תיקון שבו הסירו אותו מצוות השחקנים. כל זה גרם לאינטרנט לתהות מה קורה, והאם הזומבי המוזר הצנום באמצע הטריילר של "28 שנים אחרי" הוא, ובכן, חברינו מרפי.
כל הסאגה הטיפשית הזאת די מתעלמת מזה שהולי שיט, זה טריילר ממש ממש אפקטיבי החרא הזה. לא חשבתי שאני רוצה לראות את הסרט, ואני אצטרך לעצום עיניים בסצנה שבה הולכים להרוג מלא ילדים, אבל כל החלקים שמתרחשים בהווה נראים מסקרנים ומעניינים ואני בקטע.
19. חשבתי במקור לכתוב פוסט נפרד לעדכוני אוסקר, אבל עכשיו נראה לי קצת מוזר לכתוב עדכון חדשות שלם ולהתעלם מכל ענייני הפרסים. אז נעשה את זה ככה: ניתוח מעמיק של מצב הסרטים, מה אומרים כל פרס ומועמדות וכו' וכו' – יעלה בערך עוד שבוע עם השחרור של הרשימות המקוצרות בשלל קטגוריות. כאן תהיה סקירה כללית של כל הדברים שקרו בשבועות האחרונים במשפט או שניים. אז:
בפרסי גותהאם "איש שונה" הדהים את כולם וזכה בפרס הראשי, ודחק את "אנורה" שלא זכה באף פרס בטקס.
ב-NBR "מרשעת" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר, מה שגורם לרבים להתחיל לפזול לכיוונו כמי שאולי יגרוף את כל הקופה – בין אם כפיצוי לכך ש"ברבי" יצא בלי כלום בשנה שעברה, ובין אם כי הוא באמת הצלחה ביקורתית, קופתית והפקתית.
ב-AFI ציינו עשרה סרטים שנראים כמו אחת הרשימות הכי חסרות טעם אישי והכי "הנה מי שאנחנו מהמרים שיהיו המועמדים לאוסקר" שיש.
מבקרי ניו יורק הכריזו ש"הברוטליסט" הוא סרט השנה, ואילו מבקרי לוס אנג'לס הכריזו שזה "אנורה". שניהם לא חרגו והפתיעו יותר מדי, מה שמבאס, כי לרוב מהקבוצות הללו מגיעים כל מיני זוכים שגורמים לך לחשוב מחדש על המירוץ.
ובגלובוס הזהב "אמיליה פרז" הוא הסרט שיצא עם הכי הוד והדר מהכרזת המועמדויות, עם 10 מועמדויות – לא שיא, אבל כן כמעט שיא (השיא הוא 11 ל"נאשוויל"). זה הגיע אחרי ש"אמיליה פרז" כבש את פרסי הקולנוע האירופאים.
יש עוד עשרות פרסים של כל עיר בארצות הברית עם יותר משני מבקרים ושרקן, אבל מן הסתם לא נכתוב על כולם. אם יש קונצנזוס כרגע, נראה שהוא סביב קיירן קאלקין לשחקן משנה על עבודתו ב"כאב אמיתי" – אבל גם זה עוד מוקדם מדי בשביל לקבוע באופן נחרץ. בעצם יש עוד קונצנזוס אחד: "אין ארץ אחרת" הוא הסרט התיעודי הכי טוב של השנה על פי כמעט כולם. מה שמצד אחד שם אותו בעמדה טובה למועמדות לאוסקר, ומצד שני שם אותו בעמדה טובה ליפול עוד בשלב השורטליסט ולגרום לכולם להתמרמר איך החבר'ה מהתיעודי מפספסים פעם אחר פעם. טוב לישראל? רע לישראל? מוזמנים לריב בתגובות. טוב, לא לריב, אבל לדבר בנימוס ובאופן מכבד סביב הסוגיה תוך כבוד הדדי ותזכורת פנימית שהאדם שאתה מדבר איתו הוא רק אדם ולא מייצג של קבוצה שלמה של אנשים, ושהוא חושב את הדברים שהוא חושב לא מתוך כוונות רעות אלא מתוך דאגה כנה לעצמו ולקרובים אליו.
20. זה היה כבד אז נסיים במשהו שטותי יותר (ויותר טוב מהטריילר החדש לסרט של ויל פארל וריס ויתרספון, למרות שזה גם דבר שקיים): שיר הפרידה של הברונית שריידר מגאורג מ"צלילי המוסיקה", בביצועה של ריקי לינדהום.
ברט גולדשטיין האגריד? Yer a fuckin wizard Harry
בחיי שהדבר הזה לאט לאט מתחיל להרגיש כמו פארודיה על הארי פוטר.
אגב לגבי פגוש את ההורים וכל סרט חדש של דה נירו
הבנאדם השקיע בסטודיו חדש ורב קומתי בניו-יורק כדי למשוך לשם אמנים, ופשוט בנו אותו לגובה כדי לא לתפוס שטח.
האם ידוע איזה סרטים גדולים הספיקו לצלם שם?
אני דווקא בהחלט חושב שיש צורך בסדרת טלויזיה (כמובן בתנאי שתהיה טובה) על הארי פוטר
הרבה דברים הלכו לאיבוד בסדרת הסרטים, מהסיבה הפשוטה שמדובר בסדרת ספרים שהרבה יותר מתאימה לעיבוד לסדרת טלויזיה מאשר לסדרת סרטים.
מוטיב הזמן משחק תפקיד גדול מאוד בסדרת הספרים.
אתה עובר ביחד עם הארי שנת לימודים אחרי שנת לימודים וחווה איתו את השנה כולה, לא רק את רגעי השיא של השנה.
בסרטים כלל לא מורגש שכל סרט מסקר שנה שלמה.
למעשה, זה מרגיש שכל סרט מתרחש על פני מקסימום חודש כשאירוע רודף אירוע.
לא זו בלבד שהורידו הרבה מעלילות המשנה ודמויות המשנה והשיעורים ומשחקי הקווידיץ׳ (הידעתם? יש יותר ממשחק קווידיץ׳ אחד בשנת לימודים ולא כל המשחקים הם גריפינדור נגד סלית׳רין), אלא גם הורידו את כל הקסם של הספרים של ללוות את הארי וחבריו על פני שנת לימודים שלמה שלא כל רגע בה הוא רגע שיא.
סדרת טלויזיה, אם באמת תיקח את הזמן שלה (מה שכיום לא כל סדרת טלויזיה עושה) יכולה להיות רעיון מצויין שיתן למעריצי הספרים בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים: עיבוד באמת מוצלח לספרים.
כי מה לעשות, עם כל האהבה שיש לי לסרטים (טוב, לחלקם לפחות), אני לא יכול להתכחש לעובדה שכעיבוד להארי פוטר זה לא ממש עיבוד מוצלח, וזה מעצם העובדה שזה עיבוד לסרטים.
אבל למה לייב אקשן?
(ל"ת)
למה לא?
ספציפית פה דווקא יש יתרון לליב אקשן: היכולת להראות בצורה אמינה את ההתבגרות של הדמויות מגיל 11 עד גיל 18.
באנימציה זה לחלוטין לא פשוט לבגר את הדמויות לאט לאט.
באנימציה הרבה יותר פשוט להקפיץ את הדמויות מגיל 11 לגיל 18, וגם זה מצריך הרבה מאוד מחשבה איך לעשות את זה בצורה טובה ומוצלחת.
אבל לבגר את הדמויות צעד אחר צעד, זה נראה לי משהו שיכול מאוד להקשות על ההפקה כשמדובר באנימציה.
בלייב אקשן, לעומת זאת, זה פשוט זורם באופן טבעי.
הילדים גדלים ומתבגרים מעונה לעונה באופן טבעי, כל עוד מקפידים שההפקה תהיה יחסית בזמן אמת (יעני, בערך כל שנה עונה חדשה).
ולראות את הדמויות מתבגרות בצורה כל כך אמינה, מאחר וזה בא ביחד עם ההתבגרות האמיתית של השחקנים, זה משהו מיוחד שרק בשבילו שווה לעשות את זה בלייב אקשן.
מה שכן, זה יכול להיות רעיון נחמד להפיק סדרת אנימציה בעולם הקוסמים ואני מופתע שדבר כזה איכשהו עדיין לא קרה.
איך כל שנה?
ה-CGI לבד יכול לקחת שנה.
וכשגיל ההתבגרות יגיע בין צילומים, שינוי מעונה לעונה ייראה חד, או יותר גרוע – בקצב שונה לכל ילד, או יותר גרוע – הילדה תיראה בחורה והילדים ייראו זאטוטים לידה, או יותר גרוע – יסלקו אותם מבית הספר!
בערך כל שנה, לא חייב בדיוק
הסרטים עשו את זה בהתחלה, כאשר הארי פוטר וחדר הסודות יצא שנה בלבד אחרי אבן החכמים.
דיסני עושים את זה כיום עם פרסי ג׳קסון, שהעונה הראשונה שלה יצאה לפני שנה והעונה השנייה צפוייה לצאת ב-2025, בתקווה שלא מדובר על סוף השנה.
בכל מקרה, גם אם זה לא בדיוק בזמן אמת, זה עדיין נותן את האפקט הנכון.
זה מה שהיה בסדרת הסרטים.
ואני לא מבין מה הבעייה שכל אחד יתפתח בקצב משלו, זה נותן נופח ריאליסטי.
בסדר, אז זה לא בהכרח יהיה איך שרולינג תיארה (בספרים רון נהיה ממש גבוה, בזמן שרופרט גרינט בסרטים דווקא היה נמוך במיוחד בהשוואה לשאר הקאסט עם התקדמות הסדרה), אבל זה עדיין יתן תחושה מציאותית שבהחלט תתרום כשם שהיא תרמה בסדרת הסרטים.
עשו הרבה סדרות אנימיציה של קוסמים, מכשפים, או שאתה מיתכוון אך ורק להארי
(ל"ת)
אני מתכוון לעולם הקוסמים של ג׳יי קיי רולינג
(ל"ת)
סדרה תאפשר גם להרחיב את הספרים. הרבה מאורעות בספרים מתרחשים אוף סקרין, בגלל שהארי לא נוכח בהם – למשל היחסים בין ג'יני להרמיוני, האגריד אצל הענקים (ובכלל פעילויות של המסדר), השנה האחרונה בהוגוורטס, וגם סתם החיים הפרטיים של שאר הדמויות. להבנתי התכנון של הסדרה הוא להראות גם אותם. אני מאוד אשמח למשל אם הסדרה תתחיל בלהראות את מכתבי הקבלה של כל הדמויות מהשנה של הארי.
אל תאמר "הנקיק", אמור "גאורגה".
(ל"ת)