דוח קופות שבורות, 29.09.24: מגה-רובוט-רוז-פוליס

רובוטים עולים, רובוטים יורדים.

"רוז הרובוטית" הגיע היישר אל המקום הראשון עם הכנסות של 35 מיליון דולר בארצות הברית. זהו הסרט האחרון שיופק באולפני דרימוורקס לפני שהעבודה על האנימציה עצמה תועבר לאולפנים להשכרה ודרימווקס החליטו לצאת בענק: גם הקהל וגם המבקרים בעגבניות רקובות משבחים (98% ו-98%, בהתאמה) כך שאפשר לצפות שלסרט יהיו רגליים ארוכות, וכרגע מדברים עליו גם כזוכה בפרס הסרט המונפש הטוב ביותר באוסקרים. די בצדק. הסרט הכניס עוד 18 מיליון דולר ברחבי העולם, אז הוא עוד רחוק מלכסות את התקציב שלו של 78 מיליון דולר, אבל בהתחשב בחוסר התחרות בז'אנר סרטי המשפחה, העובדה שלרוב הם נוהגים לצוף לתקופה ארוכה, וזה שהוא מאוד אהוד – לא בטוח שהוא צריך לדאוג מזה.

ניצחונה של רוז אומר ש"ביטלג'וס ביטלג'וס" הודח משלטונו בן שלושת השבועות ויורד למקום השני, עם הכנסות של עוד 16.2 מיליון דולר בארצות הברית וירידה של 37 אחוזים. הוא כנראה ילווה אותנו עוד דרך ארוכה עם נפילות רכות שכאלה, אבל רק התקופה שלו בראש הטבלה הספיקה כדי לבסס אותו מאחת ההצלחות הגדולות של השנה בארה"ב (374 מיליון דולר ברחבי העולם, 250 מתוכם מצפון אמריקה), והוא כנראה יסיים את השנה איפשהו בחמשת הסרטים הכי נצפים (אם כי יש עוד כמה סרטים שעלולים להדיח אותו משם).

ההצלחה של "רוז הרובוטית" מלמדת שכנראה שיש לצופים כוח רק לסרט אחד על רובוטים כי "רובוטריקים: ההתחלה" ירד ב-62% והכניס עוד 9.3 מיליון דולר בארצות הברית. קצת קשה להבין למה בעצם הסרט נופל כל כך, עם כל הביקורות החיוביות שלו: האם רוב מעריצי המותג כבר ראו את הסרט בסוף השבוע הראשון? האם הסרט לא נראה מספיק סרט משפחה כדי לקחת אליו את כל הילדים ואז הוא נשאר קירח מכאן ומכאן? האם סתם נקעה נפשו של הקהל מסרטים על רובוטים שהם גם מכוניות שהן גם חייזרים, וכל האנימציה והשחקנים המוערכים לא יספיקו כדי להחזיר את הקהל לזיכיון?

גם במקום הרביעי יש סרט חדש: "אל: חלק 1" (Davera: Part 1) עם תקציב של 75 מיליון דולר, שהכניס בינתיים רק 5.6 מיליון דולר בארצות הברית אז נקווה בשבילו שהוא יצליח יותר כשהוא ייצא בשאר העולם (ובהודו). על פי ימד"ב, זה סרט אקשן הודי אפי על… מישהו הודי בשם דוורה שעושה דברים אקשניים ואפיים. ימד"ב, אתה מפוטר. נראה מה יש לוויקיפדיה להציע: דוורה העשוי ללא חת מגלה שאחיו מבריח נשק, מה שהופך אותם לאויבים, אם כי בעיקר בגלל דוורה שהיה אחד ממנהיגי המבריחים עד שהוא החליט להפוך לאדם ערכי יותר ולבגוד בהם. תיאור קצת מבלבל אבל נסתפק בזה. ויקיפדיה, התקבלת לתקופת ניסיון.

במקום החמישי "אל תוציא מילה" ממשיך להכניס כסף (4.3 מיליון דולר) ולרדת (26 אחוזים) במתינות יחסית. שני מקומות מתחתיו, "דדפול & וולברין" עושה את אותו הדבר עם 2.7 מיליון דולר ו-30 אחוזים.

במקום השישי נמצא לצערו "מגלופוליס", פרויקט תשוקה של פרנסיס קופולה שהוא, ובכן, סרט מאוד גרוע. אבל, היי, היו כבר סרטים מאוד גרועים שהצליחו, אז הסיבה שהוא נכשל זה לא כי הוא גרוע. כנראה שזה קשור לכך שהשיווק של הסרט היה תמוה למדי (בלשון המעטה), או זה שהביקורות לא נלהבות עד שליליות (בלשון המעטה). הסרט – שעלה 120 מיליון דולר, רובם מכיסו הפרטי של קופולה, על פי ויקיפדיה – הכניס בסוף השבוע הראשון שלו רק 4 מיליון דולר בארצות הברית. לסרט אמנותי של יוצר מוערך בן 85, זה לא רע. לסרט מד"ב גדול עם תקציב של 120 מיליון דולר – זה קטסטרופה. ובכל זאת, היה יכול להיות מעט גרוע יותר – אור הימרה בשבוע שעבר שהוא אפילו לא ייכנס לטבלה, אז הוא הצליח להתעלות על הציפיות של לפחות אדם אחד בעולם.

לעומתו, במקום השמיני נמצא "התחת הזקן שלי", עם עלייה מדהימה ממש של 706 אחוזים שקשורה לכך שההפצה שלו התרחבה פי 42 מההפצה המצומצמת של סוף השבוע הקודם. בכל מקרה, הסרט הכניס בסוף השבוע הזה 2.2 מיליון דולר בארצות הברית וקיבל ביקורות טובות: 91% בעגבניות רקובות מ-152 מבקרים ו-90% מהקהל. מתחתיו, "לא לשחרר לעולם" מתנהג כמו סרט אימה טיפוסי: לאחר שהוא השיג את הביקורות הפושרות שלו ואת הקהל שלו הוא צונח ב-51 אחוזים בסוף השבוע השני שלו ומגיע להכנסות כוללות של 8.6 מיליון דולר. גם עם תקציב צנוע של 20 מיליון דולר הוא לא יהיה הצלחה מסחררת.

ובמקום העשירי נמצא הסרט "הטירה הנעה" שהופץ מחדש כדי לשמח ילדים ואת חובבי מיאזקי ואת חשבון הבנק של חברת דיסני. הסרט עמד במשימה והפך את חשבון הבנק למאושר יותר ב-2.1 מיליון דולר (לא כולל הוצאות). אין טבלאות נתונים שבועיות על הרגשות של ילדים וחובבי מיאזקי, אבל אני מקווה שהם מרוצים בסך הכל.

בסוף השבוע ייצאו "ג'וקר: טירוף בשניים", מחזמר בכיכובם של חואקין פיניקס וליידי גאגא שאולי גם קשור לאיזה זיכיון או משהו, "קיץ של מפלצות", על ילדים שמבררים האם יש אמת בשמועות על מפלצות בעיירה שלהם, ו… "ציפור לבנה: סיפור פלא"? זה לא יצא כאן לפני נצח בערך? מה נסגר עם ההפצה של הסרט הזה?