1. מאז הפעם אחרונה שבה מצאנו דברים באינטרנט נראה שיצאו בעיקר, ובכן טריילרים.
לכן מתבקש לעשות איזה פוסט טריילרים מרוכז, אבל בשלב כלשהו נגמרים לך הדברים להגיד על כל מיני טריילרים לסרטים כמו נניח "עם הזרם" שהוא סרט שכבר ראיתי אז מוזר להתחיל לנתח את הטריילר שלו, או הטריילר שאני בטוח שמסקרן ויש מה להגיד עליו לעונה השנייה של "האחרונים מבינינו" רק שאופס עוד לא ראיתי את העונה הראשונה, או לחלופין טריילרים שמטרתם העיקרית לארגן מועמדות לאוסקר לשחקנית הראשית שלהם כמו "מריה" (אנג'לינה ג'ולי היא זמרת אופרה) או "בייביגירל" (ניקול קידמן היא מנכ"לית שמתחילה רומן בדס"מ-י עם מתמחה צעיר) או "שמועות" (קייט בלנשט היא קנצלר גרמניה באירוע G7 שבו המתים חוזרים לתח-) רגע, שנייה, עצור. מה?
אוקיי, כן, סליחה. מדובר בסרט החדש של גאי מאדין (שביים מלא סרטים שלא ראיתי ושנחשבים לאמנותיים וניסיוניים) שבו, כאמור, ישיבת G7 משתבשת באופן קוסמי ביותר. אני לא יודע אם ההומור השחור והאבסורדי נמצא גם בסרטים הקודמים שלו או האם זו הטעייה והסרט עצמו יהיה משעמם בהרבה, אבל אין ספק שבתוך עונת פרסים עם טריילרים רציניים זאת שטות שמתקבלת בברכה ונראית נהדר.
2. אין לי מושג האם פסטיבל חיפה יתקיים השנה כמתוכנן, אבל אם הוא יתקיים זה יקרה ב-15.10 עד 26.10. התכנון המקורי היה לעשות פוסט המלצות כמדי שנה אבל האמת היא שאני לא מצליח להגיע לזה, עם כל הצער שבדבר. אז הנה הדברים הבולטים:
התחרות הישראלית
לראשונה בפסטיבל ישראלי גדול, התחרות הישראלית כוללת גם את הסרטים התיעודיים וגם את הסרטים הישראליים. זה לא באמת חריג – בפסטיבל קאן אין הפרדה – אבל זה שם את הסרטים התיעודיים בחסרון כלשהו כי זכיות שלהם בפסטיבלים הגדולים הן בהחלט יותר נדירות.
לא אציין את כל 13 הסרטים בהרחבה אבל אפשר לסקור בדגימה: יש סרט חדש לאלירן פלד ("המנצחים"), הפעם סרט תיעודי על קפקא; בנוסף יש סרט תיעודי חדש של אלון גור אריה, שממשיך את ההתעסקות שלו בכוכבי קולנוע הבורקס – הפעם סרט על זאב רווח בשם "ימים טובים". בגזרה העלילתית יש לא מעט סרטים שיצאו כרגע מפרסי אופיר ("נדל"ן", "הנכס", ו"בנות כמונו" – כולם מומלצים – ו"חליסה" שלטעמי פחות), בנוסף לסרטים חדשים לתום שובל (הרחבה על סרט קצר שעשה עם דאנה איבגי לפני כמה שנים), סרטו החדש של דני רוזנברג "על כלבים ואנשים" שעכשיו שעשה את הבכורה שלו בוונציה יכול להציג בארץ וכן סרטה החדש של רוני קידר ("ג'ו + בל", "סופעולם", "משפחה").
התחרות הלא-ישראלית
יש שתי קטגוריות שתמיד כיף להתנסות איתן בפסטיבלים והם הסרטים לכל המשפחה והמסגרת הפרועה יותר, פרט ל"יופי מסוכן" (עוד רגע עליו) אין כאן שם בולט מהשנה האחרונה אבל כל הסרטים נשמעים, לכל הפחות, מסקרנים.
אבל אם כבר "יופי מסוכן" (השם החדש של "החומר" כי לא סבלנו מספיק השנה, זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן וכנראה סרט האימה עטור השבחים של השנה) – פסטיבל חיפה מביא השנה את כל הסרטים הבולטים מקאן שפסטיבל ירושלים לא הביא: "אנורה" (שזכה בפרס הגדול שם), "זרע התאנה הקדושה" (סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה שזכה גם הוא בפרס בפסטיבל קאן ובחירה מעניינת לאור היחסים בין איראן וישראל בתקופה האחרונה), "אמיליה פרז" (שזכה בפרס השחקנית לצוות השחקניות שלו), "המערכה השנייה" (אפילו עוד סרט של קוונטין דופייה), "הנערה מנאפולי" (סרטו החדש של פאולו סורנטינו), "בירד" (סרטה החדש של אנדראה ארנולד), וגם "סחורה יקרה מכל", סרט האנימציה החדש של במאי "הארטיסט" על השואה (שזכה, יש להגיד, בביקורות לא משהו). עוד סרטים בולטים הם "זכרונות של חלזון" (סרטו החדש של במאי "מרי ומקס" שזכה לפרסים ושבחים), "עד שיצא עשן לבן" (סרטו החדש של במאי "במערב אין כל חדש" על תככים בבחירות לאפיפיור חדש), "כאב אמיתי" (הסרט עטור השבחים של ג'סי אייזנברג על צמד בני דודים שנוסעים לפולין), "בריחה" (נעמה ומתן צפו ומשבחים את הסרט ובעיקר את סירשה רונאן כאלכוהוליסטית), והסרט החדש של ג'ייסון רייטמן שאני מבקש ממפיציו למצוא לו שם כי "Saturday Night" זה, פעם אחרונה שבדקתי, באנגלית.
כמו שקורה לא פעם, חלק מהסרטים כבר הוקרנו בפסטיבל ירושלים או אפשריים לצפייה באופנים… אחרים.
3. האם ג'יימס קמרון יעשה, סוף סוף, סרט שאינו מתרחש בכוכב פנדורה? ובכן, הוא עשה צעד ראשון משמעותי והכריז מה יהיה סרט שכזה, ברגע שהוא יסיים עם פנדורה.
ולמען האמת, זה נשמע די מסקרן: מדובר בסיפורו של אדם ששרד את ההפצצה האטומית בהירושימה, אז הוא הלך למקום בטוח וחביב – נאגאסאקי. ואז שרד גם את ההפצצה שם.
הסרט שנשמע שונה לחלוטין מכל מה שקמרון עשה עד כה, ואם הוא באמת יגיע אליו – אני בעניין. אם כי, בהתחשב בכך שהמינוח של קמרון היה "ברגע שההפקה של אווטאר תאפשר", ושמדובר עדיין בזיכיון של 2 מיליארד דולר שדיסני לא הולכים לשחרר אי פעם – אני לא בטוח שזה ייצא לפועל. אבל אם זה ייצא, אני בעניין.
4. ואם כבר דיסני – או יותר נכון פיקסאר – הנה כתבה על ההפקה הקשה במיוחד של "הקול בראש 2" עבור לא מעט עובדים שאז, כבונוס, פוטרו מהחברה. זה בניגוד לבונוס שקיבלו עובדים "פעילים" בחברה על הצלחת הסרט, שלא פוטרו. יפה.
הכתבה הכתה גלים פחות בגלל הקראנץ' הכבד או המצב שבו פיקסאר כולה נשענת על פיט דוקטר לרמה שבה נרמז שהוא מי שעזר בבימוי "הקול בראש 2" ויותר בגלל ההחלטה באולפן שהסיבה ש"שנות-אור" נכשל הייתה נשיקה להט"בית במהלכו, ועל כן שאר הסרטים יהיו פחות "כאלה" ויותר "אוניברסליים". לא רק כאמירה כללית – הטענה היא שהחודשים האחרונים של הפקת "הקול בראש 2" הוקדשו במיוחד על מנת "לסתום חורים" בהם אנשים יכולים למצוא רמזים כאלה ואחרים לכך שריילי לא סטרייטית.
5. בחדשות ליהוקים: קולמן דומינגו ממשיך במסע הכיבוש שלו ועכשיו לוהק לסרט החדש ועדיין חסר השם של סטיבן ספילברג. הגיוני סך הכל, אז בואו נעבור לליהוק קצת פחות הגיוני: פראן דרשר תגלם את אמא של טימותי שלמיי ב"מרטי כוכב עליון" (Marty Supreme), סרט על פינג פונג שמביים אחד מהאחים ספדי. דרשר היא תוספת חדשה לקאסט אקלקטי שכולל ראפרים (טיילר, היוצר), בחור מהגרסה האמריקאית של "הכרישים", הקוסם פן ג'ילט, והבמאי אבל פררה. טוב, לפחות היא אשכרה שחקנית.
וזה אמנם לא ליהוק חדש אבל תראו איזה יפים נראים מאט סמית' ואוסטין באטלר על הסט של סרטו החדש של דארן ארונופסקי. יותר שחקנים צריכים מוהוק צהוב ענקי. לכל הפחות זה היה משפר את "חולית: חלק שני".
6. שעת סיפור חמודה מפי אחד ממספרי הסיפורים היותר חמודים שישנם: קווין סמית'. והפעם – סיפור קצר על השכן של אלן ריקמן.
7. קלינט איסטווד, מסתבר, עדיין עושה סרטים. למשל: "מושבע מספר 2", ובו ניקולס הולט מגלה שיש לו קשר אישי למשפט שבו הוא נמצא כמושבע (מעניין איזה מספר הוא).
אני לא בטוח שלחלוטין השתכנעתי אבל הטריילר גם לא עשה שום דבר על מנת להוריד לי את הסקרנות מסרט מתח/דרמת בית משפט עם ניקולס הולט בתפקיד ראשי ועוד שחקנים טובים בתפקידי משנה.
8. הולך להיות סרט על בסיס משחק המחשב "הסימס". אבל אל תדאגו! כי יהיו בו ארנבוני מקפיא ובריכות ללא סולמות. אה, פיו, זה מה שהדאיג אותי בנוגע לרעיון לעשות סרט על בסיס משחק מחשב ללא עלילה או עולם. חששתי לרגע בנוגע לעוד סרט שינסה לעשות "ברבי" אבל בלי להביא יוצרים בסדר גודל של מי שיצרו את את "ברבי" ורק ינסה לקחת מותג משחקי כלשהו, לזרוק עליו כסף ולקוות שיצא להם להיט. אבל פיו, יהיו בריכות ללא סולמות אתם אומרים? עכשיו אני יודע שאנחנו בידיים טובות. העובדה שהבמאית היא יוצרת מתחילה (שביימה קצת לטלוויזיה אבל זה יהיה סרטה הראשון) שאף פעם לא הייתה בהפקה בסדר גודל כזה וככל הנראה תהיה נוחה להשפעה של אולפנים גדולים שיזרקו לה הערות איך לעשות את הסרט "יותר טוב" בכלל לא מדאיגה אותי, עכשיו כשאני יודע שיהיו ארנבוני מקפיא. אין ספק, אמרת "בריכות ללא סולמות", אמרת כל מה שצריך להגיד על עצם הרעיון של סרט על בסיס "הסימס". אין מה לחשוש כאן, חברים, זוהי התפתחות רגילה לחלוטין של תרבות ולא פאניקה תאגידית ליצירת "להיטים בטוחים".
מה שכן, אם הסרט יהיה כולו בסימית – שיעשו מה שהם רוצים, באמת.
9. הסרט הבא של באז לורמן יהיה (עוד) גרסה קולנועית על ז'אן ד'ארק, כי מסתבר שאין לנו מספיק גרסאות קולנועיות על הלוחמת הצעירה. מצד שני, זה סרט של לורמן, אז ככל הנראה שבאמת עוד לא הייתה לנו גרסה שבה היא חוגגת לצלילי ראן די.אמ.סי בעודה לובשת סניקרס בשוחות בצרפת או משהו בסגנון אז אולי זה דווקא יעבוד. והיי, פעם אחרונה שלורמן עשה שטויות בצרפת יצא מזה "מולין רוז'", אז בסך הכל יש כאן תקדים מעודד.
10. כל קרוב או קרובת משפחה לסטודנט/ית לקולנוע מכירים את הרגע שבו הם הופכים לפתע לכוכבים בסרט כי ממש במקרה הם בדיוק מתאימים לתפקיד, וכי מה יותר קל מלבקש טובה ממישהו שאוהב אותך. זה בסך הכל די מחמיא, ואולי גם ייצא מזה סרט חמוד שיישב על המחשב או על דיסק איפשהו בבית, אז למה לא.
ובכן, מסתבר שאפילו כוכבי קולנוע לא פטורים מזה, כי הנה דניאל דיי לואיס מכריז על חזרה למשחק בשביל לשחק בסרט של הבן שלו. חמוד? נפוטיזם? מיותר? לפני שאתם עונים על זה תסתכלו על השפם המטופש שיש לו בשביל הסרט ורק אז תענו.
11. שפרירה זכאי אחראית על עיצוב פסקול של דור. כמי שהייתה אמונה על תרגומם של סרטי דיסני, היא זאת שצרבה במוחם את איך שמדברים הג'יני, סקאר, ועוד רשימה ארוכה של דמויות שכן, כמובן, היו מאחוריהם שחקנים מעולים שתרמו למלאכה – אבל היא מי שביימה והדריכה אותם להישגים האלה.
על כן, יפה לראות שעשו לכבודה פודקאסט שמתאר את פועלה. יצאו לו כבר 3 פרקים וכולם במקומות ששומעים בהם פודקאסטים (קונכיות בחוף הים, אם תהיתם).
12. הנה הטריילר לסרט החדש ביקום של "ג'ון וויק", ואחריו, שלל הערות על כמה כל העסק הזה טיפשי.
ראשית כל: מה זה השם הארוך הזה, מה יש לכם. אני מבין שבכלליות צריך לקשר את הסרט למותג של "ג'ון וויק" אחרת אין שום דרך להבדיל אותו מעשרות סרטי אקשן גנריים אחרים, אבל למה אני צריך לקחת נשימה לפני שאני מדבר על "מעולמו של ג'ון וויק: בלרינה"? אני מקווה שבארץ יוותרו על כל היופי וההדר הזה עבור שם קצר וקולע יותר כמו "בלרינה". אני אפילו מפרגן לכם "בלרינה קטלנית", זה נראה די מתאים הפעם.
בכל מקרה, נראה כמו כל חיקוי "ג'ון וויק" בעשור האחרון, וזה שזה נוצר על ידי המפיקים של "ג'ון וויק" לא פותר את זה או הופך את זה לבסדר איכשהו. גם לא זה שקיאנו ריבס בא להגיד שלום. אם יש דבר אחד שמשפר את העסק לעומת סרטים אחרים זאת אנה דה אראמס, שבגדול די כיף איתה – אבל אני לא בטוח שיהיה כיף גם בגרסת מלפפון חמוץ עצוב שנוקם באנשים. נגלה.
13. ועכשיו ההפך המוחלט של מלפפון חמוץ עצוב – אנשים צעירים רוקדים כמו השלדים מהסרטון הישן ההוא של דיסני.
14. ועכשיו לפינת "סרטים חדשים של יוצרים שיותר מדי זמן לא עשו סרט":
עם מדליית ארד, יש לנו את בארט לייטון ("חיות אמריקאיות"), בסך הכל במאי צעיר ועוד לא לחלוטין מוכר שאומנם פרץ עם סרטו התיעודי ("המתחזה") ושסרטו מ-2019 הוא די חובת צפייה לאנשים אוהבים סרטים מגניבים, כיפיים ומקוריים – אבל הוא עוד רחוק מלבסס את עצמו כסמכות שקוצצים ציפורניים בציפייה לסרטה הבא. גם צוות השחקנים, יש לציין, מעורר חשש שלא מדובר בעוד להיט – כריס המסוורת' והאלי ברי הם שחקנים שלא מצטיינים בבחירת תסריטים. אם כי נוכחות של מארק ראפלו ובארי קיוגן דווקא מרגיעה. לסרט קוראים "פשע למתחילים" (Crime 101), והוא משהו משהו שודדי יהלומים משהו משהו בלש משהו משהו שוד אחרון. זה סרטי פשע, או שזה יהיה מגניב ואז יהיה אדיר או שזה יהיה סביר ואז יהיה גנרי אני מניח.
במקום השני, דרק סיאנפרנס חוזר אחרי שמונה שנים מאז מה שזה לא היה הסרט האחרון שלו. גם הפעם יש לנו סיפור שוד, אבל על מישהו ששודד מקדונלנד'ס ומתאהב בעובדת של טויס אר אס. הוא זה צ'אנינג טייטום והיא זאת קירסטן דאנסט, ולכל העסק קוראים כרגע "איש הגג" (Roofman). תכלס נשמע קצת קומי מדי לסיאנפרנס, שהיה בשיאו כשהוא דיכא לנו את הנשמה עם "בלו ולנטיין" אז או שסיאנפרנס בשנים שעברו מצא תחביבים ואהבה ובא לשבור חזק ימינה מהקריירה שלו עד כה, או שזה יהיה הסרט הכי מדכא אי פעם על מישהו ששודד סניפים של מקדונלד'ס.
ובראש הפודיום – מייק ג'אדג'. ג'אדג' בגדול מוכר יותר בזכות הטלוויזיה שם יצר את "עמק הסיליקון" ו"ביווס ובאטהד" (הוא ביים גם סרט קולנועי של המותג), אבל צמד סרטי הקאלט שלו "מהומה במשרד" ו"אידיוקרטיה" מצוטטים ואהובים עד היום – זה בניגוד לשטות ההיא מ-2009 שאף אחד לא זוכר. אז החזרה שלו לקולנוע מעוררת ציפיות האם מצפה לנו עוד קלאסיקת קומדיה אהובה ושום דבר אחר לא ירצה את מי שמצפה לסרט הזה. הסרט הוא על מהנדס צעיר שעובד על משאית אוטומטית שצריך לסוע עם נהג משאית על מנת להציג את הטכנולוגיה בכנס כלשהו. עוד אין ליהוקים.
15. קריס קריסטופרסון הוא ככל הנראה האדם עם השם הכי גיבור על-י שלא היה גיבור על. הוא היה זמר קאנטרי ושחקן שעבד עם מרטין סקורסזה ("אליס לא גרה כאן יותר"), סם פקינפה ("השיירה", "פט גרט ובילי הנער"), עם ברברה סטרייסנד (גרסת 1978 של "כוכב נולד") עם בלייד ("בלייד"), וכיכב בעוד סרטים ששווה להכיר כמו "כוכב בודד". ואומנם זה מגניב סתם להיזכר בשחקנים אקראיים, אבל לצערנו, אנחנו נזכרים בו בגלל שהוא מת. הוא היה בן 88.
מגי סמית', לעומת זאת, לא הייתה זמרת קאנטרי, אבל היא מפצה בזה בכך שהייתה אחת מהשחקניות הגדולות של דורה. אין ספק שתפקידה המוכר ביותר הוא פרופ' מקגונגל מסרטי "הארי פוטר" או ויולט מסדרת "אחוזת דאונטון", אבל מדובר, למען השם, בשחקנית זוכת שני פרסי אוסקר. תהיו בטוחים שיש לה את הפילמוגרפיה לגבות זאת. בין אם זה בסרטי אקשן ישנים כמו "התנגשות הטיטאנים", סרטי מתח בלשי כמו "מוות על הנילוס" או פארודיות על סרטי מתח בלשי כמו "חמישה בלשים לקינוח", בין אם אלה דרמות רציניות כמו "פארק גוספורד" או קומדיות ("סוויטת קליפורניה", עליו זכתה באוסקר, שם גילמה שחקנית שמועמדת לאוסקר) או סרטי ילדים ("סוד הגן הנעלם"). בכולם בלט דבר אחד בנוגע למגי סמית' – היא לא עשתה את זה בשביל הצ'ק, והיא לא עשתה את זה על מנת להעביר את הזמן. היא הייתה מחויבת, נחושה, ונתנה מעצמה אלפיים אחוז גם כשהחומרים היו פחות ראויים לכך. וגם היא, עכשיו, מתה, והיא הייתה בת 89.
יהי זכרם ברוך.
16. זוכרים שבתחילת הפוסט התלוננתי שמדי פעם אין מה להגיד על טריילרים כי מה כבר יש להגיד? אז מדי פעם אין מה להגיד על טריילרים כי פשוט אין יכולת לנסח את ההלם המושלם וההתלהבות הגדולה שטריילר מעורר בך. אז לסיום, הנה טריילר לסרט ביוגרפי על רובי וויליאמס שבו וויליאמס מגולם על ידי קוף CGI. זה נראה נפלא.
אפשר לקבל בקטן את הסרטים המומלצים?
רק רשימה אני לא מבקש פסקאות הסבר (כמו שעשית ביום הקולנוע הישראלי)
חוץ מהתחרות הישראלית וכמה מהקלאסיקות
לא ראיתי כלום השנה וההמלצות שלי הן נטו "זה נשמע מסקרן" או "זה קיבל ביקורות טובות", אז די חסרות ערך.
וואו, הטקסט על הסימס זה הקצרצר הכי טוב שנכתב כאן בשנים האחרונות.
פשוט תופס את רוח התקופה.
אני כבר כמה חודשים שומע על ה"מושבע #2" הזה
וברצינות שעד שקראתי את הפסקה הזו חשבתי שזה ספין אוף על המושבע הגזען מ-"12 המושבעים"
"בריחה" אכן מומלץ
– לא ברור לי איך סירשה רונן עדיין חסרת אוסקרים. בנוסף, בניגוד לתגובה בדף הסרט שלו, אני בהחלט ממליץ לחובבי body horror ללכת ל"החומר" / "יופי מסוכן", שהוא כרגע בחמישיית סרטי השנה שלי.
– באותו זמן של פסטיבל חיפה, כאן יתקיים פסטיבל הסרטים של פילדלפיה. הפסטיבלים חופפים לא רק בתאריכים, אלא גם בחלק מהסרטים, כמו "כאב אמיתי", "עד שייצא עשן לבן" ו"אנורה" (שלמרות השבחים, חושש להתקרב אליו אחרי "פרוייקט פלורידה" המשמים).
ויש גם דברים מסקרנים אחרים בפסטיבל כמו סרט הפתיחה "5 בספטמבר", סרט הנעילה "בליץ" של סטיב מקווין, "איש טוב יותר" שהטריילר שלו פורסם פה למעלה, "דניאלה לנצח" (סרט חדש מהבמאי של "קולוסאל"), הסרט המוזיקלי והפוסט-אפוקליפטי "הסוף", וסרט שגיליתי רק כשעברתי על התכנייה ומיד סיקרן אותי – "Grand Theft Hamlet", על קבוצת אנשים שבמהלך הקורונה עשו הפקה של "המלט" בתוך המשחק GTA אונליין. מקווה להגיע לכל אלה ואחרים ולדווח על הממצאים.
– אם כבר סרטים מסקרנים, אז שני עדכונים על הסרט הבא של אדגר רייט, שהוא רימייק ל"נרדף". היה ידוע שגלן פאוול יככב, וכעת פורסם שתצטרף אליו קייטי או'בריאן, שהייתה מוצלחת מאוד ב-"Love Lies Bleeding". אה, ויש גם תאריך – 21.11.2025. לא כזה רחוק.
– "יומני הנסיכה 3" קורה באופן רשמי, עם אן האת'וויי והבמאית של "עוברות את הגבול".
– ואם משום מה כל פעם שראיתם את הגובלין הירוק בסרטי ספיידרמן חשבתם לעצמכם "וואי, איך בא לי נעליים כמו שלו", אז נייקי מסדרים אתכם.
2025 מסתמנת כשנת סטיבן קינג בקולנוע
חוץ מ-"הנרדף" ו-"הצעדה הארוכה" (שניהם עיבודים לספרים מתקופת הריצ'ארד בקמן שלו, שניהם עוסקים בתחרויות ספורט רצחניות בעתיד הרחוק), יהיה גם "החיים של צ'אק" – דרמה מד"בית שזכתה בפרס אהוב הקהל בפסטיבל טורונטו האחרון (אוקי, טכנית הסרט יצא השנה, אבל ההפצה הרחבה מתוכננת לשנה הבאה). ומארק המיל מופיע גם ב-"הצעדה הארוכה" וגם ב-"החיים של צ'אק".
לא כל שנה היא שנת סטיבן קינג בקולנוע?
(ל"ת)
כל שנה יש לך עיבודים לסטיבן קינג בקולנוע, אפילו הרבה מהם יחסית
אבל לרוב לא מדובר בעבודות של במאים של שוברי קופות מהליגות היותר עליונות (במקרה של "הצעדה הארוכה") במאים מוערכים עם סטייל (במקרה של "הנרדף") או בסרטים שזוכים בפרסים בפסטיבלים נחשבים (במקרה של "החיים של צ'אק") – לפחות לא ביחד באותה שנה.
תוסיף לזה גם את "הקוף"
https://www.youtube.com/watch?v=3jfTApWPX7I
אני לא יודע מי ישחק בסרט הסימס
אבל אני יודע מי תספק את הפסקול
אה, קייטי פרי ולא הדג נחש?
אנטישמי.
הופה, יש לנו פה מומחה
בטח יש לך מיטה בצורת לב בחדר השינה.
ועבור ליטרלי כל השאר שאין להם מושג על מה אנחנו מדברים, גם הדג נחש תרגמו את שירם "לא מספיק" לשפה הסימלית (שפת הסימס) עבור המשחק, למרות שאמריקאים בכלל לא הבחינו בהבדל.
בברכת "פו שזה יום זיני, פו שזה יום סיני" לכם
וואו, כמה שהפודקאסט על שפרירה קצר מדי.
(ל"ת)
בינתיים דחו כבר 3 (או 4?) פעמים את מכירת הכרטיסים של פסטיבל חיפה
זה לא נראה טוב לגבי הסיכויים שהוא יקרה.
והרגע עלתה הודעה שהוא נדחה
ו"פרטים נוספים בקרוב". באסה.
הטריילר ל-Better Man אכן נהדר
כששמעתי שהולך לצאת ביופיק מוזיקלי לרובי שבו הוא מגולם על ידי קוף CGI, חשבתי שאו שזה יהיה הדבר הכי גרוע אי פעם, או הדבר הכי מוצלח. בינתיים אני נוטה לכיוון החיובי. מה שבטוח, משעמם זה לא יהיה.
חייבת לומר שאחד הדברים שהכי מעלים את הציפייה שלי לסרט הזה (מעבר לחיבה ארוכת שנים למוזיקה ולפרסונה הבימתית של רובי), זה העובדה שרוב המבקרים שצפו בסרט, ונתנו לו ביקורות נלהבות, לא מכירים בכלל את רובי ויליאמס. זה היה מאוד ניכר גם בתגובות לטריילר – אמריקאים פשוט לא יודעים מי זה. הוא מעולם לא פרץ בארה״ב וזה אומר שאחד השווקים הכי גדולים לסרטי קולנוע יקבל ביופיק מוזיקלי על זמר אלמוני לגמרי, מבחינתם.
אני מניחה שזה היה לפחות חלק מהשיקול שהוביל להחלטה לעשות פה משהו שונה לגמרי וללכת לכיוון של דמות CGI במקום שחקן בשר ודם. ככה, לפחות בתיאוריה אפשר למכור את הסרט הזה לקהל האמריקאי על תקן סוג של מיוזיקל פיקטיבי לגמרי על חייו הסוערים של קוף מזמר, שרק במקרה דומים לביוגרפיה האמיתית של איזה זמר בריטי… היכרות קודמת לא דרושה.
ולפחות על סמך התגובות הראשונות נראה שהסרט לגמרי עובד גם עבור צופים שלא מכירים את רובי, וזה מעולה. זה אומר מבחינתי שמי שכן מגיע עם היכרות קודמת וחיבה למוזיקה, בטח יקבל חוויה שהיא הכל חוץ מביופיק סטנדרטי. אני לא יכולה לחכות.
אז... למה בעצם הוא שימפנזה?
(ל"ת)
השם ישמור, אתה לא יכול פשוט לשאול אנשים למה הם שימפנזה
(ל"ת)
dance monkey
https://www.youtube.com/watch?v=q0hyYWKXF0Q
האמת ששימפנזה זה רעיון טוב
במקום לחפש שחקן שדומה לרובי וויליאמס, ואז להצעיר בתחילת הסרט אותו ולהזקין אותו בסוף – פשוט מודים מראש שהכל אפקטים ומלהקים שימפנזה מאוד ממוחשבת.
ג'יימס קמרון מבאס ממש
איזה לוגליין מרתק הצגת פה, אדם שניצל מ2 פצצות אטום. נשמע כמו משהו שהייתי רוצה לראות,
בידיים של במאי טוב עם תקציב טוב, זה יכול להיות סרט נהדר. בדיוק המשימה המתאימה לקמרון. אבל במקום זה האיש תקוע באווטאר.
בשביל מה לבזבז את הזמן הקצוב שלך על יצירת סרט לא מעניין עם סיפור גנרי? אתה כבר בן 70 למען השם! תעזוב את המשחק המטופש בעולם המשעמם הזה. כן הבנו, הטכנולוגיה היא מדהימה וכד', אבל למי אכפת? אנחנו ב2024 וטכנולגיה מדהימה קיימת בכל סרט סטודנטים. כבר אם יכו אותי ממש חזק אני לא אצליח להיזכר בעלילה המשעממת של הסרט האחרון שלו.
ממש ממש מבאס
כי... ראית כמה כסף "בזבוז הזמן" הזה שלו הכניס?
(ל"ת)
זה לא רלוונטי
יש לו כבר כ800 מליון דולר. אני לא חושב שצבירת עוד ממון בגיל שלו רלוונטי יותר מעשיה קולנועית שתשאיר חותם
אני לא מסכים
ההבדל בטכנולגיה בין סרטי סטודנטים/נמוכי תקציב לסרטי אווטאר הוא עצום. הטכנוטלגיה עוזרת להביא הרבה רגשות לסרט מבלי שהעלילה תתמוך בזה, היא הסיבה העיקרית לזה שני מת על כל הסצנות עם הלוויתנים מנקודת המבט של הלוויתן עד למגע והבעות הפנים של כל המודלים בסצנה הטכנולגיה גורמת לכל הגימיקים האלו להרגיש אמינים ומרגשים. הבעיה עם אוואטר 2 היא שהתסריט לא טוב ולא ממש אכפת לו מהדמיות שלו כדמויות ושום טכנולגיה טובה ככל שתהיה לא תוכל לכפר על זה.
ביקורות בתי קולנוע ביפן
בחודש האחרון הייתי ביפן (מומלץ, אם למישהו יש ספק). אני תמיד אוהב לבדוק בתי קולנוע והרגלי צפייה מקומיים כשאני מטייל, והייתי בטוח שיהיו כמה הפתעות ביפן, ועדיין לא ציפיתי לכל זה.
קודם כל, בכל קולנוע שביקרתי בו הוקרן לפני הסרט סרטון (אחר לכל רשת) על "נימוסי קולנוע" שהם מבקשים לשמור עליהם: לא לגעת בטלפון, לא לצלם וידאו או תמונות, לכבות שעונים חכמים ולא לעשות אור, לא לדבר, לא לעשות כל רעש שהוא (בהדגמות בדרך כלל היו רשרושי שקיות), לא לבעוט בשורות מקדימה.
והקהל פשוט דומם לגמרי. אפילו את הפופקורן הם אוכלים בשקט. האורות לא נדלקים עד סוף הקרדיטים ואף אחד לא מעז לקום במהלכם. זה נחמד ופער ענק לעומת ישראל, אבל כאילו… תחיו קצת? מרגיש שהם אפילו מפחדים לצחוק בקול רם.
גם "הרכב הקהל" קצת הפתיע אותי – מלא אנשים מכל המינים והגילאים פשוט באים לבד. בארץ אני הולך המון לבד ולרוב מקבל מבטים ושאלות, פה זה נראה כמעט הסטנדרט.
בכל קולנוע היו גם פוסטרים קטנים של הסרטים המוקרנים ושיעלו בקרוב שאפשר לקחת, לרוב עם חנות מרצ' קטנה שמתחלפת עם הסרטים. מאוד מאוד חמוד ואחלה אופציות למזכרות.
כל אולם שביקרתי בו היה בנוי בצורה מושלמת ונוחה, עם הקרנה וסאונד איכותיים שנדיר למצוא בארץ, אבל היו שלושה שחווית הצפייה בהם בלטה במיוחד:
קולנוע סלון בהירושימה:
מצאתי בהירושימה קולנוע אינדי קטן, שמקרין עדיין את "אופנהיימר", מכל הסרטים. בתור מעריץ נולאן מושבע כמובן שהלכתי.
אני אוהב בתי קולנוע עצמאיים שלצערי הפכו לזן נכחד בארץ. מסכי ענק וסאונד בומבסטי הם לרוב ה-go to שלי, אבל פה ושם אפשר למצוא שם אווירה אחרת והרבה יותר טובה. בעוד בארץ הם לרוב מתפוררים (סליחה "לב"), פה זה היה פשוט קולנוע מפואר. המזנון היה מגוון ומעניין עם חטיפים יפניים מלוחים ומתוקים ולא רק פופקורן, הכל היה בצבעי זהב, היה וילון למיסוך שהותאם בדיוק ליחס המסך של הפרסומות והסרט, הכיסאות היו כורסאות קטיפה נוחות ומרווחות. הרגשתי בחדר הקרנה מפואר של איזה מלך או קיסר.
האולם כמובן קטן, אבל המסך התאים בדיוק למידות שלו, עם מקרן לייזר איכותי ויפה. הרמקולים נתנו עבודה והסראונד מילא את החדר. זאת בדיוק חווית בוטיק שאני אוהב: קטן, מפואר ואיכותי. הלוואי והיו כאלה באזורינו.
אולם דולבי של רשת TOHO בטוקיו:
אולמות דולבי הפכו למתחרה רציני עבור איימקס, עם דגש בעיקר על האיכות ופחות על הגודל והבומבסטיות. הייתי באחד בלונדון לפני שנתיים, אבל זה היה אולם ישן (ומפואר ויפה, הקולנוע בלסטר שעורכים בו בכורות, אבל ישן) שרק החליפו בו ציוד. פה זה היה אולם שתוכנן במיוחד לדולבי, אז בתור פריק של איכות תמונה וסאונד כמובן שנכנסתי.
המסך לא היה איזו מפלצת שמעולם לא ראיתי, בעיקר חסר הגובה שיש לאיימקס, אבל איכות ההקרנה באמת מטורפת. בדומה להפתעה כשראיתי OLED לראשונה: אין לי מושג איך הם הצליחו, אבל זה ברמה שפיקסל של כתוביות יכול להיות דלוק בלבן וכל המסביב חושך מוחלט. צבע וחדות ודיוק שבחיים לא ראיתי בהקרנה, בטח בגודל כזה.
על הנייר זה אותו דולבי אטמוס עם רמקולי תקרה שיש בארץ, והסראונד אכן לא היה משהו חדש שהפיע אותי, אבל העוצמה – זה כנראה דגם הרבה יותר חדש או משהו, כי הם הרעידו את המקום לגמרי ונתנו תחרות יפה לאיימקס גם בתחום הזה, בניגוד לדולבי אטמוס שאני מכיר בישראל.
זה באמת מנצח את איימקס, ולהוציא סרט-שניים בשנה שבאמת תוכננו מראש למלא את הגובה שאיימקס מציעים (נולאן, דני וילנב, ומסתבר שריאן קוגלר החדש), הייתי מעדיף את דולבי.
קולנוע פרימיום של רשת 109 בטוקיו:
בכללי אני נמנע מ"חוויות VIP", בטח בקולנועים בארץ. האולמות קטנים יותר, אין דגש על איכות, התפריט לא מעניין והכל באווירה סליזית של יומולדת בערב כיתה. אבל הקרינו פה פעם בשבוע סרט מטרילוגיית "האביר האפל" של נולאן ב-35 מ"מ והייתי חייב לנסות.
אם הקולנוע בוטיק בהירושימה היה מפואר, זה פשוט היה יוקרתי. נכנסים ללובי שנראה כאילו מתאים לכנס של מנכ"לים, מלא בכורסאות נוחות ופוסטרים ממוסגרים.
אין תפריט מגוון, אבל יש פופקורן ושתייה קלה, וזה הפופקורן הטעים שאכלתי – יש מיקס מתוק ומקורמל ומקפידים שיהיה חם וטרי לפני כל הקרנה. בבר יש אשכרה אלכוהול טעים ואיכותי.
האולם לא גדול או משהו, אבל הרבה יותר מאלו הישראלים. מזכיר אולם בינוני בפלאנט נגיד, רק מותאם לגודל ומבנה האולם, מה שלרוב חוטאים בו. הכורסאות הן מהנוחות שישבתי עליהן בסרט. והכי חשוב בעיניי – הדגש היה על איכות הקרנה וסאונד.
הסרט הוקרן מעותק פילם 35מ"מ שאין לי מושג איך, נראה כאילו לא הוקרן מעולם. הייתה אזהרה בכניסה שייתכנו שריטות וקפיצות בגלל הפורמט, אבל באמת שלא היו כאלה בכלל. זה עותק הפילם הכי נקי שראיתי בחיי. הפוקוס היה מדויק ולא ברח לרגע. מעברי הגלגלים היו חלקים. כל היתרונות של פילם – צבע מושלם ותמונה חדה וברורה ו"חיה" – בלי אף אחד מהחסרונות. הייתי בהרבה הקרנות פילם, בישראל ובכל העולם, אבל באמת שלא זוכר אחת כל כך טובה.
הסאונד באולם, לפי השלט בכניסה ושקף שהוקרן, עוצב ותוכנן אישית על ידי ריושי סקאמוטו, המלחין היפני של "חג מולד שמח, מר לורנס", "הקיסר האחרון" ולאחרונה "מפלצת" (לפני שמת לפני שנה), והוא מועמד רציני לטוב ביותר ששמעתי. נקי, חזק, כל רחש מורגש וכל בס מרעיד את הכיסא, ממלא את המרחב ועם סראונד מושלם.
גם חנות המזכרות ביציאה (בשם post credits) הייתה יוקרתית ויפה מהשאר, לא רק בעיצוב, גם בפריטים: תקליטים, ספרי צילום ומאחורי הקלעים, פוסטרים ממוסגרים ועוד.
שוב, אני בסוף אוהב מסכי ענק וסאונד בומבסטי, אז לרוב עדיין אלך לכל מיני דולבי ואיימקס, אבל לא זוכר קולנוע שיצאתי ממנו בהרגשה כזאת שדאגו להתייחס לכל פרט קטן ולנסות להביא אותו לכדי שלמות. מקווה מאוד שייצא לי לחזור לשם.
וזה מוביל אותי לפואנטה שלי. זה קורה לי כבר כל פעם שאני בחו"ל, אבל ביפן אפילו יותר: כמעט בכל בית קולנוע בחו"ל, אני מקבל הרגשה שאיש טכני מקצועי מוודא שהכל יעבוד בצורה הטובה ביותר, מאיך שהם מתכננים ובונים את האולמות ועד ההקרנה והסאונד, בעוד בארץ אני תמיד מקבל את האווירה של "יש מסך עם תמונה וסאונד, מה עוד אתה רוצה", וזה, ובכן, מבאס מאוד. הלוואי שנלמד פה קצת מהיפנים.
היית בגרמניה בקולנוע פעם? כי לפחות מבחינת תרבות זה מאןד דןמה.
כן, הרבה
יש לי שם משפחה אז אני מבקר הרבה, ואז גם הולך לקולנוע לא מעט. הכיוון אכן נכון אבל היפנים הרבה יותר קפדנים. בגרמניה נגיד שמעתי מישהו עושה "ששש" לבנאדם שדיבר במהלך הקרדיטים(!) בסינמטק, אבל במולטיפליקסים המסחריים קרה לי לא מעט שאנשים הרעישו קצת (והיו אורות בקרדיטים, לא עלינו). ביפן זאת החוויה שלי ממש מכל בית קולנוע.
ואו מטורף איך אני רוצה לטוס לשמה (ללא קשר לקולנוע)
(ל"ת)
מה הקשר
גם לי יש שם משפחה, ואפילו די יפה, ואני עדיין לא מבקר הרבה בגרמניה. מה הקשר בין שם משפחה לביקורים בגרמניה?
לא יודע מה כל כך יפה בשם המשפחה ״כפול״
לא שצריך להתבייש בו, אבל מכאן ועד לכנות אותו ״די יפה״…
אני תמיד מופתע
כשאנשים מספרים שהם מקבלים מבטים כשהם הולכים לבד לסרט.לא רק כי לי זה אף פעם לא קרה,אלא בעיקר כי אני לא מבין למה שאנשים יחשבו שללכת לסרט לבד זה מוזר
אם כבר, אז חייבים להודות שיש משהו מוזר דווקא בהליכה יחד לסרט
הרי במהלך הסרט לא מדברים עם אלה שיושבים ליד (או לפחות זה מה שאמור להיות) ולמעשה ניתן לשכוח מקיומם. כל תשומת הלב שלך היא במסך וממש לא במי שיושב לידך, אז מה הבילוי המשותף פה?
הדבר היחיד שכן הופך את זה לבילוי משותף זה החלפת החוויות אחרי שהסרט מסתיים, אבל זה גם יכול לקרות עם שני אנשים שראו לאחרונה את אותו הסרט שלא באותה ההקרנה.
אז כן, אני יודע למה אנשים הולכים לסרט ביחד (עם כי עדיין זה נשמע לי מוזר ללכת לסרט בדייט), אבל חייבים להודות שהרבה יותר הגיוני, בסוג כזה של חוויה, ללכת לבד.
לדעתי זה קצת ברמת המדינה ולא רק קולנוע
לתחושתי ומהניסיון שלי וכל זה, כל פעילויות פנאי בישראל – סרטים, הצגות, הופעות, מסעדות, ברים, מסיבות, טיולים ולפעמים אפילו ספורט – הרבה פחות נהוג לעשות את כל אלה לבד בישראל לעומת מדינות אחרות שביקרתי בהן. יכול לחשוב על כל מיני סיבות אבל זה כבר לגמרי אוף טופיק.
אתה צודק
עוד לא הספקתי להגיב לאחד
אבל אתה צודק
בתרבות הישראלית זה מאוד נדיר לעשות דברים לבד, כמו שאמרת בתי קפה מסעדות וכו.
נניח השולחנות בבתי קפה בארץ ברובם מיועדים לארבעה אנשים והשאר לשתיים , מאוד נדיר שמישהו לבד ישב בשולחן.
שהייתי בוינה לא מזמן היו הרבה מאוד אנשים לבד (ולא עם לפטופ) וגם יש שולחנות קטנים שמתאימים לאדם בודד .
כמו ששירה נאור אמרה בהקשר אחר אבל דומה , שאם היא לא הייתה גרה בישראל היא לא הייתה חושבת שהיא הייתה מביאה ילדים