סתיו 2024: כל הסרטים שיוצאים בתקופה הקרובה

10 סרטי המשך, 7 סרטי חג מולד, 5 מחזות זמר, 3 סרטי איש זאב, 2 סרטי ארז תדמור, ועוד איזה 100 סרטים נוספים.

כשהגיע הזמן לסקור שוב את עשרות סרטי העונה הקרובה הלכתי לרם אבל הוא אמר שהוא בדיוק עסוק בלהרכיב פאזל של 20 אלף חלקים של קיר לבן אז הוא עסוק קצת. אז אחרי קיץ לא כזה להיט עבור הוליווד, בואו נצלול ונראה מה מחכה לנו בחודשים הקרובים.


סרטי אוקטובר

ג'וקר: טירוף בשניים
מתי בישראל: 3 באוקטובר

"ג'וקר" היה הלהיט שהפתיע את כולם כל הדרך אל מיליארד דולר, שני אוסקרים, ושלל כתבות כאלה ואחרות. על "ג'וקר: טירוף בשניים", אם כן, מוטלת משימה מאתגרת יותר: לחדש את אלמנט ההפתעה.

עד כה, לא בטוח שהוא מצליח בה: הסרט זכה לביקורות מעורבות בפסטיבל ונציה (אם כי לא מאוד שונות מהביקורות של הסרט הראשון), ועדיין לא ברור כל כך אם הכיוון המוזיקלי של הסרט הוא הברקה או פלוץ מוחי לא ברור. הדבר היחיד שכן ברור, בעצם, הוא שההתרגשות כלפי הסרט פחתה – אם הסרט הקודם פתח עם 96.5 מיליון דולר, הרי שכרגע התחזיות הן ש"ג'וקר 2" יפתח באזור ה-70. לא אסון, אבל פחות.

ליידי גאגא כהארלי קווין היא תוספת מסקרנת קלות, אבל עם מסקרנת קלות לא הולכים להיכל התהילה של הקולנוע.


רווק מספר 3
מתי בישראל: 3 באוקטובר

אם כבר, מסקרן בהרבה הוא "רווק מספר 3" – מהמקרים הנדירים שנטפליקס חותמים על הסכמים שמאפשרים להוציא סרטים שלהם בקולנוע. אנה קנדריק היא אחת מהשחקניות האהובות באלף החדש, אבל בשנים האחרונות היא בעצם השקיעה את רוב מרצה בסרטי "טרולים", ולכן משמח לראות אותה בפרויקט שהוא לא רק מסקרן – סרט על שעשועון דייטים שבו השתתף רוצח סדרתי – אלא שהיא זאת שיצרה אותו. זה שהסרט מקבל ביקורות טובות מאוד זה רק בונוס.


המתמחה
מתי בישראל: 17 באוקטובר

עבור רוב הצופים, "המתמחה" הוא הסרט על דונלד טראמפ, ו"המתמחה" נהנה לנצל את זה, כפי שמוכיח תאריך היציאה שלו, שהוא רגע לפני הבחירות בארצות הברית. אבל מלבד זאת, עלי עבאסי מבסס את עצמו סרט אחר סרט כבמאי מסקרן וסבסטיאן סטאן הוא כנראה שחקן ה-MCU עם בחירות הפרויקטים הכי מסקרנים. תוסיפו לזה את ג'רמי סטרונג שנורא רוצה אוסקר (או לפחות מועמדות) כרוי כהן ומריה בקלובה שנורא רוצה קריירה הוליוודית, ויש לכם סרט מסקרן עוד לפני דונלד טראמפ.


בחורים טובים 2
מתי בישראל: 17 באוקטובר

"בחורים טובים 2" הוא סרט קומדיה רומנטית כיפי שהפעם לוקח הרבה יותר ברצינות את החלק הקומי מהרומנטי ועם הופעה ראשית נהדרת של מאור שוויצר, אבל החשיבות שלו היא מה שהוא מייצג – עידן חדש בקולנוע הישראלי שעוד רגע ינחת עלינו: עידן של המשכים.

כן, כבר היו לנו ספינאוף בדמות "פול ספיד", ואת סרטי ההמשך "ג'סטה 2", ו"גאליס: קונקט" אבל אלה היו סרטי נוער שלא נועדו באמת לקהל רחב כי הסרטים הראשונים לא ממש פרצו לקהל הרחב. "בחורים טובים 2" ממשיך את אחד מהלהיטים הגדולים של התקופה האחרונה, והוא מסמן את מה שבדרך: עוד "הילולה", עוד "שולי", עוד "גולסטאר", עוד "בחורים טובים" (אם הסרט השני יצליח), וכנראה מתישהו גם המשך לא מתוכנן היטב לסרט קלאסי כלשהו כמו "אבא גנוב", "גבעת חלפון", "עזית הכלבה הצנחנית", "הוא הלך בשדות" או "שתי אצבעות מצידון". שמעתי שעל האחרון מפיקי הסרט כבר עובדים במרץ.


הצילו! כדור הארץ השתגע
מתי בישראל: 17 באוקטובר

לוני טונס הוא אחד ממותגי האנימציה המוכרים לאורך ההיסטוריה, אך כזה שבקולנוע מוכר בעיקר בזכות כדורסלנים. הסרט החדש מנסה לשנות את הסטיגמה הזאת עם סרט על טהרת האנימציה. הטריילר מתאר את פורקי פיג ודאפי דאק שמנסים – וכנראה נכשלים – להציל את כדור הארץ מפני חייזרים.

משהו באנימציה עושה נעים בלב, אבל קשה שלא לתהות על ההפצה המוזרה שלו שמפיצה אותו בארץ (בעיקר בדיבוב בעברית אבל לא רק) לפני ארצות הברית. הביקורות שישנן, אגב, דווקא די משבחות, אם כי אולי זאת הנוסטלגיה שמדברת מפיהן.


ונום: הריקוד האחרון
מתי בישראל: 24 באוקטובר

אם תהיתם מי האדם האחד שאוהב את סרטי הפח שהם סדרת סרטי "ונום", ובכן, זה אני. בכל סרט הסדרה משילה ממנה עוד מראית עין של רצינות, ואני נהנה יותר. "הריקוד האחרון", על פי הטריילר, הולך בדיוק לכיוון הזה. טום הארדי כתב את התסריט עם קלי מרסל (שגם עזרה בסרט הקודם וביימה את הסרט הזה), ובשביל לפצות על כך שמישל וויליאמס לא תהיה הפעם הביאו את ג'ונו טמפל, צ'יווטל איג'יפור, סטפן גרהאם וריס איוואנס (שכבר גילם אויב של ספיידרמן בסרט אחר).

בשנה די שחונה לגיבורי על, נשאלת השאלה האם "ונום 3" יצליח לנצל את המחסור כדי לנפח את הכיסים שלו או שמא הסדרה תמשיך את ההידרדרות הכלכלית שלה (858 מיליון לסרט הראשון, 500 לסרט השני).


רובוטריקים: ההתחלה 
מתי בישראל: 24 באוקטובר

הסרט החדש בסדרת "רובוטריקים" הוא לא הסרט הראשון שהביקורות טוענות שהוא אשכרה טוב ("באמבלבי" היה שם קודם) אבל הוא סרט האנימציה הגדול הראשון בזיכיון מזה עשורים שהוא אשכרה טוב, מה שמקל על אנשים שסלדו מהעיבודים המציאותיים ודי מגעילים להתחיל דף נקי. האנימציה מאפשרת לסרט לפנות לקהל צעיר יותר, והעובדה שמדובר בפריקוול חוסכת לקהל את הצורך להכיר את הדמויות כדי להבין את העלילה, אלא רק כדי ליהנות מכל הרפרנסים שאני מניח שיש שם. את הסרט ביים ג'וש קולי ("צעצוע של סיפור 4", אז אתם יודעים שיש לו ניסיון בלעשות סרטי אנימציה על צעצועים) ומככבים בו כריס המסוורת', בריאן טיירי הנרי, סטיב בושמי, סקרלט ג'והנסון, קיגן מייקל קי, ג'ון האם ולורנס פישבורן. עכשיו תדמיינו מה היה אפשר לעשות עם צוות השחקנים הזה בסרט שהוא לא ניסיון להשאיר זיכיון בחיים.

הסרט יצא בארה"ב בערך חודש לפני שהוא מגיע לארץ – אצלנו הוא מתעכב בגלל סוכות, אני מניח – וכאמור זוכה לביקורות מתלהבות שיאפשרו אולי, לראשונה, לזיכיון הרובוטוריקים להיות מועמד לאוסקר על משהו שהוא לא אפקטים. ימים מעניינים.


כאן ולתמיד
מתי בישראל: 31 באוקטובר

טום הנקס, רובין רייט, אריק רות ורוברט זמקיס מתאחדים 30 שנה אחרי "פורסט גאמפ" לסרט שמספר את סיפורו של, אה, חדר.

אפשר להתבאס על האובססיה של הוליווד עם הצערה דיגיטלית (במקום לתת לשחקנים צעירים הזדמנות לככב בסרט בפרופיל גבוה), אפשר לנקוט בספקנות כלפי זמקיס שלא עשה סרט אהוד ביקורתית זה בערך עשור, ובכל זאת – הרעיון, צוות השחקנים, והטריילר כולם מסקרנים. איכשהו, גם העובדה שהסרט מספיק בטוח בעצמו בשביל לדלג על כל הפסטיבלים ולהגיע ישר לקולנוע גם מעוררים ביטחון במקום חשש. יאללה זמקיס, אתה יכול. יש לך עוד סרט אחד לא גרוע בך.


ועוד באוקטובר

התחת הזקן שלי (3/10, בקולנוע): ביקום מקביל שבו לא הספקתי לראות את הסרט הזה הייתי כנראה שם אותו במסגרת הסרטים מלאי ההייפ, אבל ראיתי אותו. הוא מאוד נחמד ומומלץ למדי, אבל אני לא יכול להגיד בלב שלם שהוא ראוי להוד והדר ולהיות הסרט האחד שאם אתם רואים השבוע וכו' וכו'.

מין אנושי (3/10, בקולנוע): דאג יוהאן האוגרוד הנורווגי ראה את ג'ורדן פיל קורא לסרטים שלו בשמות בלתי ניתנים לחיפוש ואמר "אני יכול לעשות את זה טוב יותר" וקרא לסרט שלו Sex. בכל מקרה, שני מנקי ארובות מדברים על מין, נאמנות, זהות גברית ועוד.

אהבה ויין (3/10, בקולנוע): אישה נרשמת לסדנת טעימת יין אצל מנהל חנות יין גרוש.

בית המטעמים (3/10, בפריים וידאו): סרט אימה על שפית שפותחת מסעדה באחוזה נידחת ואז דברים רעים קורים, כולל רוח מרושעת של בעל האחוזה שלא מחבבת את זה שהיא שם. למה זה בעצם לא ספינאוף של "ביטלג'וס"? בכל מקרה, מצמד הבמאיות של "Blow The Man Down" החביב למדי, אבל הסרט נקטל למדי עד כה. הו, אריאנה דהבוז, יום אחד תהיה לך קריירה.

תחזיקו את הנשימה | Hold Your Breath (3/10 בדיסני פלוס. כנראה): שרה פולסון מככבת בסרט אימה על אישה בשנות השלושים שמתמודדת עם סופת חול אשר היא משוכנעת שיש בה נוכחות מרושעת שאינה חול. אולי אבק.

הסתבכות (3/10, בנטפליקס): קומדית מתח שוודית על אדם שמואשם ברצח שלא עשה, בורח מהכלא ומנסה להוכיח את חפותו. רימייק לקלאסיקה שוודית מ-1988.

CTRL (4/10 בנטפליקס): סרט הודי על משפיענית אינסטגרם שמשתמשת בבינה מלאכותית כדי למחוק מהזהות האינטרנטית שלה את האקס שלה ואז דברים משתבשים, וזה נשמע מטומטם באופן נפלא. הסרט הראשון של הבמאי, "Udaan", מומלץ (לא בקטע "מה זה הפרמיס המטומטם הזה אני בקטע" אלא פשוט מומלץ).

מה שבפנים (4/10 בנטפליקס): מסיבה חביבה יורדת מהפסים כשמישהו מגיע עם מזוודה מסתורית שמאפשרת לשחק עם התודעה שלך. הטריילר נראה די כיפי והביקורות מפרגנות ברובן.

הפיר 2 (4/10 בנטפליקס): סרט המשך ללהיט ההוא של נטפליקס שלא ראיתי כי הוא נשמע מטומטם ורבים אמרו לי שהוא מטומטם, אז אפשר רק לדמיין לאיזה גבהים ועומקים של טמטום יגיע סרט ההמשך! או שאולי זה כמו בסרט, והטמטום הגיע במנות גדולות לקומות הראשונות אבל אז כשהוא ירד נגמר הטמטום ונשאר לסרט ההמשך להיות סביר והגיוני. אם כי לא סביר. או הגיוני.

זאק ושוקו גיבורי על (10/10, בקולנוע): ילד יוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על ילד שיוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על ילד שיוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על ילד שיוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על ילד שיוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על ילד שיוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על ילד שיוצא להציל את התאום שלו שנחטף לצפייה בסרט ג'אנקימציה גרוע על

שעה שקטה (10/10, בקולנוע): מה שיהיה לך בבית בזמן שבן הזוג שלך יוצא לראות את סרט האקשן הגנרי הזה, מה לא ככה? בכל מקרה, סרט אקשן גנרי עם ג'ואל קינמן. הפעם הוא שוטר חירש. יותר כמו ACAD, מה לא ככה? אין, אני אש היום.

הלבוי: האדם העקום (10/10, בקולנוע): הו, הלבוי. מה עשו לך.

מיליון עוקבים (10/10, בקולנוע): בחורה מגיעה לאי בשביל לחגוג וליהנות אבל אז מגלה שמאחורי כל העסק מתרחשים דברים מרושעים. זה לא "צאי מזה", אלא סרט אחר משום מה.

חיים מקבילים (11/10, בנטפליקס): סרטה החדש של מייטה אלברדי ("הזיכרון הנצחי" שיצא השנה) שמייצג את צ'ילה באוסקר ויש סיכוי טוב שיהיה מועמד כי שני הסרטים האחרונים שלה היו מועמדים (אם כי בקטגוריה התיעודית). בכל מקרה, הפעם זה סרט על סופרת שמואשמת ברצח המאהב שלה אבל אז מתגלה שהיא בעצ-אה, לא, על פי התיאור היא ממש הרגה אותו. מעניין.

התקוממות (11/10, בנטפליקס): הסרט החדש של פארק צ'אן ווק! כלומר, שהוא כתב את התסריט שלו. עם עוד מישהו. תנו להתלהב, נו. בכל מקרה, סרט על צמד חברים שנפגשים משני צדדי מלחמות אימג'ין וצ'ונגיו. בקיצור סרט אומניות לחימה תקופתי יפה שצריך לראות על מסך גדול ולכן כמובן הוא בנטפליקס.

אהבה במרוקו (11/10, בנטפליקס): השלישי בקוואדרולוגיות "שחקניות מבוגרות מפתחות רומן עם גברים צעירים" של 2024, והפעם: לורה דרן וליאם המסוורת', בסרט של סוזנה גרנט (שכתבה את "ארין ברוקוביץ'" ו"פוקוהונטס" וגרסת הלייב אקשן לסינדרלה עם דרו ברימור אבל גם את "הגל החמישי").

מר קרוקט | Mr. Crocket (11/10, בדיסני פלוס… כנראה): "כנראה" פשוט כי סרטי הולו וסרטי האימה שלהם בפרט מדי פעם מופצים בארץ בצורה לא צפויה. בכל מקרה, מנחה סדרת ילדים שמופצת בקלטות בשם מר קרוקט יוצא מילולית ממכשיר הוידאו וחוטף ילדים, ואימא אחת יוצאת למסע להשיב את הילד שלה. טריילר מלחיץ למדי שעושה למכשירי וידאו מה ש"הצלצול" עשה לטלוויזיות. מזל שלאף אחד כבר אין קלטות.

פסטיבל חיפה (15/10, בחיפה): כאילו, בהנחה והמלחמה לא תדפוק את כל העסק.

סמייל 2 (17/10, בקולנוע): מאוד מאוד אהבתי את "סמייל" הראשון, אבל אני סקפטי בקשר להמשך שלו, שנראה מאוד "עוד מאותו דבר". הפעם זמרת פופ מקבלת את הקללה של האיש המחייך עם האג'נדה הלא ברורה. הפקת הסרט הוציאה שירים שלה שלא שמעתי ולא שמעתי עליהם אז אני מניח שהם בסדר כזה.

הזמן שלנו (17/10, בקולנוע): סרט רומנטי של ג'ון קראולי ("ברוקלין") בכיכובם של אנדרו גארפילד, פלורנס פיו, והסוס המקריפ מהקרוסלה שגרם לכך שמישהו ישים לב לקיומו של הסרט הזה.

פנדה באפריקה (17/10, בקולנוע): פנדה? באפריקה? איזה רעיון קיצוני. פנדות הרי לא חיות באפריקה. הו, עצם העובדה שפנדה תהיה באפריקה זה… אני יכול כבר לדמיין את כל הסרט! הוא באנימציית תלת-ממד גנרית ויש בו דרקונית, כי אם פנדות נמצאות באפריקה, כל דבר הוא אפשרי! פנדה! באפריקה! על מה יחשבו הלאה.

אלי והמפלצות (17/10, בקולנוע): תיעוד נדיר של הופעה של להקת הפאנק של אלי גורנשטיין מ-1982, מופיעים עם האלבום "זה בעצם סרט ג'אנקימציה מגרמניה".

אקדמיית הגיבורים שלי: הבא בתור (17/10, בקולנוע): סרט חדש לסדרת האנימה האהובה "Serial Experiments Lain".

מתוך הצללים (17/10, נטפליקס): טימו ג'איינטו הוא אחד מאותם במאים ששמם נקשר להחיפוש המתמיד אחרי "הפשיטה" הבא, מה שסביר – מדובר בבמאי אינדונזי שיוצר סרטי אקשן על העולם התחתון. תום שפירא התלהב מ"עם רדת ליל" יותר ממני, אבל אין ספק שלכל הפחות סרטו החדש, שגם מבטיח מרחץ דמים שמוצדק על ידי עלילה קלושה, מדגדג את הרעב להיפר-אלימות קולנועית אצל מי שנדבקו במחלה הזאת מאז "הפשיטה". אבל למה שעתיים ועשרים, למה?

בחוץ (17/10, נטפליקס): מגפת זומבים בחוץ, סודות אפלים של המשפחה בפנים – לא קל למשפחה הצ'יליאנית הזאת. משום מה גם הסרט הזה באורך של שעתיים ועשרים. נטפליקס, מה נראה לכם, תפסיקו לאשר סרטים באורך הזה.

אחים | Brothers (17/10, בפריים וידאו): פיטר דינקלג' וג'וש ברולין מגלמים אחים (למה לא) שנאלצים לבצע פשע אחד אחרון בסרט שביים בארבקאו ("פאלם ספרינגס") וכתב מייקון בלייר ("לא מרגישה בבית בעולם הזה") על בסיס סיפור של איתן כהן (לא ההוא, אלא ההוא). גם מריסה טומיי, ברנדן פרייזר וגלן קלוז פה. יאללה.

האיש שאהב צלחות מעופפות (18/10, נטפליקס): עיתונאי ארגנטינאי מחפש הוכחות – מזויפות או אמיתיות – לקיומם של חייזרים ובדרך יוצר קרקס תקשורתי.

אנשי הזאב (23/10, נטפליקס): סרט נוסף שהוא בתכלס על בסיס המשחק עיירה/מאפיה (הקודם הוא הסרט החמוד מאוד "אנשי זאב בפנים" שהוא גם הסרט עם אחוז הביקורות החיוביות הגבוה ביותר אשר מבוסס על משחק מחשב). הפעם זה מבוסס על גרסה צרפתית של המשחק בשם "אנשי הזאב של מילר הולו" הפעם המשחק "קם לתחייה" ומעביר את המשפחה לעולם של המשחק. הסרט הוא קומדיית אימה שנראית חמודה למדי, עם ז'אן רנו ומבוימת על ידי פרנוסה אוזן. לא אוזון, אוזן. כן, יש באמת שני במאים עם שם כל כך דומה. הכל מטומטם. כמו כן, יש מלא סרטי אנשי זאב הפעם, תתכוננו.

סוף שבוע לא רגוע (24/10, בקולנוע): הייתי עושה בדיחה על זה שזה כאילו הסרט החדש של לוק בסון אבל הוא רק עזר לכתוב אותו. אבל ברצינות – האם לוק בסון עדיין מעורר תקווה לסרט טוב בימינו?

לוק אוונס בתפקיד הראשי בסרט אקשן על סוכן סמים שבמשימה החדשה שלו הוא נפגש עם אהובה מהעבר. מדובר בסרטו הראשון של ג'ורג' הואנג מזה עשרים ומשהו שנה, אחרי שפרץ עם "לשחות עם כרישים" ואז נעלם מהסצנה אחרי שני כשלונות מפוארים.

תה שחור (24/10, בקולנוע): סרטו החדש של הבמאי עם השם הקליט עבדרחמן סיסאקו. הסרט הקודם שלו היה "טימבוקטו" שיצא לפני עשור וזכה לשבחים רבים בצדק מוחלט. עם זאת, סרטו החדש זוכה בעיקר לקטילות.

חיים של אמא (24/10, בקולנוע): חייו של מוכר פרחים מצליח משתנים כאשר אימו, שהייתה מאושפזת עבור טיפול נפשי, חוזרת לחייו. חלק מסדרת הסרטים המצליחה: "כפרה", "עיניים שלי", "חיים שלי".

קנרית שחורה | Canary Black (24/10, בפריים וידאו): "היי, אם בסרט האקשן שלנו זאת תהיה סוכנת מיוחדת שמחלצת את הבעל שלה ולא סוכן שמחלץ את אשתו זה יהיה מעניין, נכון?", שואלים פייר מורל במאי "חטופה" וקייט בקינסייל. "אוליייייייייי?", אני עונה.

החיים המדהימים של איבלין (25/10, בנטפליקס): אני לא נוהג להכניס סרטי תעודה לסקירות האלה כי השם ישמור הן עצומות גם ככה, אבל "החיים המדהימים של איבלין", על גיימר שמת בגיל 25, מקבל שבחים כל כך עצומים (כולל 100% ביקורות חיוביות בעגבניות רקובות) שנראה לי הוגן לציין אותו בין עשרות סרטי האקשן-פיו-פיו שאוקטובר מנחית עלינו.

לא לזוז (25/10, בנטפליקס): רוצח סדרתי מזריק סם שמשתק את האיברים בגוף אט אט, ועכשיו אישה אבלה צריכה לנסות לחמוק ממנו לפני שהיא תאבד סופית שליטה על גופה. נשמע לא כיף, אפילו אם אני מניח שהיא מצליחה להינצל בסוף אחרת איזה סרט מדכא בקטע לא בסדר.

זמן קטוע (30/10, בנטפליקס): נערה חוזרת בזמן עשרים שנה, רגע לפני שרוצח סדרתי הורג את אחותה. לא היה כבר סרט כזה?

געגוע (31/10, בקולנוע): מקרה לא נדיר של במאי שעושה רימייק לסרט של עצמו, אבל הופך ליותר נדיר כי הפעם מדובר בסרט ובמאי ישראלי – ועוד לסרט שלא כל כך הצליח לא בארץ ולא בחו"ל. הסרט די נקטל בחו"ל, אבל לפחות חלק מכך נובע מחוסר ההבנה של המוח המוזר של שבי גביזון איתו לנו בארץ יש היכרות מעמיקה יותר. ריצ'ארד גיר נכנס לנעליים של שי אביבי, וגם דיאן קרוגר כאן.

טיפול זוגי (31/10, בקולנוע): מסוג הסרטים שבטח נראה להם רימייקים בכל מדינה עוד רגע. הפעם שלושה זוגות נפגשים אצל המטפלת הזוגית שלהם שהשאירה להם הפעלה שתחשוף סודות כאלה ואחרים.

מסווג (31/10, בקולנוע): ארון אקהרט, טים רות ואביגיל ברסלין מככבים במותחן גנרי על מתנקש שמגלה שעבדו עליו במקום להשתתף בסרט טוב, כי זה המקום שבו הקריירה שלהם נמצאת כרגע. עצוב.

שטויות של מפיצים שאני לא יודע מה לעשות איתן, אבל הנה אני חולק איתכם את הידע שיש לי ותעשו איתו מה שאתם רוצים. נתחיל עם כל מיני סרטים שהיו אמורים להיות מופצים ואז נעלמו פשוט מלוח ההפצה:

בשם הבן: סרט על ילד יהודי שנחטף ונטבל לנצרות שביקום מקביל בוים על ידי סטיבן ספילברג והוא זוכה להוד והדר, אבל ביקום שלנו זה סרט איטלקי של מרקו בלוקיו. היה אמור לצאת ב-3.10, ואז נעלם. 

השבועה של אירנה: סיפורה של משרתת של קצין נאצי אשר מחביאה יהודים במרתף של הקצין. היה אמור לצאת ב-10.10, ואז נעלם. 

תולעת ספרים: בסרט הקודם של אנט תומפסון, "בוא לאבא" (Come To Daddy), אלייז'ה ווד מגלם אדם שלאחר נתק של שנים מתחבר עם אביו לתוצאות של סרט אימה. ובכן, איך שגלגל מתהפך או משהו כי בסרט הזה אלייז'ה ווד הוא האבא עם נתק של שנים שעוזר לילדה שלו למצוא ישות אגדית ובעצם זה סרט לילדים. שמקבל ביקורות ממש טובות. היה אמור לצאת ב-17.10, ואז נעלם. 

הטיפול האחרון של פרויד: לסרט קוראים "הטיפול האחרון של פרויד", על מה הוא כבר יכול להיות, הטיפול הראשון של פרויד? הטיפול ה-57? היה אמור לצאת ב-24.10, ואז נעלם. 

ונמשיך עם הוט סינמה שאני לא בטוח מה קורה שם: יש להם הקרנות של "האמן ומרגריטה" ו"משנות את הכללים" ב-09.10. אני לא חושב שזאת ממש הפצה (או הפצה מחדש לקהל לא-רוסי, במקרה של "האמן ומרגריטה"). את אותו הסיפור יש עם "התיאוריה של מרגרט" – על דוקטורנטית למתמטיקה שמגלה טעות בתזה שלה ועוזבת את האקדמיה – שמופיע כרגע ב-14.10, ו"האיש שהציל את האינטרנט בעזרת חמנית" ב-30.10.


סרטי נובמבר

אנורה 
מתי בישראל: 7 בנובמבר

בניגוד לשאר העולם, עוד לא ממש עפתי לחלוטין על סרט של שון בייקר ("פרויקט פלורידה"). אם כי אין ספק שיש מגמת שיפור אצל הקולנוען מבחינתי, ו"טיל אדום" כבר התקרב לסרט שבאמת חיבבתי. בכל זאת, אין ספק שמדובר באחד מהסרטים המסקרנים של השנה האחרונה ולו רק כי הוא זוכה דקל הזהב. הסרט הוא קומדיה שמתחילה בכך שחשפנית מתאהבת בבן של אוליגרך רוסי. כמו כן, 2/3 מזוכי דקל הזהב של השנים האחרונות הם קומדיות דוברות אנגלית. עשו עם המידע הזה מה שברצונכם.


אמיליה פרז
מתי בישראל: 7 בנובמבר

זואי סלדנה היא האדם היחיד שמופיע בשני שליש מכל הסרטים שעשו יותר מ-2 מיליארד דולר. האם זה אומר שגם "אמיליה פרז", הסרט החדש בכיכובה, יגיע לסכומים האלה? לא, אבל אולי זה סוף סוף יסדר לה מועמדות לאוסקר שתוכיח שכאשר נותנים לה להיות על המסך בלי איפור על הגוף, היא גם שחקנית טובה. היא מגלמת עורכת דין מתוסכלת שמתבקשת להגיע למפגש אישי עם אחד מראשי הקרטל האכזריים במקסיקו שמבקש ממנה לעזור לו להגשים את חלומו – לעבור ניתוח לשינוי מין. גם הסרט הזה זכה בפסטיבל קאן (בפרס השחקנית הטובה ביותר לכל השחקניות שבו) ובניגוד לבייקר, אני דווקא יותר מחבב את סרטיו של ז'אק אודיאר ("נביא", "חלודה ועצם", "האחים סיסטרס") בממוצע.

בונוס לישראלים: הופעת אורח של אירנה ושאולי. כן, ברצינות.

אה, וזה בכלל מחזמר. נראה לי שחשוב לדעת את זה.


גלדיאטור II
מתי בישראל: 14 בנובמבר

סרט ההמשך המצופה (?) ל"גלדיאטור" ובו רידלי סקוט חוזר לסרט שזכה באוסקר (אבל לא הביא לו עצמו אוסקר). ראסל קרואו אין כאן, אבל קוני נילסן חוזרת כדמות משנית כאשר הפעם את הבמה המרכזית תופסים שחקנים כמו פול מסקל, פדרו פסקל ושחקנים שהשם שלהם לא מתחרז אז לא רוצה להגיד מי הם. סקוט ברצף מוזר בשנים האחרונות של הפקות עצומות שזוכות להתעלמות כללית, אפילו כשלא מגיע להן. נראה מה ייצא מזה.


תחת כישוף
מתי בישראל: 22 בנובמבר, בנטפליקס

הסרט החדש של אולפני סקיידאנס שמנסים לעשות לעצמם שם בזכות אנשים מוכשרים מאולפנים אחרים (הטריילר מפגיז בכל הסרטים שג'ון לאסטר עשה, והבמאית היא הבמאית של "שרק", והסרטים הבאים שלהם יבוימו על ידי בראד בירד וריץ' מור) ואני מודה שבניגוד ל"מזל", זה כן נראה חמוד ויותר מעניין. הסרט מספר על נסיכה שההורים שלה הפכו למפלצות והממלכה שלה נחצתה לשניים והיא זקוקה לעזרה.

גם צוות השחקנים חביב: ניקול קידמן, חווייאר בארדם, רייצ'ל זגלר, נייתן ליין, טיטוס בורג'ס וג'ון ליתגו. הייתי מזלזל ואומר "אבל זה בנטפליקס אז זה בטח מחורבן", אבל כזכור, לנטפליקס יש היסטוריה לא רעה עם סרטי אנימציה (כולל זכייה באוסקר). כרגע הסרט מגיע ללא הייפ, אבל אפשרי שהדבר ישתנה כאשר מישהו יראה אותו.


מרשעת
מתי בישראל: 28 בנובמבר

הסרט על בסיס חצי מהמחזמר על בסיס הספר "מרשעת" על בסיס "הקוסם מארץ עוץ" אבל בעצם פריקוול לדמויות ומסביר איך המכשפה הרעה נהייתה רעה. נראה לי, בטח בהתחשב בכך שלמרות הסרט הוא רק חצי מכל הסיפור הטריילר תיאר את כל העלילה, אז כנראה בונים על זה שכולם מכירים את העלילה ורק חיכו לראות אותה על המסך הגדול. אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו ומישל יאו וג'ף גולדבלום פה כדי לתת לכל הסיפור נופך רציני ומכובד וג'ון מ. צ'ו פה כדי לנסות להעמיד פנים שהפעם הוא באמת במאי בליגה של הגדולים, די, תנו לו כבר איזה פרס או משהו.

יחסית לזה שהסרט על מחזמר, אין בטריילר המון אנשים שרים.

כמו כן, הסרט הוא באורך של שעתיים וארבעים מה שלא רק מלא והרבה יותר מדי, אלא באורך כל המחזמר כולו. מה נהיה.


מואנה 2
מתי בישראל: 28 בנובמבר

וואו אני כל כך מתרגש איזה כיף ווהו מואנה שתיים יותר כמו מואנה שתיצא כבר מה לא ככה. *אנחה*

טוב אולי הסרקזם שלי לא במקום והסרט הזה יהיה טוב. מצד שני, מדובר בשאריות של סדרת טלוויזיה שנארזו לסרט, אז לטעמי הסרקזם שלי דווקא כן במקום.

לפחות יהיו שירים חדשים של לין מנואל מירנד- אההה, נכון, לא יהיו, התבלבלתי עם סרט ההמשך האחר הלא נחוץ, "מופאסה". טוב, אז מצטער, זה סתם סרט שהילדים ו/או הסקרנות שלכם יגררו אתכם אליו.


ועוד בנובמבר

חופש | Freedom (1/11, בפריים וידאו): קומדית פשע על גנב שהיה באמת, בבימוי מלאני לורן. למה לא.

ניפגש בכריסמס הבא (06/11, בנטפליקס): קומדיה רומנטית חג-מולדית שמתרחשת בזמן שמישהי מנסה למצוא כרטיסים למופע החדש של פנטטוניקס. מתי יהיה רימייק קומדיה רומנטית בחנוכה עם מישהי שמנסה למצוא כרטיסים למופע החדש של המכביטס?

דבר לא נשמע מלבד רחשים (06/11, בנטפליקס): עיבוד לספר שנחשב לאחד מנכסי צאן הברזל של התרבות המקסיקנית ושאפילו תורגם לעברית (בשם "פדרו פארמו"). מדובר בסרטו הראשון של רודריגו פרייטו, שמוכר בעיקר כצלם שצילם את "ברבי", "רוצחי פרח הירח", "האירי", "השעה ה-25" וכזה ממש מלא סרטים, יש לו פילמוגרפיה די רחבה בהיבט הזה. אז לכל הפחות הסרט הזה יהיה יפה.

להציל את החווה (07/11, בקולנוע): אם זה לא מסתכם בכך שהם עושים מופע מוזיקלי זה לא מעניין. עכשיו, בוא נבדוק על מה זה: ילדה והכלב שלה הולכים להציל את החווה… בתחרות לכלבים. מניח שטכנית אפשרי שחלק מהתחרות יהיה מופע מוזיקלי. בסדר, ניצלת הפעם, סרט.

זכרונות (07/11, בקולנוע): ג'סיקה צ'סטיין ופיטר סארסגארד נפגשים בפגישת מחזור ואז הולכים ויושבים באמבטיה, אם הבנתי את הפוסטר נכון. בכל מקרה, אחד מהסרטים עם הביקורות הטובות ביותר של שנה שעברה אבל עם אפס הייפ, אז לב מתלבטים מתי להוציא אותו שמישהו ישים לב. לא משוכנע שזה יהיה באמת סוכות אבל כרגע זה פה. אם אתם אומרים "רגע, סוכות? אנחנו בנובמבר" אז כן – ממש בזמן כתיבת הכתבה הם דחו אותו.

איש השלג שלי (13/11, בנטפליקס): אתם לא שומעים את זה אבל אני נאנח עמוקות לפני שאני מתחיל לתאר את הסרט הזה. לא כי הוא מסובך מאוד אלא כי נטפליקס הגיעו בתוך ז'אנר הקומדיות הרומנטיות שלהם לשלב ה – שנייה, אני שוב צריך להיאנח – לשלב ה"אישה יוצאת עם איש שלג שקם לתחייה בזכות צעיף קסום". בעברית לשם יש עוד איזשהו קסם, באנגלית הלכו על ישירות על "Hot Frosty". לכל האנשים שחמים על אנשי שלג – זה הסרט בשבילכם, מסתבר. איך צ'אק טינגל לא קשור לסיפור הזה, זה מה שאני לא מבין.

הצמה (14/11, בקולנוע): עיבוד לספר באותו שם, שמספר את סיפורן של שלוש נשים משלוש יבשות שונות שאיכשהו קשורות אחת לשנייה. כנראה בצמה?

רגע האמת (14/11, בקולנוע): זוג הורים שאיבדו את הבת שלהם לפני עשור מגלים בפתח דלתם מישהי שטוענת שהיא אותה ילדה.

התעלות | Elevation (14/11, בקולנוע): אנתוני מאקי מנסה להגן על ילד ממפלצות. כנראה לא עיבוד לשיר של U2.

מבצע סנטה (14/11, בקולנוע): מסמר נוסף בארון הקבורה שהיא קריירת "אני כוכב קולנוע עצום ברור שאנשים באים לסרט כדי לראות אותי" של דוויין ג'ונסון. הייתי אומר גם של כריס אוונס אבל הוא תמיד היה קצת יותר צנוע בנוגע למיקום שלו בעולם. סנטה נחטף וכל מיני אנשים צריכים לחלץ אותו ושום דבר לא נראה מרשים. אם הסרט הזה בטעות כן יצליח, צפו שג'ונסון יחלוב את המותג הזה עד הטיפה האחרונה.

החייל הנעלם (14/11, בקולנוע): סרטו הכבר-לא-חדש של דני רוזנברג, שהספיק בזמן לעשות עוד סרט. הסרט מתאר חייל (עידו טאקו) שבורח ממלחמה בעזה לתל אביב בשביל להיות עם חברה שלו. יצא עם פרס הצילום (ובצדק) בפרסי אופיר של 2023.

קבלו אותם! (20/11, בנטפליקס): עוד קומדיה רומנטית חג-מולדית של נטפליקס, הפעם על מישהי שעל מנת להציל את הפאב של ההורים שלה עושה מופע "רק של גברים". אני לא הבנתי אם זה מופע חשפני או אם היא סתם מאוד בקטע של הדרת נשים.

הנס של ג'וי (22/11, בנטפליקס): סרט על הלידה של הפריה חוץ גופית. כאילו, על איך הצליחו להמציא את ההליך עצמו, לא סתם סרט על ילד שנולד ככה. תומאסין מקנזי וביל ניי בתפקידים ראשיים.

שיעור פסנתר (22/11, בנטפליקס): הסרט של בן של דנזל וושינגטון בכיכוב של בן אחר של דנזל וושינגטון. הסרט כרגע עם 100% ביקורות בעגבניות רקובות, אז אם נטפליקס לא יפקששו את כל העסק מישהו ייצא מכל הסיפור הזה עם אוסקר.

בליץ (22/11, באפל טיוי+): אם כבר פקשושים, "בליץ" היה אמור להיות סרט שנמצא בראש טבלאות ההימורים של האוסקרים. אבל אז נראה שלאפל פשוט אין מושג מה לעשות ואיך לשווק את הסרט החדש של סטיב מקווין – אחד מהיוצרים המוערכים של האלף החדש – וכרגע הוא צף לו בלי באזז שיתניע אותו. לא הייתי מוותר עליו – בכל זאת סירשה רונאן וסטיב מקווין וסרט על מלחמת העולם השנייה – אבל מדהים לראות איך חברה כמו אפל פשוט לא יודעת בכלל מה היא עושה.

הסוד הקטן שלנו (27/11, בנטפליקס): עוד קומדיה רומנטית חג-מולדית. הפעם עם לינדסי לוהאן ובלי אנשי שלג שקמים לתחייה. לפחות זה.

מקום לקרוא לו בית (28/11, בקולנוע): זמרת מגיעה לעיירה קטנה עם שני הילדים בדיוק בזמן שמאיימים לסגור את בית הספר.


סרטי דצמבר

פדינגטון בפרו
מתי בישראל: 5 בדצמבר

מצד אחד, סרט חדש של פדינגטון. מצד שני, הסרט הראשון של פדינגטון בלי פול קינג (ובלי סאלי הוקינס).

כשקינג ופדינגטון התפצלו היה חשש האם כל אחד מהם ישרוד את הפרידה. קינג הוכיח ב"וונקה" שהוא שורד גם שורד, ועכשיו נשאלת השאלה האם גם פדינגטון ישרוד. בשביל להתגבר על המשבר, פדינגטון נוסע לפרו ומצטייד באוליביה קולמן ואנטוניו בנדרס. יש לקוות שזה יספיק. הטריילר נראה, ובכן, כמו טריילר של סרט של פדינגטון.


הנכס
מתי בישראל: 5 בדצמבר

שלל מחמיצי אופיר לפרס הסרט הטוב ביותר יושבים עכשיו על המדף והמפיצים מתלבטים מתי להוציא אותם. אני מניח שרבים מהם נראה רק ב-2025, אבל נוכל לקוות שאחרים – "בנות כמונו", "עיד", "חליסה" או "כביש הסרגל" – כן ייצאו בשנה שבה נחשפו למבקרים ומצביעי האקדמיה, גם אם בהתראה של כמה שבועות ולא של כמה חודשים.

לכן אני אנצל את ההזדמנות להודות לסרטי לב שהודיעו כבר מתי הם מוציאים את "הנכס", שלא יצא עם פרסי אופיר ובכל זאת מבינים שהקטע של סרטים זה שהם אמורים לראות קהל, וקהל אמור לראות אותם. אותו הדבר נכון גם ל"הטבעת" ול"סודה" שיופיעו בהמשך החודש אבל בניגוד אליהם אני גם אשכרה חושב ש"הנכס" סרט טוב, אז זה מקל על הפרגון אליו.

"הנכס", למי שלא התעדכנו בפעמים האחרות שדיברנו עליו, הוא עיבוד לספרה של רותו מודן על נכדה וסבתא שטסות לפולין במטרה למצוא את הדירה שהייתה שייכת למשפחה לפני השואה. אחותה, דנה מודן, מביימת, רבקה מיכאלי מגלמת את הסבתא, שרון סטרימבן את הנכדה, אורי הוכמן גם פה וגם כל מיני שחקנים פולנים שאני לא מכיר.


שר הטבעות: מלחמת הרוהירים
מתי בישראל: 12 בדצמבר

עשור אחרי "ההוביט", הוליווד ממשיכה לנצל את הארץ התיכונה בדרכים חדשות. הפעם, לכל הפחות, אפשר להעריך את הניסיון לעשות משהו אחר לחלוטין: סרט אנימה. ולא מאלה שביפן עושים ואנשים אומרים "רגע מה? זה דבר שקרה?" אלא דרך הדלת הראשית של הוליווד, עם כל ההוד וההדר והיח"צ שהם מוכנים להשקיע בזה.

כל זה לא אומר שזה נראה טוב – זה נראה כמו הפקה מושקעת מהרגיל של סרטי פנטזיה מונפשים משנות התשעים – אבל זה לפחות נראה מעניין. ובשוק הגדול של מוצרי חלב זיכיונות, מעניין זה כבר טוב.


קרייבן הצייד ומופאסה: מלך האריות
מתי בישראל: 12 בדצמבר (קרייבן) ו-19 בדצמבר (מופאסה)

שני סרטים הוליוודים גדולים ומתסכלים. לכאורה, הם אמורים להיות מסקרנים – הוליווד העסיקה סוף סוף במאים מסקרנים בעלי חזון ונתנה להם את המפתחות לזיכיונות גדולים כמו נבלי ספיידרמן ומלך האריות. בפועל, כבר היינו בקרקס הזה כמה פעמים ואנחנו יודעים שממנו לא יוצאים סרטי אוטר שהתפלקו להוליווד, אלא עוד מאותו שטאנץ הוליוודי ישן נושן ששובר גם את האומנים הגדולים ביותר. האם יש ניצוץ קטן של תקווה ששאנדור וג'נקינס עמדו על שלהם ועל כן "קרייבן הצייד" ו"מופאסה" הם בעצם יצירות אומנות? אולי בשלב ההכרזה היתה תקווה, אבל אחרי טריילרים (לשני הסרטים) שהיו בינוניים במקרה הטוב – לא ממש. נחזיק אצבעות, כמובן, אבל אף אחד לא מצפה לסרטים טובים מדי. לפחות ל"מופאסה" יש את התקווה שהשירים של לין מנואל מירנדה יהיו טובים. אולי זה עוד לא מאוחר ואפשר להוסיף שירים משמחים גם ל"קרייבן הצייד".


ועוד בדצמבר

חג המולד ההוא (6/12, בנטפליקס): סרט חג-מולד של נטפליקס אבללללל הוא לא קומדיה רומנטית! אלא סרט פנטזיה לכל המשפחה עם בריאן קוקס בתפקיד סנטה קלאוס (ליהוק מדהים) והסרט מבטיח שהוא עשה טעות כלשהי ולכן יש הרבה תרנגולי הודו. נשמע מסקרן.

מריה | Maria (11/12, בנטפליקס): אנג'לינה ג'ולי נזכרה שהיא שחקנית שיכולה לקבל מועמדויות לאוסקר אז היא הלכה לפבלו לוריין וסטיבן נייט (הצמד שהביא לקירסטן סטיוארט מועמדת לאוסקר על "ספנסר") לגלם כוכבת אופרה שהייתה באמת ושאני לא יודע עליה כלום כי אני לא יודע כלום על אופרה. ייתכן שיוקרן קודם בקולנוע לב לפני שיגיע לנטפליקס.

סודה (12/12, בקולנוע): סרט שני של ארז תדמור בתקופה די קצרה כי השם ישמור האיש סוס עבודה. זה גם טוב מאוד שהוא עשה את "בחורים טובים 2" שפרגנתי לו כי אין לי יותר מדי מילים טובות להגיד על "סודה" (משחק מילים טיפשי בין המשקה והסוד שלה) שמתרחש בישראל של שנות החמישים ובו אנשים חושדים שרותם סלע היא קאפו וליאור רז מתאהב בה.

ארוגם ביי (12/12, בקולנוע): הסרט השלישי של מאור שוויצר השנה. אחרי שכבר היה טייס קרב ואז חרדי מאוהב, עכשיו הוא חייל לשעב שטס לסרי לנקה לעשות בטן גב. גם ג'וי ריגר פה.

מטרה חיה (12/12, בקולנוע): הסרט הזה היה אמור לצאת באביב ובמקום זה הוא יוצא עכשיו כי זה בטח ישפר את הסיכויים שלו או משהו. מתן ראה את הסרט הזה על אישה שנתקעת בתחנת דלק שבה צלף צולף בה ולא התלהב.

בידוק (13/12, בנטפליקס): הבמאי של "בלאק אדם" ו"ג'אנגל קרוז" מגיע לנטפליקס (למזלנו בלי דוויין ג'ונסון) עם מותחן על אדם מסתורי (ג'ייסון בייטמן) שסוחט עובד בשירותי האבטחה (טארון אגרטון) כדי שיעביר חבילה בבידוק בטחוני. ג'ייסון בייטמן בתפקיד הנבל זה מסקרן מספיק בשביל לבדוק את זה, אפילו אם זה די בוודאות זבל נטפליקסי.

גדוד 6888 (20/12, בנטפליקס): סרט שלישי (!) של טיילר פרי השנה. בן אדם עסוק, מה אני אגיד. הפעם זאת דרמה מלחמת העולם השנייה על גדוד שמורכב מנשים שחורות. קרי וושינגטון מובילה את הקאסט שבו גם סוזן סרנדון ואופרה וינפרי.

הטבעת (26/12, בקולנוע): סרטו של אדיר מילר שביים, כתב וגילם את התפקיד הראשי (גם האחים פז ביימו, אם זה משנה לכם) שמבוסס על סיפורה של אמא שלו, ומספר על אב וביתו שיוצאים להונגריה כדי למצוא טבעת שהסבתא איבדה בשואה. כן, זה מאוד דומה ל"נכס" אבל ההבדל הוא שבסרט הזה כולם מדברים כמו דמויות מסיטקום של אדיר מילר, שזה… ובכן, ייחודי.

סוניק הסרט 3 (ב"חנוכה", בקולנוע): נראה שכל סרט של סוניק מצרף דמות חדשה שהמעריצים מאוד אוהבים. כל עוד זה דמות שהיא בן – חס וחלילה שנשים מישהי מארסנל הדמויות של המשחקים בסרטים האלה. בכל מקרה, הפעם זה צל (או, בסדר, שאדו), קיפוד שנוצר בניסוי ממשלתי סודי ושחייו עמוסים טרגדיות. לא, באמת, הנה קומיקס קצר שמסכם את היחס שלו ליוצרים שלו במשחק.


סרטים שנכון לעכשיו אין להם תוכנית הפצה בישראל (התאריך שמצוין פה הוא מתי שהם יוצאים בחו"ל):

1 באוקטובר:

יום שמח נוסף | Another Happy Day: סרט על אמא צעירה (לורן לפקוס) שסובלת מדיכאון אחרי לידה, אבל הכל מסביב קומדיה-דרמה אינדית כזאת. נראה חמוד.

קראקון | Crackoon: דביבון עושה מלא קראק ואז יוצא למסע הרג. "חומר דוב", אתה תשלם על הפשעים שלך.

3 באוקטובר:

חלקת סיילם | Salem's Lot: באופן מפתיע, עיבוד קולנועי ראשון לספר הערפדים של סטיבן קינג. כן, היו כבר לא מעט עיבודים אבל רובם היו לטלוויזיה (היה אחד לרדיו) והיה סרט המשך, מה שלא נחשב. הסרט הוא סרטו השני של גרי דוברמן, שיש מי שקורא לו דובי – כמו, נניח, אני – אז זה הסרט של דובי דוברמן. בעצם מה מונע ממני להחליט שלכל הבמאים קוראים דובי דוברמן חוץ מכבוד ונימוס בסיסיים? בכל מקרה, הביקורות לא מתלהבות. לא קוטלות, אבל לא מתלהבות. כנראה שזה למה זה הסרט ישב על המדף שנתיים ובסוף יוצא במקס.

4 באוקטובר:

קיץ של מפלצות | Monster Summer: מל גיבסון הגיע לשלב בקריירה שהוא משחק את הזקן המפחיד עם הבית הנטוש בשכונה? אחחח, איך שהזמן עובר. בכל מקרה, סרט שנראה שיצא הישר משנות השמונים – חבורת ילדים חושדים שיש מפלצות שעושות דברים רעים בעיירה שלהם והם מנסים לעצור אותם. העובדה שאין בטריילר רמז למפלצות האלה היא חיובית בעיניי.

דברים יהיו שונים | Things Will Be Different: אח ואחות שודדים בנק ואז נוסעים אחורה בזמן כדי להימלט מהשוטרים. ואז דברים מסתבכים. ביקורות מהללות, קונספט מגניב, וטריילר משכנע למדי.

הבעיה עם בני אדם | The Problem with People: בני דודים שלא נפגשו שנים מתחילים לריב לאחר המפגש המשפחתי שלהם.

נשיכות קטנות | Little Bites: על מנת להגן על בתה בת ה-10, אישה מאכילה מפלצת במרתף שלה חלקים מעצמה במקום פשוט להרוג אותה. נשמע כמו רימייק רציני ל"חנות קטנה ומטריפה" אבל זה לא משום מה. ביים וכתב את זה האדם עם השם הסביר והנפוץ ספיידר וואן (כאילו, עכביש אחד) שמסתבר שהוא האח הקטן של רוב זומבי, שנראה שגדלו במשפחה שבה אסור לתת לילדים שמות נורמליים.

הרי היער | The Forest Hills: אדם מתחיל לחוות "חזיונות מסיוטים" ואולי הופך לאיש זאב. או רוצה להפוך? לא ברור מהטריילר. התפקיד הקולנועי האחרון של שלי דובאל.

10 באוקטובר:

נהר קאדו | Caddo Lake: ילדים נעלמים בעיירה קטנה ומ. נייט שמלאן הפיק את זה אז כנראה יש הסבר מד"ב-פנטזיה-טוויסט-י.

11 באוקטובר:

Saturday Night (בחיפה קראו לסרט באנגלית ואני מקווה מאוד שלא ישאירו את השם שלו ככה): סרטו החדש של ג'ייסון רייטמן שכולם אוהבים. אני שמח כי אני אוהב את ג'ייסון רייטמן, וגם אם הסרט מחורבן אני בעדו ובעד שיגידו לו דברים נחמדים. בכל מקרה, סרט על הבלגן לפני השידור של הפרק הראשון של סדרת המערכונים הלא-כזאת-טובה סאטרדיי נייט לייב. ייצא מתישהו בארץ די בוודאות ואפילו מקרין בפסטיבל חיפה, אבל עדיין אין תאריך הפצה.

שבעה בתי קברות | Seven Cemeteries: עברתי על תקצירים של מאות סרטים בשנים האחרונות, וקונספטים של סרטים צריכים מאוד להרשים אותי כדי לסקרן אותי. ובכן, "שבעה בתי קברות", שהוא רימייק ל"שבעת הסמוראים" עם דני טרחו אבל במקום סמוראים יש זומבים – סיקרן אותי מאוד, והטריילר השיג את תשומת הלב שלי.

חתיכה אחר חתיכה | Piece by Piece: סרט ביוגרפיה מוזיקלית שאמור להיות יותר מעניין כי הוא בלגו. על פי הביקורות, זה הצליח. הביוגרפיה היא על פארל, אגב.

מבעיתן 3 | Terrifier 3: סרט ההמשך לסדרת האימה שפספסה אותי בממש כמה שנים בשביל ש"שיואו שיואו אתם לא מבינים איזה מגעיל זה יהיה אין לכם מושג" ירגש אותי ויגרום לי להתלהב ולא לגלגל עיניים.

האיש בוואן הלבן | The Man in the White Van: איש מסתורי בוואן לבן עוקב אחרי נערה בת 17, ההורים שלה לא מאמינים לה ואז דברים רעים קורים.

15 באוקטובר:

9 חלונות: סיפורה של הגרסה המקוללת של וינדוז שהיתה אמורה לצאת בין גרסאות 8 ו-10 והעבירה את עובדי החברה לממד אחר בו הם נאלצו להיאבק בערפדי-זאב ובסודות אפלים. לא באמת, אבל שלי יותר טוב. הנה הבאמת: אישה שמטרילה ולוגרים צופה ברצח בשידור חי ואז מנסה למצוא את הרוצח. אמרתי לכם ששלי יותר טוב!

16 באוקטובר:

רחמים | Misericordia: אדם מגיע להלוויה של הבוס שלו, רוצח בטעות את הבן שלו, ומחביא את הגופה בעזרת הכומר של הכפר בתמורה לדברים כאלה ואחרים. מהבמאי של "זרים של שפת האגם", שבפעם אחרונה שעשה סרט עם רצח זה היה "זרים על שפת האגם" הדי מופתי.

18 באוקטובר:

גודריץ' | Goodrich: אשתו הצעירה של סוחר אמנות הולכת למכון גמילה והוא נאלץ להתמודד עם צמד ילדיו הצעירים וגם עם חובות בעבודה שלו. הוא מבקש עזרה מהבת המבוגרת שלו מנישואים קודמים. מייקל קיטון הוא האב, מילה קוניס היא הילדה המבוגרת, והסרט נראה די מעפן מצטער.

הקו | The Line: סרט על אחוות מכללות עם אלקס וולף והיילי ביילי ועוד מלא אנשים חמודים והטריילר גרם לי לפחד מכל העסק הזה של אחוות אפילו יותר ממה שפחדתי עד כה, אז כל הכבוד סרט, אתה כנראה עושה את העבודה שלך כמו שצריך.

להציג סלחנות | Exhibiting Forgiveness: אמן מתערער כשאביו חוזר לחייו. אני מחבב את אנדרה הולנד והסרט קיבל שבחים כשהוקרן בפסטיבלים, אבל הטריילר היה קצת נוגה לי מדי.

החדר הסמוך: הסרט החדש של אלמודובר ייצא בארץ (יש אפילו טריילר בערוץ היוטיוב של לב), פשוט עוד לא אמרו לנו מתי. בכל מקרה, אלמודובר לראשונה מביים סרט באורך מלא באנגלית, ואם זה לא מספיק אז הוא מביים את ג'וליאן מור וטילדה סווינטון, ואם זה לא מספיק הסרט זכה בפסטיבל ונציה בפרס הגדול שם.

שמועות | Rumors: בישיבת G7 השנתית, המתים קמים לתחייה ומנהיגי העולם החופשי נאלצים להתמודד עם תחיית המתים לבדם. קייט בלנשט, אלישיה ויקאנדר, וצ'ארלס דאנס בצוות השחקנים. הטריילר נראה מטורלל.

24 באוקטובר:

הנערה מנאפולי: הסרט החדש של פאולו סורנטינו, שאני תמיד חושב שעבר מלא זמן מאז הסרט האחרון שלו שכולם אהבו אבל זה לא נכון, כי הסרט הקודם שלו ("יד האלוהים") ממש היה מועמד לאוסקר. הסרט הזה, בו מככב גארי אולדמן, ככל הנראה לא יקבל מועמדויות כאלה כי הוא די נקטל. לסקרנים בכל זאת – יהיה בפסטיבל חיפה.

25 באוקטובר:

עד שיצא עשן לבן: הסרט החדש של אדוארד ברגר ("במערב אין כל חדש") שאולי סוף סוף יביא לרייף פיינס את האוסקר, הוא עיבוד לספר על הליך בחירות של אפיפיור חדש עם מלא תככים וסודות. הספר חמוד מאוד, אם כי סצנת הסיום שלו קצת מרגישה מיותרת. מוקרן בפסטיבל חיפה, מתישהו יוקרן בארץ.

השומר כלבי אנוכי? | Hangdog: בחור מאבד את הכלב שלו ועכשיו הוא צריך למצוא אותו לפני שחברה שלו תחזור.

נערי ניקל: עוד אחד מהסרטים שיצאו מסבב הפסטיבלים עם מלא שבחים ועכשיו מנסים לדהור על השבחים האלה כל הדרך אל האוסקר. עיבוד לספר שמספר על נערים במוסד לעבריינים צעירים.

המפלצת שלך | Your Monster: שחקנית מגלה שיש לה מפלצת בדירה שנראית כמו החיה מ"היפה והחיה", וכנראה מתאהבת בה. הטריילר נראה חמוד ממש, אם מתעלמים מכל הקטע הזה של סרטים רומנטיים עם מפלצות.

המטבח | La cocina: סרטו החדש של אלונסו רואיז פאלאסיוס שנורא אהבתי את "מוזיאון" שלו. בויקיפדיה רשום שהסרט "מתרחש במטבח" וזהו. רוני מארה פה.

29 באוקטובר:

אמיטוויל: איפה שההד חי | Amityville: Where The Echo Lives: משהו משהו רוחות משהו משהו מפחיד.

31 באוקטובר:

במבי: הנקמה: מהיוצרים של הסרט בו פו הדב רוצח אנשים, אבל הפעם עם במבי. אם תהיתם למי נועדו הסרטים האלה, התשובה היא מתן.

1 בנובמבר:

חזיר-תנקש! | Hitpig!: חזיר מתנקש נשכר בשביל לא להתנקש בשום דבר, אלא לחלץ פילה. האנימציה נראית זוועה, התסריט נראה מאולץ, אבל משום מה מלוהקים לפה מלא אנשים עם קריירה אמיתית כמו ג'ייסון סודייקס, אנדי סרקיס, רופול, האנה גדסבי וריין וילסון. טוב לדעת שיש גם ג'אנקימציה תוצרת ארצות הברית, אבל זה מעלה חששות בנוגע לפרויקט הבא של האולפן – עיבוד ל"חוות החיות" בבימויו של אנדי סרקיס.

התעלה | The Gutter: בחור מגלה כישרון במשחק הכדורת, מה שגורם להמולה ובלגן. אמור להיות קומדיה. קיבל ביקורות טובות בפסטיבלים שהוקרן בהם אבל עוד אין טריילר להתרשם בעצמנו.

הבוגרים | The Graduates: תלמידת תיכון מנסה להתמודד עם סיום בית הספר לאחר שבשנה שעברה חבר שלה נהרג במקרה ירי בבית הספר. גם פה אין טריילר, אבל יש ביקורות מפרגנות ביותר.

אבוד על הר במיין | Lost on a Mountain in Maine: ילד בן 12 הולך לאיבוד ביערות מיין ונאבק כדי לשרוד בטבע.

מושבע מספר 2קלינט איסטווד ממשיך לביים בסרט שבו אחד המושבעים במשפט רצח מגלה שהמשפט שמתנהל הוא סביב רצח שהוא עצמו ביצע. איזו תפיסה מוזרה של שמירת חוק, לרצוח מישהו מצד אבל להתייצב בבית המשפט כחלק מחבר מושבעים מצד שני. זה מה שנקרא כאוטי נייטרלי. הקאסט כולל את ניקולס הולט, ג'יי. קיי. סימונס, זואי דויטש וטוני קולט, אז אני כבר בעניין.

8 בנובמבר:

הצגת חג המולד הטובה ביותר | The Best Christmas Pageant Ever: דאלאס ג'נקינס, היוצר של הסדרה המצליחה על ישו ("הנבחר"), יוצר סרט קומדיה מרגש ומשפחתי שמבוסס על ספר ילדים שהוא תכלס די חמוד, גם אם מאוד דידקטי, על שישה ילדים בריונים ונוראים שמתנדבים להצגה השנתית על הולדת ישו למורת רוחה של הקהילה. ג'ודי גריר ופיט הולמס פה בתפקיד במאית ההצגה ובן זוגה.

פצצת אהבה | Love Bomb: דייט שנקבע דרך אפליקציה משתבש וההשלכות קטלניות.

כופר | Heretic: יו גרנט ממשיך בתקופת הנבלים שלו והפעם מתעלל בשתי מיסיונריות מורומוניות. היוצרים עשו כמה סרטים קצת פחות טובים ("65"), אבל הסרט מקבל ביקורות נהדרות וכאמור, יו גרנט מתעלל במיסיונרים. מה עוד צריך.

15 בנובמבר:

ליל חג המולד במילרס פוינט | Christmas Eve in Miller's Point: שום דבר בסרט הזה – השם, הקאסט (מייקל סרה, הבנות של סטיבן ספילברג ומרטין סקורסזה), העלילה (משפחה מתכנסת לחג מולד אחרון בבית המשפחה) – לא רומז על סרט מוצלח או מיוחד. שום דבר, חוץ מזה שהסרט הוקרן בפסטיבל קאן השנה וזכה לביקורות נלהבות מאוד. אני מת לדעת איך הקהל הצרפתי הגיב לקומדיית חג מולד באמצע מאי בפסטיבל הקולנוע הכי נחשב בעולם.

דארומה | Daruma: אדם מגלה שיש לו ילדה בת ארבע והוא מבקש מהשכן שלו להביא אותה לסבא וסבתא שלה כי הוא לא יכול לטפל בה. הדבר הכי מעניין בסרט הזה הוא הליהוקים של שחקנים בכיסא גלגלים או בלי ידיים, כמו הדמויות שלהם.

20 בנובמבר:

סחורה יקרה מכל: סרט אנימציית השואה של מישל הזווניציוס שזכה לביקורות לא מאוד מתלהבות אבל עדיין חיוביות. התפקיד האחרון של ז'אן-לואי טרנטיניאן. יוקרן בפסטיבל חיפה. 

27 בנובמבר:

החמישי בספטמבר: סרט שבהוליווד ריפורטר משוכנעים שיעשה שמות באוסקר. הסרט מספר על רצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן מנקודת המבט של עיתונאי הספורט שסיקרו את הסיפור, כי זה כמובן מה שמעניין בסיפור הזה. בכל מקרה, תצפו להרבה בלגן פרו- ואנטי-ישראלי אם הסרט באמת יהיה מועמד.

28 בנובמבר:

מתוקים | Sweethearts: צמד חברים מחליטים להיפרד מבני הזוג שלהם ערב לפני חג ההודיה.

6 בדצמבר:

כלבתלילה: איימי אדאמס מגלמת אמא צעירה שקצת מתחילה לאבד את זה ואוליייי הופכת לכלב.

Y2K: קייל מוני מביים לראשונה סרט, והפעם: קומדיית אימה על גרסה דמיונית של ה-1.1.2000 ובו כל מכשירי החשמל קמים להורגנו.

הסדר | The Order: ג'וד לאו הוא סוכן FBI שמנסה להוכיח ששרשרת פשעים שמתרחשת בארצות הברית קשורה לקבוצה רדיקלית עם מנהיג כריזמטי (ניקולס הולט). כל העסק מבוסס על סיפור אמיתי, אז הוא כנראה הצליח להוכיח את זה. מארק מארון גם פה ומגלם את אלן ברג, שדרן רדיו יהודי שהיה באמת. ג'סטין קורזל מביים, בסרט הראשון שלו בארצות הברית מזה כמעט עשור אחרי ש"אמונת המתנקש" שלח אותו חזרה לאוסטרליה לביים שני סרטים אשכרה טובים.

השיבה | The Return: עיבוד לאודיסאה, והפעם לא מתחכם כמו זה של האחים כהן אלא פשוט עיבוד לאודיסאה. רייף פיינס הוא אודיסאוס, ז'ולייט בינוש היא פנלופה, ואני רוצה רגע שוב לדבר על רייף פיינס הוא אודיסאוס כי תראו את השרירים שיש לו לכבוד התפקיד.

אנשי זאב | Werewolves: שנה אחרי שכל בני אדם הפכו לאנשי זאב, שני מדענים מנסים לעשות משהו לגבי זה שכל בני האדם הפכו לאנשי זאב. או שלא? פרנק גרילו בתפקיד הראשי ובכל התמונות הוא מופיע עם אקדחים אז אולי זה סתם על מישהו שיורה באנשי זאב כל הזמן.

אמיתות קשות | Hard Truths: מריאן ז'אן בפטיסט ומייק לי חוזרים לשתף פעולה אחרי "סודות ושקרים" בְּמה שיוצר דואולוגיה נחמדה של אמת ושקר. הביקורות משתפכות.

צא מזה | Get Away: משפחה יוצאת לנפוש ואז מגלה שיש בו רוצח סדרתי. ניק פרוסט כתב ומשחק פה אז אולי זה כן יהיה מעניין.

13 בדצמבר:

על להפוך לפניניתי | On Becoming a Guinea Fowl: סרטה החדש של מי שביימה את "אני לא מכשפה" הנהדר, שגם הוא זוכה לשבחים. אישה נתקלת בגופת הדוד שלה, ובזמן סידורי הלוויה סודות משפחתיים צפים.

20 בדצמבר:

הברוטליסט: ניצול שואה מגיע לאמריקה ומקבל הצעת עבודה לתכנן בניין. אחד הסרטים הבולטים שיצאו מעונת הפסטיבלים של ספטמבר, יש מצב שאדריאן ברודי יקח עוד אוסקר בקצב הזה.

אחוזה משפחתית | Homestead: משהו משהו אפוקליפסה לא יודע עזבו אותי.

25 בדצמבר:

נוספרטו: רוברט אגרס מחליט לעשות רימייק לסרט שכבר עשו לו רימייק. החיסרון לזה שהבמאים הכי בולטים הם חנונים של קולנוע הוא שבאיזשהו שלב נכנס להם הרעיון שהם צריכים לעשות רימייק במקום עוד סרט מקורי (או זה או שפשוט יותר קל להם לשכנע חברות הפקה לאשר סרט ככה). בכל מקרה, לא צריך עוד "נוספרטו", אבל הנה אנחנו מקבלים בכל מקרה. ניקולס הולט גם פה, אם תהיתם, וגם וילם דפו. ביל סקארסגארד הוא הערפד, ובהצלחה עם זה.

לחלוטין לא מוכר | A Complete Unknown: ז'אנר הביוגרפיה המוזיקלית הגיע לפתחו של בוב דילן. כאילו, שוב, אבל הפעם באופן גנרי ומסורתי יותר. בכל מקרה, טימותי שלמיי הוא בוב דילן, ג'יימס מנגולד הוא הבמאי, וצופי אוסקר ככל הנראה יעופו על זה ויתנו לזה כל מיני מועמדויות שתכלס לא כזה מגיעות לו. הסרט חד משמעית ייצא בארץ, אגב, פשוט לא שלחו עוד תאריך או שם.

האש שבפנים | The Fire Inside: הרבה זמן לא הגיע לפה סרט אגרוף. או שדווקא כן, יכול להיות שהיה לפני רגע ופשוט לא שמתי לב כי אני די אדיש אליהם. בכל מקרה, זה מבוסס על סיפורה האמיתי של קלרסה שילדס והניסיון שלה להגיע לאולימפיאדה ב-2012.

בייביגירל | Babygirl: נראה שזאק אפרון היה רק המתאבן, כי הנה ניקול קידמן באה לשחק בסרטים שבהם היא מתמזמזת עם כל הכוכבים הצעירים והפעם היא עם האריס דיקינסון, בסרטה של מי שביימה את "משחקי רצח". אם כי הפעם מדברים על אוסקר, בניגוד לפעם עם זאק אפרון, אז כנראה כן יש איזשהו הבדל בין שני הסרטים.

וואלס וגרומיט: נקמה תרנגולית ביותר | Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl: פת'רס מקגרו, הפינגווין הפושע מהסרט הקצר "המכנסיים הלא מתאימים" חוזר לנקום בוואלס וגרומיט. כן, ניק פארק מביים. ארדמן הפכו כל כך בשקט לאולפן המשכים שאפילו לא שמתי לב. נראה לי שבמקום להתמודד עם זה אני פשוט אמשיך להכחיש ש"מרד התרנגולים: שחר השניצלון" זה דבר שקרה.


בפרקים הקודמים: סרטי קיץ 2024, סרטי אביב 2024, סרטי חורף 2024סרטי סתיו 2023סרטי קיץ 2023סרטי אביב 2023סרטי חורף 2023סרטי סתיו-חורף 2022סרטי אביב-קיץ 2022סרטי חורף-אביב 2022.

תגיות: