אנחנו רגילים לחשוב על טבלת שוברי הקופות כמלחמה בין דיסני לוורנר, אבל דווקא יוניברסל הם אלה שנותנים קרב מעניין יותר בדרך כלל, בדיוק כמו הפעם.
"גנוב על החיים" פתח עם 75 מיליון דולר – פתיחה גבוהה יותר מזאת של "גנוב על העולם" שפתח עם 72 מיליון דולר, מה שמראה שגם בסרט השישי לזיכיון מדובר בסרטים שממשיכים לעלות בהכנסות. אז האם גם הסרט הזה בדרך למיליארד? לא ברור: מחוץ לאמריקה הסרט הכניס רק עוד 108 מיליון דולר עד כה. לא רע, אבל לא הסכומים שהמיניונים רגילים אליהם. ייתכן שהם יצטרכו להסתפק רק בחמישה מטוסי סילון פרטיים בצורת בננה עטופים מזהב.
כל זה כאמור חביב מאוד, אבל פשוט לא נראה טוב ליד "הקול בראש 2" שפתח רק לפני שבועיים עם 154 מיליון דולר. ואם מדברים על צוות הרגשות, אז הוא ירד למקום השני עם עוד 30 מיליון דולר. זאת ירידה של 47 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. לא רע יחסית לזה ששחקן גדול ומשמעותי נכנס להם להכנסות, ולזה שהסרט נמצא כבר בסוף השבוע הרביעי שלו בקולנוע.
אם לסכם את החודש האחרון עבור הסרט, מדובר בהצלחה מהסוג שנעשה נדיר יותר לראות בקולנוע: ההכנסות שלו בארצות הברית עומדות על 537 מיליון דולר (מה שמספיק כדי להגיע למקום 17 בטבלת הסרטים הכי מכניסים אי פעם בארצות הברית), ובכל העולם הוא הכניס 1.2 מיליארד דולר, מה שמציב אותו כרגע במקום 25 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בעולם (כן כן, בלי אינפלציה). זה ניצחון שדיסני היו זקוקים לו נואשות אחרי שנה שכללה המון סרטים שאו נכשלו או שהכניסו בסכומים בינוניים. עכשיו הם שוב מחזיקים בתואר הסרט הכי מכניס של השנה, והאיום היחיד על התואר מגיע מסרט אחר של החברה – "דדפול & וולברין". גם פיקסר זכו והצליחו לשבור את קללת הדיסני פלוס ששררה מעליהם מאז הקורונה.
החדשות הטובות לא שייכות לכולם – במקום השלישי "מקום שקט: היום הראשון" התרסק בשקט עם עוד 20 מיליון דולר. זאת ירידה של 61% בהכנסות מהסוף השבוע הקודם – התרסקות די חדה לסרט בסוף השבוע השני שלו. אבל לא הייתי דואגת לו יותר מדי, בהתחשב בכך שההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 180 מיליון דולר והתקציב שלו הוא 67 מיליון דולר. לא שזה אומר שאין לו לאן להשתפר – הסרט השני הכניס כמעט 300 מיליון דולר.
יש לנו כניסה חדשה במקום הרביעי ל"מקקקסין" שפתח עם 6.7 מיליון דולר. אף אחד מהטרילוגיה של טיי ווסט ומיה גות' לא ממש ריסק את הקופות, וגם זה נראה כמו אחד מהסרטים הבינוניים של A24 מבחינת הצלחה בקופות. מתחתיו, "בחורים רעים: הכל או כלום" הכניס עוד 6.6 מיליון דולר. יש לו את הירידה הכי קטנה בעשירייה (36%), שזה לא רע לסרט שנמצא כבר חמישה שבועות על המסכים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 360 מיליון דולר – קצת רחוק מ-426 המיליון של הסרט הקודם אבל לא רע בפני עצמו, במיוחד בהתחשב במה שעבר על הקריירה של וויל סמית' מאז האוסקר.
במקום השישי המערבון של קווין קוסטנר "אופק: סאגה אמריקאית" הכניס עוד 5.3 מיליון דולר. זאת ירידה של 51 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם. ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 23 מיליון דולר. נכון שזה נשמע כמו אסון לסרט עם תקציב של 100 מיליון דולר ולא סיבה טובה בשביל קווין קוסטנר לעזוב את "ילוסטון", אבל נשמע שקווין די מרוצה מהמצב ובונה בעיקר על השוק הדיגיטלי בשביל הסרט הזה כי הוא מגיע לאינטרנט עוד רגע. אה, וסרט ההמשך שלו הולך לצאת באוגוסט, כך שלא תצטרכו לחכות להמשך יותר מדי זמן.
עוד כניסה חדשה ישר למקום השביעי היא "צליל התקווה: הסיפור של פוסום טרוט" (Sound of Hope: The Story of Possum Trot) שפתח עם 3 מיליון דולר. נראה שאולפני "אנג'ל" מתקשים להביא עוד להיט אמיתי למרות הניסיון לגרום לסרט להישמע קשור ללהיט שלהם משנה שעברה, "צליל החופש". מתחתיו נמצאים במקום השמיני "קאלקי" עם עוד 1.8 מיליון דולר ובמקום התשיעי "מועדון הרוכבים" עם עוד 1.2 מיליון דולר.
מסיבה לא ברורה "הכפיל" עלה למקום העשירי עם עוד 870 אלף דולר עלייה של 129 אחוזים בהכנסות. מדובר בקפיצה די תמוהה – הוא היה במקום ה-19 בשבוע שעבר, והסרט יצא באופן דיגיטלי מזמן, והוא הפסיד אולמות בשבוע האחרון, ובכל זאת הוא הצליח לדלג ובכך לדחוק את "סוג של חסד" ממה שהיה אמור להיות הפעם האחרונה שלו בטבלה. עכשיו ההכנסות הכלליות של "הכפיל" עומדות על 177 מיליון דולר, שזה נחמד אם מתעלמים מהתקציב שלו.
בסוף השבוע הבא הולכים לצאת שלושה סרטים: "קח אותי לירח" בכיכובם של סקרלט ג'והנסון וצ'נינג טייטום הוא קומדיה רומנטית על היחסים בין מנהל השיגור של נאסא למנהלת השיווק שלהם סביב שיגור אפולו 11; "לונגלגס" על חוקרת של ה-FBI שמנסה לעצור רוצח סדרתי; ו"לומינה" (Lumina), מותחן מד"ב שעוקב אחרי חבורה של חברים שמנסים למצוא חברה שלהם אחרי שהיא נעלמה תחת נסיבות מסתוריות. קשה להאמין שמי מהסרטים האלה יצליח לחטוף את המקום הראשון לסרטים המצוירים ששולטים בקופות בעקבות המשפחות שצריכות בידור בחודשי הקיץ, אבל נאחל להם בהצלחה בדרכם המתונה.
אני דווקא חושב שהאיום על התואר ״הסרט המרוויח של השנה״, שמחזיק בו כעת הקול בראש 2, מגיע דווקא ממואנה 2
אל תזלזלו במעריצים הצעירים של מואנה, להבנתי יש המון כאלה.
לגבי דדפול & וולברין, אני בהחלט חושב שיש לסרט סיכוי להגיע למיליארד ואולי אף ליותר, אבל עדיין יש את המגבלה שמדובר בסרט R.
עד היום היה רק סרט R אחד בלבד שהגיע למיליארד (ג׳וקר) וגם הוא לא הגיע אפילו למיליארד ומאה מיליון.
הקול בראש 2 ממשיך להרוויח, כך שבהחלט יש סיכוי שהוא יעצר על סכום של 1.3 מיליארד או 1.4 מיליארד או אולי אפילו 1.5 מיליארד, כך שיהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לסרט R לעקוף אותו.
אני לא אומר שזה לא יכול לקרות, לכל דבר יש פעם ראשונה. אחרי הכל, עד שהגיע הג׳וקר גם לא היה מעולם סרט R שעקף את המיליארד. אבל הסיכויים לכך שסרט R יצליח פתאום לנפץ את התקרה ברמה של להגיע לאיזה 1.3 מיליארד או יותר הם עדיין קטנים מאוד מאוד.
למואנה 2, לעומת זאת אין את הבעיות הללו, ועם קהל מעריצים צעיר גדול מאוד, יש מצב שזה הסרט שעשוי לאיים על הקול בראש 2.
או במילים אחרות: יש מצב שלראשונה מאז 2013, הסרט המרוויח של השנה יהיה באנימציה (ואל תגידו לי שזה קרה ב-2020. אני לא מחשיב את 2020, שנה שבה לאורך רוב השנה לא היה קולנוע ברוב העולם).
לפי התחזיות כרגע דדפול יכניס בסופש הראשון שלו 165 , שזה פחות ממה שחשבו לפני כמה שבועות ובכל זאת אם הוא ישמור באיזור הזה לפחות בסופש הכי מכניס הוא ינצח.
גם דדפול וכמובן וולברין הם מותגים חזקים ודיסני משווקת את הסרט מעולה, אבל בכל זאת אני מסכים איתך שיהיה לו קשה מאוד לעשות 1.3 של הקול בראש, אבל לעשות סרט ר הכי מצליח אני מאמין שהוא יצליח.
מואנה הראשון הצליח בדיעבד אז באמת קצת קשה מה יקרה עם סרט ההמשך שלו, ממבט ראשון להגיע למיליארד יהיה מאוד קשה (גם יוצא בנוב ולא בקיץ) הייתי מהמר על 800-900 .
דווקא מופאסה יכול לעקוף את הקול בראש , אלא אם אתם מחשיבים רק את ההכנסות שהוא יעשהב2024.
מה שבטוח שמאז הקורונה לדיסני לא הייתה שנה טובה באמת בקולנוע, היו לה הבלחות בדמות אווטאר , אבל שנה שהיא שולטת בטופ 5 ובטופ 10 לא היה כבר הרבה זמן.
ולאחר השנה הגרועה ביותר שלה מיזה שנים ב2023 דיסני יכולים לשמוח.
אגב גם כוכב הקופים הוא יחסית הצלחה כי הוא שמר על הכנסות המותג , שזה קשה לדיסני בשנים האחרונות.
אז עם מופאסה, מואנה, דדפול, קול בראש, לדיסני שנה טובה .
לדעתי מופאסה יהיה מקרה אליס מבעד למראה
אליס בארץ הפלאות של טים ברטון היה הצלחה גדולה עם רווחים של למעלה ממיליארד, אבל במקביל הוא גם היה סרט שפחות או יותר כל מי שרץ לראות אותו תיעב אותו.
דיסני לא קלטו את זה והלכו לפי החשיבה השטחית של ״אם הסרט הרוויח מלא כסף אז בטוח שסרט ההמשך ירוויח גם מלא כסף״ והם הוציאו את סרט ההמשך אליס מבעד למראה.
רק שבשונה מהסרט הראשון, הסרט השני אפילו לא הגיע ל-300 מיליון בכל העולם, שזה ממש מביך.
גם פה נראה שיש אותו סיפור.
מלך האריות מ-2019 הרוויח למעלה מ-1.6 מיליארד, אבל זה היה רק הודות לנוסטלגיה ולאהבה העצומה לסרט המקורי שזוכה בהרבה מאוד סקרים (כולל כאן באתר) בתואר סרט האנימציה הטוב ביותר בכל הזמנים.
רק שנראה שרוב הקהל שנהר בהמונים לסרט יצא מאוכזב בטירוף בלשון המעטה.
השנאה כלפי הסרט, לה שותפים גם הקהל וגם המבקרים, די גדולה, אבל כמובן שדיסני שוב לא קולטים את זה וחוזרים על אותה הטעות שנית.
הפעם אין את הנוסטלגיה של הסרט המקורי, מאחר וזה כבר לא מלך האריות אלא פריקוול שלו, כך שרק אם אנשים ממש אהבו את העיבוד הקודם למלך האריות הם ילכו לזה.
הסרט הקודם יכל להצליח בענק הודות לאהדה המטורפת שיש לסרט האנימציה המקורי, לעומת זאת הסרט הזה יצטרך להסתמך אך ורק על אהדה לסרט הקודם מ-2019 ובוא רק נגיד שאהדה לא ממש קיימת כלפיו.
ואגב, לגבי מואנה: מואנה לא הצליח רק בדיעבד.
רווחים של למעלה מ-600 מיליון לסרט אנימציה מקורי זה בהחלט נחשב בגדר הצלחה.
לדעתי רוב הסיכויים שהסרט החדש לכל הפחות ירוויח מיליארד.
שמעתי גם שהטריילר שלו שבר את השיא של הטריילר הנצפה ביותר לסרט אנימציה אי פעם, מה שיכול להעיד הרבה על הרווחים הצפויים (זה בניגוד, אגב, לנתוני הצפייה בטריילרים של דדפול & וולברין שלא יכולים להעיד ממש על הרווחים הצפויים, היות והרבה מצופי הטריילרים הם מתחת לגיל 17 ואם הם לא יצליחו להביא איתם את ההורים לסרט, הם פשוט לא יוכלו להיכנס).
אני מבין את מה שאתה אומר על מופאסה ואליס וכמובן שיש סיכוי סביר שאתה צודק .
אבל אני חושב שיש הבדלים מאליס, קודם כל אליס 1 היה סרט גרוע ואליס 2 היה סרט גרוע מאוד (כולל בבדיקה באתרים הרלוונטים כרגע והדעה שלי), מלך האריות אולי היה מאכזב קצת אבל בסוף זה אותו סקט כמעט בדיוק כמו הראשון רק לייב אקשן , הביקורות הרעות שאני זוכר היו בעיקר שהוא אותו דבר אבל סרט טבע וזה לא מתאים …
דווקא החיסרון של מופסאה שהערת יכול להיות גם היתרון שלו , כי נשמע מעניין מה קרה למופסאה לפני אירועי סימבה , לדעתי ההצלחה או הכישלון יהיו אם הסרט יהיה טוב או לא(שזה מטורף אני יודע חח).
לגבי דדפול שוב כבר כרגע התחזיות שלו חזקות אבל באמת סרט R יהיה לו קשה להצליח מאוד מאוד.
לגבי מואנה – אני לא אמרתי שהוא נכשל אבל ההצלחה שלו התגברה בדיעבד , 600 מיליון זה באמת יפה אבל באותה שנה יצא זוטרופלויס ודורי , שנה לפני הקול בראש 1 , שנתיים אחרי קוקו .
אז זה לא כישלון יחיסי כמו הדינזאור הטוב או מכוניות 3 , אבל לשניהם היו ביקורות גרועות ולמואנה היו ביקורות טובות. מואנה קצת מזכיר לי את אנאקנטו שהביקורות שלו היו די טובות , אבל לא הצליח בקופות יחסית(למרות שדווקא יחסית לשאר סרטי האנמיציה של דיסני בתקופה הוא היה סביר) אבל בדיעבד אנקאנטו התפוצץ .
בקיצור אין לדעת כלום , ההצלחה האדירה של הקול בראש 2 הפתיעה אותי והיכשלון המפואר של אינדאנה גונס הפתיעה גם , ואין לדעת כלום בסוף.
דעת הקהל הרווחת על מלך האריות מ-2019 זה שכל דבר שהוא עצמו הביא שלא מבוסס על המקור היה גרוע
אנשים השתגעו מכמה שזה נראה מביך הניסיון מצד אחד לתת לחיות לדבר ולשיר ומצד שני בשביל הריאליזם לא לתת להם להביע טיפת רגש או משחק ברמה שאריות אמיתיים כבר מביעים יותר רגש מהאריות שם.
התוספות העלילתיות שהסרט הביא הרגישו לא נחוצות ולא מוצלחות ושלא נדבר בכלל על ״נתכונן״.
הדבר היחיד שהיה טוב בסרט זה שהוא בסופו של דבר מבוסס על תסריט מבריק של אחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר בכל הזמנים, רק שלסרט החדש אין את זה.
וכאילו, אפילו ג׳ון פאברו כבר לא בפרוייקט.
על הבימוי הופקד הבמאי זוכה האוסקר של אור ירח, שזה נשמע אולי מאוד מרשים, רק שאין לו שום ניסיון עם סרטים לכל המשפחה ולא ברור על פי מה דווקא הוא נבחר.
על התסריט נשאר התסריטאי של הסרט הקודם שהראה שאין לו שום יכולת להוסיף דברים טובים לתסריט של מלך האריות, כך שאני לא רואה סיבה שהפעם פתאום יתגלה שזה סיפור מאוד מעניין.
בסופו של דבר אני מסכים שהביקורות משמעותיות לגבי מידת ההצלחה, רק שלי יש תחושה שהסרט הזה הולך להיקטל בטירוף בביקורות. נצטרך לחכות ולראות.
לגבי מואנה: קודם כל בוא נוציא את מוצאים את דורי מההשוואה, מדובר בסרט המשך וסרטי המשך מקבלים נקודת פתיחה הרבה יותר טובה מסרטים מקוריים.
זוטרופוליס אכן היה להיט הרבה יותר גדול, אבל הוא יוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל. זוטרופוליס ולשבור את הקרח הם שני סרטי האנימציה המקוריים שלא מבוסססים על מותג קיים היחידים שהרוויחו למעלה ממיליארד.
קוקו והקול בראש הרוויחו רק איזה 200 מיליון יותר ממואנה, שזה בעיני לא פער כזה גדול.
אז כן, אני מסכים שכוחו של מואנה עלה עם השנים, אבל עדיין אי אפשר להתחמק מלהגיד ש-600 מיליון לסרט אנימציה מקורי זו הצלחה לכל דבר, גם אם יש הצלחות גדולות ממנה.
אני באמת לא רואהנאת זה בימדב או מאטריק אבל בסדר
ולין מנואל מירנדה כותב את השירים אז יש בו משהו טוב ככל הנראה.
גם אם אני מוציא את דורי להגיד ש200 מיליון זה לא הרבה? ואם הייתי אומר לך שמואנה עשה 400 מליון זו הצלחה ? או במילים אחרות ההבדל הוא בערך 25%, וגם ההפרשים זה לא ממש העניין, אני אומר שמואנה הגיע בתקופה שהרבה מאוד סרטי אנימיצה עשו יותר ממנו וגם דוברו יותר בזמן אמת, זה לא מוריד מהצלחתו אני רק אומר שיחסית לתקופה הוא היה מעט חלש לדעתי.
אבל בגלל האפטר שלו אני אמרתע בתיחלת הדיון שלדעתי ההמשך יעשה יותר פשוט אני מתקשה להאמין שהוא יכפיל את כוחו לעומת הראשון
לא כל כך הבנתי את שני המשפטים הראשונים
בקשר למה הם נאמרו?
התכוונתי שאני לא רואה את השנאה שדומה לאליס במלך האריות
מבחינת נתונים יבשים
בנוסף , את השירים למופאסה כותב למ״מ
אה, אוקיי
אני בספק עד כמה לין מנואל מירנדה יכול להציל את הדבר הזה.
במקסימום הוא ישפר את הפסקול למשהו ששווה להאזין לו, אבל אני בספק כמה ירצו לראות את הסרט רק בגלל השירים.
זה מה שקרה לאנקנטו, כולם רצו להאזין לפסקול של למ״מ אבל מעטים גם הלכו לראות את הסרט.
כך שגם אם השירים יהיו מוצלחים, זה לא מבטיח הצלחה לסרט.
נחכה ונראה.
אני מופתע כל פעם מחדש כשדיסני מפקידים פרויקט גדול שלהם בידי התסריטאי ג'ף נייתנסון.
לא הבנתי מתי ואיפה הוא הוכיח את עצמו שהוא הפך למישהו שדיסני חוזרים אליו שוב ושוב. אחרי שכתב את התסריט הכי גרוע לסרט של ספילברג ('טרמינל' החביב) והשתתף בכתיבת השני הכי גרוע שלו ('אינדיאנה וגולגולת המשהו') הוא הרס את סדרת 'שודדי' שעוד הייתה כיפית עד שהוא הגיע עם הסרט האחרון ומשם ל-'מלך האריות' המיותר וההמשך שלו.
לגבי 'מופאסה' אז יש משהו בדבריו של בוב לגבי זה שהוא בכל זאת יותר מסקרן אנשים מ-'אליס 2'. אני מדבר בעיקר בשם עצמי אבל אולי הכח הנוסטלגי של 'מלך האריות' המקורי כל כך חזק שלמרות הרימייק הזוועתי עדיין מסקרן אותי לראות את 'מופאסה'. בעיקר משום שמדובר בפריקוול. לא יודע אם באמת אלך לקולנוע בשבילו אבל הוא בהחלט מסקרן אותי יותר מ-'מואנה 2', לפחות.
אני לא יודע בדיוק בן כמה אתה, אבל אני מניח שאתה באיזור הגיל של מי שגדלו על מלך האריות ולא הגיל של מי שגדלו על מואנה
מואנה 2 לא בונה יותר מדי עלינו, הוא בונה על קהל צעיר הרבה יותר, קהל שגדל או עדיין גדל על מואנה ומבחינתו למואנה יש כוח נוסטלגי (או אצל הצעירים יותר: פשוט הערצה מטורפת למותג שבעוד אי אלו שנים תקבל את השם ״נוסטלגיה״).
כך שזה שאתה מסוקרן פחות ממואנה 2 זה הגיוני, גם אני לא הכי מצפה לסרט, ביחוד כשידוע שזה בכלל הפקה של סדרת טלויזיה לדיסני פלוס שהפכו אותה לסרט רק כי בדיסני אנימציה צמאים להצלחה אחרי רצף כשלונות, אבל הקהל שמבחינתו מואנה זה נוסטלגיה דווקא מאוד מסוקרן מהסרט והוא בסופו של דבר הקהל שממנו מצפים להביא את הכסף.
אבל מי הקהל של מואנה?
ילדי בני 10,8,4 ובכלל לא אכפת להם ממואנה. על הכל בראש 2 שמעתי מהם ממש מוקדם והיו חפירות שצריך ללכת, והלכו בקבוצות לסרט.
זאת אומרת, לא אומר שאין קהל, טוען שהוא לא ברמה של הכל בראש.
והטענה מבוססת אך ורק על הילדים האישיים שלך?
לא בטוח כמה ניתן להסיק משלושה ילדים בלבד.
אני שמעתי שהטיזר של מואנה הפך לטריילר הנצפה ביותר לסרט אנימציה אי פעם, תואר שלא שמעתי שאף אחד מהטריילרים של הקול בראש 2 החזיק.
אם זה אכן נכון, אז זה בהחלט מעיד על הכוח שיש למואנה בקרב קהל צעיר.
כמובן לא כל הילדים בעולם צריכים להשתגע על מואנה, אבל נראה שיש מספיק כאלה שכן כדי שהסרט יהיה שובר קופות גדול.
אני מגיב שוב רק שיהיה רשום לארכיון
מואנה יעשה עד 900 מיליון , לא יעקוף את הקול בראש .
מופאסה תלוי בביקורות, בהנחה שיהיו טובות יעשה מעל מיליארד, אם יהיו גרועות חצי מיזה אולי(שזה מנעד גדול ברור לי).
ואני מצפה שתזרוק עלי עגבניות שמואנה יעשה 1.5 ומופאסה יעשה 250
(:
כל הדיון על מואנה לדעתי מפספס את הנקודה
דווין ד'ונסון הוא אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים של התקופה, הוא שם מוכר בפני עצמו שיכול להביא קהל בלי קשר לפרוייקט שהוא נמצא בו.
הרבה מהפרוייקטים של דווין ג'ונסון מבוססים על העובדה שדווין ג'ונסון מככב בהם ולא על יותר מדי דברים מעבר לזה, ורק על העובדה הבסיסית הזו יש להם קהל.
בטוחה שאחת מהסיבות שהטריילר כל כך נצפה זה כי רוצים לראות איך הוא נראה בלייב אקשן בתור מאווי.
אי אפשר לקחת פקטור כל כך חשוב ופשוט להוציא אותו מהמשוואה. אני אגיד מעבר לזה – אם זה לא היה דווין ג'ונסון והרצון למקסם את הנוכחות שלו, אני מאמינה שמואנה היה מחכה עוד קצת בתור לפני שהופכים אותו ללייב אקשן. סרטים אחרים היו מגיעים לפניו.
טוב יצאתי חומוס, אני פספסתי את הנקודה
דיברתם על הסרט המשך ולא על הלייב אקשן.
אני עדיין חושבת שהנוכחות של הקול של דווין ג'ונסון, והעובדה שמדברים על שניהם במקביל משפיעה על הבאז גם של שרט ההמשך, אבל מן הסתם לא ברמה שמדובר עליה.
טעות, טועים, טעינו…
ממש היה לנו באתר סרטון שהפריך את ההנחה
כאילו, ג'ונסון כוכב גדול אבל בדיוק כמו כל כוכב גדול של התקופה האחרונה – כשהוא מוצמד לזיכיון. השם שלו לא ערובה לשום דבר מבחינת הצלחה כלכלית.
השם שלו לא ערובה לשום דבר אפילו כשהוא מוצמד לזכיון
ראה ערך הפלופ שהוא בלאק אדם.
כשהוכרז סרט הלייב אקשן של מואנה, היו הרבה הרבה תגובות ציניות על כך שהסיבה היחידה שהדבר הזה קורה כרגע, היא בגלל שג׳ונסון מאוד להוט לסדר לעצמו הצלחה מובטחת.
האמת שפספסתי את הסרטון
(או שהזכרון שלי ממש ממש קצר – מה שלחלוטין אפשרי).
אבל למה הכוונה שמתכוונים בזכיון? ז"א ברור שההצלחה של סרטי מהיר ועצבני לא קשורה אליו, אבל ג'ומנג'י זה לא משהו שהושפע מהנוכחות שלו? יכול להיות שהזכרון שלי מתעתע בי, אבל איכשהו בתחושה שלי ג'ומנג'י הושפע מאוד מהנוכחות של דווין ג'ונסון שם.
אני מסכימה שברמה מסויימת זו כנראה לא השפעה מסדר ראשון אלא מסדר שני (זה לא שרוצים לראות את דווין ג'ונסון, כמו שהסיבה שבכלל שומעים על הסרט מלכתחילה היא ג'ונסון, ואם לא יש מצב שהרבה לא היו מכירים בכלל את הסרט) אבל איכשהו בזכרון שלי הוא יותר משפיע מזה.
אזכיר שהשאלה כאן גם מה היא הצלחה
בגדול כל הסרטים הכי מצליחים שלו הם סרטי מהיר ועצבני וג'ומנג'י. בשניהם הוא חלק מאנסמבל (גם אם הוא "הראשי"-סוג-של ב"ג'ומנג'י"). היחיד שלא, ושעשה יותר מחצי מיליארד בקופות, הוא "מואנה" -שקשה להגיד שג'ונסון הביא מישהו לקופות שם.
האם ג'ונסון היה חלק משמעותי בקידום? כנראה, אבל קשה להגיד שזה באמת עובד לו לשיאים שאנשים מדברים עליהם פה.
אז האם ג'ונסון יכול עדיין להביא, נניח, 200 מיליון דולר בקופות הגלובליות? כן. אולי אפילו 300 או 400 (הסכום של בלאק אדם). אבל בשביל סוג הסרטים שג'ונסון רוצה – אפוסים עם תקציבים מנופחים – זה לא בדיוק מספיק בשביל להיות כלכלי.
אז ג'ונסון יכול להיות כוכב מאוד רווחי, אבל בשביל זה הוא יצטרך כנראה לוותר על משכורת והסקאלה של הסרטים ואז הסרטים שלו יתחילו להחזיר את ההשקעה.
כרגע, הוא מתנהל כאילו כל דבר שהוא נוגע בו אמור לעשות מיליארד דולר, וזה מאוד מאוד רחוק משם.
כל זה אגב לא משנה כי "מואנה" הוא לא ג'ונסון. "מואנה" הוא "מואנה". הוא יעשה כל סכום כסף שהוא יעשה בלי או עם ג'ונסון בתפקיד מאווי.
אפילו מעבר לזה - כל סרט של מואנה יכול להיות טים אפ עם אל אחר מהמיתולוגיה.
וכל אחד מהם יכול להיות מגולם בידי שחקן אחר שיש לו שטיק (בהנחה וילד מגודל כביכול חביב זה השטיק של דה רוק).
כמובן שילדי הם אנקדוטה
כוונתי היא שעל הכל בראש 2 שמעתי בביה"ס בשלל כיתות. על מואנה 2 לא. איפה אתה רואה את הטרנדים של הטריילרים? ביוטיוב אני רואה 15 מיליון צפיות לטיזר למואנה, 50 מיליון לטריילר להכל בראש. אבל זה בטווח זמנים שונה.
בינתיים הורידו את הוריזן 2 מלוח ההקרנות.
(ל"ת)
סרט ההמשך של הוריזון כבר לא יוצא לקולנוע
לא באוגוסט, וסביר להניח שלא בכלל.
בדוחקו של שבוע שעבר מישהו הגיב לי שאולי הוריזון עוד יצבור צופים, כי הקהל שלו עשוי להיות מהסוג שלא ממהר לבתי הקולנוע בסופשבוע הראשון, ועמדתי לענות שאם הקהל לא מגיע עכשיו, לא תהיה לו הזדמנות להגיע בהמשך, אבל אמרתי לעצמי, מה נו, נהיה אופטימיים, אולי הסרט הזה באמת יתנהג שונה.
אז לא. הביצועים נמדדים בימינו במהירות שיא, ומי שלא מוכיח את עצמו מיד, לא מקבל זמן להשלים פערים.
מניחה שהוריזון 2 יעלה לאיזשהו שירות סטרימינג שיקנה את שני הסרטים במחיר מבצע. או שאולי מישהו באמת יהיה לארג׳, יקנה את כל הארבעה ולחתוך אותם מחדש לפורמט של מיני סדרה. יכול להיות שזה מה שהיה צריך לקרות מלכתחילה.
שאלה חצי בנושא- מישהו יודע איך מתקנים את ימד"ב?
אני לא מצליחה יותר לראות את התפצלות הציונים לפי מגדרים, וזה בלתי נסבל!
למעשה, זה אחד מחלקי המידע שאני תמיד תמיד בודקת לפני צפיה בסרטים (חדשים או ישנים).
גברים נוטים ממש לדפוק בציונים סרטי נשים וסדרות מסויימות, נשים נוטות להיות יותר רלוונטיות בביקורות לסרטי אקשן. כלומר, אולי זה לא מדגם שרלוונטי לכל אדם, בטח שלא למי שמעדיף דיעה גברית, משום שתמיד יש הרבה יותר כאלה. אבל באמת שזה הפיצול הכי משמעותי בעיני. יש דרך לשלוף אותו שם באתר? או שעכשיו לנצח אצטרך להשוות בין מה שאמריקאים למה שבריטים חושבים?
גם אני לא רואה את זה, בדיוק אתמול שמתי לב :(
נקווה שהם יחזירו את זה, זו באמת הדרך היחידה להתעלם מאלפי ציוני "1" של טרולים
לצערי, לפי רדיט זה פיצ'ר שהלך לפח
כל פעם שאני שואלת שאלות כאלו כאן אני נזכרת שגם אני יכולה לחפש. לפי אחד הכותבים ברדיט, בימד"ב טוענים משהו על כך שבגלל כל מיני חוקי פרטיות הרבה משתמשים לא מוסרים מידע על גיל ומגדר ולכן זה לא שימושי. i call bullshit
קודם כל, אנשים מוסרים מרצונם מידע מגדרי במליון ואחת אפליקציות פולשניות יותר מימד"ב.
חוץ מזה, אני חושבת שעדיף לחלק את המידע ל3 או 4 (נשים, גברים, לא מעוניינים לציין ואבינאריים) ואני מוכנה להתערב שהרוב יזדהו מגדרית.
הם פשוט הרגו את שני הפיצ'רים הכי משמעותיים בדירוגים וזה כל כך מתסכל אותי! מראש אני לא מסתכלת על הממוצע אלא על החציון, כי 1 ו-10 מאוד משפיעים על הדירוג בצורה לא סבירה. אחרי החציון אני בודקת איך הוא משתנה ב2 פרמטרים: מגדר וגיל.
כבר כמה ימים שאני מנסה לפענח דירוגים של סדרות וסרטים, ובאמת שהחלוקה המגדרית היתה הפרדיקטורית הכי טובה עבורי, כי הרבה פעמים אפשר לזהות בה הטרלות. הפרדיקטור השני הכי נח, שאפילו לא שמתי לב שהוא נעלם כי הייתי עסוקה במגדר, הוא כל עניין הגילאים. אין מה לעשות, ילדים אוהבים דברים שונים ממני. אני מניחה שזה מדד בעייתי, כי אם לפני עשר שנים מישהו דרג סדרה בצורה כזו או אחרת- לאיזו קבוצת גיל הוא נכנס? של טינאייג'ר כי זה מה שהיה אז? או לבוגר כי זה מה שהוא היום ונכון להיום זה ציון גבוה שניתן על ידי אדם בוגר? כלומר, יש דברים שאהבתי פעם והיום לא הייתי מתלהבת, מנגד, כניראה שהטעם שלי מאוד מוכתב דורית, ולכן לבן 18 של לפני עשרים שנה יהיה טעם יותר דומה לשלי מאשר לבן 18 היום.
בקיצור, החלטה שמקלקלת (לי) את היכולת להבין מי נגד מי.
מילא אם האתר היה ידוע באיזון שלו, אבל תמיד היה שם חוסר איזון גדול מאוד בין מספר הגברים למספר הנשים, ולכן למעשה אנחנו חוזרים למצב שאנחנו מקבלים דירוג גברי על סרטים. איזה כיף.
אגב, מסתבר שזה לא חדש
הם כבר שנה פחות או יותר מריצים פיילוט על השינוי הזה, אני לא יודעת למה, עד ממש לא מזמן לא הייתי חשופה אליו ואחרים כן. עכשיו בוטלו כל הגישות אל פרמטרים מבוססי גיל ומגדר. אלא אם כן פיספסתי משהו, ואז אשמח ללמוד איך מגיעים אליהם חזרה
imdb נהיה בלתי נסבל מחודש לחודש
מהמקצינים אפשר להתעלם כל עוד ההתפלגות החשובה 1-10 גלויה.
הבעיה היא גברים נורמטיביים שלא יטרילו עם 1 וגם לא יפזרו 2,3,4 בקלות, אבל כן יציבו תקרת זכוכית לסרטי דרמה, ומעלית זכוכית לסרטי אקשן ופשע.