איך יודעים שהיה סוף שבוע חלש בקופות? יש, כמובן, שלל דרכים אבל כלל אצבע טוב הוא "אם הסרט משבוע שעבר – שפתח במספר די נמוך – עדיין במקום הראשון".
אז כל הכבוד לסרט הביוגרפי על בוב מארלי שעושה חיל, או סוג-של חיל, עם 13.4 מיליון דולר, מה שאומר שיש לו 71 מיליון דולר עד כה בארה"ב ו-120 ברחבי העולם. בהתחשב בכך שהתקציב שלו היה 70 מיליון דולר, הוא כבר מתקרב לנקודה שבה הוא לא יפסיד כסף לאולפנים רק מתקופת ההקרנות שלו, אז נראה שאפשר להכריז אותו כהצלחה. האם זה אומר שעכשיו נקבל גם ביוגרפיות קולנועיות על שאר אגדות רגאיי וסקא? לא? סתם על אנשים מפורסמים? באסה.
במקום השני יש כניסה חדשה ל"דימון סלייר: זה לא סרט, זה סתם כמה פרקים באריזה חדשה". אבל זה עבד להם פעם שעברה אז הנה זה עובד שוב, עם 11.4 מיליון דולר ומקום שני בקופות בארה"ב. זה טיפה יותר ממה שעשה הלא-סרט הקודם של "דימון סלייר" (לא לבלבל עם הכן סרט של "דימון סלייר", שעשה יותר). מה אני אגיד, נראה שזאת תקופה לצוד שדים. האם זה אומר שעכשיו נקבל גם ביוגרפיות מוזיקליות אבל באנימה שבהן כריסטינה אגילרה היא קוטלת שדים? סביר שלא. אבל אולי?
הסרט האמיתי החדש שיצא והגיע למקום השלישי והלא-באמת-מכובד-אבל-בואו-אף-אחד-לא-שמע-על-הסרט-הזה-ויש-לו-תקציב-של-12-מיליון-דולר-בסך-הכול: "מלאכים רגילים" (או איך שלא יקראו ל-"Ordinary Angels" אם אי פעם יופץ פה). הסרט, שהרוויח 6.1 מיליון דולר, הוא סרט בכיכובה של הילארי סוואנק שעוסק בסוג הקיטש האמריקאי של קהילה קטנה שבאה לעזור לכולם, בוים על ידי מי שביים את "מהפכת ישו" ו"העמדה בעד ישו", ונכתב על ידי… קלי פרמון קרייג, הבמאית של "הקצה של 17" ו"אלוהים, אתה שם? זאת אני מרגרט" וזוכת גלובוס הזהב מג טילי? מה? אוקיי, אולי הייתי סרקסטי סתם וזה בעצם סרט טוב, למרות שהילארי סוואנק פה. האם זה אומר שנקבל יותר סרטים של קלי פרמון קרייג? טוב, כנראה מתישהו, לא?
במקום הרביעי "מאדאם ווב" לא מתרסק יותר מדי יחסית לסרט שנקטל מכל כיוון (נפל ב-61%), אבל זה כנראה בעיקר כי זה לא שהיה לו יותר מדי מאיפה ליפול. בסוף השבוע השני שלו הוא הרוויח 5.9 מיליון דולר, שהם 77 מיליון דולר בסך הכול ברחבי העולם. זה עדיין סכום שהוא פחות מהתקציב שלו. האם זה אומר שנפסיק לקבל סרטים על נבלי ספיידרמן? מה? רק השנה נקבל עוד שניים? לא משנה.
המקומות הבאים הם סנדוויץ' חרא של שני סיפורי הצלחה ("סיפור הברווזים" במקום החמישי, "וונקה" במקום השביעי) עם פלופ באמצע ("ארגייל" במקום השישי). הם הרוויחו סכומים די דומים – 2.8 מיליון, 2.7 מיליון ו-2.4 מיליון – אבל כמובן, ההבדל הוא בכמות סופי השבוע שהם עדיין איתנו ("וונקה" הוא ותיק הטבלה עם 11 שבועות, "סיפור הברווזים" אחריו עם 10) ובכמות הכסף שהם כבר הכניסו ברחבי העולם – 617 מיליון דולר, 268 מיליון דולר ו… 86 מיליון דולר. אולי אם "ארגייל" היה מחזמר יותר אנשים היו באים לראות אותו.
הכניסה החדשה האחרונה שלנו היא "סעי בובה". כפי שאפשר להבין מכך שאנחנו במקום השמיני, זה לא סימן טוב. אפילו אם נניח שהתקציב שלו לא היה גדול במיוחד, אין מספר מספיק נמוך (והגיוני) כדי להסתכל על 2.4 מיליון דולר בסופ"ש הראשון כמשהו שהוא לא כישלון. צריך לזכור שזה לא מאוד מפתיע – יש לאחים כהן בדיוק סרט אחד שהרוויח מעל ל-100 מיליון דולר בארה"ב ("אומץ אמיתי"), ועדיין: גם הפתיחה של משהו כמו "יחי הקיסר!" הייתה 11 מיליון, לא 2. ובאנגלית אין להם אפילו את הקטע הזה שהשם של הסרט גרוע, כי באנגלית הוא די מגניב.
בשביל לסיים באופן אופטימי, יש לנו את "הכוורן" במקום התשיעי – סרט עם תקציב של 40 מיליון דולר שהרוויח כבר 149 מיליון דולר ברחבי העולם (מתוכם 1.9 בצפון אמריקה הסופ"ש), מה שמחזיר תקווה לאותם סרטי "תקציב בינוני" שהרבה ייחלו להם תקופה ארוכה. את הטבלה סוגרים עוד פרקים של "הנבחר", כי אנחנו בעצם לא מקרינים סרטים יותר בקולנוע, אלא רק פרקים מקובצים יחדיו. יאללה, מי מארגן בארץ הקרנה של פרקי הסיום של "כראמל" בבתי הקולנוע?
השבוע הבא לא יהיה כזה משעמם: "חולית: חלק שני" בא במטרה להפוך לשובר הקופות הראשון הרציני הראשון של 2024 (בלי להעליב את בוב מארלי), וכמובן – אפילו עוד פרקים של "הנבחר".
עוף סחתיין לדיסני פלוס ישראל על שוגון.
שני הפרקים הראשונים של המיני סדרה זמינים במקביל לשידור בחו״ל, באיכות 4k עם HDR וכתוביות בעברית? כל זה *מאד* חריג עבור תכני FX/הוטסטאר ואני מאד מופתע מהיעילות. הלוואי שזה ימשיך.
אז האם וונקה הוא המיוזיקל לייב אקשן שאינו מבוסס על מחזמר בימתי המרוויח ביותר אי פעם?
כי עם למעלה מ-600 מיליון, הוא כבר עקף את לה לה לנד ואת האומן הגדול מכולם ולא זכור לי סרט מיוזיקל לייב אקשן שלא מבוסס על מחזמר בימתי שהרוויח יותר.
צריך גם להגיד שזה מאוד מרשים גם בהתחשב בכך שזה סרט לייב אקשן לכל המשפחה, וסרטים כאלה בדרך כלל לא הופכים לשוברי קופות (אלא אם הם רימייקים לסרטי אנימציה, אבל אז ההצלחה היא בעיקר הודות לסרט האנימציה).
לרוב סרטים לכל המשפחה צריכים להיות סרטי אנימציה כדי להרוויח טוב, כך שזה בהחלט מיוחד שהוא כן הצליח.
זה בלי להזכיר את זה שמדובר על הסרט הכי מצליח שמבוסס על המותג של צ׳ארלי בממלכת השוקולד.
אחדד את ההגדרה: המיוזיקל לייב אקשן שאינו מבוסס על מחזמר קיים המרוויח ביותר
כי כן, יש את הרימייקים של היפה והחיה ואלאדין שלא מבוססים על מחזמר בימתי אבל מבוססים על מחזמר קיים והרוויחו הרבה יותר.
תוסיף לשם שאינו סרט מונפש, וכן.
(ל"ת)
כתבתי ״המיוזיקל לייב אקשן״
או שלא הבנתי אותך נכון?
פספסתי את זה
בקיצור, כן.
לפי ויקיפדיה - לא
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-grossing_musical_films#cite_note-1
אבל רק כי הם מתייחסים לרפסודיה בוהמית כמיוזיקל משום מה.
השאלה היא מה יקרה אם נכניס שיקולי אינפלציה לחישוב. מרי פופינס הכניסה כ-100 מ' $ ב-1964 שזה שווה ערך למיליארד דולר ב-2024 (פלוס מינוס). בטח יש עוד דוגמאות.
אוי, נו. זה פשוט חוסר הבנה של ההגדרה של מיוזיקל
סרט שעוסק במוזיקאי ועל כן יש בו שירים לא נחשב בשום צורה למיוזיקל.
במיוזיקל הדמויות שרות היכן שבמציאות אנשים לא שרים.
השירים במיוזיקל באים ככלי להעברת העלילה, אבל בתכל׳ס מבחינת הסיפור עצמו הדמויות לא באמת שרות ורוקדות (נסו לספר למישהו על עלילה של מיוזיקל ותשימו לב שאתם לא מזכירים דברים כמו ״ואז הדמות החלה לשיר וקהל שלם רקד ליד״, אלא פשוט מתארים את האלמנט העלילתי בלי להזכיר שזה מבוצע בשיר. כי השיר הוא לא חלק מהסיפור אלא כלי להעברת הסיפור).
לכן עצבן אותי שכשיצא קוקו אנשים יצאו בהכרזות של ״לראשונה גם פיקסאר עושים מיוזיקל״, שזה פשוט לא נכון בעליל. אין אפילו רגע אחד בקוקו בו הדמויות שרות כשהשירה עצמה היא לא חלק מהסיפור עצמו.
אנשים צריכים להבין שלא כל סרט עם שירים הוא מיוזיקל.
ולגבי אינפלציה: טוב, זה תמיד משנה את המציאות, אבל אני מניח שברור לכולם שכשאני נותן תואר של ״המרוויח בכל הזמנים״ אני מתכוון בלי חישובי אינפלציה, מאחר וזה מה שמקובל.