הקשב שלי בימים אלו די עסוק בדברים אחרים, אבל אני מפנה אותו (קצת בכוח) לחדשות מתחום הבידור, כדי לא לפספס לפחות את המאורעות החשובים. ואני, כאילו, די המום: לא ידעתי כלום על "חמישה לילות אצל פרדי" (מתן כבר צפה והודיע חגיגית שזה הסרט הגרוע ביותר שהוא ראה השנה), ועכשיו אני מתיישב לכתוב דו"חקו, ומגלה שלא רק שהוא במקום הראשון השבוע – הוא הביא פתיחה פסיכית בגודלה לסרט כזה: 80 מיליון דולר?! זה פי ארבעה מהתקציב שלו – וזה בתוך סופ"ש אחד, בארה"ב בלבד, וכשהוא עלה במקביל לצפייה ביתית חוקית לחלוטין בפיקוק. טוב, הנתון האחרון לא בהכרח אומר משהו כי עדיין לא ראיתי הוכחה לכך שלפיקוק יש מנויים אמיתיים ושהשירות הזה הוא לא הטרלה אחת גדולה של יוניברסל.
המספר הזה מכניס את הסרט לרשימת שיאים לא רעה בכלל, ואין לי כוח לרשום פה את כולם; הנה שניים שלא קשורים לז'אנר האימה דווקא: יש לו את הפתיחה השנייה בגודלה אי פעם לסרט שמבוסס על משחק וידאו – אחרי "האחים סופר מריו – הסרט" ולפני "סוניק הקיפוד 2", והפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט שיוצא בסוף השבוע של האלווין. גם מבחינה עולמית הסרט מפציץ עם 130 מיליון דולר, וזה, כאמור, מאוד מרשים ובעיקר מאוד לא צפוי. גם בשבוע הבא לא צפויה לו תחרות, כי "חולית 2" שהיה אמור להגיע נדחה למרץ הקרוב. מי שבטוח מרוצה מהעניין היא הבמאית של הסרט, שידעה משהו שאנחנו לא כי היא התעקשה על הסכם שכר לפי אחוזים מההכנסות.
במקום השני נמצא עדיין "חייטת מהירה: מסע ההופעות של העידנים", עם 15.5 מיליון דולר. הירידה שלו השבוע סולידית יותר מזו של השבוע שעבר (שלצערי לא סיכמנו פה): 53.5% מול 64.2%. אם שואלים אותי, חובב טיילור טירון אבל רחוק ממעריץ, סביר שחלק נכבד מהכרטיסים זה צופי-הפעם-השניה; את ההופעה שלה בנטפליקס ראיתי שלוש פעמים לפחות. לעומת זאת אם שואלים אותי מה אני חושב על סרט ההופעה החדש, אני עונה שאין לי מושג כי הוא יוצא בארץ רק היום. בכל מקרה, ההכנסות הכוללות שלו בארה"ב עומדות על 150 מיליון דולר, ובעולם כולו 203 מיליון דולר – מה שאומר ששלושת רבעי מהסוויפטים והסוויפטיות נמצאים בארה"ב והרבע הנותר בשאר העולם! או שלא, אמרתי לכם שאני רק חובב, אני לא מבין בזה.
במקום השלישי נמצא "רוצחי פרח הירח", החדש של מרטין סקורסזה, שיורד מהמקום השני לשלישי עם הכנסות של 9.3 מיליון דולר. זה אומר ירידה של כמעט 60%, שזה בכל מקרה ירידה קטנה מדי בעיניי לסרט של פאקינג שלוש וחצי שעות. ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 42 מיליון דולר בארה"ב ו-86 מיליון בעולם כולו, שזה בכל מקרה הרבה מדי בעיניי לסרט של פאקינג שלוש וחצי שעות. כמו כן, אם תשאלו אותי מה דעתי על הסרט, אגיד שהוא עוד לא יצא פה, וכמו כן שאני לא מתכנן לראות אותו בקולנוע כי הוא פאקינג שלוש וחצי שעות.
במקום הרביעי, עם 5 מיליון דולר שלמים, כניסה חדשה לסרט הדוקו המצופה "לאחר המוות", שלפי התקציר בימד"ב "חוקר את החיים שלאחר המוות בהדרכתם של מחברי רבי מכר, מומחים רפואיים, מדענים וניצולים השופכים אור על מה שמצפה לנו". אני, אה, לא מבין איך אפשר לשפוך אור על "כנראה שכלום".
במקום החמישי, סרט נוסף שמשחק על חיים אחרי המוות: "מגרש השדים: המאמינים". בשבוע הרביעי שלו בטבלה, הוא מוסיף לקופתו 3.2 מיליון דולר, שמביאים אותו לסכום כולל של 61 מיליון דולר בארה"ב, וכמעט כפול מזה בעולם. עם תקציב של 30 מיליון זה נשמע סביר, אבל כמו שכתבנו פה בעבר, הסכום ששולם על הזיכיון כולו מעמיד בסימן שאלה את הכדאיות הכלכלית של כל העסק. יש להניח שיוניברסל ציפו יותר להכנסות בסגנון של "פרדי".
במקום השישי: "מפרץ ההרפתקאות – סרט העל", שמוסיף לארנק בשבוע החמישי שלו באקרנים עוד 2.3 מיליון דולר. ההכנסות הכוללות שלו עומדות על כמעט 60 מיליון דולר בארה"ב ועוד 100 מיליון בעולם – שזה סביר? נראה לי? לא יודע, במקרה הזה אני אפילו לא חובב.
במקום השביעי, ההוצאה המחודשת של "הסיוט שלפני חג המולד" שמכניס 2.1 מיליון דולר בשבוע השני שלו בקולנוע. זאת ירידה של 50%, אם תהיתם, אבל בסכומים כאלו הירידה באחוזים לא באמת אומרת הרבה.
במקום השמיני: שוב כניסה חדשה, אבל משפילה במיוחד – "עצמאי בשטח", סרט שדווקא נהניתי מהטריילר שלו ומופץ פה, נכון לכרגע, רק בעוד חודש וחצי. הצופים בארה"ב, כאמור, לא נהרו: 2 מיליון דולר. על תקציב של 40 מיליון. אאוץ'. מכאיב כמעט כמו הציון שלו בעגבניות רקובות: 0 עגול, נכון לכתיבת שורות אלו. אני די בטוח שג'ון סינה מתחרט על שהשתתף בסרט הזה, ואולי באמת כדאי שיתחיל באופן כללי לברור פרוייקטים כי די יש תחושה כרגע שהוא נמצא בכל מקום.
במקום התשיעי, "המסור X" עם 1.7 מיליון דולר והכנסות כוללות של 50 מיליון דולר בארה"ב ו84 מיליון בכל העולם. על תקציב של 13 מיליון וביקורות לא רעות בכלל, סביר להניח שיהיו עוד. כמו כן, זה הסרט הראשון ברשימה הזו שגם ראיתי; בקצרה – ממש אחלה. בארוכה – תגיע בקרוב.
סוגר את העשיריה בשבוע החמישי שלו ומציל את כבודה עם העובדה שגם הוא עם הכנסות של לפחות מיליון דולר (טכנית, 1,024,456): "היוצר". למרות מאמציו הכנים, הוא לא מצליח להגיע אפילו למאה מיליון דולר בהכנסות עולמיות, וזה קצת באסה האמת, כי זה גם סרט שראיתי ולטעמי היה צריך להצליח יותר.
החדשות הכי גדולות של השבוע הבא הן שכאמור, "חולית: חלק 2" לא יוצא בו. הסרט הנוסף היחיד שכן קצת מעניין הוא "פרסיליה" של סופיה קופולה, שכבר הוקרן בכמה הקרנות מוגבלות וקיבל ציון של 92 בעגבניות רקובות. עם זאת, הוא עוסק רק באשתו של אלביס. כמה מכם יילכו לסרט על ג'ו אלווין?
תגיד, היית מספיק מריר כלפי סקורסזה? כי אני לא בטוח.
(ל"ת)
על סקורסזה עצמו? ממש לא, יש עוד הרבה
על סרטים באורך שלוש וחצי שעות? אני חושב שהמסר עבר, כן.
האורך לא קובע
בכל אורך אפשר לדחוס/למרוח תוכן שמצדיק הרבה יותר/פחות זמן.
אני לא בטוח
משלב מסוים זה נהיה מעיק גם אם הסרט דחוס היטב, ואז החוכמה היא, לדעתי, לפצל – כמו "להרוג את ביל". בצפיה ביתית זה כמובן אחרת כי הצופה יכול לעשות הפסקות לעצמו ולסיים את הסרט בקצב שבא לו – ולכן אראה את הסרט הזה כי הוא מעניין אותי, אבל בבית. כללית, אני בספק אם יש במאי בעולם שאלך לראות בקולנוע סרט שלו באורך כזה.
במקום להיתפס לעניין התפל שהוא אורכו של הסרט (צפית בו שאתה כה מתעצבן מהאורך?)
למה לא להסתכל על חצי הכוס המלאה. סרט קולנוע-קולנוע, של במאי מפורסם ושלא בהכרח פונה למתבגרים, מצליח להכניס יפה בקופות. זה בהחלט סימן לאופטימיות בעידן שסרטים כאלה לרוב לא מקבלים הפצה קולנועית ובטח שלא שוברי קופות (אופנהיימר זה מקרה מאד ספיציפי). חבל בכלל שהוא עולה באפל בקרוב, היייתי מעדיך שישאר כמה שיוצר בבתי הקולנוע
שלא נדבר על זה שהסרט עוסק בנושא הכי חתרני כנראה שהוליווד הפיקה בתקציב ובפרופיל הזה, לפחות מזה המון זמן.
(ל"ת)
"עולה באפל בקרוב" - אפל בכוונה לא מפרסמים מתי ומאוד מפרגנים לריצה הקולנועית שלו
כאילו, כל סרט היום עולה בסטרימינג בסוף וזה בלתי נמנע. זה סרט בשיתוף עם אפל שמיועד לסטרימינג שלהם והוא יעלה שם. הרבה משערים שבמהלך דצמבר אבל אין שום דבר רשמי (יש מצב שאני אוכל את הכובע ועוד שעה תצא הכרזה של אפל שהסרט עולה מחר, אבל אני בספק).
בניגוד לאולפנים הגדולים שהרבה פעמים מראש ישר כותבים שיש חלון בלעדיות לקולנוע של 45 יום, או מודיעים על תאריך הפצה דיגיטלית בשלב יחסית מוקדם (של "בארבי" הגיע אחרי קצת פחות מחודש, כשהוא עדיין מרוויח הרבה יותר מסקורסזה עכשיו), הם שותקים בנושא, בכוונה כדי להביא כמה שיותר אנשים לקולנוע. ונראה שזה יחסית עובד.
כמו שאמרת, חוץ מ"אופנהיימר", זה מהפרגונים היותר מרשימים לסרט שהוא לא בלוקבסטר טיפוסי בקולנוע. הוא קיבל IMAX-ים ואין לו שום תאריך הפצה דיגיטלי באופק כבר שבועיים פנימה. כל זה מ"אולפן סטרימינג" ולא אולפן מסורתי. ברור שיש אנשים שיחכו לו בסטרימינג מכל מיני סיבות, כולל האורך, אבל אפל עושים הכל כדי שהם ילכו לקולנוע, וזה מרשים.
אז לא, מבחינתי לא "חבל שעולה באפל". מזל שאפל מי שמפיצים אותו, כי בזכותם הוא נשאר כמה שיותר בקולנוע, הרבה יותר מרוב המפיצים היום.
ואגב האורך, העורכת הקבועה של סקורסזה יצאה נגד בתי קולנוע שהוסיפו הפסקה והפרו את ההסכם של ההפצה.
אני ראיתי - ארוך מידי!
מצטרפת לתלונות על סרטים ארוכים מידי
*אומרת בתור מישהי שבקלות ישבה במרתון 3 סרטי שרה״ט המורחבים
הכל תלוי בבמאי. אני משוכנע שהסרט יהיה מרתק ושווה כל שניה.
האירי היה מעולה. הוא ארוך, אבל לא יכול לחשוב איזה סצינה להוריד שם.
מצד שני, אני גם צפיתי בלי בעיה בקזינו והיו זמנים באמריקה (4 שעות) ביום אחד ולא הרגשתי שזה היה מיותר או מעייף. אז זה מאד תלוי בקשב שלך ובמצב הרוח באותו רגע. אבל לפסול את זה מראש כמשהו שלעולם לא יכול להיות טוב זה קצת רדוקטיבי ומסוגר.
לא אמרתי שהוא לא "טוב", אמרתי שבקולנוע - לדעתי - זה אורך מוגזם
ושאני בהחלט מתכנן לצפות בו בבית.
והטון של התגובה שלך סובייקטיבי שזה אחלה בעיקרון, אבל אז פחות כשניסית להשליך על הקשב *שלי*.
יש הבדל גדול בין סרטי שר הטבעות לסרטים של סקורסזה ברמת הקצב ותחושת הכבדות.
(ל"ת)
הצדק עמך
"האירי" היה הסיפור שאינו נגמר ובכלל קשה לי לחשוב על סרט מהשנים האחרונות שהיה יותר משעתיים וחצי שאי אפשר היה לוותר בקלות על עשרים דקות ממנו לפחות.
בטח שלא לאקצץ מ40 דק האחרונות המושלמות.
האמת שלא הייתי מוותר על אף סצנה באירי. סקורסזה יודע לעשות סרטים ארוכים ששווים את האורך. הזאב מוול סטריט פשוט רץ.
ואני עומד מאחורי ההצהרה החגיגית בתחילת הכתבה
תכננתי לכתוב משהו על "פרדי" כשהסרט תוכנן לעלות בבתי הקולנוע פה אתמול, אבל אז הוא נדחה למועד לא ידוע. בגלל שהוא עלה ב"פיקוק" במקביל לקולנוע, יצא לי לצפות בו ואלו שעה וארבעים שלעולם לא אקבל בחזרה.
הקטע הכי מצחיק הוא שציפיתי לסרט אימה מלא ג'אמפסקיירס – כי מהקצת ששיחקתי וראיתי ביוטיוב מהמשחק הראשון, הוא בייסיקלי מבוסס עליהן – אבל בקושי יש כאלו בסרט. הוא החליט לוותר על מלא ג'אמפסקיירס ואיכשהו אני עדיין שונא אותו!
טוב, אולי "שונא" זאת מילה חזקה, זה פשוט סרט משעמם. דחוסים בו איזה חמישה קווי עלילה שונים, אף אחד לא משחק טוב, התסריט נע בין מביך ללא קוהרנטי לפעמים וכסרט אימה הוא לא מפחיד אפילו קצת. אולי תהנו אם אתם מעריצים של המשחקים, ראיתי שהם עפים על זה בטוויטר.
הבנתי שיש בסרט הרבה lore מהמשחקים וכל מיני איסטר אגס שכנראה עברו לי מעל הראש. אולי זה דל"פ, אבל כל סרט שמבוסס על מותג כלשהו אמור לפנות לקהל יותר רחב מאשר רק המעריצים שלו. והסרט הזה נכשל בכך נחרצות. למרבה המזל צפיתי בו עם חבר, והחלק הכי מהנה היה לצחוק איתו בזמן הצפייה על כל הדברים המטומטמים שקורים.
אז כן, סרט מאוד, מאוד רע. נתתי לו חצי כוכב בלטרבוקסד, כשהסרט הנוסף היחיד מ-2023 שנתתי לו ציון כזה הוא Freaky Profiling, על שוטר לבן ובחור אפרו-אמריקאי שמחליפים גוף. לסרט ההוא יש תירוץ שהוא "סרט חבר'ה" חובבני כזה. מה התירוץ שלך, פרדי?!
הרפרנס בסוף כבר פאסה קומפוזה
על מנת להיות עדכני ורלוונטי, אמא החלף ״ג׳ו אלווין״ ב״טראוויס קלסי״.
וזו לא אשמתי שאני יודעת עם מי טיילור סוויפט יוצאת עכשיו, היא קידמה את המערכת יחסים הזו בערך כפול 3.5 לעומת הסרט שלה.
גם אלביס לא יוצא כעת עם פרסיליה
(סליחה)
פעם חשבתי כמוך לגבי ה"שלוש וחצי שעות"
ואז ראיתי את האירי ונהנתי מכל רגע והאורך היה מצוין. אז מצפה בקוצר רוח גם לסקורסזה הנוכחי בקולנוע.
לא יוצא השבוע המארולס?
בסוף הכתבה רשום אילו סרטים יוצאים השבוע, האם מארוול לא יוצא השבוע גם בארצות הברית ובעולם?
כי בארץ כן
הכתבה מתייחסת לשבוע *שלפני*
והסופ"ש שמדובר בסוף הכתבה הוא זה שכבר מאחורינו.
אוקי טנקס
(ל"ת)
מארוול דוחים (סרטים)
מן הסתם הרבה הפקות התעכבו בגלל השביתה, ולמרות שהיא הסתיימה, יש סרטים שעדיין לא בשלב מתקדם מספיק כדי לשמור על תאריך היציאה שלהם בשנה הקרובה. שניים מהם הם סרטי MCU – "קפטן אמריקה 4" ו"ת'אנדרבולטס", שעברו ל-2025, שם הם מצטרפים ל"ארבעת המופלאים" ו"בלייד". נכון לכרגע, סרט ה-MCU היחיד שיוצא ב-2024 הוא "דדפול 3" (אבל היי, אם אתם מעריצים של היקום הספיידרמני של סוני אז יש שלושה סרטים כאלה שאמורים לצאת ב-2024, אולי טום הולנד אשכרה יופיע באחד מהם).
הכל מעודכן בתאריכון, כולל דחייה של "מופאסה" בחצי שנה, אבל למי אכפת.
לי אכפת כי זה סרט חדש של בארי גנקינס
(ל"ת)
אז הסרט היחיד של היקום של מארוול ב-2024 הוא תכל׳ס סרט שלא מתרחש ביקום של מארוול
כלומר כן, מולטיוורס וכאלה, אבל תכל׳ס זה סרט ביקום של מארוול בדומה לכך שדדפול 1 ו-2 הם סרטים ביקום הקולנועי של מארוול.
הנקודה היא שהסרט מתרחש ביקום מקביל ליקום המרכזי של סרטי ה-MCU, כך שבתכל׳ס זה לא סרט שמתרחש ביקום הקולנועי של מארוול.
כך שבעצם יש לנו הפסקה קולנועית של שנה מהיקום הזה. טוב, שיהיה.
"חמישה ימים אצל פרדי" ממש חמוד.
הבובות נראות נהדר, הסיפור קולח והשחקנים סבבה לגמרי.