לכבוד "ברבנהיימר", בשבוע הרביעי של האתגר צפינו או באחד מסרטי "ברבי" או בסרט אסונות. הנה הדברים שאתם ראיתם וכתבתם עליהם באתר / בקבוצת פייסבוק.
באתי ממש מוכן מנטלית לסרט גרוע, אבל לצערי הוא היה רק בינוני. אין לי ממש משהו להתלונן עליו, זה סרט ילדים די בסיסי שעושה את העבודה שלו. האנימציה סבירה, העלילה גנרית והדמויות פלקטיות, אבל הכל מאוד חמוד ומודע לעצמו. אני לא יודע אם זה ככה בכל סרטי ברבי, וכמובן שלא הייתי רוצה לקפוץ למסקנות, אבל מלכתחילה לא ציפיתי לאיזו יצירת מופת.
אם לדבר בכנות, ואני לא יודע אם זה אחוז האלכוהול העולה בדם שלי, אבל חלק מהבדיחות שעשעו אותי. לא יכול להגיד שציפיתי לכלב וורוד רובוטי בריטי, M מג'יימס בונד רק חובבת חתולים גדולה או לחיקוי פיטר פרקר בתור דמות משנית, אבל היה לזה קסם מסוים. היו גם כמה רעיונות מבדרים לנשקים מיוחדים ותלבושות. זה בעצם הרגיש כמו פרק מורחב של "טוטאלי ספייס", אז לפחות קיבלתי מנה קטנה של נוסטלגיה.
ואני כן חייב להרים לאריקה לינדבק כברבי (אחת משחקניות הקול האהובות עליי, במשחקים/אנימה או בכלל), הרגשתי שהיא ניסתה לתת לה כמה שיותר עומק. ואי אפשר להגיד שהסרט לא משתדל בעצמו – בסופו של דבר כן יש לו מסר מקסים.
אם אין לכם ילדים קטנים שיפיקו מזה יותר, לא הייתי טורח. אבל לפחות לא סבלתי כמו שציפיתי! (idoma98)
משחק המלחמה | The War Game
השם ישמור.
מדובר בסרט תעודי שמתאר תרחיש בדיוני (אם כי לא לחלוטין משהו מוקומנטרי), וספציפית מלחמה גרעינית וההשפעות שלה על בריטניה. זה מחריד, מייאש, ומעורר אימה ויראה בדיוק כמו שזה נשמע. סצנות של אנשים אחרי נפילת הפצצה על בריטניה בשילוב של פרופסורים מלומדים שמסבירים את כל התיאוריות החברתיות שעובדות פשוט גורם לאובדן מהיר מאוד של תקווה. (יהונתן צוריה)
Nine
אם יש לי אפשרות לראות מחזמר אז ברור שאעשה את זה, לא לגמרי בטוחה למה הוא בסרטי אפוקליפסיה למען האמת. (הערת עורכים: הוא לא אמור להיות. מי שעשה את הרשימה שאור הסתכלה בה בלטרבוקסד התבלבל ושם את הסרט הזה במקום את "9" המצויר ואור פשוט ניצלה את זה. אבל, נו, היא ראתה סרט לאתגר אז…).
הסרט הזה לא טוב. כאילו, זה מרשים ויזואלית ברמת הנאמברים כי זה מבויים על ידי רוב מארשל, ויש המון שחקנים מוצלחים, אבל הסרט (שמבוסס על המחזמר) מבוסס על הסרט "8 וחצי" של פליני, ויסלחו לי חובבי הקולנוע – אבל זה חומר בסיס בלתי נסבל. בתור מחזמר זה פשוט מרגיש כמו תירוץ עלוב לתת לנשים להתפרש בפני הדמות הראשית וזה באמת לא עובד לי.
יותר מזה, אציין לרעת המחזמר (שאני לא מכירה), שהשיר שהכי אהבתי היה בכלל השיר שנכתב לסרט. מעולם לא ניתקלתי בתופעה הזאת בנוגע לשירים מקוריים וזה באמת לצערי יותר נקודה נגד המחזמר המקורי מאשר בעד הסרט. (אור ענבר)
אני לא מאמינה שנפלתי בפח ושכחתי שזו אמורה להיות קומדיה רומנטית. כאילו, כל מה שקשור לפרמיס ולעולם מגניב מאוד, אהבתי לראות א.נשים עושים דברים מוזרים כתגובה לאפוקליפסה המתקרבת והכל טוב ויפה – אבל באמת הייתי תמימה מספיק כדי לחשוב שמערכת היחסים הראשית לא תידרדר לרומנטיקה. וכשמדובר בכימיה מוטלת בספק יחד עם טרופ מאניק-פיקסי-דרים-גירל מהיותר מילניאלים שראיתי, אפילו המשחק המוצלח לא הצליח למנוע ממני מלסיים את הסרט בעשרות גלגולי עיניים.
אולי זה אמור להיות איזה מסר מורכב על איך אנשים מגיבים רגשית לסוף העולם, לא יודעת – בעיניי חבל שנפלו לבנאליות במקום להשקיע בכל שאר המסעות הרגשיים שיכלו לחקור. (רבבה שץ לוז)
Barbie: Video Game Hero
"ברבי: גיבורת משחקי וידאו" הוא… סרט. שנכתב והונפש ודובב. בסרט ברבי נכנסת לתוך משחקי וידאו וצריכה לנצח בכל אחד מהם כדי להביס וירוס מרושע (המכונה "וירוס אימוג'ים", באמת). אפשר לראות שזה סרט על גיימינג כי לגיבורה שלנו יש בחדר 4 מסכים ואומרים בו את המילה "Noob" כמה פעמים.
המשחקים בסרט לוקחים השראה ממשחקי התאמת צורות ו"מיינקראפט". אבל זה כנראה כי הוא נעשה לפני כמה שנים ואם היה נוצר היום אז בטח היה שם "פורטנייט" או "fall guys" או מה שהצעירים משחקים בימינו. בקיצור, אם אתם אוהבים את ברבי ואת "שחקן מספר אחת", זה הסרט בשבילכם. (מתן בכר)
ליל השביט
כוכב שביט החולף בסמיכות לכדור הארץ גורם להעלמותם של רוב היצורים החיים. מי שלא הושמד, הופך לזומבי רצחני, כאשר רק מיעוט של אנשים שלא נחשפו לשביט בכלל, נשארו אנושיים. שתי אחיות מתבגרות מנסות לשרוד במציאות החדשה ולמצוא עוד ניצולים.
הסרט הזה נחשב לקאלט, אם כי את זה אפשר להבין מעצם העובדה שיצא ב-1984 (ברצינות, השנה הזו הולידה כמות מטורפת של סרטי קאלט). הוא הופק בתקציב נמוך ואפשר בהחלט להגדיר אותו כבי-מובי. למרות זאת, יש בו משהו מיוחד. העלילה אמנם גנרית, אבל ההתמקדות בדמויות של נערות מתבגרות, שמתנהגות וחושבות כמו מתבגרות (ונראות בנות עשרים וחמש), מציע גישה מרעננת לרעיון השחוק. התקציב הנמוך גם אלץ את הבמאי/תסריטאי אברהארט לחשוב על דרכים יצירתיות לשמור על תחושת אימה במספר קטן של לוקיישנים וצוות שחקנים מצומצם. הסרט לא מאוד מפחיד, אבל יש סצנה אחת בקניון, כי שנות השמונים אז כמובן שיש סצנה בקניון, שהיא מותחת עצבים במיוחד.
הסרט קבל בברור השראה מסרטי הזומבים של ג'ורג' רומרו ובעצמו נחשב השפעה ישירה על דמותה של באפי קוטלת הערפדים. העדרם של מבוגרים ודמויות סמכותיות מאלץ את האחיות להסתמך רק על עצמן, כשלמרבה המזל, הן גם יודעות להילחם אם צריך.
זה בי-מובי שלא שואף להיות יותר מזה. אין פה בשורה גדולה, אבל ישנם רגעים מוצלחים שמסבירים את המעמד שהסרט זכה לו. (אביעד שמיר)
השבוע נצפה בסרט ישראלי עם אחד ה"אסים" – אסי כהן, אסי דיין או אסי לוי (בין אם הם לפני או מאחורי המצלמה).
סיפור אמיתי לגמרי על "ליל השביט"
לפני לא-מעט שנים כתבתי לפנזין הישראלי של מעריצי באפי סדרת כתבות על היצירות שנתנו לג'וס וידון השראה. הכתבה השלישית נשלחה לעורכת החדשה של הפנזין, והיא עסקה ב-"ליל השביט" העורכת התלהבה, כי היא זכרה את הסרט הזה והיתה משוכנעת שהיא היחידה פה בישראל שבכלל מכירה אותו. באימיילים בינינו דיברנו על כתבות עתידיות (לא קרה, לא התפרסמו עוד גיליונות) ועל האפשרות למפגש של הכותבים והעורכת, שלא יצא לפועל בסוף.
כמה שנים אחר-כך, לגמרי במקרה נפגשתי עם אותה עורכת באייקון דרך מכרה משותפת, התחלנו לדבר והתברר שמפגש הכותבים ההוא לא היה הפעם הראשונה שבה כמעט-נפגשנו-אבל-לא – עוד לפני-כן למדנו ביחד בתואר הראשון באותו חוג באותן שנים (ולא נפגשנו) והרצנו באותם כנסים, כולל אחד שאני ניהלתי (ולא נפגשנו). אחרי הפגישה ההיא בסינמטק קבענו בינינו סוף-סוף דייט מסודר.
היום אנחנו נשואים. בזכות "ליל השביט".
תודה ששיתפת את הסיפור החמוד הזה!
אני מאחלת לכם שנים רבות של אושר ועושר.💜
למראית עין
סרט ישראלי מ-2006, שאפילו יש עליו ביקורת פה באתר אבל נראה בסך הכל שהוא די נשכח בתודעה. הסרט מספר על אישה שחוזרת לארץ מפרינסטון (משהו שנראה שדי הודבק בכוח על הדמות, תכלס) בעקבות התאבדותה של בת דודה שלה (אם כי אני מודה שלא הייתי בטוח אם ה"בת דודה" זה כינוי חיבה או הקשר המשפחתי).
מה שמתחיל כמו סרט "אני והמנוחה" הופך במהרה למשהו קצת מטריד יותר, כשמתברר שטליה (זאת שהתאבדה) הטעתה את יערה (זאת העיוורת) בכמה וכמה דברים. זה נהיה ברור למדי מה ומי אחרי כמה זמן – בייחוד לצופים מנוסים – אבל היופי בסרט זה שזה לא ממש משנה. נראה לי שאפילו היה אפשר להתחיל עם הידע הזה ושעדיין הסרט היה עובד, כי הדגש בו הוא לא המידע שנחשף, אלא איך שיערה מתמודדת איתו.
סרט טוב, ששווה לגלות, אפילו אם אני לא יכול לדחוף אותו באקסטזה לכל אחד. אבל נראה לי שבדיוק בשביל סרטים כאלה יש אתגרי צפייה. לגלות משהו שהוא לא בהכרח משנה חיים, אבל פשוט סרט שבכל זאת מגיע לו עוד יחס.
ניצלתי את ההתחכמות שהוצעה, וצפיתי ב"לשחרר את שולי"
הסרט נותן את מה שאתה מצפה לקבל ממנו. זו קומדיה וולגרית וקלילה שלא לוקחת שום דבר ברצינות, אבל גם לא מציעה משהו בעל ערך. עקרונית מדובר בהומור שעובד עבורי (בתור חובב גדול של "אוסטין פאוורס" למשל) אם כי בסרט הזה רוב הבדיחות נפלו.
לדעתי אפשר להאשים את התסריט עצמו יותר מאשר השחקנים – שלישיית מה קשור יכולים להיות מצחיקים, ויש עוד כשרונות קומיים בקאסט המורחב, אבל החומר שהם מקבלים פה לא מאתגר אותם במיוחד, ומסתפק בקלישאות של קומדיות טיולים מופרעות או בדיחות שוביניסטיות/גזעניות/סרות טעם.
אני כן חייב לציין לטובה את השליש האחרון של הסרט, שהיה טיפה יותר מצחיק וטיפה יותר זכיר. הבדיחות המצחיקות בסרט היו בו, כך שהסתיים בנימה חיובית. זאת כנראה המחמאה היחידה שיש לי לתת לו. חבל לי שזה לא עבד עבורי, אולי היה חסר אולם מלא אנשים צוחקים כדי שאעריך יותר.